Interessante spelers

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Heruone
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: PSV

Sensation wrote: 11 Mar 2021, 13:55 Ideale centrale verdediger, Moussa Niakhate van Mainz:
https://totalfootballanalysis.com/playe ... is-tactics

Moet 11mil kosten en ik krijg een beetje Max-vibes, bekend bij de grote clubs maar niemand die echt toeslaat.
Goede speler, maar krijg je dan niet hetzelfde probleem als Teze-Boscagli?

Image
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
ruuddevil
Legende

Ronaldo gaat wellicht weg bij Juventus. Als Gotze lukt dan moet CR7 ook kunnen.
Ardbeg
Mister PSV

Sensation wrote: 11 Mar 2021, 13:55 Ideale centrale verdediger, Moussa Niakhate van Mainz:

Moet 11mil kosten en ik krijg een beetje Max-vibes, bekend bij de grote clubs maar niemand die echt toeslaat.
Hij speelt LCV, toch? Ik zie liever iemand voor RCV persoonlijk, gezien Boscagli zo goed ontwikkelt
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Heruone wrote: 11 Mar 2021, 14:00

Image
Vooral positioneel vind ik hem sterker dan Teze en Boscagli (beiden maken daar reuze sprongen in, maar bij Niakhate is het echt een sterke kwaliteit). Daar zit het verschil vind ik. En qua duelkracht vind ik hem beter.

Pressures, waar Niakhate goed scoort in jouw overzicht, betekend dit het druk naar voren zetten? Hoe moet ik die lezen? En kan je hetzelfde grafiekje uitdraaien voor Teze en Boscagli en die ernaast plakken? Ben wel benieuwd :)

[mention]Ardbeg[/mention] ik zou het liefste Teze RCV houden en een nieuwe RA en CV halen, Boscagli mag Rosario gaan vervangen op CVM ;)
Momfer
Vaste waarde in elftal

Sensation wrote: 11 Mar 2021, 12:06
Ren Höek wrote: 11 Mar 2021, 12:01 Waarom heeft Lyanco geen basisplaats?
Fake news, is vrijwel altijd basisspeler. Laatst 3 wedstrijden op rij niet maar de meest recente wedstrijden wel.
Haha fake news nog wel, de term heeft net als nazi toch wel behoorlijk aan kracht ingeboet over de jaren.
Maar ik zat er inderdaad naast. Ik had de laatste paar wedstrijden bekeken en op basis daarvan dacht ik dat ie niet veel speelde. Voor de goede orde, de laatste wedstrijd speelde hij, daarvoor 3x niet en daarvoor wel zo'n beetje alles.

Het zal er inderdaad van af gaan hangen of ze degraderen of niet. Verwacht het eigenlijk niet met zo'n selectie.
Je zou als degradatieploeg overigens maar Pereiro in je team hebben :lol: . Denk dat Cagliari (2 punten meer maar ook 2 wedstrijden meer) een grotere kandidaat is.
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

ruuddevil wrote: 11 Mar 2021, 14:01 Ronaldo gaat wellicht weg bij Juventus. Als Gotze lukt dan moet CR7 ook kunnen.
Tja, ik zie dat het hem al niet lukt om Juve de CL te bezorgen en dat is hier toch ook wel een vereiste, lijkt me.
Heruone
Lid scoutingsteam

Sensation wrote: 11 Mar 2021, 14:12
Heruone wrote: 11 Mar 2021, 14:00

Image
Vooral positioneel vind ik hem sterker dan Teze en Boscagli (beiden maken daar reuze sprongen in, maar bij Niakhate is het echt een sterke kwaliteit). Daar zit het verschil vind ik. En qua duelkracht vind ik hem beter.

Pressures, waar Niakhate goed scoort in jouw overzicht, betekend dit het druk naar voren zetten? Hoe moet ik die lezen? En kan je hetzelfde grafiekje uitdraaien voor Teze en Boscagli en die ernaast plakken? Ben wel benieuwd :)

@Ardbeg ik zou het liefste Teze RCV houden en een nieuwe RA en CV halen, Boscagli mag Rosario gaan vervangen op CVM ;)
Pressures: Number of times applying pressure to opposing player who is receiving, carrying or realising the ball.

