Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
SKERLA
Legende
Favoriete speler: Peet Scheefbril

TomPSV wrote: 26 Aug 2023, 09:15
SKERLA wrote: 26 Aug 2023, 09:14

We spelen niet met een 10.

Vooral als we met Schouten als lage 6 zouden spelen, kunnen Ibi en Joey gewoon RCM en LCM zijn.
Met twee hoge backs.
Dan hebben we amper scorend vermogen en vier ‘10’s op de bank
De 10 is dan de buitenspeler. Buiten Til kunnen ze dat allemaal.
SKERLA
Legende

trouwepsvfan wrote: 26 Aug 2023, 09:17

Vooral als we met Schouten als lage 6 zouden spelen, kunnen Ibi en Joey gewoon RCM en LCM zijn.
Met twee hoge backs.
Lol, dan heb je straks Till, Tillman, Saibari en Babadi vier niet gebruikte tienen op de bank. Goed uitgebalanceerd allemaal wel.
Ze kunnen op de zijkant en/of op de plekken van Ibi en Joey.
  • These users thanked the author SKERLA for the post:
    MC Hammer
    Joenepsv
    Legende

Met twee hoge backs.
    Lol, dan heb je straks Till, Tillman, Saibari en Babadi vier niet gebruikte tienen op de bank. Goed uitgebalanceerd allemaal wel.
    Ja en anders had je diezelfde namen op de bank als Vranckx was gekomen dus wat is het verschil?

Bovendien is de basis vloeibaar. We gaan een heel lang seizoen tegemoet en dan is het vrij normaal dat je 6 middenvelders hebt.
  • These users thanked the author Joenepsv for the post:
    MC Hammer
    milansandro
    Legende

trouwepsvfan wrote: 26 Aug 2023, 07:39

Bedoel je op het veld? Want dan zit je dus met Veerman op 10. Ik vind hem daar veel minder goed tot zijn recht komen.

Met twee hoge backs.
    En wie zijn dan die 2 hoge backs?
    Links Dest, maar rechts? Sambo?
    En Bosz speelt het hele seizoen al niet met aan beide kanten hoge backs..
    Alleen de linkerkant staat hoog..
    De rechterkant (Teze) staat met Ramalho en Bosca eigenlijk vrij centraal als zijnde 3 CV's.
    Activism is a way for useless people to feel important
    — Thomas Sowell
    SKERLA
    Legende

milansandro wrote: 26 Aug 2023, 09:30

Met twee hoge backs.
    De rechterkant (Teze) staat met Ramalho en Bosca eigenlijk vrij centraal als zijnde 3 CV's.
    Van Aanholt natuurlijk.

En ja, ik weet dat we nu zo niet spelen. Het ging mij erom hoe je zou kunnen spelen met Schouten, Sangaré en Veerman, maar zonder 10.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat het beter zou zijn als Sangaré vertrekt, ook al zal ik hem erg missen.

Bovenstaand 'probleem' verdwijnt en je hebt meer geld over voor andere posities.
  • These users thanked the author SKERLA for the post:
    milansandro
    mateja
    Internationale topspeler
    Clubvoorkeur: PSV

Met twee hoge backs.
    Saibari is geen 10.
    RIO
    Legende
    Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Saibari is maximaal een 6je. Af en toe een 7+.
  • These users thanked the author RIO for the post:
    Gomes92
    MaartenV
    Nationale topspeler

MC Hammer wrote: 26 Aug 2023, 09:06
    Juancho wrote: 25 Aug 2023, 22:52

Tja dit scenario zat er toch aan te komen op moment dat je die jongen nu nog steeds niks kan bieden?

(....)

Je moet vooral hopen, of eigenlijk mag je dat verwachten, dat PSV dit scenario ook met prio genoteerd heeft staan en dat ze straks niet alsnog volkomen verrast zijn als Sangare weg is, Vranckx geen optie meer is. Of men moet Vranckx natuurlijk als bonus hebben gezien en dat het idee nu is: Schouten/Veerman/1 van de 10'en die we al hebben. Maarja, dan is de 6/8 positie alsnog heel dun bezet.
    Ik vind je toontje vrij denigrerend, richting PSV en diens leiding. Alsof jij het allemaal beter zou doen. Valt me elke dag weer op en ik erger mij er een beetje aan, als zoiets gezegd mag en kan worden op dit forum. We hebben mensen met heel veel ervaring in hun vakgebied opgesteld staan, daar mag wel een beetje respect voor doorklinken, zelfs als je het oneens bent met bepaalde beslissingen. En jij kunt het uiteindelijk echt niet beter.

