Johan Bakayoko

Spelers A-selectie.
Post Reply
koetje
Legende

Armada wrote: 16 Aug 2023, 23:37 Valt me op dat er sinds een seizoen, zo agressief wordt ingezet op talentvolle, onvolgroeide, talenten.

Die hierna gaan banken en/of verhuurd worden.
Kan het niet los zien van twee andere trends.

De top is veel breder geworden door de toename van particuliere eigenaren en overige geldstromen. Zie Newcastle maar eigenlijk de halve PL, PSG maar ook een Red Bull Leipzig. In Italië is er inmiddels ook sprake van een brede top. Er zijn maar een X aantal topspelers te verdelen over die clubs. Dus logisch dat ze gaan kijken in de categorie "toekomstige topspeler".

Daarnaast maakt de enorme opkomst van data beoordelingen objectiever. Dus als je Bakayoko gaat afzetten tegen andere kandidaten zie je een complete speler, terwijl als je meer ouderwets scout je toch anders kijkt naar jonge spelers in vergelijking met meer volwassen spelers. En inmiddels heeft iedere topclub of subtopclub in de competitie een serieuze data-afdeling.
Juancho
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

O Goleiro Grande wrote: 16 Aug 2023, 23:44
Juancho wrote: 16 Aug 2023, 23:31 Ik denk dat hij verstandig genoeg is om nog 1 seizoen te blijven. Maarja, dat dacht ik van Xavi ook... 🤔 😁

Maar als Baka dan toch wil en kan gaan... Dan voor een record. Bieden vanaf 40 miljoen vast en elke week dat voorbij is tot sluiten markt komt er 10 miljoen bij. Kan dus oplopen tot 60 miljoen.

Anders een dikke vette 🖕naar al die kut clubs.
Volgens mij worden die jongens niet alleen gepusht, maar vooral gewurgd door hun zaakwaarnemers. Babadi wekt ook totaal niet de indruk dat die met stoom en kokend water naar een andere club wil, zeker niet nu die jongen wat hij aanraakt in goud lijkt te veranderen. Die wil gewoon doorbreken bij PSV en zich ontwikkelen. Ik vrees alleen dat hij binnen een jaar in het trainingspak van een andere club op de bank zit te kijken naar een gebrek aan perspectief. Ze noemen het tegenwoordig niet voor niets zaakwaarnemer ipv belangenbehartiger. Want wat het beste is voor de speler en zijn ontwikkeling als voetballer is al lang niet meer aan de orde.

Hoop dat in dit geval Bakayoko en PSV standvastig blijven.
Bij dit soort gasten vind ik dat een lul argument. Master of your own career toch? Als een lul hannes van zaakwaarnemers alleen aan centjes denkt en jij als speler bent het daarmee niet eens, dan flikker je hem op straat.

Dat het in landen als Brazilië bijv iets anders ligt en waar talenten uit de sloppenwijken misschien letterlijk onder dwang van een pistool op hun hoofd gericht moeten tekenen... Ala.

Maar voor Babadi en ook Bakayoko gaat dit niet op vind ik. En voor Xavi hiervoor al helemaal niet.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje

Zelfs Manchester City zou geinformeerd hebben. Moet niet gekker worden, veel Engelse clubs vooral. Alleen maar goed voor de prijs.
  • These users thanked the author LaFoquita for the post:
    Gizmo
    De Realist
    Internationale topspeler

dePinhodeSouza wrote: 16 Aug 2023, 23:48 Prima dat sommige mede supporters onze eigen spelers de hemel in prijzen en positief zijn over hen, maar iedereen ziet toch (buiten zijn specifieke kwaliteiten) toch ook de enorme tekortkomingen op tactisch vlak en problemen met consistentie van Bakayoko? Bij voorbaat 35/40 miljoen afwijzen voor een jongen die misschien 3 goede, een handvol aardige wedstrijden maar grotendeels belabberde wedstrijden in PSV 1 heeft gespeeld, sorry hoor, maar dan heb je ze echt niet allemaal op een rijtje. Tuurlijk moet PSV proberen het onderste uit de kan te halen, laat ze maar tegen elkaar opbieden, je moet profiteren van het momentum, maar Bakayoko is echt een andere categorie talent als Memphis, Gakpo, Madueke en Babadi. Boven de 35 miljoen heb je eigenlijk de absolute jackpot voor deze jongen binnen. Verder kunnen we dat geld goed gebruiken om een betere rechtsbuiten te halen (El Chucky), en is er dan extra budget beschikbaar om de defensie te versterken.
    Met je eens he, die jongen is dat helemaal niet waard.
    Maar hij is een hype. Prijs zo hoog mogelijk sky high en beyond laten skyrocketen. Dit heeft niks te maken met wat hij waard is, en alles met wat de gek er voor geeft
  • These users thanked the author De Realist for the post:
    Søren
    "Give the cup to them today" - Roger Schmidt
    De Realist
    Internationale topspeler

