Transferwindow 2021-2022

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Brael wrote: 03 Mar 2021, 14:55 Daarnaast zal het jullie vast niet ontgaan zijn dat de hele voetbalwereld in een coronacrisis zit, en dat er veel minder topbedragen betaald worden.
Als clubs zoals Barcelona met een miljard schuld nog kunnen kopen dan zullen er altijd hoge bedragen worden betaald in het voetbal.

Malen kunnen wij echt wel voor 35+ miljoen euro minimaal verkopen.
Brael
Vedette
Posts: 9063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Het is je ook opgevallen dat Barcelona afgelopen winter geen geld had voor Depay?

https://m.fcupdate.nl/voetbalnieuws/377 ... aar-barca/


En dat de transferbedragen afgelopen seizoen sowieso flink gekelderd zijn?

https://www.tijd.be/ondernemen/sport/co ... 56167.html
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

De clubs zien ook dat er nu gevaccineerd wordt.
Ik denk dat de markt weer gaat aantrekken. Er zijn altijd clubs die moeten geld uitgeven om hun positie te behouden of juist te verbeteren.

Ja Barcelona heeft niks uitgegeven, maar mochten die een speler verkopen komt er gewoon eentje voor terug.
neva
Jeugdspeler
Posts: 31
Joined: 01 Mar 2021, 15:36
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Sowieso hebben al deze lijstjes een hoog Football Manager gehalte.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Toch denk ik dat de kanttekeningen van Brael niet eens heel erg onrealistisch zijn. Niet alleen door Corona, maar PSV staat niet echt bekend om het dik cashen voor heel veel spelers. Alleen de echte grote talenten doorgaans. Je mag het niet vergelijken met ajax, maar die vangen doorgaans een stuk meer geld voor redelijke tot matige vertrekkende spelers.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Brael wrote: 03 Mar 2021, 14:55 Laat ik je vraag mbt Rosario beantwoorden door een tegenvraag. Waarom zou Rosario meer opbrengen dan wij voor Sangaré betaald hebben?
Sangaré was goedkoop omdat zijn club gedegradeerd was. Daarnaast weet Mino ook geregeld goede bedragen voor zijn spelers te realiseren omdat ze bij hogere clubs terecht komen.
Brael wrote: 03 Mar 2021, 15:00 Het is je ook opgevallen dat Barcelona afgelopen winter geen geld had voor Depay?
Barca heeft met name te maken met het feit dat er een regeling is dat ze voor het dubbele moeten verkopen voordat ze aankopen kunnen doen. Dus niet zozeer 'geen geld' als reden maar 'geen verkopen'.

Daarnaast zijn ze wel natuurlijk zo goed als failliet. :lol:
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Tovast
Nationale topspeler
Posts: 2031
Joined: 11 Mar 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 02 Mar 2021, 21:59 Het is ook vooral de vraag of je ook het gewenste bedrag gaat krijgen. Ik geloof bijvoorbeeld echt niet dat Ihattaren 10-15 miljoen gaat opleveren en dat scheelt dan al enorm. Verder ben ik sowieso niet zo'n voorstander om deze zomer de halve selectie te verkopen, zoals voorgesteld. Je moet een beetje een vaste kern hebben die weet wat er door Schmidt gevraagd wordt. Uit de basis zou ik sowieso maximaal maar twee man laten gaan en dat zouden dan Dumfries en Malen zijn. Rosario kun je een kans gunnen, maar dan raak je dus in elke linie een relatief belangrijke speler kwijt. Dat kun je dan alleen maar oplossen door daar vervangers voor te halen die meteen hetzelfde kunnen brengen. Of de net fitte Arias, de jonge Tzolis en de bankzittende Pröpper dat zouden kunnen? Het zijn uitstekende spelers, maar ik betwijfel het. Je creëert daarmee net wat teveel vraagtekens, denk ik. En die probeer je juist te beperken richting volgend seizoen, want dan moeten er prijzen gepakt worden. Daarvoor moet je top zijn.
Ykhim wrote: 03 Mar 2021, 14:10
Tovast wrote: 03 Mar 2021, 10:10 De overige spelers die van mij verkocht mogen worden zijn overigens sowieso niet meer dan wisselspelers dus wat betreft het verliezen van automatismen binnen het team ben ik niet zo bang voor.
Ik juist wel. Neem AZ of Ajax: ook de wisselspelers weten precies wat ze moeten doen als ze erin komen, waardoor je als geheel niet veel slechter wordt als er een of twee basisspelers wegvallen. Als je nu de hele bank verkoopt (want doorselecteren), dan kun je wat dat betreft opnieuw beginnen. Dat is misschien nog wel gevaarlijker dan wanneer je Dumfries en Malen verkoopt. Die leveren genoeg op, waarmee je vervolgens echt wel kwalitatief fatsoenlijke vervangers kunt halen. Dat ligt wat moeilijker als je alle gewaardeerde bankzitters gaat verkopen voor een habbekrats. Alleen zij die echt geen toekomst bij PSV hebben - en dan denk ik met name aan Piroe - zou je gewoon moeten laten gaan, maar gasten als Mauro, Vertessen, Guti, Fein, Baumgartl (zelfs hem, ja!), Ledezma, van Ginkel, Viergever en misschien ook wel de terugkerende Doan zou ik wel aan boord willen houden. Tenzij je die gasten stuk voor stuk adequaat kan vervangen, zou ik het niet doen.

