Of wij… Nee, da ken nieDeEintovenaar wrote: ↑25 Aug 2023, 11:00 Toch bijzonder hoe verkeerd wij zaken in kunnen schatten. Veel zien het talent niet in Baka, althans niet een groot talent, en daar bieden grote clubs een behoorlijk bedrag op en heel veel dachten dat Sangaré makkelijk verkocht zou worden en die krijg je niet kwijt. Gekke wereld dat voetbalwereldje…
Transferwindow 2023/24
- psvgouda
- Vedette
- Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
- Favoriete speler: Ismael Saibaasie
-
- Meervoudig international
Alle doorverkooppercentages en opleidingsvergoeding staan nog op de wachtlijsten bij het nieuw Fifa Clearing Room per 1-1-2023. Zo wacht PSV nog op opleidingsgeld van o.a. Gakpo.Smell Rock wrote: ↑25 Aug 2023, 08:28 Nog lekker een miljoentje bijgeschreven voor Piroe deze ochtend
De post 'openstaande vorderingen' zullen wel flink opgelopen zijn in het nieuwe jaarverslag.
- Tomm
- Vedette
- Clubvoorkeur: PSV
Die kerel heeft toch ook het postuur van ene Mo Kebab en een medisch dossier zo groot als die van Maxi? Geloof er geen zak van dat die ook maar een klein beetje in beeld is.
- M.Delgado
- Vaste waarde in elftal
Nee joh, hetzelfde gelul als dat Rangers gebruik maakt van doping, laat gaan laat gaan, interessant doenerij.
- Juancho
- Mister PSV
In het Schouten tpic wordt dit een beetje besproken, maar past denk ik beter hier. De invulling van de CV posities. Waar eerder het argument naar voren kwam dat stapelen niet handig was... Het is nu al 2x naar voren gekomen dat Bosz er bewust voor kiest om Teze niet naar de RCV te halen maar met Schouten als RCV te spelen.
Lijkt me een heel belangrijk punt om mee te nemen want als Teze niet als CV gezien wordt... Dan zit je zelfs zonder versterking al in ondertal. En dat hebben we dus gelijk gemerkt.
Rechtsback: Teze/Sambo
Linksback: Dest/Aanholt
LCV: Boscagli/Obispo (ligt er nog een tijd uit en is sowieso blessure gevoelig)
RCV: Ramalho
Kortom: de term stapelen kan vervangen worden door ondertal. Nog los van kwaliteit. Maakt het probleem een stuk groter dan het al was wat mij betreft.
Lijkt me een heel belangrijk punt om mee te nemen want als Teze niet als CV gezien wordt... Dan zit je zelfs zonder versterking al in ondertal. En dat hebben we dus gelijk gemerkt.
Kortom: de term stapelen kan vervangen worden door ondertal. Nog los van kwaliteit. Maakt het probleem een stuk groter dan het al was wat mij betreft.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
-
- Nationale topspeler
Ik zou toch wel eens willen weten wat onze 3 centrale verdedigers verdienen. Als intern duidelijk is dat Bosz Teze niet als CV ziet dan zou ik toch wel eens willen weten wat het aantrekken van een goede CV tegen houdt. Is het de RvC die het niet goedkeuren vanwege te hoge salarissen op dit moment? Hebben we gewoon nog niet de geschikte en betaalbare kandidaat gevonden? Of heeft het een andere reden? Ik ben daar wel echt heel benieuwd naar.Juancho wrote: ↑25 Aug 2023, 11:34 In het Schouten tpic wordt dit een beetje besproken, maar past denk ik beter hier. De invulling van de CV posities. Waar eerder het argument naar voren kwam dat stapelen niet handig was... Het is nu al 2x naar voren gekomen dat Bosz er bewust voor kiest om Teze niet naar de RCV te halen maar met Schouten als RCV te spelen.
Natuurlijk zal Earnie op TV nooit gaan zeggen dat hij onze huidige verdedigers van onvoldoende niveau acht maar daardoor lijkt het wel alsof er weinig haast geboden is.
