Interessante spelers

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Tomm
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

Ardbeg wrote: 05 Mar 2021, 16:32
Jwoeloe wrote: 05 Mar 2021, 16:28 Nog maar eens een suggestie: Marek Hamsik. Na jaren voor Napoli te hebben gespeeld, naar China gegaan en daar nu 2 jaar gespeeld. Vertrekt daar per direct en gaat tot einde seizoen bij Göteborg tekenen. Vanaf volgend seizoen dus weer transfervrij. Inmiddels 33, kan zijn huidig niveau niet inschatten, want ik kijk niet naar de Chinese competitie, maar zou dus naast Sangare een hoop kwaliteit en ervaring kunnen toevoegen aan onze jonge, talentvolle groep. En dan heb je een speler op die positie die ook doelpunten kan maken. Je zou in ieder geval zeggen dat wij op z'n minst hetzelfde salaris op zouden kunnen hoesten als een Göteborg.
Heel goede suggestie maar had hem liever 3,4 jaar terug zien komen. Ik vind 33 te oud. Die kan je binnen no-time weer vervangen..
https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=385405

:lol:
DC_PSV
Vedette

Image

Ik heb deze speler gescout, zou perfect bij ons passen.😁
#simplythebest
Ardbeg
Mister PSV

Ik ben benieuwd of PSV nog actief in de Serie A naar een verdediger zoekt. Is Lyanco afgeschreven? Hoe sterk was het Toloi gerucht?

Robson de Souza
Vedette

Ardbeg wrote: 10 Mar 2021, 10:45 Ik ben benieuwd of PSV nog actief in de Serie A naar een verdediger zoekt. Is Lyanco afgeschreven? Hoe sterk was het Toloi gerucht?

Die is helaas schier onhaalbaar.
Ardbeg
Mister PSV

Robson de Souza wrote: 10 Mar 2021, 11:12
Ardbeg wrote: 10 Mar 2021, 10:45 Ik ben benieuwd of PSV nog actief in de Serie A naar een verdediger zoekt. Is Lyanco afgeschreven? Hoe sterk was het Toloi gerucht?

Die is helaas schier onhaalbaar.
Geen idee. Als Gotze haalbaar is..
PSV90
Nationale topspeler

Wat mij betreft zijn volgend seizoen naar verwachting de volgende basisplekken al vergeven:

Drommel, Teze, Boscagli, Max, Sangare, Götze, Gakpo, Zahavi, Madueke.

*Rosario zou ik er gewoon bijhouden als er geen goed bod komt en die gaat dan ook gewoon weer veel minuten maken.

Dat laat ruimte voor 2 beoogde basisversterkingen. Afhankelijk van waar je Teze en Boscagli zet, zijn dat een rechtsback, centrale verdediger en een centrale middenvelder (2 vd 3). Voor die posities zien ik het liefst spelers die wat ervaring meebrengen en het elftal kunnen sturen. Denk aan types als Pröpper, Alderweireld en in minder mate Arias.

Voor de breedte hebben we een goede alternatieven, een aantal vraagtekens qua fitheid, kwaliteit, contractsituatie, een aantal huurlingen dat mogelijk terugkomt en hopelijk een aantal spelers die van onderaf doorbreken.

We kunnen ons niet veroorloven om spelers te stapelen. Dus zal er eerst een hele rits spelers moeten vertrekken voordat we aan breedte versterkingen kunnen gaan denken. Echter hebben we dit seizoen ook kunnen zien dat het met dit systeem belangrijk is om een brede selectie te hebben met spelers die het systeem kunnen uitvoeren . Volgend jaar moeten we oogsten en hopelijk op meerdere fronten lang actief zijn. Ik zie wel wat oude bekenden wiens carrière nu in het slop zit die mogelijk interessant zouden kunnen zijn als breedteversterking, namelijk Locadia, Brenet en Bruma. Waren bij hun vertrek allen basisspeler en zijn inmiddels een ervaring rijker (en een illusie armer), indien fit en gemotiveerd kunnen ze ons in mijn ogen wel helpen.

Disclaimer: Ik begrijp dat PSV niet alleen maar oude bekenden en spelers zonder restwaarde moet halen, ik benoem ze als optie niet als totaal plan.
Revolinho
Internationale topspeler

De basis voor volgend seizoen kan iedereen afgaande op dit seizoen wel inschatten, maar we weten ook dat er in een zomer ook wel onverwachte dingen kunnen gebeuren.

