Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
Grasmat
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

Feyenoord speelt niet tegen ze in de finale dus ze moeten niet janken. Vitesse noch ajax heeft hier nadeel van. Lekker laten hangen en niet mauwen.
El Sordo
Vedette

Waar een zichzelf groot noemende club klein in kan zijn.
Woodenshoes
Nationale topspeler

Zelfde gezeik al met die club betreffende supportersgeluiden die in het stadion te horen zouden zijn bij Willem 2. Wat een trieste club. Maar dat wisten we natuurlijk allemaal al hier.
Tomm
Vedette

Als het serieus is omdat ze denken dat het de wedstrijd beïnvloed zijn ze gek. Als het is om feyenoord(ers) te stangen zijn het kleuters. Optie 3 is en blijft eigelijk de allesomvattende verklaring, ajax is kut.
Woodenshoes
Nationale topspeler

En dan is de bekerfinale al op 18 april en de competitie duurt tot 16 mei. Of Feyenoord zo lief wil zijn om alles weg te halen,kunnen ze alles de dag erna weer eventjes terugleggen.
Gek hè dat iedereen een ontzettende hekel aan die club uit Mokum heeft.
Enorme Mokumslag voor de kop gehad zeker.
Johan-Cruijff
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur: Ajax

mateja wrote: 13 Mar 2021, 14:11 Je kan achteraf gewoon stellen dat het halen van Zahavi voor ajax veel slimmer was geweest. Haller is niet beter, de restwaarde zal heel veel meevallen, want je moet er nog 22.5 vanaf halen, en je verpest de toekomst van een (volgens eigen zeggen) groot talent bij je club die heel veel waard zal worden. Met Zahavi hadden ze Brobbey 2 jaar als stand in kunnen gebruiken en daarna een vaste basisplaats kunnen geven.
Dat ben ik niet met je eens. Los van het gegeven dat ik Haller qua speelstijl beter bij Ajax vind passen dan Zahavi vraag ik me waarom Brobbey wel twee jaar stand-in zou willen zijn van Zahavi, maar niet van Haller. En waarom zou Haller niet over twee jaar kunnen vertrekken? Dat sluit ik zeker niet uit.
En dit is waarschijnlijk ook precies wat ajax wilde, ondanks alle ontkenningen en leugens toen 'ie bij ons tekenden. Maargoed, dat liedje kennen we van ajax inmiddels.
We weten niet hoe concreet Ajax is geweest, maar dat er contact is geweest lijkt me duidelijk. Verder voor de discussie ook niet heel relevant hoe het precies is gegaan. Ik denk dat het voor alle partijen prima is dat het uiteindelijk zo is gelopen.
Ik vind het mediaoffensief om hem nu als geldwolf af te schilderen wel heel treurig. RB Leipzig is een van de meest innovatieve clubs van de wereld en de spitsen daar zijn helemaal niet zo denderend. Hij heeft gewoon voor het sportieve aspect gekozen, ondanks dat dat bij de meeste media er niet in gaat. Het gelul dat alleen ajax goed is voor je ontwikkeling is echt zo'n enorme bullshit. Ik hoop ook niet dat andere talenten dit gaan geloven.
Het salaris zal ongetwijfeld een rol hebben gespeeld. Hoe groot die rol is kunnen wij als buitenstaanders niet inschatten. Het contractvoorstel van Ajax was ook niet mis. Een miljoen euro voor een speler die eigenlijk nog weinig heeft laten zien. Ik vind dat Ajax op dat vlak weinig te verwijten valt. Red Bull gaat gewoon heel ver voor Brobbey, naar verluidt drie miljoen. De tijd zal leren hoe groot de rol van Brobbey volgend jaar zal zijn bij Leipzig. Een club waar talenten wel de kans krijgen, maar uiteindelijk ook gepresteerd moet worden. Ga er maar aan staan als 19-jarige bij een nieuwe club, in een nieuwe land met een andere taal. Bij Ajax heb je meer 'zekerheid' denk ik. Maar uiteindelijk kunnen we eind volgend jaar pas de balans opmaken, hoeveel heeft Brobbey gespeeld en welke kansen heeft hij gekregen. Hij noemt bijvoorbeeld Nagelsmann ook als reden om naar Duitsland te gaan. Ik sluit niet uit dat Nagelsmann bondscoach wordt of Flick opvolgt bij Bayern wanneer Flick de opvolger van Löw wordt.

