Gedoe met supporters

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
Standbeeld
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Heissenberrug wrote: 24 Sep 2023, 19:34Ik gok ook dat jouw computer in zo'n computer kast in de woonkamer staat @ShovingNE2.
  • These users thanked the author Standbeeld for the post:
    Heissenberrug
    Juancho
    Mister PSV

Begrijp echt niet dat het vak waar het vandaan komt, vandaag overduidelijk bij Ajax, niet ontruimd wordt. Kost misschien tijd en moeite maarr dat moet dan maar. Dan kan je gewoon de wedstrijd uitspelen. En dan bijv de volgende wedstrijd helemaal geen thuis publiek. Flauw richting de rest? 100% eens. Maar moet dan maar.

En die droeftoeter in Den haag moeten eens kappen met twitteren maar eens die meldingsplicht er doorheen rammen.
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    trouwepsvfan
    Vedette

Juancho wrote: 24 Sep 2023, 20:17 Begrijp echt niet dat het vak waar het vandaan komt, vandaag overduidelijk bij Ajax, niet ontruimd wordt. Kost misschien tijd en moeite maarr dat moet dan maar. Dan kan je gewoon de wedstrijd uitspelen. En dan bijv de volgende wedstrijd helemaal geen thuis publiek. Flauw richting de rest? 100% eens. Maar moet dan maar.

En die droeftoeter in Den haag moeten eens kappen met twitteren maar eens die meldingsplicht er doorheen rammen.
    Omdat het ontruimen van een vak de inzet van enorm veel politie en ME vergt en bovendien de kans op rellen enorm vergroot. Dat gaat de burgemeester dus echt niet riskeren.
    Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
    Juancho
    Mister PSV

Slap gelul. Sorry. Volstrekt niet mee eens. Behalve dat het ff wat tijd en moeite kost. Maar dat moet dan maar. Met natuurlijk aanvullende consequenties.

De politie en ME is er toch al in grote getalen. Tis 1 vak, gecentraliseerd, begeleid ze naar whatever ook. Opzouten.
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Makkelijk gezegd. Maar politie inzet regelen is normaal al ontzettend lastig. Laat staan als je duizenden opgefokte tokkies tegen hun wil moet ontruimen die uit zijn op confrontatie. Totaal niet realistisch dat voorstel, veel te onveilig.
    trouwepsvfan
    Vedette

Juancho wrote: 24 Sep 2023, 20:22 Slap gelul. Sorry. Volstrekt niet mee eens. Behalve dat het ff wat tijd en moeite kost. Maar dat moet dan maar. Met natuurlijk aanvullende consequenties
    Slap gelul? Sorry, maar je hebt weinig kaas gegeten van openbare orde beslissingen. Dit zijn hele verstandige beslissingen gebaseerd op alle ervaringen uit het verleden.
  • These users thanked the author trouwepsvfan for the post (total 10):
    GrasmatThijsVanthaman18Ykhim29.04.2007matejaG.M.PCGCSensationRen Höek
    Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
    Juancho
    Mister PSV

Ja alles is moeilijk in het voetbal. Zo lastig allemaal, maar wel allemaal klagen en jammeren. Als je verandering wil moet je veranderen. En ja dat kost tijd, geld, moeite en noem het op.

Tis maar net hoe serieus je het wil nemen. Zeker bij een specifieke wedstrijd als vandaag waar je dondersgoed kon weten dat het volledig uit de hand kon lopen.

Bio scannen schijnt ook al zo moeilijk te zijn, melding plicht? Lastig...Lekker zo laten dan maar?

In mijn beleving is het niet meer maatschappelijk te verantwoorden. Dus dan maar 1x de schouders eronder met alles wat kan en hopen, bidden dat het daarna beter is. Dat pappen en nathouden van nu slaat helemaal nergens op en levert alleen maar meer ellende op.
    Standbeeld
    Mister PSV

Als het allemaal zo simpel zou zijn, dan zouden ze het wel doen. Die mensen analyseren zich een ongeluk voor/na iedere wedstrijd/incident. Die weten inmiddels echt wel wat ze het beste kunnen doen hoor.
  • These users thanked the author Standbeeld for the post:
    DonyellMalen
    Juancho
    Mister PSV

Dat betwijfel ik ten zeerste. Zeker vanuit de overheid vertrouw ik er 0,0 op. En ik geloof ook niet dat clubs er alles aan doen. Als je weer ziet wat er dit weekend naar binnen gesmokkeld wordt, bizar gewoon. Dan maar eens wat minder miljoenen besteden aan dramatisch slechte voetballer en wat meer geld in beveiliging, sfeer en veiligheid stoppen. Bovendien zijn de meeste groepen of zelfs personen echt wel bekend hoor.