LaFoquita wrote: 16 Aug 2023, 23:53 Zelfs Manchester City zou geinformeerd hebben. Moet niet gekker worden, veel Engelse clubs vooral. Alleen maar goed voor de prijs.
    Shitty mag m hebben voor 85 miljoen en dan hebben wij een terugkoop clausule van 10 miljoen.
    "Give the cup to them today" - Roger Schmidt
    dePinhodeSouza

De Realist wrote: 16 Aug 2023, 23:58
    dePinhodeSouza wrote: 16 Aug 2023, 23:48 Prima dat sommige mede supporters onze eigen spelers de hemel in prijzen en positief zijn over hen, maar iedereen ziet toch (buiten zijn specifieke kwaliteiten) toch ook de enorme tekortkomingen op tactisch vlak en problemen met consistentie van Bakayoko? Bij voorbaat 35/40 miljoen afwijzen voor een jongen die misschien 3 goede, een handvol aardige wedstrijden maar grotendeels belabberde wedstrijden in PSV 1 heeft gespeeld, sorry hoor, maar dan heb je ze echt niet allemaal op een rijtje. Tuurlijk moet PSV proberen het onderste uit de kan te halen, laat ze maar tegen elkaar opbieden, je moet profiteren van het momentum, maar Bakayoko is echt een andere categorie talent als Memphis, Gakpo, Madueke en Babadi. Boven de 35 miljoen heb je eigenlijk de absolute jackpot voor deze jongen binnen. Verder kunnen we dat geld goed gebruiken om een betere rechtsbuiten te halen (El Chucky), en is er dan extra budget beschikbaar om de defensie te versterken.
    Met je eens he, die jongen is dat helemaal niet waard.
    Maar hij is een hype. Prijs zo hoog mogelijk sky high en beyond laten skyrocketen. Dit heeft niks te maken met wat hij waard is, en alles met wat de gek er voor geeft
    Daar moet PSV van proberen te profiteren, maar stel dat clubs maximaal 35 miljoen voor Bakayoko willen betalen, moet je hem natuurlijk verkopen.
    BlackMambaSanga
    Veelbelovend talent
    Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
    Favoriete speler: Ibrahim Sangare

Verkopen bij een goed bod. Al deze onzin om hem heen steeds. Komt echt niet uit de lucht. Zaakwaarnemer loopt met hem te leuren bij clubs! Verbeterd contract scoren?

Voor 15-30mln kan je echt wel eenzelfde talent vinden (punt)

Madueke 1 seizoen huren geen optie?
    René1978
    Nationale topspeler

Wat mij betreft alleen verkopen als het een recordtransfer wordt. Meer dan Cody en Noni. De hele Europese top aast op deze jongen, dan mogen ze ook topbedragen aftikken. Vijftig miljoen lijkt me een leuk startbedrag.
    BlackMambaSanga wrote: 17 Aug 2023, 01:10 Madueke 1 seizoen huren geen optie?
    Noni heeft zelden de 90 minuten volgemaakt bij PSV. Wat mij betreft te blessuregevoelig om op te bouwen.
  • These users thanked the author René1978 for the post (total 2):
    fritskeMaxedMatthew
    Ykhim
    Lid scoutingsteam

Het mannetje is net 20 en heeft nog geen heel seizoen in de basis gestaan, natúúrlijk heeft 'ie tekortkomingen. Het is ook niet de voetbalreïncarnatie van Messi hè.

Talenten van die leeftijd moet je niet primair beoordelen op wat ze hebben laten zien, want slechts de absolute toptalenten van de buitencategorie ontkomen dan aan een kritisch rapport. Er gaat bij Bakayoko veel mis, maar je moet vooral kijken naar wat hij wel al heeft, waarin hij al beter is geworden en meer van dat soort afwegingen. Zet je dat allemaal op een rijtje, dan ziet het er voor Bakayoko al veel positiever uit. Vergelijk die jongen nu eens met vorig jaar: veel sterker, sneller, tactisch bewuster, meer inhoud, meer verschillende aanvallende wapens, meer zelfvertrouwen. Ontwikkeling gaat per definitie gepaard met ups en downs, Bakayoko is daarop geen uitzondering. Kijk je vervolgens naar de onderliggende statistieken, dan is dat écht indrukwekkend. Op bijna alle vlakken scoort hij (ver) bovengemiddeld, zowel offensief als defensief. Voor een vleugelspeler is het een buitengewoon complete speler. Als je dan in ogenschouw dat 'ie nog 21 moet worden, nu voor het eerst gaat spelen in een aanvallend elftal met een fatsoenlijke trainer en dat hij al enorm gegroeid is, dan kun je mensen toch niet serieus verwijten dat ''ze het echt niet allemaal op een rijtje hebben'' wanneer ze hem graag willen houden voor bedragen onder 35 miljoen?