- These users thanked the author DeEintovenaar for the post:
- XaviS7mons
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Teze wordt wel degelijk als cv gezien aangezien hij als RB regelmatig de derde cv is. Zoals vaker benoemd dat is een tactische keuze die je alleen met Teze als rb kan uitvoeren, vandaar dat niet snel naar een aanvallend ingestelde Sambo wordt geswitcht. En voor de zekerheid: dit staat even los van het al dan niet geschikt zijn van Schouten als CV. Desalniettemin heb je dus een CV nodig, de term stapelen is van voordat Baumgartl vertrok. Nu is algemeen bekend dat er naar een RCV gezocht wordt.Juancho wrote: ↑25 Aug 2023, 11:34 In het Schouten tpic wordt dit een beetje besproken, maar past denk ik beter hier. De invulling van de CV posities. Waar eerder het argument naar voren kwam dat stapelen niet handig was... Het is nu al 2x naar voren gekomen dat Bosz er bewust voor kiest om Teze niet naar de RCV te halen maar met Schouten als RCV te spelen.
Discussie in Schouten topic btw niet gevolgd dus weet niet helemaal wat daar besproken is.
- These users thanked the author Sensation for the post:
- IbiAppelvlaai
-
- Nationale topspeler
Maar dat maakt de situatie toch alleen maar slechter. Dus je hebt op RB Teze staan omdat hij als enige die taak zo kan uitvoeren dus als Teze wegvalt moet je je tactiek omgooien want niemand kan hem vervangen. Als Ramalho uitvalt kan Teze hem niet vervangen omdat Teze RB moet blijven staan in de huidige tactiek. De vervanger voor Boscagli ligt nog tot de kerst in de ziekenboeg. Dus er zijn 3 posities in de verdediging waarbij je bij een blessure een gigantisch probleem hebt omdat je of geen vervanger hebt, de vervanger tot de winterstop niet kan spelen of dat je dan je tactiek moet omgooien.Sensation wrote: ↑25 Aug 2023, 11:40Teze wordt wel degelijk als cv gezien aangezien hij als RB regelmatig de derde cv is. Zoals vaker benoemd dat is een tactische keuze die je alleen met Teze als rb kan uitvoeren, vandaar dat niet snel naar een aanvallend ingestelde Sambo wordt geswitcht. En voor de zekerheid: dit staat even los van het al dan niet geschikt zijn van Schouten als CVJuancho wrote: ↑25 Aug 2023, 11:34 In het Schouten tpic wordt dit een beetje besproken, maar past denk ik beter hier. De invulling van de CV posities. Waar eerder het argument naar voren kwam dat stapelen niet handig was... Het is nu al 2x naar voren gekomen dat Bosz er bewust voor kiest om Teze niet naar de RCV te halen maar met Schouten als RCV te spelen.
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Niemand weet hoe het plaatje eruit ziet als iedereen fit is. Want dat hebben we tot nu toe nog helemaal niet gehad.
Teze speelt vooralsnog top maar was tot en met de laatste wedstrijd in de voorbereiding een CV. Dest komt nu op linskback omdat hij de minst slechte optie is maar wellicht is hij de beoogd eerste rechtsback en gaan we het spel iets aanpassen zodat het dynamischer wordt en niet linksdominant. Je kunt dit pas echt invullen als we straks in oktober/november om de 3 dagen hebben gespeeld met een fittere groep.
Teze speelt vooralsnog top maar was tot en met de laatste wedstrijd in de voorbereiding een CV. Dest komt nu op linskback omdat hij de minst slechte optie is maar wellicht is hij de beoogd eerste rechtsback en gaan we het spel iets aanpassen zodat het dynamischer wordt en niet linksdominant. Je kunt dit pas echt invullen als we straks in oktober/november om de 3 dagen hebben gespeeld met een fittere groep.
