Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
nilisnl
Ballenjongen
Clubvoorkeur: PSV

Is Martin Vitik geen optie? Ken hem niet goed genoeg, alleen YouTube filmpje. Groot, sterk en behoorlijk snel met scorend vermogen.
Klapstoel
Basisspeler

Misschien heeft PSV medium nog een hint of een update? Hij heeft het vaak bij het goede eind
DC_PSV
Vedette

Sensation wrote: 23 Aug 2023, 16:02
DC_PSV wrote: 23 Aug 2023, 15:46

Ja de scouting levert zogenaamd alleen maar profielen, zodat de TD kan kijken of ze haalbaar zijn. Lekker makkelijk dan, PSV stond altijd bekend om het creatief scouten én creatieve deals sluiten als het om toekomstige toppers gaat. Alsof er in La Liga bij de laagvliegers of in Oost-Europa geen types Moreno of Hancko spelen die haalbaar zijn. Nee, er wordt gekeken naar een talent van Anderlecht, een oude bekende van Bosz en good old Gerrit😅
Je noemt met Hancko en Moreno wel echt twee verdedigende voltreffers van het aantal wat op, ik denk, één hand te tellen is sinds het intreden van Moreno.

Nee wacht, ik ga het gewoon op een rijtje zetten, even voor de realistische blik:

Je hebt Moreno, die kwam in 15/16, dus laten we vanaf dan gaan rekenen. Dan kom ik voor CV's op het volgende rijtje:

PSV:
- Moreno
- Isimat
- Schwaab
- Luckassen
- Viergever
- Sainsbury
- Baumgartl
- Boscagli
- Ramalho
- Branthwaite

Ajax:
- Heitinga
- Davinson Sanchez
- Westermann
- Wöber
- Magallan
- Martinez
- Kaplan
- Bassey
- Medic
- Sutalo

Feyenoord:
- Botteghin
- Jan-Schaarie
- St. Juste
- Senesi
- Sandler
- Trauner
- Hancko
- Beelen

Als ik naar deze lijstjes kijk dan zie ik in de categorie Moreno/Hancko de volgende spelers:
- Moreno
- Davinson Sanchez
- Martinez
- Senesi
- Hancko

Letterlijk precies op één hand te tellen. Ik vind bijv. een Schwaab/Boscagli/Trauner wel een categorie onder bovengenoemden. En dat is dus van de drie topclubs bij elkaar in de afgelopen 8 seizoenen. Sterker nog; Moreno kwam in Augustus 2017, dan zit je dit window in het 13e transferwindow sinds het aantrekken van Moreno. In die 13 transferwindows zijn er dus bij alle drie de topclubs bij elkaar 5 verdedigers gehaald die, mijn inziens, in dezelfde categorie vallen als hij. Als er bij laagvliegers LaLiga en in Oost-Europa spelers van het profiel Moreno/Hancko spelen die haalbaar zijn dan waren die echt wel vaker naar Ajax/Feyenoord/PSV gehaald en dan was het lijstje hierboven echt wel groter dan 5 toppers in de afgelopen 8 jaar.

Als je dan nu komt op volgende namen:
- Debast (groot talent van Anderlecht, kan je verdedigend wel wat vinden maar staat bij veel clubs op de radar)
- Davinson Sanchez (hé verrek, die staat hierboven op de lijst in de categorie Moreno, is nog altijd pas 27 en heeft seizoenen lang in Engeland gespeeld en ja daar heeft hij het de afgelopen jaren wel minder goed gedaan)
- Branthwaite (groot talent, die vorig jaar gewoonweg een hele periode onze beste verdediger was met echt wel een flink potentieel)