Je vergelijkt hem vervolgens met Memphis, Madueke, Gakpo en Babadi. Los van dat het allemaal compleet verschillende spelers zijn, hebben ze ook stuk voor stuk net een ander traject doorlopen. Memphis en Madueke kwamen wat sneller, Gakpo had wat langer nodig en over Babadi kunnen we nog helemaal niet zinnigs zeggen. Ik denk dat je Bakayoko qua traject misschien nog wel het beste met Bergwijn kunt vergelijken. Die had ook een tijdje nodig voordat 'ie bepalender werd en dat ging ook gepaard met ups en forse downs over een langere periode. Bakayoko mag toch wel de tijd krijgen om datzelfde proces door te maken? Ik denk dat je er uiteindelijk toch wel 30-35 miljoen voor gaat krijgen, waarom zou je dan nu al genoegen nemen met 30-35 in de wetenschap dat hij na een of twee goeie seizoenen ook gewoon 50+ waard kan worden? Ik zou hem persoonlijk nu alleen nog laten gaan als je er een enorme klap geld (en Lozano) voor terugkrijgt, omdat je dan de laatste pijnpunten in de selectie kunt aanpakken terwijl je er ook al een geweldige vervanger voor terugkrijgt. Het moet raar lopen wil dat gebeuren.

Maar goed, als Bakayoko in de eindfase net wat betere keuzes gaat maken en klinischer wordt, dan heb je echt een fantastische vleugelaanvaller in huis. Ik geloof niet dat hij heel ver van dat punt verwijderd is, om eerlijk te zijn.
  • These users thanked the author Ykhim for the post (total 7):
    RalfEdstromTutti FruttiiJasper040matejaDe RealistRen Höekbamboe
    11 Tinus
    Legende
    Clubvoorkeur: Philips

Dus samenvatting van de laatste 5 pagina's:

- Bakayoko mag vanaf 30, 35, 40, 45, 50, 60 of 100 miljoen weg.
    - Nog steeds is er grote verdeeldheid over hoe goed ie nu eigenlijk is of kan worden.
    - PSV kan mogelijk Lozano wel betalen als opvolger maar de Spaanse top niet.
    - Juancho heeft niet eens een deadline gesteld.

Jammer dat PSV de wedstrijd tegen GAE eruit heeft gehaald. De hypetrain gaat als een TGV2.0 in rap tempo en elke goal of assist plust weer miljoenen erbij.

Stel dat Summerville het alternatief is. Die moest ook in de range van 10 miljoen kosten geloof ik. Hoeveel mensen zouden Bakayoko dan nog steeds verkopen?
  • These users thanked the author 11 Tinus for the post:
    MC Hammer
    Lorenzo von Matterhorn
    Internationale topspeler

Nog een seizoentje groeien bij PSV, daarna de hype compleet maken op het EK en dan voor de volle mep weg.
  • These users thanked the author Lorenzo von Matterhorn for the post (total 2):
    voskatmateja
    Mr.Unibet
    Meervoudig international

Je zou Madueke wellicht weer een seizoen kunnen huren, aangezien Chelsea voor zijn positie weer een speler van +40 miljoen gehaald heeft.

Lozano lijkt me totaal niet realistisch. Hopen dat PSV de eerste wedstrijd tegen Rangers gelijk ook een goede score neerzet, dat geeft meer lucht om stevig te onderhandelen. Anders hebben we straks +-15/20 CL miljoenen in reserves zitten..
    Carnelito
    Lid 2e elftal

Lorenzo von Matterhorn wrote: 17 Aug 2023, 07:07 Nog een seizoentje groeien bij PSV, daarna de hype compleet maken op het EK en dan voor de volle mep weg.
    Dit inderdaad. Als we CL gaan spelen en hij speelt op het EK, dan kan hij een mooie stap gaan maken.