-
- Internationale topspeler
Los van de kwaliteit nog van deze opties... Gelukkig hebben we met Tilmann erbij wel 58 opties voor de nummer 10 positie!!Teletubby wrote: ↑25 Aug 2023, 11:44Maar dat maakt de situatie toch alleen maar slechter. Dus je hebt op RB Teze staan omdat hij als enige die taak zo kan uitvoeren dus als Teze wegvalt moet je je tactiek omgooien want niemand kan hem vervangen. Als Ramalho uitvalt kan Teze hem niet vervangen omdat Teze RB moet blijven staan in de huidige tactiek. De vervanger voor Boscagli ligt nog tot de kerst in de ziekenboeg. Dus er zijn 3 posities in de verdediging waarbij je bij een blessure een gigantisch probleem hebt omdat je of geen vervanger hebt, de vervanger tot de winterstop niet kan spelen of dat je dan je tactiek moet omgooien.Sensation wrote: ↑25 Aug 2023, 11:40
Teze wordt wel degelijk als cv gezien aangezien hij als RB regelmatig de derde cv is. Zoals vaker benoemd dat is een tactische keuze die je alleen met Teze als rb kan uitvoeren, vandaar dat niet snel naar een aanvallend ingestelde Sambo wordt geswitcht. En voor de zekerheid: dit staat even los van het al dan niet geschikt zijn van Schouten als CV
- Juancho
- Mister PSV
Het is maar net hoe je het bekijkt. Teze is in principe je RB die idd tactisch gezien regelmatig als 3de CV staat. Maar Ramalho/Boscagli zijn je echte CV's. Los daarvan, het kan ook een gekozen tactiek zijn geboren uit het feit dat Bosz niks anders kon. Dus of het zo in beton is gegoten vraag ik me af want het maakt je ook heel kwetsbaar in je afwisseling en verrasing.
Ja maar toch met het idee dat Ramalho zal vertrekken? En daar zit wat mij betreft het pijnpunt: zelfs als je Teze als CV kan zien... dan moet je dus ook meenemen dat PSV met 3 CV's speelt en niet 2. Dus overal verandert dat helemaal niks aan je zwakke bezetting want:En voor de zekerheid: dit staat even los van het al dan niet geschikt zijn van Schouten als CV. Desalniettemin heb je dus een CV nodig, de term stapelen is van voordat Baumgartl vertrok. Nu is algemeen bekend dat er naar een RCV gezocht wordt.
1. je kan Sambo/Dest niet zomaar zien/brengen als alternatief voor Teze door de redenen die jij noemt en we nu ook al 2x gezien hebben in praktijk (Vitesse/Rangers)
2. je hebt dan met Teze/Ramalho/Boscagli 3 cv's voor 3 plekken met alleen een blessuregevoelige Obispo erachter die sowieso nog een tijd afwezig is. Kortom: 0 alternatieven.
Dus nog even helemaal los van kwaliteit en dat je dus het liefst Ramalho wilt vervangen voor een betere speler...je komt dan alsnog te kort. Je bent nog minimaal 2 extra CV's nodig waarvan 1 ook in de rol van Teze moet kunnen spelen als dat zo belangrijk is. Met dat in het achterhoofd is het nog vreemder dat er niet eens 1 verdedigende versterking is gehaald. Want:
Dat Schouten dus al 2x uit pure nood als CV moet spelen omdat we 0,0 alternatieven hebben als er met je 3 basis CV's iets gebeurt. En daar haal je hem dan voor uit Italie, iets wat die jongen vast ook niet zo heel prettig vindt. En ja ik weet dat PSV bezig is, maar vooral met slechts 1 RCV terwijl zelfs dan het allemaal nog heel breekbaar is. Idealiter haal je A. een glasbak voor de basis zodat Ramalho op de bank komt en B. een groot verdedigend jong talent die rustig kan wennen. En zelfs kan is er eigenlijk geen ruimte om Ramalho te verkopen.Discussie in Schouten topic btw niet gevolgd dus weet niet helemaal wat daar besproken is.
