klinkt gayGestelnaar wrote: ↑18 Aug 2023, 11:06Aparte ingangen voor bepaalde groepen, waar hebben we dat toch eerder gehoord?Fritske12 wrote: ↑18 Aug 2023, 11:00 als de overheid niet wil meewerken aan stadionverboden te handhaven moeten we dat toch echt zelf wel kunnen regelen. brainport is toch de slimste regio van zo'n beetje de hele wereld!
voer de iris scan in op vrijwillige basis. 90 procent van de toeschouwers zal hier geen probleem mee hebben en kan snel naar binnen. de 10 procent die hier niet aan mee wil werken komt via aparte poortje naar binnen en daar word dan een id check gedaan en gecheckt met de stadionverboden. wil je je seizoenskaart doorgeven heeft die persoon een clubkaart nodig en kun je via de PSV-app koppelen aan die persoon.
met de huidige camera's kunnen ze precies zie wie de rotte appels zijn. je kunt bv ook stadionverboden opleggen voor 1 of 2 wedstrijden voor kleine vergrijpen
ongelofelijk dat zoiets niet realiseerbaar lijkt.....
als je een mooi pakket maakt kun je het bijvoorbeeld ook nog verkopen aan andere voetbalclubs
Gedoe met supporters
-
- Vaste waarde in elftal
-
- Internationale topspeler
Ik ben 15 jaar lang naar elke uitwedstrijd geweest, Europees incluis. Dus doe niet zo verschrikkelijk bijdehand. Ik ben ermee gestopt omdat de hoeveelheid tuig met de wedstrijd groeide. Gewoon relzoekers, die voor de wedstrijd is begonnen al met kanker dit en kanker dat staan te schelden naar het vak ernaast. Die expres naast toiletten staan te pissen tegen de muur, die meteen een stift tevoorschijn toveren om alles onder te schrijven. Dit nog een 'incident' noemen... Man man man. Het is elke uitwedstrijd raak. Alleen de kleine excessen worden al niet eens meer genoemd, dat wordt maar normaal gevonden. Doodnormaal dat je in een stadion met stiften overal leuzen op schrijft op tegelwerk. Doodnormaal dat er een deur uitgetild wordt. Doodnormaal dat er meer naar het thuisvak wordt gekeken dan naar de wedstrijd, want je moet wel genoeg kunnen schelden natuurlijk. Dat is immers superstoer. Met je capuchonnetje.LVL040 wrote: ↑18 Aug 2023, 10:42Haha als je zo gaat redeneren mogen er volgens jou ook geen thuisfans meer komen? Het incident van Dylano K gebeurde in ons eigen stadion. Ook hier is het een enkeling die het voor de rest verpest. Zullen we dan maar in zijn geheel stoppen met publiek tijdens voetbalwedstrijden? Of trek jij zo makkelijk deze conclusie omdat je zelf nog nooit bij een uitwedstrijd geweest bent en het jou toch niks boeit of ze er zijn of niet?Eindhovenvoetbal wrote: ↑18 Aug 2023, 09:00Geen uitfans meer. Gewoon kappen ermee. Die debiele hooligankleding ook verbieden.
- These users thanked the author Eindhovenvoetbal for the post (total 5):
- ruuddevil • Struviet • Jur1913 • deninho32 • Heissenberrug
-
- Clubvoorkeur: v.v. UNA
Een Iris-scan of een ID check om een stadion binnen te komen. Goede basis om normale supporters weg te jagen. Een wedstrijd bezoeken wordt al minder leuk door de randzaken er om heen, dit zou voor sommige - waaronder ik wellicht - door afhaken.Fritske12 wrote: ↑18 Aug 2023, 11:00 als de overheid niet wil meewerken aan stadionverboden te handhaven moeten we dat toch echt zelf wel kunnen regelen. brainport is toch de slimste regio van zo'n beetje de hele wereld!
voer de iris scan in op vrijwillige basis. 90 procent van de toeschouwers zal hier geen probleem mee hebben en kan snel naar binnen. de 10 procent die hier niet aan mee wil werken komt via aparte poortje naar binnen en daar word dan een id check gedaan en gecheckt met de stadionverboden. wil je je seizoenskaart doorgeven heeft die persoon een clubkaart nodig en kun je via de PSV-app koppelen aan die persoon.
