Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
dePinhodeSouza

CZ_Code wrote: 10 Aug 2023, 18:15
dePinhodeSouza wrote: 10 Aug 2023, 18:13

Tillman is een aardige opvulling, geen topper. Ben van mening dat Pepi veels te duur is aangekocht, goede afmaker, maar qua meevoetballende kwaliteiten ben ik allesbehalve overtuigd. Voor 11 miljoen verwacht ik meer. Hoef geen halve selectie vol met Amerikaanse middelmaat.
Pepi kostte toch echt 9 volgens mij, met bonus kan het oplopen tot 11 of zo iets, dat is heel wat anders dan 11 direct. Tillman is gewoon een goede middenvelder die je als 10, 8 en rechtsbuiten kan posteren... Maar als jij liever met Til als 1e of 2e 10 het seizoen in wil gaan ook zeggen hoor, misschien valt er iets te regelen.
Rare reactie met je ''valt er iets te regelen'''. In ieder geval, van die 3 ben ik inderdaad het meest overtuigd van Tillman, en die is inderdaad voetballend ook een stuk beter als Til (al zullen dat een aantal in een gemiddeld bierteam ook zijn). Maar het is niet zo dat ik in de lucht spring van geluk en verheugd ben omdat PSV Tillman heeft gehaald, dat had ik bij wijze van spreke wel bij Sangare, Lang, Gotze, de Jong, Benitez. Tuurlijk kan niet elke transfer in die categorie zijn, maar ik vind het voor een nieuwe aanvallende middenvelder (Tillman), spits (Pepi) en CV (Robinson) een beetje magertjes.
YMSA13
Lid 2e elftal
Clubvoorkeur: PSV

nilssonH wrote: 10 Aug 2023, 18:17 Ik heb hem toevallig laatst een keer gezien toen Atlanta tegen het Miami van Messi moest spelen. Speelde in die wedstrijd vrij zwak en werd aan alle kanten voorbij gelopen. Zou het op voorhand totaal niet toejuichen.
Als hij er door Messi wordt uitgelopen of voorbij gedribbeld dan staat hij in ieder geval in een illuster rijtje van verdedigers.
RV1913
Nationale topspeler

CZ_Code wrote: 10 Aug 2023, 18:12
Teletubby wrote: 10 Aug 2023, 18:07

Alternatief voor Debast dus als we Marco mogen geloven. Dan gaan we van hele dure kracht Sanchez naar duur talent naar waarschijnlijk een speler die je voor 2 miljoentjes kan oppikken omdat hij over 6 maanden uit zijn contract loopt. Ik ben benieuwd, lijkt op het eerste oog niet de leider die we nodig hebben.
Je kan je afvragen of dat in tegenstelling tot Debast uit zou maken. Is Debast met zijn 19 jaar en middelmatige verdedigende kwaliteiten de leider die we nodig hebben? Nee, en daar zouden we dan 12-15 miljoen aan uitgeven. Dan zie ik toch liever Deze kerel die wat ouder is, fysiek sterker lijkt en bijna niks kost in dat geval. Mogen hij en Ramalho, van wie ik nog steeds niet kapot ben maar wel moet toegeven dat die het verdienstelijk doet onder Bosz, het uitvechten op RCV.

Dat geld wat je dan over houdt kan je dan uitgeven om Vranckx te halen zonder Sangare en CL-geld, of dus die voorste linie versterken in geval Lang of Baka wegvalt.
Robinson heeft wat Vrankx niet heeft, Robinson is retesnel

Dat is het enige wat ik van hem weet overigens.
Last edited by RV1913 on 10 Aug 2023, 18:22, edited 2 times in total.
Jwoeloe
Moderator

Ik weiger vooralsnog te geloven dat dit het alternatief is op Debast. Je gaat niet van Sanchez (duur) naar Debast (duur) naar Robinson (relatief goedkoop). Dan haal je niet het volle potentieel uit het budget dat je beschikbaar hebt gesteld om jezelf op die positie te versterken. Hij zou natuurlijk wel Ramalho / Teze kunnen vervangen als er een exit aan zit te komen en dat die andere verdediger er nog bovenop komt.