Dat gezegd hebbende: ik denk niet dat PSV per se op posities prioriteert (dat blijkt al wel uit de volgorde van binnenkomende spelers), maar dat ze kijken naar mogelijkheden en kosten/(verwachte) baten.

Zo'n Pepi is niet direct nodig, maar niet enorm duur en ze zien veel potentie in hem, plus de mogelijkheid om waardevermeerderend te werken.

Misschien dat nu Vranckx wegvalt, wel gekozen wordt om een hele andere positie te versterken, als de speler die daarvoor wordt aangeboden/-dragen sportief en financieel interessanter wordt geacht. Ik zie Schouten als vervanger van Sangare (daarom staan ze ook niet beiden op het middenveld en wacht Jerdy nog op een basisplek), dus misschien kom je nu wel weer uit bij een CV, of misschien zelfs een back. Je kunt zo'n Land ook meer gaan betrekken bij het eerste, bijvoorbeeld.

Zeg niet dat het zo zal gaan, maar ik zou bij een vertrek van Sangare helemaal niet gek staan te kijken, als er geen (dure) opvolger komt, maar dat het (meeste) geld naar andere plekken gaat. Ik zou zelfs niet verbaasd zijn als PSV eigenlijk helemaal Vranckx niet meer halen wilde, naar aanleiding van het spelbeeld en de vertoonde zwaktes in de seizoensstart. Als ze Pepi haalden zonder basisplek, hadden ze dat ook wel met Vranckx kunnen doen. Dat is echter met Schouten gebeurd.
    Leuk en aardig, maar echte buitenkansjes bestaan niet (meer) in de voetballerij. Daarvoor is de kwaliteit van spelers te zichtbaar. Iedereen kan kwaliteit zien..je hoeft maar naar wedstrijden of videobeelden te kijken. Vroeger waren er nog buitenkansjes toen PSV bijv in zuid-amerika ging vissen. Maar nu doen zoveel teams dat, en staat iedere potentieel goede speler op de radar. We dachten lang dat Xavi een buitenkansje was. Maar toen kwam de realiteit om de hoek.

Maw: andere teams staan het ons toe dat we Pepi, Noa en Schouten halen voor die bedragen. Omdat dat ongeveer hun waarde is, ook als investeringsobject, want zo gaan de grote clubs alla chelsea/city group met spelers om. Je kunt dan de arrogantie hebben te denken dat je als PSV het allemaal zoveel beter ziet dan alle andere clubs dat specifiek jij de kwaliteit wel herkent en daarin beter bent dan al die andere scoutingsapparaten. Maar gezien het (gebrek aan) succes van de aankopen van de afgelopen jaren is daar geen enkele reden toe.

De grootste waardevermindering in spelers creeer je door als team goed te presteren. Dus zorg dat je een gebalanceerde selectie hebt. Zorg dat daar een mix van ervaring en potentiele cash cows inzit en ga dan voor de optimale prestatie. Dan komt het geld vanzelf. En dan heb ik het niet zozeer over CL inkomsten, maar nog meer over hoe in een goede draaiend team spelers beter lijken en daarom voor veel meer verkocht kunnen worden. Het verhaal zeg maar dat we met gemak Sangare voor 37,5 hadden verkocht als er afgelopen seizoen een goed seizoen was gespeeld met een kampioenschap en meer succes in Europa.

Kortom koop in om de beste teamprestatie te bereiken in overleg met je coach, maar houdt wel een goede balans oud-jong. Simple as that ;-)
    MC Hammer
    International

MaartenV wrote: 26 Aug 2023, 09:52
    MC Hammer wrote: 26 Aug 2023, 09:06

Ik vind je toontje vrij denigrerend, richting PSV en diens leiding. Alsof jij het allemaal beter zou doen. Valt me elke dag weer op en ik erger mij er een beetje aan, als zoiets gezegd mag en kan worden op dit forum. We hebben mensen met heel veel ervaring in hun vakgebied opgesteld staan, daar mag wel een beetje respect voor doorklinken, zelfs als je het oneens bent met bepaalde beslissingen. En jij kunt het uiteindelijk echt niet beter.