Dat Pröpper, Arias en Tzolis geen 100% garantie bieden ben ik met je eens, maar noem mij maar een drie haalbare opties die je wel zekerheid geven, daar sta ik vanzelfsprekend ook voor open.

Het gaat me meer om de plausibele vraagtekens die je bij deze drie namen kunt plaatsen, namelijk qua fitheid en jeugdigheid. Arias gaat sowieso nog een tijdje nodig hebben om weer op niveau te komen en hoewel ik me om Pröppers kwaliteiten geen zorgen zou maken, vraag ik me af of hij kan brengen wat er gevraagd is. Tzolis ben ik groot fan van, maar het is en blijft bovenal een talentvolle speler die altijd kan tegenvallen. Wil je Malen - garantie voor goals - vervangen met Tzolis? Valt wat voor te zeggen, maar PSV kan zich nog zo'n foute, dure keuze niet veroorloven. Dat moet gewoon raak zijn in zo'n geval.

Je zou in plaats van Pröpper en Tzolis ook voor Kampl en de Jong kunnen gaan, om maar twee snelle voorbeelden te noemen. Volgens mij brengen die twee veel minder vraagtekens met zich mee.
Van de door jou genoemde spelers (Mauro, Vertessen, Guti, Fein, Baumgartl, Ledezma, van Ginkel, Viergever) zou ik inderdaad een aantal bij de groep willen houden. Maar Fein, Baumgartl en Guti gaan in mijn ogen nooit meer PSV naar een hoger niveau brengen. Ik denk dat zij redelijk vervangbaar zijn, is het in de eigen gelederen en anders via een aankoop.

Daarnaast zou ik ook Luuk en Kampl prefereren boven een Tzolis of Pröpper maar ik schat in dat zij nog minder haalbaar zijn dan de door mij voorgestelde opties. Overigens denk ik dat het sowieso moeilijk is om Malen een op een te vervangen. Met een speler als Tzolis haal je een speler erbij die met Madueke, Gakpo en Zahavi kan concurreren voor de drie plekken naast en voor Götze. Concurrentie houdt elkaar scherp.
Brael wrote: 03 Mar 2021, 14:17
Tovast wrote: 02 Mar 2021, 15:53 Hoe ik het deze zomer graag zou zien:

Weg:
Unnerstall – 0
Dumfries – 15m – 20m
Baumgartl – 3m – 5m
Rosario – 10m – 14m
Fein – 0
Gutierrez – 7m – 12m
Ihattaren – 10m – 15m
Malen – 32m – 40m
Bruma – 4m – 7m
Doan – 4m – 7m
Piroe – 0m - 1m
Ledezma – huur
Delanghe – huur
Totaal: 85m – 121m
Ik heb alvast de spelers dik gedrukt waarvoor je nooit het bedrag gaat krijgen dat jij inschat.
En dan zijn Dumfries en Bruma nog behoorlijke twijfelgevallen, of die dit bedrag gaan opleveren.