Wel knap dat iedereen al precies weet in te schatten wat die jongen kan. Het is niet alsof iemand hem hier ooit 3 hele wedstrijden heeft zien spelen, op een enkeling na wellicht. Dus om hem af te schrijven op basis van carrièreplanning lijkt me niet helemaal terecht. Kan natuurlijk wel een indicatie zijn, maar hij heeft in een groeiend voetballand als Amerika ook 26 interlands gespeeld.

Idealiter is hij zo goed dat hij Thiago Almada gewoon mee neemt. Na de training vergeten uit z'n achterzak te halen. :mrgreen:
  • These users thanked the author Jwoeloe for the post:
    BlackMambaSanga
    Bram
    Nationale topspeler

Ik heb het gevoel dat niemand in de MLS echt kan verdedigen. Echt een foutenfestival elke keer als ik er iets van zie.
    Ykhim
    Lid scoutingsteam

Robinson is middelmaat. Dan kun je je geld beter op zak houden.
    RV1913
    Nationale topspeler

dePinhodeSouza wrote: 10 Aug 2023, 18:20
    CZ_Code wrote: 10 Aug 2023, 18:15
    Pepi kostte toch echt 9 volgens mij, met bonus kan het oplopen tot 11 of zo iets, dat is heel wat anders dan 11 direct. Tillman is gewoon een goede middenvelder die je als 10, 8 en rechtsbuiten kan posteren... Maar als jij liever met Til als 1e of 2e 10 het seizoen in wil gaan ook zeggen hoor, misschien valt er iets te regelen.
    Rare reactie met je ''valt er iets te regelen'''. In ieder geval, van die 3 ben ik inderdaad het meest overtuigd van Tillman, en die is inderdaad voetballend ook een stuk beter als Til (al zullen dat een aantal in een gemiddeld bierteam ook zijn). Maar het is niet zo dat ik in de lucht spring van geluk en verheugd ben omdat PSV Tillman heeft gehaald, dat had ik bij wijze van spreke wel bij Sangare, Lang, Gotze, de Jong, Benitez. Tuurlijk kan niet elke transfer in die categorie zijn, maar ik vind het voor een nieuwe aanvallende middenvelder (Tillman), spits (Pepi) en CV (Robinson) een beetje magertjes.
    Als je niet blij bent met Tillman kijk je dan wel voetbal? :grin:
    Tikkieterug
    Regelmatige invaller
    Favoriete speler: Gakpo

TomPSV wrote: 10 Aug 2023, 18:19 26 jaar en alleen in de MLS gespeeld, dat lijkt me op voorhand niet bepaald een speler waar we warm van worden. Maargoed, Earnie zal ‘m vaker aan het werk hebben gezien.
    Earnie gooit er hopelijk een paar schijnbewegingen uit. Als dit serieus is, heeft hij een zonnesteek opgelopen.
  • These users thanked the author Tikkieterug for the post:
    Ykhim
    nilssonH
    Moderator

YMSA13 wrote: 10 Aug 2023, 18:20Als hij er door Messi wordt uitgelopen of voorbij gedribbeld dan staat hij in ieder geval in een illuster rijtje van verdedigers.
    Het was niet alleen door Messi zeg maar :mrgreen:
    Tikkieterug
    Regelmatige invaller

Bram wrote: 10 Aug 2023, 18:20 Ik heb het gevoel dat niemand in de MLS echt kan verdedigen. Echt een foutenfestival elke keer als ik er iets van zie.
    Klopt. En tactisch is het ook ongelofelijk zwak.
    Vanthaman18
    Internationale topspeler
    Favoriete speler: Luuk de Jong

Wel bijzonder knap dat het PSV al jaren niet lukt om een fatsoenlijke CV te scouten/kopen.
  • These users thanked the author Vanthaman18 for the post:
    AddoCultheld
    Ardbeg
    Mister PSV

Tikkieterug wrote: 10 Aug 2023, 18:23
    Bram wrote: 10 Aug 2023, 18:20 Ik heb het gevoel dat niemand in de MLS echt kan verdedigen. Echt een foutenfestival elke keer als ik er iets van zie.
    Klopt. En tactisch is het ook ongelofelijk zwak.
    Maar je kijkt trouw de MLS dus?
    Captain(C)
    Vaste waarde in elftal

An MLS All-Star and two-time inductee in the seasonal MLS Best XI, Robinson has long been viewed by supporters and pundits as a defender who could be a regular at a top European side, and this latest update could hint that a move is on the cards in 2024.