Dat gezegd hebbende: ik denk niet dat PSV per se op posities prioriteert (dat blijkt al wel uit de volgorde van binnenkomende spelers), maar dat ze kijken naar mogelijkheden en kosten/(verwachte) baten.

Zo'n Pepi is niet direct nodig, maar niet enorm duur en ze zien veel potentie in hem, plus de mogelijkheid om waardevermeerderend te werken.

Misschien dat nu Vranckx wegvalt, wel gekozen wordt om een hele andere positie te versterken, als de speler die daarvoor wordt aangeboden/-dragen sportief en financieel interessanter wordt geacht. Ik zie Schouten als vervanger van Sangare (daarom staan ze ook niet beiden op het middenveld en wacht Jerdy nog op een basisplek), dus misschien kom je nu wel weer uit bij een CV, of misschien zelfs een back. Je kunt zo'n Land ook meer gaan betrekken bij het eerste, bijvoorbeeld.

Zeg niet dat het zo zal gaan, maar ik zou bij een vertrek van Sangare helemaal niet gek staan te kijken, als er geen (dure) opvolger komt, maar dat het (meeste) geld naar andere plekken gaat. Ik zou zelfs niet verbaasd zijn als PSV eigenlijk helemaal Vranckx niet meer halen wilde, naar aanleiding van het spelbeeld en de vertoonde zwaktes in de seizoensstart. Als ze Pepi haalden zonder basisplek, hadden ze dat ook wel met Vranckx kunnen doen. Dat is echter met Schouten gebeurd.
    Leuk en aardig, maar echte buitenkansjes bestaan niet (meer) in de voetballerij. Daarvoor is de kwaliteit van spelers te zichtbaar. Iedereen kan kwaliteit zien..je hoeft maar naar wedstrijden of videobeelden te kijken. Vroeger waren er nog buitenkansjes toen PSV bijv in zuid-amerika ging vissen. Maar nu doen zoveel teams dat, en staat iedere potentieel goede speler op de radar. We dachten lang dat Xavi een buitenkansje was. Maar toen kwam de realiteit om de hoek.
    Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Maar neem een Veerman, dat zie ik wel als een buitenkansje. En zo kun je misschien ook goede spelers halen voor onder hun marktwaarde (zoals Schouten?).

Ik bedoelde niet per se dat PSV wacht of hoopt op onontdekte briljantjes, ik bedoel meer dat Vranckx wellicht bovenaan de lijst heeft gestaan, maar dat daaronder niet per se eenzelfde type speler of zelfs de zelfde positie staat.

Voor mij is het niet per se logisch dat PSV het verliezen van Vranckx gaat opvangen door een andere 6 te zoeken. Kan wel, maar ik zou niet gek op kijken als het middenveld niet verder versterkt wordt, bij vertrek Sangare. Eigenlijk in lijn met wat jij zegt: misschien is de positie 6 momenteel niet het meest urgent gebleken, na een paar potjes voetbal en je wil vooral het beste team. Als dat betekent dat Land dan de back-up wordt, so be it. Past ook wel bij de opleidingsclub.
    Last edited by MC Hammer on 26 Aug 2023, 10:07, edited 1 time in total.
  • These users thanked the author MC Hammer for the post (total 2):
    JakeWestMaartenV
    Hammertime!
    Sensation
    Lid scoutingsteam
    Clubvoorkeur: Ja

Met twee hoge backs.
    Tillman en Saibari kunnen ook uitstekend in die rol spelen, Til is geen Bosz/Stewart aankoop en Babadi is van origine een linksbuiten.
    Sensation
    Lid scoutingsteam
    Clubvoorkeur: Ja

Met twee hoge backs.
    Klopt..
    Maar je kan ook rechts Dest links PvA..
    Ik zie het ook niet snel gebeuren overigens..
    Alhoewel een echte sterke CV dat natuurlijk kan veranderen..
    SKERLA
    Legende

Met het risico dat het forum straks onbereikbaar wordt, gooi ik er de volgende stelling uit, gewoon omdat het kan:

Met het aantrekken van Dest, de terugkeer op het trainingsveld van Obispo en de interesse in een linksback is een nieuwe CV niet meer prioriteit.

Voor:
    We hebben straks, indien we met Dest en Aanholt gaan spelen, 4 CV's, keurig verdeeld over links en rechts.
    Met Sambo, een nieuwe linksback en later eventueel Mauro zijn alle posities in de verdediging dubbel bezet.