Je totale opbrengst (als je dit allemaal verkocht krijgt) zal zeker 20 miljoen lager liggen.
Malen en Doan lijken me wel zekerheidjes tegen de genoemde bedragen. Ook Rosario ligt goed in de markt met zijn speelstijl, verwacht ik. Past heel goed als stofzuiger bij clubs als Lazio, Aston Villa of Hoffenheim. De reden waarom ik verwacht dat wij meer voor hem zullen krijgen is omdat wij bij Sangaré natuurlijk het geluk hadden dat zijn club dat seizoen degradeerde en de prijs gedrukt werd. Hetzelfde geldt voor Guti die als Mexicaans international gewoon goed in de markt ligt bij Mexicaanse en Amerikaanse (vermogende) clubs.

Ik kan je wel volgen over Ihatarren, zodra de situatie echt uitloopt op een strijd tussen Mo/Mino tegen PSV doet dat de prijs niet ten goede.

Al met al kan de totale opbrengst misschien wel wat lager uitvallen dan ik inschatte, maar bij een goed EK van Dumfries en/of Malen ook zomaar flink hoger.

De optie om een speler te huren als de verkopen tegen vallen is ook helemaal prima in mijn ogen. Onder voorbehoud dat deze huurspeler een dusdanige versterking is dat we het niet met eigen jongens kunnen oplossen.
Tovast
Nationale topspeler
Posts: 2031
Joined: 11 Mar 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

neva wrote: 03 Mar 2021, 15:03 Sowieso hebben al deze lijstjes een hoog Football Manager gehalte.
Ben ik met je eens. Vandaar ook het voorbehoud dat je erg afhankelijk bent van de mate en snelheid van het verkopen van sommige spelers.

Edit: zie dat ik dubbel aan het posten ben. Kan ik dit nog aanpassen?
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Tovast wrote: 03 Mar 2021, 15:16Van de door jou genoemde spelers (Mauro, Vertessen, Guti, Fein, Baumgartl, Ledezma, van Ginkel, Viergever) zou ik inderdaad een aantal bij de groep willen houden. Maar Fein, Baumgartl en Guti gaan in mijn ogen nooit meer PSV naar een hoger niveau brengen. Ik denk dat zij redelijk vervangbaar zijn, is het in de eigen gelederen en anders via een aankoop.
Het gaat er dan ook niet om dat ze PSV naar een hoger niveau brengen, maar dat ze ons niet slechter maken en precies brengen wat er van ze verwacht wordt. Als je Guti de laatste tijd ziet invallen, dan ga je daar niet op achteruit t.o.v. wat er staat. Baumgartl normaal gesproken ook niet, maar die heeft de laatste tijd zoveel fouten gemaakt dat je gaat twijfelen aan z'n kwaliteiten, die hij wel degelijk heeft. En Fein is weliswaar geen feilloze voetballer, maar ik zie daar wel potentie in.

Het gaat mij erom dat je enige continuïteit bewaart. PSV kan het zich niet veroorloven om de halve selectie buiten te gooien als het vol voor de prijzen wil spelen. Dan heb je bankzitters nodig die weten wat er gevraagd wordt, die daar al wat ervaring mee hebben (al dan niet als invaller) en daar vervolgens naar kunnen handelen op het moment dat het moet. Wat er nu vooral nodig is op die bank, zijn back-ups voor Max en Dumfries (volgend seizoen wellicht een ander), en wellicht een extra aanvallende impuls. Ik zou het daarom toejuichen wanneer Luuk de Jong voor Malen komt, aangezien je daarmee hoe dan ook extra opties op de bank creëert. Als Luuk dan zelf niet op de bank zit, dan doet Madueke, Gakpo, Zahavi, Götze of wie dan ook dat wel. Overigens komt Romero ook weer terug, al is het maar de vraag of dat wat gaat worden. Die leek in elk geval wel getergd en hongerig om het te laten zien tot hij weer geblesseerd raakte en heeft natuurlijk al twee punten voor ons gewonnen.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Dit is precies de reden waarom ik denk dat het helemaal geen doorselecteer zomer wordt en dat we geen 12 aankopen en 11 verkopen hoeven te verwachten.

