Jerdy Schouten

Spelers A-selectie.
Post Reply
Juancho
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Ik klaag niet,, laat staan janken. Dat maak jij er weer eens van. Dank daarvoor, echt top!

Ik vind Schouten als 6 en zeker als enige 6 zo belangrijk dat het een heel groot gemis is. Zeker in zo'n grote en belangrijke CL wedstrijd als dinsdag.

Jij mag van mij alle vertrouwen hebben in de alternatieven hoor, be my guest.

Verder laat ik hrt hier maar bij.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Ykhim
Lid scoutingsteam

Wat er ook gebeurt: je hebt er morgen toch geen invloed op. En binnen PSV is men heel duidelijk van mening dat dit op langere termijn ook een zwakke plek is die z.s.m. moet worden ingevuld. Ik weet niet zo goed wat je dan nog meer wil.
Juancho
Mister PSV

Ykhim wrote: 02 Oct 2023, 19:08 Wat er ook gebeurt: je hebt er morgen toch geen invloed op. En binnen PSV is men heel duidelijk van mening dat dit op langere termijn ook een zwakke plek is die z.s.m. moet worden ingevuld. Ik weet niet zo goed wat je dan nog meer wil.
Misschien ook even mijn 1e post lezen waar 29.04.2007 op dacht te moeten inhakken. Ik verwacht namelijk helemaal niks, ben niet boos, verdrietig, ik jank niet. Ik constateer alleen iets. En dat post ik. Hoef je verder niet mee eens te zijn, maar 29 nog wat trekt het volledig uit z'n verband. Geen idee waarom.

De enige constatering die ik nogmaals maak is dat je 100 opties kan verzinnen als Schouten niet kan spelen, het zijn allemaal noodoplossingen. Niks meer, niks minder.

Of is het tegenwoordig ook al niet meer toegestaan om op een forum iets te constateren? 🤔
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Heeft deze wedstrijd al zoveel goed gedaan dat 't niet meer te tellen is. Ik ben fan!
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Heruone
Lid scoutingsteam

Pohh speelde echt goed inderdaad. Meest fijne eigenschap aan een 6 is als hij onder druk kan wegdraaien en de vervolgoplossing kan vinden of met een mannetje in zijn rug zichzelf alsnog aanspeelbaar en vrij kan maken. Schouten heeft dat.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Zuc0
Nationale topspeler

Speelde weer prima op een paar ketsers na die niet des Schoutens waren.
Joenepsv
Legende

Geweldige speler. Geweldige aankoop. Had mijn twijfels bij zijn komst maar dat is volledig onterecht gebleken. Hij laat een elftal beter voetballen en dat is misschien wel de meest onderschatte kwaliteit in het voetbal.
  • These users thanked the author Joenepsv for the post:
    ShovingNE2
    ruuddevil
    Legende

De dribbels van Lang zijn voer voor de liefhebber, maar ook van een functionele speler als Schouten kan je genieten. En dan dat heerlijke Hollandse hoofd en die witte melkflessen. Boterham met pindakaas.
  • These users thanked the author ruuddevil for the post:
    TylerDurdn
    ShovingNE2
    Site Admin

De eerste helft was Jerdy erg weergaloos. Wow. Ik was blij met zijn komst en legde mij erbij neer dat we een jaar of 5 plezier aan hem zouden beleven en niets voor hem zouden vangen. Als Koeman zijn ogen ook eens open doet dan is dit een vaste waarde bij Oranje. Die blijft niet veel langer dan 2 jaar als hij zo blijft ballen.

Wat een verademing. Willy van der Kerkhof: de Jerdy Schouten avant la lettre.
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    DonyellMalen
    Legende

Kanjer hoor, genot om naar hem te kijken. Altijd de voetballende oplossing vooruit.
    Fox92
    Talent

Iemand al een compilatie gemaakt van Schouten vs Sevilla, dat was echt een masterclass.
    Armada
    Internationale topspeler

Ok, dit gaat een opmerking worden die wellicht wat provocatief geïnterpreteerd kan worden... Maar ik meen het oprecht.

Ik vind Jerdy Schouten de betere versie van Frenkie de Jong.

Zonder het overdreven doordraaien, dribbelen etc. puur toeleggen op het effectieve, functionele.

Als kanttekening; die jongen speelde zo ook bij Bologna in de Serie A, hij kon ook 'gewoon' naar AC Milan.
  • These users thanked the author Armada for the post:
    psvgouda
    Lorenzo von Matterhorn
    Internationale topspeler

Was vooral het eerste uur echt heel erg goed. Daarna slopen er een paar flinke slordigheden in zijn spel, die mij deden denken aan die labradoodle op CV.
    De Realist
    Internationale topspeler

Goeiendag wat voetbalt deze jongen makkelijk. En ook op dit tempo weet hij van tevoren al lang waar hij de bal naartoe gaat spelen voor hij hem zelf krijgt. Top level player.
  • These users thanked the author De Realist for the post:
    psvgouda
    "Give the cup to them today" - Roger Schmidt
    ziege maar ook zagge
    Lid van verdienste

Armada wrote: 04 Oct 2023, 12:57 Ok, dit gaat een opmerking worden die wellicht wat provocatief geïnterpreteerd kan worden... Maar ik meen het oprecht.

