Het Philips Stadion

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ronaldio wrote: 30 Sep 2023, 09:20
Standbeeld wrote: 29 Sep 2023, 21:36 Je hebt nu al 9000 man op de wachtlijst staan voor een seizoenkaart. Als we weer successen gaan beleven (kampioen worden en volgend seizoen CL halen met de extra miljoenen) dan gaat dat ongetwijfeld weer een hoop extra "fans" aantrekken. Dan kan het zomaar zijn dat je naar een wachtlijst van 12500 gaat. Dat is 12500*400 (random gemiddelde fanopbrengst per seizoen) = 5mln per jaar. En dan laat ik de skyboxen nog buiten beschouwing die klaarblijkelijk vol zitten. Dan kan het goed zijn dat je richting de 10mln gaat dat je misloopt per seizoen.
Plus dat je een stadion kunt inzetten buiten de wedstrijden om. Gebeurd nu ook al. Maar als je veel en goede mogelijkheden hebt voor conferenties, restaurants, evenementen, concerten, shops, musea etc. Levert zo'n stadion ook buiten wedstrijden voortdurend geld op. Dat is wat je als club wilt. Zie wat ze in Madrid allemaal gaan doen met de inzetbaarheid van Bernabeu.

Wat dat betreft is de ligging in de stad nu wel ideaal. En maakt PSV hier al volop gebruik van. Wellicht kan hier met slimme verbouwingen nog veel meer mee.
Met een te verplaatsen veld zou je ook door heel het jaar evenementen kunnen organiseren in de weken dat PSV niet thuisspeelt. Dan ben je niet meer afhankelijk van de zomerstop.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Maar waar moet het veld dan heen?
Rudie-10
Meervoudig international
Posts: 1,359
Joined: 04 Jul 2019, 13:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luuk de Jong
FOOTB_REM_S: No

ruuddevil wrote: 30 Sep 2023, 09:35 Maar waar moet het veld dan heen?
Onder de grond, net als bij Bernabeu :P
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Rudie-10 wrote: 30 Sep 2023, 09:36
ruuddevil wrote: 30 Sep 2023, 09:35 Maar waar moet het veld dan heen?
Onder de grond, net als bij Bernabeu :P
Ah dat leek me niet goed voor de kwaliteit van de grasmat, maar lees dat ze daar een oplossing voor (denken) te hebben.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Toen ik een x aantal jaar geleden in het stadion van Inter (en Milan) was wist ik zeker dat ik dat nooit in Eindhoven zou willen. Wel een eigen metro station waar je dan met 60.000 man tegelijk in moet omdat er geen fatsoenlijk openbaar vervoer was qua bussen/treinen en het echt 15 minuten taxi was buiten Milaan. Dan heb ik liever 33.000 midden in de stad.

Ik ben 3 jaar geleden ook in Manchester geweest en daar heb ik zowel het United stadion bezocht rondom United-PSG 8e finale CL als het City stadion/complex. Dat complex van City is fonkel nieuw met complete trainingsfaciliteiten rondom het stadion en hoe mooi en handig het ook is het haalt de ziel uit de club.

Puur hypothetisch maar stel je zou een nieuw stadion uit de grond stampen op de plek waar nu de Philips fruittuin is dan heb je de ruimte om te maken wat je wil en kunnen we zo inventief zijn als we altijd zijn geweest. De bereikbaarheid zou geen probleem moeten zijn en qua parkeren moet er iets te regelen kunnen zijn en daarnaast kan 40% van de mensen die nu met de fiets of scooter gaan nog steeds naar die locatie. Mijn voorkeur zou het niet hebben maar het lijkt me niet onmogelijk.

Voor de horeca in de binnenstad zal het wel een klapje betekenen.
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
FOOTB_REM_S: No

Dat is wel erg hypothetisch, want een stadion op de plek van de schitterende fruittuinen gaat natuurlijk nooit gebeuren. Los daarvan is het met OV een stuk minder goed bereikbaar. Eindhoven heeft een beetje het probleem dat er maar twee stations zijn waarvan slechts één een intercityfunctie heeft. De infrastructuur rondom de huidige locatie zou relatief gemakkelijk 10.000 extra zitplaatsen kunnen verwerken. Een fatsoenlijke gelegenheid om fiets te stallen nabij het stadion zou wel een flinke plus zijn.