Moreover, Robinson leaving Atlanta via free agency will give the center-back more options to explore should the defender opt to move to Europe, with England and Germany, especially Premier League and Bundesliga sides, a destination that would be hugely appealing.
    Kennelijk hebben ploegen uit de Premier League en Bundesliga ook interesse.
    Koekoek!
    O Goleiro Grande
    Nationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 10 Aug 2023, 10:37
    Robson de Souza wrote: 10 Aug 2023, 10:30en dat hij dan als "vervanger van Guti" komt. Want die positie is sowieso nog vacant en gaat PSV echt wel invullen komende weken.
    Dat vraag ik mij serieus af of die ingevuld gaat worden. Als Bosz met de punt naar voren zou gaan spelen dan wel. Maar nu hij maar met 1 zes wil spelen weet ik dat nog niet.
    Maar Vranckx kan toch ook op 8?
    Drommels
    Bankzitter

Ik ken deze jongen helemaal niet maar er word weer een Amerikaan aangedragen. Nu is heel dat gezeik over de scouting natuurlijk geweest maar eerlijk waar worden daar wel spelers aangedragen? Is jan vennegoor uberhaupt wel aan het scouten? Feyenoord laait de ene na de andere buitenlandse speler op waar een gedachte bij zit.
  • These users thanked the author Drommels for the post:
    DaveB
    dePinhodeSouza

RV1913 wrote: 10 Aug 2023, 18:21
    dePinhodeSouza wrote: 10 Aug 2023, 18:20

Jij roostert ieder weekend anderhalf uur in om ffkes naar Glasgow Rangers te zitten kijken? Iemand met 10 goals en 4 assist in een speeltuincompetietie als de Schotse word ik niet heel erg warm van nee. Ook de meningen van Rangers fans waren nogal verdeeld. Hij zal ongetwijfeld beter zijn dan Til, maar heb niet het gevoel dat dit een topper word die ons een stuk beter maakt (als Lang, Sangare, Simons of Benitez).
    RV1913
    Nationale topspeler

Eric Cartman
    Ballenjongen

Waarom moet er hoe dan ook een rechter centrale verdediger komen? Alleen halen als die echt aantoonbaar beter is dan Teze en Ramalho. Haal dan nog een echte goede rechtsback.
    TomPSV
    Legende

Eric Cartman wrote: 10 Aug 2023, 18:28 Waarom moet er hoe dan ook een rechter centrale verdediger komen? Alleen halen als die echt aantoonbaar beter is dan Teze en Ramalho. Haal dan nog een echte goede rechtsback.
    Omdat we al jaren geen top centrale verdediger meer hebben gehad.
    RV1913
    Nationale topspeler

dePinhodeSouza wrote: 10 Aug 2023, 18:26
    RV1913 wrote: 10 Aug 2023, 18:21

Jij roostert ieder weekend anderhalf uur in om ffkes naar Glasgow Rangers te zitten kijken? Iemand met 10 goals en 4 assist in een speeltuincompetietie als de Schotse word ik niet heel erg warm van nee. Ook de meningen van Rangers fans waren nogal verdeeld. Hij zal ongetwijfeld beter zijn dan Til, maar heb niet het gevoel dat dit een topper word die ons een stuk beter maakt (als Lang, Sangare, Simons of Benitez).
    12 goals 5 assists vorig seizoen en je noemt Pepi Amerikaans middelmaat het grootste aanvallende talent dat ze hebben, Tillmann is opgeleid bij Bayern als hij er niks van bakte was hij allang weggeweest, maar toen je Pepi Amerikaanse middelmaat noemde nam ik je al niet meer serieus dus heeft geen nut om in discussie te gaan.

Overigens staat Schotland 1 plek onder België de speeltuincompetitie waar Lang het zo goed deed waarvan je wel vindt dat hij ons een stuk beter maakt. :pul: :mrgreen:
  • These users thanked the author RV1913 for the post:
    BlackMambaSanga
    Tovast
    Nationale topspeler

Als Miles naar Eindhoven komt heet ie voortaan Kilometers Robinson.
    CZ_Code
    Nationale topspeler

Teletubby wrote: 10 Aug 2023, 18:19
    CZ_Code wrote: 10 Aug 2023, 18:12

Je kan je afvragen of dat in tegenstelling tot Debast uit zou maken. Is Debast met zijn 19 jaar en middelmatige verdedigende kwaliteiten de leider die we nodig hebben? Nee, en daar zouden we dan 12-15 miljoen aan uitgeven. Dan zie ik toch liever Deze kerel die wat ouder is, fysiek sterker lijkt en bijna niks kost in dat geval. Mogen hij en Ramalho, van wie ik nog steeds niet kapot ben maar wel moet toegeven dat die het verdienstelijk doet onder Bosz, het uitvechten op RCV.

