Isaac Babadi

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
FieseFriedrich
Basisspeler
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey

Juancho schreef: 26 sep 2023, 10:35 Soms gaat het niet alleen om geld maar ook een bepaald principe. Dit ventje komt net kijken, is zelfs eerder bij de A groep gehaald dan verwacht was, moet werkelijk alles nog laten zien. Dat dikke contract komt echt wel, laat het eerst maar eens zien. Dan kan je prima in stapels werken richting een dikke bankrekening. Maar dat behoort in mijn ogen bij talenten hand in hand te gaan met ontwikkeling en sportief succes.
Niet helemaal vergelijkbaar natuurlijk, maar de meeste mensen zullen bij hun eerste contract bij de eerste werkgever ook onderhandelen over de voorwaarden ondanks ze professioneel nog alles moeten laten zien. Tuurlijk Babadi heeft al veel te danken aan PSV, maar dat neemt niet weg dat hij niet blind het eerste beste voorgeschotelde contract moet tekenen.
Nickyyyy
Jeugdspeler

Is toch z'n volste recht. Kan ergens anders (veel?) meer verdienen, dan probeer je hetzelfde bij PSV. Enigste slechte zou zijn als die een beter contract bij PSV weer bij een andere club als leverage zou gebruiken om een beter contract te krijgen.
Juancho
Mister PSV

tezzyunited schreef: 26 sep 2023, 11:01
11 Tinus schreef: 26 sep 2023, 10:45

Dat jij nou met 'principe' komt zag ik echt niet aankomen :nose:

Je doet net of je precies weet hoe de gesprekken zijn gegaan. We weten gewoon niet hoe de vork precies in de steel steekt dus het heeft geen zin om over principes te beginnen. Als Earnie heeft besloten dat hij tot en met 1 september met de transferperiode bezig is, daarna met vakantie gaat en in september nog met de potentiële verlengers om de tafel gaat om spijkers met koppen te slaan dan past verlenging volgende week gewoon perfect in het plaatje. Misschien kost het PSV nu 2 ton per jaar meer maar er is óók een stuk risico weggevallen omdat iedereen heeft kunnen zien dat die jongen genoeg heeft om door te stoten tot een waardevolle selectiespeler.

Voor hetzelfde geld laat je hem vanaf 2 september rondjes lopen en loop je mogelijk 20 a 40 miljoen euro aan toekomstige transferinkomsten mis. Niet dat ik nu verwacht dat hij dat ooit gaat opleveren maar het zou wel kunnen als het allemaal op zijn plek valt. Bij Bakayoko en Saibari zie je hoe snel het kan gaan.
Zwart-wit gezien heb je gelijk. Maar die 2 ton per jaar meer kan er ook voor zorgen dat iedere andere jeugspeler onbehoorlijke eisen gaat stellen. Wat te denken van de hiërarchie binnen de selectie? Bababdi heeft 245 minuten in het eerste gespeeld. Om op basis van zijn potentie hem een flink contract geven, lijkt mij onverstandig.
Bij een opleidingsclub als PSV, want dat zijn we meer dan ooit, zijn dit idd ook zaken die je mee moet nemen. En dat bedoel ik met principes 11 Tinus . Dat staat los van Babadi. Wat we weten is dat PSV al veel langer in gesprek is, dat hij zelf graag wil blijven maar dat zijn begeleiders moeilijk doen. 3x raden waar het om gaat.

Je moet als club verdomd scherp in de gaten houden wat bepaalde keuzes voor gevolgen kunnen hebben. Babadi is maar 1 talent, er komen er nog veel, heel veel meer aan. Dus toe hoever je allemaal kan/wil gaan is in mijn ogen wel degelijk een heel belangrijk dingetje.
  • Citeer
  • Deze gebruikers waarderen Juancho voor dit bericht:
    Grasmat
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    11 Tinus
    Legende
    Seizoenkaart: Vak RR
    Clubvoorkeur: Philips

tezzyunited schreef: 26 sep 2023, 11:01
    11 Tinus schreef: 26 sep 2023, 10:45

Dat jij nou met 'principe' komt zag ik echt niet aankomen :nose:

Je doet net of je precies weet hoe de gesprekken zijn gegaan. We weten gewoon niet hoe de vork precies in de steel steekt dus het heeft geen zin om over principes te beginnen. Als Earnie heeft besloten dat hij tot en met 1 september met de transferperiode bezig is, daarna met vakantie gaat en in september nog met de potentiële verlengers om de tafel gaat om spijkers met koppen te slaan dan past verlenging volgende week gewoon perfect in het plaatje. Misschien kost het PSV nu 2 ton per jaar meer maar er is óók een stuk risico weggevallen omdat iedereen heeft kunnen zien dat die jongen genoeg heeft om door te stoten tot een waardevolle selectiespeler.