Bedragen in de 30m lijken me niet voldoende op dit moment, aangezien hij erg goed in de markt ligt. Ik weet niet of Elfrink die bedragen zelf verzint of dat ze ergens bij PSV/zaakwaarnemer vandaan komen, maar dat zou ik in deze fase ook van de window erg teleurstellend vinden
    ruuddevil
    Legende

koetje wrote: 16 Aug 2023, 23:28 PSV hoeft niet te verkopen. Het is ook nog wel te vroeg voor deze jongen, maar dat is een andere discussie.

Nu je als PSV eindelijk weer in een zetel zit (na verkoop Gakpo/Madueke) kun je hoog in de boom gaan zitten zoals Ajax hier ook meester in is geworden. Kijk de 100 miljoen voor Anthony is niet helemaal vergelijkbaar omdat Ten Hag daar zit maar dat is toch best een mooie marker. Helemaal nu vanuit Saudi-Arabië veel geld richting Europa gaat,. Geld wat vervolgens weer verder wordt rondgepompt op de Europese markt. En dan vind ik Bakayoko een completere voetballer als Anthony, helemaal op termijn.
    PSV moet nog wel een transfer doen deze zomer. De verwachting was dat dat Sangare zou zijn, maar ik heb het idee dat PSV nu Bakayoko ziet als plan B om te verkopen. PSV is nog niet klaar met haar plannen, maar voor de verdere uitvoering hebben ze een verkoop nodig. Bij Sangare heeft nog niemand doorgepakt. Als er nu een club komt met 40 mln voor Baka dan doet PSV dat en halen ze Debast en een rechtsbuiten.
    dePinhodeSouza

Ykhim wrote: 17 Aug 2023, 02:12
    Het mannetje is net 20 en heeft nog geen heel seizoen in de basis gestaan, natúúrlijk heeft 'ie tekortkomingen. Het is ook niet de voetbalreïncarnatie van Messi hè.

Talenten van die leeftijd moet je niet primair beoordelen op wat ze hebben laten zien, want slechts de absolute toptalenten van de buitencategorie ontkomen dan aan een kritisch rapport. Er gaat bij Bakayoko veel mis, maar je moet vooral kijken naar wat hij wel al heeft, waarin hij al beter is geworden en meer van dat soort afwegingen. Zet je dat allemaal op een rijtje, dan ziet het er voor Bakayoko al veel positiever uit. Vergelijk die jongen nu eens met vorig jaar: veel sterker, sneller, tactisch bewuster, meer inhoud, meer verschillende aanvallende wapens, meer zelfvertrouwen. Ontwikkeling gaat per definitie gepaard met ups en downs, Bakayoko is daarop geen uitzondering. Kijk je vervolgens naar de onderliggende statistieken, dan is dat écht indrukwekkend. Op bijna alle vlakken scoort hij (ver) bovengemiddeld, zowel offensief als defensief. Voor een vleugelspeler is het een buitengewoon complete speler. Als je dan in ogenschouw dat 'ie nog 21 moet worden, nu voor het eerst gaat spelen in een aanvallend elftal met een fatsoenlijke trainer en dat hij al enorm gegroeid is, dan kun je mensen toch niet serieus verwijten dat ''ze het echt niet allemaal op een rijtje hebben'' wanneer ze hem graag willen houden voor bedragen onder 35 miljoen?

Je vergelijkt hem vervolgens met Memphis, Madueke, Gakpo en Babadi. Los van dat het allemaal compleet verschillende spelers zijn, hebben ze ook stuk voor stuk net een ander traject doorlopen. Memphis en Madueke kwamen wat sneller, Gakpo had wat langer nodig en over Babadi kunnen we nog helemaal niet zinnigs zeggen. Ik denk dat je Bakayoko qua traject misschien nog wel het beste met Bergwijn kunt vergelijken. Die had ook een tijdje nodig voordat 'ie bepalender werd en dat ging ook gepaard met ups en forse downs over een langere periode. Bakayoko mag toch wel de tijd krijgen om datzelfde proces door te maken? Ik denk dat je er uiteindelijk toch wel 30-35 miljoen voor gaat krijgen, waarom zou je dan nu al genoegen nemen met 30-35 in de wetenschap dat hij na een of twee goeie seizoenen ook gewoon 50+ waard kan worden? Ik zou hem persoonlijk nu alleen nog laten gaan als je er een enorme klap geld (en Lozano) voor terugkrijgt, omdat je dan de laatste pijnpunten in de selectie kunt aanpakken terwijl je er ook al een geweldige vervanger voor terugkrijgt. Het moet raar lopen wil dat gebeuren.

