Olivier Boscagli

Spelers A-selectie.
Post Reply
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler

Bizar dom
DonyellMalen
Legende
Clubvoorkeur: PSV

Aan de bal geweldig. Maar was wel even slordig gisteren. Die pingel en het mogelijke rode kaart moment. In de CL zijn zulke momenten gelijk fataal. Dinsdag weer scherp dus, Ollie.
Ren Höek
Vedette

Die rode kaart was nooit gegeven natuurlijk, de overtreding daarvoor op hem was namelijk overduidelijk. Behalve voor de arbitrage natuurlijk :wall:
Maar zelfs met Nijhuis als VAR was een eventuele rode kaart voor Bosca daarom teruggedraaid.

De penalty was wel onnodig en onhandig.
In balbezit vond ik hem erg sterk.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Armada
Internationale topspeler

Ren Höek wrote: 01 Oct 2023, 13:44 Die rode kaart was nooit gegeven natuurlijk, de overtreding daarvoor op hem was namelijk overduidelijk. Behalve voor de arbitrage natuurlijk :wall:
Maar zelfs met Nijhuis als VAR was een eventuele rode kaart voor Bosca daarom teruggedraaid.

De penalty was wel onnodig en onhandig.
In balbezit vond ik hem erg sterk.
Mijn vraag is: is dat conform de regels?

Ik weet het oprecht niet.

Een doelpunt MAG door de VAR afgekeurd worden als er voorafgaand een overtreding wordt begaan. Omdat een doelpunt altijd een 'gebeurtenis' is waar de VAR naar kijkt.

Een mogelijke rode kaart is een 'gebeurtenis' op zich waarbij er gekeken wordt naar de overtreding waar een mogelijke rode kaart voor kan worden gegeven.

Vraag: is bij een rode kaart ook geldig dat wanneer er een overtreding aan vooraf gaat, de rode kaart wordt ingetrokken/niet gegeven. Punt is hierbij dat men dan een vrije trap moet geven voor de overtreding(?). Feitelijk ben je dan een normale overtreding aan het behandelen als VAR, wat feitelijk dus niet mag.

Het 'niet ingrijpen' gisteren vond ik daarom ook tekenend en interessant tegelijk, daar de overtreding wel een overtreding was van Bosca.
koetje
Legende

Criterium is de aard van de overtreding.

In dit geval neerhalen doorgebroken speler. Dat vervalt als blijkt dat eerder een overtreding is gemaakt.

Iets anders is ernstig gemeen spel. Dat mag niet als het spel gaande is maar ook niet als het spel stil ligt. Bij rood voor een doodschop was die niet ingetrokken, ondanks de eerdere overtreding op Boscagli.
Brael
Vedette

Hoe dan ook, een toevoeging in balbezit, een risico als hij moet verdedigen. Iets dat we al een aantal jaar weten.
PSVTOPOss
Vaste waarde in elftal

Vooral tegen een fysieke spits is Bosca echt wel kwetsbaar
  • These users thanked the author PSVTOPOss for the post:
    Heruone
    Heruone
    Lid scoutingsteam

Het is geen topverdediger, heeft kwetsbaarheden en had gister weer twee domme momentjes. Maar aan de bal is hij zooooo tering goed zeg.

• These users thanked the author Heruone for the post (total 8):
    DonyellMalenSKERLATijnMenno1BalinhoRen HöekSensationNilisInOranje
    Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Die bal op Aanholt in de 61ste minuut 🤯😍
  • These users thanked the author SKERLA for the post:
    Chomsky
    Juancho
    Mister PSV

Het is zo te hopen dat Bella idd het beest is dat Boscagli naast zich nodig heeft.
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    Heruone
    Lid scoutingsteam

Heruone wrote: 01 Oct 2023, 17:47 Het is geen topverdediger, heeft kwetsbaarheden en had gister weer twee domme momentjes. Maar aan de bal is hij zooooo tering goed zeg.

Haha had deze ook op twitter gezet. Zitten dus paar havenslaven in mn mentions die gaan uitleggen dat Bosca rood had moeten krijgen en dat PSV wederom gematst is, terwijl er een duidelijke overtreding voorafgaand was (en zo beoordeeld door de VAR).

