Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
trouwepsvfan
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

Ardbeg wrote: 22 Aug 2023, 23:28 Wie vindt een 2e spits dan belangrijker dan een goede CV, @Chucky? Ik kan het gemist hebben maar ik heb het niet gelezen.
Als je hier twee maanden terug vroeg om verdedigers toen Pepi kwam werd er gezegd dat een reserve spits een van de grootste prioriteiten was. Dat klopt wel hoor.
  • These users thanked the author trouwepsvfan for the post:
    Chucky
    Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
    Ardbeg
    Mister PSV

trouwepsvfan wrote: 22 Aug 2023, 23:29
    Ardbeg wrote: 22 Aug 2023, 23:28 Wie vindt een 2e spits dan belangrijker dan een goede CV, @Chucky? Ik kan het gemist hebben maar ik heb het niet gelezen.
    Als je hier twee maanden terug vroeg om verdedigers toen Pepi kwam werd er gezegd dat een reserve spits een van de grootste prioriteiten was. Dat klopt wel hoor.
    Wat je schrijft is toch heel anders dan wat hij zegt? Tuurlijk een van de grootste prioriteiten maar in welke wereld is dat "veel belangrijker dan"?
    Hatseflats
    Vedette

Jongens, gaan we deze ontzettend vermoeiende discussie echt voor de 45ste keer voeren?
    :bleh:
  • These users thanked the author Hatseflats for the post (total 2):
    SKERLADen Bondskoots
    Ardbeg
    Mister PSV

Jammer dat je met een clown emoji reageert, Chucky . Ik vraag het gewoon normaal met fatsoen, want ik zie het niet terug, die opmerking die je benoemt. trouwepsvfan zegt toch ook iets heel anders?
    Last edited by Ardbeg on 22 Aug 2023, 23:33, edited 2 times in total.
    trouwepsvfan
    Vedette

Ardbeg wrote: 22 Aug 2023, 23:30
    trouwepsvfan wrote: 22 Aug 2023, 23:29

Wat je schrijft is toch heel anders dan wat hij zegt? Tuurlijk een van de grootste prioriteiten maar in welke wereld is dat "veel belangrijker dan"?
    De teneur was dat de verdediging kwantitatief wel op orde was (maar kwalitatief niet) en dat de spitspositie kwantitatief niet op orde was (omdat er geen reserve was) dus dat daarom een spits op dat moment prioriteit had boven een CV.
    Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
    Juancho
    Mister PSV

Zolang de leiding niet ingrijpt, ja natuurlijk blijft dit en hot topic. En helemaal als het woensdag misgaat wat maar zo kan gebeuren.
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    Revolinho
    Internationale topspeler

Een CV hebben we zeg maar al langer nodig. Snap dat men het geld maar 1x uit kan geven, maar je hebt maar liefst 4 wedstrijden om CL te halen. Wat vind je belangrijker.
    Ardbeg
    Mister PSV

trouwepsvfan wrote: 22 Aug 2023, 23:32
    Ardbeg wrote: 22 Aug 2023, 23:30

De teneur was dat de verdediging kwantitatief wel op orde was (maar kwalitatief niet) en dat de spitspositie kwantitatief niet op orde was (omdat er geen reserve was) dus dat daarom een spits op dat moment prioriteit had boven een CV.
    Kun je die teneur quoten? Want de teneur van de mensen die relativeren is nmi altijd hetzelfde. Dat er geen specifieke volgorde in transfers zitten door onderhandeling etc.
    ruuddevil
    Legende

Ykhim wrote: 22 Aug 2023, 23:28 Een tweede spits was niet véél belangrijker dan een fatsoenlijke centrumverdediger. Het is minder zwart-wit dan dat. Beide posities moesten ingevuld worden, en bij een van de twee is dat nog niet gebeurd.