Uiteindelijk is het Brobbey zijn goed recht om te gaan en ik vind het goed dat Ten Hag stelt dat de beste speelt (of invalt). Dat moet ook. Liever het jaar afmaken met Brobbey die zijn doelpunten blijft maken dan tegen beter weten in Traoré weer meer betrekken terwijl die minder in vorm is. Ajax is op drie fronten actief en zal dus een brede kern nodig hebben, dus houdt Brobbey maar bij het elftal. Rancune levert je niets op. Maar dat het jammer is moge duidelijk zijn en dat ik hoop dat Brobbey flopt ook. Niet omdat ik het die jongen misgun, maar omdat ik denk dat het voor Ajax gunstig is dat er veel 'slechte' voorbeelden zijn van jongens die vroegtijdig vertrekken. Hopelijk zorgt dat ervoor dat de volgende twijfelaar voor Ajax kiest in plaats van voor het buitenland. Worden alle vertrekkers succesverhalen dan wordt het voor Ajax natuurlijk lastiger om een mooi verhaal te verkopen en te verkondigen dat blijven meer sportief succes oplevert.
PCGC
Vedette

Boeiend, ajax = kut!
#FreeGeneratie4
Johan-Cruijff
Geselecteerd voor Oranje

Hatseflats wrote: 13 Mar 2021, 18:43 Door het nieuws van Blobby had ik dit donderdag gemist.
Snap dat het neutraal moet zijn, maar stel je verdomme niet zo aan! Kutclub.

https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=385573
Dan zijn we er toch? Logisch toch dat als de finale op neutraal terrein is dat de omgeving ook neutraal moet zijn. Ik kan me voorstellen dat de twee finalisten daar liever eigen spandoeken neerhangen en in ieder geval niet naar de spandoeken van Feyenoord willen kijken. Terechte opmerking mijns inziens.
Tovast
Nationale topspeler

Johan-Cruijff wrote: 14 Mar 2021, 11:29
Hatseflats wrote: 13 Mar 2021, 18:43 Door het nieuws van Blobby had ik dit donderdag gemist.
Snap dat het neutraal moet zijn, maar stel je verdomme niet zo aan! Kutclub.

https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=385573
Dan zijn we er toch? Logisch toch dat als de finale op neutraal terrein is dat de omgeving ook neutraal moet zijn. Ik kan me voorstellen dat de twee finalisten daar liever eigen spandoeken neerhangen en in ieder geval niet naar de spandoeken van Feyenoord willen kijken. Terechte opmerking mijns inziens.
Ben ik het wel mee eens inderdaad. Als iemand van Vitesse dit had geroepen hadden we het hier waarschijnlijk allemaal wel logisch gevonden.
Mr. Spock
Internationale topspeler
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Haalde ajax ook alle verwijzingen naar ajax weg al die keren dat de wedstrijd om de fruitschaal op neutraal terrein in de arena werd gespeeld?
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler

Ajax gaat puntverlies lijden vandaag en die inhaalwedstrijd tegen Utrecht gaan ze ook niet winnen. Het gat is nog te overbruggen, want PSV gaat geen punten meer morsen dit seizoen.

En vandaag komt Feyenoord op bezoek dus het doelsaldo is ook geen issue meer.

Edit: ik heb even het verschil in doelsaldo opgezocht: dat maken we vandaag niet goed.
PSV-DTC
International

Lorenzo von Matterhorn wrote: 14 Mar 2021, 11:54 Ajax gaat puntverlies lijden vandaag en die inhaalwedstrijd tegen Utrecht gaan ze ook niet winnen. Het gat is nog te overbruggen, want PSV gaat geen punten meer morsen dit seizoen.