Maar nee, we moeten een categorie hoger mikken, waarvan de geschiedenis heeft uitgewezen dat dit een hele lastige categorie is. Laten we realistisch wezen en constateren dat bovengenoemde drie namen op specifieke vlakken een absolute aanwinst voor het huidige team zouden zijn (Debast exceptioneel in voetbal van achteruit, Sanchez snel, sterk en heeft bij Ajax en beginperiode Spurs bewezen een heel hoog niveau te kunnen halen) en Branthwaite (jong, groot, sterk en een harde werker).
Ik vind zo zwak en zo makkelijk om te wijzen naat de concurrenten, kan mij het trackrecord van die twee wat schelen. Het gaat er om dat wij niet in staat zijn om goede CV's te scouten en te halen. Moreno was een voltreffer, maar zelfs hij speelde hier bij nota bene AZ en werd pas gehaald nadat hij bij Espanyol speelde. Waarom lukt het ons wel om in de voorhoede en het middenveld goede spelers te scouten maar verdedigend ho maar (op de backs na). Als je als PSV zijnde niet verder komt dan een talent uit Engeland, een speler van Spurs en een talent van Anderlecht terwijl je verdediging al jarenlang ondermaats is, dan moet je je als club diep schamen. Zeker als je met dit rijtje aankomt wat jij zelf schetst:

- Moreno
- Isimat
- Schwaab
- Luckassen
- Viergever
- Sainsbury
- Baumgartl
- Boscagli
- Ramalho
- Branthwaite
  • These users thanked the author DC_PSV for the post (total 2):
    TikkieterugMr. Spock
    #simplythebest
    Sensation
    Lid scoutingsteam
    Clubvoorkeur: Ja

DC_PSV wrote: 23 Aug 2023, 22:36
    Sensation wrote: 23 Aug 2023, 16:02

Je noemt met Hancko en Moreno wel echt twee verdedigende voltreffers van het aantal wat op, ik denk, één hand te tellen is sinds het intreden van Moreno.

Nee wacht, ik ga het gewoon op een rijtje zetten, even voor de realistische blik:

Je hebt Moreno, die kwam in 15/16, dus laten we vanaf dan gaan rekenen. Dan kom ik voor CV's op het volgende rijtje:

PSV:
    - Moreno
    - Isimat
    - Schwaab
    - Luckassen
    - Viergever
    - Sainsbury
    - Baumgartl
    - Boscagli
    - Ramalho
    - Branthwaite

Ajax:
    - Heitinga
    - Davinson Sanchez
    - Westermann
    - Wöber
    - Magallan
    - Martinez
    - Kaplan
    - Bassey
    - Medic
    - Sutalo

Feyenoord:
    - Botteghin
    - Jan-Schaarie
    - St. Juste
    - Senesi
    - Sandler
    - Trauner
    - Hancko
    - Beelen

Als ik naar deze lijstjes kijk dan zie ik in de categorie Moreno/Hancko de volgende spelers:
    - Moreno
    - Davinson Sanchez
    - Martinez
    - Senesi
    - Hancko

Letterlijk precies op één hand te tellen. Ik vind bijv. een Schwaab/Boscagli/Trauner wel een categorie onder bovengenoemden. En dat is dus van de drie topclubs bij elkaar in de afgelopen 8 seizoenen. Sterker nog; Moreno kwam in Augustus 2017, dan zit je dit window in het 13e transferwindow sinds het aantrekken van Moreno. In die 13 transferwindows zijn er dus bij alle drie de topclubs bij elkaar 5 verdedigers gehaald die, mijn inziens, in dezelfde categorie vallen als hij. Als er bij laagvliegers LaLiga en in Oost-Europa spelers van het profiel Moreno/Hancko spelen die haalbaar zijn dan waren die echt wel vaker naar Ajax/Feyenoord/PSV gehaald en dan was het lijstje hierboven echt wel groter dan 5 toppers in de afgelopen 8 jaar.

