Interessante spelers

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
El Sordo
Vedette

Kwaliteit zou voor mij altijd voor nationaliteit gaan. Zeker nu het steeds moeilijker wordt om buiten de eigen opleiding bewezen Nederlandse versterkingen te halen. Kom je toch snel uit bij spelers als Koopmeiners, Veerman of Matusiwa (die toevallig weer allemaal uit een plaats onder de rook van Diemen komen) waar de prijs-kwaliteitverhouding toch enigszins scheef is. Bazoer gaat ons ook niet vooruit helpen.

Het is jammer dat Pröpper zijn hoofd zo snel laat hangen, anders zou het een interessante optie zijn.
Last edited by El Sordo on 04 Mar 2021, 11:39, edited 1 time in total.
Tovast
Nationale topspeler

Kezmania wrote: 04 Mar 2021, 11:36 Zo lastig is hij toch niet meer? Ik vind hem bij Vitesse heel solide en stabiel ogen. Een soort rots in de branding.
Nu het goed gaat met Vitesse en hij heel belangrijk is gemaakt door Letsch niet nee. Als het straks weer tegen zit komt de echte Bazoer boven drijven met zijn motivatieproblemen. Bij PSV zou het elftal tevens niet alleen om hem draaien zoals bij Vitesse (samen met Tannane)

Daarnaast zou ik niet weten op welke plek hij bij ons zou moeten komen te spelen. Ik ben tenslotte niet vergeten hoe hij hier is weg gegaan naar de kneusjes uit Diemen-Noord, dus van mij mag hij erg ver weg blijven.
Ardbeg
Mister PSV

El Sordo wrote: 04 Mar 2021, 11:37 Kwaliteit zou voor mij altijd voor nationaliteit gaan. Zeker nu het steeds moeilijker wordt om buiten de eigen opleiding bewezen Nederlandse versterkingen te halen. Kom je toch snel uit bij spelers als Koopmeiners, Veerman of Matusiwa (die toevallig weer allemaal uit een plaats onder de rook van Diemen komen) waar de prijs-kwaliteitverhouding toch enigszins scheef is. Bazoer gaat ons ook niet vooruit helpen.

Het is jammer dat Pröpper zijn hoofd zo snel laat hangen, anders zou het een interessante optie zijn.
Laat ik voorop stellen dat inderdaad kwaliteit leidend moet zijn. De visvijver is qua Nederlandse spelers inderdaad niet zo groot meer en dan wordt het een lastig verhaal. Bazoer is op een dergelijke manier vertrokken dat ik hem niet meer in een PSV shirt hoef te zien, al was het een versterking.
ShovingNE2
Site Admin

Ardbeg wrote: 04 Mar 2021, 11:12
RIO wrote: 04 Mar 2021, 11:08 Dus liever niet nog 3 Gotze’s en 2 Noni’s?
Zo zwart-wit is het niet. Ik denk gewoon wel dat het belangrijk is om bij een Nederlandse club wel een Nederlandse kern blijft. IIg 2 of 3 Nederlanders, het liefst in de basis.
Denk dat het belangrijk is, maar het wordt wel steeds moeilijker. Je ziet het percentage buitenlanders in de selectie bij Ajax en PSV gewoon rap oplopen volgens mij.

Meer Nederlanders betekent meer middelmaat. Of je moet je richten op terugkeerders van 28+. Maar Nederlanders die wat toevoegen zijn veel te duur. Zoals Brands een aantal jaren geleden al zei: spelers uit het buitenland zijn goedkoper en beter.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Tovast
Nationale topspeler

Ik denk ook dat die Nederlandse kern vooral vanuit onderaf moet komen, de jeugdopleiding. De laatste jaren met Teze, Gakpo en Mo (al valt dat nu even flink tegen). Dit jaar met Vertessen (oké een Belg) die aansluit. Volgend jaar komen er mogelijk ook weer jongens als Fofana, Antonisse en Sambo bij de selectie. Als je dit aan kan vullen met een Nederlands talent die het niveau op termijn aan zou moeten kunnen uit de eredivisie of een Nederlander die na jaren in het buitenland terug wil keren naar Nederland en een absolute toevoeging is, kun je de Nederlandse kern zeker prima waarborgen lijkt me.
Robson de Souza
Vedette

