Johan Bakayoko

Spelers A-selectie.
Post Reply
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler

Ardbeg wrote: 17 Aug 2023, 17:48
PsvBmg wrote: 17 Aug 2023, 17:46 En toch zie ik het nog steeds niet echt zitten in Bakayoko, zo vaak afwezig, zoveel slechte wedstrijden met af en toe een goede er tussen.

Ik snap de hype niet, alles boven de 30 direct doen en dan een echte CV en RA halen, welke RA geen idee
Ik snap niet hoe mensen vergeten dat hij nog maar 20 jaar oud is. Er staat nog zo veel te gebeuren. Als onze vrienden ineens hun talent voor 50 verkopen, niet klagen dat wij in de uitverkoop zitten he.
Net 20, nog geen jaar bij 1. En de manier van beoordelen ook. 'Hij lijdt soms balverlies, hij maakt soms verkeerde keuzes, hij is soms te wild, hij moet vaker diepgang zoeken'. Tsja, als je een buitenspeler zoekt voor wie dat allemaal niet geldt, kan je zelfs Vinicius niet halen. Want te vaak wild, slaapmomentjes, verkeerde keuzes.

Bakayoko is een supertalent. Alle scouts van alle Europese topclubs vinden dat ook en raden hun werkgever aan hier heel veel geld voor te bieden. Van PSG tot Napoli en zelfs Liverpool. Maar hier op het forum zijn we echt onredelijk kritisch. Jongen van 20, Belgisch international, prima rendement en nog alle ruimte om beter te worden.

Alle buitenspelers zijn ietwat flegmatiek, maken fouten, hebben balverlies en maken soms verkeerde keuzes. Hoort bij de positie. Zelfs in de absolute wereldtop. Bakayoko krijgt hier echt bizar weinig waardering voor wie hij is.
  • These users thanked the author Eindhovenvoetbal for the post (total 3):
    ArdbegDeEintovenaarRené1978
    PsvBmg
    Vaste waarde in elftal
    Clubvoorkeur: PSV

PsvBmg wrote: 17 Aug 2023, 17:46 En toch zie ik het nog steeds niet echt zitten in Bakayoko, zo vaak afwezig, zoveel slechte wedstrijden met af en toe een goede er tussen.

Ik snap de hype niet, alles boven de 30 direct doen en dan een echte CV en RA halen, welke RA geen idee
    Ik snap niet hoe mensen vergeten dat hij nog maar 20 jaar oud is. Er staat nog zo veel te gebeuren. Als onze vrienden ineens hun talent voor 50 verkopen, niet klagen dat wij in de uitverkoop zitten he.
    Ik weet dat hij nog jong is, maar ik zie het in hem gewoon niet. Gakpo en Madueke droop de klasse vaak al vanaf maar ik vind hem vrij voorspelbaar.
  • These users thanked the author PsvBmg for the post (total 2):
    MaartenVB. Dzsudzsak
    Menno1
    Legende

Persepolis wrote: 17 Aug 2023, 13:26 Ik vind Bakayoko nog steeds geen toptalent, maar wel een speler met potentie. Uiteindelijk bepaalt de markt de prijs: er wordt veel potentie gezien door meerdere vermogende clubs, en PSV hoeft niet per se te verkopen. Dat betekent dus veel vragen. En anders blijft ie lekker hier.
    Zo kijk ik er ook naar. Ik heb wel het gevoel dat het maximaal hype is nu. Als er een club is die hiervoor 40 miljoen neerlegt, dan doen. Dat is meer dan Malen, bergwijn, Memphis en Madueke heeft opgebracht; spelers die ik allemaal hoger aan sla dan Bakayoko. En ja, andere tijd, inflatie, ik weet het wel, maar dan nog: het is ook meer als Kokcu bijvoorbeeld, die vorig jaar een van de beste spelers van de eredivisie was.