De jongens Madueke Doan Mauro Thomas Viergever en Guti zijn (nog) geen basisspelers, ondanks dat ze dat soms hebben moeten zijn door omstandigheden. Maar het is gewoon precies wat we nodig hebben op de posities 12 tot 18. Tel daar 9 a 10 vaste basisspelers bij op waar Schmidt al tevreden over is en dan ben je er al bijna.

Deze groep is nog niet klaar met de trainer, hoogstens een individu zoals Malen/Dumfries omdat zij die stap willen maken. Deze selectie is nog niet klaar en daarom verwacht ik weinig verversingen.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

11 Sir Tinus wrote: 03 Mar 2021, 15:42 De jongens Madueke Doan Mauro Thomas Viergever en Guti zijn (nog) geen basisspelers, ondanks dat ze dat soms hebben moeten zijn door omstandigheden. Maar het is gewoon precies wat we nodig hebben op de posities 12 tot 18. Tel daar 9 a 10 vaste basisspelers bij op waar Schmidt al tevreden over is en dan ben je er al bijna.
Ja en nee, volgens mij herbergen beide kanten van het verhaal een deel van de waarheid. Mauro, Viergever, Guti, Thomas, etc. zijn nuttige spelers die je gewoon nodig hebt op die posities van 12 t/m 18e man. Daar twijfelt men niet zo heel erg over volgens mij. Tegelijkertijd, en dat is in de januari maand op een hele pijnlijke manier wel gebleken, is PSV kwalitatief gezien heel erg kwetsbaar zodra 1 a 2 specifieke spelers wegvallen. En die genoemde namen zijn dan niet de spelers die een dergelijke rol adequaat of ook maar enigszins vergelijkbaar lijken in te vullen. Daarnaast is volgens mij de afweging bij het verkopen van een paar van dit soort bepaalde spelers ook niet eens zo heel gek, aangezien sommigen op een of andere manier toch nog enigszins een vorm van waarde vertegenwoordigen en sommige uiteindelijk ook totaal niet in het spelsysteem passen. En het zou mij niets verbazen dat ook een aantal spelers (ik vermoed sowieso Baumgartl en Gutierrez) een transfer willen maken ivm speeltijd en perspectief. Al is het inderdaad sowieso voor iedereen het beste als PSV een groot deel van de kern en de spelersgroep kan behouden. Komende zomer zal een volgende ontwikkeling ingezet moeten worden, wil je Kapitel Schmidt laten slagen. Hetgeen wat je niet wilt, is dat je juist weer overnieuw moet beginnen, omdat je 10 nieuwe spelers hebt bij wijze van.

Maar sowieso even los hiervan een aantal interessante vraagstukken m.b.t. komende zomer:

- Wat ga je doen met de spitspositie, zodra Malen vertrekt? Want je hebt met Madueke, Vertessen en nu in JPSV ook Fofana wel echt drie aardige tot hele grote talenten daarin rondlopen?
- Boscagli en Teze verdienen het alle twee om komend seizoen basis te staan, maar ik ben er persoonlijk zelf niet kapot van als die twee samen naast elkaar in een linie in de as komen te spelen. Hoe ga je dat evt. invullen?
- Wat ga je doen met de centrale middenvelder positie? Ga je daar concessies aandoen?
- Worden Oppegard en Sambo goed genoeg geacht als back-up links- en rechtsback? En durf je dat risico te nemen?
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

PSV werd kwetsbaar omdat er niet zomaar twee spelers wegvielen hè. Als je Götze en Gakpo moet missen, dan kun je dat gewoon niet opvangen. Daar zit zoveel kwaliteit in dat je er per definitie op achteruit gaat, ze brengen immers veel meer extra's dan dat bankzitters dat zouden kunnen doen. Ik vind dat dan ook maar een mager argument. Als je hele bank bestaat uit spelers als Thomas, dan komen we ergens, want die brengen minstens de energie en het technische, fysieke en tactische vermogen om toch enigszins je ding te blijven doen. Het zal in zo'n scenario echter allemaal goed moeten vallen om het gemis van bijvoorbeeld Götze en Gakpo tot een minimum te beperken. Als je in plaats van die twee bijvoorbeeld Teze en Malen had moeten missen, dan waren de problemen volgens mij minder groot geweest. Maar Götze en Gakpo zijn gewoon twee van je allerbelangrijkste spelers die binnen deze selectie unieke kwaliteiten hebben.