Tovast wrote: 04 Mar 2021, 11:47 Ik denk ook dat die Nederlandse kern vooral vanuit onderaf moet komen, de jeugdopleiding. De laatste jaren met Teze, Gakpo en Mo (al valt dat nu even flink tegen). Dit jaar met Vertessen (oké een Belg) die aansluit. Volgend jaar komen er mogelijk ook weer jongens als Fofana, Antonisse en Sambo bij de selectie. Als je dit aan kan vullen met een Nederlands talent die het niveau op termijn aan zou moeten kunnen uit de eredivisie of een Nederlander die na jaren in het buitenland terug wil keren naar Nederland en een absolute toevoeging is, kun je de Nederlandse kern zeker prima waarborgen lijkt me.
Een Nederlandse kern moet een streven zijn, maar geen must. Als je moet kiezen tussen Schaars of Guardado is de keuze snel gemaakt. Bij een keuze uit twee gelijken moet de Nederlander voorkeur krijgen, mits prijs gelijk.
Tovast
Nationale topspeler

Robson de Souza wrote: 04 Mar 2021, 11:54
Tovast wrote: 04 Mar 2021, 11:47 Ik denk ook dat die Nederlandse kern vooral vanuit onderaf moet komen, de jeugdopleiding. De laatste jaren met Teze, Gakpo en Mo (al valt dat nu even flink tegen). Dit jaar met Vertessen (oké een Belg) die aansluit. Volgend jaar komen er mogelijk ook weer jongens als Fofana, Antonisse en Sambo bij de selectie. Als je dit aan kan vullen met een Nederlands talent die het niveau op termijn aan zou moeten kunnen uit de eredivisie of een Nederlander die na jaren in het buitenland terug wil keren naar Nederland en een absolute toevoeging is, kun je de Nederlandse kern zeker prima waarborgen lijkt me.
Een Nederlandse kern moet een streven zijn, maar geen must. Als je moet kiezen tussen Schaars of Guardado is de keuze snel gemaakt. Bij een keuze uit twee gelijken moet de Nederlander voorkeur krijgen, mits prijs gelijk.
Helemaal mee eens. Vandaar dat ik ook niet sta te springen om de Drommels, Bazoers en Veermannetjes van deze wereld. Komen te kort en ik denk dat je dat niveau zelf moet kunnen opleiden en anders inderdaad naar het buitenland moet kijken voor een echte kwaliteitsversterking.
Robson de Souza
Vedette

Tovast wrote: 04 Mar 2021, 11:59
Robson de Souza wrote: 04 Mar 2021, 11:54

Helemaal mee eens. Vandaar dat ik ook niet sta te springen om de Drommels, Bazoers en Veermannetjes van deze wereld. Komen te kort en ik denk dat je dat niveau zelf moet kunnen opleiden en anders inderdaad naar het buitenland moet kijken voor een echte kwaliteitsversterking.
Veerman en Bazoer snap ik maar Drommel zou ik oprecht een goede keuze vinden. Ik denk namelijk niet dat er betere alternatieven voorhanden zijn en dat hij pas binnen het spel van Schmidt én doorgroei-potentie heeft.
Tovast
Nationale topspeler

Robson de Souza wrote: 04 Mar 2021, 12:01
Tovast wrote: 04 Mar 2021, 11:59

Veerman en Bazoer snap ik maar Drommel zou ik oprecht een goede keuze vinden. Ik denk namelijk niet dat er betere alternatieven voorhanden zijn en dat hij pas binnen het spel van Schmidt én doorgroei-potentie heeft.
Ik vind Drommel vooralsnog een hype, nogal overschat. Heb hem buiten zijn uitstekende trap nog weinig dingen zien doen waarvan ik dacht: wow, die moeten we hebben. Mits hij voor een zacht prijsje, max 3 miljoen, zou komen, wil ik hem nog wel de kans geven om mijn ongelijk te bewijzen.
Ren Höek
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