De achterhoede is dus niet alleen kwalitatief beperkt maar qua aantallen ook zwaar onderbezet. En dat was een beetje mijn conclusie van wat we nu al 2 weken zien en wat de uitgangssituatie (het willen halen van 1 RCV) toch wat anders maakt
- Sensation
- Lid scoutingsteam
Wie weet wordt de keuze idd anders met sterkere CV.Juancho wrote: ↑25 Aug 2023, 12:05Het is maar net hoe je het bekijkt. Teze is in principe je RB die idd tactisch gezien regelmatig als 3de CV staat. Maar Ramalho/Boscagli zijn je echte CV's. Los daarvan, het kan ook een gekozen tactiek zijn geboren uit het feit dat Bosz niks anders kon. Dus of het zo in beton is gegoten vraag ik me af want het maakt je ook heel kwetsbaar in je afwisseling en verrasing.
Ja maar toch met het idee dat Ramalho zal vertrekken? En daar zit wat mij betreft het pijnpunt: zelfs als je Teze als CV kan zien... dan moet je dus ook meenemen dat PSV met 3 CV's speelt en niet 2. Dus overal verandert dat helemaal niks aan je zwakke bezetting want:En voor de zekerheid: dit staat even los van het al dan niet geschikt zijn van Schouten als CV. Desalniettemin heb je dus een CV nodig, de term stapelen is van voordat Baumgartl vertrok. Nu is algemeen bekend dat er naar een RCV gezocht wordt.
1. je kan Sambo/Dest niet zomaar zien/brengen als alternatief voor Teze door de redenen die jij noemt en we nu ook al 2x gezien hebben in praktijk (Vitesse/Rangers)
2. je hebt dan met Teze/Ramalho/Boscagli 3 cv's voor 3 plekken met alleen een blessuregevoelige Obispo erachter die sowieso nog een tijd afwezig is. Kortom: 0 alternatieven.
Dus nog even helemaal los van kwaliteit en dat je dus het liefst Ramalho wilt vervangen voor een betere speler...je komt dan alsnog te kort. Je bent nog minimaal 2 extra CV's nodig waarvan 1 ook in de rol van Teze moet kunnen spelen als dat zo belangrijk is. Met dat in het achterhoofd is het nog vreemder dat er niet eens 1 verdedigende versterking is gehaald. Want:
Dat Schouten dus al 2x uit pure nood als CV moet spelen omdat we 0,0 alternatieven hebben als er met je 3 basis CV's iets gebeurt. En daar haal je hem dan voor uit Italie, iets wat die jongen vast ook niet zo heel prettig vindt. En ja ik weet dat PSV bezig is, maar vooral met slechts 1 RCV terwijl zelfs dan het allemaal nog heel breekbaar is. Idealiter haal je A. een glasbak voor de basis zodat Ramalho op de bank komt en B. een groot verdedigend jong talent die rustig kan wennen. En zelfs kan is er eigenlijk geen ruimte om Ramalho te verkopen.Discussie in Schouten topic btw niet gevolgd dus weet niet helemaal wat daar besproken is.
De achterhoede is dus niet alleen kwalitatief beperkt maar qua aantallen ook zwaar onderbezet. En dat was een beetje mijn conclusie van wat we nu al 2 weken zien en wat de uitgangssituatie (het willen halen van 1 RCV) toch wat anders maakt
Het halen van een CV staat volledig los van een eventueel vertrek van Ramalho.
- ShovingNE2
- Site Admin
Nee hoor. Als je ziet dat hij de hele voorbereiding CV heeft gespeeld. Dan valt er niets te bekijken. Ze zien hem wel degelijk ook als CV. Dat is een feit.
En ook uit dit artikel blijkt dat Bosz hem wel degelijk (ook) als CV ziet.
https://www.ed.nl/PSV/peter-bosz-wil-wi ... ~ae98bdad/
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- Juancho
- Mister PSV
Dat laatste is wel te hopen want anders lost het helemaal niks op. En zelfs dan heb je eigenlijk maar 1 backup voor 3 posities (Ramalho) tenzij je Obispo nog als serieuze optie ziet (wanneer hij ook mag terugkeren). En dat is dus al flinterdun met al die wedstrijden die je gaat spelen.
