Johann Vogel wrote: ↑21 Aug 2023, 18:57
Van mij part komt er helemaal geen club meer voor Sangare. Ik zou ontzettend blij zijn als we nog een seizoen van Ibi kunnen genieten. Hoe hij Zerrouki en Wieffertje in de JC schaal degradeerde tot kleuters, daar kan ik ontzettend blij van worden.
Maar dat je niet je verbazing mag uitspreken over de huidige defensie, dat vind ik apart. We vijf verdedigers mee naar Schotland; eentje met drie wedstrijd PSV 1 in de benen en eentje met nul minuten op het trainingsveld. Ik hoop van harte dat Bosz het verschil maakt. Dat we die hele defensie niet nodig hebben omdat we dat hele Rangers aan gort spelen. En panikeren doe ik zeker niet, daarvoor ben ik te lang supporter. Maar verbazing dat de verdediging wederom niet is gerenoveerd, ja dat zeker.
Het gaat er meer om dat het iedere keer hetzelfde riedeltje is en dat wordt vermoeiend. En hoewel je mij niet zult horen beweren dat de verdediging top is, is de kritiek wat mij betreft ook te makkelijk. Bosz heeft gelijk als hij zegt dat de problemen vaak ergens anders beginnen. Terecht wezen ze bij ESPN op de bedenkelijke rol van Sangaré bij de 1-0 van Vitesse die door totaal verkeerd in te stappen vrije doortocht gaf aan Meulensteen en Tielemans.
Ik denk echt dat dat met Schouten minder wordt.
En natuurlijk gingen Benny en Ramalho vorig jaar gruwelijk in de fout, maar de uitschakeling was net zo goed te wijten aan de off-days van Cody, het niet beschikken over een vervanger voor Luuk en de behoudende tactiek van Ruud, of het jaar daarvoor de niet te missen kans van Zahavi.
Johann Vogel wrote: ↑21 Aug 2023, 18:57Van mij part komt er helemaal geen club meer voor Sangare. Ik zou ontzettend blij zijn als we nog een seizoen van Ibi kunnen genieten. Hoe hij Zerrouki en Wieffertje in de JC schaal degradeerde tot kleuters, daar kan ik ontzettend blij van worden.
Maar dat je niet je verbazing mag uitspreken over de huidige defensie, dat vind ik apart. We vijf verdedigers mee naar Schotland; eentje met drie wedstrijd PSV 1 in de benen en eentje met nul minuten op het trainingsveld. Ik hoop van harte dat Bosz het verschil maakt. Dat we die hele defensie niet nodig hebben omdat we dat hele Rangers aan gort spelen. En panikeren doe ik zeker niet, daarvoor ben ik te lang supporter. Maar verbazing dat de verdediging wederom niet is gerenoveerd, ja dat zeker.
De 2 zaken die je beschrijft hangen inmiddels volledig van elkaar af.
Verdediging wordt pas echt versterkt als Ibi vertrekt.
Het is of-of niet en-en…
We gaan de Rangers beide wedstrijden verslaan en daarna komt nog een dijk van een verdediger. Als je kon kiezen had ik ook liever in een andere volgorde spelers binnen gehaald.
Maar als je naar alle interviews van de binnen gekomen spelers luistert dan hoor je dat PSV al vanaf het begin (en misschien al daarvoor) met deze spelers bezig is. PSV heeft niet de luxe om er een paar miljoen extra tegenaan te knallen om de transfer te versnellen.
PSV haalt de top targets binnen en dat is hartstikke knap. Waarschijnlijk zijn ze ook al vanaf het begin met een verdediger binnen waarbij de verkopende partij nog niet overstag is gegaan. Misschien hadden ze eerder moet doorschakelen maar als we straks wel een kanon van een verdediger binnen kunnen halen is dat het laatste puzzelstukje. En ja dan is het flink balen dat dit pas na de cruciale playoff wedstrijden is.
