PSV90 wrote: ↑10 Aug 2023, 09:56Ik heb vertrouwen in Bosz en Stewart, maar er wordt m.i. wel enigszins met dubbele maat gemeten. Als John De Jong de interesse had verlegd van Sanchez naar Debast was dat zeker kritischer bekeken unbhet licht van 'visie'. En wat nu blijkbaar rust heet, was toen selectie niet op orde.
Visie heeft niets te maken met individuele aankopen.
En ieder jaar zeiken mensen om de selectie niet op orde. En geregeld heeft PSV snellere aankopen gedaan. Dat heeft niet altijd goed uitgepakt. Maar nu is er duidelijkheid omdat Stewart heel duidelijk heeft gemaakt wat het beleid is. We gaan niet op basis van 1 wedstrijd of voorronde sneller schakelen naar een andere speler. 'Dat zou heel erg dom zijn' of woorden van gelijke strekking gebruikte hij.
En wat ik aangaf: ook al is de selectie nog niet gewenst: met de huidige selectie moet je gewoon een tweeluik van Sturm Graz doorkomen. Er is niemand die wij van die ploeg in de basis willen hebben. Wij zijn beter. Dan ga je niet snel een speler halen voor dat tweeluik.
En volgens mij geldt voor 95% van de selectie van Rangers of Servette exact hetzelfde. Als wij de groepsfase van de CL niet halen dit jaar dan ligt het niet aan een transfer die niet gedaan is. Zelfs niet als Sangaré geblesseerd zou zijn of op het laatste moment zou vertrekken. Want ook zijn opvolger kan in de warming-up door zijn enkel gaan of griep hebben.
Deze selectie is meer dan goed genoeg om de groepsfase te halen. Dat was hij vorig jaar ook al met die loting.
edit: zonder linksbuiten en reservespits was hij dat niet naar mjin mening.
Als jij van mening bent dat de kritiek die John vorig jaar kreeg na de uitschakeling tegen Rangers niet (geheel) terecht was kan ik je inderdaad niet van meten met twee maten betichten.
Ik vind het risico dat PSV nam met Sangaré als enige (fatsoenlijke) optie op zes vrij groot, maar achteraf is het een goede inschatting gebleken. Nu nog hopen dat de spelers die nog gaan komen (incl. Tillman) het wachten waard blijken.
M.b.t. de opmerking dat visie niets te maken heeft met individuele aankopen. Daar ben ik het in principe mee eens. Maar ik heb hier vaak genoeg gelezen dat het hebben van een (voetbal)visie betekent dat je werkt met profielen per positie, wat allerlei voordelen zou hebben. In dat plaatje past schakelen van Sanchez naar Debast gewoon niet in mijn ogen.
Laten we hopen dat PSV nu snel doorpakt op Vranckx en een centrale verdediger. Debast is niet mijn favoriete optie, maar lijkt helaas wel het meest concreet. Robinson lijkt me een uitstekende back-up.
Wilysimba wrote: ↑10 Aug 2023, 20:40
Met redelijke zekerheid kan ik zeggen dat Sangare nog in Eindhoven is. Zag hem (denk ik) zojuist vertrekken bij de Herdgang in een Audi Q7, niet zijn officiële auto.
Met redelijke zekerheid kan ik zeggen dat Sangare nog in Eindhoven is. Zag hem (denk ik) zojuist vertrekken bij de Herdgang in een Audi Q7, niet zijn officiële auto.
Wat doen de spelers zo laat nog op de Herdgang? Puur uit interesse zonder iets te suggereren
Wat doen de spelers zo laat nog op de Herdgang? Puur uit interesse zonder iets te suggereren
Een directiewagen staat ook nog geparkeerd op het PSV 1 terein. Hier parkeert alleen de coach en beleidsmakers. Sangare is de enige speler die ik in het afgelopen uur denk te hebben gezien.
Momfer wrote: ↑10 Aug 2023, 20:44
Tete is in ieder geval naar een klein clubje uit Turkije.
Wat een bizarre selectie hebben zij inmiddels. En dan doel ik niet (alleen) op kwaliteit, maar jeetje wat enorm veel spelers van (bijna) hetzelfde niveau. Zal toch ook nog een uittocht moeten plaatsvinden, misschien dat Midtsjo wel oren heeft naar een terugkeer naar de ED.
Wilysimba wrote: ↑10 Aug 2023, 20:50
Een directiewagen staat ook nog geparkeerd op het PSV 1 terein. Hier parkeert alleen de coach en beleidsmakers. Sangare is de enige speler die ik in het afgelopen uur denk te hebben gezien.
Probeer sangare te overtuigen in Eindhoven te blijven. Mocht dat niet lukken kun je hier wat duct tape en chloroform declareren
We hebben nu 20 spelers en 4 keepers. Van die 20 spelers zijn er 3 langdurig geblesseerd (Mauro, Obispo, Oppegard). Babadi heb ik nog niet meegerekend omdat ik geen bericht heb gezien dat hij is overgeheveld. Met 20 - 3 + 1 heb je 18 spelers. De hiaten liggen (getalsmatig) in de verdediging.
ruuddevil wrote: ↑10 Aug 2023, 22:06
We hebben nu 20 spelers en 4 keepers. Van die 20 spelers zijn er 3 langdurig geblesseerd (Mauro, Obispo, Oppegard). Babadi heb ik nog niet meegerekend omdat ik geen bericht heb gezien dat hij is overgeheveld. Met 20 - 3 + 1 heb je 18 spelers. De hiaten liggen (getalsmatig) in de verdediging.
Mauro zou binnen enkele weken weer terug zijn toch? Net als Obispo?
Oppegard zou ik niet meenemen. Ik mag daarnaast hopen dat we de jeugd ook een plek in de selectie gaan geven, zoals Babadi
ruuddevil wrote: ↑10 Aug 2023, 22:06
Mauro zou binnen enkele weken weer terug zijn toch? Net als Obispo?
Oppegard zou ik niet meenemen. Ik mag daarnaast hopen dat we de jeugd ook een plek in de selectie gaan geven, zoals Babadi
Terug op het trainingsveld. Als goed is keert Mauro pas terug in wedstrijdselectie in het nieuwe jaar.
Smeets14 wrote: ↑10 Aug 2023, 19:39
Ik heb dan toch een vraag aan de scouts van het forum. Wie is een goed alternatief voor Sanchez of wie is de nieuwe Sanchez?
Hebben ze ook gedaan. Contacten zijn nog steeds warm. Meerdere Franse ploegen (Rennes, Monaco) zitten ook op het vinkentouw. Ook uit Italië wat subtoppers.
Geprobeerd maar niet gelukt? Of nog steeds een reële optie?
Contacten zijn nog steeds goed en speler staat open voor PSV. Toulouse vraagt nu (nog) te veel en er zijn meerdere opties waarvan PSV denkt dat die een grotere meerwaarde zijn qua type en/of kwaliteit.
Het verhaal van de Amerikaan strookt niet met wat ik hoor.