Gedoe met supporters

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
Prof_napo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: v.v. UNA

deninho32 wrote: 19 Sep 2023, 11:55 Krijgt Kenneth Perez nu met terugwerkende kracht ook een SV van 20 jaar? Beetje overtrokken deze straf, totaal buiten proporties, zeker bij een kind van 16.
Hoe ze tot die 20 jaar komen is een grote vraag, de richtlijnen zijn enkel in de volgende gevallen 240 maanden: Mishandeling met de dood ten gevolge, Doodslag, en
Deelneming aan aanval en/of vechterij met de dood ten gevolge

Conform de richtlijnen is ook een alternatief traject nodig waar de persoon tussen de 240 en 300 uur. Daarnaast bij langer dan 12 maanden kan na een kwart het omgezet worden in een voorwaardelijk stationverbod.
Niet netjes om met kanker te schelden (al is dat voor mij hetzelfde als schelden met tering of tyfus) , neger is verder niet zoveel mis mee.
In sommige gebieden is het gescheld met een bepaalde ziekte de norm, en sommige zaken normaliseren inderdaad. Dat jij geen probleem ziet met het gebruik van het woord neger is niet helemaal in lijn met hoe dat door de samenleving gezien wordt.
Het lijkt erop dat ze een voorbeeld hebben willen stellen. Ik zou het zeker aanvechten.
Whataboutismes zijn geen heel sterke verdediging, het wordt wel sterker als men in het verleden vrijgesproken is van hetzelfde gedrag en de regels niet veranderd zijn.
Prof_napo
Internationale topspeler

deninho32 wrote: 19 Sep 2023, 12:11 Neger is niet hetzelfde als nigger, het betekent gewoon zwart, niets mis mee.
Nee, dat is naar jouw mening zo. De perceptie in steeds grotere mate in de samenleving is dat het als minachtend en beledigend ervaren wordt.
  • These users thanked the author Prof_napo for the post:
    R.Manco
    Standbeeld
    Mister PSV
    Clubvoorkeur: PSV

deninho32 wrote: 19 Sep 2023, 12:11 Neger is niet hetzelfde als nigger, het betekent gewoon zwart, niets mis mee.
    Het is toch helemaal niet prettig om zo genoemd te worden? Daarnaast ligt er een zware emotionele lading op dat woord aangezien het gebruikt werd in de slavernij. Hoewel je misschien zakelijk op papier een punt zou hebben, gaat het hier om mensen en gevoel. Ik denk dat jij het ook wel snapt.
    deninho32
    Site Admin
    Favoriete speler: Vinnie Jones
    Hier hebben die mensen er in ieder geval 0 moeite mee. Of zoals gekleurde mensen die ik ken ook wel zeggen: Het zijn de blanken die er moeilijk over doen.
    Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
    Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
    psvgouda
    Vedette
    Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
    Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Prof_napo wrote: 19 Sep 2023, 12:17
    Nee, dat is naar jouw mening zo. De perceptie in steeds grotere mate in de samenleving is dat het als minachtend en beledigend ervaren wordt.
    Of er op zich iets mis mee is, laat ik in het midden. Inmiddels is het dat wel. Maar neger is oorspronkelijk idd gewoonweg 'zwarte', afgeleid van het Latijn 'niger'. Nigger is besmette term natuurlijk, Negro - met hoofdletter - dan weer veel minder of zelfs niet: dat ligt uiteraard ook aan wie het in welke context gebruikt. Aardige discussie in:

https://www.ewmagazine.nl/cultuur/achte ... in-649811/
    Prof_napo
    Internationale topspeler

psvgouda wrote: 19 Sep 2023, 12:36
    Prof_napo wrote: 19 Sep 2023, 12:17

Of er op zich iets mis mee is, laat ik in het midden. Inmiddels is het dat wel. Maar neger is oorspronkelijk idd gewoonweg 'zwarte', afgeleid van het Latijn 'niger'. Nigger is besmette term natuurlijk, Negro - met hoofdletter - dan weer veel minder of zelfs niet: dat ligt uiteraard ook aan wie het in welke context gebruikt. Aardige discussie in:

