Ajax
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Clubvoorkeur: PSV
- Favoriete speler: Dn Flamingo
Maakt geen verschil voor het doelpunt van Vertessen. Die zou nog steeds ongeldig zijn.
Bij PSV-Ajax (1-1) van vijf dagen geleden zag PSV'er Yorbe Vertessen zijn doelpunt door de VAR afgekeurd worden vanwege hands. Een dergelijke treffer zou ook na deze regelwijziging niet worden goedgekeurd. Vertessen kreeg de bal namelijk zelf op zijn arm én maakte het doelpunt.
- Ardbeg
- Mister PSV
Ik geloof er niks van..Grasmat wrote: ↑05 Mar 2021, 14:36 Maakt geen verschil voor het doelpunt van Vertessen. Die zou nog steeds ongeldig zijn.
Bij PSV-Ajax (1-1) van vijf dagen geleden zag PSV'er Yorbe Vertessen zijn doelpunt door de VAR afgekeurd worden vanwege hands. Een dergelijke treffer zou ook na deze regelwijziging niet worden goedgekeurd. Vertessen kreeg de bal namelijk zelf op zijn arm én maakte het doelpunt.
-
- Internationale topspeler
Die bal was een rebound van de keeper en kwam tegen de arm van Vertessen dus een geldig doelpunt.Grasmat wrote: ↑05 Mar 2021, 14:36 Maakt geen verschil voor het doelpunt van Vertessen. Die zou nog steeds ongeldig zijn.
Er staat duidelijk dat via een rebound de goal wel goedgekeurd wordt.
-
- Internationale topspeler
Dat zou het geval zijn als het hands-schot-redding-rebound-goal was. Maar bij Vertessen was het schot-redding-hands-goal, de goal volgde meteen op de handsbal zonder nog een redding tussendoor en zou dus nog steeds afgekeurd worden.
- Persepolis
- Vedette
Precies, de verandering zou geen effect hebben op een geval zoals bij Vertessen. Het gaat om wat ná de handsball gebeurt: scoort de speler meteen zelf, wordt het alsnog afgekeurd. Scoort een ploeggenoot, of wordt het volgende schot van de speler gered en uit die rebound weer gescoord, dan wordt het niet afgekeurd.
- Hatseflats
- Vedette
Dat is toch ook hartstikke krom? Dus het is hands als Vertessen zelf scoort, maar als hij direct daarna een assist zou geven, dan telt ie wel.
"Levert het een assist op of valt de goal op een andere manier zoals een rebound, dan blijft de treffer dus staan."
Ik zie die bal van Vertessen eigenlijk als een rebound. Dus zou vanaf nu moeten tellen. Maar ook dit is weer lekker makkelijk van de IFAB om dit maar weer aan de ajax-scheidsrechters over te laten om een beslissing te nemen.
Edit: het feit dat wij hier nu al over discussiëren zegt al weer genoeg.
"Levert het een assist op of valt de goal op een andere manier zoals een rebound, dan blijft de treffer dus staan."
Ik zie die bal van Vertessen eigenlijk als een rebound. Dus zou vanaf nu moeten tellen. Maar ook dit is weer lekker makkelijk van de IFAB om dit maar weer aan de ajax-scheidsrechters over te laten om een beslissing te nemen.
Edit: het feit dat wij hier nu al over discussiëren zegt al weer genoeg.
- Joenepsv
- Legende
Als de VAR die treffer niet had afgekeurd had er helemaal niet geklaagd. Vertessen krijgt hem op zijn bovenarm die straks langs het lichaam staat van anderhalve meter afstand. Zonder VAR had helemaal niemand op het veld iets gezien in elk geval. Het is gewoon weer eens een mazzeltje voor Ajax. Zoals ze dit seizoen al zoveel hebben gehad. Alles zit ze mee, niks zit ze tegen.
En als ze iets tegen zit zoals het transfervrij vertrek van Brobbey doen ze onderling een wedstrijdje wie het hardste kan janken. Lees al twee dagen stukjes dat zowel Overmars als holmaat van Ajax Valentijn Driessen het schandalig vinden dat Hoogma er uitspraken over heeft gedaan. Wat een gejank steeds. Dus als Ajax een talent uit Denemarken, Brazilië of Slowakije haalt is het goed voor zijn ontwikkeling en heeft Ajax gelijk maar als Brobbey (misschien) naar Leipzig vertrekt is dat slecht voor zijn ontwikkeling en moet iedereen dat vinden. Volgens mij is dat precies hetzelfde. Het is eten of gegeten worden in de voetbalwereld. Ajax is vooral goed in zichzelf helemaal vol vreten maar als ze dat kleine stukje frikandel moeten afgeven beginnen ze te janken. Net mijn debiele buurjongen.
En als ze iets tegen zit zoals het transfervrij vertrek van Brobbey doen ze onderling een wedstrijdje wie het hardste kan janken. Lees al twee dagen stukjes dat zowel Overmars als holmaat van Ajax Valentijn Driessen het schandalig vinden dat Hoogma er uitspraken over heeft gedaan. Wat een gejank steeds. Dus als Ajax een talent uit Denemarken, Brazilië of Slowakije haalt is het goed voor zijn ontwikkeling en heeft Ajax gelijk maar als Brobbey (misschien) naar Leipzig vertrekt is dat slecht voor zijn ontwikkeling en moet iedereen dat vinden. Volgens mij is dat precies hetzelfde. Het is eten of gegeten worden in de voetbalwereld. Ajax is vooral goed in zichzelf helemaal vol vreten maar als ze dat kleine stukje frikandel moeten afgeven beginnen ze te janken. Net mijn debiele buurjongen.