met de huidige camera's kunnen ze precies zie wie de rotte appels zijn. je kunt bv ook stadionverboden opleggen voor 1 of 2 wedstrijden voor kleine vergrijpen
als je een mooi pakket maakt kun je het bijvoorbeeld ook nog verkopen aan andere voetbalclubs
-
- Ballenjongen
Het probleem met straffen als een gereduceerd aantal supporters, is dat je juist de hooligans/'rotte appels'/wandragers of hoe je deze groep ook wilt noemen niet of minder treft door de voorrangsregelingen. Ervan uitgaand dat deze zich bevinden in de groep die de meeste (zowel binnen- als buitenlandse) uitwedstrijden bezoekt. Je straft daardoor eerder welwillende supporters die minder regelmatig een uitwedstrijd willen bezoeken. Deze komen namelijk niet aan kaarten door de beperkte capaciteit en hoge voorrangseis.ShovingNE2 wrote: ↑18 Aug 2023, 10:45Op het moment dat PSV een boete krijgt van een ton en de dader wordt gepakt is hij echt wel naar de kloten hoor. Dat los je niet op met schuldhulpverlening.Chucky wrote: ↑18 Aug 2023, 10:06Financieel kapot maken en de goot in helpen vind ik overigens weer een ander uiterste, maar dat ben ik wel van je gewend
Maar wat denk je dat er gebeurt als uitsupporters nooit meer mee mogen? Dan krijg je juist alleen maar meer gedoe verwacht ik, in en rondom de steden. Akkefietjes zoals tegen Utrecht vorig seizoen bijvoorbeeld.
De bonus / malus is een goede tussenstap voordat je voorgoed awaydays eruit gooit. Gezeik met het uitvak? De volgende keer de helft van het aantal supporters mee. Wederom gezeik: geen awayday meer voor een jaar bij die club. Jaar erop: de helft. Gaat het goed: vol uitvak.
Dan zou je eerder het hele uitvak leeg moeten houden, maar dan straf je netto natuurlijk nog meer supporters die simpelweg een leuke dag willen hebben, de club steunen, etc.
Ik denk mede daarom ook dat collectieve straffen eerder argwaan bij normaal niet per se kwaadwillende personen kan oproepen en eventueel voor first offenders in de toekomst zorgen.
-
"Pyro" is prima als het goed georganiseerd is. Niet in een vol vak waar jan en alleman rondloopt met de nodige risico's van dien.RV1913 wrote: ↑18 Aug 2023, 10:167x voor vuurwerk wat echt de grootste bullshit regel is die er bestaat, bij zon bekerfinale is zo'n pyro toch juist geweldigShovingNE2 wrote: ↑18 Aug 2023, 09:08
Van 10 dagen geleden.
https://PSV.supporters.nl/nieuws/artike ... dan-PSV%27
https://nos.nl/artikel/2485839-knvb-leg ... etbalclubs
De aanhang die besluit om de regels te negeren, het risico voor eenieder in het vak te vergroten, en daardoor de club boetes opzadelt zal beter ( of wellicht uberhaupt na moeten denken ) moeten nadenken over hun acties.
Er is een reden waarom "pyro" in een stadion verboden is en dat is niet omdat men niet wil dat de aanhang sfeer maakt.
Om maar aan te geven:
Dan kunnen we natuurlijk ook denken over andere oplossingen zoals het wijzen op de eigen verantwoordelijkheid van de supporter om gehoorsbescherming mee te nemen (in het Philips stadion geen onnodige luxe met het volume van de muziek voor de wedstrijd), een gasmasker, en brandveilige kleding maar dat is nogal de omgekeerde wereld. Dat neemt alsnog de paniekfactor niet weg die er potentieel is.https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/voetbalvandalisme/vuurwerk-in-voetbalstadions#:~:text=Gevaar%20van%20vuurwerk%20in%20voetbalstadions,is%20schadelijk%20voor%20de%20longen. wrote: Vuurwerk in stadions is verboden. Het is gevaarlijk om vuurwerk af te steken op tribunes vol met mensen. Knalvuurwerk kan gehoorschade opleveren. Fakkels kunnen brandwonden veroorzaken en giftige rook is schadelijk voor de longen. Ook kunnen supporters in paniek raken als er ineens (veel) rook ontstaat of iets ontploft.
