Marcel Brands

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

Het lijkt op een combinatie van het geld juist uitgeven en Stewart een volle portemonnee willen geven. Zoals de transferperiode tot nu toe gaat, ben ik daar heel blij mee.
Last edited by Ardbeg on 15 Aug 2023, 11:40, edited 1 time in total.
grasveld
Internationale topspeler
Posts: 3,092
Joined: 08 Aug 2018, 00:00

Revolinho wrote: 15 Aug 2023, 09:03 Wat er exact is gebeurd weet niemand, maar ik krijg het sterke vermoeden dat er al die tijd wel geld was maar dat het John niet meer werd toevertrouwd.
PSV publiceert ieder jaar de jaarcijfers. Het zag er niet bepaald rooskleurig uit.
These users thanked the author grasveld for the post:
Menno1
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40

Revolinho wrote: 15 Aug 2023, 09:03 Wat er exact is gebeurd weet niemand, maar ik krijg het sterke vermoeden dat er al die tijd wel geld was maar dat het John niet meer werd toevertrouwd. Na het hele gemeente-gebeuren in 2010/2011 geloof ik er niks van dat de club op omvallen stond bij wijze van, maar de druk op de verkoop van Gakpo een jaar geleden lijkt er meer te zijn geweest om hem zijn eigen hachje te laten redden na al het gekloot van de jaren ervoor. Hij heeft zeker een aantal goeie dingen gedaan, maar overall stond John natuurlijk zowel sportief als financieel dik in het rood. Daar had Ruud dan weer last van, want die moest het doen met wat goedkopere opties waarvan Xavi een regelrechte voltreffer bleek. Sportief dan, want financieel was ook dat weer een flop.

Nu met Earnie zie je meer vertrouwen, meer geduld en dat straalt af op de rest. Een meesterzet geweest van Brands, helemaal omdat het Earnie is gelukt om Bosz binnen te halen waardoor hij weer rust om zijn eigen persoon heeft gecreëerd. Niemand heeft het ook meer over Marcel, terwijl hij echt weer even onder vuur stond na het hele gebeuren met Ruud en daarna Xavi.
Nou, in het jaarverslag 20/21 staat anders heel duidelijk dat de directie de niet vrijblijvende opdracht had om het gat van 30-40 miljoen te dichten. Dit voor de continuïteit van de club. Dat is toen ingevuld door nauwelijks transfersommen te betalen en hopen plaatsing CL en zo niet verkoop van een cashcow.

Stewart is nu de miljoenen uit aan het geven die JdJ heeft verdient voor de club. Niet de hele transfer van Gakpo was nodig om het gat te dichten. Daar bovenop kwam dan de bonus van Madueke en ook voor Guti/Simons is nog 10 miljoen ontvangen. Met een volle portomonee is het een stuk makkelijker winkelen.

Vooralsnog lijkt het aantrekken Bosz inderdaad een meesterzet. Heeft er snel een duidelijk speelstijl ingeslepen. Het laten debuteren van een Babadi en Land werkt ook altijd positief in de beeldvorming. Niemand heeft het meer over Xavi.
These users thanked the author koetje for the post (total 2):
GrasmatRazzaa
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

Het is denk ik een combinatie geweest. Het vertrouwen was er niet meer in John de Jong en bij gebrek aan alternatieven en omdat je vaak ook nog even een aanloopperiode nodig hebt als TD mocht John de Jong de laatste transferwindow vorige zomer nog doen. PSV stond er echt heel beroerd voor na 20/21. 21/22 was niet nog niet rooskleurig maar al een heel stuk beter. Afgelopen seizoen in echt een seizoen geweest om de financiën op orde te brengen waarbij Madueke een mooie meevaller bleek te zijn. Het ging met name de hoge afschrijvingslasten en salarislasten tegenover de kwaliteit dat er rondliep. Dat was veel belangrijker dan dat PSV structureel dit naar beneden moest brengen. Echter moet dat wel in eerste instantie om dit te kunnen bewerkstellingen.