Verder zeg ik nergens dat iets simpel is. Want verandering is nooit simpel. Maar je hebt 2 keuzes wat mij betreft:

1. Halve maatregelen nemen die het wellicht eerder verergert
    2. Veel serieuzer en harder ingrijpen om het voetbal schoon te vegen van die tokkies

Tis maar net hoe hoog men de nood vindt.
    Last edited by Juancho on 24 Sep 2023, 20:37, edited 2 times in total.
    Thijs
    Lid van verdienste
    Rol: Organisator Prediction League
    Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Ik denk dat een probleem ook wel is dat met name bij Ajax en Feyenoord al lang een groep “harde kern” supporters vanuit angst kan regeren en er weinig tot niet tegen ingegrepen is door bestuur (mogelijk ook vanuit angst). Dus ik kan me niet voorstellen dat ze bij Ajax ervoor en ook nu niet weten welke ‘supporters’ hier onderdeel van zijn. Maar er tegen ingrijpen wordt zelden echt gedaan, omdat je deze gastjes dan op je stoep hebt staan.
    Ykhim
    Lid scoutingsteam

Thijs wrote: 24 Sep 2023, 20:36 Maar er tegen ingrijpen wordt zelden echt gedaan, omdat je deze gastjes dan op je stoep hebt staan.
    Juist. En daar zitten ook gewoon daadwerkelijk zware criminelen tussen. Mensen die een serieuze rol hebben in het criminele circuit van Amsterdam. Daarom is het ook zo lachwekkend om maar te roepen dat je dat vak moet schoonvegen. Dat kost heel veel en levert relatief weinig op, want de volgende keer zitten ze er gewoon weer.
    Juancho
    Mister PSV

Ykhim wrote: 24 Sep 2023, 20:39
    Thijs wrote: 24 Sep 2023, 20:36 Maar er tegen ingrijpen wordt zelden echt gedaan, omdat je deze gastjes dan op je stoep hebt staan.
    Juist. En daar zitten ook gewoon daadwerkelijk zware criminelen tussen. Mensen die een serieuze rol hebben in het criminele circuit van Amsterdam. Daarom is het ook zo lachwekkend om maar te roepen dat je dat vak moet schoonvegen. Dat kost heel veel en levert relatief weinig op, want de volgende keer zitten ze er gewoon weer.
    Ik vind je reactie eigenlijk lachwekkend, sorry...

1. Zware criminelen kan je dus pakken...
    2. Je kan ze stadion verboden geven en de politiek moet de meldingsplicht maar eens fixen
    3. Je pakt ze af wat ze blijkbaar zo leuk vinden. Ze zitten er dus niet meer maar zitten lekker ergens op een politie bureau omdat ze een meldplicht hebben met zware gevolgen als ze niet komen opdagen

Ik lees elders een verhaal van je hoe zielig het allemaal is, maar als er dan ingegrepen moet worden...lastig en moeilijk blabla.

Wat wil je dan? Zo door gaan? De 2 of 3x staken regel er weer af halen? Niks doen? Criminelen dus laten doen wat ze nu doen omdat je bang bent?
    Dan slaat je verhaal elders ook gelijk nergens meer op.

Tis moeilijk maar ook simpel tegeljjk: wil je verandering zal je het serieus moeten aanpakken.
    Anders moet je kappen met zeiken en dit maar accepteren.

Persoonlijk begin ik op deze manier toch al meer het idee te krijgen om m'n cluppie lekker thuis op de bank te kijken. Ben aan de ene kant dat gedoe met fans zat maar aan de andere kant ook dat slappe en laffe beleid en het dus niet serieus willen aanpakken van het probleem.

Dan maar lekker thuis op het bankie.
    Last edited by Juancho on 24 Sep 2023, 20:57, edited 1 time in total.
  • These users thanked the author Juancho for the post:
    milansandro
    Thijs
    Lid van verdienste

Ik zou zeggen Juancho voor premier.
    Grasmat
    Lid van verdienste

Iedereen is dat met je eens hoor, dat er iets aan gedaan moet worden. Maar de manier die jij voorstelt met even een vak leeghalen is gewoon simpelweg niet realistisch.
    Ykhim
    Lid scoutingsteam

Ik wil ook verandering, maar roepen dat je het hele vak maar moet leegvegen is niet de oplossing. Als het al haalbaar is binnen één wedstrijd, dan heb je het nog niet opgelost richting de volgende keer. Bovendien is niet iedereen in het vak schuldig, zijn het niet louter zware criminelen en kun je niet duizenden seizoenskaarthouders een stadionverbod+meldplicht geven. Dat is geen oplossing.

