PSV is toch al rond met twee clubs???
Johan Bakayoko
-
- Lid van verdienste
- Rol: Organisator Prediction League
- Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Maar lees ik nu dat zowel Sangaré als Vranckx bevriend zijn met Bakayoko en zijn aanwezigheid als extra reden zien om naar een bepaalde club te gaan? Toekomstige TD dan hoor…
- DonyellMalen
- Legende
- Clubvoorkeur: PSV
Baka ga je in het groepproces ook wel echt missen. Ligt goed in de groep, gangmaker en eveneens verbinder. Vertaalt bijv alles voor Sangaré.
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Ik heb niet het gevoel alsof ze het maximale eruit hebben kunnen halen als die 25 a 30 klopt. Maar van de andere kant had je hier op het forum op 3 februari eens moeten vragen wie er ontevreden zou zijn met Bakayoko ruilen voor Lozano en 15 miljoen. Bizar eigenlijk.
- Standbeeld
- Mister PSV
-
- Meervoudig international
Ik zal zo mijn moeder even bellen, die zal niet zoveel over Bakayoko weten maar wie weet
-
- Internationale topspeler
Dat mag je vinden. En daarom ben ik ook blij dat jij niet de TD van PSV bent. Ik denk dat Ajax er ook veel en veel meer uit zou halen, dus goed dat je die er bij haalt.loginnaam wrote: ↑29 Aug 2023, 16:42Ik kan met de beste wil van de wereld een bod van 25M + 5M voor een speler die nog niet heel veel heeft laten zien en vorig seizoen ook nog niet onbetwist basisspeler was (laatste 2 wedstrijden vorig seizoen op de bank), niet heel laag noemen. Een bod van 5 miljoen zou ik heel laag noemen. Een bod van 10 miljoen misschien meer overeenkomstig met wat hij nu heeft laten zien. Als hij bij Ajax zou spelen en zij zouden een bod van 25 + 5 miljoen voor hem krijgen dan zouden we hier met zijn allen weer lopen janken dat ze de Ajax-bonus voor de eerste de beste speler krijgen.
Als jij 10m voor een 20 jarige basisspeler van PSV, die international van België is, op een positie speelt waar meerdere clubs zo'n speler zoeken, met hele goede stats (waar toch meer naar gekeken wordt) en al een keer talent vh jaar in de KKD op zijn 19e is geworden, in de jeugd tevens bekend stond als groot talent 10m waard vind dan is dat helemaal prima. Ik zie dat toch ff wat anders. Helemaal omdat er veel PL clubs interesse hebben (zo slecht is dus niet??) naast PSG. Over het algemeen zorgt dat ervoor dat een speler nóg meer waard wordt.
-
PL clubs, PSG, etc. kopen ook spelers op de groei en lenen ze dan wel weer uit. Dat maakt een speler niet opeens 40 miljoen waard. Als PSV nu Bakayoko zou willen kopen dan zou ik een bedrag van fors meer dan 10 miljoen absurd en niet verantwoord vinden gegeven wat hij tot nu toe heeft laten zien. Ik zou hem nu ook absoluut niet voor 10 miljoen verkopen, want met verdere prestaties dit seizoen kan hij echt wel meer waard worden, maar 25 +5 miljoen is gewoon niet een heel laag bedrag voor hem, daar zit al een forse component voor potentie in.Ittot wrote: ↑29 Aug 2023, 19:13Dat mag je vinden. En daarom ben ik ook blij dat jij niet de TD van PSV bent. Ik denk dat Ajax er ook veel en veel meer uit zou halen, dus goed dat je die er bij haalt.loginnaam wrote: ↑29 Aug 2023, 16:42
Ik kan met de beste wil van de wereld een bod van 25M + 5M voor een speler die nog niet heel veel heeft laten zien en vorig seizoen ook nog niet onbetwist basisspeler was (laatste 2 wedstrijden vorig seizoen op de bank), niet heel laag noemen. Een bod van 5 miljoen zou ik heel laag noemen. Een bod van 10 miljoen misschien meer overeenkomstig met wat hij nu heeft laten zien. Als hij bij Ajax zou spelen en zij zouden een bod van 25 + 5 miljoen voor hem krijgen dan zouden we hier met zijn allen weer lopen janken dat ze de Ajax-bonus voor de eerste de beste speler krijgen.