Tovast wrote: 04 Mar 2021, 12:17 Ik vind Drommel vooralsnog een hype, nogal overschat.
Overschat is een mening waarover je kunt discussiëren, maar hoezo is hij een hype?
Hij presteert al 2 seizoen constant op een hoog niveau bij Twente.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Het hype gedeelte kan misschien van toepassing zijn op dat hij bij gebrek aan beter het Nederlands Elftal in gepraat werd.
Tovast
Nationale topspeler

Ren Höek wrote: 04 Mar 2021, 13:25
Tovast wrote: 04 Mar 2021, 12:17 Ik vind Drommel vooralsnog een hype, nogal overschat.
Overschat is een mening waarover je kunt discussiëren, maar hoezo is hij een hype?
Hij presteert al 2 seizoen constant op een hoog niveau bij Twente.
Grasmat wrote: 04 Mar 2021, 13:29 Het hype gedeelte kan misschien van toepassing zijn op dat hij bij gebrek aan beter het Nederlands Elftal in gepraat werd.
Dat wat Grasmat hierboven zegt vind ik inderdaad bijdragen aan de 'hype' rondom hem. Hij wordt de laatste maanden door de media als soort van kroonprins voor de keeperspositie van het Nederlands elftal bestempeld op basis van zijn prestaties bij een middenmotor als Twente.

En over deze prestaties gesproken zie ik hem weinig onhoudbare ballen tegen houden waardoor dat beetje extra wat ik van een PSV keeper verwacht ontbreekt. Laat daarnaast veel ballen los wat ik ook zeer belangrijk vind voor een PSV keeper. Zijn grote voorbeeld Onana is daar bijvoorbeeld meester in.

Nee, op de keeperspositie ga ik liever voor een toptalent uit het buitenland of een al bewezen betrouwbare keeper die bij het spel van Schmidt past.
neva
Jeugdspeler

Als je inderdaad naar de categorie Nederlanders kijkt is de vijver niet al te groot. Alles van AZ wat mogelijk interessant is, is onhaalbaar.
Feyenoord heeft geen talent. Daaronder kom je inderdaad tot Bazoer, J. Veerman, dat soort spelers. Is ook niet interessant.

Alleen de buitenlandse Nederlanders zijn misschien interessant; Van Drongelen (ook geen hoogvlieger), Rekik (lijkt niet haalbaar), Kongolo, dat soort spelers. Maar meer qua naam en de vorm dat ze hier zijn weggegaan dan dat ik ze veel heb zien spelen de laatste jaren, zo eerlijk moet ik dan ook wel weer zijn.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Dikke Padt is niet slechter dan Joel. Liever zie ik PSV weer gaan voor Lafont. Zelfs die kromme Belg zie ik liever. Drommel vindt zichzelf te goed als 2e keeper, hopelijk gaat ie bij Ajax banken. Volgens mij willen ze hem niet eens
Ren Höek
Vedette

Tovast wrote: 04 Mar 2021, 13:36 Hij wordt de laatste maanden door de media als soort van kroonprins voor de keeperspositie van het Nederlands elftal bestempeld op basis van zijn prestaties bij een middenmotor als Twente.
Waar dan?
Dat eventuele nieuws klopt overigens wel, welke keeper onder de 25 jaar zie jij namelijk nog meer als toekomstige keeper van Oranje, naast Bijlow en Drommel?

Bij de vorige selectie van Oranje waren Cillessen en Bijlow geblesseerd, waardoor Drommel werd geselecteerd. De overige 2 keepers waren Krul en Bizot. Krul presteert prima bij Norwich, al is dat in de Championship. Bizot had vorig seizoen een topjaar, maar haalt dit seizoen zijn gebruikelijke niveau en is daardoor niet goed genoeg.