Image

Cijfers komen van fbref af. Die van Teze en Boscagli zijn alleen wel enkel van dit EL seizoen, en daarmee nogal sample size. Fbref doet namelijk alleen top 5 competities + EL/CL qua interessante stat in de database.

https://fbref.com/en
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Sensation
Lid scoutingsteam

Momfer wrote: 11 Mar 2021, 14:37
Sensation wrote: 11 Mar 2021, 12:06

Fake news, is vrijwel altijd basisspeler. Laatst 3 wedstrijden op rij niet maar de meest recente wedstrijden wel.
Haha fake news nog wel, de term heeft net als nazi toch wel behoorlijk aan kracht ingeboet over de jaren.
Maar ik zat er inderdaad naast. Ik had de laatste paar wedstrijden bekeken en op basis daarvan dacht ik dat ie niet veel speelde. Voor de goede orde, de laatste wedstrijd speelde hij, daarvoor 3x niet en daarvoor wel zo'n beetje alles.

Het zal er inderdaad van af gaan hangen of ze degraderen of niet. Verwacht het eigenlijk niet met zo'n selectie.
Je zou als degradatieploeg overigens maar Pereiro in je team hebben :lol: . Denk dat Cagliari (2 punten meer maar ook 2 wedstrijden meer) een grotere kandidaat is.
Haha met een knipoogje he ;) :mrgreen:
Sensation
Lid scoutingsteam

Heruone wrote: 11 Mar 2021, 14:53
Sensation wrote: 11 Mar 2021, 14:12

@Ardbeg ik zou het liefste Teze RCV houden en een nieuwe RA en CV halen, Boscagli mag Rosario gaan vervangen op CVM ;)
Pressures: Number of times applying pressure to opposing player who is receiving, carrying or realising the ball.

Image

Cijfers komen van fbref af. Die van Teze en Boscagli zijn alleen wel enkel van dit EL seizoen, en daarmee nogal sample size. Fbref doet namelijk alleen top 5 competities + EL/CL qua interessante stat in de database.

https://fbref.com/en
ZOnde, was dan ook wel benieuwd naar de ED wedstrijden. Maar zo lijkt hij dus vooral vergelijkbaar met Teze (alhoewel ik daar een ander beeld bij heb) en onderstrepen de cijfers in mijn ogen waarom Boscagli nog meer geschikt zou zijn als CVM dan als CV (getuige zijn passingstats ongekend sterk zijn en hij verdedigend minder is dan Teze en Niakhate). En thanks voor die site, pure p*rno. Lyanco komt er daar verdedigend wel goed uit, interceptions en blocks top of the bill.
Last edited by Sensation on 11 Mar 2021, 15:09, edited 1 time in total.
Ykhim
Lid scoutingsteam

Ik vind Niakhate wel echt een hele goeie speler hoor, van wat ik gezien heb. Steekt er met kop en schouders bovenuit bij Mainz, hoewel dat misschien ook niet heel lastig is.
Heruone
Lid scoutingsteam

Overigens zie ik nu dat Niakhate 25 is, dan zou ik hem inderdaad best halen. Lyanco wellicht ook een optie als Torino degradeert. Lijken me best stabiele en betrouwbare spelers beide, volgens mij is dat vooral de sleutel. Boscagli en Teze is een goed centrum, maar nog niet altijd even betrouwbaar (ervaring, etc.).

Verder betwijfel ik of Boscagli goed uit de verf komt als CVM (gaan we wellicht meer zien de komende wedstrijden) en of Teze ook goed op de verf komt als rechtsback.

Edit: ik blijf erbij dat een consistente Rosario de beste middenvelder is die PSV kan hebben langs Sangare.