Als jij 10m voor een 20 jarige basisspeler van PSV, die international van België is, op een positie speelt waar meerdere clubs zo'n speler zoeken, met hele goede stats (waar toch meer naar gekeken wordt) en al een keer talent vh jaar in de KKD op zijn 19e is geworden, in de jeugd tevens bekend stond als groot talent 10m waard vind dan is dat helemaal prima. Ik zie dat toch ff wat anders. Helemaal omdat er veel PL clubs interesse hebben (zo slecht is dus niet??) naast PSG. Over het algemeen zorgt dat ervoor dat een speler nóg meer waard wordt.
En mbt tot die hele goede stats: vergelijk maar eens hoe vaak Bakayoko per minuut bij een doelpunt betrokken was met Gakpo in zijn eerste echte seizoen in de Eredivisie. Dan zit je dat hij daar nog wel een stuk op achter blijft. Dat zie je ook als je hem vergelijkt met Malen. Leuk dat hij misschien goede dribbel of passing stats heeft maar Armada heeft al aangegeven hoe misleidend die kunnen zijn.
-
Ik heb het al vaker aangegeven. Maar het gaat er niet om dat hij beter of minder goed is dan Gakpo. Gakpo is ook beter dan Antony en die werd ook voor 2.5 keer zo veel verkocht. Mijn stelling is niet dat hij net zo goed is of beter dan Gakpo. Die prijs was veel en veel en veel te laag. Dat zei ik toen ook al.loginnaam wrote: ↑29 Aug 2023, 20:03PL clubs, PSG, etc. kopen ook spelers op de groei en lenen ze dan wel weer uit. Dat maakt een speler niet opeens 40 miljoen waard. Als PSV nu Bakayoko zou willen kopen dan zou ik een bedrag van fors meer dan 10 miljoen absurd en niet verantwoord vinden gegeven wat hij tot nu toe heeft laten zien. Ik zou hem nu ook absoluut niet voor 10 miljoen verkopen, want met verdere prestaties dit seizoen kan hij echt wel meer waard worden, maar 25 +5 miljoen is gewoon niet een heel laag bedrag voor hem, daar zit al een forse component voor potentie in.Ittot wrote: ↑29 Aug 2023, 19:13
Dat mag je vinden. En daarom ben ik ook blij dat jij niet de TD van PSV bent. Ik denk dat Ajax er ook veel en veel meer uit zou halen, dus goed dat je die er bij haalt.
En mbt tot die hele goede stats: vergelijk maar eens hoe vaak Bakayoko per minuut bij een doelpunt betrokken was met Gakpo in zijn eerste echte seizoen in de Eredivisie. Dan zit je dat hij daar nog wel een stuk op achter blijft. Dat zie je ook als je hem vergelijkt met Malen. Leuk dat hij misschien goede dribbel of passing stats heeft maar @Armada heeft al aangegeven hoe misleidend die kunnen zijn.
Ik zeg ook helemaal niet dat Bakayoko beter of even goed is. Ik zeg dat hij bijzonder goed in de markt ligt. Wat niet gek is als je onze laatste grote transfers ziet met een Gakpo, Malen en Dumfries die het allemaal waar maken in combinatie met wat ik al benoemde over Bakayoko. vd Beek liftte ook mee op het succes van de rest vh elftal. Iedereen, zelfs vd Beek zelf, wist dat hij geen 45 miljoen waard was en compleet zou gaan floppen. Waar het om gaat is dat hij om wat voor reden dan ook gewild was. En dat drijft de prijs.
Daarnaast is het ook niet eerlijk vergelijken. Gakpo kon veel rustiger wennen en in het elftal geintegreerd worden. Bakayoko moest er eerder en sneller staan. Hoe dan ook blijft Gakpo een betere speler en een groter talent.
ik zou hem eerder vergelijken met Doku. Ook Belgisch international. Ook 20 jaar. Vergelijkbaar qua stats. En kost 60m.
Ik blijf er bij. Alles onder de 40 is geen goede deal. Dan heb je niet voldoende gebruik gemaakt vh momentum. Neemt niet weg dat ik blij ben met Lozano als vervanger, daar niet van.
-
Ik verwacht dat PSV de afweging heeft gemaakt om wat minder voor Baka te krijgen, maar wel voldoende kapitaal om ook de verdediging te kunnen versterken.11 Tinus wrote: ↑29 Aug 2023, 17:52 Ik heb niet het gevoel alsof ze het maximale eruit hebben kunnen halen als die 25 a 30 klopt. Maar van de andere kant had je hier op het forum op 3 februari eens moeten vragen wie er ontevreden zou zijn met Bakayoko ruilen voor Lozano en 15 miljoen. Bizar eigenlijk.