Het is gewoonweg niet risicovrij.
-
- Nationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV
Prof_napo wrote: ↑18 Aug 2023, 12:01"Pyro" is prima als het goed georganiseerd is. Niet in een vol vak waar jan en alleman rondloopt met de nodige risico's van dien.
De aanhang die besluit om de regels te negeren, het risico voor eenieder in het vak te vergroten, en daardoor de club boetes opzadelt zal beter ( of wellicht uberhaupt na moeten denken ) moeten nadenken over hun acties.
Er is een reden waarom "pyro" in een stadion verboden is en dat is niet omdat men niet wil dat de aanhang sfeer maakt.
Om maar aan te geven:
Dat bij de bekerfinale is echt wel georganiseerd en de stewards en supver laten dit zelf toe o.a. omdat ze weten wie het bij hebben en in welke bussen ze ze toelaten. (thuis is er nooit pyro alleen bij uitwedstrijden)https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/voetbalvandalisme/vuurwerk-in-voetbalstadions#:~:text=Gevaar%20van%20vuurwerk%20in%20voetbalstadions,is%20schadelijk%20voor%20de%20longen. wrote: Vuurwerk in stadions is verboden. Het is gevaarlijk om vuurwerk af te steken op tribunes vol met mensen. Knalvuurwerk kan gehoorschade opleveren. Fakkels kunnen brandwonden veroorzaken en giftige rook is schadelijk voor de longen. Ook kunnen supporters in paniek raken als er ineens (veel) rook ontstaat of iets ontploft.
Dan kunnen we natuurlijk ook denken over andere oplossingen zoals het wijzen op de eigen verantwoordelijkheid van de supporter om gehoorsbescherming mee te nemen (in het Philips stadion geen onnodige luxe met het volume van de muziek voor de wedstrijd), een gasmasker, en brandveilige kleding maar dat is nogal de omgekeerde wereld. Dat neemt alsnog de paniekfactor niet weg die er potentieel is.
-
Georganiseerd op welke manier? Men staat alsnog in het vak, de personen eromheen weten niet dat de persoon in kwestie bekwaam is noch zijn er afdoende middelen nabij om potentiele escalatie te beperken.RV1913 wrote: ↑18 Aug 2023, 12:04Dat bij de bekerfinale is echt wel georganiseerd en de stewards en supver laten dit zelf toe o.a. omdat ze weten wie het bij hebben en in welke bussen ze ze toelaten. (thuis is er nooit pyro alleen bij uitwedstrijden)Prof_napo wrote: ↑18 Aug 2023, 12:01
"Pyro" is prima als het goed georganiseerd is. Niet in een vol vak waar jan en alleman rondloopt met de nodige risico's van dien.
Om maar aan te geven:
Dan kunnen we natuurlijk ook denken over andere oplossingen zoals het wijzen op de eigen verantwoordelijkheid van de supporter om gehoorsbescherming mee te nemen (in het Philips stadion geen onnodige luxe met het volume van de muziek voor de wedstrijd), een gasmasker, en brandveilige kleding maar dat is nogal de omgekeerde wereld. Dat neemt alsnog de paniekfactor niet weg die er potentieel is.
Dat de stewards en supver dit accepteren is wellicht deel van het probleem. Als dit het geval is wordt het eens tijd dat ook die groepen die voor de veiligheid van onze supporters daar zijn hun verantwoordelijkheid gaan nemen. Het is ook maar de vraag of een supporterscoördinator met een historie met lange stadionverboden een positief of negatief effect heeft op dit gedrag.
- ShovingNE2
- Site Admin
- These users thanked the author ShovingNE2 for the post (total 3):
- MC Hammer • VTheMan • Ren Höek
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
-
- Ballenjongen
In seizoen '21 / '22 vechtpartijen tegen Galatasaray: tegen FC Midtjylland 2 tribunevakken gesloten. Uit in Graz vernielingen en voorwerpen op het veld. Thuis tegen Leicester boetes voor ordeverstoringen en vuurwerk. Uit bij Feyenoord vuurwerk, klimmen in de netten, vernielingen en poging tot confrontatie met Feyenoord supporters. In seizoen '22 / '23 bij Arsenal gooien met stoelen en vuurwerk: geen uitsupporters mee naar Bodø/Glimt. In Sevilla een knokpartij met de politie, een week later een kaakslag tegen de keeper van Sevilla. Bij de Johan Cruijff schaal slooppartijen en een metalen buis in een familievak. Tegen Sturm thuis nog een leeg tribunevak, in Graz (buiten de wedstrijd om weliswaar) iemand het ziekenhuis in geschopt. Komende zaterdag tegen Vitesse weer geen uitsupporters vanwege vuurwerk tegen AZ: PSV kreeg in 1 seizoen meer dan een ton aan boetes.