2 nieuwe CV's is eigenlijk gewoon een must.
-
- Lid scoutingsteam
Man, ik ben erg benieuwd wat het gaat worden deze laatste week. Hopelijk plaatsen we ons voor de CL.
Komen er een centrale verdediger en mochten Drommel, Sangaré, Vertessen, El Ghazi vertrekken spelers als een keeper, Vranckx en goede snelle buitenspelers ervoor terug.
Een flinke opfrissing van de selectie ten opzichte van het jaar ervoor.
Leuke en verrassende transferperiode
Komen er een centrale verdediger en mochten Drommel, Sangaré, Vertessen, El Ghazi vertrekken spelers als een keeper, Vranckx en goede snelle buitenspelers ervoor terug.
Een flinke opfrissing van de selectie ten opzichte van het jaar ervoor.
Leuke en verrassende transferperiode
-
- Jeugdspeler
Mauro staat niet in dit verhaal. Je hebt dus 3 opties op links (of rechtsback) en wanneer Teze nog steeds een optie is op rcv, dan heb je daar ook gewoon twee opties. Bosz kiest er echter voor om Teze de voorkeur te geven op RB voor Sambo en Dest (die net is aangesloten). Het kan natuurlijk goed zo zijn dat Dest straks naar RB gaat en Teze naar het centrum, maar het is nog wat kortdag om daar conclusies over te trekken.Juancho wrote: ↑25 Aug 2023, 11:34 In het Schouten tpic wordt dit een beetje besproken, maar past denk ik beter hier. De invulling van de CV posities. Waar eerder het argument naar voren kwam dat stapelen niet handig was... Het is nu al 2x naar voren gekomen dat Bosz er bewust voor kiest om Teze niet naar de RCV te halen maar met Schouten als RCV te spelen.
-
- Lid 2e elftal
- Favoriete speler: Boscagli
In dat kader is de interesse in Debast natuurlijk lang niet gek. Hij kan back-up van Teze zijn.Teletubby wrote: ↑25 Aug 2023, 11:44Maar dat maakt de situatie toch alleen maar slechter. Dus je hebt op RB Teze staan omdat hij als enige die taak zo kan uitvoeren dus als Teze wegvalt moet je je tactiek omgooien want niemand kan hem vervangen. Als Ramalho uitvalt kan Teze hem niet vervangen omdat Teze RB moet blijven staan in de huidige tactiek. De vervanger voor Boscagli ligt nog tot de kerst in de ziekenboeg. Dus er zijn 3 posities in de verdediging waarbij je bij een blessure een gigantisch probleem hebt omdat je of geen vervanger hebt, de vervanger tot de winterstop niet kan spelen of dat je dan je tactiek moet omgooien.Sensation wrote: ↑25 Aug 2023, 11:40
Teze wordt wel degelijk als cv gezien aangezien hij als RB regelmatig de derde cv is. Zoals vaker benoemd dat is een tactische keuze die je alleen met Teze als rb kan uitvoeren, vandaar dat niet snel naar een aanvallend ingestelde Sambo wordt geswitcht. En voor de zekerheid: dit staat even los van het al dan niet geschikt zijn van Schouten als CV
Hoewel ik eigenlijk verwacht zodra we een goede rcv hebben gehaald dat er met Schouten op '6' gespeeld gaat worden en v Aanholt en Dest de backs worden.
