Het Philips Stadion

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Geen probleem, graag gedaan.
These users thanked the author Grasmat for the post:
Sensation
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik was zelf al een tijdje niet meer in het stadion geweest. En als ik er ben, consumeer ik zelden iets. Maar ik schrok gister wel van de prijzen voor een drankje en een zakje chips. Dat was echt idioot.
These users thanked the author Brael for the post (total 2):
fritskepsvgouda
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

"Dit kan heel simpel"

https://www.ed.nl/PSV/br-PSV-wil-komend ... ~a4244f9e/

We zagen het vandaag, Frans.
iam
International
Posts: 892
Joined: 31 Aug 2022, 15:29
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: 12e man
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DonyellMalen wrote: 13 Aug 2023, 00:23 "Dit kan heel simpel"

https://www.ed.nl/PSV/br-PSV-wil-komend ... ~a4244f9e/

We zagen het vandaag, Frans.
54 plekken onverkocht op PR vandaag.

MM hebben ze wel volgekregen door kaartjes te dumpen voor 12.50 dag voor de wedstrijd. Zie je steeds vaker dat ze opeens dag voor wedstrijd in paniekmodus schieten en diverse mailings eruit gooien. Zelfs op ochtend voor de wedstrijd nog.

Doe eens wat winacties.. doe eens gek en laat mensen bij het stadion een ‘upgrade’ winnen dmv spel oid. Zodat als ze op zz zitten keer op ere noord of pr mogen zitten bij wedstrijd als deze. Koop nu 4 kaarten of bied je scc aan voor resale en krijg een lot waarbij je leuke merch kan winnen. Etc. Etc.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Maar afgezien daarvan, hoe krijg je het telkens voor elkaar om praktisch 'uitverkocht' te zijn en dan zoveel lege stoelen te zien. Dan gaat er echt iets grandioos mis. Gaat echt al te lang zo en die excuses zijn een keer op. Frans moet die praatjes van 'm eens waarmaken.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Positieve noot: meer poortjes bij de ingang waardoor dat een stuk sneller gaat, en bier voorgetapt waardoor ook dat een stuk sneller gaat 👍🏾
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8,014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DonyellMalen wrote: 13 Aug 2023, 01:03 Maar afgezien daarvan, hoe krijg je het telkens voor elkaar om praktisch 'uitverkocht' te zijn en dan zoveel lege stoelen te zien. Dan gaat er echt iets grandioos mis. Gaat echt al te lang zo en die excuses zijn een keer op. Frans moet die praatjes van 'm eens waarmaken.
Op al die dure vakken zitten volgens mij heel veel rijke lui die een seizoenskaart aanschaffen voor een paar mooie potjes per jaar en het verder geen zak interesseert dat er niemand zit de rest van het jaar.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
User avatar
Fenomeno
Talent
Posts: 70
Joined: 30 May 2023, 22:55
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PSV moet gaan verplichten dat je bij het missen een afmelding doet zodat hij opnieuw (goedkoop) in de verkoop kan. Bij minder dan 90% niet gebruikt of afgemeld vervalt het recht op voorrang het seizoen erna.
Schnitzel2023
Basisspeler
Posts: 447
Joined: 06 Jun 2023, 14:59
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Brael wrote: 09 Aug 2023, 13:45 Ik was zelf al een tijdje niet meer in het stadion geweest. En als ik er ben, consumeer ik zelden iets. Maar ik schrok gister wel van de prijzen voor een drankje en een zakje chips. Dat was echt idioot.
€5,85 voor een flesje ijsthee. Ik herhaal een flesje ijsthee. Gaat helemaal nergens meer over.
These users thanked the author Schnitzel2023 for the post (total 2):
JuanchoBrael
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik vind het vooral frustrerend dat ik al jarenlang wacht op seizoenskaarten en vervolgens wekelijks het halve stadion leeg zie zitten. Voelt gewoon niet eerlijk. En natuurlijk kun je een seizoenskaart aanschaffen naast een uitvak maar met alles wat gaande is sla ik dat even over. Is gewoon irritant maar ja…
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dat heb ik dus ook. Wacht op een seizoenskaart, pak op zeer regelmatige basis een competitiewedstrijd mee in het stadion (Europees ga ik wel altijd), maar zie ondertussen enorm veel lege plekken in het een praktisch 'uitverkocht stadion' voor het zoveelste seizoen op rij. En tuurlijk, het was gisteren vakantie, maar dan nog, het waren er echt te veel. Dit probleem is al langer gaande en PSV weet het met de huidige mensen (met Frans Janssen voorop) maar niet op te lossen. Het stoort mij in ieder geval mateloos en het straalt geen topclub uit. PSV dient haar schitterende aanhang echt beter te bedienen.
Fenomeno wrote: 13 Aug 2023, 10:46PSV moet gaan verplichten dat je bij het missen een afmelding doet zodat hij opnieuw (goedkoop) in de verkoop kan.
Dit is een vast patroon van denken waar men in vast blijft zitten, want ik snap heel goed dat men dit heeft geprobeerd, maar we hebben afgelopen seizoen toch wel kunnen zien dat dit voor geen meter aanslaat. En ja hoor, ze gaan er vrolijk mee door. Onbegrijpelijk.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik ken mensen die gewoon trots verkondigen dat ze 2 seizoenkaarten hebben en eigenlijk praktisch nooit gaan. Nja ik vind 600 a 1000 euro dan best veel geld voor een paar potjes tegen Ajax Feyenoord en AZ.