Ik hoop het, maar zie het vandaag helaas niet gebeuren. Dat hele PEC stelt niks voor. Of die Reza moet ineens een magische invalbeurt hebben en er 3 inschiet.
koetje
Legende

PEC is niet serieus te nemen. Helaas.
mateja
Internationale topspeler

Johan-Cruijff wrote: 14 Mar 2021, 11:27
mateja wrote: 13 Mar 2021, 14:11 Je kan achteraf gewoon stellen dat het halen van Zahavi voor ajax veel slimmer was geweest. Haller is niet beter, de restwaarde zal heel veel meevallen, want je moet er nog 22.5 vanaf halen, en je verpest de toekomst van een (volgens eigen zeggen) groot talent bij je club die heel veel waard zal worden. Met Zahavi hadden ze Brobbey 2 jaar als stand in kunnen gebruiken en daarna een vaste basisplaats kunnen geven.
Dat ben ik niet met je eens. Los van het gegeven dat ik Haller qua speelstijl beter bij Ajax vind passen dan Zahavi vraag ik me waarom Brobbey wel twee jaar stand-in zou willen zijn van Zahavi, maar niet van Haller. En waarom zou Haller niet over twee jaar kunnen vertrekken? Dat sluit ik zeker niet uit.
Buiten dat Zahavi qua speelstijl meer dan prima bij ajax past, hoop ik dat je wel kan begrijpen dat voor een talent een concurrent van 26 jaar die 22.5 miljoen gekost heeft andere koek is dan een concurrent van 33 die gratis was? Als ajax kennelijk 22.5 miljoen en een salaris van 5 miljoen over heeft voor jouw concurrent, spreekt daar weinig vertrouwen uit en geen plan. Met een Zahavi had ajax hem nog kunnen voorhouden dat hij sowieso 2 jaar later weg is, iets wat bij Haller natuurlijk heel erg de vraag is.

En de rest van je verhaal: ik begrijp inmiddels dat dat voor ajacieden moeilijk te bevatten is, maar toch is het echt zo (en het is al vaker aangehaald op dit forum): ajax is niet het einddoel. ajax is niet de enige club waar je je goed kan ontwikkelen. Dat jij weer begint over een salaris van 3 miljoen en dat Verweij begint over een dubieus spel dat gespeeld zou zijn zegt iets over hoe ver sommige ajacieden van de werkelijkheid staan: Leipzig is een fantastische leerschool en Nagelsmann een perfecte trainer voor een talent als Brobbey.
ruuddevil
Legende

Skywalker wrote: 14 Mar 2021, 11:52 Haalde ajax ook alle verwijzingen naar ajax weg al die keren dat de wedstrijd om de fruitschaal op neutraal terrein in de arena werd gespeeld?
Exact wat ik dacht. Hypocriete kutclub.
Johan-Cruijff
Geselecteerd voor Oranje

mateja wrote: 14 Mar 2021, 12:30
Buiten dat Zahavi qua speelstijl meer dan prima bij ajax past, hoop ik dat je wel kan begrijpen dat voor een talent een concurrent van 26 jaar die 22.5 miljoen gekost heeft andere koek is dan een concurrent van 33 die gratis was? Als ajax kennelijk 22.5 miljoen en een salaris van 5 miljoen over heeft voor jouw concurrent, spreekt daar weinig vertrouwen uit en geen plan. Met een Zahavi had ajax hem nog kunnen voorhouden dat hij sowieso 2 jaar later weg is, iets wat bij Haller natuurlijk heel erg de vraag is.
Dat mag jij vinden, maar ik zie dat heel anders. Ik denk niet dat Zahavi een betere match zou zijn dan Haller. Niet op de korte termijn en ook niet op de lange termijn. En wat maakt het uit hoe oud die concurrent is, de beste speelt toch? Niet relevant. Ten Hag beslist op sportieve gronde, niet op basis van leeftijd of restwaarde.