PSV heeft een dusdanige financiële slag kunnen maken met nieuwe mensen die allemaal zijn neergezet door degene die er nu zijn, dat de rem wat dat betreft er nu weer af is gegaan. De RvC wilde Brands, die wilde Stewart en op zijn beurt heeft die weer Bosz kunnen aanstellen. Nieuwe mensen die vrij snel hun eigen koers kunnen gaan varen en niet opgezadeld meer zitten met zaken uit het verleden. Qua timing, met name voor Stewart en Bosz, kon het haast niet beter. Er is weer vertrouwen van boven t/m onder.

koetje De transfer van Gakpo was afgelopen seizoen volgens Brands juist nog net niet genoeg in plaats van een overschot. Hij gaf zelf aan dat na de transfer van Gakpo er nog een kleine transfer of nog een volgende ronde in de EL nodig zou zijn voor break-even. Daarna kwam de verkoop van Madueke en veranderde de boel.
These users thanked the author Massimo for the post (total 3):
ruuddevilRazzaaMenno1
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Brands is nu ook een tijdje niet meer in beeld en veel minder voor de camera. Denk dat dat ook een hele goede verandering is. Stewart neemt dat meer en meer over en doet dat gewoon heel sterk. Brands mag zich lekker bezig gaan houden en zich bewijzen rondom het AD vakgebied. Hij mag naar buiten treden bij hele andere topics dan het voetbalgedeelte. Ben bijv. benieuwd hoe hij kijkt en zal gaan/wil handelen omtrent het groepje jonge raddraaiers die voor ellende zorgen en de lege stoeltjes in het stadion. En over dat laatste gesproken, of er nog steeds gesproken wordt over uitbreiding op de huidige locatie. En zo zijn er nog vast tientallen interessante topics te verzinnen waar Brands als AD mee te maken zal krijgen.
These users thanked the author Juancho for the post:
Menno1
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
MC Hammer
International
Posts: 921
Joined: 12 Jun 2023, 21:48
Clubvoorkeur: PSV

Ik stel mij voor dat Marcel nu vooral bezig is met de voetbalclub PSV, Juancho . Dat hij veel en vaak rapporteert over inkomende en uitgaande transfers en allerlei andere plannen met invloed op de lange termijn. Er gebeurt nu heel veel, transfers, maar ook weer in de visie van de club, waarbij jeugdteams qua spel moeten lijken op PSV 1, en meer van dat soort dingen. Dat vraagt wel wat coördinatie en rapportage, stel ik mij zo voor.
Volgens mij is zijn takenlijstje niet klein, PSV heeft behoorlijke doelen op allerlei gebieden en daar zal hij van op de hoogte moeten zijn. Vind "lekker bezighouden en bewijzen" verder ietwat denigrerend. Kijkend naar deze zomer ben ik uitermate tevreden over wat er gebeurt bij PSV. Ik heb ook een erg goed gevoel over onze toekomst. En ja, Earnie is daar heel belangrijk in, maar die is a) door Marcel overgehaald hier te komen werken en b) hij kan alleen maar goed werken door de mogelijkheden die er zijn, dankzij keuzes in afgelopen seizoen en c) hij kan alleen maar goed werken als de samenwerking met Marcel goed is.

Verder heeft Marcel in het verleden vrij veel voor ons betekend. Ja, hij zat ernaast met Ruud (al weet ik niet in hoeverre hem dat echt aan te rekenen is) en ja, soms gaan dingen niet goed, maar zonder zijn werk hadden we misschien al sinds 2008 geen titel meer gepakt.
Hammertime!
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

mwah te veel dingen waar ik het niet mee eens ben MC Hammer maar ieder zijn mening. Ik ben vooral blij dat Brands van de voetbaltak is afgehaald en dat hij nu zich bezig kan houden met andere taken die bij een AD horen. En ja, daarin mag/moet hij zich nog bewijzen, dus ook voor hem is het een belangrijk seizoen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Overigens was het Brands die Bosz (in eerste instantie) heeft gebeld en waren het Brands en Stewart die samen de onderhandelingen en het warm maken van o.a. Schouten en Lang hebben gedaan.