En als je al niet de moeite neem voor 40 a 80 euro om 2 plekken te verkopen dan is dit probleem niet op te lossen. En dan helpt het niet om een mailtje te sturen.
Bossche bol
Meervoudig international
Posts: 1,024
Joined: 08 May 2023, 20:22
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 13 Aug 2023, 12:23 Ik ken mensen die gewoon trots verkondigen dat ze 2 seizoenkaarten hebben en eigenlijk praktisch nooit gaan. Nja ik vind 600 a 1000 euro dan best veel geld voor een paar potjes tegen Ajax Feyenoord en AZ.

En als je al niet de moeite neem voor 40 a 80 euro om 2 plekken te verkopen dan is dit probleem niet op te lossen. En dan helpt het niet om een mailtje te sturen.
Hebben zij geen familie of vrienden die het leuk vinden om naar wedstrijden te gaan dan?
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Geef de mensen die een aantal keer niet kunnen een klein bedrag als ze hun kaart teruggeven en doe die kaart goedkoop in de verkoop.

Stel je geeft iemand 5 euro voor stoel weggeven. Je verkoopt hem voor 30-35 (mooiere plekken worden duurder) maar dan verdien je als PSV er ook nog gigantisch aan
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ComeOnPSV wrote: 13 Aug 2023, 12:26 Geef de mensen die een aantal keer niet kunnen een klein bedrag als ze hun kaart teruggeven en doe die kaart goedkoop in de verkoop.

Stel je geeft iemand 5 euro voor stoel weggeven. Je verkoopt hem voor 30-35 (mooiere plekken worden duurder) maar dan verdien je als PSV er ook nog gigantisch aan
Als mensen 600-1000 euro betalen voor drie of vier toppers dan gaan ze echt niet moeilijk doen voor 5 euro of 7.50 euro fanshop tegoed. Je moet het als PSV zijnde blijkbaar gaan verplichten of werken met sancties, want zo schiet het allemaal niet op. Heel jammer dat het zo moet.
User avatar
Tomm
Vedette
Posts: 5,270
Joined: 01 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dat gebeurt toch al? Je kan je kaart terug geven aan PSV en dan krijg je 1/17 van je seizoenskaart als giftcard (voor fanstore en tickets) als je plek verkocht wordt. Wat moet je als club nog meer doen? Wellicht nog meer promoten maar de oplossing ligt in mijn ogen echt bij de supporters zelf. Straffen bij afwezigheid, zo’n typische ‘we moeten in nederland zwaarder straffen!’ vind ik echt te ver gaan om verschillende redenen.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 13 Aug 2023, 12:23 Ik ken mensen die gewoon trots verkondigen dat ze 2 seizoenkaarten hebben en eigenlijk praktisch nooit gaan. Nja ik vind 600 a 1000 euro dan best veel geld voor een paar potjes tegen Ajax Feyenoord en AZ.
Dit is precies onderdeel van het probleem. Toch van de zotte als je zo denkt, je benadeelt bovendien je mede-supporters.

In Rotjeknor en Duivendrecht hebben ze totaal geen last van dit probleem, waarom wij wel? Pak dit probleem nou eens aan man.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Tomm wrote: 13 Aug 2023, 12:37Dat gebeurt toch al? Je kan je kaart terug geven aan PSV en dan krijg je 1/17 van je seizoenskaart als giftcard (voor fanstore en tickets) als je plek verkocht wordt. Wat moet je als club nog meer doen? Wellicht nog meer promoten maar de oplossing ligt in mijn ogen echt bij de supporters zelf. Straffen bij afwezigheid, zo’n typische ‘we moeten in nederland zwaarder straffen!’ vind ik echt te ver gaan om verschillende redenen.
Dit klopt niet. Dit mag je maar een paar keer doen. De rest krijg je geen geld terug. Ze hebben het zelfs teruggeschroefd.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sancties vanuit de club lijkt me niet de oplossing. Dan maar sociale druk. Bij ons op de tribune zit het probleem niet geloof ik, ik denk met name op Noord en Zuid. Nou, spreek die mensen elke keer maar aan als ze er een keertje wel zijn. Misschien gaat er eens een lichtje branden.