Voor hetzelfde geld laat je hem vanaf 2 september rondjes lopen en loop je mogelijk 20 a 40 miljoen euro aan toekomstige transferinkomsten mis. Niet dat ik nu verwacht dat hij dat ooit gaat opleveren maar het zou wel kunnen als het allemaal op zijn plek valt. Bij Bakayoko en Saibari zie je hoe snel het kan gaan.
    Zwart-wit gezien heb je gelijk. Maar die 2 ton per jaar meer kan er ook voor zorgen dat iedere andere jeugspeler onbehoorlijke eisen gaat stellen. Wat te denken van de hiërarchie binnen de selectie? Bababdi heeft 245 minuten in het eerste gespeeld. Om op basis van zijn potentie hem een flink contract geven, lijkt mij onverstandig.
    Ja dit heb ik eerder ook al gezegd maar de status van Babadi is inmiddels ook niet meer van de eerste de beste jeugdspeler. Hij heeft in de vCL gespeeld en geleverd, hij is opgeroepen voor Jong Oranje en scoorde als basisspeler en daar lijkt hij ook perspectief te hebben. Een Taylor staat praktisch naast hem en die hobbelt al 16 maanden mee.

Sluit ook aan op de opmerking van Juancho. PSV is te laat geweest met verlengen, dat kost ons wat in salaris maar het haalt een stukje risico weg in mijn ogen. Als je de volgende keer wel op tijd bent (zoals Saibari nu) dan heeft deze verlenging geen grote gevolgen voor het grotere plaatje en principes van PSV.
  • Citeer
  • Deze gebruikers waarderen 11 Tinus voor dit bericht (totaal 2):
    Maikeindhovenvoskat
    Gutanoth
    Vaste waarde in elftal

VTheMan schreef: 26 sep 2023, 11:06
    Gutanoth schreef: 26 sep 2023, 11:04 Waarom kan men hem niet gewoon een prestatiecontract aanbieden? Is zoiets niet normaal binnen het voetbal?
    Ja voor mensen die al drie jaar niet meer hebben gevoetbald( zoals vetje in turkije ).

Als jonge gast ga je daarmee niet akkoord. Stel je breekt je been de volgende dag. zeg maar dag tegen je geld.
    Eigenlijk raar. Ik wordt op mijn werk ook beloond naar presenteren. Als ik veel klanten weet te strikken krijg ik een debiel salaris. Als ik een heel jaar geen enkele klant binnen haal is mijn salaris prima.
    VTheMan
    Meervoudig international
    Favoriete speler: Bakayoko

Gutanoth schreef: 26 sep 2023, 11:54

Ja voor mensen die al drie jaar niet meer hebben gevoetbald( zoals vetje in turkije ).

Als jonge gast ga je daarmee niet akkoord. Stel je breekt je been de volgende dag. zeg maar dag tegen je geld.
    Eigenlijk raar. Ik wordt op mijn werk ook beloond naar presenteren. Als ik veel klanten weet te strikken krijg ik een debiel salaris. Als ik een heel jaar geen enkele klant binnen haal is mijn salaris prima.
    Oh maar die prestatie elementen zullen zeker ook in zijn contract zitten. Maar als iemand prestatie contract denk ik altijd dat ze niks krijgen totdat ze presteren. Maar prestatie elementen zullen inderdaad in elke voetballer zijn contract zitten. Dus het is eigenlijk de standaard. Maar als je het expliciet erbij zit lijkt het alsof je zegt geeft hem een jeugdcontract met prestatie elementen.
    Gutanoth
    Vaste waarde in elftal

VTheMan schreef: 26 sep 2023, 14:11

Oh maar die prestatie elementen zullen zeker ook in zijn contract zitten. Maar als iemand prestatie contract denk ik altijd dat ze niks krijgen totdat ze presteren. Maar prestatie elementen zullen inderdaad in elke voetballer zijn contract zitten. Dus het is eigenlijk de standaard. Maar als je het expliciet erbij zit lijkt het alsof je zegt geeft hem een jeugdcontract met prestatie elementen.
    Nah niet persé, maar je kan de bonussen bij hem wat hoger maken toch? Dan heeft hij het zelf in de hand
    Søren
    Meervoudig international
    Seizoenkaart: Vak BB

Gutanoth schreef: 26 sep 2023, 14:41
    VTheMan schreef:

Nah niet persé, maar je kan de bonussen bij hem wat hoger maken toch? Dan heeft hij het zelf in de hand
    Probleem is dat ie alleen kan presteren als ie speeltijd krijgt, en meneer vindt nu al dat ie te weinig wordt opgesteld.
    Josef Dettelbacher
    Legende

Das vrij uitzonderlijk. Meestal is die basis zonder bonus helemaal niet zo comfortabel, omdat je anders alleen maar geld kost én niet optimaal gemotiveerd bent
  • Citeer
  • Deze gebruikers waarderen Josef Dettelbacher voor dit bericht:
    VTheMan
    Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    Op weg naar nr 26
    Vedette