Dat Brands nu weer zijn AD werk moet doen is een beetje onzin. Volgens mij is het duidelijk dat men met Brands voor een specifieke AD heeft gekozen die op TD vlak zaken kan ondersteunen. Dat is prettig gezien zijn vakmanschap en kennis.

Brands heeft vorig jaar een dubbelfunctie gehad die ontzettend zwaar was. Daarnaast is Brands niet het beste in een rol op de voorgrond in de media. Dat was hij als TD ook al niet. Van dat betreft is de combinatie met Stewart daarin wel een goede die op dat vlak een sterke indruk maakt.
These users thanked the author Heruone for the post (total 4):
SensationDonyellMalenSKERLARen Höek
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV

Ja hij moet zich met meer dingen bemoeien dan alleen de voetbaltak, maar uiteindelijk draait PSV om voetbal.
Een transfer waar miljoenen mee gemoeid zijn daar moet Brands mee onderhandelen. Het is fijn dat hij ook nog voetbalverstand heeft.
De andere taken voert hij toch ook gewoon uit. Hij was niet voor niets later bij het trainingskamp aangesloten.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

ComeOnPSV wrote: 16 Aug 2023, 11:55 Ja hij moet zich met meer dingen bemoeien dan alleen de voetbaltak, maar uiteindelijk draait PSV om voetbal.
Een transfer waar miljoenen mee gemoeid zijn daar moet Brands mee onderhandelen. Het is fijn dat hij ook nog voetbalverstand heeft.
De andere taken voert hij toch ook gewoon uit. Hij was niet voor niets later bij het trainingskamp aangesloten.
Sowieso is Brands volgens mij een goede onderhandelaar en een meester in het warm maken van spelers. De verhalen destijds over hoe Lozano binnengehaald is, zijn veelzeggend.
These users thanked the author Heruone for the post:
Ykhim
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Ja, en dat is dan het verhaal dat mensen lezen. Er zijn meer soortgelijke voorbeelden, ook van spelers die om wat voor reden toch niet zijn gekomen.

Maar ik vind hem als AD tot nu toe niet overtuigend. Daarvoor zijn er sinds zijn komst toch teveel dingen gebeurd.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Same, maar kunnen we misschien ook niet concluderen dat dit soort zaken vrijwel nooit netjes/smakelijk verlopen in de voetballerij? Los van een aantal zaken (Xavi) waar sowieso steken zijn gevallen.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Heruone wrote: 16 Aug 2023, 12:23 Same, maar kunnen we misschien ook niet concluderen dat dit soort zaken vrijwel nooit netjes/smakelijk verlopen in de voetballerij?
Ik trek het wat dat betreft nog wel graag iets breder dan alleen wat er ''in de voetballerij'' gebeurt. Dat dat een hele harde wereld is, dat snap ik ook wel. Soms zijn er situaties waarin je alleen kan verliezen. Maar ondertussen heeft onze club ook steeds vaker te maken met supportersproblemen, is de communicatie vanuit PSV richting fans lang niet altijd goed en soms zelfs ronduit misleidend (en dus verwerpelijk), clubiconen worden beschadigd en we mogen inmiddels ook gewoon geld betalen voor het kijken naar slechte oefenwedstrijden. Dat was oprecht het meest schandelijke idee dat ik in tijden heb gezien. Sowieso worden de prijzen in z'n geheel hier met het jaar krankzinniger en is de horeca bij PSV nog steeds behoorlijk slecht. Ik kan het lijstje nog veel verder aanvullen: het aanpakken van lege plekken in het stadion is niet adequaat, de organisatie van de busreizen naar de Kuip was verschrikkelijk, medewerkers doen er vrijwel niks aan om huisregels te handhaven (met name het roken), enzovoorts. En ik snap wel dat Brands echt niet alle keuzes maakt of zelf verantwoordelijk is voor supportersgeweld of de prijs van flesjes cola, maar het imago van warme, beschaafde familieclub brokkelt op deze manier wat mij betreft wel steeds ietsjes verder af. Fans worden steeds vaker in het gezicht gescheten door de club die juist iets van licht en hoop moet bieden in de turbulente tijden waarin we leven, en daar is Brands als kapitein wat mij betreft wél verantwoordelijk voor.