Als je dan nu komt op volgende namen:
    - Debast (groot talent van Anderlecht, kan je verdedigend wel wat vinden maar staat bij veel clubs op de radar)
    - Davinson Sanchez (hé verrek, die staat hierboven op de lijst in de categorie Moreno, is nog altijd pas 27 en heeft seizoenen lang in Engeland gespeeld en ja daar heeft hij het de afgelopen jaren wel minder goed gedaan)
    - Branthwaite (groot talent, die vorig jaar gewoonweg een hele periode onze beste verdediger was met echt wel een flink potentieel)

Maar nee, we moeten een categorie hoger mikken, waarvan de geschiedenis heeft uitgewezen dat dit een hele lastige categorie is. Laten we realistisch wezen en constateren dat bovengenoemde drie namen op specifieke vlakken een absolute aanwinst voor het huidige team zouden zijn (Debast exceptioneel in voetbal van achteruit, Sanchez snel, sterk en heeft bij Ajax en beginperiode Spurs bewezen een heel hoog niveau te kunnen halen) en Branthwaite (jong, groot, sterk en een harde werker).
    Ik vind zo zwak en zo makkelijk om te wijzen naat de concurrenten, kan mij het trackrecord van die twee wat schelen. Het gaat er om dat wij niet in staat zijn om goede CV's te scouten en te halen. Moreno was een voltreffer, maar zelfs hij speelde hier bij nota bene AZ en werd pas gehaald nadat hij bij Espanyol speelde. Waarom lukt het ons wel om in de voorhoede en het middenveld goede spelers te scouten maar verdedigend ho maar (op de backs na). Als je als PSV zijnde niet verder komt dan een talent uit Engeland, een speler van Spurs en een talent van Anderlecht terwijl je verdediging al jarenlang ondermaats is, dan moet je je als club diep schamen. Zeker als je met dit rijtje aankomt wat jij zelf schetst:

- Moreno
    - Isimat
    - Schwaab
    - Luckassen
    - Viergever
    - Sainsbury
    - Baumgartl
    - Boscagli
    - Ramalho
    - Branthwaite
    Je gaat volledig aan het punt voorbij dat dus PSV, Ajax en Feyenoord tezamen bar weinig écht goede CV’s hebben gehaald in de afgelopen 8 jaar. Ik vergelijk niet met de concurrenten, ik tel het bij elkaar op. Het toont gewoon aan dat het een lastige positie is.

En nogmaals: ja er moeten verdedigende versterkingen bij en ja daar moet goed op gescout worden maar, nogmaals, originaliteit boven kwaliteit? Nee. Debast is een waanzinnige voetballende CV, maar hebben we die nodig? Nu niet, maar ik wil dan weer niemand horen als hij zich doorontwikkeld en over een jaar onhaalbaar is. Of als Sanchez bij een andere club weer zijn oude niveau haalt, of als Branthwaite bij een andere club ontwikkeld en miljoenen waard wordt want homegrown. Het zijn geen originele namen, maar stuk voor stuk spelers die hele sterke kwaliteiten hebben (waarbij ook ik vind dat een type Debast nu niet is wat je nodig hebt). Dit is wel echt een andere categorie spelers dan het hierboven genoemde lijstje van wat PSV de afgelopen jaren heeft gehaald.
  • These users thanked the author Sensation for the post (total 3):
    ArdbegGrasmatRen Höek
    Trixm
    Vedette

Joenepsv wrote: 23 Aug 2023, 18:51
    Tikkieterug wrote: 23 Aug 2023, 18:37

Klopt. Maar waarom zou je geen verdedigers opleiden. Is geen bewuste keuze, lijkt me, maar wel opvallend.
    Dat zal inderdaad geen bewuste keuze zijn. Wat ik vooral jammer vind is dat er al 3 jaar geen fatsoenlijke aankoop voor Jong PSV is gedaan. Sealy is helaas mislukt maar verder is er enkel selectie vulling gehaald. Terwijl je met Jong PSV kan anticiperen op de komende problemen/vertrekkers bij het eerste. Daar moet Jong ook voor dienen. Als je nu naar her elftal kijkt heb je de keepers en het middenveld goed bezet en met Van Duiven een enorm talent in de spits. Defensie is heel zwak op Blaak na misschien en op de flanken loopt ook niks rond. Daar zou je een talent voor kunnen halen aangezien dat ook niet de best bezette posities bij het eerste zijn. Pro actief handelen.
    Er worden wel aankopen gedaan, alleen in de categorie 16-17 jaar, zoals bijvoorbeeld Land en van de Berg. De succesrate is dan (binnen PSV) hoger gebleken. Die jongens stromen vanzelf door naar jong.
    Saibari is underrated.
    Joenepsv
    Legende