- Juancho
- Mister PSV
Klopt, maar:Joepp12 wrote: ↑25 Aug 2023, 13:07Mauro staat niet in dit verhaal. Je hebt dus 3 opties op links (of rechtsback) en wanneer Teze nog steeds een optie is op rcv, dan heb je daar ook gewoon twee opties. Bosz kiest er echter voor om Teze de voorkeur te geven op RB voor Sambo en Dest (die net is aangesloten). Het kan natuurlijk goed zo zijn dat Dest straks naar RB gaat en Teze naar het centrum, maar het is nog wat kortdag om daar conclusies over te trekken.Juancho wrote: ↑25 Aug 2023, 11:34 In het Schouten tpic wordt dit een beetje besproken, maar past denk ik beter hier. De invulling van de CV posities. Waar eerder het argument naar voren kwam dat stapelen niet handig was... Het is nu al 2x naar voren gekomen dat Bosz er bewust voor kiest om Teze niet naar de RCV te halen maar met Schouten als RCV te spelen.
1. Mauro is als mijn beeld het niet verkeerd heeft behoorlijk vaak afwezig door blessures en pijntjes. Kan je op hem bouwen? Ik heb daar ernstig mijn twijfels over
2. Als Bosz graag speelt met 1 kant waarvan de back de 3de CV is... Dan heb je al genoeg wingbacks met Aanholt/Sambo/Dest. Dat zijn 3 spelers voor 1 positie en als Bosz toch eens wil afwisselen kan je met Dest/Sambo op rechts spelen. Dus eigenlijk is Mauro overbodig maar kom je een CV (2 dus) te kort.
- Koenjo
- Meervoudig international
Lekker naar Turkije laten gaan, nee niet voor de kebap maar omdat hij daar goed past tussen alle andere uitgerangeerde semi-sterren.
''Top level''
''1000% penalty''
''Give the cup to Ajax!''
''1000% penalty''
''Give the cup to Ajax!''
- Sensation
- Lid scoutingsteam
Met Mauro kan je weer op een andere manier roteren, hij kan namelijk vanaf de backpositie het middenveld versterken aan de binnenkant waardoor je 6 behoudender kan spelen en als 3e CV (in de omschakeling) kan fungeren waardoor je aan de andere kant dus met een wingback kan spelen.Juancho wrote: ↑25 Aug 2023, 14:27Klopt, maar:Joepp12 wrote: ↑25 Aug 2023, 13:07
Mauro staat niet in dit verhaal. Je hebt dus 3 opties op links (of rechtsback) en wanneer Teze nog steeds een optie is op rcv, dan heb je daar ook gewoon twee opties. Bosz kiest er echter voor om Teze de voorkeur te geven op RB voor Sambo en Dest (die net is aangesloten). Het kan natuurlijk goed zo zijn dat Dest straks naar RB gaat en Teze naar het centrum, maar het is nog wat kortdag om daar conclusies over te trekken.
1. Mauro is als mijn beeld het niet verkeerd heeft behoorlijk vaak afwezig door blessures en pijntjes. Kan je op hem bouwen? Ik heb daar ernstig mijn twijfels over
2. Als Bosz graag speelt met 1 kant waarvan de back de 3de CV is... Dan heb je al genoeg wingbacks met Aanholt/Sambo/Dest. Dat zijn 3 spelers voor 1 positie en als Bosz toch eens wil afwisselen kan je met Dest/Sambo op rechts spelen. Dus eigenlijk is Mauro overbodig maar kom je een CV (2 dus) te kort.
Last edited by Sensation on 25 Aug 2023, 14:51, edited 1 time in total.
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
- Juancho
- Mister PSV
Zou Dest dat niet kunnen denk je?Sensation wrote: ↑25 Aug 2023, 14:36Met Mauro kan je weer op een andere manier roteren, hij kan namelijk vanaf de backpositie het middenveld versterken aan de binnenkant waardoor je 6 behoudender kan spelen en als 3e CV (in de omschakeling) kan fungeren waardoor je aan de andere kant dus met een wingback kan spelen.Juancho wrote: ↑25 Aug 2023, 14:27
Klopt, maar:
-
- Nationale topspeler
Ajax schijnt interesse te hebben in Almada. Zou toch wel echt heel jammer zijn als die transfer rondkomt.
- These users thanked the author Mikelvb for the post:
- FieseFriedrich
- Vanthaman18
- Internationale topspeler
- Favoriete speler: Luuk de Jong