Wel is duidelijk dat de bank ook sterk moet zijn. Madueke is nu een enorme luxe, maar als hij volgend seizoen basis staat, moet je dus eenzelfde kwaliteit speler voor op de bank zoeken. Dat betekent dus dat je niet alleen maar de gaten in de basis moet opvullen, maar ook de bank moet versterken.
Heruone
Lid scoutingsteam

Ik vind Doan nog steeds heel erg interessant. Dat vond ik hem al bij Groningen waar hij statistisch heel goed scoorde en nmi was hij ook vorig jaar nog lang niet zo slecht. Het ongelukkige voor hem was gewoon dat het een aankoop was op een verkeerd moment. Ik volg Bielefeld verder niet, maar volgens mij doet hij daar niet onaardig (snelle blik in de statistieken). Samen met Klos de topscorer en de meeste assists (betrokken bij 5 van de in totaal 18 gescoorde goals), veruit meeste keypasses per game van Bielefeld, veruit meeste dribbels per game van Bielefeld, vaakst onreglementair afgestopt. Doet het qua stats echt niet slecht in perspectief tot als je de cijfers van Arminia en zijn teamgenoten bekijkt. Kijk verder geen Bielefeld, dus wellicht dat andere mensen op basis van beeld iets kunnen zeggen, maar qua stats oogt hij nog steeds interessant. Past bovendien ook wel in het spelletje wat Schmidt wilt spelen.

https://fbref.com/en/players/d01bbb6f/Ritsu-Doan

Mocht Ihattaren echt weggaan van de zomer, dan vind ik het geen gek idee om Doan een nieuwe kans te bieden ;)
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Manolev25
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV und der BVB

Helemaal met Heruone eens, ik wil Doan echt nog niet afschrijven. Ze zijn in de Bundesliga toch best gecharmeerd van hem en de wedstrijden die ik van hem zag waren best prima (wedstrijden tegen Bayern, Dortmund etc.). Aan de andere kant heb je natuurlijk ook wel Mo en Mauro nog voor die posities, al zal Mo waarschijnlijk wel een transfer gaan maken
PCGC
Vedette

Armando Izzo, 10 miljoen, salaris rond de 3 miljoen.

CB van Torino. Is alleen al 29, gaat PSV dus nooit doen.
#FreeGeneratie4
Heruone
Lid scoutingsteam

Mauro is een hele nuttige speler, maar die gaat niet het verschil maken zodra hij erin komt of zodra hij een blessure over een langere periode moet invullen. Nuttige speler om erbij te hebben, maar je wilt niet dat je 12/18e plek louter uit die posities bestaat.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Vind Mauro en Doan beetje hetzelfde. Net niet spelers. Daarom ook jammer dat Mauro niet de kans kreeg en Doan werd aangetrokken.
PCGC
Vedette

Je 12/18e keus zijn spelers die, als ze in de basis staan ter vervanging van Götze , Madueke of Boscagli, de wedstrijden tegen Utrecht, Twente, Heracles en Heerenveen ook moeten kunnen winnen. Dat zijn de ideale reserve spelers. Spelers als Doelen, Lucius etc.
#FreeGeneratie4
Heruone
Lid scoutingsteam

Ja, ben ik mee eens, maar dat heeft niet alleen met kwaliteit te maken maar ook met rendement leveren. Zie o.a. Labyad bij Ajax. Die is kwalitatief echt niet van het niveau dat Ajax/PSV horen na te streven, maar hij prikt in zijn inval- en roulatiebeurten wel altijd een paar goaltjes mee.

Edit: En verder vind/vond ik Doan echt wel beter dan Mauro.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Wat heeft Doan meer laten zien dan in de Eredivisie? Ik vind het echt vlees noch vis, beetje zoals Mauro die wel op meerdere posities inzetbaar is.
koetje
Legende

Doan is een prima breedtespeler in het rijtje Thomas en Mauro. Maar kun je daar 8 miljoen (zoiets was de clausule) voor ontvangen doe hem dan weg deze zomer. Dat geld kun je beter investeren in een 6, backs op een CV.
Momfer
Vaste waarde in elftal

PCGC wrote: 11 Mar 2021, 11:11 Armando Izzo, 10 miljoen, salaris rond de 3 miljoen.

Zie dat Lyanco daar ook nog steeds rondloopt en geen basisplek heeft. Hetzelfde geldt voor Rodriguez.
Ze staan technisch gezien op degraderen (wel nog 2 wedstrijden tegoed), wellicht interessant in de zomer.
Ren Höek
Vedette

Waarom heeft Lyanco geen basisplaats?
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Manolev25
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV und der BVB

Momfer wrote: 11 Mar 2021, 11:32
PCGC wrote: 11 Mar 2021, 11:11 Armando Izzo, 10 miljoen, salaris rond de 3 miljoen.