Als Drommel naar een betere club of topclub gaat en daar presteert dan mag hij samen met Bijlow gaan uitmaken wie de opvolger wordt van Cillessen.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Hatseflats
Vedette

*dream mode on*

Wijnaldum zou helemaal geweldig zijn!

*dream mode off*
Tovast
Nationale topspeler

Ren Höek wrote: 04 Mar 2021, 14:11
Tovast wrote: 04 Mar 2021, 13:36 Hij wordt de laatste maanden door de media als soort van kroonprins voor de keeperspositie van het Nederlands elftal bestempeld op basis van zijn prestaties bij een middenmotor als Twente.
Waar dan?
Dat eventuele nieuws klopt overigens wel, welke keeper onder de 25 jaar zie jij namelijk nog meer als toekomstige keeper van Oranje, naast Bijlow en Drommel?

Bij de vorige selectie van Oranje waren Cillessen en Bijlow geblesseerd, waardoor Drommel werd geselecteerd. De overige 2 keepers waren Krul en Bizot. Krul presteert prima bij Norwich, al is dat in de Championship. Bizot had vorig seizoen een topjaar, maar haalt dit seizoen zijn gebruikelijke niveau en is daardoor niet goed genoeg.

Als Drommel naar een betere club of topclub gaat en daar presteert dan mag hij samen met Bijlow gaan uitmaken wie de opvolger wordt van Cillessen.
Onder andere dit soort artikelen:

https://www.vi.nl/nieuws/stap-lonkt-voo ... nje-worden

https://nos.nl/collectie/13781/artikel/ ... e-verdiend

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=382170

Verder is het ook wel logisch dat hij bij Oranje komt door het gebrek aan goede keepers in Nederland. Dat wil nog niet zeggen dat hij goed genoeg is voor ons PSV.
El Sordo
Vedette

Wijnaldum zou fantastisch zijn. Nog twee opties, hebben allebei al met Schmidt gewerkt en kennen het spelletje dus:

André Ramalho, tweebenige CV van net 29. Speelt momenteel bij RB Salzburg en heeft straks nog maar een éénjarig contract. CL en EL stats van afgelopen seizoen zijn niet onaardig: https://www.whoscored.com/Players/98101 ... A9-Ramalho

Valon Berisha, inmiddels 28-jarige CM die onder Schmidt bij Salzburg is doorgebroken. Speelt pas sinds dit seizoen bij Reims, maar is wellicht te verleiden met het uitzicht op prijzen. Zou wel meteen dé leider op het veld zijn. https://www.whoscored.com/Players/72982 ... on-Berisha

Weinig restwaarde, maar ook geen exorbitante investering. Voordeel is dat je dan een redelijk ervaren as hebt waaraan spelers als Teze (die dan naar RB zou gaan), Boscagli, Sangaré, Gakpo en Madueke zich kunnen optrekken.

Dan zou je het volgende krijgen:

Madueke-Zahavi
Gakpo-Götze
Berisha-Sangaré
Max-Boscagli-Ramalho-Teze
Mvogo/Drommel
Heruone
Lid scoutingsteam

El Sordo wrote: 04 Mar 2021, 14:28 Wijnaldum zou fantastisch zijn. Nog twee opties, hebben allebei al met Schmidt gewerkt en kennen het spelletje dus:

André Ramalho, tweebenige CV van net 29. Speelt momenteel bij RB Salzburg en heeft straks nog maar een éénjarig contract. CL en EL stats van afgelopen seizoen zijn niet onaardig: https://www.whoscored.com/Players/98101 ... A9-Ramalho

Valon Berisha, inmiddels 28-jarige CM die onder Schmidt bij Salzburg is doorgebroken. Speelt pas sinds dit seizoen bij Reims, maar is wellicht te verleiden met het uitzicht op prijzen. Zou wel meteen dé leider op het veld zijn. https://www.whoscored.com/Players/72982 ... on-Berisha

Weinig restwaarde, maar ook geen exorbitante investering. Voordeel is dat je dan een redelijk ervaren as hebt waaraan spelers als Teze (die dan naar RB zou gaan), Boscagli, Sangaré, Gakpo en Madueke zich kunnen optrekken.