https://www.ewmagazine.nl/cultuur/achte ... in-649811/
    Ligt er waarschijnlijk aan wat je wel en niet meeneemt. Maar dat het tegenwoordig beladen is kunnen we het wel over eens zijn.
    https://www.nrc.nl/nieuws/2019/12/07/neger-is-geen-gewoon-nederlands-woord-a3982995 wrote: Daar tegenover staat ‘neger’. De geschiedenis van het woord ‘neger’ – inclusief de variant ‘nikker’ – is gedrenkt in de ontmenselijking van zwarte mensen. Ook het woord ‘neger’ hebben Nederlanders pas tijdens de trans-Atlantische slavernij overgenomen. Van de Spanjaarden en Portugezen. In die talen betekent het woord negro zwart.
    Maar het was geen neutraal leenwoord om een begrip te beschrijven waar in het Nederlands geen woord voor was. Immers, wij hadden al een woord voor zwart, namelijk zwart. In het Nederlands plakt ‘neger’ minderwaardigheid aan zwartheid. De vroegste bron die we hebben, is een archiefstuk van de WIC uit 1644, waarin Afrikaanse slaven ‘negers’ worden genoemd.
    https://www.nrc.nl/nieuws/2019/12/07/neger-is-geen-gewoon-nederlands-woord-a3982995 wrote: In romans, onderwijsmateriaal, kunst, religie etc. is ‘de neger’ altijd neergezet als een minderwaardig wezen tegenover de superieure ‘blanke’.
    deninho32 wrote: 19 Sep 2023, 12:29 Hier hebben die mensen er in ieder geval 0 moeite mee. Of zoals gekleurde mensen die ik ken ook wel zeggen: Het zijn de blanken die er moeilijk over doen.
    Dit zal dan afhankelijk zijn met wie je spreekt. Deze ervaring deel ik totaal niet, eerder andersom, alsin de 'blanken' die blijkbaar - zoals hier ook met momentne te merken is - niet begrijpen wat voor achtergrond er aanvast zit.
  • These users thanked the author Prof_napo for the post (total 2):
    Amsvorde12FTS
    Juancho
    Mister PSV

Het gaat toch helemaal niet om 1 woordje meer of minder. Wat Kramer zondag bij SV ook zei, het is niet normaal wat je als speler naar je kop krijgt. Gescheld, gevloek, kinderen staan erbij.... Tis schandalig. Of je nu woord A of B of C gebruikt, het gaat om een stukje fatsoen. En dat ontbreekt steeds meer maar dat zie je ook gewoon terug in de maatschappij. Dat probleem ligt veel dieper en een voetbalclub alleen kan dat niet aanpakken.

Maargoed, voorlopig wordt er vooral weer gepraat ipv handelen. En dan schiet je geen ruk op.
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    ShovingNE2
    Site Admin

Juancho wrote: 19 Sep 2023, 14:34Maargoed, voorlopig wordt er vooral weer gepraat ipv handelen. En dan schiet je geen ruk op.
    Volgens mij handelt FC Twente middels SV. En Ajax middels aangifte.
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Persepolis
    Vedette

Het is niet te geloven dat we anno 2023 nog steeds nauwelijks wat zijn opgeschoten wb racisme. In Nederland niet, in heel Europa niet. En dat is mede te wijten aan het feit dat de nationale voetbalbonden en de UEFA/FIFA nauwelijks verder zijn gekomen dan wat TV reclames en armbandjes. Die fase is allang voorbij, er moet actie ondernomen worden. Als dat met bekertjes op het veld kan, dan kan dat gvd ook met dit soort primitief gedrag. Prima dat zo iemand hard gestraft wordt dus. Ja, hij is 16, so the fuck what? Wil je soms zeggen dat een 16-jarige niet begrijpt wat racisme is en dat dat niet acceptabel is? Dat er pas op z'n 18e opeens een lampje gaat branden ofzo? Kom op zeg. Iedere 16-jarige hoort zoiets simpels te begrijpen, anders is er iets serieus mis met zijn opvoeding en/of de maatschappij. Geen halve maatregelen meer, die tijd is voorbij.
  • These users thanked the author Persepolis for the post:
    ShovingNE2
    deninho32
    Site Admin
    Favoriete speler: Vinnie Jones
    Oorzaak-gevolg is inderdaad nog niet goed ontwikkeld. Bovendien gaat het hier om schelden. 20 jaar SV voor schelden, bij een kind dat die ontwikkeling nog moet doormaken. Buiten alle proporties wat mij betreft.
  • These users thanked the author deninho32 for the post (total 6):
    CarnelitoThijsIderealist29.04.2007Paco CasalPCGC
    Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
    Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
    ShovingNE2
    Site Admin

Hoe is het met alle Hooligan knuffelaars nu?