11 Tinus wrote: ↑21 Aug 2023, 18:12
Ik kan dit niet los zien van de twee jaar lang durende verwachting dat Sangaré ieder moment weg kan zijn maar hier nog steeds speelt. Als dit de prijs is voor het halen van Pepi, Lang en Schouten dan vind ik het nog waard ook.
Ik vind dat mensen op dit forum echt teveel een roze bril op hebben als het om Sangare gaat. Mensen geloven hier echt dat Sangare hoog op de lijstjes van PSG, Liverpool en Bayern staat. Ik geloof daar weinig van. Het is niet voor niets dat na al die jaren geen enkele club die 37,5 miljoen heeft afgetikt, terwijl hier redelijk wat forummers roepen dat er heus wel clubs komen die dat bedrag ‘lachend’ aftikken. Nou, voorlopig nog niet dus. Het is toch een teken aan de wand dat alleen een flut club als Nottingham pas een bod heeft neergelegd op 21 augustus?
Sangare heeft hoge pieken maar ook dalen. Hij is overall niet constant genoeg.
Ik merk zelf ook wel dat ik een beetje Sangare moe ben. Op zowel 6 als 8 hebben we denk ik een betere speler (Schouten en Veerman). En je hebt zijn geld (kennelijk?) nodig om de verdediging te versterken. Ik heb liever dat we dan genoegen nemen met minder.
Jup, een fatsoenlijke trainer gaat dit jaar het verschil maken. Vorig jaar was Rangers echt niet beter maar vernaaiden we het zelf. Dit jaar hebben we een tactisch veel beter onderlegde trainer die er binnen no timer patronen, visie en idee ingeslepen heeft. Dát gaat het verschil maken tegen de Rangers, waardoor die gemankeerde verdediging nu niet het probleem zal zijn.
Tegen Rangers dan hè, voor de rest van het seizoen moet er nog echt wel een sterke vervanger voor Ramaljo komen.
Je kunt zoveel visie, tactiek, of spelpatronen hebben. Maar zowel Utrecht als Vitesse kregen gewoon een fors aantal opgelegde kansen door individueel gepruts van onze verdedigers. Dan kun je dus ook mooi na 1 helft met 3-0 achterstaan morgen op Ibrox.
Sta je dan met je visie en spelpatronen.
Mag ik jou een ding vragen, op basis van deze post en de eerdere waarin je zegt dat je Sangare-moe bent: vind jij jezelf een realist of een pessimist?
Ik heb me een paar dagen kunnen inhouden, maar ik zie werkelijk alleen maar negativiteit in jouw posts.
Edit: en over die clausule die niemand al jaren wilt betalen, vorig jaar bood Chelsea 40 miljoen.
Je kunt zoveel visie, tactiek, of spelpatronen hebben. Maar zowel Utrecht als Vitesse kregen gewoon een fors aantal opgelegde kansen door individueel gepruts van onze verdedigers. Dan kun je dus ook mooi na 1 helft met 3-0 achterstaan morgen op Ibrox.
Sta je dan met je visie en spelpatronen.
Mag ik jou een ding vragen, op basis van deze post en de eerdere waarin je zegt dat je Sangare-moe bent: vind jij jezelf een realist of een pessimist?
Ik heb me een paar dagen kunnen inhouden, maar ik zie werkelijk alleen maar negativiteit in jouw posts.
Edit: en over die clausule die niemand al jaren wilt betalen, vorig jaar bood Chelsea 40 miljoen.
Op jouw posts ga ik gewoon niet meer inhoudelijk reageren. Succes ermee. Prima dat je je niet kan inhouden, maar eerder had je geroepen dat je gewoon over mijn Posts heen zal lezen. Doe dat dan ook, ipv mij te vervelen met voor de zelfde keer dezelfde vraag.
Last edited by trouwepsvfan on 21 Aug 2023, 19:36, edited 1 time in total.
