Het Philips Stadion

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

AddoCultheld wrote: 29 Sep 2023, 17:40 Verhuizen is een no go
Idd, verleg desnoods het spoor maar.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
User avatar
OmeAad
Jeugdspeler
Posts: 34
Joined: 06 Jun 2023, 12:34
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 29 Sep 2023, 17:23 Hypercube mag creatief zijn in hun voorstel(len). Ik zal er vast een opperen: een hypermodern stadion op Landgoed Wielewaal en op de plek waar nu het Philips Stadion staat een groot stadspark aanleggen. Dan liggen de trainingsvelden praktisch tegen het stadion.
Áls er al nieuwbouw wordt geopperd, is het terrein van FC Eindhoven aan de Aalsterweg een veel logischer plek: het heeft al een voetbalbestemming en ligt aan de afrit van de snelweg. Maar goed, ik denk dat er bijna geen supporters zijn die weg willen van de huidige locatie, en terecht. Uitkomst van het onderzoek zal wel zijn dat je niet moet verhuizen (want Unique Selling Point van de club) en dat uitbreiding op de huidige plek helaas te duur is. Overigens, als we toch aan het fantaseren zijn: met staanplaatsen kun je relatief goedkoop veel nieuwe plekken realiseren zonder te verhuizen, zoals bij Frankfurt
Last edited by OmeAad on 29 Sep 2023, 17:45, edited 2 times in total.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

We kunnen natuurlijk altijd de huidige ontwikkelingen even afwachten, voor hetzelfde geld mogen we over een half jaartje het uitvak gaan verbouwen en bij de thuis tribunes gaan betrekken :mrgreen:
Gomes92
Vaste waarde in elftal
Posts: 710
Joined: 04 Nov 2020, 19:05
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Chucky Lozano
Send Prediction League reminder to second email adress: No

AddoCultheld wrote: 29 Sep 2023, 17:40 Verhuizen is een no go
Onzin. Huidige plek/stadion heeft ook mijn voorkeur, maar we zijn geen Feyenoord waarbij we er zelf voor kiezen om niet het maximale eruit te halen. We zijn PSV en altijd creatief. Je moet gewoon kiezen voor de meest realistische en rendabele optie.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

OmeAad wrote: 29 Sep 2023, 17:44
Standbeeld wrote: 29 Sep 2023, 17:23 Hypercube mag creatief zijn in hun voorstel(len). Ik zal er vast een opperen: een hypermodern stadion op Landgoed Wielewaal en op de plek waar nu het Philips Stadion staat een groot stadspark aanleggen. Dan liggen de trainingsvelden praktisch tegen het stadion.
Áls er al nieuwbouw wordt geopperd, is het terrein van FC Eindhoven aan de Aalsterweg een veel logischer plek: het heeft al een voetbalbestemming en ligt aan de afrit van de snelweg. Maar goed, ik denk dat er bijna geen supporters zijn die weg willen van de huidige locatie, en terecht. Uitkomst van het onderzoek zal wel zijn dat je niet moet verhuizen (want Unique Selling Point van de club) en dat uitbreiding op de huidige plek helaas te duur is. Overigens, als we toch aan het fantaseren zijn: met staanplaatsen kun je relatief goedkoop veel nieuwe plekken realiseren, zoals bij Frankfurt
Wielewaal ligt (ook) tegen de A2. Brands gebruikt Real Madrid als voorbeeld. Dan denk ik voor PSV bij een verbouwing minimaal aan: een flinke upgrade in capaciteit (naar +/-45k), een te verplaatsen veld, een dak dat dicht kan, nieuwe ledschermen, de buitenkant aanpakken, etc. Eindstand zal je dan dermate veel kosten maken dat een nieuwbouw duurzamer kan zijn. Ik geloof wel dat PSV door gaat pakken. Met 9k op de wachtlijst voor een seizoenkaart zou je gek zijn als je niet doorpakt als snelgroeiende organisatie.
AddoCultheld
Internationale topspeler
Posts: 3,548
Joined: 19 Oct 2020, 10:20
Send Prediction League reminder to second email adress: No