Zie dat Lyanco daar ook nog steeds rondloopt en geen basisplek heeft. Hetzelfde geldt voor Rodriguez.
Ze staan technisch gezien op degraderen (wel nog 2 wedstrijden tegoed), wellicht interessant in de zomer.
Pfoe mocht Max al vertrekken deze zomer zou zo'n Rodriguez wel echt een hele fijne versterking zijn op de LB
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Ren Höek wrote: 11 Mar 2021, 12:01 Waarom heeft Lyanco geen basisplaats?
Fake news, is vrijwel altijd basisspeler. Laatst 3 wedstrijden op rij niet maar de meest recente wedstrijden wel.
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Sensation wrote: 11 Mar 2021, 12:06
Ren Höek wrote: 11 Mar 2021, 12:01 Waarom heeft Lyanco geen basisplaats?
Fake news, is vrijwel altijd basisspeler. Laatst 3 wedstrijden op rij niet maar de meest recente wedstrijden wel.
Hmm, dan maar een Sjaak Swartje doen en hopen dat ze degraderen. Anders lijkt het me een moeilijk verhaal. Of ja, dat zal het als ze degraderen ook al wel zijn trouwens.
Ardbeg
Mister PSV

Jeison Murillo, is dat nog wat?
Heruone
Lid scoutingsteam

RIO wrote: 11 Mar 2021, 11:26 Wat heeft Doan meer laten zien dan in de Eredivisie? Ik vind het echt vlees noch vis, beetje zoals Mauro die wel op meerdere posities inzetbaar is.
Vrijwel alle statistieken van Doan vorig jaar bij PSV zijn (significant) beter dan de statistieken die Mauro momenteel overlegt onder Schmidt. Ik vind Doan momenteel geen onbetwiste basisspeler voor het niveau PSV/Ajax, maar ik denk dat hij qua niveau er zeker wel dichter tegen aanzit dan Mauro. Het grootste verschil is tussen beide spelers is ook dat het totaal andere type spelers zijn. Mauro is meer een spelmakertje, maar hij laat dit seizoen zien dat hij een enorm gebrek aan handelingssnelheid en passingrange heeft. Voor een spelmaker creëert Mauro echt absurd weinig. En sowieso, wellicht onderschatten veel mensen dat nogal, scoort Mauro momenteel echt statistisch heel erg slecht. Doan is wat directer in zijn spel, dribbelt meer, ook in zijn acties richting de goal en is daardoor sowieso van nature al veel gevaarlijker dan Mauro.

Verder vond ik Doan vorig jaar niet slecht, alleen hij had het probleem dat het team totaal niet draaide (ook vanuit tactisch perspectief). Daar is overigens niet alleen Doan van de klos geweest. In de wedstrijden die hij iig wel speelde, vond ik dat hij wel handelingssnelheid en techniek liet zien. Ik blijf erbij dat Doan een prima speler is die in potentie met gemak het niveau PSV/Ajax 1 aankan. Dat gevoel had ik eerst ook bij Mauro, maar na dit seizoen twijfel ik daar enorm aan. Sterker nog, ik ben momenteel van mening dat hij dat totaal niet heeft. Het jammere is eigenlijk dat de aankoop van Doan vorig seizoen gewoon geheel onnodig was. En dat als Ihattaren dit seizoen niet vertrekt, een verkoop voor beide partijen sowieso de beste oplossing is.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Toen Doan net kwam was hij onbetwist de enige en beste optie op rechtsbuiten onder van Bommel. Het draaide in het begin wel aardig en ik kan me herinneren dat Dumfries ook meteen beter ging spelen in die eerste wedstrijden. Toen het fout ging en we in de crisis kwamen speelde we met een gehandicapte aanval en daar hielp Doan ook niet aan mee. Toen Faber kwam speelde hij nog anderhalve wedstrijd op het middenveld geloof ik maar daarna koos Faber voor Ihattaren op rechts en kwam Doan niet meer aan de bak. Tijdens de voorbereiding kreeg hij nr 11 maar gebruikte Schmidt vooral Mauro voor die positie en begin Doan een nat onderbroekje te krijgen en koos hij eieren voor zijn geld ivm de Olympische spelen in eigen land. Daarvoor moest alles wijken.

Gisteren zag ik hem nog aan het werk omdat ik een betje op Bielefeld-Bremen had staan maar het was niet geweldig op dat knollenveld en tegelijk vind ik ook de keuze voor Bielefeld niet zo handig. Maar die gaan wellicht degraderen dus kunnen ze Doan niet eens kopen en krijgen we hem weer terug.