Maar goed, als Bakayoko in de eindfase net wat betere keuzes gaat maken en klinischer wordt, dan heb je echt een fantastische vleugelaanvaller in huis. Ik geloof niet dat hij heel ver van dat punt verwijderd is, om eerlijk te zijn.
    Tuurlijk heeft elke jonge speler tekortkomingen. Echter vind ik die bij Bakayoko zo groot in sommige wedstrijden (toegeven, in dit seizoen nog niet) dat ie soms absoluut PSV onwaardig is. Kijk voor de gein PSV - Feyenoord van 6 maanden geleden maar is terug. Wat Bakayoko daar liet zien is echt een van de slechtste individuele prestaties in een PSV shirt die ik ooit heb gezien, categorie Baumi tegen Paok.

Verder moet ik Bakayoko nageven dat ie veel beter is geworden in een jaar tijd. Echter heb ik bij Bakayoko nog niet het gevoel gehad “yes, we hebben dr weer eentje”, wat ik wel bij talenten als Memphis, Gakpo, Babadi en Madueke had, waar meteen t talent vanaf spatte. Bakayokos (veruit) beste wedstrijd in t eerste was thuis tegen Sturm Graz, dat ie maar bij enkele forumleden in de “top 3” matchwinnaars staat, geeft eigenlijk ook wel weer aan dat het geen buitengewone prestatie was. 35 miljoen voor Bakayoko is onze grootste “scam” sinds 17 miljoen voor Locadia.

Als je een maand of 5 geleden had gezegd dat er een bod van 35 miljoen op Bakayoko zou komen tijdens de zomerwindow, hadden ze je rechtstreeks naar de Grote Beek gereden. Tuurlijk moet PSV het onderste uit de kan halen, maar uiteindelijk kom je bij bedragen die je voor dit aardige talent niet kunt afwijzen.
    Last edited by dePinhodeSouza on 17 Aug 2023, 08:25, edited 1 time in total.
  • These users thanked the author dePinhodeSouza for the post (total 2):
    VakOBommelHeissenberrug
    Standbeeld
    Mister PSV

11 Tinus wrote: 17 Aug 2023, 05:41Nog steeds is er grote verdeeldheid over hoe goed ie nu eigenlijk is of kan worden.
    Nee hoor, ik weet zeker dat meer dan driekwart van het forum denkt dat Baka een topper wordt voor PSV. Een topverkoop. Start maar een polletje, dan krijg je hetzelfde als bij Noa. Blijkt dat de groep mensen die het niet zien zitten of kritiek hebben maar heel erg klein is.
    Breur
    Internationale topspeler

Bevestiging vanuit Rik.
    ruuddevil
    Legende

Doe maar een bod Liverpool. Dan doen wij daar nog 15 mln bovenop en dan weet je de prijs.
    Vanthaman18
    Internationale topspeler
    Favoriete speler: Luuk de Jong

Liverpool heeft Gakpo goedkoop gekregen. Voor Baka beyalen ze maar de hoofdprijs. Minimaal 40 miljoen.
    Eindhovenvoetbal
    Internationale topspeler

Begin maar met bieden vanaf 60. PSV ondertussen al aan de lijn met Lozano hoop ik.
    Vanthaman18
    Internationale topspeler
    Favoriete speler: Luuk de Jong

Denk dat we ons moeten gaan instellen op een vertrek van Baka. En dat is prima zo, de hype begint gekke vormen aan te nemen. Nu profiteren en een glasbak + talent terughalen en je gaat er flink op vooruit.
    Breur
    Internationale topspeler

Ik zou idd geen prijs noemen behalve dat we het transferrecord willen verbreken. Dan komen we er vanzelf wel achter of het reëel is. Hij hoeft niet weg van PSV, hij wilt zelf nog niet persé weg dus geen enkele reden om een 'normaal' bedrag te vragen.
    TomPSV
    Legende

Bakayoko als vervanger van Salah lees ik. Met alle respect hoor, en ja ik ben ook fan van Bakayoko, maar dat kan toch niet?
    Bram
    Nationale topspeler

Ik snap Liverpool echt niet, ze kunnen voor een schijntje Sangaré ophalen, een speler die ze echt nodig hebben, en dan komen ze uit bij Baka op rechtsbuiten om de grote Salah te vervangen.
    Standbeeld
    Mister PSV

TomPSV wrote: 17 Aug 2023, 08:19 Bakayoko als vervanger van Salah lees ik. Met alle respect hoor, en ja ik ben ook fan van Bakayoko, maar dat kan toch niet?
    Als dat zo is, dat hij Salah zou moeten vervangen, dan kan dat niet nee. Maar goed, wij informeren toch ook naar Krul terwijl Benny komt.
    Post Reply