Madueke-Zahavi
Gakpo-Götze
Berisha-Sangaré
Mvogo/Drommel

Image
https://fbref.com/en/players/d5575935/Valon-Berisha
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: Philips

Joey Veerman wordt hier weggezet als niet interessant. Is dat om zijn prijs of om zijn kwaliteit?

Ik vind hem namelijk te duur, maar vind 'm qua kwaliteit wel interessant. Heeft vergelijkbare doorgroeimogelijkheden als een Pröpper en van Ginkel destijds bij Vitesse. Als ie naar AZ gaat, speelt ie daar de pannen van het dak.
El Sordo
Vedette

Heruone wrote: 04 Mar 2021, 14:52
El Sordo wrote: 04 Mar 2021, 14:28 Wijnaldum zou fantastisch zijn. Nog twee opties, hebben allebei al met Schmidt gewerkt en kennen het spelletje dus:

Madueke-Zahavi
Gakpo-Götze
Berisha-Sangaré
Mvogo/Drommel

Image
https://fbref.com/en/players/d5575935/Valon-Berisha
Oordeel? :D
Heruone
Lid scoutingsteam

Ik ken hem verder niet heel goed, maar zijn stats zijn wel promising. Zover ik zo snel zie op beelden lijkt het een beetje op Yannick Gerhardt, waar PSV in de winterstop ook aan gelinkt is. Praktisch gezien gewoon een type speler Ryan Thomas maar dan paar niveautjes beter. Wellicht dat anderen meer over Berisha kunnen vertellen. [mention]Sensation[/mention] volgt volgens mij het Oostenrijkse voetbal wel redelijk als ik zijn Szoboszlai odes serieus moet nemen :D

Ik blijf me afvragen hoe Schmidt over van Ginkel denkt. Vind hem ook nog wel echt een geschikte optie, mits hij topfit wordt en blijft. Ik vraag me ook af in hoeverre hij dat momenteel is eigenlijk.
Johnnie Walker wrote: 04 Mar 2021, 14:57 Joey Veerman wordt hier weggezet als niet interessant. Is dat om zijn prijs of om zijn kwaliteit?

Ik vind hem namelijk te duur, maar vind 'm qua kwaliteit wel interessant. Heeft vergelijkbare doorgroeimogelijkheden als een Pröpper en van Ginkel destijds bij Vitesse. Als ie naar AZ gaat, speelt ie daar de pannen van het dak.
Veerman is heel interessant. Technisch echt heel goed. Maar als je hem gister hebt zien spelen, kan je eigenlijk niets anders dan concluderen dat dat iig niet de middenvelder is die overall geschikt is om in die double-pivot te spelen. Daarvoor is hij op bepaalde facetten teveel een labiliteit.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Ideale keeper voor PSV: https://totalfootballanalysis.com/playe ... is-tactics

Afgelopen zomer voor 6mil van Basel naar Montpellier gegaan. Waanzinnig goed op de lijn, goed in 1-op-1 (snel en sterke reflexen), kan prima een voorzet onderscheppen en meevoetballend erg goed.

"The above graph shows the best performing goalkeepers in the Europa League. PS xG+/- (post-shot expected goals +/-) is calculated from each player’s expected goals conceded minus actual goals conceded. Omlin was the fifth-best performer, saving 2.6 more goals than he was expected to. Because of his world-class performance against Manchester United, Karl-Johan Johnsson was the best performer with a PS xG+/- value of seven. Arsenal’s Bernd Leno and Celtic’s Fraser Forster also performed well."