Als jij als seizoenkaarthouder vanwege whatever reason een aantal wedstrijden niet kunt gaan vanwege familie omstandigheden oid en daardoor niet de helderheid van geest hebt om je kaarten in de resale te gooien omdat je kop ergens anders zit lijkt het mij niet bepaald wenselijk als je daar ook nog eens voor gestraft wordt in de vorm van een seizoenskaart die afgepakt wordt.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
Tomm
Vedette
Posts: 5,270
Joined: 01 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 13 Aug 2023, 12:42
Tomm wrote: 13 Aug 2023, 12:37Dat gebeurt toch al? Je kan je kaart terug geven aan PSV en dan krijg je 1/17 van je seizoenskaart als giftcard (voor fanstore en tickets) als je plek verkocht wordt. Wat moet je als club nog meer doen? Wellicht nog meer promoten maar de oplossing ligt in mijn ogen echt bij de supporters zelf. Straffen bij afwezigheid, zo’n typische ‘we moeten in nederland zwaarder straffen!’ vind ik echt te ver gaan om verschillende redenen.
Dit klopt niet. Dit mag je maar een paar keer doen. De rest krijg je geen geld terug. Ze hebben het zelfs teruggeschroefd.
Ah wist niet dat daar een limiet op zit. Vorig jaar twee keer gebruik van gemaakt en dat was prima. Vouchers als korting voor de kaart van dit jaar. Vreemd want met die doorverkoop verdienen ze toch gewoon extra geld (losse verkoop is denk ik duurder dan 1/17 seizoenskaart?) en het helpt frans om het stadion voller te krijgen?
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Tomm wrote: 13 Aug 2023, 12:37 Dat gebeurt toch al? Je kan je kaart terug geven aan PSV en dan krijg je 1/17 van je seizoenskaart als giftcard (voor fanstore en tickets) als je plek verkocht wordt. Wat moet je als club nog meer doen? Wellicht nog meer promoten maar de oplossing ligt in mijn ogen echt bij de supporters zelf. Straffen bij afwezigheid, zo’n typische ‘we moeten in nederland zwaarder straffen!’ vind ik echt te ver gaan om verschillende redenen.
Niet 1/17de maar 1/20ste voor tegoed in de fanstore ( met te duren spullen ) en dat maximaal 3x per seizoen :')
Tomm wrote: 13 Aug 2023, 12:57
ShovingNE2 wrote: 13 Aug 2023, 12:42

Dit klopt niet. Dit mag je maar een paar keer doen. De rest krijg je geen geld terug. Ze hebben het zelfs teruggeschroefd.
Ah wist niet dat daar een limiet op zit. Vorig jaar twee keer gebruik van gemaakt en dat was prima. Vouchers als korting voor de kaart van dit jaar. Vreemd want met die doorverkoop verdienen ze toch gewoon extra geld (losse verkoop is denk ik duurder dan 1/17 seizoenskaart?) en het helpt frans om het stadion voller te krijgen?
Zeker, en potentie tot verkoop van consumptie(s). Daarnaast zijn losse kaarten duurder dan seizoenskaarten (mijn plaatsen los kopen is ongeveer 2x zo duur) dus dat is ook nog eens winst.
User avatar
Tomm
Vedette
Posts: 5,270
Joined: 01 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als ik google op PSV resale dan zie ik max 5x per jaar en 1/17 van je seizoenskaart. Frans heeft leuke praatjes en geeft mooi af op mensen die thuis blijven maar zal toch echt eerst zelf de zaakjes is wat beter moeten organiseren.
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Tomm wrote: 13 Aug 2023, 13:12 Als ik google op PSV resale dan zie ik max 5x per jaar en 1/17 van je seizoenskaart. Frans heeft leuke praatjes en geeft mooi af op mensen die thuis blijven maar zal toch echt eerst zelf de zaakjes is wat beter moeten organiseren.
Die is van vorig jaar, de site + google geeft niet de meest actuele resultaten :confused:
https://www.PSV.nl/PSV/kaartverkoop/seizoen-club-card.htm wrote: Resale & voorwaarden
Per ingang van het seizoen 2023-2024 is het mogelijk om voor alle Eredivisiewedstrijden je stoel(en) aan te bieden voor resale. Je ontvangt maximaal 3 keer een PSV Giftcard van 1/20e deel van de waarde van je seizoenkaart, ongeacht of jouw stoel(en) verkocht worden in de resale. Je kunt je stoelen wel vaker dan 3 keer aanbieden voor resale, echter ontvang je in dat geval geen PSV Giftcard meer.

Voor Europese, KNVB Beker en vriendschappelijke duels wordt geen resale-mogelijkheid aangeboden. Bekijk hier de volledige voorwaarden.
Als je mensen dus wil motiveren om de plaats beschikbaar te stellen zou je niet na 3x de prikkel weg moeten halen. Het niet kunnen verkopen van het ticket blijft wel een risico.
These users thanked the author Prof_napo for the post:
Tomm
User avatar
Tomm
Vedette
Posts: 5,270
Joined: 01 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Amateuristisch en beleid wat haaks staat op je ambitie.
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8,014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Daarom is dat interview wat met Frans Janssen in het ED stond tijdje terug ook zo hallucinant. Je wilt minder lege stoeltjes maar je maakt de re-sale stukken onaantrekkelijker.
These users thanked the author trouwepsvfan for the post:
Prof_napo
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Post Reply