- ruuddevil
- Legende
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/97 ... -blah.html
Negatieve verhalen. Slangen. Blablabla. Deze gasten zijn te dom om te schijten. Eens kijken hoe dat steek incident afloopt, dan zullen we zien of het inderdaad blablabla was. Komt voor alle partijen wel lekker uit zo’n vertrek naar Rusland.
Negatieve verhalen. Slangen. Blablabla. Deze gasten zijn te dom om te schijten. Eens kijken hoe dat steek incident afloopt, dan zullen we zien of het inderdaad blablabla was. Komt voor alle partijen wel lekker uit zo’n vertrek naar Rusland.
-
- Legende
- Ren Höek
- Vedette
Nee, dat zegt vooral dat mensen deze nieuwe regel niet goed interpreterenHatseflats wrote: ↑05 Mar 2021, 16:03 Edit: het feit dat wij hier nu al over discussiëren zegt al weer genoeg.
De goal van Vertessen tegen Ajax zou ook na de wijziging afgekeurd worden, aangezien hij direct scoort na zijn handsbal. Sommigen raken in de war door de rebound, maar dat verschil legt [mention]loginnaam[/mention] duidelijk uit.
Dat deze wijziging echter zo snel na de vorige komt en midden in het seizoen wordt ingevoerd is veelzeggend en opvallend. De IFAB maakt er een puinhoop van.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
-
- Geselecteerd voor Oranje
- Clubvoorkeur: Ajax
Dus een echt intelligente speler die direct weet te schakelen zou in een split second de boel nog af willen leggen en op zoek gaan naar een medespeler. Dat lijkt me heel interessant om eens te zien, al geloof ik dat het in de praktijk weinig voor gaat komen. Je moet dan wel niet zo snel schakelen en soms heb je zelf niet eens door dat de bal met de arm/hand wordt getoucheerd. Ik vind het in ieder geval geen goede verandering. je kunt veel van aanvallend hands is altijd hands vinden, maar het is in ieder geval duidelijk. Het haalt het stukje interpretatie van de scheidsrechter en/of VAR volledig weg, dat heeft ook zijn voordelen. Het is in ieder geval eerlijk en voor iedereen even kut.
Morgen hebben we het geluk dat er bij Groningen ook de nodige spelers ontbreken. Ik verwacht geen leuke wedstrijd, Groningen is goed georganiseerd en geeft niet zo veel weg. Die hebben het ons de vorige keer ook heel lastig gemaakt. Mogelijk krijgen Blind en Klaassen ook rust met het oog op Young Boys. Wat mij betreft volkomen legitiem, maar je gaat er daardoor wel wat op achteruit. Met Tagliafico die weer wedstrijdfit is en Kudus die steeds meer minuten maakt heb je gelukkig twee prima vervangers. Hopelijk krijgt Neres ook weer wat minuten, ik verwacht dat hij Europees belangrijker is/kan zijn dan Antony die veel minder diepgang en snelheid heeft. Dat gaan we nodig hebben als we nog wat langer mee willen doen. Geen ongunstige loting denk ik, maar als je Leverkusen weet uit te schakelen en in de competitie zo ruim op kop staat ben je ook geen campingelftal. Niet onderschatten dus, ook al ben je de favoriet in het tweeluik.
Morgen hebben we het geluk dat er bij Groningen ook de nodige spelers ontbreken. Ik verwacht geen leuke wedstrijd, Groningen is goed georganiseerd en geeft niet zo veel weg. Die hebben het ons de vorige keer ook heel lastig gemaakt. Mogelijk krijgen Blind en Klaassen ook rust met het oog op Young Boys. Wat mij betreft volkomen legitiem, maar je gaat er daardoor wel wat op achteruit. Met Tagliafico die weer wedstrijdfit is en Kudus die steeds meer minuten maakt heb je gelukkig twee prima vervangers. Hopelijk krijgt Neres ook weer wat minuten, ik verwacht dat hij Europees belangrijker is/kan zijn dan Antony die veel minder diepgang en snelheid heeft. Dat gaan we nodig hebben als we nog wat langer mee willen doen. Geen ongunstige loting denk ik, maar als je Leverkusen weet uit te schakelen en in de competitie zo ruim op kop staat ben je ook geen campingelftal. Niet onderschatten dus, ook al ben je de favoriet in het tweeluik.
- Ailon
- Vedette
-
- Legende
- Hatseflats
- Vedette
-
- Legende
Geef dan gewoon standaard die kutclub een kans om een penalty over te nemen..
Wat een farce dit weer..
Het is niet te geloven hoeveel cadeautjes ze weer tot nu toe hebben gekregen en hoeveel ze gespaard zijn gebleven door dit door en door afschuwelijke scheidsrechterkorps in Nederland..
Wat een farce dit weer..
Het is niet te geloven hoeveel cadeautjes ze weer tot nu toe hebben gekregen en hoeveel ze gespaard zijn gebleven door dit door en door afschuwelijke scheidsrechterkorps in Nederland..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
— Thomas Sowell