Daarnaast vind ik het storend dat men blijkbaar niet weet wat het verloop is geweest van deze discussie. Ajax is al ruim een jaar in onderhandeling met Brobbey. Iedere keer verloopt het stroef of wordt er geroepen 'het komt goed' terwijl dat helemaal niet aan de onderhandelingstafel blijft. Dat is Brobbey en Raiola zijn goed recht (ondanks valse beloftes als 'het komt goed, ik wil bij Ajax blijven') maar laten we dan niet Ajax verwijten dat het op termijn verder gaat schakelen. Het is uiterst onzeker of Brobbey blijft, Traoré is geblesseerd, Huntelaar en Promes willen vertrekken en je schakelt snel door naar Haller. Daar betaal je (te) veel voor, maar daarmee is op de korte termijn je probleem wel opgelost. Waarom dan Haller als excuus gebruiken voor het niet bijtekenen of het niet hebben van vertrouwen? Kamp Brobbey doet dat zelf niet eens.
En de rest van je verhaal: ik begrijp inmiddels dat dat voor ajacieden moeilijk te bevatten is, maar toch is het echt zo (en het is al vaker aangehaald op dit forum): ajax is niet het einddoel. ajax is niet de enige club waar je je goed kan ontwikkelen. Dat jij weer begint over een salaris van 3 miljoen en dat Verweij begint over een dubieus spel dat gespeeld zou zijn zegt iets over hoe ver sommige ajacieden van de werkelijkheid staan: Leipzig is een fantastische leerschool en Nagelsmann een perfecte trainer voor een talent als Brobbey.
Als je het zo interpreteert dan lees je niet goed, daar doe je mijn post mee tekort. Maar lees wat je wil lezen.
ruuddevil
Legende

“Als je het zo interpreteert dan lees je niet goed, daar doe je mijn post mee tekort. Maar lees wat je wil lezen.”

Image
Revolinho
Internationale topspeler

Huh!? Ajacieden nu nog steeds op dit forum??
😂😂😂😂😂

Ik snap het wel. Het recht blijven lullen wat krom is, is een menselijke behoefte waar veel mensen te onbewust van zijn om te weten dat het iets is dat je kunt afleren of zelfs onderdrukken.

Haller. 22,5 miljoen. De allergrootste (en allerduurste) grap van dit seizoen. Een paar keer een kopduel gewonnen in de 16, dat hebben ze in geen jaren meegemaakt daar en dus is het weer het zoveelste hosanna moment daar in de betonbak. Maar het is het Bayern van NL. Al die toptalenten die ze binnen boord kunnen houden. Ze hebben zoveel geld, dat ze wanneer nodig kunnen opbieden tegen de grotere club. Daarom is het knap dat Leipzig (niet eens de absolute top) ‘maar’ 2x het salaris kon bieden wat Ajax kon bieden. Ondanks alle smeekbedes. Echt. Pathetisch om te zien, maar ok.
Revolinho
Internationale topspeler

Lorenzo von Matterhorn wrote: 14 Mar 2021, 11:54 Ajax gaat puntverlies lijden vandaag en die inhaalwedstrijd tegen Utrecht gaan ze ook niet winnen. Het gat is nog te overbruggen, want PSV gaat geen punten meer morsen dit seizoen.

Edit: ik heb even het verschil in doelsaldo opgezocht: dat maken we vandaag niet goed.
Wat het ook is wat jij op hebt, ik wil het ook. :D
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler

Revolinho wrote: 14 Mar 2021, 13:08

Wat het ook is wat jij op hebt, ik wil het ook. :D
Crackertje met avocado en een gepocheerd eitje. Moet aan de lijn van de vrouw.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Tja, als het nog niet klaar was dan is het nu wel klaar als ze van Zwolle winnen.
mateja
Internationale topspeler

Johan-Cruijff wrote: 14 Mar 2021, 12:41
mateja wrote: 14 Mar 2021, 12:30
Dat mag jij vinden, maar ik zie dat heel anders. Ik denk niet dat Zahavi een betere match zou zijn dan Haller. Niet op de korte termijn en ook niet op de lange termijn. En wat maakt het uit hoe oud die concurrent is, de beste speelt toch? Niet relevant. Ten Hag beslist op sportieve gronde, niet op basis van leeftijd of restwaarde.

