Johan Bakayoko

Spelers A-selectie.
Post Reply
DeEintovenaar
Nationale topspeler

SKERLA wrote: 25 Aug 2023, 11:30
Standbeeld wrote: 25 Aug 2023, 11:21
Komt meneer de hater weer aan. Bosz zal hem dit fragment ook wel laten zien hoor. Fouten maken mag, daar wordt hij alleen maar beter van. Niemand is perfect en tegenover één zo'n fout staan twee assists deze wedstrijd.
Komt meneer de hater-zegger weer aan...
Je kan het blijkbaar erg moeilijk accepteren dat niet iedereen dezelfde mening heeft over Bakayoko als jij.

Over het algemeen vind ik je een erg goede en genuanceerde poster, maar als het over Bakayoko gaat verlies je al die goede eigenschappen.
Ik vind wel dat er een verschil is tussen kritisch zijn en je eigen spelers op iedere mogelijke manier afbranden. Bakayoko doet niet alles perfect, sterker nog, verre van zelfs. Maar we vergeten volgens mij af en toe dat het gastje pas 20 jaar is. Natuurlijk maakt zo'n speler fouten. Om dan iedere keer zijn fouten uit te vergroten vind ik ook niet echt fair.
Dat zoveel clubs interesse in hem hebben zegt toch ook wel wat? Kunnen we het op FOMO of hype gooien maar die hebben hele afdelingen die spelers bekijken dus als het echt alleen gebaseerd was op FOMO had er allang een no-go afgegeven geworden.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

dePinhodeSouza wrote: 25 Aug 2023, 11:10
Fanatic-U-s wrote: 25 Aug 2023, 11:07

Haha ja de bal naar Sangaré tikken terwijl onze Veerman hem panklaar voor z'n voeten krijgt... Foutje van de zaak zullen we maar zeggen.
Komen dit soort beslissingen ook terug in de statestiekjes van Ykhim en Sensation? :tear:
Eerst poeslief doen dat ‘onze’ statistieken een stuk betere onderbouwing zijn (waarbij iedereen weet dat stats nooit het hele verhaal vertellen), en nu met zo’n ‘steekje’ komen wanneer het je opeens uitkomt. Tsja. Het zal wel nodig zijn ofzo, slechte week gehad?
grasveld
Internationale topspeler

Fanatic-U-s wrote: 25 Aug 2023, 11:16 Het leven van een aanvaller...
Nee joh. Een Gakpo deed niet maar wat. Net zoals dat bijvoorbeeld Lang niet zo maar wat doet. Bij Driesje Mertens zat ook overal een idee achter.
DeEintovenaar
Nationale topspeler

grasveld wrote: 25 Aug 2023, 11:44
Fanatic-U-s wrote: 25 Aug 2023, 11:16 Het leven van een aanvaller...
Nee joh. Een Gakpo deed niet maar wat. Net zoals dat bijvoorbeeld Lang niet zo maar wat doet. Bij Driesje Mertens zat ook overal een idee achter.
Dan snap ik de ideeën van een Lang toch niet altijd hoor. Op de achterlijn met 3 man om je heen alsnog proberen er voorbij te gaan om vervolgens de bal over de achterlijn te lopen. ;)
Ardbeg
Mister PSV

DeEintovenaar wrote: 25 Aug 2023, 11:48

Dan snap ik de ideeën van een Lang toch niet altijd hoor. Op de achterlijn met 3 man om je heen alsnog proberen er voorbij te gaan om vervolgens de bal over de achterlijn te lopen. ;)
Dat zag ik ook een paar keer gebeuren, dat ik dacht "gast".
dePinhodeSouza

Sensation wrote: 25 Aug 2023, 11:37
dePinhodeSouza wrote: 25 Aug 2023, 11:10

Komen dit soort beslissingen ook terug in de statestiekjes van Ykhim en Sensation? :tear:
Eerst poeslief doen dat ‘onze’ statistieken een stuk betere onderbouwing zijn (waarbij iedereen weet dat stats nooit het hele verhaal vertellen), en nu met zo’n ‘steekje’ komen wanneer het je opeens uitkomt. Tsja. Het zal wel nodig zijn ofzo, slechte week gehad?
Inderdaad een beetje flauw. Maar dit fragment geeft eigenlijk meteen aan wat de gebreken zijn van data in het voetbal. Data kan best een handige tool zijn om spelers te beoordelen, maar vertellen nooit het gehele verhaal. Volgens data waren van den Boomen en Spierings halve voetbalgoden, maar bijv. handelingssnelheid onder druk (bij van den Boomen) komt niet naar voren in data, dus vertelt niet het gehele verhaal of een speler een versterking of toegevoegde waarde is. Ik krijg vaak hele paginas met data als het ging om discussies met forumleden over Bakayoko, Spierings en van den Boomen. Allemaal leuk en aardig, data zegt ook wel ''iets'' maar je moet je er niet op blindstaren.
Skuddem
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

