Sergiño Dest

Spelers A-selectie.
Post Reply
NielsLaza
Ballenjongen
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Nilis

Goed bezig Willy Simba. Benieuwd wat het commercieel betekent dat je nu 3 Amerikaans internationals richting WK 2026 in oa USA. Uiteraard ook twee waarvan je nog eerst een optie zou moeten lichten.
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Thoresen wrote: 20 Aug 2023, 12:06
trouwepsvfan wrote: 20 Aug 2023, 11:22 Tja. Ik ben idd bang dat dit betekent dat er dus helemaal geen CV meer wordt gekocht en het idee is om Teze RCV te maken met Dest op rechtsback.
Als er geen CV wordt gehaald is dat een bizarre inschattingsfout. Boscagli-Ramalho is een veel te traag centrum en verdedigend 1 op 1 niet zeker op de bal.
Volgens mij wordt in die gedachte Teze-Bosca het centrum? :wonder:
TomV23
Bankzitter

PSV betaalt dus de helft van zijn salaris.
De Realist
Internationale topspeler

Voegt verdedigend niets toe en dat is juist, zoals je gister ook ziet, toch echt wel een enorm probleem. Vitesse had door heel slecht verdedigen van onze kant ook met 3-0 de rust in kunnen gaan. Het is dat van Aanholt nog een sprintje trekt bv. Dus ik begrijp niets van deze aankoop.

Dat gezegd hebbende, succes Sergino, welkom bij de mooiste club ter wereld!

Edit: overigens lees ik in Rik zijn tweet de woorden "als de huur beide partijen goed bevalt"
Betekent dus dat als PSV zou willen maar Dest niet, dat die koopoptie niet gelicht kan worden?
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
René1978
Nationale topspeler

psvgouda wrote: 20 Aug 2023, 12:13
Als er geen CV wordt gehaald is dat een bizarre inschattingsfout. Boscagli-Ramalho is een veel te traag centrum en verdedigend 1 op 1 niet zeker op de bal.
Wat onder Schmidt in zijn tweede seizoen trouwens helemaal geen verkeerd centrum was. We klaagden toen vooral over de keeper, spits en backposities (revelatie Mauro daargelaten). Denk dat het ook veel scheelt als Schouten voor de verdediging speelt, zijn anticipatievermogen schat ik toch een stuk hoger in dan dat van Sangaré, die gisteren ook weer verkeerd instapte waardoor Vitesse naar de 1-0 kon voetballen.

Neemt niet weg dat ik graag een topverdediger zie komen.
  • These users thanked the author René1978 for the post:
    Jur1913
    Standbeeld
    Mister PSV

TomV23 wrote: 20 Aug 2023, 12:17

PSV betaalt dus de helft van zijn salaris.
    De genoemde 10mln lijkt mij wat teveel van het goede voor een speler met een eenjarig contract die gefaald is bij Barca en Milan. Ik verwacht dat Earnie daar volgende zomer nog wel de helft tot enkele miljoenen van af kan pingelen.
    Persepolis
    Vedette

René1978 wrote: 20 Aug 2023, 12:19
    Wat onder Schmidt in zijn tweede seizoen trouwens helemaal geen verkeerd centrum was.

Eerste seizoen. Was een vondst van Schmidt in de voorbereiding. In zijn tweede seizoen ging Teze naar rechts en aankoop Ramalho op zijn plek.
  • These users thanked the author Persepolis for the post (total 2):
    SKERLARené1978
    Standbeeld
    Mister PSV

De Realist wrote: 20 Aug 2023, 12:17Edit: overigens lees ik in Rik zijn tweet de woorden "als de huur beide partijen goed bevalt"
    Betekent dus dat als PSV zou willen maar Dest niet, dat die koopoptie niet gelicht kan worden?
    Dat is vrijwel altijd zo. Bij een definitieve overname moet Dest ook willen ofwel een akkoord kunnen bereiken met PSV.
    Persepolis
    Vedette

De Realist wrote: 20 Aug 2023, 12:17
    Edit: overigens lees ik in Rik zijn tweet de woorden "als de huur beide partijen goed bevalt"
    Is toch altijd het geval? De koopoptie is tussen de clubs. Wil de speler vervolgens niet dan gaat het niet door natuurlijk.
    Massimo
    Legende

Ik vond Dest bij Ajax maar matig. Bij Barcelona en Milan ook geen potten kunnen breken en heb qua mentaliteit mijn twijfels bij hem.