'Vroeger was het net zo erg'. 'Bij iedere club wordt gesnoven op de toiletten'. 'De media blazen het op.' 'Het is toch algemeen bekend dat fans in de netten gaan hangen?' 'Feyenoord sloopt zelf ook stadions'. 'In het uitgaansleven wordt er ook gevochten'. 'Er is niets nieuws onder de zon'. 'Het is algemeen bekend dat sanitaire faciliteiten weleens gesloopt worden nabij het uitvak'. 'Als we alleen maar gezeik krijgen door pyro tekent iedereen daarvoor'. 'Jammer dat het nieuws zo gekleurd wordt gebracht'. 'Ajacieden zingen het zelf ook'. 'Je wordt bij uitwedstrijden ook niet altijd even netjes en prettig behandeld'. 'In andere landen is vuurwerk gewoon gebruikelijk'. 'Als uitsupporters niet meer mee mogen dan krijg je juist elders gedoe'. 'Op de snelweg gebeuren er ook ongelukken.'
Het zal allemaal wel. Gedraag je gewoon. Je weet wat de regels zijn en je weet wat de consequenties zijn (voor jou, en de club, en je mede-supporters) als je ze breekt. Netten zijn niet om in te hangen, toiletten niet om af te breken en stoeljes niet om mee te gooien. Je komt toch om een voetbalwedstrijd te zien? Ja, ik vind het ook jammer dat vuurwerk verboden is, maar het is nou eenmaal zo en ik leg me daarbij neer. Dan koop ik gewoon geen vuurwerk. Iedereen die zichzelf als echte supporter ziet: als je club je lief is, dan doe je geen dingen waarmee je je club in de problemen brengt. Richt je op het positieve en laat het negatieve achterwege. Kijk gewoon voetbal. Punt.
En ja, groepen supporters met zwarte kleding maken wel degelijk een statement en worden wel degelijk geassocieerd met hooliganisme:
https://www.destentor.nl/regio/dit-is-w ... ~a181246b/
'Vroeger was het net zo erg'. 'Bij iedere club wordt gesnoven op de toiletten'. 'De media blazen het op.' 'Het is toch algemeen bekend dat fans in de netten gaan hangen?' 'Feyenoord sloopt zelf ook stadions'. 'In het uitgaansleven wordt er ook gevochten'. 'Er is niets nieuws onder de zon'. 'Het is algemeen bekend dat sanitaire faciliteiten weleens gesloopt worden nabij het uitvak'. 'Als we alleen maar gezeik krijgen door pyro tekent iedereen daarvoor'. 'Jammer dat het nieuws zo gekleurd wordt gebracht'. 'Ajacieden zingen het zelf ook'. 'Je wordt bij uitwedstrijden ook niet altijd even netjes en prettig behandeld'. 'In andere landen is vuurwerk gewoon gebruikelijk'. 'Als uitsupporters niet meer mee mogen dan krijg je juist elders gedoe'. 'Op de snelweg gebeuren er ook ongelukken.'
Het zal allemaal wel. Gedraag je gewoon. Je weet wat de regels zijn en je weet wat de consequenties zijn (voor jou, en de club, en je mede-supporters) als je ze breekt. Netten zijn niet om in te hangen, toiletten niet om af te breken en stoeljes niet om mee te gooien. Je komt toch om een voetbalwedstrijd te zien? Ja, ik vind het ook jammer dat vuurwerk verboden is, maar het is nou eenmaal zo en ik leg me daarbij neer. Dan koop ik gewoon geen vuurwerk. Iedereen die zichzelf als echte supporter ziet: als je club je lief is, dan doe je geen dingen waarmee je je club in de problemen brengt. Richt je op het positieve en laat het negatieve achterwege. Kijk gewoon voetbal. Punt.