Ik hoorde gisteren de jongens van FC Afkicken hem ook beschrijven als een Dembele met hersens; ik zie dat echt niet zo. Het is een goed talent, hij maakt een stijgende lijn door, mentaal zit hij uitstekend in elkaar, hij is sterk en zijn snelheid is redelijk (niet uitzonderlijk, dus wat dat betreft is de vergelijking met Dembele al mank)

Prima als hij blijft, ook prima als hij door krankzinnige gekte 40 miljoen oplevert en PSV een opvolger klaar heeft staan. Het moet alleen niet de tweeluik met Rangers gaan beinvloeden; daar maak ik mij het meest zorgen om.
    PSV 1973
    Lid 2e elftal

Ik zie nog genoeg potentie in Bakayoko.
    Bosz maakt er echt wel een betere speler van.
    Ardbeg
    Mister PSV

PsvBmg wrote: 17 Aug 2023, 17:57

Ik weet dat hij nog jong is, maar ik zie het in hem gewoon niet. Gakpo en Madueke droop de klasse vaak al vanaf maar ik vind hem vrij voorspelbaar.
    Beter kijken ;) Die komt er wel.
    ruuddevil
    Legende

PSVTOPOss wrote: 17 Aug 2023, 17:50

Je laatste stukje van de laatste zin zegt genoeg. Welke RA geen idee. Alsof we van een Summerville bijvoorbeeld kunnen verwachten dat hij meteen 10 goals en 10 assists maakt in een Eredivisie seizoen.
    Daarom pas echt bij een absoluut top bedrag Baka verkopen.
    Onrealistische verwachtingen is inderdaad een belangrijk deel van dit ‘probleem’. Mensen verwachten van een rechtsbuiten blijkbaar iedere wedstrijd een assist en/of een goal. Ook als de betreffende speler pas 20 is. Bij backs hoor je hetzelfde: zijn voorzetten zijn niet goed. Een back geeft nu eenmaal geen 34 assists per seizoen dus je zal moeten accepteren dat niet iedere voorzet een assist oplevert. Zeker niet als een deel van die voorzetten bij Saibari belandt 😉
  • These users thanked the author ruuddevil for the post (total 2):
    Fc DenzelAddoCultheld
    Søren
    Meervoudig international

ruuddevil wrote: 17 Aug 2023, 18:17Onrealistische verwachtingen is inderdaad een belangrijk deel van dit ‘probleem’. Mensen verwachten van een rechtsbuiten blijkbaar iedere wedstrijd een assist en/of een goal. Ook als de betreffende speler pas 20 is. Bij backs hoor je hetzelfde: zijn voorzetten zijn niet goed. Een back geeft nu eenmaal geen 34 assists per seizoen dus je zal moeten accepteren dat niet iedere voorzet een assist oplevert. Zeker niet als een deel van die voorzetten bij Saibari belandt 😉
    Net zoals jij zo te zien dezelfde onrealistische verwachtingen hebt van Saibari.😉
    11 Tinus
    Legende
    Clubvoorkeur: Philips

Als onze vrienden ineens hun talent voor 50 verkopen, niet klagen dat wij in de uitverkoop zitten he.
    In de kern heb je gelijk dat we niet mogen klagen als we spelers enkel op potentie verkopen want dan gaan we nooit Ajax-achtige bedragen krijgen.

Van de andere kant was het Ajax die Neres niet verkocht voor 40+ miljoen verkocht in de winter en uiteindelijk maar 12 miljoen kreeg een jaar later. En Dolberg idem dito. Ze dachten dat hij sowieso alleen maar beter ging worden en verkochten hem niet voor 40+ maar voor 20 miljoen. Beide heren hebben nooit meer dat niveau gehaald en waren qua leeftijd vergelijkbaar aan Bakayoko. De vraag is dan of Bakayoko over pakweg 2 a 3 jaar dezelfde curve heeft gehad als bv Neres of juist de Gakpo route volgt.

Voor een supporter is het altijd moeilijk om het juiste moment in te schatten. Teze had bij wijze van 3 weken geleden voor 8 miljoen weggekund terwijl we nu daar echt niet mee akkoord gaan. Het is nog steeds dezelfde speler maar met een paar goede wedstrijden kijk je er toch anders naar.
  • These users thanked the author 11 Tinus for the post:
    Menno1
    Standbeeld
    Mister PSV

• These users thanked the author Standbeeld for the post:
    SKERLA
    Frico
    Veelbelovend talent

1) Dat je de hype niet ziet, kijk dan ff de thuis wedstrijd tegen Sturm ff terug. Hij liet daar zien wat nodig is voor een hype. Hij kwam in de bal, hij ging diep, hij ging buitenom en hij ging binnendoor en wellicht nog belangrijker hij deed niet constant hetzelfde achter elkaar.