René1978 wrote: ↑21 Aug 2023, 18:17Los van of het klopt - volgens mij speelde we vorig jaar tegen Rangers met Ralmaho en Obispo dus het centrum is sowieso anders - verandert de situatie niet per se als het hier elke dag tienduizend keer wordt herhaald. Andere coach, andere tactiek, ander middenveld bovendien. Ik heb er wel vertrouwen in. Panikeren kan altijd nog, maar vooralsnog schijnt de zon boven Eindhoven.
Ramalho/Obispo, Obispo/Teze, Teze/Boscagli, Ramalho/Boscagli: het is me om het even, wie de laatste jaren welke wedstrijd opgesteld stond doet niet veel af aan de essentie van het verhaal, namelijk dat het achterin alwéér weinig zekerheid biedt. Dat is niet pas een probleem van het afgelopen jaar, maar eigenlijk al sinds het vertrek van Moreno. En pas de laatste jaren blijven we vervallen in eindeloze cycli van experimenten met alle mogelijke duo's, en geen van alle combinaties werkt omdat alle verdedigers simpelweg niet goed genoeg zijn voor de hoge ambities van PSV. Er moet wat bij, dat weten we allemaal, maar het is nog steeds niet gebeurd. Wat daar de reden voor is weet alleen PSV zelf, maar het frustreert me enorm dat er niks aan gedaan is en dat morgen op Ibrox dezelfde bronnen van onrust aan de aftrap zullen staan. Men is aan het jongleren met de sportieve kansen.
PCMVB wrote: ↑21 Aug 2023, 19:24
We gaan de Rangers beide wedstrijden verslaan en daarna komt nog een dijk van een verdediger. Als je kon kiezen had ik ook liever in een andere volgorde spelers binnen gehaald.
Maar als je naar alle interviews van de binnen gekomen spelers luistert dan hoor je dat PSV al vanaf het begin (en misschien al daarvoor) met deze spelers bezig is. PSV heeft niet de luxe om er een paar miljoen extra tegenaan te knallen om de transfer te versnellen.
PSV haalt de top targets binnen en dat is hartstikke knap. Waarschijnlijk zijn ze ook al vanaf het begin met een verdediger binnen waarbij de verkopende partij nog niet overstag is gegaan. Misschien hadden ze eerder moet doorschakelen maar als we straks wel een kanon van een verdediger binnen kunnen halen is dat het laatste puzzelstukje. En ja dan is het flink balen dat dit pas na de cruciale playoff wedstrijden is.
Dit en het is ook een logische volgorde om te beginnen bij de posities die het dunst bezet waren. We hadden bijvoorbeeld maar anderhalve vleugelspeler en na het vertrek van Guti en het dreigende vertrek van Sanga ook bepaald niet veel verdedigende middenvelders.
We hebben nog steeds vier centrale verdedigers en het is bepaald niet zo dat PSV beschikt over een bodemloze schatkist. Ik vind het beleid van Earnest heel logisch.
René1978 wrote: ↑21 Aug 2023, 18:17Los van of het klopt - volgens mij speelde we vorig jaar tegen Rangers met Ralmaho en Obispo dus het centrum is sowieso anders - verandert de situatie niet per se als het hier elke dag tienduizend keer wordt herhaald. Andere coach, andere tactiek, ander middenveld bovendien. Ik heb er wel vertrouwen in. Panikeren kan altijd nog, maar vooralsnog schijnt de zon boven Eindhoven.
Ramalho/Obispo, Obispo/Teze, Teze/Boscagli, Ramalho/Boscagli: het is me om het even, wie de laatste jaren welke wedstrijd opgesteld stond doet niet veel af aan de essentie van het verhaal, namelijk dat het achterin alwéér weinig zekerheid biedt. Dat is niet pas een probleem van het afgelopen jaar, maar eigenlijk al sinds het vertrek van Moreno. En pas de laatste jaren blijven we vervallen in eindeloze cycli van experimenten met alle mogelijke duo's, en geen van alle combinaties werkt omdat alle verdedigers simpelweg niet goed genoeg zijn voor de hoge ambities van PSV. Er moet wat bij, dat weten we allemaal, maar het is nog steeds niet gebeurd. Wat daar de reden voor is weet alleen PSV zelf, maar het frustreert me enorm dat er niks aan gedaan is en dat morgen op Ibrox dezelfde bronnen van onrust aan de aftrap zullen staan. Men is aan het jongleren met de sportieve kansen.