OmeAad wrote: 29 Sep 2023, 17:44
Standbeeld wrote: 29 Sep 2023, 17:23 Hypercube mag creatief zijn in hun voorstel(len). Ik zal er vast een opperen: een hypermodern stadion op Landgoed Wielewaal en op de plek waar nu het Philips Stadion staat een groot stadspark aanleggen. Dan liggen de trainingsvelden praktisch tegen het stadion.
Áls er al nieuwbouw wordt geopperd, is het terrein van FC Eindhoven aan de Aalsterweg een veel logischer plek: het heeft al een voetbalbestemming en ligt aan de afrit van de snelweg. Maar goed, ik denk dat er bijna geen supporters zijn die weg willen van de huidige locatie, en terecht. Uitkomst van het onderzoek zal wel zijn dat je niet moet verhuizen (want Unique Selling Point van de club) en dat uitbreiding op de huidige plek helaas te duur is. Overigens, als we toch aan het fantaseren zijn: met staanplaatsen kun je relatief goedkoop veel nieuwe plekken realiseren zonder te verhuizen, zoals bij Frankfurt
Sfeerlozer kan bijna niet. Wat een brok ellende daar qua ligging.
AddoCultheld
Internationale topspeler
Posts: 3,548
Joined: 19 Oct 2020, 10:20
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Gomes92 wrote: 29 Sep 2023, 17:45
AddoCultheld wrote: 29 Sep 2023, 17:40 Verhuizen is een no go
Onzin. Huidige plek/stadion heeft ook mijn voorkeur, maar we zijn geen Feyenoord waarbij we er zelf voor kiezen om niet het maximale eruit te halen. We zijn PSV en altijd creatief. Je moet gewoon kiezen voor de meest realistische en rendabele optie.
Onzin, zorg eerst maar eens dat het elke wedstrijd vol zit. Vandeweek was helft van West weer leeg.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Gomes92 wrote: 29 Sep 2023, 17:45We zijn PSV en altijd creatief. Je moet gewoon kiezen voor de meest realistische en rendabele optie.
Mwa, als je in het centrum kunt blijven heeft dat een belangrijke meerwaarde die ook in je kosten tot uitdrukking mag komen. Ga je ergens buiten de stad op een industrieterrein staan dan vergroot je letterlijk maar ook figuurlijk de afstand, en verklein je daarmee tegelijkertijd de band met de stad en de Eindhovenaren zelf.
These users thanked the author ziege maar ook zagge for the post (total 3):
AddoCultheldDribblesmoortje
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
040-076
Meervoudig international
Posts: 1,054
Joined: 30 Aug 2021, 17:41
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik denk dat je veel fans diep in het hart raakt als je het Philips stadion verlaat. En ergens anders gaat bouwen.
These users thanked the author 040-076 for the post (total 4):
OmeAadDribblesmoortjeziege maar ook zagge
Marcel for president!
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

AddoCultheld wrote: 29 Sep 2023, 17:55
Gomes92 wrote: 29 Sep 2023, 17:45

Onzin. Huidige plek/stadion heeft ook mijn voorkeur, maar we zijn geen Feyenoord waarbij we er zelf voor kiezen om niet het maximale eruit te halen. We zijn PSV en altijd creatief. Je moet gewoon kiezen voor de meest realistische en rendabele optie.
Onzin, zorg eerst maar eens dat het elke wedstrijd vol zit. Vandeweek was helft van West weer leeg.
Dat komt omdat supporters niet op komen dagen. Er staan 9k man op de wachtlijst voor een seizoenkaart. Dan laat PSV in theorie 3.6mln euro liggen als je uitgaat van een gemiddelde fanopbrengst van 400 euro per seizoen.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

040-076 wrote: 29 Sep 2023, 17:57 Ik denk dat je veel fans diep in het hart raakt als je het Philips stadion verlaat. En ergens anders gaat bouwen.
Klopt en daarom wil Brands en heel PSV ook op de huidige plek blijven. Het moet alleen niet ten koste gaan van je groei.
AddoCultheld
Internationale topspeler
Posts: 3,548
Joined: 19 Oct 2020, 10:20
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 29 Sep 2023, 17:58
AddoCultheld wrote: 29 Sep 2023, 17:55
Onzin, zorg eerst maar eens dat het elke wedstrijd vol zit. Vandeweek was helft van West weer leeg.
Dat komt omdat supporters niet op komen dagen. Er staan 9k man op de wachtlijst voor een seizoenkaart. Dan laat PSV in theorie 3.6mln euro liggen als je uitgaat van een gemiddelde fanopbrengst van 400 euro per seizoen.
Ja, ik bedoel meer, als je dat al niet geregeld krijgt dat er een aantrekkelijke doorverkoop regeling ligt/komt , dan heb je er niks aan om er nog 10.000 plekken bij te gooien.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 29 Sep 2023, 18:00
040-076 wrote: 29 Sep 2023, 17:57 Ik denk dat je veel fans diep in het hart raakt als je het Philips stadion verlaat. En ergens anders gaat bouwen.
Klopt en daarom wil Brands en heel PSV ook op de huidige plek blijven. Het moet alleen niet ten koste gaan van je groei.
Ik ben het met je eens. Als eerste, tweede en derde optie een uitbreiding van het stadion op de huidige plek. Mocht nou blijken dat je daar niks mee op schiet of de kosten zijn dusdanig hoog dat het niet te realiseren valt houdt het op. Je moet als club willen blijven groeien, zeker als topclub in Nederland. De huidige locatie is prachtig, maar niet ten koste van alles wat mij betreft. Dat het de voorkeur heeft moge duidelijk zijn.
These users thanked the author DeEintovenaar for the post (total 3):
StandbeeldForestForestRSPSV
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ergens anders bouwen is al snel niet aantrekkelijk omdat je de eigen grond bonus hebt verkocht in 2011.
User avatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
Posts: 4,586
Joined: 26 Mar 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