Maar goed, misschien ben ik wel gewoon een ouwe zeiksnor aan het worden. Dat kan ook :mrgreen:
These users thanked the author Ykhim for the post (total 6):
De RealistfritskeMemphisMenno1El SordoThijs
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Ik ben allang blij dat hij niet binnen een maand of 2 een nieuwe TD heeft gehaald zoals sommigen hier wilden en moord en brand(s) schreeuwden dat het allemaal wanbeleid was zo lang geen TD.

Vooralsnog lijkt Stewart absoluut een schot in de roos en het wachten waard.
These users thanked the author ShovingNE2 for the post (total 6):
RuxpinRIOYkhimHeruoneRen HöekVoijke
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
MC Hammer
International
Posts: 921
Joined: 12 Jun 2023, 21:48
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim wrote: 19 Aug 2023, 00:23
Heruone wrote: 16 Aug 2023, 12:23 Same, maar kunnen we misschien ook niet concluderen dat dit soort zaken vrijwel nooit netjes/smakelijk verlopen in de voetballerij?
Ik trek het wat dat betreft nog wel graag iets breder dan alleen wat er ''in de voetballerij'' gebeurt. Dat dat een hele harde wereld is, dat snap ik ook wel. Soms zijn er situaties waarin je alleen kan verliezen. Maar ondertussen heeft onze club ook steeds vaker te maken met supportersproblemen, is de communicatie vanuit PSV richting fans lang niet altijd goed en soms zelfs ronduit misleidend (en dus verwerpelijk), clubiconen worden beschadigd en we mogen inmiddels ook gewoon geld betalen voor het kijken naar slechte oefenwedstrijden. Dat was oprecht het meest schandelijke idee dat ik in tijden heb gezien. Sowieso worden de prijzen in z'n geheel hier met het jaar krankzinniger en is de horeca bij PSV nog steeds behoorlijk slecht. Ik kan het lijstje nog veel verder aanvullen: het aanpakken van lege plekken in het stadion is niet adequaat, de organisatie van de busreizen naar de Kuip was verschrikkelijk, medewerkers doen er vrijwel niks aan om huisregels te handhaven (met name het roken), enzovoorts. En ik snap wel dat Brands echt niet alle keuzes maakt of zelf verantwoordelijk is voor supportersgeweld of de prijs van flesjes cola, maar het imago van warme, beschaafde familieclub brokkelt op deze manier wat mij betreft wel steeds ietsjes verder af. Fans worden steeds vaker in het gezicht gescheten door de club die juist iets van licht en hoop moet bieden in de turbulente tijden waarin we leven, en daar is Brands als kapitein wat mij betreft wél verantwoordelijk voor.

Maar goed, misschien ben ik wel gewoon een ouwe zeiksnor aan het worden. Dat kan ook :mrgreen:
Is roken niet toegestaan in het stadion? Dan had ik er dus toch iets van moeten zeggen thuis tegen Graz, toen die jongens van een jaar of twintig - die overigens driekwart van de wedstrijd misten, omdat ze op hun mobiel zaten te appen - mij vergasten met een onsmakelijke wolk van vape-lucht met een smaakje (omdat ze niet de ballen hebben gewoon een fatsoenlijke peuk te roken, maar liever wegwerpapparatuur gebruiken, wat enorm slecht is voor het milieu).

