Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Ontbijtkoek
International
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Dat gaat om Dest.
TomV23
Bankzitter
Clubvoorkeur: PSV

Daanpsv22 wrote: 19 Aug 2023, 23:51 op het account psvmedium op insta staat een speler met een zandloper?
Image

Image

Gaat inderdaad om Dest zo te zien.
Daanpsv22
Talent
Favoriete speler: Xavi simons

dus dest heeft voor PSV gekozen
Ykhim
Lid scoutingsteam

LucNilis87 wrote: 19 Aug 2023, 22:36 Wat een onzin komt hier voorbij. Een tweede spits was bittere noodzaak. Zonder konden we echt de voorrondes niet in. Verdediging moet inderdaad nog versterkt worden, maar de resultaten tot heden bewijzen dat wachten tot de laatste weken voor de deadline best kan. En zoals Bosz ook al vaker heeft gezegd, komt het niet alleen op die 4 achterste poppetjes aan. De komst van Schouten, zal de 4 daarachter bijvoorbeeld al flink beter doen lijken.
En wat ook belangrijk is: als je kijkt naar de selectie van PSV in z'n geheel, dan moet daarin eigenlijk zoveel veranderen om de ambities (en de gewenste speelstijl) te kunnen matchen, dat kan eigenlijk niet in één zomer. Tot nu toe doet Stewart dure, maar logische en ogenschijnlijk goed doordachte aankopen die ons zowel dit als volgend seizoen verder kunnen helpen. Ik heb niet de illusie dat we over twee weken ook nog een fantastische achterhoede hebben staan, maar ik zou tevreden zijn als er een selectie staat waar je dit seizoen prijzen mee kunt pakken en waar je volgend seizoen ook weer mee verder kan. Het aantrekken van Pepi is daarin bijvoorbeeld ook heel belangrijk, want Luuk gaat ook niet oneindig lang mee. Ze houden elkaar ook lekker scherp en dat is ook gewoon prettig.
  • These users thanked the author Ykhim for the post (total 3):
    SensationLucNilis87ShovingNE2
    ComeOnPSV
    Vedette

Tikkieterug wrote: 19 Aug 2023, 22:31Je start nu tegen Vitesse met 0 versterkingen. Pepi, Tillman, Schouten en Lang stonden allen niet in de startopstelling.
    Dit heb ik vaker gelezen vandaag. Gewoon irritant bericht.

Lang is geblesseerd. Tillman is nog niet fit voor 90 minuten en Schouten is er pas net.

Pepi is gekomen als stand-in voor Luuk en uiteindelijk eerste spits.
  • These users thanked the author ComeOnPSV for the post (total 2):
    Smeets14SKERLA
    MaartenV
    Nationale topspeler

RIO wrote: 19 Aug 2023, 22:45
    MaartenV wrote: 19 Aug 2023, 22:31

Ja want luuk heeft zo een motivatieprobleem als over het paard getilde vedette...
    Heeft niks met motivatie te maken, maar met elkaar beter en scherper te maken. En ja, die 2e spits was hard nodig.
    Ja die 2e spits was zeker hard nodig. Dat hebben we afgelopen seizoen wel gezien. Maar niet om Luuk scherper te maken. Dat staat daar los van.
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Daanpsv22 wrote: 20 Aug 2023, 00:38 dus dest heeft voor PSV gekozen
    Nee, ik denk wel dat hij naar ons komt.
    Eindhovenvoetbal
    Internationale topspeler

René1978 wrote: 19 Aug 2023, 22:26
    Vanthaman18 wrote: 19 Aug 2023, 22:20

Oude discussie: maar dan mag je toch ergens wel concluderen dat ze misschien Pepi niet hadden moeten kopen als eerste aankoop.
    Net als vorig jaar toen Luuk geblesseerd raakte tegen Rangers en we geen vervanger hadden terwijl we moesten scoren. Je hebt twee centrumspitsen nodig.
    Het halen van een back-up is simpelweg nooit belangrijker dan het versterken van je basis. Natuurlijk heb je in het ideale scenario een goede tweede spits. Maar de basis is altijd belangrijker. Altijd.
    Joenepsv
    Legende