Wat zijn ze zielig he als ze een stadionverbod van 5 jaar krijgen. Ze weten niet wat ze doen.

Iedereen die het hier en elders goed praat en dat ze te zwaar gestraft worden: jullie zijn het probleem. Je moet echt een totale idioot zijn als je niet ziet dat voetbal kapot gemaakt wordt. De F-side bepaalt vandaag het verloop van de competitie.

Chucky zal wel weer schrikken (lol, alsof hij in het echte leven zo'n mietje is dat hij van opmerkingen schrikt), maar als je nu nog niet snapt dat deze idioten voorgoed uit het voetbal moeten worden verbannen dan ben je echt een stompzinnige idioot.

Ajax heeft voordeel bij dit staken. Hoe ga je dat goed maken? Dat vak gewoon de rest van het seizoen dicht? Straf van 3 punten in mindering en doelsaldo min 20?
    Oh nee. We kennen de achtergrond van deze 'daders' niet. We mogen niet oordelen.

Fuck 'm. Aanpakken. En op die misdadigers die de arena binnen vielen: had je gewoon alle knieschijven aan barrels moeten schieten. Wordt tijd dat we de macht weer terugpakken ipv hooligans die alles bepalen.
  • These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
    Brabander
    milansandro
    Legende

Van passief agressief naar agressief agressief?
    What happened met een jaartje ouder geworden?
    Activism is a way for useless people to feel important
    — Thomas Sowell
    ShovingNE2
    Site Admin

Ik probeer het voetbal levend te houden. We gaan de wereld over he op dit moment. Maar oh niet die zielige supporters aanpakken. Zal goddomme tijd worden. Ik ben voor puntenstraffen als het definitief gestaakt wordt. Als er dan een manhunt ontstaat op de dader: oorzaak-gevolg.
    Standbeeld
    Mister PSV

Op de een of andere manier zie ik ShovingNE2 over dit onderwerp hele gesprekken voeren met zichzelf in zijn hoofd. :lol:
  • These users thanked the author Standbeeld for the post (total 4):
    Heissenberrug11 TinusmilansandroBalinho
    ShovingNE2
    Site Admin

Standbeeld wrote: 24 Sep 2023, 19:19 Op de een of andere manier zie ik @ShovingNE2 over dit onderwerp hele gesprekken voeren met zichzelf in zijn hoofd. :lol:
    Nee, wel met andere supporters van andere clubs. En eigenlijk is iedereen het wel eens.

Maar laat deze criminelen lekker het voetbal verder kapot maken hoor. Ze zitten bij ajax, PSV, Feyenoord en overal. En dat gezwel moet weggesneden worden uit het voetbal. Want dat zijn deze criminelen: een gezwel binnen het voetbal.
    TylerDurdn
    Internationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 24 Sep 2023, 19:21
    Standbeeld wrote: 24 Sep 2023, 19:19 Op de een of andere manier zie ik @ShovingNE2 over dit onderwerp hele gesprekken voeren met zichzelf in zijn hoofd. :lol:
    Nee, wel met andere supporters van andere clubs. En eigenlijk is iedereen het wel eens.

Maar laat deze criminelen lekker het voetbal verder kapot maken hoor. Ze zitten bij ajax, PSV, Feyenoord en overal. En dat gezwel moet weggesneden worden uit het voetbal. Want dat zijn deze criminelen: een gezwel binnen het voetbal.
    Volgensmij heb ik ooit een reprimande gekregen van je mbt het gebruik van gezwel i.c.m. personen binnen het voetbal. Verder eens met je strekking.