Trixm wrote: 23 Aug 2023, 23:21
    Joenepsv wrote: 23 Aug 2023, 18:51

Dat zal inderdaad geen bewuste keuze zijn. Wat ik vooral jammer vind is dat er al 3 jaar geen fatsoenlijke aankoop voor Jong PSV is gedaan. Sealy is helaas mislukt maar verder is er enkel selectie vulling gehaald. Terwijl je met Jong PSV kan anticiperen op de komende problemen/vertrekkers bij het eerste. Daar moet Jong ook voor dienen. Als je nu naar her elftal kijkt heb je de keepers en het middenveld goed bezet en met Van Duiven een enorm talent in de spits. Defensie is heel zwak op Blaak na misschien en op de flanken loopt ook niks rond. Daar zou je een talent voor kunnen halen aangezien dat ook niet de best bezette posities bij het eerste zijn. Pro actief handelen.
    Er worden wel aankopen gedaan, alleen in de categorie 16-17 jaar, zoals bijvoorbeeld Land en van de Berg. De succesrate is dan (binnen PSV) hoger gebleken. Die jongens stromen vanzelf door naar jong.
    Dat klopt hoor. En dat is ook goed. Ben het echter niet eens dat de succesrate hoger is. Je kan de afgelopen 3 jaar nies vergelijken want er zijn geen echte serieuze aankopen gedaan imo. Op Sealy na dan die na een goed begin jammerlijk is mislukt. Verder waren het gasten als Markelo, Bahadir, Priske en Colyn. Daarvoor hebben we met Malen, Rosario en Mauro best wel een paar succesverhalen gehad. Het kan dus wel. En gezien het huidige team is er best ruimte om nog wat talent te halen.
  • These users thanked the author Joenepsv for the post:
    Trixm
    Vanthaman18
    Internationale topspeler
    Favoriete speler: Luuk de Jong

Nog een week, dan kunnen we weer een nieuwe hobby zoeken.
  • These users thanked the author Vanthaman18 for the post (total 7):
    AddoCultheldMaaxTutti FruttiIbiAppelvlaaiR.MancoRazzaaLeon77M
    Trixm
    Vedette

Joenepsv wrote: 24 Aug 2023, 01:27
    Trixm wrote: 23 Aug 2023, 23:21

Dat klopt hoor. En dat is ook goed. Ben het echter niet eens dat de succesrate hoger is. Je kan de afgelopen 3 jaar nies vergelijken want er zijn geen echte serieuze aankopen gedaan imo. Op Sealy na dan die na een goed begin jammerlijk is mislukt. Verder waren het gasten als Markelo, Bahadir, Priske en Colyn. Daarvoor hebben we met Malen, Rosario en Mauro best wel een paar succesverhalen gehad. Het kan dus wel. En gezien het huidige team is er best ruimte om nog wat talent te halen.
    Ik denk in ieder geval dat het een beleidskeuze is om jongere spelers aan te trekken. Die zijn goedkoper en je kan ze beter inpassen.
  • These users thanked the author Trixm for the post:
    Joenepsv
    Saibari is underrated.
    ShovingNE2
    Site Admin

Joenepsv wrote: 23 Aug 2023, 18:51Wat ik vooral jammer vind is dat er al 3 jaar geen fatsoenlijke aankoop voor Jong PSV is gedaan.
    We hebben wel daaronder een geweldige aankoop gedaan: Tygo Land....
  • These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
    TomPSV023
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Robson de Souza
    Vedette