Eindhovenvoetbal wrote: 20 Aug 2023, 07:20

Net als vorig jaar toen Luuk geblesseerd raakte tegen Rangers en we geen vervanger hadden terwijl we moesten scoren. Je hebt twee centrumspitsen nodig.
    Het halen van een back-up is simpelweg nooit belangrijker dan het versterken van je basis. Natuurlijk heb je in het ideale scenario een goede tweede spits. Maar de basis is altijd belangrijker. Altijd.
    Ja. Tot de "basis" spits weken aan de kant staat en het toch wel lekker is als je een Pepi op kunt stellen.
    Vanthaman18
    Internationale topspeler
    Favoriete speler: Luuk de Jong

Joenepsv wrote: 20 Aug 2023, 07:26

Ja. Tot de "basis" spits weken aan de kant staat en het toch wel lekker is als je een Pepi op kunt stellen.
    Ik vind dit zo’n quasi argument. Hadden we niet ook al sen rechtsbuiten moeteb kopen voor 9 miljoen, voor als Bakayoko geblesseerd raakt? Hadden we niet ook al een linksbuiten voor 9 miljoen moeten kopen, voor als Lang geblesseerd raakt? Of een vervanger voor Veerman voor als hij geblesseerd raakt?
    dePinhodeSouza

Helemaal mee eens, en met het oog op het doorbreken van dn Duif (en de ruimte die je daarvoor moet bieden), had ik liever gezien dat er een tweede spits werd gehuurd, meest idealiter Pepi (met koopoptie). Had je dat geld in de verdediging kunnen steken, en had je een seizoen met Pepi kunnen aankijken, over wie ik toch wel wat twijfels heb in het meevoetballende vlak.

Tot nu toe erg tevreden over Stewart, goed uithangbord, echte Brabander en knap dat ie grote namen als Lang en Schouten naar PSV heeft kunnen brengen. Hoop alleen niet dat ie te gretig Amerikanen wilt halen, Pepi, Robinson en Dest zijn geen spelers die ons op korte termijn beter maken. Tillman staat er iets beter op, maar ook daar zijn nog twijfels over.
    dePinhodeSouza

Vanthaman18 wrote: 20 Aug 2023, 07:29

Ik vind dit zo’n quasi argument. Hadden we niet ook al sen rechtsbuiten moeteb kopen voor 9 miljoen, voor als Bakayoko geblesseerd raakt? Hadden we niet ook al een linksbuiten voor 9 miljoen moeten kopen, voor als Lang geblesseerd raakt? Of een vervanger voor Veerman voor als hij geblesseerd raakt?
    Dan kan je idd bezig blijven, leider centraal achterin was samen met een linksbuiten de prioriteit voor dit seizoen. Zou jammer zijn als we een gehoopte leider centraal achterin niet kunnen halen door beperkte liquide middelen of ruimte op de afschrijvingsposten omdat we een reserve spits van 10 miljoen hebben gehaald...
    Joenepsv
    Legende

Het is geen quasi argument. Volgens mij heb je vorig jaar kunnen zien wat een ellende ervan komt als je maar één spits hebt. Er zijn 5 of 6 spelers uitgeprobeerd van Xavi Simons tot Ghazi en niemand voldeed. Zorgt voor onnodige onrust in een elftal. Volgens mij is de discussie ook niet dat er een tweede spits is gehaald maat vooral dat hij 9 miljoen heeft gekost. Dat is inderdaad veel geld maar ook een beetje de nieuwe standaard. Een international van net 20 met de skillset van Pepi kost gewoon zoveel tegenwoordig. Feyenoord koopt Ueda voor hetzelfde en Ajax Chubby Akpom voor veel meer om maar aan te geven dat het niet heel raar is.

