Johan Bakayoko
-
- Bankzitter
- Clubvoorkeur: PSV
- Standbeeld
- Mister PSV
- DonyellMalen
- Legende
Onbetwist is wel een groot woord, zat vorig seizoen ook aantal keer op de bank ten faveure van El Ghazi.
Momenteel is hij absoluut wel onze Nr1 rechtsbuiten, dat zeker.
-
- Nationale topspeler
Je kunt nergens zien hoe goed ik Bakayoko vind hoor. Maar ik heb hier ook reacties voorbij zien komen dat mensen het echt totaal niet zien zitten in Baka. Dat vind ik wel meer dan alleen kritisch zijn.dePinhodeSouza wrote: ↑25 Aug 2023, 12:15Bakayoko word toch door niemand afgebrand Sommige forumleden vinden hem gewoon niet zo goed als dat jij dat vind. Ik zie in Bakayoko best een bruikbare selectiespeler, alleen geen onbetwiste basisspeler (zoals Lang, Veerman, de Jong, Boscagli) dus ik zou een versterking op RB toejuichen. Verder denk ik dat er bedragen voor deze jongen kunnen komen (30 plus), die je moet overwegen. 35 plus voor Baka beschouw ik als de absolute jackpot.DeEintovenaar wrote: ↑25 Aug 2023, 11:36
Ik vind wel dat er een verschil is tussen kritisch zijn en je eigen spelers op iedere mogelijke manier afbranden. Bakayoko doet niet alles perfect, sterker nog, verre van zelfs. Maar we vergeten volgens mij af en toe dat het gastje pas 20 jaar is. Natuurlijk maakt zo'n speler fouten. Om dan iedere keer zijn fouten uit te vergroten vind ik ook niet echt fair.
Dat zoveel clubs interesse in hem hebben zegt toch ook wel wat? Kunnen we het op FOMO of hype gooien maar die hebben hele afdelingen die spelers bekijken dus als het echt alleen gebaseerd was op FOMO had er allang een no-go afgegeven geworden.
- SKERLA
- Legende
- Favoriete speler: Peet Scheefbril
Nee, we worden het niet eens, maar dat is geen probleem.Standbeeld wrote: ↑25 Aug 2023, 12:43Ja, wij worden het niet eens. Jij noemt het "voetbaldomheid" wat hij naar jouw verwachting "niet of nauwelijks" zal verbeteren. Nou ik noem het gewoon onervarenheid. Het is geen gegeven dat als je jong bent dat je dan in de 16 altijd de juiste keuzes maakt. Dit vind ik eenzelfde iets als bijvoorbeeld Saibari nu kwalijk nemen dat hij niet rustig de bal in het netje legt. Kijk eens naar het groter geheel en geniet van de ontwikkeling. Ja, dat gaat gepaard met fouten, soms heel veel fouten, maar we zien toch hopelijk wel allemaal een stijgende lijn? Naar mate een speler meer ervaren wordt en veel fouten heeft kunnen maken, zal de speler op een gegeven moment wél de juiste keuzes gaan maken. En hoe iemand een assist levert? Who cares. Net als dat je na een jaar of twee niemand meer hoort over hoe een kampioenschap is binnengehaald. De score blijft staan.SKERLA wrote: ↑25 Aug 2023, 12:25
Liefde maakt blind in jouw geval, vooral als je dat afgrijselijke woord gebruikt.
Het voorbeeld waar @dePinhodeSouza op reageerde was ten eerste het bewijs dat data niet alles zeggen, ten tweede onderschrijft Bakayoko met die actie wat ik bedoel met het stokken van het spel.
Dat is m.i. voetbaldomheid. Dat zie ik hem niet of nauwelijks verbeteren.
De assists prima, maar tegen Rangers was het een corner (Die hij veel beter neemt dan Veerman overigens) en een onbedoelde assist.
Het ging er me om dat dat voor jou wel een probleem lijkt.
En ik neem Saibari niks kwalijk (weer zo'n extreme uitdrukking helaas), maar ook hier voorzie ik nauwelijks verbetering.
- Standbeeld
- Mister PSV
Dat was een algemeen voorbeeld en is niet per se persoonlijk naar jou gericht. Maar wie de schoen past mag hem aantrekken.
- These users thanked the author Standbeeld for the post:
- Earring
-
- Lid scoutingsteam
Ja, grapjas, want dat was bij Malen en Madueke niet het geval?dePinhodeSouza wrote: ↑25 Aug 2023, 12:55Tja, onbetwist, hij staat basis, maar imo toch echt door gebrek aan beter.
- DonyellMalen
- Legende
Die vond ik destijds op hun 19/20e toch een heel stuk beslissender, constanter, tactisch betrouwbaarder en bovendien talentvoller, en maakten dus een stuk meer aanspraak op een (onbetwiste) basisplaats bij een topclub dan Bakayoko.Ykhim wrote: ↑25 Aug 2023, 13:54Ja, grapjas, want dat was bij Malen en Madueke niet het geval?dePinhodeSouza wrote: ↑25 Aug 2023, 12:55Tja, onbetwist, hij staat basis, maar imo toch echt door gebrek aan beter.
-
- Lid scoutingsteam
Nu gaat het ineens om ''aanspraak maken op'', in plaats van de feitelijke concurrentie die ze hadden. Kan het niet heel misschien zo zijn dat PSV bewust ruimte laat voor dat soort talenten?dePinhodeSouza wrote: ↑25 Aug 2023, 14:15Die vond ik destijds op hun 19/20e toch een heel stuk beslissender, constanter, tactisch betrouwbaarder en bovendien talentvoller, en maakten dus een stuk meer aanspraak op een (onbetwiste) basisplaats bij een topclub dan Bakayoko.