En ja, groepen supporters met zwarte kleding maken wel degelijk een statement en worden wel degelijk geassocieerd met hooliganisme:
- These users thanked the author Bolletje for the post (total 12):
- psvgouda • ShovingNE2 • ruuddevil • Gijs4 • Piotrmatys • TigTogFlip • Tjompie • Ren Höek • Struviet • Jur1913 • PeeJ • Heissenberrug
- VTheMan
- Meervoudig international
- Favoriete speler: Bakayoko
Hopelijk word dit een precedent voor andere clubs om gewoon keihard te gaan straffen! Het moet afgelopen zijn met deze hooligans. In engeland kan het ook dus hier ook!ShovingNE2 wrote: ↑18 Aug 2023, 12:12 FC Twente gaat het gevecht aan.
https://www.twenteinsite.nl/breaking/fc ... lschoppers
- 29.04.2007
- Nationale topspeler
Er is dan ook niemand die ontkent dat de zwarte kleding met bepaalde groepen fanatiekere supporters en/of hooligans (want daar zit wel degelijk een verschil in) geïdentificeerd wordt. Het maakt alleen zo weinig verschil als ze geel, groen, zwart of de clubkleuren dragen als hun gedrag hetzelfde blijft.
- These users thanked the author 29.04.2007 for the post:
- JChovanec
-
- Geselecteerd voor Oranje
Ik ben soms wel eens benieuwd hoeveel moraalridders er op staan als ik in een algemeen nieuws topic continu ga praten over die marrokaantjes met die nektasjes verneuken het altijd. Zijn altijd die nektasjes die zich misdragen. Oprotten met die nektasjes.
Wat ik wil zeggen. Kap gewoon eens met dat gejank over 'capuchonnetjes' of zwarte kleding. Ik draag in een stadion ook een jas met capuchon of donkere kleding. Niet omdat ik ga rellen, maar omdat ik die stijl graag aantrek. Dan kun je zeggen, ga in je PSV shirtje zitten. Maar ik trek alleen een voetbalshirt aan als ik ga sporten. Als ik naar een wedstrijd ga, dan trek ik lekker aan wat ik zelf wil. Net als dat waarschijnlijk 95% van de rest van de mensen dat doet. Laat iedereen lekker aantrekken wat hij wil. Als iemand graag in een zwart shirt met eigen bedrukking wil rondlopen, laat hem dat lekker doen. Ik vind het wel mooi dat die groepen op deze manier voor eenheid zorgen. En zwart is nu eenmaal een kleur die makkelijk staat. Maar nee, volgens de experts hier trek je alleen zwart aan om te gaan rellen.
Laten we dus alsjeblieft kappen met dat capuchonnetjes dit, capuchonnetjes dat. Generaliserend gedoe, is in geen enkel opzicht bevorderlijk in deze discussies.
Daarnaast vraag ik me af waarom iedereen zo verongelijk zit te doen over het feit dat niemand in club kleuren gaat zitten, alsof dit een trend is van de laatste jaren. 25 jaar geleden, geen club kleur te bekennen:
Wat ik wil zeggen. Kap gewoon eens met dat gejank over 'capuchonnetjes' of zwarte kleding. Ik draag in een stadion ook een jas met capuchon of donkere kleding. Niet omdat ik ga rellen, maar omdat ik die stijl graag aantrek. Dan kun je zeggen, ga in je PSV shirtje zitten. Maar ik trek alleen een voetbalshirt aan als ik ga sporten. Als ik naar een wedstrijd ga, dan trek ik lekker aan wat ik zelf wil. Net als dat waarschijnlijk 95% van de rest van de mensen dat doet. Laat iedereen lekker aantrekken wat hij wil. Als iemand graag in een zwart shirt met eigen bedrukking wil rondlopen, laat hem dat lekker doen. Ik vind het wel mooi dat die groepen op deze manier voor eenheid zorgen. En zwart is nu eenmaal een kleur die makkelijk staat. Maar nee, volgens de experts hier trek je alleen zwart aan om te gaan rellen.
Laten we dus alsjeblieft kappen met dat capuchonnetjes dit, capuchonnetjes dat. Generaliserend gedoe, is in geen enkel opzicht bevorderlijk in deze discussies.