Maar we hebben vorig seizoen ook gezien hoe ver je van huis bent als je enige spits uitvalt. Tegen verdedigers zoals die van Rangers is dat risico altijd net wat groter, dus het is heel fijn om Pepi achter de hand te hebben.
    Nu is het wel zo dat we voor de spitspositie ene Jason van Duiven hebben. Die is jong, maar ik heb veel vertrouwen in hem. Achterin heb je dat grote talent momenteel niet. Dus je had ook een andere afweging kunnen maken. Vind Pepi overigens een prima aanwinst, maar als je de verdediging ziet schutteren…
    Chucky
    Vedette

Ardbeg wrote: 22 Aug 2023, 23:32 Jammer dat je met een clown emoji reageert, @Chucky . Ik vraag het gewoon normaal want ik zie het niet terug. @trouwepsvfan zegt toch ook iets heel andwrs?
    Ja kom op, het aantrekken van Pepi was prioriteit volgens sommigen hier, omdat we hem anders mis zouden lopen. Een (fatsoenlijke) CV was op dat moment niet noodzakelijk, iets met stapelen enzo.

Wat mij betreft waren we Pepi misgelopen (ik vind het sowieso geen bijzondere speler), en hadden we al veel eerder gehandeld in de achterhoede.
  • These users thanked the author Chucky for the post (total 3):
    RemPSVmilansandroEindhovenvoetbal
    Ardbeg
    Mister PSV

Chucky wrote: 22 Aug 2023, 23:37
    Ardbeg wrote: 22 Aug 2023, 23:32 Jammer dat je met een clown emoji reageert, @Chucky . Ik vraag het gewoon normaal want ik zie het niet terug. @trouwepsvfan zegt toch ook iets heel andwrs?
    Ja kom op, het aantrekken van Pepi was prioriteit volgens sommigen hier, omdat we hem anders mis zouden lopen. Een (fatsoenlijke) CV was op dat moment niet noodzakelijk, iets met stapelen enzo.

Wat mij betreft waren we Pepi misgelopen (ik vind het sowieso geen bijzondere speler), en hadden we al veel eerder gehandeld in de achterhoede.
    Maar dat vraag ik. Volgens wie dan want ik heb dat echt niet gelezen. Nmi iig waren en zijn alle heikelpunten prioriteit iig.
    Ykhim
    Lid scoutingsteam

ruuddevil wrote: 22 Aug 2023, 23:36Nu is het wel zo dat we voor de spitspositie ene Jason van Duiven hebben. Die is jong, maar ik heb veel vertrouwen in hem. Achterin heb je dat grote talent momenteel niet. Dus je had ook een andere afweging kunnen maken. Vind Pepi overigens een prima aanwinst, maar als je de verdediging ziet schutteren…
    Ik zou van Duiven dus nooit opstellen tegen die reuzen van Rangers. Ik denk dat dat echt nog te vroeg is voor die jongen.

Maar inderdaad: die verdediging moet echt aangepakt worden als we prijzen willen pakken. Dat is gewoon hoe het is.
    11 Tinus
    Legende
    Clubvoorkeur: Philips

Ik kan me niet voorstellen dat Teze beoogd RB was. Maar die doet het echt uistekend en daarmee is het probleem op RCV groter geworden dan in eerste instantie bedacht. Nu met de blessures is het nog erger geworden.

Ik vind de keuze gokken op Teze en Ramalho nog steeds te verdedigen zolang dat wat erbij komt maar écht veel beter is. Als het een koopjeshoek speler wordt dan is het beleid gewoon niet goed geweest.
    Loenaldo88
    Ballenjongen

Pepi halen, maar achterin met Ramalho aan blijven rommelen.. Lets goooo!
    O Goleiro Grande
    Nationale topspeler

Loenaldo88 wrote: 23 Aug 2023, 00:40 Pepi halen, maar achterin met Ramalho aan blijven rommelen.. Lets goooo!
    Ja, maar Ramalho is opgeleid in de Red Bull school he, die vindt Boszball heerlijk zei hij.
    Den Bondskoots
    Vaste waarde in elftal

Als de ballenjongens de hoofdrol in de wedstrijd opeisen gaat het nooit goed.
    Paulus1913
    Regelmatige invaller

Luuk viel vorig jaar geblesseerd uit in de wedstrijd tegen Rangers, toen konden we helemaal niemand in de spits zetten. Pepi gaat nog zeer belangrijk zijn, alleen had er ook gewoon een top cv moeten staan. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten he. Hopelijk kopen ze vandaag nog een knaller van een verdediger.
    Chucky
    Vedette