Verder stel je louter terechte vragen lijkt me.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Heruone wrote: 03 Mar 2021, 16:00
11 Sir Tinus wrote: 03 Mar 2021, 15:42 De jongens Madueke Doan Mauro Thomas Viergever en Guti zijn (nog) geen basisspelers, ondanks dat ze dat soms hebben moeten zijn door omstandigheden. Maar het is gewoon precies wat we nodig hebben op de posities 12 tot 18. Tel daar 9 a 10 vaste basisspelers bij op waar Schmidt al tevreden over is en dan ben je er al bijna.
Maar sowieso even los hiervan een aantal interessante vraagstukken m.b.t. komende zomer:

- Wat ga je doen met de spitspositie, zodra Malen vertrekt? Want je hebt met Madueke, Vertessen en nu in JPSV ook Fofana wel echt drie aardige tot hele grote talenten daarin rondlopen?
- Boscagli en Teze verdienen het alle twee om komend seizoen basis te staan, maar ik ben er persoonlijk zelf niet kapot van als die twee samen naast elkaar in een linie in de as komen te spelen. Hoe ga je dat evt. invullen?
- Wat ga je doen met de centrale middenvelder positie? Ga je daar concessies aandoen?
- Worden Oppegard en Sambo goed genoeg geacht als back-up links- en rechtsback? En durf je dat risico te nemen?
Ik denk dat Schmidt het ook zo ziet, maar zolang je spelers als Boscagli en Teze hebt, die je op verschillende plekken in de basis kunt zetten, kun je schuiven met spelers. En dan heb je met Rosario Sangare en Boscagli bv 3 opties die het spelsysteem begrijpen. En dan heb je Guti en Thomas nog als 'noodoplossing'.

Maar als iemand Guti wil kopen, dus dat er een bedrag tegenover staat wat overeenkomst met de waarde die hij voor ons zou hebben, dan is verkoop helemaal prima. Dan kun je gewoon 1 op 1 vervangen.

Als Malen vertrekt moet er een spits bij, je wilt de luxe dat je aanvallers kunt brengen vanaf de bank. Wat voor spits je haalt is weer naar keuze, maar ook hier heb je met Gakpo en Madueke twee spelers op halftien die ook in de spits kunnen.

De back-ups voor rechts en links zou je idealiter zelf opleiden, als dat niet lukt dan moet je speler kopen. Als je slim bent koop je een talent die zelfs bij Jong PSV zijn wedstrijden kan blijven spelen.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 03 Mar 2021, 16:07 PSV werd kwetsbaar omdat er niet zomaar twee spelers wegvielen hè. Als je Götze en Gakpo moet missen, dan kun je dat gewoon niet opvangen. Daar zit zoveel kwaliteit in dat je er per definitie op achteruit gaat, ze brengen immers veel meer extra's dan dat bankzitters dat zouden kunnen doen. Ik vind dat dan ook maar een mager argument. Als je hele bank bestaat uit spelers als Thomas, dan komen we ergens, want die brengen minstens de energie en het technische, fysieke en tactische vermogen om toch enigszins je ding te blijven doen. Het zal in zo'n scenario echter allemaal goed moeten vallen om het gemis van bijvoorbeeld Götze en Gakpo tot een minimum te beperken. Als je in plaats van die twee bijvoorbeeld Teze en Malen had moeten missen, dan waren de problemen volgens mij minder groot geweest. Maar Götze en Gakpo zijn gewoon twee van je allerbelangrijkste spelers die binnen deze selectie unieke kwaliteiten hebben.

Verder stel je louter terechte vragen lijkt me.
[mention]Ykhim[/mention] klopt deze spelers hebben unieke kwaliteiten.
PSV werd vooral zwakker in mijn ogen door de dunne bezetting achterin. Waarbij Viergever, Obispo veel afwezig waren er geen back-ups zijn voor de back posities net name rechts en dat Baumgartl zwaar onder presteert.

De ontbrekende sturende en leidingevende kwaliteiten van spelers achterin en op het middenveld zijn een tweede punt.