Goede reminder voor volgende keer.
These users thanked the author MC Hammer for the post (total 2):
SKERLAYkhim
Hammertime!
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46

Hallo allen.

Ik wil heel even een kort pleidooi houden voor Marcel Brands. En wellicht, en waarschijnlijk, richt ik mij op de verkeerde... of beter nog, ik richt me tot een persoon terwijl ik me mag richten op een organisatie. Enfin, het moet ergens ontopic geplaatst worden in dit forum...

Ook ik ben zeer kritisch geweest op het beleid. Zeker ook afgelopen winter, en ik vind nog steeds terecht. Echter heeft PSV uiteindelijk dankzij/ondanks de tijdelijke oplossingen, CL voorronde veilig weten te stellen (dank Xavi) en uiteindelijk zelfs CL behaald. Dat heeft enorm geholpen.

Echter, wil ik een punt maken. Begrijp goed dat binnen de top/subtopclubs van Nederland een heel duidelijk richtpunt was: dit seizoen. Investeringen werden achtergehouden om in aanloop van dit seizoen te kunnen investeren... Waarom? Omdat er twee CL plekken zijn voor directe plaatsing, maar ook voor het feit dat de CL gelden met 100% omhoog gaan. Dit is het seizoen van aanhaken of afhaken, zonder te overdrijven... Dat gaat de komende jaren wel duidelijk worden. En ik wil in dezelfde alinea nogmaals onderschrijven dat dit een enorm thema is/was.

En daarom, ga ik - geheel niet voorbarig (oprecht) - wel stellen, dat wij het heel goed voor elkaar hebben... Wat er ook moge gebeuren in het restant van het seizoen. En daar ben ik bij en trots op.... zeker in contrast met velerlei vieze clubs.

Maar goed, kudo's naar Brands & co. het enige slimme en logische gedaan... maar wel met risico en lef! Zo zie ik het heel erg graag in ons Eindhoven!
These users thanked the author Armada for the post (total 6):
MC HammerBossche bolShovingNE2LeandroBonfimDutch CowboyMithras
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06

Armada wrote: 03 Nov 2023, 20:17het feit dat de CL gelden met 100% omhoog gaan.
Dat is geen feit. Voorlopig gaan de CL-inkomsten van 2 miljard te verdelen door 32 clubs naar zo'n 2,5 miljard te verdelen door 36 clubs dus gemiddeld een stijging van zo'n 11%. Dat kan nog wel meer worden als de UEFA nog meer geld met het verkopen van de tv-rechten weet binnen te halen, maar dat gaat niet in de buurt van 100% stijging komen.

https://www.vi.nl/pro/overig/zo-verdeel ... 4-het-geld
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46

loginnaam wrote: 03 Nov 2023, 20:31
Armada wrote: 03 Nov 2023, 20:17het feit dat de CL gelden met 100% omhoog gaan.
Dat is geen feit. Voorlopig gaan de CL-inkomsten van 2 miljard te verdelen door 32 clubs naar zo'n 2,5 miljard te verdelen door 36 clubs dus gemiddeld een stijging van zo'n 11%. Dat kan nog wel meer worden als de UEFA nog meer geld met het verkopen van de tv-rechten weet binnen te halen, maar dat gaat niet in de buurt van 100% stijging komen.

https://www.vi.nl/pro/overig/zo-verdeel ... 4-het-geld
Goede toevoeging. Dank. Ik moet dit nog even doorspitten.

Maar vanuit vrij goede bron vernam ik tenminste 70m vanaf start 2024... Sauds have entered the game.