Nou daar komt steeds meer onderzoek naar uit dat uitwijst dat teams beter functioneren met een prima basis salaris zonder commissie oid. Er is ook geen enkel bewijs dat debiele prestatie commissies zorgen voor betere resultaten.
    Maar ik herken die debiele beloningen wel, heb er zat hun hypotheek zien verdienen in een jaar.
    Gutanoth
    Vaste waarde in elftal

Josef Dettelbacher schreef: 26 sep 2023, 16:08

Das vrij uitzonderlijk. Meestal is die basis zonder bonus helemaal niet zo comfortabel, omdat je anders alleen maar geld kost én niet optimaal gemotiveerd bent
    Ligt er natuurlijk aan waar je vandaan komt en waar je altijd al tevreden mee was. Ik ben van een Engineer salarisje naar een Business Development salaris gegaan. Het basis salaris was daarin al een flinke upgrade.
    10. Arouna Kone
    Talent

Op X gaat het gerucht dat Feyenoord interesse heeft in Babadi.
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Leuk voor Feyenoord.

Maar die kunnen niet meer aan salaris betalen dan wij. En ook geen basisplaats garanderen.
    Juancho
    Mister PSV

Afbeelding
    Breur
    Internationale topspeler

Heeft schijnbaar weer gespeeld in de besloten oefenwedstrijd tegen Helmond, waar Til scoorde. Lijkt dus weer fit te worden.

Weet iemand trouwens wat het geworden is? Rik heeft de uitslag achter de betaalmuur.
    Jaapdebaap
    Jeugdspeler
    Favoriete speler: Noa Lang

Breur schreef: 12 okt 2023, 13:59 Heeft schijnbaar weer gespeeld in de besloten oefenwedstrijd tegen Helmond, waar Til scoorde. Lijkt dus weer fit te worden.

Weet iemand trouwens wat het geworden is? Rik heeft de uitslag achter de betaalmuur.
    "De Eindhovense formatie won met 3-1, dankzij goals van Jesper Uneken, Yorbe Vertessen en Til."
    Laatst gewijzigd door Jaapdebaap op 12 okt 2023, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
    Standbeeld
    Mister PSV

Haal je tip maar weer snel weg voordat de mods het zien!
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Valt me nog mee dat zijn zaakwaarnemers voor deze handtekeningen geen geld vragen...

11 Tinus
    Legende
    Seizoenkaart: Vak RR
    Clubvoorkeur: Philips

Grasmat schreef: 16 okt 2023, 12:03 Valt me nog mee dat zijn zaakwaarnemers voor deze handtekeningen geen geld vragen...

Rik doet het er ook om met zijn tweet.
    loginnaam
    Internationale topspeler

Misschien staat er ook iemand met een nieuw contract voor hem tussen?
    mr.top
    Internationale topspeler

loginnaam schreef: 16 okt 2023, 12:10 Misschien staat er ook iemand met een nieuw contract voor hem tussen?
    Je ziet Ernest Stewart er met een pruik en plaksnor tussenstaan..
    Juancho
    Mister PSV

Las gister ook nog een bericht van zijn broer. Die gaf aan dat Babadi zeer waarschijnlijk weg wilde of weg was gegaan als Ruudje nog coach was. Omdat Ruud vond dat hij er nog niet helemaal klaar voor was om aan te sluiten bij de A groep.

Tis voorbarig, maar iets zegt mij dat dit weer zo'n vervelend familielid is zoals we eerder bij Mo zagen. Als alle verhalen kloppen wil dat ventje zelf heel graag blijven en bijtekenen maar wil zijn entourage dat (nog) niet. Krijg er een slecht gevoel bij. Over 1,5 maand mogen ze buiten PSV om met andere clubs praten. Tijd van onderhandelen is wel een keer voorbij zou je zeggen: take it or leave it.
    Qwazi a Dodo
    Lid 2e elftal
    Favoriete speler: Lozano

Zelfde bericht gelezen en vond het nou niet heel positief.

Verwacht dat hij niet gaat verlengen als je dat dan leest..

Deadline stellen van 1 december om bij te tekenen en anders terug naar jong PSV. Het is graag of niet…
    Het Kanon
    Internationale topspeler

Het leest als de al zo vaak gebruikte vertragings tactieken. Ik denk dat hij niet verlengt en dat het jammer maar helaas is. Voor een paar ton in het tweede van een grote club ergens gaan ballen. Volgens mij kun je PSV niks kwalijk nemen.
    De Realist
    Internationale topspeler
    Seizoenkaart: Vak V

Ondertussen is het al oktober en deze jongen loopt nog steeds niet eenzaam rondjes om de velden heen. Of er is duidelijkheid dat hij verlengt, of PSV speelt het niet hard en vindt het wel best.
    Als je m na december tot eenzaam rondjes lopen veroordeelt is de kracht van die maatregel ook wel weg.
    "Give the cup to them today" - Roger Schmidt
    Plaats reactie