"Omlin plays for one of the best teams in the Swiss League, this means he’s less likely to concede than other, worse teams. However, the 26-year-old still faced 3.81 shots per 90 in the 2019/20 season, meaning he had plenty of work to do. But his quality shone through as he only conceded 0.92 goals per 90."

"Omlin is very good at leaving his line to claim crosses and set pieces. He has 1.02 actions per cross and 0.47 actions per set piece, both higher than the league average.Here we can see how he’s battled through opposition players and his teammates to claim the ball. A goalkeeper that does this is invaluable to a team in the modern game. Omlin certainly has the ability to take pressure off his defence by using his aggressiveness and leap to take the ball cleanly.

The Basel man has 0.38 aerial duels per 90, winning 92.31% of them. This, along with his 1.51 exits per 90 are perfect for starting counter-attacks."

"Here, we can see how Omlin combines his confidence to come off his line and quick thinking to create a counter-attack. The Swiss has 4.7 xGChain, meaning his 0.24 quick breaks per 90 often lead to very good chances for his team. Whenever Omlin takes a cross or set-piece, he is always looking to get his team back on the front foot. Whether it be through a throw or long, accurate kick to his teammate breaking into the opposition half.

Although Omlin often comes off his line, he is sometimes reluctant to ‘sweep up’ behind his defensive line. Basel don’t play a very high defensive line, so the keeper doesn’t often have the chance. But Omlin still averages 0.98 sweeps per 90, making 1.42 interceptions."

"Omlin makes 18.51 passes per 90 with an exceptional accuracy of 90.42%. He’s one of the best passers outside the top five leagues. His passing ability makes him very valuable to his team as they like to keep possession. Basel have the second-highest average possession (55.8%) in their league, and Omlin is vital to this. The 26-year-old has 73.80% tendency to pass short or medium and a 44.89% tendency to pass laterally.

His chipped pass is his best quality in terms of passing. He’s often able to spot his winger or full-back in space out wide and find them with an accurate chipped pass, meaning it’s easier for them to control."
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Veerman is een echte Feyenoord aankoop.... als ze het geld hadden gehad.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Heruone wrote: 04 Mar 2021, 15:05 Ik ken hem verder niet heel goed, maar zijn stats zijn wel promising. Zover ik zo snel zie op beelden lijkt het een beetje op Yannick Gerhardt, waar PSV in de winterstop ook aan gelinkt is. Praktisch gezien gewoon een type speler Ryan Thomas maar dan paar niveautjes beter. Wellicht dat anderen meer over Berisha kunnen vertellen. @Sensation volgt volgens mij het Oostenrijkse voetbal wel redelijk als ik zijn Szoboszlai odes serieus moet nemen :D

Ik blijf me afvragen hoe Schmidt over van Ginkel denkt. Vind hem ook nog wel echt een geschikte optie, mits hij topfit wordt en blijft. Ik vraag me ook af in hoeverre hij dat momenteel is eigenlijk.
Johnnie Walker wrote: 04 Mar 2021, 14:57 Joey Veerman wordt hier weggezet als niet interessant. Is dat om zijn prijs of om zijn kwaliteit?

Veerman is heel interessant. Technisch echt heel goed. Maar als je hem gister hebt zien spelen, kan je eigenlijk niets anders dan concluderen dat dat iig niet de middenvelder is die overall geschikt is om in die double-pivot te spelen. Daarvoor is hij op bepaalde facetten teveel een labiliteit.
Ja hmm mweh, blijf Valon Berisha altijd wel interessant vinden, maar het is meer iemand die vooral ervaring kan brengen dan iemand die echt significant beter is dan wat we nu hebben. Wel heel erg goed in het pressingspel van Schmidt en goed in de verticale passing. Wat dat betreft wel een verbetering dan wat we nu hebben, vooral ook omdat hij daar ervaring in heeft, Götze laat zien hoe belangrijk die slimheid is.
Post Reply