Die havenslaven denken tegenwoordig ook een dedain te hebben nu ze een keertje minder dan 17 jaar over het kampioenschap hebben moeten doen :lol:

Image
    Image
    Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
    Joenepsv
    Legende

Boscagli is een unieke speler voor ons. Heb zelden een voetballend betere cv gezien. Alles gaat zo makkelijk bij hem en dat is ook een reden dat we beter spelen dan vorig jaar toen hij geblesseerd was. Vind hem defensief overigens ook best stabiel. Koppend en qua interventies is hij zelfs heel goed. Ik hoop dat zijn contract met jaren verlengd wordt.
    PhillipCocu
    Talent

Ging hij nu echt even navragen of hij wel echt gewisseld moest worden? Duurde wmb in ieder geval langer dan nodig voordat hij bij de kant was, terwijl haast geboden leek
    Kritischepsver
    Regelmatige invaller
    Old name: kritischepsver

Vond hem wel erg goed gisteren. Vele goede inspeelpasses en inschuivend en de bal meenemend. In theorie voor PSV een erg goed duo centraal Met Bella Kotchap.
    MaartenV
    Nationale topspeler

Nooit een fan geweest van Boscagli's verdedigende kwaliteiten, maar gisteren was hij verdedigend echt heel goed.
    Ren Höek
    Vedette

MaartenV wrote: 04 Oct 2023, 19:40 Nooit een fan geweest van Boscagli's verdedigende kwaliteiten, maar gisteren was hij verdedigend echt heel goed.
    Ik heb bij jou altijd het idee dat jij precies het tegenovergestelde vindt van de 'algemene opinie'.
    Bosca speelt dit seizoen erg sterk, met name in balbezit is hij geweldig. Tegen Sevilla ging hij echter in de fout bij de 0-1 (zijn tegenstander scoorde, Gudelj schudde hem veel te makkelijk af) en bij de bal op de lat van En-Nesyri stapte hij op buitenspel waar Ramalho juist met de tegenstander meeliep.

Ramalho maakte fouten die veel meer opvielen, maar ook Bosca ging enkele malen aardig in de fout. Op CL niveau wordt dat afgestraft, dus dat moet beter.
    Trixm
    Vedette

Ren Höek wrote: 05 Oct 2023, 10:54
    MaartenV wrote: 04 Oct 2023, 19:40 Nooit een fan geweest van Boscagli's verdedigende kwaliteiten, maar gisteren was hij verdedigend echt heel goed.
    Ik heb bij jou altijd het idee dat jij precies het tegenovergestelde vindt van de 'algemene opinie'.
    Bosca speelt dit seizoen erg sterk, met name in balbezit is hij geweldig. Tegen Sevilla ging hij echter in de fout bij de 0-1 (zijn tegenstander scoorde, Gudelj schudde hem veel te makkelijk af) en bij de bal op de lat van En-Nesyri stapte hij op buitenspel waar Ramalho juist met de tegenstander meeliep.

Ramalho maakte fouten die veel meer opvielen, maar ook Bosca ging enkele malen aardig in de fout. Op CL niveau wordt dat afgestraft, dus dat moet beter.
    Je kan ook concluderen dat Boscagli een andere meerwaarde heeft. Het blijft een voetballer bij PSV en niet bij REal madrid. Hij is zó belangrijk in de opbouw en in de lucht. daarnaast gaven de analisten ook al aan bij die tegengoal van Gudelj dat dit een risico is bij zonedekking. Dat is niet alleen te wijten aan Boscagli.
  • These users thanked the author Trixm for the post:
    Grasmat
    Saibari is underrated.
    Zico
    Regelmatige invaller

Even een compleet off-topicpunt wat me opvalt bij de uitspraak van zijn achternaam.
    Ik hoor bijna alle verslaggevers (behalve 1 van studio040) zijn naam uitspreken als Bos-kak-lie.
    Lijkt mij fout want het is naam van Italiaanse afkomst.

Hij is ook geboren in Monaco, heel dicht bij de Italiaanse grens. Wellicht komt familie daar vandaan.

Op zijn Italiaans zou zijn naam moeten worden uitgesproken als Bos-ka-ljie.
    Zelfde manier als tagliatelle en Tagliafico.
    Vond ik even heel belangrijk om hier te delen.
  • These users thanked the author Zico for the post (total 5):
    Raw85StandbeeldSKERLAGrasmatwakka26
    Asjemenou
    Bankzitter

Ok Zie-koe
  • These users thanked the author Asjemenou for the post (total 2):
    ZicoBalinho
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Asjemenou wrote: 05 Oct 2023, 11:44Ok Zie-koe
    Image
    MaartenV
    Nationale topspeler

Kan kloppen dat je dat idee hebt want ik heb het idee dat ik het vaak met je oneens ben. Dus ook hierover ;-). Geeft verder niet, iedereen zit op het forum natuurlijk meer op 1 lijn met sommigen dan met anderen. Overigens ben ik niet de enige die Boscagli erg sterk vond tegen Sevilla, zie het man of the match topic.