Aan de bal prima en ik vond hem tegen Nederland op het WK best ok. Prettig ook dat PSV een koopoptie heeft en daardoor in de toekomst wat meer regie erover heeft, alhoewel dan zijn salaris wel een dingetje dan kan worden.
    De Realist
    Internationale topspeler

Standbeeld wrote: 20 Aug 2023, 12:23
    De Realist wrote: 20 Aug 2023, 12:17Edit: overigens lees ik in Rik zijn tweet de woorden "als de huur beide partijen goed bevalt"
    Dat is vrijwel altijd zo. Bij een definitieve overname moet Dest ook willen ofwel een akkoord kunnen bereiken met PSV.
    En uiteraard ook voor Persepolis bij Tillman is het toch juist zo dat dat akkoord er al is en dat PSV de optie eenzijdig kan lichten? Vandaar dat ik dacht dat dat juist de norm was, zo werd dat ten minste gebracht door ik meen ShovingNE2
    "Give the cup to them today" - Roger Schmidt
    LarsKempie
    Jeugdinternational

De Realist wrote: 20 Aug 2023, 12:27
    Standbeeld wrote: 20 Aug 2023, 12:23
    En uiteraard ook voor @Persepolis bij Tillman is het toch juist zo dat dat akkoord er al is en dat PSV de optie eenzijdig kan lichten? Vandaar dat ik dacht dat dat juist de norm was, zo werd dat ten minste gebracht door ik meen @ShovingNE2
    In de praktijk komt dat vaak wel goed. Zelfs als na dit seizoen Manchester city ineens interesse heeft in Dest kan je onderling afspreken eerst de optie voor PSV te lichten en dan te verkopen met % voor de speler. Dus linksom of rechtsom wordt PSV er dan beter van
    Analist
    Veelbelovend talent

Bij een koopoptie is vantevoren al een deal tussen club en speler over het contract, toch?
    Hard work beats talent if talent doesn't work hard
    Thoresen
    Nationale topspeler

Snap ik,ook dat duo is verre van ideaal. Wel beter, dat vind ik wel.
    Mijn ideale CV is zoals zo vaak gezegd een Moreno-achtige LCV en dan Teze RCV
    11 Tinus
    Legende
    Clubvoorkeur: Philips

Ik ben eigenlijk met het uur enthousiaster.

+ Low risk high upside
    + Met 22 jaar toch heel ervaren
    + Plug and play
    + Min of meer gratis upgrade van Mwene
    + Mogelijk voor de lange termijn
    + Kwaliteiten die Teze en Sambo veel minder hebben

- Elke maand interland periode met veel reisjes en laat terug komen.
    - Perspectief Sambo wordt lastiger maar niet onmogelijk.

Herkenbaar profiel met de andere aankopen/huurspeler. Jong, international, connectie met ED of Earnie.
    Last edited by 11 Tinus on 20 Aug 2023, 19:01, edited 2 times in total.
  • These users thanked the author 11 Tinus for the post (total 4):
    DeefPeefPSV90Sensation60yearsofglory
    René1978
    Nationale topspeler

Tjompie wrote: 20 Aug 2023, 11:54 Stomme vraag misschien, maar wat is SciSkill?
    Ik weet niet hoeveel het zegt als die van Til hoger is dan die van Lang, maar toch geinig dat die van Dest de hoogste is van alle verdedigers in de Eredivisie.
    PCMVB
    Lid 2e elftal

Ik lees grotendeels negatieve reacties. Terwijl dit volgens mij een hartstikke goede deal is. In zijn eerste jaar bij ajax was hij 18 a 19 jaar. Op zijn 19e was hij basisspeler bij Barça. Na dat seizoen waren de supporters van Barça heel tevreden. Het seizoen daarna was hij nog steeds basisspeler, maar had ie wat meer last van blessures. Zijn verhuurperiode aan AC Milan was mede door veel blessureleed een flop. Daar is hij gaan zwemmen (en verzopen) dus ook niet gek dat zijn sporadische wedstrijden slecht waren.