Daarnaast vraag ik me af waarom iedereen zo verongelijk zit te doen over het feit dat niemand in club kleuren gaat zitten, alsof dit een trend is van de laatste jaren. 25 jaar geleden, geen club kleur te bekennen:
-
- Bankzitter
waarom zou een iris scan normale mensen weg jagen? ipv dat je je pasje voor de scanner houd doe je dat met je oog en loop je door. ik snap dat sommige daar iets van vinden (een vriend van mij vind dit ook niet oke) met privacy enzo maar je seizoenskaart staat toch ook op je naam. ik denk dat als je een enquête zou houden 90 % hier geen probleem mee zou hebben. waarom is het erg dat iemand weet dat je in het stadion bent?Prof_napo wrote: ↑18 Aug 2023, 11:47Een Iris-scan of een ID check om een stadion binnen te komen. Goede basis om normale supporters weg te jagen. Een wedstrijd bezoeken wordt al minder leuk door de randzaken er om heen, dit zou voor sommige - waaronder ik wellicht - door afhaken.Fritske12 wrote: ↑18 Aug 2023, 11:00 als de overheid niet wil meewerken aan stadionverboden te handhaven moeten we dat toch echt zelf wel kunnen regelen. brainport is toch de slimste regio van zo'n beetje de hele wereld!
als dat een goede methode zou zijn om mensen die je niet binnen wilt hebben buiten te kunnen houden.
-
- Meervoudig international
Ik word een beetje moe van dit soort berichten. Niemand praat ook maar 1 ding hiervan goed. Heb je iemand horen zeggen jammer dat de keeper van Sevilla niet het ziekenhuis is ingeslagen? Jammer dat die stalenpijp niet op iemands hoofd terecht is gekomen? Iedereen is het er toch mee eens dat dat gedrag niet kan. Niemand praat ook maar 1 ding goed, daar gaat de hele discussie niet overBolletje wrote: ↑18 Aug 2023, 12:20 In seizoen '21 / '22 vechtpartijen tegen Galatasaray: tegen FC Midtjylland 2 tribunevakken gesloten. Uit in Graz vernielingen en voorwerpen op het veld. Thuis tegen Leicester boetes voor ordeverstoringen en vuurwerk. Uit bij Feyenoord vuurwerk, klimmen in de netten, vernielingen en poging tot confrontatie met Feyenoord supporters. In seizoen '22 / '23 bij Arsenal gooien met stoelen en vuurwerk: geen uitsupporters mee naar Bodø/Glimt. In Sevilla een knokpartij met de politie, een week later een kaakslag tegen de keeper van Sevilla. Bij de Johan Cruijff schaal slooppartijen en een metalen buis in een familievak. Tegen Sturm thuis nog een leeg tribunevak, in Graz (buiten de wedstrijd om weliswaar) iemand het ziekenhuis in geschopt. Komende zaterdag tegen Vitesse weer geen uitsupporters vanwege vuurwerk tegen AZ: PSV kreeg in 1 seizoen meer dan een ton aan boetes.
Iedereen in het rood. Wel pyro, ook op het veld. Maakt toch 0,0 verschil?
Het is wel duidelijk trouwens dat je er niet bij was in Sevilla. Dat je die in dit rijtje durft te zetten is bijna schandalig. Mensen die uit het niets geknuppeld worden.
- These users thanked the author danko-lazovic for the post:
- tezzyunited
-
Met privacy enzo is wel een simplificatie van heb ik jou daar. Persoonsgegevens is één ding, het verwerken van bijzondere persoonsgegevens is een tweede laat staan dat ik het reeel acht dat het onder één van de 10 grondslagen voor verwerking van bijzonder persoonsgegevens zal vallen.Fritske12 wrote: ↑18 Aug 2023, 12:48waarom zou een iris scan normale mensen weg jagen? ipv dat je je pasje voor de scanner houd doe je dat met je oog en loop je door. ik snap dat sommige daar iets van vinden (een vriend van mij vind dit ook niet oke) met privacy enzo maar je seizoenskaart staat toch ook op je naam. ik denk dat als je een enquête zou houden 90 % hier geen probleem mee zou hebben. waarom is het erg dat iemand weet dat je in het stadion bent?