De reden kunnen we op zich wel redelijk invullen toch? PSV had de verdediging in principe dubbel bezet, waardoor andere linies prioriteit kregen waar dat niet zo was. Daarnaast wilt men ook niet stapelen, maar wilt men nog wel een kwalitatieve versterking toevoegen centraal. Daarvoor is de verkoop van Sangare weer benodigd, die wat PSV betreft liever vroeg in de window had kunnen vertrekken. Het aantal uitgaande transfers is ook gewoon flink tegengevallen. Onder andere door de blessure van Obispo, maar Teze had oorspronkelijk ook een vertrekwens voor Bosz werd aangesteld en ook van Ramalho werd gezegd dat die zou kunnen vertrekken. Op 21 augustus staan ze allemaal nog onder contract.
Ik vind niet dat het lood om oud ijzer is. Zo vind ik Boscagli beduidend beter dan Obispo en vind ik de analyse van Pieter Zwart over hem hout snijden. We zijn kampioen geworden met Isimat en Schwaab en dat lijkt me van een beduidend minder niveau, wat ook het belang aantoont van een goede veldbezetting en tactiek.
Verder staat vrijwel iedereen hier achter de transfers van Lang, Pepi en Schouten dunkt me omdat al die posities veel dunner bezet waren dan de defensie. Het geld is ook een keer op en volgens mij is al vaker aangegeven dat een verdediger pas komt als Sangaré is verkocht en/of CL wordt gehaald. Earnest gaat voor de toptargets en niet voor de Action-versies.
René1978 wrote: ↑21 Aug 2023, 19:48
We zijn kampioen geworden met Isimat en Schwaab en dat lijkt me van een beduidend minder niveau, (…).
Isimat en Schwaab zijn underrated, zou een van onze medeforummers in goed Nederlands (of lelijk Engels) als ondertitel hebben gekozen. Nou goed, niet heel betrouwbaar aangezien de spelers die in die ondertitel verschijnen later eigenlijk altijd in de anonieme middenmoot van een grauwe subtopper verdwijnen. Maar bon, Isimat en, met name, Schwaab lijken hier wel degelijk ondergewaardeerd.
Op jouw posts ga ik gewoon niet meer inhoudelijk reageren. Succes ermee. Prima dat je je niet kan inhouden, maar eerder had je geroepen dat je gewoon over mijn Posts heen zal lezen. Doe dat dan ook, ipv mij te vervelen met voor de zelfde keer dezelfde vraag.
Dan reageer je niet, prima hoor. Maar het blijft dat je zeer negatief ingesteld bent en dat vaak hier op het forum probeert te verspreiden, erg jammer. En negativiteit per se is niet erg, maar verlies dan in ieder geval niet de realiteit uit het oog.
Ykhim wrote: ↑21 Aug 2023, 17:59Inmiddels is het verhaal vanuit PSV ook weer afgezwakt en gaat er alleen een nieuwe centrumverdediger komen als dat in het plaatje past. Dat is een strategie die ik eerder heb gezien.
De likes onder jouw post zijn vooral van mensen die hopen dat er geen CV komt zodat ze nog een jaar kunnen zeiken en hun gelijk halen. De omgekeerde Galliërs zeg maar. Vinden dat veel belangrijker dan een goede selectie.
Ykhim wrote: ↑21 Aug 2023, 17:59Inmiddels is het verhaal vanuit PSV ook weer afgezwakt en gaat er alleen een nieuwe centrumverdediger komen als dat in het plaatje past. Dat is een strategie die ik eerder heb gezien.
De likes onder jouw post zijn vooral van mensen die hopen dat er geen CV komt zodat ze nog een jaar kunnen zeiken en hun gelijk halen. De omgekeerde Galliërs zeg maar. Vinden dat veel belangrijker dan een goede selectie.