Zonder het overdreven doordraaien, dribbelen etc. puur toeleggen op het effectieve, functionele.

Als kanttekening; die jongen speelde zo ook bij Bologna in de Serie A, hij kon ook 'gewoon' naar AC Milan.
    Gaat me (nog) ietwat ver maar ik heb gisteren wel gezien wat je bedoelt en moest ook aan Frenkie denken - dat overzicht, altijd weten waar die bal komt en naartoe moet, en ook de technische kwaliteiten hebben om die ballen op te pikken, én ze bij je te houden, én daar te krijgen waar je wil. Ben benieuwd of ie er ook in slaagt om daar net zo consistent in te zijn als De Jong.
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Die simpele, korte passjes zijn ongelooflijk goed en waardevol.
    Tomm
    Vedette

Denk dat je Schouten meer kunt vergelijken met Rodri van City.
    1913PSV.
    Vaste waarde in elftal

Fox92 wrote: 04 Oct 2023, 12:53 Iemand al een compilatie gemaakt van Schouten vs Sevilla, dat was echt een masterclass.
    Of een gifje van de actie in de 2e helft waarbij hij met een simpele beweging een speler van Sevilla liet uitglijden? 8)
    Armada
    Internationale topspeler

ziege maar ook zagge wrote: 04 Oct 2023, 13:20
    Armada wrote: 04 Oct 2023, 12:57 Ok, dit gaat een opmerking worden die wellicht wat provocatief geïnterpreteerd kan worden... Maar ik meen het oprecht.

Gaat me (nog) ietwat ver maar ik heb gisteren wel gezien wat je bedoelt en moest ook aan Frenkie denken - dat overzicht, altijd weten waar die bal komt en naartoe moet, en ook de technische kwaliteiten hebben om die ballen op te pikken, én ze bij je te houden, én daar te krijgen waar je wil. Ben benieuwd of ie er ook in slaagt om daar net zo consistent in te zijn als De Jong.
    Snap jouw reactie, en die is deels ook terecht.

Waar ik vooral op doel, is het feit dat Jerdy zich hierbij concentreert op het minimaal nodige... dat maakt het zo veel beter in stijl... VIND IK.
    AddoCultheld
    Internationale topspeler

Ik vind hem ook echt heel goed, toch miste hij gisteren wel een een paar x een pass vooruit, die hij niet zag, waardoor je nog makkelijker de ruimte in kan en het laatste kwartier was de pijp aardig leeg gezien zijn slordigheden. Verder zoals al bij zijn transfer benoemd, gewoon 4 klassen beter dan Sangaré, deze man heeft voetbal intelligentie en hoeft daardoor de fysieke strijd niet aan te gaan en verder over het algemeen zeer betrouwbaar in balbezit.
    ziege maar ook zagge
    Lid van verdienste

Armada wrote: 04 Oct 2023, 13:29 Waar ik vooral op doel, is het feit dat Jerdy zich hierbij concentreert op het minimaal nodige... dat maakt het zo veel beter in stijl... VIND IK.
    Snap ik! Maar stijl vind ik wel ondergeschikt aan kwaliteit. Of Schouten ook echt (al) in staat zou zijn om jarenlang de spil van een ploeg als Barcelona te zijn, weet ik niet. Zo ja dan hebben we potentieel 100 miljoen op het veld lopen, + 5 jaar inflatie :D

Wat stijl betreft, ja ik ben ook opgegroeid met 'doe maar normaal..' ;) Maar een beetje sensatie ben ik niet vies van.
    Armada
    Internationale topspeler

ziege maar ook zagge wrote: 04 Oct 2023, 13:42
    Armada wrote: 04 Oct 2023, 13:29 Waar ik vooral op doel, is het feit dat Jerdy zich hierbij concentreert op het minimaal nodige... dat maakt het zo veel beter in stijl... VIND IK.
    Snap ik! Maar stijl vind ik wel ondergeschikt aan kwaliteit. Of Schouten ook echt (al) in staat zou zijn om jarenlang de spil van een ploeg als Barcelona te zijn, weet ik niet. Zo ja dan hebben we potentieel 100 miljoen op het veld lopen, + 5 jaar inflatie :D
    Zonder twijfel zeg ik ja. Waarom zou hij dat niet kunnen?
    ziege maar ook zagge
    Lid van verdienste

Geen idee, maar 't zal zich nog moeten bewijzen.

Ik heb t iig even berekend, met die 5 jaar inflatie moet ie ons nu dan zeker zo'n 125 miljoen op gaan leveren. Ik ga alvast bier halen! :mrgreen:
    Juancho
    Mister PSV

Ik ben vooral benieuwd of ze ook samen kunnen spelen. Schouten de 6 en de Jong de 8 waarbij ze elkaar ook prima kunnen afwisselen. 2 hele slimme en tactisch sterke voetballers. Op papier geweldig.
    040-076
    Meervoudig international

SKERLA wrote: 04 Oct 2023, 13:21 Die simpele, korte passjes zijn ongelooflijk goed en waardevol.
    Hopelijk kan Ramalho nog een hoop leren van hem.
    Marcel for president!
    Post Reply