ShovingNE2 wrote: 24 Aug 2023, 09:05
    Joenepsv wrote: 23 Aug 2023, 18:51Wat ik vooral jammer vind is dat er al 3 jaar geen fatsoenlijke aankoop voor Jong PSV is gedaan.
    En die Van den Berg van Vitesse moet ook een geweldig talent zijn. Heel erg benieuwd.
    Overigens hebben we 3 jaar geleden Van de Blaak gekocht van Willem 2, een mega talent op zijn positie, echter door een blessure wat terug geworpen.
    Joenepsv
    Legende

Dat heeft toch niks te maken met het gebrek aan goede aankopen bij Jong PSV?

Ik zeg in mijn post overigens dat ik het eens ben met Trixm zijn opmerking dat het voor de jongere jeugd wel goed gaat.
    Robson de Souza
    Vedette

Joenepsv wrote: 24 Aug 2023, 09:59

Ik zeg in mijn post overigens dat ik het eens ben met @Trixm zijn opmerking dat het voor de jongere jeugd wel goed gaat.
    Saibari dan, die kwam in 2020 ;-)
    Joenepsv
    Legende

Robson de Souza wrote: 24 Aug 2023, 10:01
    Joenepsv wrote: 24 Aug 2023, 09:59

Ik zeg in mijn post overigens dat ik het eens ben met @Trixm zijn opmerking dat het voor de jongere jeugd wel goed gaat.
    Daar zijn de meningen over verdeeld lees ik steeds. Ik vind hem goed dus vooruit, die tellen we mee ;)

Ik zeg ook niet dat alles slecht gaat in de opleiding. Heel veel dingen gaan heel goed. Maar de potentie van Jong PSV als opleidingsteam wordt niet volledig benut.
    Robson de Souza
    DeEintovenaar
    Nationale topspeler

Joenepsv wrote: 24 Aug 2023, 10:09
    Robson de Souza wrote: 24 Aug 2023, 10:01

Daar zijn de meningen over verdeeld lees ik steeds. Ik vind hem goed dus vooruit, die tellen we mee ;)

Ik zeg ook niet dat alles slecht gaat in de opleiding. Heel veel dingen gaan heel goed. Maar de potentie van Jong PSV als opleidingsteam wordt niet volledig benut.
    Maar ik denk dat het ook te maken heeft met wat ik eerder schreef. De laatste jaren zijn te rommelig geweest. Teveel wisselingen die nieuwe spelers vereisten, daar veel tijd in gestopt, teveel wijzigingen in speelstijl en dergelijke. Dan is het lastig om jeugdspelers aan te trekken met een goed verhaal waarvan je ook denkt dat ze het echt gaan redden.
    Ik verwacht eigenlijk als we nu wat meer rust hebben met een duidelijke speelstijl voor ogen dat er ook weer naar Jong gekeken wordt. Dat mag ik tenminste wel hopen want daar zullen we het toch voor een groot deel van moeten hebben.
    Smell Rock
    Verbannen

Vanthaman18 wrote: 24 Aug 2023, 07:31 Nog een week, dan kunnen we weer een nieuwe hobby zoeken.
    Wa moet ik dan den hillen dag doen 🙄
    Full speed or nothing
    Joenepsv
    Legende