Daarnaast is er geen echte voetballer op het middenveld geweest totdat Boscagli zich twee wedstrijden geleden daar liet zien.

Götze en Gakpo zeker belangrijk maar als de bovengenoemde zaken voor elkaar waren, dan krijgen spelers voorin vanzelf vertrouwen en ruimte om te excelleren.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Götze is inderdaad kwalitatief één op één niet vervangbaar. Net zoals dat ook voor andere spelers als bijv. Gakpo, Malen en Max geldt. Dat was echter ook niet zozeer mijn punt. Waar ik met name op doelde, is dat zodra Götze of Gakpo wegvallen, PSV niet in staat is om een vergelijkbare type speler (qua speelstijl en spelersprofiel) op te stellen die kwalitatief gezien in het spel ook wel enigszins iets kunnen toevoegen. Zodra bijv. Götze niet speelt, is er tot op heden niemand gebleken die de positie van de halftien op een dergelijke manier zowel qua speelstijl/spelersprofiel (spelmaker rol) als op kwalitatief vlak ook maar enigszins die positie kan invullen (alleen evt. Ihattaren in potentie dan). Zodra Gakpo wegvalt, mis je ontzettend veel diepgang en scorend vermogen. Mauro en Thomas kunnen dat totaal niet opvangen. Datzelfde gaat eigenlijk ook op voor Boscagli. Zodra hij wegvalt, is er niemand die vanuit de laatste linie de bal progressie kan laten maken, etc.

Spelers als Thomas, Mauro, Viergever, etc. zijn hele nuttige spelers, omdat ze rete betrouwbaar zijn, nooit verzaken op inzet en dit geval ook de tactische principes redelijk tot goed onder de knie hebben. Maar zodra Thomas/Mauro over een grotere langere periode de afwezigheid van Gakpo en Götze moeten opvangen, dan ben je gewoon uiterst kwetsbaar. Je schetst zelf dat het in zo'n scenario goed moet vallen, maar in die casus wordt het uiteindelijk gewoon een pure loterij en is het slechts hopen dat het balletje bij wijze van niet op rood, maar op zwart valt, omdat je anders al je geld kwijt bent. En je moet uiteraard altijd geluk hebben met blessures (dit jaar zat het wel redelijk tegen nmi), maar zodra er blessures optreden, wil je het kwalitatieve verval in ieder geval zoveel mogelijk beperken en wil je ook het liefst een speler kunnen brengen die op zijn minst die rol qua eigenschappen ook op eenzelfde manier kan invullen. En dat is nu te weinig het geval.

Overigens vind ik Doan nog steeds wel een hele interessante speler. Ik denk dat hij veel kan toevoegen aan PSV. Sterker nog, ik acht hem beter dan Mauro en Thomas en ik hoop dat zijn jaar in de Bundesliga hem iig ook wel weer wat verder ontwikkeld heeft.
11 Sir Tinus wrote: 03 Mar 2021, 16:26 Als Malen vertrekt moet er een spits bij, je wilt de luxe dat je aanvallers kunt brengen vanaf de bank. Wat voor spits je haalt is weer naar keuze, maar ook hier heb je met Gakpo en Madueke twee spelers op halftien die ook in de spits kunnen.
Ja naja, waar je nmi voor moet waken, is dat je geen situatie als vorig seizoen krijgt waarbij je Bruma en Doan haalt en vervolgens Madueke, Ihattaren en Gakpo aan de deur kloppen. Het meest zonde zou zijn als je van de zomer bijv. Luuk de Jong zou halen, je hebt Zahavi die zijn vorm doorzet, je behoudt Gakpo en Götze en vervolgens heb je dan Madueke, Vertessen en een op de deur kloppende Fofana op de bank zitten. Nog niet te hebben over een sprookjesachtige situatie waarbij Romero een keertje wel fit blijft en zijn, op het oog lijkende gretige indruk van het begin het seizoen, eindelijk eens in werking gaat stellen. Met name dat laatste m.b.t. Romero is veel wat als, maar ik denk dat we met redelijk wel kunnen zeggen dat Vertessen aan de deur klopt en dat ook Fofana dat snel lijkt te gaan doen. Ik weet het van dat betreft nog niet eens zozeer of ik een spits zou halen eigenlijk.