In een ideale situatie zijn alle posities dubbel bezet. Dat is nu bijna zo, alleen kun je twisten over de kwaliteit van de back ups. Ik hoop nog steeds op een kwalitatief sterke back up van Lang en Bakayoko. Maar zoals Stewart al meerdere keren heeft aangegeven is het niet mogelijk om in één window het hele team te verbouwen.
  • These users thanked the author Joenepsv for the post (total 2):
    Ren HöekRené1978
    dePinhodeSouza

Joenepsv wrote: 20 Aug 2023, 07:39
    Het is geen quasi argument. Volgens mij heb je vorig jaar kunnen zien wat een ellende ervan komt als je maar één spits hebt. Er zijn 5 of 6 spelers uitgeprobeerd van Xavi Simons tot Ghazi en niemand voldeed. Zorgt voor onnodige onrust in een elftal. Volgens mij is de discussie ook niet dat er een tweede spits is gehaald maat vooral dat hij 9 miljoen heeft gekost. Dat is inderdaad veel geld maar ook een beetje de nieuwe standaard. Een international van net 20 met de skillset van Pepi kost gewoon zoveel tegenwoordig. Feyenoord koopt Ueda voor hetzelfde en Ajax Chubby Akpom voor veel meer om maar aan te geven dat het niet heel raar is.

In een ideale situatie zijn alle posities dubbel bezet. Dat is nu bijna zo, alleen kun je twisten over de kwaliteit van de back ups. Ik hoop nog steeds op een kwalitatief sterke back up van Lang en Bakayoko. Maar zoals Stewart al meerdere keren heeft aangegeven is het niet mogelijk om in één window het hele team te verbouwen.
    Er moest ook zeker een reservespits gehaald worden voor dit seizoen. Om 9 miljoen voor Pepi te betalen is een beleidskeuze geweest, zodat we een (toekomstige) vervanger hebben voor Luuk en je op deze manier waarde creeert wanneer Pepi doorbreekt. Allemaal harstikke logisch allemaal, maar misschien minder logisch als je nog cruciale gaten moet vullen in je basisopstelling. Stewart had ook kunnen kiezen om een goedkoper talent/alternatief uit een B-competitie als Zweden, Noorwegen of Servie oid over te nemen, een spits te huren of kijken of je een transfervrije spits kunt overnemen, ook in acht nemend dat een van de grootste talenten in de jeugdopleiding ook een spits is. Dan hadden we waarschijnlijk ook meer slagkracht gehad om een goede centrale verdediger aan te schaffen, waar toch echt meer noodzaak in was. Maargoed, laten we hopen dat er alsnog een kanon op de RCV komt en dat dit stilte voor de storm is (na het zien van gisteren wat een voetballende verdediger naast Boscagli kan doen toch wel lichtjes enthousiast geworden van Debast).
    Joenepsv
    Legende

dePinhodeSouza wrote: 20 Aug 2023, 07:47
    Joenepsv wrote: 20 Aug 2023, 07:39

Er moest ook zeker een reservespits gehaald worden voor dit seizoen. Om 9 miljoen voor Pepi te betalen is een beleidskeuze geweest, zodat we een (toekomstige) vervanger hebben voor Luuk en je op deze manier waarde creeert wanneer Pepi doorbreekt. Allemaal harstikke logisch allemaal, maar misschien minder logisch als je nog cruciale gaten moet vullen in je basisopstelling. Stewart had ook kunnen kiezen om een goedkoper talent/alternatief uit een B-competitie als Zweden, Noorwegen of Servie oid over te nemen, een spits te huren of kijken of je een transfervrije spits kunt overnemen, ook in acht nemend dat een van de grootste talenten in de jeugdopleiding ook een spits is. Dan hadden we waarschijnlijk ook meer slagkracht gehad om een goede centrale verdediger aan te schaffen, waar toch echt meer noodzaak in was. Maargoed, laten we hopen dat er alsnog een kanon op de RCV komt en dat dit stilte voor de storm is (na het zien van gisteren wat een voetballende verdediger naast Boscagli kan doen toch wel lichtjes enthousiast geworden van Debast).
    Je kan achteraf natuurlijk altijd discussiëren of iets de beste keus is. Ik sta wel achter de komst van Pepi. En ik geloof ook niet helemaal dat de komst van Pepi indirect de oorzaak is van het uitblijven van een defensieve versterking. Ze zijn na de komst van Pepi met een hele dure Sanchez bezig geweest en hebben ook na de komst van Pepi de pijlen op Debast gericht die meer dan 10 miljoen moet kosten bijvoorbeeld. In dat licht kun je ook stellen dat Schouten een hele dure vervanger van Guti is terwijl we ook nog Sangare hebben.
    Eindhovenvoetbal
    Internationale topspeler