DeEintovenaar wrote: 24 Aug 2023, 10:36
    Joenepsv wrote: 24 Aug 2023, 10:09

Maar ik denk dat het ook te maken heeft met wat ik eerder schreef. De laatste jaren zijn te rommelig geweest. Teveel wisselingen die nieuwe spelers vereisten, daar veel tijd in gestopt, teveel wijzigingen in speelstijl en dergelijke. Dan is het lastig om jeugdspelers aan te trekken met een goed verhaal waarvan je ook denkt dat ze het echt gaan redden.
    Ik verwacht eigenlijk als we nu wat meer rust hebben met een duidelijke speelstijl voor ogen dat er ook weer naar Jong gekeken wordt. Dat mag ik tenminste wel hopen want daar zullen we het toch voor een groot deel van moeten hebben.
    Dat zou best een goede verklaring zijn. Nu er met Stewart eindelijk weer beleid wordt gevoerd hoop ik dat Jong ook wordt meegezogen in het geheel en nog meer wordt ingezet als opleidingsteam. Uiteindelijk is het de academy geweest die ons op de been heeft gehouden de afgelopen jaren.
    DeEintovenaar
    Mr. Spock
    Internationale topspeler
    Old name: Skywalker
    Clubvoorkeur: Que miras bobo?
    Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Sensation wrote: 23 Aug 2023, 22:55
    DC_PSV wrote: 23 Aug 2023, 22:36

- Moreno
    - Isimat
    - Schwaab
    - Luckassen
    - Viergever
    - Sainsbury
    - Baumgartl
    - Boscagli
    - Ramalho
    - Branthwaite
    Je gaat volledig aan het punt voorbij dat dus PSV, Ajax en Feyenoord tezamen bar weinig écht goede CV’s hebben gehaald in de afgelopen 8 jaar. Ik vergelijk niet met de concurrenten, ik tel het bij elkaar op. Het toont gewoon aan dat het een lastige positie is.
    In je ajax rijtje vergeet je Schuurs, die het nu best goed doet in Italië, in de belangstelling stond van grotere clubs en een flinke waarde heeft.

Tel voor de gein ook even de opleide centrale verdedigers bijelkaar op:

Teze
    Obispo

Botman
    De Ligt
    Timber

Wereld van verschil.
    Sensation
    Lid scoutingsteam

Mr. Spock wrote: 24 Aug 2023, 11:00
    Sensation wrote: 23 Aug 2023, 22:55

In je ajax rijtje vergeet je Schuurs, die het nu best goed doet in Italië, in de belangstelling stond van grotere clubs en een flinke waarde heeft.

Teze
    Obispo

Botman
    De Ligt
    Timber

Wereld van verschil.
    Het ging over aankopen. Wat betreft jeugdopleiding zijn daar zeker stappen in te maken, alhoewel Aad altijd heeft gezegd dat Obispo beter is dan De Ligt ;)

En Schuurs zijn niveau bij Ajax is natuurlijk onvergelijkbaar met Moreno hier en Hancko bij Feyenoord. De stelling was; onderin LaLiga of in Oost-Europa kan je echt wel de volgende Moreno of Hancko oppikken. En ik wilde met deze rijtjes enkel aantonen dat het echt niet gemakkelijk is om zomaar even een CV van dat niveau op te pikken omdat dat in de recente geschiedenis (8 jaar) door de topclubs samen maar een stuk of 5x geluk is om een CV met dergelijk niveau/impact te halen.

Heel plat en kort door de bocht, maar we zeiken best veel op Ramalho (imo ook best veel terecht), maar vergelijk zijn stats eens met de 4 duurste CV's van onderkant/middenmoot LaLiga:

Image

Zoals je ziet, de één blinkt uit in het ene, de ander in het andere, maar op basis van deze stats is er niet echt een duidelijke speler aan te wijzen waarvan je kan zeggen: die is veel beter dan de rest. Ramalho en Aidoo blinken uit in duel%, Ramalho in de passing, Bueno in carrying en Bueno, Catena en Garcia in Aerials. Maar je ziet ook bij iedereen een duidelijker zwak punt.

Kijk nu voor de grap wat er gebeurd als ik Ramalho vervang door Hancko:
    Image

Als je dit ziet is er maar één speler die je heel duidelijk kan aanwijzen als de beste en dat is Hancko. Geen zwakke plekken (alhoewel zijn def duels niet superhoog zijn maar als je Ramalho ernaast ziet scoort die maar nipt beter), overal de beste of gedeeld de beste. Dus ja, Hancko is best exceptioneel en niet zomaar één twee drie te scouten én dan ook nog te halen, kudos voor Feyenoord in deze.