AddoCultheld wrote: 29 Sep 2023, 17:55
Gomes92 wrote: 29 Sep 2023, 17:45

Onzin. Huidige plek/stadion heeft ook mijn voorkeur, maar we zijn geen Feyenoord waarbij we er zelf voor kiezen om niet het maximale eruit te halen. We zijn PSV en altijd creatief. Je moet gewoon kiezen voor de meest realistische en rendabele optie.
Onzin, zorg eerst maar eens dat het elke wedstrijd vol zit. Vandeweek was helft van West weer leeg.
Tja, die kaarten zijn wel verkocht. We kunnen natuurlijk lijfstraffen invoeren voor seizoenkaarthouders die niet op komen dagen maar dat past niet echt bij de warme club die PSV is.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

AddoCultheld wrote: 29 Sep 2023, 18:00
Standbeeld wrote: 29 Sep 2023, 17:58
Dat komt omdat supporters niet op komen dagen. Er staan 9k man op de wachtlijst voor een seizoenkaart. Dan laat PSV in theorie 3.6mln euro liggen als je uitgaat van een gemiddelde fanopbrengst van 400 euro per seizoen.
Ja, ik bedoel meer, als je dat al niet geregeld krijgt dat er een aantrekkelijke doorverkoop regeling ligt/komt , dan heb je er niks aan om er nog 10.000 plekken bij te gooien.
Waarom niet? Iedereen tikt zijn seizoenkaart toch aan het begin van het seizoen af? Als je 10k plekken erbij zet en 10k mensen nemen een seizoenkaart. Dan is je geld binnen. Dan is het voor het aanzien kloten dat mensen niet op komen dagen, maar PSV heeft hun geld toch al binnen.
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

De voorkeur gaat uiteraard uit naar blijven op de huidige plek. Alleen moet je nooit je ogen sluiten voor eventuele veranderingen en kansen. West Ham zat bijvoorbeeld ook al vanaf de oprichting op Upton Park, maar konden onder gunstige voorwaarden verhuizen. Daarin kun je ook best kijken wat het percentage SCC-houders is dat ook daadwerkelijk uit Eindhoven komt en/of woont. Als ik voor mijzelf spreek heb ik al 10+ jaar een SCC kaart, maar werk en woon ik niet in Eindhoven of Brabant waardoor de binding met de stad én daarmee de locatie wel een stuk minder is. Het is - bij wijze van spreken - slechts een kwestie van een andere afslag nemen vanaf de A2.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

koetje wrote: 29 Sep 2023, 18:02 Ergens anders bouwen is al snel niet aantrekkelijk omdat je de eigen grond bonus hebt verkocht in 2011.
Je zult idd niet het voordeel hebben van verkoop dure <> aankoop goedkope grond, maar stel dat je bijv. elders grond moet huren lijkt me dat nog altijd goedkoper dan in het centrum?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