DeEintovenaar wrote: 25 Aug 2023, 11:48

Opsich..,

Of het lukt,
Of je haalt er een corner uit,
Wellicht een penalty,
Of een klutsbal waarop je drukzettende team genoten kunnen acteren,
Of je raakt de bal kwijt op een ongevaarlijke plek.

Ik zie het toch graag (niet te vaak).
Last edited by Skuddem on 25 Aug 2023, 11:54, edited 1 time in total.
SKERLA
Legende
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Standbeeld wrote: 25 Aug 2023, 11:35

Je kan het blijkbaar erg moeilijk accepteren dat niet iedereen dezelfde mening heeft over Bakayoko als jij.

Over het algemeen vind ik je een erg goede en genuanceerde poster, maar als het over Bakayoko gaat verlies je al die goede eigenschappen.
Klopt, ik ben Baka fan. :heart:
Dus dan is iedereen die het niet is een 'hater' kennelijk.
milansandro
Legende

Rustig Standbeeldje..
het komt wel goed ;)
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
SKERLA
Legende

DeEintovenaar wrote: 25 Aug 2023, 11:36

Ik vind wel dat er een verschil is tussen kritisch zijn en je eigen spelers op iedere mogelijke manier afbranden. Bakayoko doet niet alles perfect, sterker nog, verre van zelfs. Maar we vergeten volgens mij af en toe dat het gastje pas 20 jaar is. Natuurlijk maakt zo'n speler fouten. Om dan iedere keer zijn fouten uit te vergroten vind ik ook niet echt fair.
Dat zoveel clubs interesse in hem hebben zegt toch ook wel wat? Kunnen we het op FOMO of hype gooien maar die hebben hele afdelingen die spelers bekijken dus als het echt alleen gebaseerd was op FOMO had er allang een no-go afgegeven geworden.
Iemand die er anders over denkt is en 'hater?

Ik zie gewoon niets bijzonders bij Bakayoko en zie het spel vaak stokken bij hem.
Kortom: Ik haat hem!
  • These users thanked the author SKERLA for the post:
    29.04.2007
    Kezmania
    Meervoudig international

Gewoon houden zou mijn devies zijn. Ik geloof niet dat hij überhaupt minder waard gaat worden, zeker niet als we het halen. Wie ga je er voor terughalen? De bron van CL-waardige rechtsbuitens lijkt me aardig droog met nog enkele dagen transfermarkt (er vanuit gaande dat dit na rangers-thuis nog gaat gebeuren.
    Sensation
    Lid scoutingsteam
    Clubvoorkeur: Ja

dePinhodeSouza wrote: 25 Aug 2023, 11:52
    Sensation wrote: 25 Aug 2023, 11:37
    Inderdaad een beetje flauw. Maar dit fragment geeft eigenlijk meteen aan wat de gebreken zijn van data in het voetbal. Data kan best een handige tool zijn om spelers te beoordelen, maar vertellen nooit het gehele verhaal. Volgens data waren van den Boomen en Spierings halve voetbalgoden, maar bijv. handelingssnelheid onder druk (bij van den Boomen) komt niet naar voren in data, dus vertelt niet het gehele verhaal of een speler een versterking of toegevoegde waarde is. Ik krijg vaak hele paginas met data als het ging om discussies met forumleden over Bakayoko, Spierings en van den Boomen. Allemaal leuk en aardig, data zegt ook wel ''iets'' maar je moet je er niet op blindstaren.
    Als de status van Bakayoko het hele verhaal vertellen en er zouden verder geen gebreken zijn dan zou hij 100mil waard zijn, dus logisch. Stats zijn onderbouwend, niet leidend, maar dat heb ik ook nooit beweerd. Mislintat denkt daar anders over btw :mrgreen:
    DeEintovenaar
    Nationale topspeler

SKERLA wrote: 25 Aug 2023, 11:56

Iemand die er anders over denkt is en 'hater?