Paulus1913 wrote: 23 Aug 2023, 06:57

Luuk viel vorig jaar geblesseerd uit in de wedstrijd tegen Rangers, toen konden we helemaal niemand in de spits zetten. Pepi gaat nog zeer belangrijk zijn, alleen had er ook gewoon een top cv moeten staan. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten he. Hopelijk kopen ze vandaag nog een knaller van een verdediger.
    Een tweede spits kan ik best begrijpen hoor, al kun je ook daar over discussiëren ivm de aanstormende Van Duiven. Maar ik vind 10 mln voor een tweede spits echt waanzin. Wat dat betreft was het een stuk logischer geweest om er een uit de categorie van +/-4 miljoen te halen zodat je nu ook nog genoeg budget had gehad voor een kwalitatief goede CV.
    11 Tinus
    Legende

Chucky wrote: 23 Aug 2023, 07:03
    Paulus1913 wrote: 23 Aug 2023, 06:57 Luuk viel vorig jaar geblesseerd uit in de wedstrijd tegen Rangers, toen konden we helemaal niemand in de spits zetten. Pepi gaat nog zeer belangrijk zijn, alleen had er ook gewoon een top cv moeten staan. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten he. Hopelijk kopen ze vandaag nog een knaller van een verdediger.
    Een tweede spits kan ik best begrijpen hoor, al kun je ook daar over discussiëren ivm de aanstormende Van Duiven. Maar ik vind 10 mln voor een tweede spits echt waanzin. Wat dat betreft was het een stuk logischer geweest om er een uit de categorie van +/-4 miljoen te halen zodat je nu ook nog genoeg budget had gehad voor een kwalitatief goede CV.
    Je moet eens opzoeken hoeveel mensen Luuk hadden afgeschreven als 1e spits, korte of middellang termijn, omdat hij niet bij Boszbal zou passen. Al die opstellingposts waar Luuk als bankzitter en stormram werd gezien omdat ie het allemaal niet meer aan zou kunnen. En nu 6 officiële wedstrijden later is hij de meest belangrijke aanvaller met geweldige cijfers en ziet ie eruit als herboren. Vintage Luuk zou ik zelfs zeggen.

Pepi is niet gehaald als een 2e spits op de bank maar is gehaald als grote concurrent zoals het werkt bij een ambitieuze topclub. Voor 4 miljoen haal je geen Pepi en voor 4 miljoen haal je ook geen giga upgrade CV die je problemen oplost. Het gaat om het totaalplaatje.

Teze zou 100% al 3 wedstrijden als CV hebben gespeeld als hij het niet zo geweldig had gedaan als RB, of als we niet zoveel blessures hadden gehad. Met de komst van Dest hoop ik dat we deze Teze ook weer als RCV gaan zien en dan zijn er maar weinig spelers die een echte upgrade zijn tov Teze die betaalbaar en haalbaar zijn. Wellicht komt die speler nog de komende week en dan loopt het wellicht allemaal precies goed af.
    Chucky
    Vedette

11 Tinus wrote: 23 Aug 2023, 07:16
    Chucky wrote: 23 Aug 2023, 07:03

Je moet eens opzoeken hoeveel mensen Luuk hadden afgeschreven als 1e spits, korte of middellang termijn, omdat hij niet bij Boszbal zou passen. Al die opstellingposts waar Luuk als bankzitter en stormram werd gezien omdat ie het allemaal niet meer aan zou kunnen. En nu 6 officiële wedstrijden later is hij de meest belangrijke aanvaller met geweldige cijfers en ziet ie eruit als herboren. Vintage Luuk zou ik zelfs zeggen.

Pepi is niet gehaald als een 2e spits op de bank maar is gehaald als grote concurrent zoals het werkt bij een ambitieuze topclub. Voor 4 miljoen haal je geen Pepi en voor 4 miljoen haal je ook geen giga upgrade CV die je problemen oplost. Het gaat om het totaalplaatje.

