Johan Bakayoko

Spelers A-selectie.
Post Reply
El Sordo
Vedette

Franciscus wrote: 29 Aug 2023, 11:12
El Sordo wrote: 29 Aug 2023, 11:05 Dus je leest niet goed, mist de discussie volledig, maar wil al kersenplukkend wel even gratuit een puntje maken? Je zult zelf vast erg tevreden zijn met je daaropvolgende lachebekje, maar misschien is het verstandig eerst eens wat Douwe Egberts door een filter te persen. Nihil ante coffeum.
Yep that's how I roll. Jij geeft een lachebekje en ik lach vriendelijk terug. Het punt is: Als je je pleidooi begint met een belachelijke premisse (Bakayoko anoniem als zeventienjarige) dan kun je nog inhoudelijk een goed punt maken, maar de simpele goegemeente waar ik mezelf toe reken geraakt dan niet meer zo ver.
AH! De premisse die jij aanhoudt klopt dus al niet. Vandaar de polemische verwarring die ik, derhalve, graag buiten mezelf plaats. Het werkelijke vertrekpunt van deze discussie was namelijk de aanname dat Babadi (o.a.) over twee jaar nog geen "cashcow" zou kunnen zijn, hence de vergelijking met Bakayoko die in ongeveer twee jaar tijd een grote ontwikkeling heeft doorgemaakt. Afijn, met jouw welbevinden vind ik de simpele goegemeente minder interessant -- dat reductieve (online) gekeuvel is een ware kwelgeest voor de ratio.

FIN.
  • These users thanked the author El Sordo for the post:
    Sao-Mellow
    DoelbewustProvoceren
    Regelmatige invaller

Risisco afweging hoe groot de kans is dat hij einde van het seizoen (voor of na het EK) beduidend veel meer geld waard is. Ik snap de club als bij een bod van 30 miljoen akkoord gaan in ieder geval.
    Franciscus
    Nationale topspeler
    Clubvoorkeur: PSV
    Favoriete speler: Mauro Jr

El Sordo wrote: 29 Aug 2023, 11:23
    Franciscus wrote: 29 Aug 2023, 11:12

Yep that's how I roll. Jij geeft een lachebekje en ik lach vriendelijk terug. Het punt is: Als je je pleidooi begint met een belachelijke premisse (Bakayoko anoniem als zeventienjarige) dan kun je nog inhoudelijk een goed punt maken, maar de simpele goegemeente waar ik mezelf toe reken geraakt dan niet meer zo ver.
    AH! De premisse die jij aanhoudt klopt dus al niet. Vandaar de polemische verwarring die ik, derhalve, graag buiten mezelf plaats. Het werkelijke vertrekpunt van deze discussie was namelijk de aanname dat Babadi (o.a.) over twee jaar nog geen "cashcow" zou kunnen zijn, hence de vergelijking met Bakayoko die in ongeveer twee jaar tijd een grote ontwikkeling heeft doorgemaakt. Afijn, met jouw welbevinden vind ik de simpele goegemeente minder interessant -- dat reductieve (online) gekeuvel is een ware kwelgeest voor de ratio.

FIN.
    Veel minder interessant, maar op je very high horse is het best eenzaam soms.
    En natuurlijk wordt Babadi een topper op de transfermarkt als hij nog een of twee jaar zich doorontwikkelt.

De premisse klopt inderdaad niet, maar het is wel degelijk on you.
    Persepolis
    Vedette

Je krijgt hier gewoon hoofdpijn van :tear: de hele discussie had niks te maken met Bakayoko, maar met wat er allemaal in 2 jaar kan gebeuren qua ontwikkeling van een jonge speler. Waarbij Bakayoko als voorbeeld werd genomen, en waaruit de stelling kwam dat hij 2 jaar geleden anoniem meehobbelde in de KKD (wat gewoon klopt) en nu een cash cow is geworden (wat ook klopt). Vervolgens springen 2 mensen op die ene zin, waarbij de hele context van de discussie ervoor wordt gemist. En krijg je wat je hierboven ziet :grin:
    Franciscus
    Nationale topspeler

Gezellig toch?
    In 2 jaar kan er veel gebeuren, ook op latere leeftijd. Kijk naar onze vroegere vrienden van Toulouse of Jerdy Schouten die ook maar 2 jaar in Italie was in NOS jaren.
    Ittot
    Internationale topspeler

DoelbewustProvoceren wrote: 29 Aug 2023, 11:34 Risisco afweging hoe groot de kans is dat hij einde van het seizoen (voor of na het EK) beduidend veel meer geld waard is. Ik snap de club als bij een bod van 30 miljoen akkoord gaan in ieder geval.
    Nu ben je gewoon aan het provoceren. 30 miljoen met de hele PL en PSG die er achteraan zit.
    Persepolis
    Vedette