Als je het verschil niet onderkent tussen een persoonsgegevens en bijzondere persoonsgegevens is daar nog wel wat voor je om in te lezen
Dat 90% daar geen probleem mee zou hebben is 1) een grote aanname en 2) niet heel relevant in relatie tot de AVG
- ShovingNE2
- Site Admin
Een ID -check? Is dat al te gek?
Gewoon bewijzen wie je bent.
Ja: dan wil je gewoon geen oplossing om stadionverboden te controleren. Maar voor iedereen die afhaakt een ander hoor.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
-
- Geselecteerd voor Oranje
Misschien dat het nog niet bekend was, maar met uitwedstrijden schijnt het een en ander flink aangescherpt te zijn. Tijdens de JCS was dit namelijk al het geval. Onder geen enkel beding mocht iemand mee op het kaartje van een ander, zelfs niet als je alles van die desbetreffende persoon bij had. Daar gingen ze in het verleden wel wat luchtiger mee om naar mijn idee.ShovingNE2 wrote: ↑18 Aug 2023, 13:36Een ID -check? Is dat al te gek?
Ja: dan wil je gewoon geen oplossing om stadionverboden te controleren. Maar voor iedereen die afhaakt een ander hoor.
-
- Bankzitter
zoals ik aangaf een vrijwillige iris scan. dus je geeft daar zelf toestemming voor. maar ik zou wel graag een enquête hierover willen zien.Prof_napo wrote: ↑18 Aug 2023, 12:58Met privacy enzo is wel een simplificatie van heb ik jou daar. Persoonsgegevens is één ding, het verwerken van bijzondere persoonsgegevens is een tweede laat staan dat ik het reeel acht dat het onder één van de 10 grondslagen voor verwerking van bijzonder persoonsgegevens zal vallen.Fritske12 wrote: ↑18 Aug 2023, 12:48
waarom zou een iris scan normale mensen weg jagen? ipv dat je je pasje voor de scanner houd doe je dat met je oog en loop je door. ik snap dat sommige daar iets van vinden (een vriend van mij vind dit ook niet oke) met privacy enzo maar je seizoenskaart staat toch ook op je naam. ik denk dat als je een enquête zou houden 90 % hier geen probleem mee zou hebben. waarom is het erg dat iemand weet dat je in het stadion bent?
Als je het verschil niet onderkent tussen een persoonsgegevens en bijzondere persoonsgegevens is daar nog wel wat voor je om in te lezen
Dat 90% daar geen probleem mee zou hebben is 1) een grote aanname en 2) niet heel relevant in relatie tot de AVG
kan hier een poll van gemaakt worden onder onze forummers?
-
- Ballenjongen
Dat is ‘t hem juist. Het gaat niet om jou, maar ik heb 14 pagina’s an ook andere topics doorgelezen: die stalen pijp en de aanval op die keeper, daar is iedereen het wel over eens. Maar verder worden hier wel degelijk allerlei dingen goedgepraat, of op z’n minst gebagatelliseerd. Het wordt normaal gevonden dat er op de plee gesnoven wordt (want dat gebeurt ook op de Zuidas), dat er gevochten wordt (want dat gebeurt ook in het uitgaansleven), dat de Kuip gesloopt wordt (want Feyenoord vernielt zelf ook stadions), dat er in de netten wordt geklommen (want dat gebeurt ieder jaar), dat de confrontatie wordt gezocht met andere supportersgroepen (want dat gebeurde al in de tijd van de Romeinen), dat er spreekkoren zijn (want daar doet Ajax zelf ook aan mee), dat de toiletten worden afgebroken (want dat is een algemeen bekend verschijnsel), dat er met de Spaanse politie wordt geknokt (want die zijn echt onvriendelijk), dat er iemand zwaargewond het ziekenhuis in wordt getikt (want dat had niets met voetbal te maken), dat iemand zich niet aan zijn stadionverbod houdt (want dat wordt helemaal niet goed gecontroleerd) en dat er ondanks een verbod en boetes toch pyro op de tribune komt (want dat is in andere landen heel gebruikelijk en lekker voor de sfeer).danko-lazovic wrote: ↑18 Aug 2023, 12:56 Ik word een beetje moe van dit soort berichten. Niemand praat ook maar 1 ding hiervan goed. Heb je iemand horen zeggen jammer dat de keeper van Sevilla niet het ziekenhuis is ingeslagen? Jammer dat die stalenpijp niet op iemands hoofd terecht is gekomen? Iedereen is het er toch mee eens dat dat gedrag niet kan. Niemand praat ook maar 1 ding goed, daar gaat de hele discussie niet over
Het is in het voetbal misschien langzamerhand normaal geworden dat groepen supporters zich misdragen, maar het is natuurlijk niet normaal. En dat het vroeger ook gebeurde of dat het ergens anders ook misgaat, is geen verzachtende omstandigheid. Daar erger ik me aan.