Image
Last edited by Heruone on 11 Mar 2021, 15:16, edited 2 times in total.
OnsPSV
Meervoudig international

Lyanco kwam 3 seizoenen geleden als een komeet binnen bij Torino. In zijn tweede seizoen (toen transfer naar PSV afketste) kwam hij onder andere door blessures weinig aan spelen toe. Dit seizoen speelt hij veel wedstrijden en dan met name in een achterhoede van 3 centrale verdedigers. Hij is de mandekker en Armando Izzo is de balspelende verdediger met onder andere Riccardo Rodriguez. Torino staat op wankelen in de Serie A. Sporting Lissabon had in de zomer intresse in Lyanco. Die kregen destijds een vraagprijs van 10-12 miljoen euro te horen. Zeker als Torino degradeert kan PSV aankloppen met 8-10 miljoen. Dat zou genoeg moeten zijn voor een relatief 'ervaren' mandekker die op zijn 24ste al 3 seizoenen Serie A degradatie voetbal heeft gespeeld, en bijna alle jeugdelftallen van Brazilië heeft doorlopen. Ik zou bij hem aankloppen in de zomer.
Ardbeg
Mister PSV

Ik zou Boscagli niet weghalen van zijn CV plek. Daar doet hij het juist erg goed.
Ykhim
Lid scoutingsteam

Boscagli en Lyanco centraal achterin is in theorie natuurlijk geweldig. En naamtechnisch gezien gaat het ook niet snel beter worden.
Sensation
Lid scoutingsteam

Mag ik even attentie voor Marvin Friedrich?
Image

25-jarige CV van Union Berlin, Leverkusen toont voorzichtige interesse.

Key-player in de verdediging van Union Berlin, een team wat hoog op het veld agressief druk zet en een snel aanvalsspel heeft.
Ardbeg
Mister PSV

Ykhim wrote: 11 Mar 2021, 15:19 Boscagli en Lyanco centraal achterin is in theorie natuurlijk geweldig. En naamtechnisch gezien gaat het ook niet snel beter worden.
Ja echt he. De uitstraling van Lyanco is natuurlijk ook erg goed om in de verdediging te hebben, boevenkop.
Image Image
Last edited by Ardbeg on 11 Mar 2021, 15:48, edited 2 times in total.
Heruone
Lid scoutingsteam

Hahhahaa, Sensation heeft een nieuw speeltje ontdekt. Die is wel ff zoet :D :D
Ykhim
Lid scoutingsteam

Ardbeg wrote: 11 Mar 2021, 15:28Ja echt he. De uitstraling van Lyanco is natuurlijk ook erg goed om in de verdediging te hebben, boevenkop.
Image
Doe dit forum een plezier en zet er een foto van Baumgartl naast. Kunnen we lachen.
Het Kanon
Internationale topspeler

Is Lyanco een doorsnee verdediger van Torino of is hij echt goed? John wilde hem eerder halen dan Baumgartl, maar dat ging op het laatste moment niet door. De rest is geschiedenis. ;)
Ardbeg
Mister PSV

Ykhim wrote: 11 Mar 2021, 15:37
Ardbeg wrote: 11 Mar 2021, 15:28Ja echt he. De uitstraling van Lyanco is natuurlijk ook erg goed om in de verdediging te hebben, boevenkop.
Image
Doe dit forum een plezier en zet er een foto van Baumgartl naast. Kunnen we lachen.
Done. Kijk, ik had natuurlijk geen idee wie Timo Baumgartl was, want ik had niet verwacht dat zo iemand bij PSV op de radar zou staan maar ik dacht "Ik laat me verrassen". Met een naam als Timo Baumgartl, kom je al niet stoer over natuurlijk. Gnort Brulvraap, Knorbert Hardknie, Lyanco, Schop Splinterscheen, dat zijn nou namen voor een verdediger.
SomaQan
Nationale topspeler

Als we toch in de Duitse competitie aan het kijken zijn dan denk ik dat Omar Alderete(LCV) van Hertha BSC wel een hele interessante optie zou kunnen zijn als opvolger van Viergever, mochten zij dit seizoen degraderen. Hij is in zomer van 2020 overgekomen van FC Basel voor 6,5 mil. Tegen PSV maakt hij in de CL voorronde van 2019 een uitstekende indruk op mij. Grootste kwaliteiten: snel, goed aan de bal, sterk in de 1-tegen-1, kan de opbouw verzorgen en sterk in de luchtduels. Doet mij een beetje aan Hector Moreno denken.