Ja prachtige 'wat als'. Maar al is iedereen fit, als je verdediging van het niveau Heracles is heeft dat toch echt prioriteit. Je basis is altijd het belangrijkst. Is heel logisch ook hoor.
    dePinhodeSouza

Joenepsv wrote: 20 Aug 2023, 08:03
    dePinhodeSouza wrote: 20 Aug 2023, 07:47

Je kan achteraf natuurlijk altijd discussiëren of iets de beste keus is. Ik sta wel achter de komst van Pepi. En ik geloof ook niet helemaal dat de komst van Pepi indirect de oorzaak is van het uitblijven van een defensieve versterking. Ze zijn na de komst van Pepi met een hele dure Sanchez bezig geweest en hebben ook na de komst van Pepi de pijlen op Debast gericht die meer dan 10 miljoen moet kosten bijvoorbeeld. In dat licht kun je ook stellen dat Schouten een hele dure vervanger van Guti is terwijl we ook nog Sangare hebben.
    Nou ik denk dat de prioriteit voor Schouten (en dus een kwalititatieve CVM) toch wel een heel stuk groter was dan een dure reserve spits, met de wetenschap dat we met Sangare en Veerman maar 2 spelers hadden voor de 6 en 8 positie. Je hebt nu bijvoorbeeld ook de luxe dat je kunt aantreden met een dubbele pivot, met de komst van Schouten kan PSV een stuk meer variatie aanbrengen in de speelwijze (zie de wedstrijd van gister).

Deze discussie is overigens niet alleen achteraf gevoerd, achteraf is immers mooi wonen, maar ook tijdens het aantrekken van Pepi.
    Benitez040
    Vaste waarde in elftal

Ik snap de gedachten wel achter het halen van Pepi, luuk speelt nu goed maar is ook al op leeftijd (voor een voetballer) en van Duiven kan je nog je niet op bouwen, ik weet zeker als ze met lauritsen of een dure huur speler kwamen aankakken dat de boel hier in de fik zou staan
    d'Oude
    Vaste waarde in elftal

Steward (en Bosz) lijkt met een duo te willen werken voor elke positie in het elftal; ervaring icm een talentvolle jonge speler. Hierbij durft hij te investeren in spelers die niet direct basis staan. Zo krijg je duo's van ervaring en talent op iedere positie. Afhankelijk van de wedstrijd kun je dan wisselen op wat nodig is en val je bij blessures niet te ver terug.

Even los van het basiselftal maar gezien de opstelling en wissels tot dusver lijken ze het dan zo te zien (ervaring - talent);
    Spits: De Jong - Pepi
    LV: Lang/El Gazi - Vertessen
    RV: Til/El Gazi - Bakayoko
    10: Tillman - Babadi/Saibari
    8: Veerman - ...
    6: Sangare/Schouten - ...
    LA: Van Aanholt/Mwene - Oppengard/Mauro
    LCV: Boscagli - Obispo
    RCV: Ramalho - ...
    RA: Teze - Sambo
    Keeper: Benitez - Drommel

Gekeken naar dit lijstje snap ik een aantal geruchten wel beter;
    - El Gazi is in principe overbodig
    - Mwene wil je inwisselen voor een talentvolle back
    - Je zoekt nog een middenvelder achter 6 en 8 --> Vranckx
    - Je zoekt nog een RVC achter Ramalho --> Debast, Robinson
    - Je zoekt nog een talentvolle LA (Oppengard niet goed genoeg/geblesseerd en Mauro geblesseerd) --> Dest

Dit kan echter niet in 1 keer allemaal omdat je afhankelijk bent van wat kan in het salarishuis, transfersom en beschikbaarheid. Daarom snap ik dat het vertrek van Sanagre een volgende stap in dit plan mogelijk maakt.
    Tot die tijd zal Bosz het moeten doen met multi inzetbare spelers of zelfs jeugd waarvoor het eigenlijk nog te vroeg is (Duiven, Land, Comenencia, Kwaaitaal, Vd Blaak, etc.).
    Last edited by d'Oude on 20 Aug 2023, 08:40, edited 3 times in total.
    One can only hope
    Klapstoel
    Basisspeler

dePinhodeSouza wrote: 20 Aug 2023, 08:19

Nou ik denk dat de prioriteit voor Schouten (en dus een kwalititatieve CVM) toch wel een heel stuk groter was dan een dure reserve spits, met de wetenschap dat we met Sangare en Veerman maar 2 spelers hadden voor de 6 en 8 positie. Je hebt nu bijvoorbeeld ook de luxe dat je kunt aantreden met een dubbele pivot, met de komst van Schouten kan PSV een stuk meer variatie aanbrengen in de speelwijze (zie de wedstrijd van gister).