Franciscus wrote: 29 Aug 2023, 11:45 Gezellig toch?
    In 2 jaar kan er veel gebeuren, ook op latere leeftijd. Kijk naar onze vroegere vrienden van Toulouse of Jerdy Schouten die ook maar 2 jaar in Italie was in NOS jaren.
    Dat was ook precies de stelling van El Sordo, nadat er werd gesteld dat Pepi en Babadi niet binnen 1-2 jaar cash cows zouden zijn. Bakayoko 2 jaar geleden vs. nu was het voorbeeld om dat te onderstrepen.
    Ittot
    Internationale topspeler

Ardbeg wrote: 29 Aug 2023, 10:08
    Ittot wrote: 29 Aug 2023, 10:06 PSV moet echt veel duidelijker maken dat 30 veel te weinig is. Dan komen ze ook niet met die onzin biedingen van 25 +5.

Ben er bang voor dat we dit weer niet weten uit te spelen. Ik mis Harry van Raay.

Misschien moet PSV iemand aannemen voor de verkoop. Iemand dat dat proces apart regelt, los van Brands en Earnie.
    Mag Earnie even de kans krijgen om echt een basisspeler te verkopen? Hij heeft die kant van zichzelf nog helemaal niet kunnen laten zien..
    Goeie. Ik zit nog in de modus dat we weer een uitverkoop gaan houden. Maar wellicht valt het mee. Zo niet dan moeten we daar toch maar eens aan denken. Is toch een vak apart lijkt me.

Overigens verliezen we elk recht van spreken over de Ajax tax als we nu als een blije gup gaan reageren met 30m opbrengst in deze situatie. Dan moeten we echt stil zijn. Dan ligt het aan ons en alleen aan ons.
    Franciscus
    Nationale topspeler

Persepolis wrote: 29 Aug 2023, 11:49
    Franciscus wrote: 29 Aug 2023, 11:45 Gezellig toch?
    Dat was ook precies de stelling van El Sordo, nadat er werd gesteld dat Pepi en Babadi niet binnen 1-2 jaar cash cows zouden zijn. Bakayoko 2 jaar geleden vs. nu was het voorbeeld om dat te onderstrepen.
    Ja, snap ik, maar het voorbeeld slaat nergens op. Iedereen snapt dat een 17jarige in de regel nog nergens is. Je bouwt geen goed huis op drijfzand. Zodra je daar aan begint kijkt er niemand nog naar het huis, maar gaat iedereen wijzen naar de slechte grond waarop het gebouwd is. Voor Teze heeft hij dan weer wel een glazen bol:
    Saibari en Teze gaan nooit meer dan tien-twaalf miljoen opleveren, vermoed ik.
    ComeOnPSV
    Vedette

Ittot wrote: 29 Aug 2023, 11:47Nu ben je gewoon aan het provoceren. 30 miljoen met de hele PL en PSG die er achteraan zit.
    Tot op heden lijken de biedingen niet boven de 25 miljoen euro uit te komen.
    Laten we eerlijk zijn. Madueke bewees echt een enorm talent te zijn. Hij had snelheid, rendement en is Engels.
    Bakayoko moeten we het allemaal nog zien. Ik vind 30 miljoen euro voor Bakayoko echt een uitstekend bedrag. Het is iemand die een halfjaartje bij ons in het eerste staat en daar best vaak een onvoldoende heeft gescoord. Niet erg, want hij leert ervan.

Maar als ik dit vergelijk met een Kokcu die voor minder gaat mogen wij echt niet klagen.
    Thijs
    Lid van verdienste
    Rol: Organisator Prediction League
    Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Als we Lozano + 15m krijgen voor Bakayoko is dat toch een heel goede deal? Lijkt mij beter dan €40m zonder Lozano, dus als die €10m net dat verschil maken tussen Lozano nog kunnen halen of niet, zou ik heel goed kunnen leven met €30m als je erna Lozano voor €15m kunt oppikken.

Anderzijds was mijn hot take in Heruone’s voorspeltopic dat Bakayoko een recordverkoop zou worden, dus daar hoop ik stiekem wel nog op…
    Ittot
    Internationale topspeler

ComeOnPSV wrote: 29 Aug 2023, 11:57
    Ittot wrote: 29 Aug 2023, 11:47Nu ben je gewoon aan het provoceren. 30 miljoen met de hele PL en PSG die er achteraan zit.
    Tot op heden lijken de biedingen niet boven de 25 miljoen euro uit te komen.
    Laten we eerlijk zijn. Madueke bewees echt een enorm talent te zijn. Hij had snelheid, rendement en is Engels.
    Bakayoko moeten we het allemaal nog zien. Ik vind 30 miljoen euro voor Bakayoko echt een uitstekend bedrag. Het is iemand die een halfjaartje bij ons in het eerste staat en daar best vaak een onvoldoende heeft gescoord. Niet erg, want hij leert ervan.