Tegen:
    Als we blijven spelen met drie CV's in de opbouw hebben we onderbezetting.
    Bovendien is een kwaliteitsinjectie hier wel gewenst.
    El Sordo
    Vedette

Sensation wrote: 26 Aug 2023, 10:09
    Klopt..
    Dat lijkt me de meest voor de hand liggende oplossing, zodra PvA weer inzetbaar is. Die RCV moet (zou?) sowieso komen, toch?
    milansandro
    Legende

Sensation wrote: 26 Aug 2023, 10:09
    Klopt..
    Met Schouten op 6 en een sterke CV zou je inderdaad met Dest rechts en van Aanholt op links kunnen spelen..
    Heeft ook mijn voorkeur overigens..
  • These users thanked the author milansandro for the post (total 3):
    SensationShovingNE2MaartenV
    Activism is a way for useless people to feel important
    — Thomas Sowell
    Tikkieterug
    Regelmatige invaller
    Favoriete speler: Gakpo

SKERLA wrote: 26 Aug 2023, 10:11 Met het risico dat het forum straks onbereikbaar wordt, gooi ik er de volgende stelling uit, gewoon omdat het kan:

Met het aantrekken van Dest, de terugkeer op het trainingsveld van Obispo en de interesse in een linksback is een nieuwe CV niet meer prioriteit.

Voor:
    We hebben straks, indien we met Dest en Aanholt gaan spelen, 4 CV's, keurig verdeeld over links en rechts.
    Met Sambo, een nieuwe linksback en later eventueel Mauro zijn alle posities in de verdediging dubbel bezet.

Tegen:
    Als we CL halen (waar ik vanuit ga) wil je dan met dit centrum de Poulefase in? :monkey:
    SKERLA
    Legende

Tikkieterug wrote: 26 Aug 2023, 10:23
    SKERLA wrote: 26 Aug 2023, 10:11 Met het risico dat het forum straks onbereikbaar wordt, gooi ik er de volgende stelling uit, gewoon omdat het kan:

Voor:

Tegen:
    Als we CL halen (waar ik vanuit ga) wil je dan met dit centrum de Poulefase in? :monkey:
    Ik deponeer alleen de stelling :)
    grasveld
    Internationale topspeler

RIO wrote: 26 Aug 2023, 08:47 Haha Ibi op de bank. Naast Noa zeker.
    Wel middenveld zie jij voor je dan als basis?

Ik denk persoonlijk niet dat Schouten, Veerman en Sangare een complementair trio is. Bosz' speelstijl is zoveel mogelijk balbezit hebben (liefst diep op de helft van de tegenstander) en snelle combinaties.

Schouten gaat uiteindelijk de nummer 6 worden. Daar ben ik van overtuigd. Balansbewaker en goede voetballer. Veerman lijkt me de tweede middenvelder die basis moet staan. Bij voetbal op de helft van de tegenstander (met doorgaans weinig ruimte) heb je iemand nodig met het oog. Iemand die lopende mensen kan bedienen met slimme passes. Dat is Veerman bij uitstek.

Dan blijft er nog één positie over. En dat is de 10 of in ieder geval een rol met iets meer dynamiek en idealiter diepgang. Zou kunnen dat Sangare hier uiteindelijk de basisspeler wordt. Maar ik ben persoonlijk van mening dat dit geen rol voor hem is, en ik denk dat Tillman deze positie misschien uiteindelijk wel zal gaan bekleden.

Sangare is in mijn ogen het beste in een speelstijl bij een team die de bal wat minder heeft. Bijvoorbeeld een middenmoter in de premier league. Lekker beuke, rennen, vliegen en duels winnen. Niet een profiel wat (goed) in een ploeg van Bosz past.

Bosz is iemand die harde beslissingen durft te nemen. En ik sluit dus niet uit dat dit zal betekenen dat Sangare op de bank zal belanden.

Beetje domme reactie om dan te komen met 'Naast lang' zeker. Maar dergelijke oneliners zie ik je vaker maken. :tear:
  • These users thanked the author grasveld for the post (total 5):
    JuanchoThomasFonzerilliYayaTouréTikkieterug
    Juancho
    Mister PSV

Royeren die SKERLA !
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    ComeOnPSV
    Vedette

Bosz gaat Sangaré nooit op de bank zetten.