Hij begon als basisspeler dit seizoen maar verloor halverwege het seizoen zijn plek aan jeugdspeler Marton Dardai. Heel Hertha draait dit seizoen gewoon niet. Voor zacht prijsje zou ik hem zo oppikken of anders huren en het geld investeren in een RCV/RB

Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

PSV-DTC
International

Misschien kan Mario nog een goed woordje doen ;)
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

Moet 11mil kosten en ik krijg een beetje Max-vibes, bekend bij de grote clubs maar niemand die echt toeslaat. Linksbenig, 25 jaar oud, en over de 120 wedstrijden op het hoogste niveau (Bundesliga en Ligue 1).

Wat quotes:

"One of the many reasons why Niakhaté is on the radar of many top clubs across Europe is due to his technical ability when in possession of the ball. During this season, Niakhaté has attempted 1450 passes, of which, 1177 have been successful, gaining an 81.2% pass completion rate. He has attempted more medium passes than short or long this campaign and has an 88.6% medium pass completion rate. In Niakhaté’s left-sided defensive position, being able to accurately produce medium/long term passes could prove vital in advancing his team through the thirds, as well as placing his team in key areas when in the attacking transition."

"In this example, Niakhaté has possession of the ball deep in his own third and looks to progress the ball into the midfield third. We again see him under pressure, this time by the Gladbach attacking midfielder. Instead of hopelessly kicking the ball upfield and hoping his team somehow retain possession of the ball, he plays a progressive pass which splits the two Gladbach attacking players into the awaiting Robin Quaison, who is ready to receive to take the ball forwards.
Not only did Niakhaté identify advanced players who are in positions to receive, but the timing and weight of the pass were perfect for his team to advance through the thirds. The weight of the pass allowed his teammate to receive and exploit the space at that moment. The timing of the pass was perfect which meant he didn’t spend too much time on the ball to lose possession from the direct press and played the pass at the right time to allow overloads in the midfield third to happen due to Gladbach’s midfielders being out of position."

"This season, Niakhaté has attempted to tackle 56 opposition players and won 41 of these. Niakhaté averages 7.1 defensive duels per 90 and 65.73% of these are successful duels. He has won 42 duels on the left flank and 29 in the penalty area. Niakhaté is a vital player in the FSV Mainz 05 defensive setup and holds strong qualities off the ball to prevent the opposition from being successful."

"In the game against Hoffenheim, the home side are on the counterattack and looking to exploit the space in an overload situation. As St. Juste goes to deny Hoffenheim from advancing on the counter, Niakhaté makes a regressive run off the ball to block the passing line to the Hoffenheim support player.

Instead of going to press the player receiving the ball, Niakhaté identifies the space off the ball which could be a dangerous area for the ball to be played into and manages to regain possession and prevent Hoffenheim from being in with a goal-scoring opportunity.

To be able to make successful interceptions, a defender not only has to have the correct body position but has to be in the correct positions off the ball to allow them to intercept and regain possession. In the game against FC Koln, we can see Niakhaté obtaining a position as the last defender to intercept and prevent an attack."

En de conclusie:
"This analysis has delved into Niakhaté’s performance this season and identified the strong technical traits he holds when in possession of the ball. This allows his team to advance through the thirds and into positions where they can hurt the opposition. In addition, this analysis has also looked at Niakhaté’s role in his team’s out-of-possession tactics and when the trigger point is for him to go and press the opposition to try and regain possession.

Lastly, this analysis has looked at Niakhaté’s defensive duties and the strong positional sense he holds, as well as timing his runs off the ball to intercept key passes and shots at the goal.

Niakhaté is a highly-recognised figure within the FSV Mainz 05 squad and will continue to improve as a defender. It is no surprise that he is catching the eye of numerous clubs across Europe and experience in the UEFA Champions League would allow him to develop even further."
[mention]Sensation[/mention] [mention]Heruone[/mention] deze man zag ik vorig seizoen ook al graag ken samen met Sangaré. Boscagli naar het middenveld hoppatee..
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Boateng is een droom natuurlijk. Ik vind zo’n Jay Gorter ook een prima talent.
Post Reply