Btw, voor wie het weten wil, mijn stokpaardje Gigot blijft nog altijd mijn favoriet. Ook al speelt hij bij Marseille, ook al is hij wat ouder, ook al is hij niet goedkoop. Zie zijn spinnenweb en ga mij maar uitleggen hoe hij niet complementair aan Boscagli kan zijn. Man man man wat blinkt hij verdedigend uit zeg:
    Image
  • These users thanked the author Sensation for the post (total 6):
    GiveCup2dayJur1913LucNilisMaaxFrisian1913DoubleUCoolman
    Josef Dettelbacher
    Legende

Mja leuk die stats/spinnenwebben, maar je vergelijkt spelers uit verschillende competities in verschillende omstandigheden met elkaar. "Haalbaar" is niet per definitie "vergelijkbaar". Ramalho speelt jaarlijks tegen minimaal 12 clubs die niet eens in La Liga zouden uitkomen. Eerder een niveau eronder, en de bodem ED misschien nog wel op het derde niveau.
    Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    Sensation
    Lid scoutingsteam

Josef Dettelbacher wrote: 24 Aug 2023, 11:28 Mja leuk die stats/spinnenwebben, maar je vergelijkt spelers uit verschillende competities in verschillende omstandigheden met elkaar. "Haalbaar" is niet per definitie "vergelijkbaar". Ramalho speelt jaarlijks tegen minimaal 12 clubs die niet eens in La Liga zouden uitkomen. Eerder een niveau eronder, en de bodem ED misschien nog wel op het derde niveau.
    Vandaar dat ik zeg plat en kort door de bocht maar wilde het wel even laten zien. Vooral om Gigot aan te prijzen :mrgreen:
    Ardbeg
    Mister PSV

Eens met Sensation :

Kolkmania
    Regelmatige invaller

Sensation wrote: 24 Aug 2023, 11:20
    Mr. Spock wrote: 24 Aug 2023, 11:00

Teze
    Obispo

Botman
    De Ligt
    Timber

Wereld van verschil.
    Het ging over aankopen. Wat betreft jeugdopleiding zijn daar zeker stappen in te maken, alhoewel Aad altijd heeft gezegd dat Obispo beter is dan De Ligt ;)

En Schuurs zijn niveau bij Ajax is natuurlijk onvergelijkbaar met Moreno hier en Hancko bij Feyenoord. De stelling was; onderin LaLiga of in Oost-Europa kan je echt wel de volgende Moreno of Hancko oppikken. En ik wilde met deze rijtjes enkel aantonen dat het echt niet gemakkelijk is om zomaar even een CV van dat niveau op te pikken omdat dat in de recente geschiedenis (8 jaar) door de topclubs samen maar een stuk of 5x geluk is om een CV met dergelijk niveau/impact te halen.

Heel plat en kort door de bocht, maar we zeiken best veel op Ramalho (imo ook best veel terecht), maar vergelijk zijn stats eens met de 4 duurste CV's van onderkant/middenmoot LaLiga:

Image

Zoals je ziet, de één blinkt uit in het ene, de ander in het andere, maar op basis van deze stats is er niet echt een duidelijke speler aan te wijzen waarvan je kan zeggen: die is veel beter dan de rest. Ramalho en Aidoo blinken uit in duel%, Ramalho in de passing, Bueno in carrying en Bueno, Catena en Garcia in Aerials. Maar je ziet ook bij iedereen een duidelijker zwak punt.

Image

Als je dit ziet is er maar één speler die je heel duidelijk kan aanwijzen als de beste en dat is Hancko. Geen zwakke plekken (alhoewel zijn def duels niet superhoog zijn maar als je Ramalho ernaast ziet scoort die maar nipt beter), overal de beste of gedeeld de beste. Dus ja, Hancko is best exceptioneel en niet zomaar één twee drie te scouten én dan ook nog te halen, kudos voor Feyenoord in deze.