Dat geld wat je dan over houdt kan je dan uitgeven om Vranckx te halen zonder Sangare en CL-geld, of dus die voorste linie versterken in geval Lang of Baka wegvalt.
    Het probleem wat ik een beetje heb is dat je nu weer (zo lijkt het) niet een absolute meerwaarde gaat halen voor de verdediging. Het is al jaren beneden niveau wat er rondloopt in de verdediging van PSV met veel te veel net niet spelers. De laatste echt goede CV was Moreno die inmiddels al 6 jaar niet meer in Eindhoven te bewonderen is. Nu ga je weer in de koopjesbak graaien voor die verdomd belangrijke leider die nodig is in de verdediging en hoop je dat het een schot in de roos is.

Met dit continue verwaarlozen van de verdediging en het halen van twijfelgevallen voor deze cruciale positie ben ik zelf wel een beetje klaar.
    Snap ik hoor, mijn punt is meer dat Sanchez dus wel die speler had kunnen zijn, maar ik me in dit geval afvraag je warmer moet worden van Debast dan Robinson. Als ze allebei niet de fysiek sterke leider achterin zijn, waarom zou je dan vredesnaam 15 uitgeven aan Debast? Dan heb ik liever andere middelmaat voor een bodemprijs en een topper voor het middenveld/concurrent Baka erbij. Even los van het feit dat ik geen in eerste instantie net als de rest geen middelmaat wil zien :think:
    Ykhim
    Lid scoutingsteam

RV1913 wrote: 10 Aug 2023, 18:27 https://fbref.com/en/players/782a95d9/Miles-Robinson

Soort Debast die kan kopen😂
    Hij is defensief stabieler dan Debast, aan de bal een klasse of drie minder. Het is alsof je de Walmart-versie van Ramalho ophaalt.

Ik kan me ook niet voorstellen dat het lijstje enigszins haalbare centrumverdedigers slechts bestaat uit Sánchez, Debast en dan Robinson. Dat klinkt onmogelijk.
    Last edited by Ykhim on 10 Aug 2023, 18:32, edited 1 time in total.
    Bram
    Nationale topspeler

Captain(C) wrote: 10 Aug 2023, 18:25
    An MLS All-Star and two-time inductee in the seasonal MLS Best XI, Robinson has long been viewed by supporters and pundits as a defender who could be a regular at a top European side, and this latest update could hint that a move is on the cards in 2024.

Moreover, Robinson leaving Atlanta via free agency will give the center-back more options to explore should the defender opt to move to Europe, with England and Germany, especially Premier League and Bundesliga sides, a destination that would be hugely appealing.
    Kennelijk hebben ploegen uit de Premier League en Bundesliga ook interesse.
    Wie schrijft dat want Amerikanen vinden Pulisic de Amerikaanse Ronaldo
  • These users thanked the author Bram for the post:
    Ykhim
    Tikkieterug
    Regelmatige invaller

Ardbeg wrote: 10 Aug 2023, 18:19
    Tikkieterug wrote: 10 Aug 2023, 18:18

MLS is niveautje 0.0.
    Ik wijs je terug naar je eigen "ik ken deze speler niet". Tevens is het niet niveautje 0.0.

Wat een clowneske bedoeling dit.
    Het is echt heel laag niveau. Als jij daar anders over denkt, prima, maar dan heb je een bijzondere kijk op voetbal. En nee, ik ken de CV van Atlanta niet. :monkey: En ik wil hem ook niet leren kennen. En zeker niet dat hij hier naartoe komt.

Clownesk ben jij. Je gaat van Sanchez, naar Debast naar Robinson. En jij vindt het allemaal goed. Wat is de volgende in dit rijtje: Tommy Beugelsdijk?
    Post Reply