Daarnaast vind ik het storend dat men blijkbaar niet weet wat het verloop is geweest van deze discussie. Ajax is al ruim een jaar in onderhandeling met Brobbey. Iedere keer verloopt het stroef of wordt er geroepen 'het komt goed' terwijl dat helemaal niet aan de onderhandelingstafel blijft. Dat is Brobbey en Raiola zijn goed recht (ondanks valse beloftes als 'het komt goed, ik wil bij Ajax blijven') maar laten we dan niet Ajax verwijten dat het op termijn verder gaat schakelen. Het is uiterst onzeker of Brobbey blijft, Traoré is geblesseerd, Huntelaar en Promes willen vertrekken en je schakelt snel door naar Haller. Daar betaal je (te) veel voor, maar daarmee is op de korte termijn je probleem wel opgelost. Waarom dan Haller als excuus gebruiken voor het niet bijtekenen of het niet hebben van vertrouwen? Kamp Brobbey doet dat zelf niet eens.
Als je het zo interpreteert dan lees je niet goed, daar doe je mijn post mee tekort. Maar lees wat je wil lezen.
Leeftijd maakt uit omdat een Brobbey perspectief wil. Daar ging het over, weet je nog? Als je concurrent in de kracht van zijn leven zit en de kans is aanwezig dat hij nog 4/5 jaar blijft en zo perfect in het systeem past volgens jou, is het volkomen logisch dat hij verder gaat kijken lijkt me. Ajax heeft met die aankoop gewoon 22.5 + transferwaarde Brobbey weggeflikkerd.

Dat je het storend vindt dat mensen het verloop schijnen te vergeten, kan ook iets anders zijn: Ik zie dit inderdaad vaak voorbij komen op twitter en alle anonieme ajacieden praten elkaar heerlijk na. Maar wat het verloop ook is; als ze Haller niet gehaald hadden had Brobbey gewoon verlengd, 100%. Kennelijk zat hij er nu al dichtbij? Hij twijfelde enorm? Wilde toch bijtekenen? Dan dus helemaal. Het halen van Haller heeft hem gewoon het laatste zetje gegeven.

Je laatste stukje ga ik niet eens op in.
Ren Höek
Vedette

mateja wrote: 14 Mar 2021, 17:14 Maar wat het verloop ook is; als ze Haller niet gehaald hadden had Brobbey gewoon verlengd, 100%.
Hoezo is dat 100%?
Net zoals bij Mo zeker?

Als de onderhandelingen zo lang duren, dan is er niets zeker. Had Brobbey zo graag willen blijven, dan had hij al lang kunnen tekenen. Bij Malen duurde het ook wat langer, maar na een half jaar moet het toch wel duidelijk zijn.
De kans dat Brobbey vertrok was sowieso aanwezig, logisch ook als een club als Leipzig serieuze interesse heeft.

Ik ben het wel met je eens dat de komst van Haller de beslissing van Brobbey om te gaan hoogstwaarschijnlijk definitief maakte.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
mateja
Internationale topspeler

Ren Höek wrote: 15 Mar 2021, 08:54
mateja wrote: 14 Mar 2021, 17:14 Maar wat het verloop ook is; als ze Haller niet gehaald hadden had Brobbey gewoon verlengd, 100%.
Hoezo is dat 100%?
Net zoals bij Mo zeker?

Als de onderhandelingen zo lang duren, dan is er niets zeker. Had Brobbey zo graag willen blijven, dan had hij al lang kunnen tekenen. Bij Malen duurde het ook wat langer, maar na een half jaar moet het toch wel duidelijk zijn.
De kans dat Brobbey vertrok was sowieso aanwezig, logisch ook als een club als Leipzig serieuze interesse heeft.

Ik ben het wel met je eens dat de komst van Haller de beslissing van Brobbey om te gaan hoogstwaarschijnlijk definitief maakte.
Dat laatste bedoel ik inderdaad. En als je de ingewijden bij ajax moet geloven had Brobbey op 't einde alsnog bijna bijgetekend. Daarom denk ik dat de aankoop van Haller de keuze voor Brobbey definitief maakte. En als Haller er niet was geweest, was hij niet ver van een basisplaats lijkt me.
Massimo
Legende

Een collega van mij heeft een seizoenkaart van Ajax en die gaf al aan dat ze onder het mom van 'contact met de seizoenkaarthouder' waarbij in de Arena online een programma onder leiding van Humberto Tan in elkaar was geflanst, het 20 minuten schaamteloos ging over het bedelen bij de seizoenkaarthouder en of ze wat zouden willen terugstorten. Je verwacht het niet...
Locked