Persoonlijk zou ik mezelf niet van de Doan fanclub noemen, maar ik denk dat hij perfect past als halftien bij PSV onder Schmidt. Hij werkt knetter hard, heeft wel die pass in huis en kan ook wel een bal binnen schieten maar is niet perse heel veel beter dan Mauro. Had dit jaar hier 20 wedstrijden gespeeld en waarschijnlijk meer goals/assists dan Ihattaren en Mauro maar qua productiviteit zou hij niet in de buurt komen van Zahavi Malen Madueke Gotze en Gakpo. Vooral die laatste 3 laten toch wel zien hoe afhankelijk we zijn van knetter harde cijfers.

Indien Ihattaren verlengd dan hebben we met Madueke/Ihattaren/Doan/Mauro genoeg opties vanaf de bank. Maar als Malen weg gaat dan moet er een nieuwe spits bij (basis of bank) maar ik zou me geen zorgen maken als we op een regenachtige zaterdagavond thuis tegen Twente spelen met Mauro en of Doan in de basis.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Ideale centrale verdediger, Moussa Niakhate van Mainz:
https://totalfootballanalysis.com/playe ... is-tactics

Moet 11mil kosten en ik krijg een beetje Max-vibes, bekend bij de grote clubs maar niemand die echt toeslaat. Linksbenig, 25 jaar oud, en over de 120 wedstrijden op het hoogste niveau (Bundesliga en Ligue 1).

Wat quotes:

"One of the many reasons why Niakhaté is on the radar of many top clubs across Europe is due to his technical ability when in possession of the ball. During this season, Niakhaté has attempted 1450 passes, of which, 1177 have been successful, gaining an 81.2% pass completion rate. He has attempted more medium passes than short or long this campaign and has an 88.6% medium pass completion rate. In Niakhaté’s left-sided defensive position, being able to accurately produce medium/long term passes could prove vital in advancing his team through the thirds, as well as placing his team in key areas when in the attacking transition."

"In this example, Niakhaté has possession of the ball deep in his own third and looks to progress the ball into the midfield third. We again see him under pressure, this time by the Gladbach attacking midfielder. Instead of hopelessly kicking the ball upfield and hoping his team somehow retain possession of the ball, he plays a progressive pass which splits the two Gladbach attacking players into the awaiting Robin Quaison, who is ready to receive to take the ball forwards.
Not only did Niakhaté identify advanced players who are in positions to receive, but the timing and weight of the pass were perfect for his team to advance through the thirds. The weight of the pass allowed his teammate to receive and exploit the space at that moment. The timing of the pass was perfect which meant he didn’t spend too much time on the ball to lose possession from the direct press and played the pass at the right time to allow overloads in the midfield third to happen due to Gladbach’s midfielders being out of position."

"This season, Niakhaté has attempted to tackle 56 opposition players and won 41 of these. Niakhaté averages 7.1 defensive duels per 90 and 65.73% of these are successful duels. He has won 42 duels on the left flank and 29 in the penalty area. Niakhaté is a vital player in the FSV Mainz 05 defensive setup and holds strong qualities off the ball to prevent the opposition from being successful."

"In the game against Hoffenheim, the home side are on the counterattack and looking to exploit the space in an overload situation. As St. Juste goes to deny Hoffenheim from advancing on the counter, Niakhaté makes a regressive run off the ball to block the passing line to the Hoffenheim support player.

Instead of going to press the player receiving the ball, Niakhaté identifies the space off the ball which could be a dangerous area for the ball to be played into and manages to regain possession and prevent Hoffenheim from being in with a goal-scoring opportunity.

To be able to make successful interceptions, a defender not only has to have the correct body position but has to be in the correct positions off the ball to allow them to intercept and regain possession. In the game against FC Koln, we can see Niakhaté obtaining a position as the last defender to intercept and prevent an attack."

En de conclusie:
"This analysis has delved into Niakhaté’s performance this season and identified the strong technical traits he holds when in possession of the ball. This allows his team to advance through the thirds and into positions where they can hurt the opposition. In addition, this analysis has also looked at Niakhaté’s role in his team’s out-of-possession tactics and when the trigger point is for him to go and press the opposition to try and regain possession.

Lastly, this analysis has looked at Niakhaté’s defensive duties and the strong positional sense he holds, as well as timing his runs off the ball to intercept key passes and shots at the goal.

Niakhaté is a highly-recognised figure within the FSV Mainz 05 squad and will continue to improve as a defender. It is no surprise that he is catching the eye of numerous clubs across Europe and experience in the UEFA Champions League would allow him to develop even further."
Last edited by Sensation on 11 Mar 2021, 14:03, edited 1 time in total.
Post Reply