Dit omdat de interesse in Ibi niet is zoals verwacht, en hij niet verkocht wordt (vind ik niet erg) en dus niet het verwachte geld opbrengt deze window, zodat van zijn transfer opbrengst de verdediging versterkt kan worden.
Nergens op gebaseerd overigens.
- SomaQan
- Nationale topspeler
Als dit het argument is dan zou ik daar direct voor teken.JChovanec wrote: ↑29 Aug 2023, 20:22Ik verwacht dat PSV de afweging heeft gemaakt om wat minder voor Baka te krijgen, maar wel voldoende kapitaal om ook de verdediging te kunnen versterken.11 Tinus wrote: ↑29 Aug 2023, 17:52 Ik heb niet het gevoel alsof ze het maximale eruit hebben kunnen halen als die 25 a 30 klopt. Maar van de andere kant had je hier op het forum op 3 februari eens moeten vragen wie er ontevreden zou zijn met Bakayoko ruilen voor Lozano en 15 miljoen. Bizar eigenlijk.
Dit omdat de interesse in Ibi niet is zoals verwacht, en hij niet verkocht wordt (vind ik niet erg) en dus niet het verwachte geld opbrengt deze window, zodat van zijn transfer opbrengst de verdediging versterkt kan worden.
Nergens op gebaseerd overigens.
Bakayoko verkopen
Sangare behouden
Lozano binnenhalen
+ Verdediger
Ik ben van mening dat we Sangare volgend jaar ook voor 25 mil kunnen verkopen mits hij geen topseizoen draait. Voor hem zou het ook beter zijn wanneer we de CL halen en hij daar zijn kwaliteiten kan laten zien. Dan levert hij volgend seizoen zeker die 37,5 mil op.
- Armada
-
30 miljoen pond. Dat klinkt steeds beter.
- De Realist
30 miljoen pond komt al meer in de buurt
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
- SomaQan
- Nationale topspeler
Laat ze lekker tegen elkaar opbieden. Hopelijk speelt Bakayoko net als die Kudus de wedstrijd van zijn leven door een hattrick te produceren zodat we er 40 mil voor krijgen.
-
- Legende
Wat heb je trouwens aan een doorverkoop% als je verkoopt aan de Engelse top? Die verkopen vrijwel alleen naar beneden.
- These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post:
- tezzyunited
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
- Struviet
Los van dat de 'wissel' Bakayoko voor Lozano een hele goede is, vind ik zo'n transfer van Bakayoko eigenlijk heel erg jammer in het moderne voetbal. Je ziet meer en meer dat er voor potentie de meest gekke bedragen betaalt worden. Spelers blijven daardoor veel sneller maar 1 of 2 seizoenen bij een club, uit de eigen jeugd of niet. En als het niet bevalt haalt die club een jaar later weer acht anderen.
- DonyellMalen
- Legende
Altijd doen. Wellicht koopt PSG hem alsnog over een aantal jaar als Franssprekende speler.Josef Dettelbacher wrote: ↑29 Aug 2023, 20:43Wat heb je trouwens aan een doorverkoop% als je verkoopt aan de Engelse top?
-
Aan de andere kant biedt dit ook weer heel wat kansen. Spelers zijn sneller geneigd hun dure spelers in te wisselen voor een talent met een hoog potentieel, als je dit goed aan pakt kun je dit soort spelers sneller oppikken (lozano, sanchez, benitez, luuk, zelfs lang)Struviet wrote: ↑29 Aug 2023, 20:46 Los van dat de 'wissel' Bakayoko voor Lozano een hele goede is, vind ik zo'n transfer van Bakayoko eigenlijk heel erg jammer in het moderne voetbal. Je ziet meer en meer dat er voor potentie de meest gekke bedragen betaalt worden. Spelers blijven daardoor veel sneller maar 1 of 2 seizoenen bij een club, uit de eigen jeugd of niet. En als het niet bevalt haalt die club een jaar later weer acht anderen.
-
- Vedette
Hopelijk schiet hij ons eerst richting de CL morgen. Toch wel knap dat hij best wat kritiek heeft gehad en toch steeds beter is gaan spelen. Bovendien een jongen met een sympathieke uitstraling. Altijd lachen en positief. Het grote talent kan ik nog steeds niet ontdekken maar zo’n top transfer is hem zeker gegund.
- These users thanked the author Johann Vogel for the post:
- Razzaa