Overigens moet PSV lekker een veldje aanleggen buiten het stadion, hekje eromheen en camera's erop. Voor iedere wedstrijd onze BFTS en andere groeperingen elkaar lekker laten afmatten. PSV kan mooi wat extra geld genereren door linkjes van de uitzendingen van die gevechten aan te bieden (bumfights 2.0) en vervolgens kan de politie de verliezende partij bij elkaar vegen en afvoeren. Win win voor iedereen.
    Heissenberrug
    Internationale topspeler

Ik kan ook zo van d'n Rikkert genieten he, je ziet hem gewoon opgefokt achter z'n computer zitten. Ik gok ook dat jouw computer in zo'n computer kast in de woonkamer staat ShovingNE2. Ik ging vooral stuk toen je het had over knieschijven aan barrels schieten :lol:
  • These users thanked the author Heissenberrug for the post:
    Standbeeld
    Vanthaman18
    Internationale topspeler
    Favoriete speler: Luuk de Jong

Heissenberrug wrote: 24 Sep 2023, 19:34
    Ik kan ook zo van d'n Rikkert genieten he, je ziet hem gewoon opgefokt achter z'n computer zitten. Ik gok ook dat jouw computer in zo'n computer kast in de woonkamer staat @ShovingNE2. Ik ging vooral stuk toen je het had over knieschijven aan barrels schieten :lol:
    Zo’n kast waarbij je het toetsenbord op een uitschuifbare plank hebt, die je zo naar je toetrekt als je op je stoel gaan zitten om lekker te computeren?😜
  • These users thanked the author Vanthaman18 for the post:
    Balinho
    ShovingNE2
    Site Admin

Heissenberrug wrote: 24 Sep 2023, 19:34Ik kan ook zo van d'n Rikkert genieten he, je ziet hem gewoon opgefokt achter z'n computer zitten. Ik gok ook dat jouw computer in zo'n computer kast in de woonkamer staat @ShovingNE2. Ik ging vooral stuk toen je het had over knieschijven aan barrels schieten
    Haha. Nee, mijn vrouw verdient net teveel om in een computerkast te zitten. :lol:
    Heissenberrug
    Internationale topspeler

Vanthaman18 wrote: 24 Sep 2023, 19:36

Ik kan ook zo van d'n Rikkert genieten he, je ziet hem gewoon opgefokt achter z'n computer zitten. Ik gok ook dat jouw computer in zo'n computer kast in de woonkamer staat @ShovingNE2. Ik ging vooral stuk toen je het had over knieschijven aan barrels schieten :lol:
    Zo’n kast waarbij je het toetsenbord op een uitschuifbare plank hebt, die je zo naar je toetrekt als je op je stoel gaan zitten om lekker te computeren?😜
    Haha juist zo een, dat je jezelf lekker kan zitten afbonken en niemand het ziet als je het deurtje open zet.
    11 Tinus
    Legende
    Clubvoorkeur: Philips

Met deze maatregelen hebben we de slecht willende gevoed. Vanaf volgende week niet meer staken aub. Dit is niet de manier.
    ShovingNE2
    Site Admin

Heissenberrug wrote: 24 Sep 2023, 19:41Haha juist zo een, dat je jezelf lekker kan zitten afbonken en niemand het ziet als je het deurtje open zet.
    Jeugdherinneringen komen boven ja? :P
  • These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
    Heissenberrug
    Standbeeld
    Mister PSV

En dat hij in de ochtend wakker wordt en dat zijn vriendin/vrouw dan zegt: "wat was dat allemaal in jouw slaap vannacht? Je riep dingen als 'schieten', 'levenslang opsluiten' en 'idoten'." :lol:
  • These users thanked the author Standbeeld for the post:
    Heissenberrug
    Heissenberrug
    Internationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 24 Sep 2023, 19:42
    Heissenberrug wrote: 24 Sep 2023, 19:41Haha juist zo een, dat je jezelf lekker kan zitten afbonken en niemand het ziet als je het deurtje open zet.
    Ja nu de computer kast in de milieustraat is beland zitten ze gewoon toe te kijken en word er gevraagd of ik wat minder hard kan ademen.
    Vanthaman18
    Internationale topspeler
    Favoriete speler: Luuk de Jong

Heissenberrug wrote: 24 Sep 2023, 19:44
    ShovingNE2 wrote: 24 Sep 2023, 19:42

Ja nu de computer kast in de milieustraat is beland zitten ze gewoon toe te kijken en word er gevraagd of ik wat minder hard kan ademen.
    En heb je die bij de container ‘hout’ moeten gooien? Of de container ‘biologisch afval’?
    Post Reply