2) Als je hem dan alsnog wilt verkopen, waarom dan in godsnaam voor € 30.000.000?? Je hebt nog 2 weken en zit in een heel belangrijke periode. Ook al zie je de hype niet, als blijkt dat er grote clubs achter hem aan zitten, gewoon poot stijf houden en pas bij belachelijke bedragen (recordtransfer bv) overstag gaan. Verkopen voor € 30.000.000 kan volgend jaar zomer ook nog wel.
  • These users thanked the author Frico for the post:
    De Realist
    PsvBmg
    Vaste waarde in elftal

Frico wrote: 17 Aug 2023, 21:34

1) Dat je de hype niet ziet, kijk dan ff de thuis wedstrijd tegen Sturm ff terug. Hij liet daar zien wat nodig is voor een hype. Hij kwam in de bal, hij ging diep, hij ging buitenom en hij ging binnendoor en wellicht nog belangrijker hij deed niet constant hetzelfde achter elkaar.

2) Als je hem dan alsnog wilt verkopen, waarom dan in godsnaam voor € 30.000.000?? Je hebt nog 2 weken en zit in een heel belangrijke periode. Ook al zie je de hype niet, als blijkt dat er grote clubs achter hem aan zitten, gewoon poot stijf houden en pas bij belachelijke bedragen (recordtransfer bv) overstag gaan. Verkopen voor € 30.000.000 kan volgend jaar zomer ook nog wel.
    1. Omdat hij het ( ja ik weet hij is nog jong ) te vaak onzichtbaar is

2. Als hij dit jaar geen pepernoot meer raakt is jij de helft waard, het is een gok
    René1978
    Nationale topspeler

Bakayoko wordt een grote.
    Made in Eindhoven.
    Zuc0
    Nationale topspeler

Ajaxspelers worden door buitenlandse clubs vaak hoog gewaardeerd, gezien de forse transfersommen die worden overgemaakt, dus ik zou zeggen alleen zo'n opmerking is 10 mln erbij. Of 20 mln want Hato speelde twee keer tegen deze PSV glasbak.
  • These users thanked the author Zuc0 for the post:
    Mitrogol
    Thijs
    Lid van verdienste
    Rol: Organisator Prediction League
    Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Ook wel hilarisch om bij een 17 jarige, die iets van 10 wedstrijden heeft gespeeld, te hebben over de beste waar hij ooit tegen speelde.
  • These users thanked the author Thijs for the post (total 5):
    YkhimDe RealistTinuZzZRen HöekZuc0
    De Realist
    Internationale topspeler

Zie nu het insta filmpje van Madueke/Cody tegen Vitesse van vorig jaar. Madueke heeft echt veel veel veel meer explosiviteit en onvoorspelbaarheid. Geweldige transfer trouwens met zijn lichaam, maar als ik dat afzet tegen Heelhollandbakayoko....naja hypen maar, recordtransfer of anders lekker hier blijven
  • These users thanked the author De Realist for the post:
    SKERLA
    "Give the cup to them today" - Roger Schmidt
    Standbeeld
    Mister PSV

De Realist wrote: 17 Aug 2023, 22:13 Zie nu het insta filmpje van Madueke/Cody tegen Vitesse van vorig jaar. Madueke heeft echt veel veel veel meer explosiviteit en onvoorspelbaarheid. Geweldige transfer trouwens met zijn lichaam, maar als ik dat afzet tegen Heelhollandbakayoko....naja hypen maar, recordtransfer of anders lekker hier blijven
    En wat heeft het voor meerwaarde om Madueke met Baka te vergelijken?
    De Realist
    Internationale topspeler

Standbeeld wrote: 17 Aug 2023, 22:16
    De Realist wrote: 17 Aug 2023, 22:13 Zie nu het insta filmpje van Madueke/Cody tegen Vitesse van vorig jaar. Madueke heeft echt veel veel veel meer explosiviteit en onvoorspelbaarheid. Geweldige transfer trouwens met zijn lichaam, maar als ik dat afzet tegen Heelhollandbakayoko....naja hypen maar, recordtransfer of anders lekker hier blijven
    En wat heeft het voor meerwaarde om Madueke met Baka te vergelijken?
    Dat ik de hype niet begrijp maar het volle bak toejuich
    "Give the cup to them today" - Roger Schmidt
    Skuddem
    Nationale topspeler
    Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Je (in het algemeen) kunt wel steeds hier komen verkondigen dat Bakayoyo niet van niveau x of y is, maar niemand (hier) kan daar eigenlijk een fatsoenlijke inschatting van maken. Dan kun je beter nadenken over of bediscussiëren waarom kennelijk grote clubs willen toeslaan en een marktwaarde van €30.000.000 het minimum lijkt te zijn.