Inhoudelijk. Die 1-0 is een zwak luchtduel van Tillman en een zeer knap ingeschoten bal van Gudelj. Geen fout van Boscagli. Als een bal van zo dicht bij de goal kan worden voorgetrokken met het hoofd loop je altijd het risico dat er iemand een voet op kop tegenaan zet. Dat is onverdedigbaar.

Dat stappen bij de bal op de lat was een foutje ja. Maar een logische poging omdat je op snelheid zeker geklopt wordt door die tegenstander. Uiteindelijk wordt Ramalho er volledig uitgelopen. Als je met 2 zo een trage CV-ers speelt, dwing je ze tot dit soort risicovolle acties. Zoals al vaker gezegd, je moet minimaal of Kotchap of Teze daar hebben staan omdat je die snelheid nodig hebt. Als hij niet was gestapt was er overigens denk ik precies hetzelfde gebeurd. Want ook boscagli kan dat mannetje niet bijbenen.
    Ren Höek
    Vedette

MaartenV wrote: 05 Oct 2023, 14:12 Die 1-0 is een zwak luchtduel van Tillman
    Tillman verliest van Ramos, nog steeds een van de beste koppers die er rondlopen.
    Geen fout van Boscagli.
    Bosca zijn man scoorde, hij werd veel te makkelijk afgeschud.
    Maar een logische poging omdat je op snelheid zeker geklopt wordt door die tegenstander.
    Klopt, maar dan had hij dit duidelijker moeten communiceren. Of in de passlijn moeten gaan staan.
    Maar goed, jouw argumentatie zegt meer dan genoeg. Het ligt vooral aan anderen dat Bosca fouten maakt, tuurlijk :grin:
    Søren
    Meervoudig international

Voor de ED is Boscagli de perfecte CV, in de CL zou ik hem liever op 6 zien, of in een 3-mans verdediging.
    Voor een 6 is ie verdedigend nl echt goed, en voor een CV verdedigend net niet goed genoeg (CL niveau).
    Maar door hem op 6 te zetten met Schouten-Veerman ervoor sta je verdedigend gelijk een stuk stabieler en volwassener.
    Tovast
    Nationale topspeler

Søren wrote: 05 Oct 2023, 14:55 Voor de ED is Boscagli de perfecte CV, in de CL zou ik hem liever op 6 zien, of in een 3-mans verdediging.
    Voor een 6 is ie verdedigend nl echt goed, en voor een CV verdedigend net niet goed genoeg (CL niveau).
    Maar door hem op 6 te zetten met Schouten-Veerman ervoor sta je verdedigend gelijk een stuk stabieler en volwassener.
    Op 6 in de CL :grin:
    TylerDurdn
    Internationale topspeler

MaartenV wrote: 05 Oct 2023, 14:12

Kan kloppen dat je dat idee hebt want ik heb het idee dat ik het vaak met je oneens ben. Dus ook hierover ;-). Geeft verder niet, iedereen zit op het forum natuurlijk meer op 1 lijn met sommigen dan met anderen. Overigens ben ik niet de enige die Boscagli erg sterk vond tegen Sevilla, zie het man of the match topic.

Inhoudelijk. Die 1-0 is een zwak luchtduel van Tillman en een zeer knap ingeschoten bal van Gudelj. Geen fout van Boscagli. Als een bal van zo dicht bij de goal kan worden voorgetrokken met het hoofd loop je altijd het risico dat er iemand een voet op kop tegenaan zet. Dat is onverdedigbaar.

Dat stappen bij de bal op de lat was een foutje ja. Maar een logische poging omdat je op snelheid zeker geklopt wordt door die tegenstander. Uiteindelijk wordt Ramalho er volledig uitgelopen. Als je met 2 zo een trage CV-ers speelt, dwing je ze tot dit soort risicovolle acties. Zoals al vaker gezegd, je moet minimaal of Kotchap of Teze daar hebben staan omdat je die snelheid nodig hebt. Als hij niet was gestapt was er overigens denk ik precies hetzelfde gebeurd. Want ook boscagli kan dat mannetje niet bijbenen.
    Heb het niet direct meer op mijn netvlies staan maar naar mijn wetens stapte zowel Bosca als Dest door voor buitenspel en bleef Ramalho hangen waardoor die kans ontstond. Verder speelde hij een goede wedstrijd en zijn mensen voornamelijk spijkers op laag water aan het zoeken om maar te kunnen bevestigen dat Bosca verdedigend niet voldoende is, terwijl zijn data over het algemeen wat anders laat zien.
  • These users thanked the author TylerDurdn for the post:
    J O H N
    Post Reply