Maar als ik dit vergelijk met een Kokcu die voor minder gaat mogen wij echt niet klagen.
    Klopt. Madueke vind ik ook een veel en veel groter talent. Maar daar had 1 club interesse en niet de halve PL en PSG. Kokcu had alleen Benfica interesse. Dan is het lastig veel geld te vangen.

Kijk, ik vind bakayoko in vergelijking met andere ook zeker geen 40m waard. Maar daar gaat het niet om. Antony was ook geen 100 waardm Kudus ook geen 48. Etc. Etc. Het gaat erom dat er een hype is bij kapitaalkrachtige clubs om hem te halen en daar moet je meer uit kunnen halen dan wanneer er 1 club toevallig interesse heeft. 30m heb je toch al wel. Dus waarom akkoord gaan?
  • These users thanked the author Ittot for the post:
    De Realist
    El Sordo
    Vedette

Franciscus wrote: 29 Aug 2023, 11:55
    Persepolis wrote: 29 Aug 2023, 11:49

Ja, snap ik, maar het voorbeeld slaat nergens op. Iedereen snapt dat een 17jarige in de regel nog nergens is. Je bouwt geen goed huis op drijfzand. Zodra je daar aan begint kijkt er niemand nog naar het huis, maar gaat iedereen wijzen naar de slechte grond waarop het gebouwd is. Voor Teze heeft hij dan weer wel een glazen bol:
    Saibari en Teze gaan nooit meer dan tien-twaalf miljoen opleveren, vermoed ik.
    Zo. Dat zijn wel erg lange tenen voor een bejaarde. Want natúúrlijk snapt iedereen dat, logischer wordt het bijna niet en het voorbeeld is wel degelijk relevant (in dit geval, dus, vanuit het initiële gesprek in, kennelijk, de spreekwoordelijke porseleinkast waarin jij vervolgens als een rabiate olifant de vogeltjesdans of een vergelijkbaar kluchtige choreografie tracht op te voeren) omdat Bakayoko voorafgaand aan dat succesvolle seizoen vrijwel exact even oud was als Babadi nu, met wie het gesprek begon, weet u nog?

Dat laatste is overigens een vermoeden, geen voorspelling. Komop, zo moeilijk is het niet hoor, ik weet dat de kerk weinig op heeft met rede en wetenschap, maar met het drijfzandargument zou ik, als ik jou was, toch proberen op Archimedes te vertrouwen.
    Last edited by El Sordo on 29 Aug 2023, 12:14, edited 2 times in total.
    ComeOnPSV
    Vedette

Ittot wrote: 29 Aug 2023, 12:09Kijk, ik vind bakayoko in vergelijking met andere ook zeker geen 40m waard. Maar daar gaat het niet om. Antony was ook geen 100 waardm Kudus ook geen 48. Etc. Etc. Het gaat erom dat er een hype is bij kapitaalkrachtige clubs om hem te halen en daar moet je meer uit kunnen halen dan wanneer er 1 club toevallig interesse heeft. 30m heb je toch al wel. Dus waarom akkoord gaan?
    Kudus vond ik persoonlijk enorm goed. Ik ben blij dat die weg is daar.
    Antony is echt door de paniek van EtH.

Ben het met je eens dat de prijs nu opgedreven kan worden, maar ook daar zit een kanttekening aan. Je kan wel 45 vragen, maar dan haken de meeste clubs af. Nu is het een realistischer bedrag en heb je wat meer clubs. Maar dat PSV er rond de 35-40 uit zou moeten kunnen halen is zeker.
  • These users thanked the author ComeOnPSV for the post:
    Ittot
    Franciscus
    Nationale topspeler

El Sordo wrote: 29 Aug 2023, 12:10
    Franciscus wrote: 29 Aug 2023, 11:55

Zo. Dat zijn wel erg lange tenen voor een bejaarde. Want natúúrlijk snapt iedereen dat, logischer wordt het bijna niet en het voorbeeld is wel degelijk relevant (in dit geval, dus, vanuit het initiële gesprek in, kennelijk, de spreekwoordelijke porseleinkast waarin jij vervolgens als een rabiate olifant de vogeltjesdans of een vergelijkbaar kluchtige choreografie tracht op te voeren) omdat Bakayoko voorafgaand aan dat succesvolle seizoen vrijwel exact even oud was als Babadi nu, met wie het gesprek begon, weet u nog?