Dan gaat hij iets verzinnen om met 4 middenvelders te spelen.
    Josef Dettelbacher
    Legende

Juancho wrote: 26 Aug 2023, 11:23 Royeren die @SKERLA !
    Reeds geroyeerde leden mogen niet stemmen over het royeren van andere forumleden :L
    Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    Trixm
    Vedette

grasveld wrote: 26 Aug 2023, 11:23

Ik denk persoonlijk niet dat Schouten, Veerman en Sangare een complementair trio is. Bosz' speelstijl is zoveel mogelijk balbezit hebben (liefst diep op de helft van de tegenstander) en snelle combinaties.

Schouten gaat uiteindelijk de nummer 6 worden. Daar ben ik van overtuigd. Balansbewaker en goede voetballer. Veerman lijkt me de tweede middenvelder die basis moet staan. Bij voetbal op de helft van de tegenstander (met doorgaans weinig ruimte) heb je iemand nodig met het oog. Iemand die lopende mensen kan bedienen met slimme passes. Dat is Veerman bij uitstek.

Dan blijft er nog één positie over. En dat is de 10 of in ieder geval een rol met iets meer dynamiek en idealiter diepgang. Zou kunnen dat Sangare hier uiteindelijk de basisspeler wordt. Maar ik ben persoonlijk van mening dat dit geen rol voor hem is, en ik denk dat Tillman deze positie misschien uiteindelijk wel zal gaan bekleden.

Sangare is in mijn ogen het beste in een speelstijl bij een team die de bal wat minder heeft. Bijvoorbeeld een middenmoter in de premier league. Lekker beuke, rennen, vliegen en duels winnen. Niet een profiel wat (goed) in een ploeg van Bosz past.

Bosz is iemand die harde beslissingen durft te nemen. En ik sluit dus niet uit dat dit zal betekenen dat Sangare op de bank zal belanden.

Beetje domme reactie om dan te komen met 'Naast lang' zeker. Maar dergelijke oneliners zie ik je vaker maken. :tear:
    30 miljoen plus waarde en een van je beste spelers zet je idd niet op de bank.
    Saibari is underrated.
    RIO
    Legende
    Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

grasveld wrote: 26 Aug 2023, 11:23

Jij begint met een domme opmerking dan krijg je er eentje terug. Sangare is de middenvelder die het beste in het systeem van Bosz past, ok, samen met Joey, maar 2 verschillende types. Dan gaat het tussen Schouten en een eventuele 10 (Tillman of Babadi). Maar maak je geen zorgen, Sangare wordt verkocht. We zullen niet de luxe hebben van een Sangare op de bank. :lol:
    René1978
    Nationale topspeler

RIO wrote: 26 Aug 2023, 09:47 Saibari is maximaal een 6je. Af en toe een 7+.
    Als je maximaal een 6 bent, kun je nooit een 7+ zijn.
    Ben het daar overigens niet mee eens. Saibari levert voortdurend en heeft met 2 assists, 1 doelpunt en een zeer belangrijk overstapje ook een heel behoorlijk rendement.
  • These users thanked the author René1978 for the post:
    RIO
    grasveld
    Internationale topspeler

Ik denk dat Bosz er lak aan heeft om 30 miljoen op de bank te zetten. Volgens mij heeft hij in het verleden wel vaker 'onlogische' beslissingen genomen. Kampioen worden is het grote doel waarvoor alles moet wijken. En als dat betekent dat Sangare (individueel inderdaad een goede speler) op de bank plaats moet nemen, denk ik niet dat hij dat zal nalaten.

Maar goed, let's agree to disagree. Verschillende inzichten over de kwaliteiten van Sangare. Een deel op het forum hier vind hem een van de beste middenvelders van de 21e eeuw, en een ander deel (waaronder ik) slaat hem iets minder hoog aan.

Ik denk wel dat we we allemaal op gerekend hadden dat Sangare inmiddels wel verkocht zou zijn. Maar in Europa staat hij er denk ik ook wat minder op dan ons beeld van hem hier op het forum.
    DonyellMalen
    Legende

René1978 wrote: 26 Aug 2023, 11:59Als je maximaal een 6 bent, kun je nooit een 7+ zijn.
    Oh jawel, vrouwen in de kroeg door middel van de befaamde pilsbril. :mrgreen:
  • These users thanked the author DonyellMalen for the post (total 3):
    NotoriousBIG046René1978ThomaJense
    Post Reply