Btw, voor wie het weten wil, mijn stokpaardje Gigot blijft nog altijd mijn favoriet. Ook al speelt hij bij Marseille, ook al is hij wat ouder, ook al is hij niet goedkoop. Zie zijn spinnenweb en ga mij maar uitleggen hoe hij niet complementair aan Boscagli kan zijn. Man man man wat blinkt hij verdedigend uit zeg:
    Image
    Ik geloof nooit zo in een duo waarbij de één zogenaamd de zwakheden van een ander verbloemd. Als Gigot geen bal tussen de linies kan spelen dan passen teams zich dusdanig aan dat ze hem aan de bal krijgen.

Bovendien blijft het enorm lastig om statistieken te gebruiken om verdedigers te beoordelen. Vaak is het voorkomen van een defensieve actie (interceptie, tackle, duel, etc.) beter dan er één te winnen. Een Ruben Dias, Mathijs de Ligt, etc. hebben vaak juist erg middelmatige verdedigende statistieken.
    Sensation
    Lid scoutingsteam

Kolkmania wrote: 24 Aug 2023, 11:54
    Sensation wrote: 24 Aug 2023, 11:20

Image

Image

Image
    Ik geloof nooit zo in een duo waarbij de één zogenaamd de zwakheden van een ander verbloemd. Als Gigot geen bal tussen de linies kan spelen dan passen teams zich dusdanig aan dat ze hem aan de bal krijgen.

Bovendien blijft het enorm lastig om statistieken te gebruiken om verdedigers te beoordelen. Vaak is het voorkomen van een defensieve actie (interceptie, tackle, duel, etc.) beter dan er één te winnen. Een Ruben Dias, Mathijs de Ligt, etc. hebben vaak juist erg middelmatige verdedigende statistieken.
    Niet verbloemen, maar wel aanvullen, waarbij de basiskwaliteiten iig op orde zijn. Gigot is geen progressieve passer, maar juist wel weer erg sterk in het indribbelen en hij is wel een voorwaartse passer. Dus het is niet zo dat de tegenstanders zich daar makkelijk op in kunnen stellen, omdat het geen houthakker is die alleen maar kan verdedigen, alleen heeft hij in de opbouw andere kwaliteiten. Boscagli is verdedigend niet de beste, althans, positioneel vind ik hem niet zo goed. Maar als je daar Gigot naast zet die hem kan coachen en de snelheid heeft om erachter op te duiken als het nodig is. Verder ook met je eens dat stats echt niet alles zeggen, maar ze kunnen we heel handig zijn.
    TomV23
    Bankzitter

Ik denk niet dat dit heel betrouwbaar is, maar bij gebrek aan geruchten misschien toch leuk om te delen:

Federico Redondo (zoon van Fernando Redondo), verdedigende middenvelder, 20 jaar en een marktwaarde van €4 miljoen.

https://www.transfermarkt.nl/federico-r ... ler/909758
    Josef Dettelbacher
    Legende

Sensation wrote: 24 Aug 2023, 11:33
    Josef Dettelbacher wrote: 24 Aug 2023, 11:28 Mja leuk die stats/spinnenwebben, maar je vergelijkt spelers uit verschillende competities in verschillende omstandigheden met elkaar. "Haalbaar" is niet per definitie "vergelijkbaar". Ramalho speelt jaarlijks tegen minimaal 12 clubs die niet eens in La Liga zouden uitkomen. Eerder een niveau eronder, en de bodem ED misschien nog wel op het derde niveau.
    Vandaar dat ik zeg plat en kort door de bocht maar wilde het wel even laten zien. Vooral om Gigot aan te prijzen :mrgreen:
    Oh dat wil ik best van je aannemen hoor dat Gigot een goede is :)
  • These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post:
    Maax
    Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    Post Reply