nilssonH wrote: 29 Sep 2023, 18:04 De voorkeur gaat uiteraard uit naar blijven op de huidige plek. Alleen moet je nooit je ogen sluiten voor eventuele veranderingen. Daarin kun je bijvoorbeeld best kijken wat het percentage SSC-houders is dat ook daarwerkelijk uit Eindhoven komt en/of woont. Als ik voor mijzelf spreek heb ik al 10+ jaar een SSC kaart, maar werk en woon ik niet in Eindhoven of Brabant waardoor de binding met de stad én daarmee de locatie wel een stuk minder is. Het is - bij wijze van spreken - slechts een kwestie van een andere afslag nemen vanaf de A2.
Ik kom ook niet uit Eindhoven, maar ik vind die plek wel heel mooi hoor.
Als ik dat vergelijk met AZ, waar ik regelmatig langsrijd, brrr 😵
These users thanked the author SKERLA for the post:
FvdhPSV
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sterke voorkeur voor de huidige plek, vanzelfsprekend zou ik zelfs willen zeggen. Al kom ik niet uit Eindhoven (wel opgegroeid van 7-17, woon er al bijna 50 jaar niet meer), de plek met zijn verbinding met Philips en het Philipsdorp is uniek en moet je koesteren. Die locatie is erfgoed in de zuiverste zin van het woord. Alles op alles om dat te handhaven. Maar mocht het zo zijn dat er niet echt uitbreiding mogelijk is, dan kun je een andere locatie overwegen. Mijn PSV-hart zou dan wel bloeden en goed ook…
These users thanked the author psvgouda for the post:
smoortje
Raw85
Meervoudig international
Posts: 1,149
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Gomes92 wrote: 29 Sep 2023, 17:45
AddoCultheld wrote: 29 Sep 2023, 17:40 Verhuizen is een no go
Onzin. Huidige plek/stadion heeft ook mijn voorkeur, maar we zijn geen Feyenoord waarbij we er zelf voor kiezen om niet het maximale eruit te halen. We zijn PSV en altijd creatief. Je moet gewoon kiezen voor de meest realistische en rendabele optie.
Als seizoenkaarthouder die van ver moet komen is een groot deel van de PSV-beleving voor mij en mn maten het wandelen/(suipe) in Eindhoven. Heerlijk dat je overal heen kunt lopen. Spelen op een of ander industrieterrein buiten de stad lijkt me niets
These users thanked the author Raw85 for the post (total 3):
GrasmatPSV90Juancho
psveindhoven_vakW
Bankzitter
Posts: 206
Joined: 12 Apr 2022, 22:59
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Veerman
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Platgooien en op dezelfde plek een nieuw stadion.
Lukt dat in de zomerstop?

Nee maar dat zou wel een goeie optie zijn, alleen waar ga je dan tijdelijk spelen he
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

psveindhoven_vakW wrote: 29 Sep 2023, 18:20 Platgooien en op dezelfde plek een nieuw stadion.
Lukt dat in de zomerstop?

Nee maar dat zou wel een goeie optie zijn, alleen waar ga je dan tijdelijk spelen he
Gelredome. Of de Herdgang :mrgreen:
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

koetje wrote: 29 Sep 2023, 18:02 Ergens anders bouwen is al snel niet aantrekkelijk omdat je de eigen grond bonus hebt verkocht in 2011.
Daar zal het op neer komen aangezien de laatste 20 jaar veel terreinen in Eindhoven volgebouwd zijn. Een jaar of 15 geleden vond ik het een goed idee om een heel nieuw stadion uit de grond te stampen op terrein Strijp T, naast station Strijp S, maar dat is nu ook al nieuw leven in geblazen.

Wat je met het huidige stadion zou kunnen doen is de Oost en Westtibune tot de grond toe afbreken en nieuwe tribunes bouwen tot aan de rand van het veld en aan de achterkant verder uitkragend naar achteren. Dan kun je van ong. 2 x 5000 plaatsen doorgroeien naar ongeveer 2 x 10.000.

Aan de Zuidkant kun je de 2e ring naar schuin achteren doortrekken tot aan de lijn van de huidige voorgevel. Dan zijn nog eens 5000 plaatsen extra. Je krijgt wel klachten van de bewoners aldaar. Aan de noordkant kun je kijken of ja een derde rind kunt plaatsen van +/- 5000. In totaal wordt het dan 50.000.

Kosten/ baten zijn nog ter overweging.
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ziege maar ook zagge wrote: 29 Sep 2023, 18:05
koetje wrote: 29 Sep 2023, 18:02 Ergens anders bouwen is al snel niet aantrekkelijk omdat je de eigen grond bonus hebt verkocht in 2011.
Je zult idd niet het voordeel hebben van verkoop dure <> aankoop goedkope grond, maar stel dat je bijv. elders grond moet huren lijkt me dat nog altijd goedkoper dan in het centrum?
Je betaald nu ook een jaarlijkse pachtsom die dan vrij valt waarmee je elders opnieuw kunt pachten. Dat is wel een punt inderdaad.

Alleen is een nieuw stadion tegenwoordig zo duur dat ik niet echt in de businesscase geloof. Zie Feyenoord die er eigenlijk vrij weinig op vooruit zou gaan in hun nieuwe Kuip, terwijl de gemeente (met als excuus gebiedsontwikkeling) al heel veel bijdroeg.
These users thanked the author koetje for the post:
Maikeindhoven
Post Reply