Feyenoord

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
ShovingNE2
Site Admin

Voor wie hem gemist heeft:

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
tijn0

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik geloof niet dat die Feyenoorder ook maar 1 verkeerde bedoeling had. Wilde volgens mij gewoon zijn voet tussen tegenstander en bal zetten, maar deed dat onhandig. Het gevaar was echter groot, want je kunt zo een enkeltje breken, maar ik merk dat ik wat minder streng ben in deze case.
Jwoeloe
Moderator
Clubvoorkeur: PSV

tijn0 wrote: 22 Nov 2020, 14:49 Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik geloof niet dat die Feyenoorder ook maar 1 verkeerde bedoeling had. Wilde volgens mij gewoon zijn voet tussen tegenstander en bal zetten, maar deed dat onhandig. Het gevaar was echter groot, want je kunt zo een enkeltje breken, maar ik merk dat ik wat minder streng ben in deze case.
Ik snap wat je bedoelt, maar kaarten geven op basis van intentie gaat niet op. Als ik laatste man was, en zou ik die intentie hebben om de bal te spelen, kan ik mijn doorgebroken tegenstander ook een doodschop geven. Maar dat maakt de overtreding niet minder erg. Het zou in ieder geval geen rol van betekenis mogen spelen in de ernst van de overtreding. Maar goed, daar zal je het hoogstwaarschijnlijk over eens zijn.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: Philips

tijn0 wrote: 22 Nov 2020, 14:49 Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik geloof niet dat die Feyenoorder ook maar 1 verkeerde bedoeling had. Wilde volgens mij gewoon zijn voet tussen tegenstander en bal zetten, maar deed dat onhandig. Het gevaar was echter groot, want je kunt zo een enkeltje breken, maar ik merk dat ik wat minder streng ben in deze case.
Kan mij inderdaad ook wel voorstellen dat hij weinig kwade bedoelingen had hiermee. Maar dan nog is het uiteraard donkerrood.
11 Tinus
Legende

Precies wat ik denk, maar ben blij dat ie rood gaf. Kun je ook niet veel op aan te merken hebben.
tijn0

[mention]Jwoeloe[/mention]

Jawel, maar ik neem het hem persoonlijk niet zo kwalijk, zeg maar. Als hij namelijk zijn voet ertussen weet te krijgen, heeft die ander donkergeel. Was een makkelijk te verdienen overtreding, alleen zijn zijn pootjes traag als dikke stront.
Massimo
Legende

Ik ben het wel met je eens hoor. Hij is te laat en bood ook meteen zijn excuses aan. Alleen is het boven de enkel en als je te laat bent wel rood, ook i.v.m. het blesseren van iemand. Je neemt wel een bepaald risico en de bal is al wel weg. Dus ik vind de rode kaart terecht, maar ik vind wel dat je met de schorsing rekening kan houden met de intentie van de actie.
Ykhim
Lid scoutingsteam

tijn0 wrote: 22 Nov 2020, 14:55 @Jwoeloe

Jawel, maar ik neem het hem persoonlijk niet zo kwalijk, zeg maar. Als hij namelijk zijn voet ertussen weet te krijgen, heeft die ander donkergeel. Was een makkelijk te verdienen overtreding, alleen zijn zijn pootjes traag als dikke stront.
In dat geval neem ik het hem persoonlijk heel kwalijk. Verder: trage spelers, vervelend shirts, vervelende weersomstandigheden. Ik had als scheids de eerste pratende Feyenoorder ook rood gegeven. Zal ze leren.
tijn0

True, true. Maar ik denk dat het gelijk verklaart waarom je geen profscheids bent 😊.
Ykhim
Lid scoutingsteam

De betere vraag is of ik het niet had moeten zijn :mrgreen:

Feyenoord doet zichzelf met deze shirts in elk geval ook prima voor als Excelsior.
Maikel
Site Admin

Beste knal
ShovingNE2
Site Admin

Mooie goal hoor!
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
11 Tinus
Legende

Hij raakte hem op zich wel aardig. Wat zou zijn intentie zijn geweest [mention]tijn0[/mention] ? 😁
Ykhim
Lid scoutingsteam

Gelukkig haalden wij Baumgartl en niet Senesi :lol:
tijn0

11 Sir Tinus wrote: 22 Nov 2020, 15:06 Hij raakte hem op zich wel aardig. Wat zou zijn intentie zijn geweest @tijn0 ? 😁
Uitverdedigen.
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Handig voor als je aan het werk bent, zo'n Yorin.

GOATZE
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur: PSV FCE

Dramatisch wat Fortuna hier laat zien, begin me te irriteren aan het “niveau” in de eredivisie
tijn0

GOATZE wrote: 22 Nov 2020, 15:08 Dramatisch wat Fortuna hier laat zien, begin me te irriteren aan het “niveau” in de eredivisie
Niet zo lang geleden kwamen we, dankzij Bloms oogproblemen, na een minuut of 5 met 10 man te staan tegen NAC. Die lui konden vervolgens geen vuist maken en gingen er alsnog kansloos af.

We zijn best weleens verwend met seizoenen waarin het ene puntverlies na het andere kwam bij Ajax en Feyenoord, maar in de regel zijn ze natuurlijk beter dan hun tegenstanders. Zoals wij dat ook zijn.
tijn0

Nou, de orde is hersteld. Leek me niks aan de hand te zijn.
Madueke
Legende

Lol, Higler
tijn0

Laat ik het zo zeggen: als die bij Vitesse werd teruggedraaid...
GOATZE
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur: PSV FCE

tijn0 wrote: 22 Nov 2020, 15:11
GOATZE wrote: 22 Nov 2020, 15:08 Dramatisch wat Fortuna hier laat zien, begin me te irriteren aan het “niveau” in de eredivisie
Niet zo lang geleden kwamen we, dankzij Bloms oogproblemen, na een minuut of 5 met 10 man te staan tegen NAC. Die lui konden vervolgens geen vuist maken en gingen er alsnog kansloos af.

We zijn best weleens verwend met seizoenen waarin het ene puntverlies na het andere kwam bij Ajax en Feyenoord, maar in de regel zijn ze natuurlijk beter dan hun tegenstanders. Zoals wij dat ook zijn.
Eens ja, het niveauverschil is uiteindelijk toch te groot.
Maar dan nog verwacht je van een profclub dat ze tegen 10 man iig een paar keer de vrije man weten te vinden.. heb ze na de rode kaart alleen maar lange ballen zien geven en ballen zien inleveren
Ykhim
Lid scoutingsteam

tijn0 wrote: 22 Nov 2020, 15:14 Laat ik het zo zeggen: als die bij Vitesse werd teruggedraaid...
Met mij als scheids was dit nooit gebeurd. Dan had ik hem aan de andere kant op de stip gelegd.
nilssonH
Moderator

Hij blijft gewoon staan. Onvoorstelbaar hoor.
Post Reply