Het is fijn als er eens opnieuw serieus gekeken wordt naar uitbreiding ín het stadion. Met bijvoorbeeld het optrekken van de tribunes, weghalen van de schermen en/of enigszins verdiepen van het veld en de huidige tribunes naar beneden doortrekken zou je, denk ik, best van 35.000 naar 40.000/42.000 kunnen gaan.
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Het lijkt me niet dat PSV een onderzoek laat optuigen en dan tot de conclusie komt dat er 4500 plaatsen bijgebouwd gaan worden. Dat is al de moeite niet waard.
iam
International
Posts: 892
Joined: 31 Aug 2022, 15:29
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: 12e man
FOOTB_REM_S: No

El Sordo wrote: 30 Sep 2023, 15:01 Dat is wel erg hypothetisch, want een stadion op de plek van de schitterende fruittuinen gaat natuurlijk nooit gebeuren. Los daarvan is het met OV een stuk minder goed bereikbaar. Eindhoven heeft een beetje het probleem dat er maar twee stations zijn waarvan slechts één een intercityfunctie heeft. De infrastructuur rondom de huidige locatie zou relatief gemakkelijk 10.000 extra zitplaatsen kunnen verwerken. Een fatsoenlijke gelegenheid om fiets te stallen nabij het stadion zou wel een flinke plus zijn.

Het is fijn als er eens opnieuw serieus gekeken wordt naar uitbreiding ín het stadion. Met bijvoorbeeld het optrekken van de tribunes, weghalen van de schermen en/of enigszins verdiepen van het veld en de huidige tribunes naar beneden doortrekken zou je, denk ik, best van 35.000 naar 40.000/42.000 kunnen gaan.
Schermen zijn toch wel vrij essentieel in het stadion? Niet dat er echt veel nuttigs op te zien is helaas (zeker gedurende de match kan je veel meer werken met stats en dingen) maar denk niet dat ze die zomaar even weg gaan doen.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

11 Tinus zelfde verhaal kan ik vertellen over het nieuwe stadion van Atletico Madrid. Mooi groot stadion maar de plek is een ramp. Je moet allemaal met auto, bus of trein. Je hebt 0 binding meer met de stad en al het plezier om de wedstrijd heen is verknalt. Leuk als toerist om een potje mee te pakken maar als je dat tog keer per seizoen moet doen. Echt vreselijk daar.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
PSV90
Nationale topspeler
Posts: 2,965
Joined: 05 Dec 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

iam wrote: 30 Sep 2023, 15:14
El Sordo wrote: 30 Sep 2023, 15:01 Dat is wel erg hypothetisch, want een stadion op de plek van de schitterende fruittuinen gaat natuurlijk nooit gebeuren. Los daarvan is het met OV een stuk minder goed bereikbaar. Eindhoven heeft een beetje het probleem dat er maar twee stations zijn waarvan slechts één een intercityfunctie heeft. De infrastructuur rondom de huidige locatie zou relatief gemakkelijk 10.000 extra zitplaatsen kunnen verwerken. Een fatsoenlijke gelegenheid om fiets te stallen nabij het stadion zou wel een flinke plus zijn.

Het is fijn als er eens opnieuw serieus gekeken wordt naar uitbreiding ín het stadion. Met bijvoorbeeld het optrekken van de tribunes, weghalen van de schermen en/of enigszins verdiepen van het veld en de huidige tribunes naar beneden doortrekken zou je, denk ik, best van 35.000 naar 40.000/42.000 kunnen gaan.
Schermen zijn toch wel vrij essentieel in het stadion? Niet dat er echt veel nuttigs op te zien is helaas (zeker gedurende de match kan je veel meer werken met stats en dingen) maar denk niet dat ze die zomaar even weg gaan doen.
Daar zijn een hele hoop oplossingen voor te bedenken als dat extra plaatsen kan oplevert lijkt me.