Wat het wel is: geen idee. Maar ik weet ook niet wat de mogelijkheden zijn.
    Juancho
    Mister PSV

Precies, jullie willen iets, maar willen niet stevig ingrijpen. Dan krijg je dus dit. Prima hé, kan ook. Wat we dit weekend zagen is niet nieuw en zal zeker niet voor het laatst zijn geweest.

Verandering willen kost tijd, geld, moeite en doorzettingsvermogen. Als je niet bereid bent om daarin te investeren, vergeet verandering maar hoor. Ik geef alleen w as 't voorbeelden wat ik denk dat zou helpen. Maar zo zijn er vast nog meer ideeën. Kom maar door. Maar wel met de punten van hierboven in het achterhoofd want halve maatregelen houdt ze duidelijk niet tegen.

Lees ook dit nog eens, typisch voorbeeld van wel blaffen maar niet bijten...

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/424 ... teeds-niet
    Last edited by Juancho on 24 Sep 2023, 21:03, edited 1 time in total.
    Ykhim
    Lid scoutingsteam

Ik wil best stevig ingrijpen, maar zoals jij het voorstelt is niet realistisch. Niet haalbaar. Gaat dus ook niet gebeuren. Dan kan ik ook voorstellen om Ajax op te heffen: geen optie.
  • These users thanked the author Ykhim for the post:
    Grasmat
    Grasmat
    Lid van verdienste

Het is net of je tegen een blok beton aan staat te lullen dit. :wall:

Iedereen wil stevig ingrijpen zien maar wel binnen realistische kaders en mogelijkheden. Politie en ME-inzet zit nu al op het randje van wat mogelijk is. Er is geen oneindige voorraad politieagenten die je al naar believen zo aan kunt boren.
  • These users thanked the author Grasmat for the post:
    Ardbeg
    Juancho
    Mister PSV

Grasmat wrote: 24 Sep 2023, 21:03 Het is net of je tegen een blok beton aan staat te lullen dit. :wall:

Iedereen wil stevig ingrijpen zien maar wel binnen realistische kaders en mogelijkheden. Politie en ME-inzet zit nu al op het randje van wat mogelijk is. Er is geen oneindige voorraad politieagenten die je al naar believen zo aan kunt boren.
    Je kan ook eens goed lezen beste Grasmat :wall: ik stel ook dat clubs zelf veel meer zouden kunnen doen maarja, dat kost ze geld hé. Maatschappelijk valt het niet meer te verantwoorden. Laat clubs zelf ook maar veel meer doen en investeren om hun probleem aan te pakken. Er gaat geld zat om in dat zieke voetbal.

Met je realistische kaders en mogelijkheden... Dat zijn van die nietszeggende politieke bagger termen waarmee je eigenlijk al aangeeft: gaan we niks mee doen...
    Ykhim
    Lid scoutingsteam

Volgens mij wil jij gewoon niet stevig ingrijpen. Doek al die clubs maar op. Of verbied de sport helemaal.
    Juancho
    Mister PSV

Zou misschien wel eens goed zijn ja. De ziekte eruit trappen en opnieuw opbouwen. Groot voorstander van! Dien jij het plan morgen in?

Met plezier in het voetbal wordt er zo toch al niet beter op zeg maar.
  • These users thanked the author Juancho for the post:
    Jipkes01
    Thijs
    Lid van verdienste

Grasmat
    Lid van verdienste

Juancho = van Basten confirmed! :alien: :O :$

Maarreeh, niet verrassend dat een ajacied voorstelt om de competitie dan maar stil te leggen...
  • These users thanked the author Grasmat for the post (total 4):
    AddoCultheldVanthaman18YkhimRen Höek
    29.04.2007
    Nationale topspeler

Haha, het blijft toch altijd mooi om te lezen dat Juancho het beter weet dan trainers, technisch directeuren, algemeen directeuren, voetballers, medesupporters, RVC'ers en inmiddels ook politie, overheid, burgemeesters enz. En dat altijd met volledige realiteitszin voorzien van een gedegen onderbouwing met tevens ruimte voor tegenargumenten en eenvoudig te realiseren oplossingen.
    De Realist
    Internationale topspeler

In Engeland kan het en werkt het al jaren fantastisch, maar hier moeten we het wiel weer opnieuw uitvinden of wat? Gewoon copy paste doen en dan is t klaar met t gezeik hoor. Kom op zeg.
    "Give the cup to them today" - Roger Schmidt
    Post Reply