Wat een totale bullshit. Als je serieus denkt dat ik mijn eigen gelijk belangrijker vindt dan het presteren van PSV dan ben je echt niet helemaal 100.
hahaha.
Je bent al maanden en maanden alleen maar zuur aan het doen. Ik raad iedereen aan jouw berichtengeschiedenis van de afgelopen maanden eens door te nemen. Heb ik gedaan recent.
Je komt hier echt alleen maar om de zure supporter uit te hangen hoor. Holyfuck wat een bak azijn. Je komt hier lekker afreageren als je wijntje verkeerd valt of je kutdag hebt op het werk of zo.
trouwepsvfan wrote: ↑21 Aug 2023, 20:51Wat een totale bullshit. Als je serieus denkt dat ik mijn eigen gelijk belangrijker vindt dan het presteren van PSV dan ben je echt niet helemaal 100.
Nou, Juancho doet dat 100% hoor. Die draait in een week zijn mening drie keer om te kunnen zeiken. Hij zou het geweldig vinden als we stralen tegen Rangers. Dat weet ik zeker.
hahaha.
Je bent al maanden en maanden alleen maar zuur aan het doen. Ik raad iedereen aan jouw berichtengeschiedenis van de afgelopen maanden eens door te nemen. Heb ik gedaan recent.
Je komt hier echt alleen maar om de zure supporter uit te hangen hoor. Holyfuck wat een bak azijn. Je komt hier lekker afreageren als je wijntje verkeerd valt of je kutdag hebt op het werk of zo.
Ik drink nooit wijn. Als je dat teveel doet ga je in je eigen cijfer gegoochel geloven over de netto opbrengsten van de Alvarez-transfer.
Wat een totale bullshit. Als je serieus denkt dat ik mijn eigen gelijk belangrijker vindt dan het presteren van PSV dan ben je echt niet helemaal 100.
Shoving ging ook voor 85 als ik het me goed herinner, dus dat vat ie ongetwijfeld op als compliment.
trouwepsvfan wrote: ↑21 Aug 2023, 20:55Ik drink nooit wijn. Als je dat teveel doet ga je in je eigen cijfer gegoochel geloven over de netto opbrengsten van de Alvarez-transfer.
Die had ik overgenomen van een schijnbaar account.
Maar verklaar is eens even de enorme lading azijnposts? Ik kan mij niet heugen dat je positief was. Net als Jan: jarenlang zeiken over beleid. Dan is er beleid en gaat hij zeiken dat het geen beleid is of er ander beleid moet komen.
Je wil gewoon lekker komen zeiken en negatief zijn. Zeg gewoon dat je dat lekker vindt. Niets mis mee. Net zoals ik het lekker vind om positief te zijn.
11 Tinus wrote: ↑21 Aug 2023, 18:12
Ik kan dit niet los zien van de twee jaar lang durende verwachting dat Sangaré ieder moment weg kan zijn maar hier nog steeds speelt. Als dit de prijs is voor het halen van Pepi, Lang en Schouten dan vind ik het nog waard ook.
Het is niet voor niets dat na al die jaren geen enkele club die 37,5 miljoen heeft afgetikt, terwijl hier redelijk wat forummers roepen dat er heus wel clubs komen die dat bedrag ‘lachend’ aftikken.
Al jaren? Hij mag toch pas sinds deze zomer weg? Chelsea boodt notabene nog 40 miljoen vorige zomer.
ShovingNE2 wrote: ↑21 Aug 2023, 20:50De likes onder jouw post zijn vooral van mensen die hopen dat er geen CV komt zodat ze nog een jaar kunnen zeiken en hun gelijk halen. De omgekeerde Galliërs zeg maar. Vinden dat veel belangrijker dan een goede selectie.