Capaciteit richting de 45.000 lijkt me voldoende voor PSV en aangezien dat te realiseren met een uitbreiding zou ik altijd daarvoor kiezen. Stadion in de stad is zoveel mooier.
These users thanked the author PSV90 for the post:
El Sordo
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
FOOTB_REM_S: No

iam wrote: 30 Sep 2023, 15:14
El Sordo wrote: 30 Sep 2023, 15:01 Dat is wel erg hypothetisch, want een stadion op de plek van de schitterende fruittuinen gaat natuurlijk nooit gebeuren. Los daarvan is het met OV een stuk minder goed bereikbaar. Eindhoven heeft een beetje het probleem dat er maar twee stations zijn waarvan slechts één een intercityfunctie heeft. De infrastructuur rondom de huidige locatie zou relatief gemakkelijk 10.000 extra zitplaatsen kunnen verwerken. Een fatsoenlijke gelegenheid om fiets te stallen nabij het stadion zou wel een flinke plus zijn.

Het is fijn als er eens opnieuw serieus gekeken wordt naar uitbreiding ín het stadion. Met bijvoorbeeld het optrekken van de tribunes, weghalen van de schermen en/of enigszins verdiepen van het veld en de huidige tribunes naar beneden doortrekken zou je, denk ik, best van 35.000 naar 40.000/42.000 kunnen gaan.
Schermen zijn toch wel vrij essentieel in het stadion? Niet dat er echt veel nuttigs op te zien is helaas (zeker gedurende de match kan je veel meer werken met stats en dingen) maar denk niet dat ze die zomaar even weg gaan doen.
De schermen an sich hoeven ook niet weg, natuurlijk niet. De locaties nemen wmb echter onnodig veel ruimte in. Ik schat dat je op die plekken al zo 900 tot 1000 plekken kunt winnen. Verzin iets leuks samen met Brainport, een wat eenvoudiger en minder groteske versie van het scherm in het SoFi Stadium bijvoorbeeld, met natuurlijk een ander ophangsysteem.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Jumbotronnetje spannen, net als in de VS bij het basketball en ijshockey. Wel stevig ophangen zodat het niet naar beneden dondert uiteraard.
These users thanked the author Grasmat for the post:
El Sordo
User avatar
Hammer
Bankzitter
Posts: 280
Joined: 06 Jun 2023, 17:46
Favoriete speler: Tim van den Heuvel
FOOTB_REM_S: No

Het PSV stadion op een andere plek betekent voor mij buikpijn, niks meer en niks minder.
These users thanked the author Hammer for the post:
Dribble
Support in difficult times
User avatar
Tjompie
Internationale topspeler
Posts: 3,060
Joined: 28 Aug 2021, 18:57
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 30 Sep 2023, 15:34 Jumbotronnetje spannen, net als in de VS bij het basketball en ijshockey. Wel stevig ophangen zodat het niet naar beneden dondert uiteraard.
Dat moeten Jumbo en Philips samen wel kunnen maken ;)
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Als je van buiten Eindhoven komt en je gaat dan naar een stadion buiten de stad. Hoezo voelt dat dan als club van die stad?

Passie en strijd we zingen PSV!
Wie?
PSV Ekkersrijt


Lekker in de stad laten.
These users thanked the author ShovingNE2 for the post (total 2):
Farfrans17Dribble
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
dePinhodeSouza

Ik hoef geen groot stadion op een grauw industrieterein, geflankeerd door een Ikea, Dunking Donuts en Decatlhon net als die mietjes uit Duivendrecht.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Vandaag ook al elders gezegd, maar het Philips Stadion is onderdeel van de identiteit van de club. Van zowel PSV zelf en haar historie als van de stad Eindhoven. Ik zou het slopen/verhuizen van het stadion echt zeer droevig vinden. Volgens mij doet dat teveel afbreuk aan de magie die heerst rondom datgene waar PSV voorstaat, wat PSV zo mooi maakt en wat PSV wilt uitstralen.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Denk dat de kans ook miniem is dat zoiets gaat gebeuren.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Stel dat je het huidige stadion helemaal tot aan de grond zou afbreken en op dezelfde plek een nieuwe stadion zou bouwen... zou je dan naar een capaciteit kunnen van circa 50.000? Het is niet dat je zomaar een ring extra erop kan doen ofzo.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