Iedereen vrij om mij overhoop te schieten, in termen van argumenten.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Inclusief TV rechten ga je echt wel verdubbelen. Neem daarnaast nog dat er 2 wedstrijden meer zijn met alle directe inkomsten voor de club tot gevolg en dat je volgens mij gegarandeerd een tussenronde speelt na de groepsfase (laatste weet ik niet). En de TV gelden groepsfase gaan ook fors omhoog.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06

ShovingNE2 wrote: 04 Nov 2023, 09:56 Inclusief TV rechten ga je echt wel verdubbelen. Neem daarnaast nog dat er 2 wedstrijden meer zijn met alle directe inkomsten voor de club tot gevolg en dat je volgens mij gegarandeerd een tussenronde speelt na de groepsfase (laatste weet ik niet). En de TV gelden groepsfase gaan ook fors omhoog.
Als er vanuit de UEFA, en dat is dan inclusief TV-gelden, gemiddeld per deelnemende club obv verkochte TV-rechten tot nu toe maar 11% meer te verdelen is, dan moet je wel heel veel directe inkomsten erbij krijgen om te verdubbelen. Aangezien het aantal groepswedstrijden met 33% stijgt, zit dat er echt niet in.

Verder speel je niet gegarandeerd een tussenronde, dat is alleen voor de nr 9-24. De nrs 25-36 zijn na de groepsfase gewoon klaar.
LeandroBonfim
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 796
Joined: 07 Nov 2022, 15:18

Heel benieuwd, dus die gegarandeerde 70 miljoen aan startgelden lijkt dus wat hoog ingeschat?
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Ah. Dat laatste dan verkeerd begrepen.

Maar de verdiensten zijn nogal wisselend het afgelopen jaar.

Dit was om de super league tegen te gaan hé. En daarom zou het fors stijgen. 11% is niet fors.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

Armada wrote: 03 Nov 2023, 20:17 Hallo allen.

Ik wil heel even een kort pleidooi houden voor Marcel Brands. En wellicht, en waarschijnlijk, richt ik mij op de verkeerde... of beter nog, ik richt me tot een persoon terwijl ik me mag richten op een organisatie. Enfin, het moet ergens ontopic geplaatst worden in dit forum...

Ook ik ben zeer kritisch geweest op het beleid. Zeker ook afgelopen winter, en ik vind nog steeds terecht. Echter heeft PSV uiteindelijk dankzij/ondanks de tijdelijke oplossingen, CL voorronde veilig weten te stellen (dank Xavi) en uiteindelijk zelfs CL behaald. Dat heeft enorm geholpen.

Echter, wil ik een punt maken. Begrijp goed dat binnen de top/subtopclubs van Nederland een heel duidelijk richtpunt was: dit seizoen. Investeringen werden achtergehouden om in aanloop van dit seizoen te kunnen investeren... Waarom? Omdat er twee CL plekken zijn voor directe plaatsing, maar ook voor het feit dat de CL gelden met 100% omhoog gaan. Dit is het seizoen van aanhaken of afhaken, zonder te overdrijven... Dat gaat de komende jaren wel duidelijk worden. En ik wil in dezelfde alinea nogmaals onderschrijven dat dit een enorm thema is/was.

En daarom, ga ik - geheel niet voorbarig (oprecht) - wel stellen, dat wij het heel goed voor elkaar hebben... Wat er ook moge gebeuren in het restant van het seizoen. En daar ben ik bij en trots op.... zeker in contrast met velerlei vieze clubs.

Maar goed, kudo's naar Brands & co. het enige slimme en logische gedaan... maar wel met risico en lef! Zo zie ik het heel erg graag in ons Eindhoven!
Brands heeft een moeizaam eerste jaar gehad waar hij ook niet alles goed gedaan heeft. Hij begon als opvolger van Gerbrands waar hij aan de ene kant zich moest indekken door te stellen dat het niet zo goed ging, wat ook zo was, zodat het dan als het beter gaat dat dan aan hem gehangen wordt en aan de andere kant heeft hij jarenlang goed met Gerbrands samen gewerkt en wil hij hem ook niet volledig afvallen.