Sowieso zou ik wellicht eerder voor een type Tzolis gaan dan die als halftien komt te spelen, maar ook evt. in de spits kan. Al is dat ook weer geheel afhankelijk van wat er met andere spelers gaat gebeuren.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Ik denk dat we iedereen geval meer dan genoeg half tienen hebben met Götze Gakpo Madueke Doan Thomas Mauro en wie weet Ihattaren. Je kunt er maar 2 opstellen he?
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ja, het was onder voorbehoud wat er met andere spelers ging gebeuren. Maar buiten het pressing gedeelte ben ik niet overtuigd van Thomas en Mauro. Het is nog geheel afwachten wat er met Doan en Ihattaren gaat gebeuren. En Madueke lijkt komend seizoen gewoon het koningskoppel te moeten gaan vormen met Zahavi zodra Malen een transfer heeft gemaakt, lijkt mij tenminste.

Edit: sowieso vind ik alleen Gakpo en evt. Madueke kunnen voldoen aan diepgang vanuit die positie.

Edit: Kan je Thomas trouwens niet ook veel beter als CM zien ipv halftien?
Last edited by Heruone on 03 Mar 2021, 21:18, edited 2 times in total.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
neva
Jeugdspeler
Posts: 31
Joined: 01 Mar 2021, 15:36
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

11 Sir Tinus wrote: 03 Mar 2021, 21:07 Ik denk dat we iedereen geval meer dan genoeg half tienen hebben met Götze Gakpo Madueke Doan Thomas Mauro en wie weet Ihattaren. Je kunt er maar 2 opstellen he?
Genoeg halftienen, dat nog voor kwart over negen. Luxe.

Voorin niks halen voor de breedte in ieder geval. Als er wat komt moet het een echte klapper zijn.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Het gaat er niet zo om hoe ik Thomas zie maar Schmidt gebruikt hem al 20 wedstrijden op rij als halftien. Ik denk dat hij wel tevreden is.

Als je Ihattaren en Doan verkoopt en je hebt ergens een potje dan kun je idd kiezen om Madueke het nr 9 te geven en Malen te laten opvolgen. Maar dan moet je nog steeds een nieuwe spits hebben en eventueel een half tien. Dan zou ik zeggen, beter het geld naar een spits en Gakpo en Madueke ontwikkelen als half tien en back up spits.
RIO
Legende
Posts: 14073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

Thomas is gewoon redelijk allround. En Sangare en Pablo hebben bijna altijd gespeeld. PSV heeft een CV, back up voor de backs en een motor op het middenveld nodig. Dat allemaal gepaard met leiderschapskwaliteiten.
Menno1
Legende
Posts: 16064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Alderweireld en Propper. Dan heb je ervaring en kwaliteit in je as staan. Haal je Santi er bij voor rechtsachter, dan heb je gelijk een veel stabielere verdediging dan nu:

Mvogo
Arias / Teze
Boscagli / Teze
Alderweireld
Max
Sangare / Boscagli
Propper
Goetze
Gakpo
Zahavi
Madueke

Dit als je basis elf. Als dit wel fit blijft, dan doe je mee om de titel. Sterker nog: dan win je hem; zit alles in.

Wel moet je dan toewerken naar het creeren van de volgende groep cash cows, want na Ihattaren, Malen en Dumfries blijft er net even wat minder over. Dus in de luwte mogen Fofana, Vertessen hun minuten gaan maken in de aanval, zodat deze het seizoen er op weer kunnen overnemen.

Ik zit alleen een beetje met Teze en Boscagli. 1 vd 2 zou moeten banken en voor beiden is het na zo'n seizoen eigenlijk niet eerlijk. Tenzij je Arias niet haalt en Teze rechtsachter zet. Overigens zie ik het ook wel in Doan zitten: dat lijkt mij nou typisch een speler die onder Schmidt het goed zou doen. Prima discipline natuurlijk goed loop vermogen en technisch gezien kan hij ook wel wat.