11 Tinus wrote: 30 Sep 2023, 16:24 Stel dat je het huidige stadion helemaal tot aan de grond zou afbreken en op dezelfde plek een nieuwe stadion zou bouwen... zou je dan naar een capaciteit kunnen van circa 50.000? Het is niet dat je zomaar een ring extra erop kan doen ofzo.
Met een volledig nieuw stadion is dat zeker mogelijk. Je moet dan vooral denken aan een hogere/grotere noordzijde die dan richting spoor doorgetrokken wordt. De PSV laan zal dan wel weg moeten, maar dat is niet onoverkomelijk. Het stadion zelf hoeft niet eens extreem veel groter te worden. In een volledig nieuw stadion kun je alles net wat effectiever indelen dan nu met uitbouw na uitbouw na uitbouw gedaan is.

Ik denk alleen dat 50.000 echt niet nodig is. 45.000 is een meer dan prima maximumcapaciteit.
User avatar
Ronzz
Jeugdinternational
Posts: 142
Joined: 21 Jun 2022, 09:25
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

De hoeken lijken wel efficiënter te kunnen net zoals de plekken waar de schermen staan. Ook die hoek van De Verlenging zou ongetwijfeld verbouwd kunnen worden. Natuurlijk is het mooi om zo’n eetcafé in het stadion te hebben, maar volgens mij zijn daar ook wel wat plekken te winnen.

Dat er moet worden uitgebreid is logisch. Het zou mooi zijn als dat op dezelfde plek zou kunnen. Een nieuw stadion op de huidige plek met alle nieuwe technieken die de regio kan brengen kan dat echt een mooi stadion worden.
Staat er niets in de omgeving wat gesloopt mag worden? Desnoods spelen we 200 meter verderop.
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9,886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04
FOOTB_REM_S: No

Ik heb ook weleens gehoord dat het afbreken tot aan de eerste ring alsmede de hoeken, en daarna een nieuwe, verbeterde tweede ring plaatsen ook duizenden plaatsen kan opleveren. En dat was toen ik nog in Nederland woonde , dus meer dan 10 jaar geleden , dus de technologie en innovatie zal nu nog veel beter en slimmer zijn.

Als je de kern laat staan op dezelfde plek dan heb ik best vrede met een grondige renovatie.
#FreeGeneratie4
User avatar
MC Hammer
International
Posts: 921
Joined: 12 Jun 2023, 21:48
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik snap goed dat het Philips Stadion romantiek is. Ik snap de schoonheid van een drankje doen in het centrum en dan met tien minuten lopen bij het stadion zijn. Ik snap de historische waarde van de locatie.

Als een toekomstbestendig stadion niet hier kan, maar buiten de stad moet, dan zou het voor mij vooral een vraag zijn hoe ze de historie en romantiek daarin kunnen terugbrengen. Hoe zorgen ze ervoor, dat het toch voelt als PSV? Daar zou ik benieuwd naar zijn, voordat ik al dan niet enthousiast word.

Liefst natuurlijk uitbreiden op de huidige plek.
Hammertime!
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

Gewoon door te winnen. Nostalgie is leuk, maar daar kun je niet van vreten. Als op een andere locatie (zoals bij de Herdgang) een beter stadion kan worden neergezet waarmee veel meer geld gegenereerd wordt dan lijkt me dat gewoon een goede optie. Na 3 maanden is iedereen gewend.
Dislike
These users thanked the author deninho32 for the post:
Makaveli
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
colocolofc
Meervoudig international
Posts: 1,306
Joined: 26 Jan 2019, 14:19
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 01 Oct 2023, 09:20 Gewoon door te winnen. Nostalgie is leuk, maar daar kun je niet van vreten. Als op een andere locatie (zoals bij de Herdgang) een beter stadion kan worden neergezet waarmee veel meer geld gegenereerd wordt dan lijkt me dat gewoon een goede optie. Na 3 maanden is iedereen gewend.
Eens, en bij de Herdgang op de Wielewaal bijvoorbeeld is nog eens niet zo heel ver van het centrum. En je kan ook nog altijd de sprinter pakken naar Strijp-S.
Post Reply