Dat laatste is overigens een vermoeden, geen voorspelling. Komop, zo moeilijk is het niet hoor, ik weet dat de kerk weinig op heeft met rede en wetenschap, maar met het drijfzandargument zou ik, als ik jou was, toch proberen op Archimedes te vertrouwen.
    Vermoedens zijn de voedingsbodem van voorspellingen.
    Voor de rest laat ik het er maar bij. Behalve dat ik alles behalve lange tenen heb, ik heb me geen moment beledigd gevoeld in deze discussie, ondanks je verwoede pogingen daartoe (die ik waardeer trouwens, ik lees je epistels eigenlijk best graag).
  • These users thanked the author Franciscus for the post:
    Thijs
    ruuddevil
    Legende

Als ik als club moest kiezen tussen Bakayoko en Madueke dan koos ik Bakayoko. Veel meer reliable en een team speler. Madueke kan af en toe geweldig voetballen, maar meestal heb je er geen reet aan.
  • These users thanked the author ruuddevil for the post (total 2):
    D.MillpantsMithras
    Tikkieterug
    Regelmatige invaller
    Favoriete speler: Gakpo

ruuddevil wrote: 29 Aug 2023, 12:21 Als ik als club moest kiezen tussen Bakayoko en Madueke dan koos ik Bakayoko. Veel meer reliable en een team speler. Madueke kan af en toe geweldig voetballen, maar meestal heb je er geen reet aan.
    Ik ook. Madueke is qua talent de betere, maar zo vaak spierblessures dat zijn ontwikkeling stokt. Bakayoko is leergierig en werkt heel gericht aan zijn zwakkere punten.
    DonyellMalen
    Legende

Tikkieterug wrote: 29 Aug 2023, 12:32Madueke is qua talent de betere, maar zo vaak spierblessures dat zijn ontwikkeling stokt.
    Sinds Madueke is vertrokken bij ons is hij niet meer geblesseerd geweest. ;)
    Lucky Luc
    Jeugdspeler

Als Bakayoko verstandig is blijft hij nog één of liever twee jaar hier. Stap naar Liverpool/ PSG is gewoon te vroeg, dat wordt bank zitten. De toegevoegde waarde van een “tussenstap club” als Burnley waar hij geen Europees voetbal speelt zie ik ook niet. Hij kan bij ons gewoon nog 2 jaar (hopelijk) CL spelen, en zich wat meer in de luwte (ED vs PL) door ontwikkelen. Hij heeft pas half jaar ED ervaring en is echt nog niet stabiel genoeg. Over 2 jaar is hij pas 22, mooie leeftijd voor een volgende stap naar een PL (sub)topper.
    Voor PSV wordt hij volgend jaar niet minder waard lijkt mij met al die clubs die hem nu al willen hebben. Ik zie voor volgend jaar na de EK een reële kans op een echte klapper a la Gakpo(+).
    ComeOnPSV
    Vedette

DonyellMalen
    Legende

Gelijk de deur wijzen.
    Armada
    Internationale topspeler

Thijs wrote: 29 Aug 2023, 12:03 Als we Lozano + 15m krijgen voor Bakayoko is dat toch een heel goede deal? Lijkt mij beter dan €40m zonder Lozano, dus als die €10m net dat verschil maken tussen Lozano nog kunnen halen of niet, zou ik heel goed kunnen leven met €30m als je erna Lozano voor €15m kunt oppikken.

Anderzijds was mijn hot take in Heruone’s voorspeltopic dat Bakayoko een recordverkoop zou worden, dus daar hoop ik stiekem wel nog op…
    Exact. Je moet naar de markt/context kijken. Verkoop Bakayoko = Lozano + centrale verdediger. Wie dat geen goede deal vindt binnen de huidige context… tja, dat kan maar ik begrijp niet hoe je dat een slechte deal kunt vinden.

Btw. Navraag gedaan… schijnt dat Bakayoko er internationaal qua data zo goed op staat. Het interessante is, dat zijn dribbel, niet durven er langs gaan, terug kappen en terug passen als succesvolle dribbel en succesvolle pass telt. Tja.
    Last edited by Armada on 29 Aug 2023, 12:52, edited 1 time in total.
  • These users thanked the author Armada for the post:
    Thijs
    DonyellMalen
    Legende

Ligt er wel aan wie de CB wordt. Wordt dat een Elvedi of een Sanchez ben ik tevreden. Kom je in de categorie Gerrit, dan niet.
    iam
    International
    Favoriete speler: 12e man

DonyellMalen wrote: 29 Aug 2023, 12:33
    Tikkieterug wrote: 29 Aug 2023, 12:32Madueke is qua talent de betere, maar zo vaak spierblessures dat zijn ontwikkeling stokt.
    Waar speelt die eigenlijk? In Jong chelsea oid?
    PSVTOPOss
    Vaste waarde in elftal

iam wrote: 29 Aug 2023, 12:56
    DonyellMalen wrote: 29 Aug 2023, 12:33

Waar speelt die eigenlijk? In Jong chelsea oid?
    Kwartiertje ingevallen dit seizoen, voor de rest 0 minuten (wel Jong Engeland EK gespeeld).
    Post Reply