Het is absoluut geen uitgemaakte zaak dat hij een topper wordt bij ons. Maar zelf schat ik die kans groter in dan dat hij flopt.

Brengt heel veel snelheid en kan goed voetballen. Draagt daarmee sowieso veel bij aan ons aanvalsplan. En hoe minder we de bal verliezen (zeker zo slordig als gisteren tegen Vitesse) hoe minder we hoeven te verdedigen. Maar ook met zijn snelheid loopt hij veel gaten dicht. En volgens mij weet hij prima hoe hij zich moet positioneren. Beter dan Teze bijvoorbeeld.

In het slechtste geval heb je voor beide flanken een goed alternatief maar hij kan zo maar exploderen. Nog steeds pas 22 he en daarmee een van de grootste talenten op de RV plek.

En stel je straks toch voor Mauriño linksback, Sergiño rechtsback. Dikke welkom Sergiño!
  • These users thanked the author PCMVB for the post (total 4):
    TrixmRené1978DeefPeefFonzerilli
    Psv_fan
    Lid 2e elftal

Vraag me af hoeveel de helft van zijn salaris is.
    Jwoeloe
    Moderator

11 Tinus wrote: 20 Aug 2023, 12:56 Ik ben eigenlijk met het uur enthousiaster.

+ Low risk high upside
    + Met 22 jaar maar toch heel ervaren
    + Plug and play
    + Mogelijk voor de ange termijn

Herkenbaar profiel met de andere aankopen/huurspeler. Jong, international, connectie met ED of Earnie.
    Het fijne dat als Dest toch niet zo goed voldoet, is juist dat je Sambo ook nog hebt. Je kan ze allebei zonder problemen in de basis zetten, verwacht ik. Ergens vind ik dat ook wel echt luxe. Het zijn ook echt 2 verschillende smaakjes, ondanks dat ze op dezelfde positie uit de voeten kunnen.
    Trixm
    Vedette

Het is wachten op martinho productions
    Saibari is underrated.
    AddoCultheld
    Internationale topspeler

+ Low risk high upside
    + Plug and play

Vergeet zijn bak aan ervaring niet. 70 wedstrijden voor Barcelona is niet gek op 22 jarige leeftijd.
  • These users thanked the author AddoCultheld for the post:
    11 Tinus
    11 Tinus
    Legende

AddoCultheld wrote: 20 Aug 2023, 13:01

+ Low risk high upside
    + Plug and play

Vergeet zijn bak aan ervaring niet. 70 wedstrijden voor Barcelona is niet gek op 22 jarige leeftijd.
    En 20 CL en 25+ interlands.
    kastoekast
    Nationale topspeler

Ben blij dat hij dr is. Tegen Rangers basis en Teze cv en Ramalho rechts achter de bank.
    YPLee
    Jeugdinternational

PSV_fan wrote: 20 Aug 2023, 12:58 Vraag me af hoeveel de helft van zijn salaris is.
    Hij schijnt 5,1 miljoen per jaar te verdienen bij Barca.
  • These users thanked the author YPLee for the post:
    Psv_fan
    Johnnie Walker
    Lid van verdienste

Prima aankoop wat mij betreft. Geen topper, maar een okay speler. Snelheid is erg belangrijk. Dest voor Mwene is een flinke upgrade. Gaat ongetwijfeld basis spelen.

Enige wat deze transfer toch een teleurstelling kan maken is als we nu geen CV meer halen. Hopelijk én Dest én een CV.
  • These users thanked the author Johnnie Walker for the post:
    Maikeindhoven
    Post Reply