- These users thanked the author Bolletje for the post (total 3):
- Piotrmatys • Ren Höek • Heissenberrug
-
Het punt wat je lijkt te missen is dat het opgooien van additionele eisen om iets simpels als een voetbalwedstrijd bezoeken suboptimaal is. Niet dat er geen oplossingen zijn noch dat er geen wens is om tot een oplossing te komen.ShovingNE2 wrote: ↑18 Aug 2023, 13:36Een ID -check? Is dat al te gek?
Dat we in een situatie zitten waar we moeten controleren wie er achter een kaartje zit is bijzonder kansarm, als dat de situatie is is de voetbalcultuur in delen ernstig verrot (wat hij ook is)
In een ideale wereld kan ik naar een loket gaan om een los kaartje te kopen. Dit is al zo goed als onmogelijk met de clubkaarten. Ik kan daardoor geeneens naar de lokale club die in de KKD uitkomt. Meer barieres opgooien om enig misbruik tegen te gaan is ook een bariere waardoor andere supporters die geen zin in deze zaken hebben afhaken. Daar moet een balans in gevonden worden.
Het is ook algemeen bekend dat als je zaken het stadion in wil smokkelen je dat of voor de publieke opening doet óf je in de druktste momenten het stadion in gaat omdat het foulieren dan bijzonder zwak is door de tijdsdruk. Denk je dat dat anders gaat zijn met de voorgestelde ID check?
Nee. contextueel, de personen hebben de club al schade toegedaan, deze personen zijn al bekend, en middels de wet MBVEO zijn er al afdoende middelen waarmee de lokale driehoek uit de voeten kan. Weer een andere weg pogen te bewandelen terwijl we de voorgaande geeneens (effectief) gebruiken lijkt me niet heel verstandig. Daarnaast moet je kijken naar de proportionaliteit van een middel.
Er zijn eerdere pilots geweest zoals Feyenoord maar ook ADO Den Haag. Laat mij het overtuigende bewijs zien dat deze hebben gewerkt (en dan mag je je afvragen waarom we het niet meer gebruiken)
Dan wellicht wat additionele onderbouwing: https://www.tk.nl/nieuws/gezichtsherkenning-in-stadion/
-
- Veelbelovend talent
Het gaat er niet zozeer om dat iemand weet dat je in het stadion bent, maar dat het verstrekken van dit soort persoonsgegevens altijd een bepaald risico oplevert. Als je je vingerafdruk of irisscan koppelt aan je seizoenskaart dan moet je er maar op vertrouwen dat PSV, de KNVB of welke organisatie er dan ook verantwoordelijk voor wordt haar beveiliging goed op orde heeft. Als deze gegevens op straat komen te liggen dan kunnen criminelen daar dankbaar gebruik van maken. Denk aan identiteitsfraude en noem het maar op. Gezien de grote hoeveelheid datalekken de afgelopen jaren is het niet geheel vanzelfsprekend dat deze gevoelige data veilig verwerkt wordt.Fritske12 wrote: ↑18 Aug 2023, 12:48waarom zou een iris scan normale mensen weg jagen? ipv dat je je pasje voor de scanner houd doe je dat met je oog en loop je door. ik snap dat sommige daar iets van vinden (een vriend van mij vind dit ook niet oke) met privacy enzo maar je seizoenskaart staat toch ook op je naam. ik denk dat als je een enquête zou houden 90 % hier geen probleem mee zou hebben. waarom is het erg dat iemand weet dat je in het stadion bent?
als dat een goede methode zou zijn om mensen die je niet binnen wilt hebben buiten te kunnen houden.
- These users thanked the author JandeVakantieman for the post:
- ElChucky2