Vervolgens kwam de saga John de Jong waar de RvC evenmin tevreden over was en Brands zaken recht moest lullen die krom waren. Samen met de uitschakeling in de CL, waardoor het chagrijn er nog steeds heerste en financieel het voor PSV penibel leek te worden de komende tijd, kwam het allemaal niet echt lekker over.

Na een zachte behandeling bij Goedemorgen Eredivisie werd Gakpo verkocht wat PSV de benodigde verkoop gaf en PSV in rustig vaarwater leek te komen, werd ook Madueke verkocht waardoor PSV letterlijk vleugellam werd. PSV deed toen nog mee om de titel en je kan nou niet zeggen dat er daarna daadkrachtig op de transfermarkt geacteerd is, ook al zullen een aantal dingen niet gelukt zijn. Van Nistelrooij was het gehele seizoen ook nog eens een twijfelkont met dito spel en resultaten dat wij als uitwerking op de mat zagen. De kans op het kampioenschap werd vergeven, waarbij ook ondanks het makkelijke programma in januari teleurstellende resultaten werden behaald en het oog ging steeds meer richting volgend seizoen waarbij een 2e rechtstreekse CL plek steeds meer binnen handbereik kwam over anderhalf jaar vanaf toen.

Eind januari kwam wel de kentering en dat was een hele goede zet van Brands om Stewart per 1 maart binnen te halen en het niet bij gebrek aan beter het te willen combineren zoals Te Koese bij Feyenoord. Dit heeft wel de rust en kentering gebracht en de keren dat ze samen moesten zitten zoals bij het vertrek van Van Nistelrooij lieten ze zien een eenheid te zijn. Het opstappen, al dan niet enigszins geforceerd, van Van Nistelrooij bleek een blessing in disquise en Stewart heeft daadkrachtig gehandeld door relatief snel Bosz aan te stellen. Tevens zat het PSV mee dat Ajax ook onder Heitinga bleef prutsen en dat ondanks het onrustige seizoen in vrijwel alle geledingen en de verkopen van Gakpo en Madueke PSV alsnog tweede wist te worden. (Inderdaad dank Xavi) Op het moment dat het nog broos is, heb je even de wind in de rug nodig voor de ommekeer.

Afgelopen zomer kon PSV de markt op met een RvC die de AD heeft aangesteld, een AD die de TD heeft aangesteld en een TD die de trainer heeft aangesteld. Alle lagen hebben ze hun gewenste kandidaat binnen gekregen waardoor er eenheid en vertrouwen is van boven tot aan beneden. De rust is teruggekeerd op zowel sportief als financieel vlak en PSV is weer groeiende met mensen die elkaar vertrouwen en omdat ze er nog niet zolang zitten waarschijnlijk allemaal nog wel meerdere jaren bij PSV zullen zitten.

Brands heeft het na een moeizaam begin goed op de rit gekregen door de juiste mensen aan te stellen waardoor PSV weer in de lift zit. Veel meer voetbalknowhow dan Gerbrands die op dat vlak in zijn tweede termijn toch wel flink achterbleef toen er mensen vervangen moesten worden. De RvC heeft mijns inziens niet netjes, met name bij John de Jong, maar wel terecht ingegrepen. Brands mag PSV de komende jaren eindelijk naar die top 32 waar met het jarenlang over heeft gehad met soms ietsjes meer.
Last edited by Massimo on 08 Nov 2023, 19:05, edited 1 time in total.
These users thanked the author Massimo for the post (total 4):
Menno1Paulus22ArmadaRen Höek
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Goede samenvatting. Wat kort door de bocht maar de aanstelling van Stewart en Bosz maken Brands nu succesvol lijken. Dat is een enorme upgrade tov John en Ruud, ook al zijn de ;aatste 2 club jongens/helden.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Samenvatting? :wonder: ;)
Post Reply