Deze discussie is overigens niet alleen achteraf gevoerd, achteraf is immers mooi wonen, maar ook tijdens het aantrekken van Pepi.
    Moeilijke discussie. Het heeft natuurlijk ook te maken met het moment dat Bolgana Schouten vrij geeft. Ze onderhandelde al twee maanden. Daarnaast als de Jong geblesseerd raakte in de voorbereiding klaagde iedereen weer dat er geen tweede spits was en dat Til of van Duiven daar moest lopen
  • These users thanked the author Klapstoel for the post:
    Prof_napo
    dePinhodeSouza

Klapstoel wrote: 20 Aug 2023, 08:38

Moeilijke discussie. Het heeft natuurlijk ook te maken met het moment dat Bolgana Schouten vrij geeft. Ze onderhandelde al twee maanden. Daarnaast als de Jong geblesseerd raakte in de voorbereiding klaagde iedereen weer dat er geen tweede spits was en dat Til of van Duiven daar moest lopen
    Zie bovenstaande reacties, vond ook dat er een reservespits moest komen. Maar of dat er een van 9 miljoen moet zijn terwijl een van je meest talentvolle jeugdspelers een spits is en er kwalitatieve gaten zijn in de basisopstelling is de vraag...
  • These users thanked the author dePinhodeSouza for the post:
    Leon77M
    Klapstoel
    Basisspeler

dePinhodeSouza wrote: 20 Aug 2023, 08:48

Zie bovenstaande reacties, vond ook dat er een reservespits moest komen. Maar of dat er een van 9 miljoen moet zijn terwijl een van je meest talentvolle jeugdspelers een spits is en er kwalitatieve gaten zijn in de basisopstelling is de vraag...
    Tja… ik snap dat het geld is, maar het lukt tegenwoordig het minimum. Feyenoord betaald het ook voor een spits, Ajax betaald 12 miljoen. De markt is een beetje ziek en daar is PSV de dupe van. Daarom duurt het ook enkele transferperiodes voordat de selectie gerenoveerd is. Tenzij Baka en Sangare allebei weggaan. Dan kan het wel eens snel gaan
  • These users thanked the author Klapstoel for the post:
    Araavos
    Frisian1913
    Regelmatige invaller
    Clubvoorkeur: PSV, Real Madrid

Wat een gezeik weer, tuurlijk moet er een cv komen. Maar als we Pepi niet hadden gehaald toen, was Feyenoord er mee vandoor gegaan en hadden we hier weer gehoord dat Stewart niet daadkrachtig genoeg was en dat we waren afgetroefd.
    Pepi kwam in het begin van de window “vrij” dan moet je toeslaan.
    Ik ben heel blij dat hij gehaald is toen. Vorig jaar toen Luuk geblesseerd raakte was het echt een ellende met de spits positie.
  • These users thanked the author Frisian1913 for the post (total 2):
    SKERLAJoenepsv
    trouwepsvfan
    Vedette

Ik gooi de knuppel maar even in het hoenderhok, maar hoeveel beter is Pepi op dit moment dan Van Duiven eigenlijk? Is dat echt 3 klassen beter? Ik denk dat Van Duiven ons echt had kunnen verassen als spits. Kijk naar Babadi bijvoorbeeld.

Ik denk dat als Van Duiven nu 2 seizoenen nog volle bak meedraait, waarbij 1 seizoen verhuur aan een eredivisie club, dat hij klaar is om PSV-1 spits te zijn. In dat opzicht loopt Pepi hem potentieel alleen maar in de weg. Want Luuk is dit seizoen nog de nummer 1. Dan blijft er 1 seizoen over voor Pepi.
  • These users thanked the author trouwepsvfan for the post:
    El Dante
    Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Maar we hebben nu toch Pepi en Schouten? Zonder grote verkoop.
    Post Reply