Waarschijnlijk kom je bij het nadenken daarover tot de conclusie dat de waarde van Bakayoyo hoger is dan je dacht tot op dit moment. En als je er 1 keer naast zit, dan kan het ook een 2e keer gebeuren - dus waarom zouden we Bakayoyo niet nog een jaartje hier houden, hij kan zich wellicht in de CL profileren en een EK spelen voor België en dan hebben we het niet over 30 maar 60 miljoen lijkt me zo.
  • These users thanked the author Skuddem for the post:
    DezoonvanAad
    René1978
    Nationale topspeler

Ik ben ervan overtuigd dat Baka het veel verder gaat schoppen dan Bergwijn en Noni. De "Ik zie het niet"-crowd gaat keihard gelogenstraft worden.
  • These users thanked the author René1978 for the post:
    DezoonvanAad
    Josef Dettelbacher
    Legende

René1978 wrote: 18 Aug 2023, 01:51 Ik ben ervan overtuigd dat Baka het veel verder gaat schoppen dan Bergwijn en Noni. De "Ik zie het niet"-crowd gaat keihard gelogenstraft worden.
    Of hij het wel of niet haalt, zal mij na zijn transfer eerlijk gezegd een zorg zijn. Het gaat mij vooral om de centen en wat PSV daarmee kan doen om het elftal te versterken.
    Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    RIO
    Legende
    Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Sell the hype zou ik zeggen. Mentaal gezien en fysiek sterker dan Noni, maar is niet dat absolute toptalent. Het is geen Vinicius Jr laten we maar zeggen. 35 Miljoen, mooi rood strikje eromheen en op naar het volgende talent.
    DezoonvanAad
    Talent

Ik begrijp niet dat mensen zo gretig van Bakayoko afwillen.
    Bakayoko zat vorig jaar op hetzelfde niveau als Gakpo en Madueke toen zij dezelfde leeftijd hadden (19).
    Image
    Betrokken bij 1 goal per 138 minuten, vergelijkbaar met Madueke (139) en beter dan Gakpo (167).
    Bakayoko heeft hetzelfde potentieel als die andere twee en is een stuk betrouwbaarder dan Madueke was.
  • These users thanked the author DezoonvanAad for the post:
    RIO
    Teletubby
    Nationale topspeler

DezoonvanAad wrote: 18 Aug 2023, 07:06 Ik begrijp niet dat mensen zo gretig van Bakayoko afwillen.
    Bakayoko zat vorig jaar op hetzelfde niveau als Gakpo en Madueke toen zij dezelfde leeftijd hadden (19).
    Image
    Betrokken bij 1 goal per 138 minuten, vergelijkbaar met Madueke (139) en beter dan Gakpo (167).
    Bakayoko heeft hetzelfde potentieel als die andere twee en is een stuk betrouwbaarder dan Madueke was.
    Ik denk niet dat mensen zozeer van Bakayoko af willen maar dat mensen het ijzer willen smeden als het heet is. Als je 40/50 miljoen zou kunnen krijgen voor bakayoko plus doorverkoop percentage en daarvoor haal je Lozano terug plus een talent dan doe je in mijn ogen goede zaken.
    dePinhodeSouza

René1978 wrote: 18 Aug 2023, 01:51 Ik ben ervan overtuigd dat Baka het veel verder gaat schoppen dan Bergwijn en Noni. De "Ik zie het niet"-crowd gaat keihard gelogenstraft worden.
    Nou nou “gelogenstraft” haha, het gaat om een meningsverschilletje over een voetballer. Hoop voor je dat 1978 niet staat voor je geboortejaar.
  • These users thanked the author dePinhodeSouza for the post:
    SKERLA
    DadOfFour
    Internationale topspeler

DezoonvanAad wrote: 18 Aug 2023, 07:06 Ik begrijp niet dat mensen zo gretig van Bakayoko afwillen.
    Image
    Pff, maar hij heeft niet eens een fotootje.... Wat ben je dan voor talent?
    La vida és massa curta per no fer broma
    Post Reply