Teze zou 100% al 3 wedstrijden als CV hebben gespeeld als hij het niet zo geweldig had gedaan als RB, of als we niet zoveel blessures hadden gehad. Met de komst van Dest hoop ik dat we deze Teze ook weer als RCV gaan zien en dan zijn er maar weinig spelers die een echte upgrade zijn tov Teze die betaalbaar en haalbaar zijn. Wellicht komt die speler nog de komende week en dan loopt het wellicht allemaal precies goed af.
    Tja, dat kan, maar ik persoonlijk heb Luuk niet afgeschreven. Wat mij betreft was, is en blijft hij onze onbetwiste eerste spits, aanjager en aanvoerder. Iets achter de hand hebben was dus best logisch wat ik al aangaf, maar dus niet voor 10 miljoen.

Voor 4 miljoen haal je geen Pepi, maar er zal voor dat bedrag best een ervaren tweede spits te vinden zijn die zich zou schikken in die rol. In het verlengde daarvan zou het ook geen onmogelijke taak moeten zijn om een goede CV te vinden voor 6 miljoen. Sterker nog, buiten Baumgartl hebben wij volgens mij nog nooit 6 miljoen geïnvesteerd in een centrale verdediger. Dat zegt ook wel genoeg he.
    11 Tinus
    Legende

Chucky wrote: 23 Aug 2023, 07:29
    11 Tinus wrote: 23 Aug 2023, 07:16

Tja, dat kan, maar ik persoonlijk heb Luuk niet afgeschreven. Wat mij betreft was, is en blijft hij onze onbetwiste eerste spits, aanjager en aanvoerder. Iets achter de hand hebben was dus best logisch wat ik al aangaf, maar dus niet voor 10 miljoen.

Voor 4 miljoen haal je geen Pepi, maar er zal voor dat bedrag best een ervaren tweede spits te vinden zijn die zich zou schikken in die rol. In het verlengde daarvan zou het ook geen onmogelijke taak moeten zijn om een goede CV te vinden voor 6 miljoen. Sterker nog, buiten Baumgartl hebben wij volgens mij nog nooit 6 miljoen geïnvesteerd in een centrale verdediger. Dat zegt ook wel genoeg he.
    Pepi is juist gehaald om waarde op te bouwen. Een ervaren spits kopen heeft geen enkele zin in mijn ogen. Daarnaast gaat de transferperiode niet enkel om wat er in augustus gebeurt maar tot en met december. En wat voor spits koop je voor 4 miljoen? Dessers was al 5 miljoen, Lauritssen meer dan 5 a 6 miljoen zelfs als ik de media mag geloven. Is dat de weg vooruit? Ik denk het niet.
    Hatseflats
    Vedette

Ik denk dat we hier nog veel harder moeten roepen om verdedigers. Pas bij pagina 750 zal er een cv komen, dus kom op. Doe je best eens! Niets zo leuk om iedere keer precies hetzelfde te lezen :mrgreen:
  • These users thanked the author Hatseflats for the post:
    SKERLA
    DeEintovenaar
    Nationale topspeler

Chucky wrote: 22 Aug 2023, 23:37Een (fatsoenlijke) CV was op dat moment niet noodzakelijk, iets met stapelen enzo.
    Dit heeft bijna niemand zo gezegd, alleen zijn we ook realistisch dat het niet altijd mogelijk is om te stapelen…
    Maax
    Meervoudig international

Hatseflats wrote: 23 Aug 2023, 08:04 Ik denk dat we hier nog veel harder moeten roepen om verdedigers. Pas bij pagina 750 zal er een cv komen, dus kom op. Doe je best eens! Niets zo leuk om iedere keer precies hetzelfde te lezen :mrgreen:
    Hoe kan je op het internet nog harder roepen? Vraag dit voor een mede forumlid.
    SNDR87
    Lid 2e elftal

Wat een onnodig gezeur weer op het forum. We hadden zowel een spits als een centrale verdediger nodig. Spits is met Pepi netjes gehaald en een centrale verdediger niet (mede omdat er al 5 op de lijst stonden (Bosca, Obispo, Ramalho, Baumgartl en Teze). Stewart heeft tot nu toe zeer goed werk geleverd qua transfer maar heeft qua de verdediging versterken nog niet voldoende werk geleverd. We zijn er qua backs wel op vooruit gegaan met Sambo en Dest maar centraal moeten er dus nog 1 a 2 nieuwe spelers bij.
    Post Reply