Overigens wel grappig dat men nu wel snakken naar een type Propper. Ik zei van de zomer al dat Sangare - Rosario niet complementair zijn; nu we Boscagli hebben gezien naast Rosario zijn jullie nu dus ook om.
RIO
Legende
Posts: 14073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

Ben geen fan van Proppers karakter. Slap lulletje. Liet ons heel snel in de steek, geen binding met de club. Heb liever dat Schmidt iemand uit zijn hoge hoed tovert. Of Gotze die even praat met Dahoud.

De rest helemaal mee eens. Ik denk dat Teze een top carrière kan hebben als RB overigens, meer dan als CV. En past ook in een 3 Man’s verdediging.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Pröpper vind ik ook absoluut geen leider, daarbij speelt hij wel heel erg weinig dit seizoen.
Menno1 wrote: 04 Mar 2021, 04:53 Ik zei van de zomer al dat Sangare - Rosario niet complementair zijn; nu we Boscagli hebben gezien naast Rosario zijn jullie nu dus ook om.
Zullen we een topic maken speciaal voor jou, waarin je iedere keer jezelf op je schouder kunt kloppen?
Dat doe je namelijk zo ontzettend graag.

PS: Sangaré en Rosario zijn wel degelijk complementair, alleen blijkt Rosario niet constant genoeg door zijn slaapmomenten.
Vervanging zou daarom prettig zijn.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Ren Höek wrote: 04 Mar 2021, 08:03 Pröpper vind ik ook absoluut geen leider, daarbij speelt hij wel heel erg weinig dit seizoen.
Menno1 wrote: 04 Mar 2021, 04:53 Ik zei van de zomer al dat Sangare - Rosario niet complementair zijn; nu we Boscagli hebben gezien naast Rosario zijn jullie nu dus ook om.
Zullen we een topic maken speciaal voor jou, waarin je iedere keer jezelf op je schouder kunt kloppen?
Dat doe je namelijk zo ontzettend graag.

PS: Sangaré en Rosario zijn wel degelijk complementair, alleen blijkt Rosario niet constant genoeg door zijn slaapmomenten.
Vervanging zou daarom prettig zijn.
Een klein zelfpijperijtje is Menno niet vreemd :mrgreen:

Rosario en Sangaré zijn qua type spelers idd wel complementair; ook vaak genoeg door Pieter Zwart aangekaart in analyses. Boscagli speelt ook hetzelfde als Rosario naast Sangaré deed; aanvallend: terug laten zakken tussen de verdedigers en de opbouw verzorgen, verdedigend; schuin achter Sangaré staan. Omdat het bij Rosario maar niet liep vanwege slaapmomentjes zag je de laatste paar wedstrijden dat Sangaré dit meer ging doen en toen Boscagli ging spelen zag je dat hij die rol overnam.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

11 Sir Tinus wrote: 03 Mar 2021, 21:22 Het gaat er niet zo om hoe ik Thomas zie maar Schmidt gebruikt hem al 20 wedstrijden op rij als halftien. Ik denk dat hij wel tevreden is.

Als je Ihattaren en Doan verkoopt en je hebt ergens een potje dan kun je idd kiezen om Madueke het nr 9 te geven en Malen te laten opvolgen. Maar dan moet je nog steeds een nieuwe spits hebben en eventueel een half tien. Dan zou ik zeggen, beter het geld naar een spits en Gakpo en Madueke ontwikkelen als half tien en back up spits.
Die twintig wedstrijden op rij valt ook wel mee hé. Begin van het seizoen voornamelijk als CM gespeeld. En later na vanaf RKC uit toen zowel Götze, Madueke als Gakpo geblesseerd waren en Ihattaren volledig uit the picture was, in de basis gekomen op die positie. Het is een hele nuttige speler, maar ik betwijfel het of Schmidt hem primair als halftien ziet of juist meer als centrale middenvelder. Hij kan ze iig beide invullen en dat is wel fijn en key.

Verder ligt het er compleet aan of Schmidt Madueke als spits of als halftien ziet. Dat i.c.m. wat er met Ihattaren, Doan en Bruma gaat gebeuren zal ook wel redelijk afhankelijk zijn van wat er nog gaat bijkomen. Of er als vervanger voor Malen een echte spits moet worden gehaald, betwijfel ik nog steeds of dat de meest verstandige keuze is.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Locked