Ik zie gewoon niets bijzonders bij Bakayoko en zie het spel vaak stokken bij hem.
    Kortom: Ik haat hem!
    Nee hoor ik vind je dan geen hater. Maar ik vind sommige wel overdreven kritisch haha.
  • These users thanked the author DeEintovenaar for the post:
    Pietv8
    Mr. Spock
    Internationale topspeler
    Old name: Skywalker
    Clubvoorkeur: Que miras bobo?
    Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Goede speler, zit absoluut rek in, maar de kans dat hij 45+ kan opleveren is zeer klein (zelfs Gakpo leverde amper meer op). Kun je er nu +-35-40 voor krijgen en weiger je dan zet je miljoenen op het spel.
    Voor zo'n bedrag haal je 3 andere toppers. Sterker, al zou je er Lozano + een goede CV (Sanchez?) voor terug kunnen halen dan zou ik het al doen.
  • These users thanked the author Mr. Spock for the post (total 2):
    PsvBmgmpk276
    Standbeeld
    Mister PSV
    Clubvoorkeur: PSV

SKERLA wrote: 25 Aug 2023, 11:53
    Nou ja, even serieus dan: ik vind het wel wat kansloos ja om na zo'n tweet als een duveltje uit een doosje te komen en dan een cynische oneliner te posten als iets in de trant van: staat dit ook in de statistieken van Ykhim en Sensation? Volgens mij is juist data objectief. Uit de data kan je opmaken dat Baka heel goed bezig is, maar dat er ook nog wel wat werk aan de winkel is. Daarnaast speelde Baka verder een degelijke pot en verzorgde hij twee assists. Dus met zijn reactie vind ik hem uiteindelijk aardig in de buurt komen van een hater.
    dePinhodeSouza

Sensation wrote: 25 Aug 2023, 12:02
    dePinhodeSouza wrote: 25 Aug 2023, 11:52

Als de status van Bakayoko het hele verhaal vertellen en er zouden verder geen gebreken zijn dan zou hij 100mil waard zijn, dus logisch. Stats zijn onderbouwend, niet leidend, maar dat heb ik ook nooit beweerd. Mislintat denkt daar anders over btw :mrgreen:
    Oke gij misschien niet dan, maar er zijn hier wel wat datafreaks op dit forum voor wie data, leidend leek te zijn in discussies over Spierings, Baka of van den Boomen.

Laten we hopen dat ie dat blijft doen, en belangrijke plekken in het efltal ziet voor (dure) middelmaat als Akpom, van den Boomen en Avila.
    dePinhodeSouza

Bakayoko word toch door niemand afgebrand :tear: Sommige forumleden vinden hem gewoon niet zo goed als dat jij dat vind. Ik zie in Bakayoko best een bruikbare selectiespeler, alleen geen onbetwiste basisspeler (zoals Lang, Veerman, de Jong, Boscagli) dus ik zou een versterking op RB toejuichen. Verder denk ik dat er bedragen voor deze jongen kunnen komen (30 plus), die je moet overwegen. 35 plus voor Baka beschouw ik als de absolute jackpot.
  • These users thanked the author dePinhodeSouza for the post:
    D.Millpants
    Johnnie Walker
    Lid van verdienste
    Clubvoorkeur: Philips

Bij 30 miljoen zeker laten gaan. Lozano + een sterke CV als vervanging zou een natte droom zijn.
    SKERLA
    Legende

Standbeeld wrote: 25 Aug 2023, 12:09
    SKERLA wrote: 25 Aug 2023, 11:53

Nou ja, even serieus dan: ik vind het wel wat kansloos ja om na zo'n tweet als een duveltje uit een doosje te komen en dan een cynische oneliner te posten als iets in de trant van: staat dit ook in de statistieken van Ykhim en Sensation? Volgens mij is juist data objectief. Uit de data kan je opmaken dat Baka heel goed bezig is, maar dat er ook nog wel wat werk aan de winkel is. Daarnaast speelde Baka verder een degelijke pot en verzorgde hij twee assists. Dus met zijn reactie vind ik hem uiteindelijk aardig in de buurt komen van een hater.
    Liefde maakt blind in jouw geval, vooral als je dat afgrijselijke woord gebruikt.

Het voorbeeld waar dePinhodeSouza op reageerde was ten eerste het bewijs dat data niet alles zeggen, ten tweede onderschrijft Bakayoko met die actie wat ik bedoel met het stokken van het spel.
    Dat is m.i. voetbaldomheid. Dat zie ik hem niet of nauwelijks verbeteren.