Het gestrekte been
Nee, zonder dollen: ik begrijp dat er nuances zijn en dat je niet op elke positie even 15 miljoen kunt investeren, maar ik ben wel teleurgesteld dat we morgen wéér aantreden met verdedigers die voor dat niveau helemaal niet betrouwbaar zijn. Ja: met Ramalho wonnen we 4x van Ajax, maar niet voordat hij zich eerst liet foppen door Rangers-man Tillman. Boscagli: prima aan de bal, maar totáál geen centrumverdediger. Morgen sta je tegenover de geslepen Dessers en Danilo. Als je dan de fouten maakt zoals tegen Utrecht en Vitesse, dan eindigt die bal wél achter Benítez. Dat betekent niet dat ik niet blij ben met Pepi, Lang, Tillman, Schouten en Dest, maar ik had gehoopt dat PSV haar eigen voornemen kracht had bijgezet door daadwerkelijk een sterke centrumverdediger te halen. Nu is dat (nog) niet gebeurd en dat is toch best een risico. Ik denk dat de mensen die mijn posts liken daar ook zo over denken en zich dan ook als eerste aan het front melden als Ramalho zich morgen weer laat aftroeven. Maar dat is wat mij betreft ook niet zo interessant, want uiteindelijk zijn de meesten van ons ook gewoon PSV-fans die gewoon het beste willen, zoals jij en ikzelf ook.
trouwepsvfan wrote: ↑21 Aug 2023, 21:10Ik maakte laatst ook een grapje over de satisfyer van de vrouw van Ykhim.
Een uitstekende heads-up inderdaad. Levert me deze week toch een paar extra wedstrijden op. Ik zal toch nu moeten voldoen aan de door Thijs en El Sordo gestelde verwachtingen.
Last edited by Ykhim on 21 Aug 2023, 21:14, edited 1 time in total.
Ik drink nooit wijn. Als je dat teveel doet ga je in je eigen cijfer gegoochel geloven over de netto opbrengsten van de Alvarez-transfer.
PSV is on fire en staat aan de vooravond van een prachtige nieuwe succesperiode, er zijn een heleboel positieve ontwikkelingen en hoopgevende zaken waar we ons aan vast kunnen houden (mag het ook even na alle armoede die we hebben gekend), noem het een frisse wind die er in Eindhoven waait - dus mijn advies: neem die fles wijn, eventueel een goede beurt erbij, en neem afscheid van die continue grafstemming die je hier tentoonspreidt want uiteindelijk doe je daar niemand een plezier mee.
ShovingNE2 wrote: ↑21 Aug 2023, 20:50De likes onder jouw post zijn vooral van mensen die hopen dat er geen CV komt zodat ze nog een jaar kunnen zeiken en hun gelijk halen. De omgekeerde Galliërs zeg maar. Vinden dat veel belangrijker dan een goede selectie.
Het gestrekte been
Nee, zonder dollen: ik begrijp dat er nuances zijn en dat je niet op elke positie even 15 miljoen kunt investeren, maar ik ben wel teleurgesteld dat we morgen wéér aantreden met verdedigers die voor dat niveau helemaal niet betrouwbaar zijn. Ja: met Ramalho wonnen we 4x van Ajax, maar niet voordat hij zich eerst liet foppen door Rangers-man Tillman. Boscagli: prima aan de bal, maar totáál geen centrumverdediger. Morgen sta je tegenover de geslepen Dessers en Danilo. Als je dan de fouten maakt zoals tegen Utrecht en Vitesse, dan eindigt die bal wél achter Benítez. Dat betekent niet dat ik niet blij ben met Pepi, Lang, Tillman, Schouten en Dest, maar ik had gehoopt dat PSV haar eigen voornemen kracht had bijgezet door daadwerkelijk een sterke centrumverdediger te halen. Nu is dat (nog) niet gebeurd en dat is toch best een risico. Ik denk dat de mensen die mijn posts liken daar ook zo over denken en zich dan ook als eerste aan het front melden als Ramalho zich morgen weer laat aftroeven. Maar dat is wat mij betreft ook niet zo interessant, want uiteindelijk zijn de meesten van ons ook gewoon PSV-fans die gewoon het beste willen, zoals jij en ikzelf ook.