-
- Vaste waarde in elftal
In jouw ogen ja.dePinhodeSouza wrote: ↑25 Aug 2023, 12:55Tja, onbetwist, hij staat basis, maar imo toch echt door gebrek aan beter.
En dat is precies het punt waar ik en jij van mening verschillen, ik beschouw Bakayoko niet tot categorie "dat soort talenten". Madueke en Malen beschouwde ik tot toptalenten, Bakayoko een categorie daaronder. "Categorie Bakayoko" mag in deze fase gewoon nog geen onbetwist basisspeler zijn bij een topclub (als je teminste een grotere kans wil op een landstitel en/of goede prestaties in Europa). "Categorie Bakayoko" (vergelijkbaar met categorie Narsingh of Lens) moet bij een PSV gewoon concurrentie hebben, en als ie beter is speelt Bakayoko. Hij is gewoon niet goed genoeg/talentvol genoeg om hem op dit moment als een onbetwiste basisspeler te zien. Hij is geen categorie, Lang, de Jong, Veerman, Boscagli, Benitez.Ykhim wrote: ↑25 Aug 2023, 14:22Nu gaat het ineens om ''aanspraak maken op'', in plaats van de feitelijke concurrentie die ze hadden. Kan het niet heel misschien zo zijn dat PSV bewust ruimte laat voor dat soort talenten?dePinhodeSouza wrote: ↑25 Aug 2023, 14:15Die vond ik destijds op hun 19/20e toch een heel stuk beslissender, constanter, tactisch betrouwbaarder en bovendien talentvoller, en maakten dus een stuk meer aanspraak op een (onbetwiste) basisplaats bij een topclub dan Bakayoko.
- Ardbeg
- Mister PSV
Ja, vergelijk hem anders met spelers van 4, 12, 4, 5, 5 en 10 jaar ouder.dePinhodeSouza wrote: ↑25 Aug 2023, 14:44 Hij is geen categorie, Lang, de Jong, Veerman, Boscagli, Benitez.
- These users thanked the author Ardbeg for the post:
- Kritischepsver
- Mr. Spock
- Internationale topspeler
- Old name: Skywalker
- Clubvoorkeur: Que miras bobo?
- Favoriete speler: Giorgio Chinaglia
Hij is geen categorie, Xavi, Robben, Ronaldo op 20 jarige leeftijd bij PSV.Ardbeg wrote: ↑25 Aug 2023, 14:53Ja, vergelijk hem anders met spelers van 4, 12, 4, 5, 5 en 10 jaar ouder.dePinhodeSouza wrote: ↑25 Aug 2023, 14:44 Hij is geen categorie, Lang, de Jong, Veerman, Boscagli, Benitez.
-
- Internationale topspeler
Ik hoop ook dat hij gaat. Miljoentje of 30-35 zou ik content mee zijn. Vooral als blijkt dat er nu géén geld is voor een gerichte aankoop centraal achterin. Niemand weet of dat nou wel of niet zo is. Het lijkt nu in ieder geval op het tweede. Anders was de speler in kwestie al gepresenteerd. Iemand die beter is dan Baka moet te vinden zijn, desnoods te huren.
Maar goed, ik vraag me af hoe realistisch dit allemaal nog is. Selectie moet compleet blijven totaan thuis tegen Rangers (wat ik volledig begrijp). En daarna is de tijd gelimiteerd om nog wat te doen.
Maar goed, ik vraag me af hoe realistisch dit allemaal nog is. Selectie moet compleet blijven totaan thuis tegen Rangers (wat ik volledig begrijp). En daarna is de tijd gelimiteerd om nog wat te doen.
- Ardbeg
- Mister PSV
- VTheMan
- Meervoudig international
- Favoriete speler: Bakayoko
- Franciscus
- Nationale topspeler
- Favoriete speler: Mauro Jr
-
- Lid scoutingsteam
Vergelijkbaar met Lens en Narsingh? Hou op met me hoor. Hij is nu al beter dan die twee waren toen ze al jaren Eredivisie achter de rug hadden.dePinhodeSouza wrote: ↑25 Aug 2023, 14:44En dat is precies het punt waar ik en jij van mening verschillen, ik beschouw Bakayoko niet tot categorie "dat soort talenten". Madueke en Malen beschouwde ik tot toptalenten, Bakayoko een categorie daaronder. "Categorie Bakayoko" mag in deze fase gewoon nog geen onbetwist basisspeler zijn bij een topclub (als je teminste een grotere kans wil op een landstitel en/of goede prestaties in Europa). "Categorie Bakayoko" (vergelijkbaar met categorie Narsingh of Lens) moet bij een PSV gewoon concurrentie hebben, en als ie beter is speelt Bakayoko. Hij is gewoon niet goed genoeg/talentvol genoeg om hem op dit moment als een onbetwiste basisspeler te zien. Hij is geen categorie, Lang, de Jong, Veerman, Boscagli, Benitez.
- Heruone
- Lid scoutingsteam
De discussie is eindeloos. Volgens mij zijn beide opties prima. Maar als er bepaalde bedragen voorbij komen, gaan mechanismes in werking treden waarbij het niet meer te verantwoorden valt om een transfer af te wijzen. Simple as that.
En oh ja: Go Chucky!
En oh ja: Go Chucky!
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
-
- Vedette
Ah, laten we elk 20-jarig talent maar afschrijven wanneer deze nog niet op het niveau Xavi, Robben of Ronaldo zit.
Los van Bakayoko, wat mij betreft stroomt er elk jaar een talent uit de categorie Locadia / Lammers / Brenet door. Geen absolute toppers, maar wel gasten die hun waarde hebben gehad en uiteindelijke ook mooie bedragen op hebben geleverd.