De assists prima, maar tegen Rangers was het een corner (Die hij veel beter neemt dan Veerman overigens) en een onbedoelde assist.
  • These users thanked the author SKERLA for the post:
    D.Millpants
    Ykhim
    Lid scoutingsteam

dePinhodeSouza wrote: 25 Aug 2023, 11:52Inderdaad een beetje flauw. Maar dit fragment geeft eigenlijk meteen aan wat de gebreken zijn van data in het voetbal. Data kan best een handige tool zijn om spelers te beoordelen, maar vertellen nooit het gehele verhaal. Volgens data waren van den Boomen en Spierings halve voetbalgoden, maar bijv. handelingssnelheid onder druk (bij van den Boomen) komt niet naar voren in data, dus vertelt niet het gehele verhaal of een speler een versterking of toegevoegde waarde is. Ik krijg vaak hele paginas met data als het ging om discussies met forumleden over Bakayoko, Spierings en van den Boomen. Allemaal leuk en aardig, data zegt ook wel ''iets'' maar je moet je er niet op blindstaren.
    Je deelt een sneertje uit aan Sensation en mijzelf, maar wij gebruiken data natuurlijk ook niet om het gehele verhaal te schetsen. Het dient als onderbouwing van een standpunt. Wat jij doet is een fragment aanhalen en ''zie je wel'' roepen, terwijl dat net zo onzinnig is als alleen data aanhalen en zeggen dat het een glasbak is. Hierboven precies hetzelfde: één fragment toont voetbaldomheid aan, ja? Zo werkt het toch niet?

Het gaat om het totaalpakket: wat zie je, wat levert het op, wat zeggen onderliggende data, hoe kijken experts en andere clubs ernaar, dat soort dingen. Ik geloof dat ik en Sensation allebei van mening zijn dat het verre van foutloos is. Het is op momenten zelfs jeugdig en niet goed genoeg. Maar die jongen is ook pas 20 en komt pas net kijken. Vergelijkingen met Gakpo en Mertens zijn ook helemaal niet van toepassing, omdat dat hele andere spelers zijn, technisch veel verfijnder. Bakayoko gaat eerder richting het type Bergwijn, Madueke of zelfs Malen. En grote jongen die hier komt beweren dat die laatste drie helemaal niks voor PSV hebben betekend en dat dat ook maar prutsers waren.
  • These users thanked the author Ykhim for the post (total 2):
    SensationStandbeeld
    Standbeeld
    Mister PSV

SKERLA wrote: 25 Aug 2023, 12:25
    Standbeeld wrote: 25 Aug 2023, 12:09
    Liefde maakt blind in jouw geval, vooral als je dat afgrijselijke woord gebruikt.

Het voorbeeld waar @dePinhodeSouza op reageerde was ten eerste het bewijs dat data niet alles zeggen, ten tweede onderschrijft Bakayoko met die actie wat ik bedoel met het stokken van het spel.
    Dat is m.i. voetbaldomheid. Dat zie ik hem niet of nauwelijks verbeteren.

De assists prima, maar tegen Rangers was het een corner (Die hij veel beter neemt dan Veerman overigens) en een onbedoelde assist.
    Ja, wij worden het niet eens. Jij noemt het "voetbaldomheid" wat hij naar jouw verwachting "niet of nauwelijks" zal verbeteren. Nou ik noem het gewoon onervarenheid. Het is geen gegeven dat als je jong bent dat je dan in de 16 altijd de juiste keuzes maakt. Dit vind ik eenzelfde iets als bijvoorbeeld Saibari nu kwalijk nemen dat hij niet rustig de bal in het netje legt. Kijk eens naar het groter geheel en geniet van de ontwikkeling. Ja, dat gaat gepaard met fouten, soms heel veel fouten, maar we zien toch hopelijk wel allemaal een stijgende lijn? Naar mate een speler meer ervaren wordt en veel fouten heeft kunnen maken, zal de speler op een gegeven moment wél de juiste keuzes gaan maken. En hoe iemand een assist levert? Who cares. Net als dat je na een jaar of twee niemand meer hoort over hoe een kampioenschap is binnengehaald. De score blijft staan.
    Juancho
    Mister PSV

Op een gegeven moment gaat/moet het ook een principe kwestie worden. Je ziet kort op sluiten van de markt, iedereen ziet wel de positieve maar ook verbeterpunten van Baka maar hij is ondertussen basisspeler en Bosz is met hem bezig in het elftal. Dat is ook gewoon heel veel waard. Om dan zo kort voor de markt een basisspeler te verkopen (dat is Baka gewoon) dat is gewoon een risico en dan komen er wat mij betreft 2 belangrijke dingen om de hoek kijken:

1. belangrijkste natuurlijk: wat is de financiële vergoeding. Refererend naar de fase in de markt moet die ver boven gemiddeld liggen. Ik vind dat je dan al snel richting Gakpo bedragen spreekt, misschien er zelfs iets boven. 45-50 miljoen. Het is namelijk ook ondertussen wel duidelijk dat veel clubs kijken naar zijn potentieel en niet hoever hij op dit moment is
    2. Heeft PSV de lijstjes klaar liggen zodat het binnen een knip met de vingers kan schakelen. Idealiter haal je voor die mega som geld 3 versterkingen: rechtsvoor, minimaal 1 verdediger en bijv. een groot talent als buitenspeler.

Als er hiervan ook maar iets onzeker is of simpelweg niet voldoet... dan is een transfer wat mij betreft niet aan de orde en komt dat later wel. Baka verkopen is geen noodzaak en ik ben er heilig van overtuigd dat hij alleen maar beter wordt dit seizoen.
  • These users thanked the author Juancho for the post:
    Alex Rodrigo Dias da Costa
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    dePinhodeSouza

Ykhim wrote: 25 Aug 2023, 12:41
    dePinhodeSouza wrote: 25 Aug 2023, 11:52Inderdaad een beetje flauw. Maar dit fragment geeft eigenlijk meteen aan wat de gebreken zijn van data in het voetbal. Data kan best een handige tool zijn om spelers te beoordelen, maar vertellen nooit het gehele verhaal. Volgens data waren van den Boomen en Spierings halve voetbalgoden, maar bijv. handelingssnelheid onder druk (bij van den Boomen) komt niet naar voren in data, dus vertelt niet het gehele verhaal of een speler een versterking of toegevoegde waarde is. Ik krijg vaak hele paginas met data als het ging om discussies met forumleden over Bakayoko, Spierings en van den Boomen. Allemaal leuk en aardig, data zegt ook wel ''iets'' maar je moet je er niet op blindstaren.
    Je deelt een sneertje uit aan Sensation en mijzelf, maar wij gebruiken data natuurlijk ook niet om het gehele verhaal te schetsen. Het dient als onderbouwing van een standpunt. Wat jij doet is een fragment aanhalen en ''zie je wel'' roepen, terwijl dat net zo onzinnig is als alleen data aanhalen en zeggen dat het een glasbak is. Hierboven precies hetzelfde: één fragment toont voetbaldomheid aan, ja? Zo werkt het toch niet?

Het gaat om het totaalpakket: wat zie je, wat levert het op, wat zeggen onderliggende data, hoe kijken experts en andere clubs ernaar, dat soort dingen. Ik geloof dat ik en Sensation allebei van mening zijn dat het verre van foutloos is. Het is op momenten zelfs jeugdig en niet goed genoeg. Maar die jongen is ook pas 20 en komt pas net kijken. Vergelijkingen met Gakpo en Mertens zijn ook helemaal niet van toepassing, omdat dat hele andere spelers zijn, technisch veel verfijnder. Bakayoko gaat eerder richting het type Bergwijn, Madueke of zelfs Malen. En grote jongen die hier komt beweren dat die laatste drie helemaal niks voor PSV hebben betekend en dat dat ook maar prutsers waren.
    Maar die zogenaamde ''voetbaldomheid'' (voetbaltactische vaardigheden/beslissingen maken etc) komt dus niet duidelijk naar voren in data, terwijl dat wel een zeer belangrijke peiler kan zijn voor kwaliteit of dat een speler een versterking is. En qua voetbaldomheid, niet obv data maar obv gewoon een wedstrijdje kijken, spant Bakayoko in vergelijking met een jeugdige Malen, Bergwijn en Madueke toch echt de kroon. Ik denk dat Bakayoko ook gewoon een stuk minder is als, in ieder geval, Malen en Madueke. Die waren op hun 19e/20e eigenlijk onbetwist basisspeler en hoorde eigenlijk tot de beste spelers van PSV. Kennen we van onze vriend Baka nog niet bepaald zeggen. Daarom hopelijk een concurrent op RB voor Bakayoko, of voor een mooi bedrag, 30 plus, verkopen.
    Ykhim
    Lid scoutingsteam

Volgens mij is Bakayoko wel degelijk onbetwist hoor. Al sinds Madueke weg is. Ik denk dat je hem onderschat.
  • These users thanked the author Ykhim for the post (total 2):
    LucNilis87Juancho
    ComeOnPSV
    Vedette

Post Reply