Dat is inderdaad het dreigement van harde kernen. We komen toch wel.
Dan schaal je op in geweld en straffen en net zolang dat ze niet komen.
Dat de neuzen zich laten chanteren door de F side is triest genoeg. Kan je als overheid nooit doen. Dan moet je onverwacht een overmacht inzetten en de aanval zoeken. De politie bij de Arena moest dekking zoeken. Dat is treurig. Je moet volle bak de aanval kunnen zoeken, omsingelen en als ze blijven rellen stamp je ze in elkaar totdat ze zich overgeven.
Het is wel klaar dat die criminelen het voetbal bepalen.
Of gewoon geen politie. Laat er bij supportersrellen maar een keer een aantal slachtoffers vallen. Kijken of we dan actie ondernemen. Dat er van de beide harde kernen een keer 6 onder een laken liggen nadat ze gezellig wilde knokken.
Alles beter dan je laten chanteren.
Gedoe met supporters
- ShovingNE2
- Site Admin
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
-
- Lid 2e elftal
Misschien dat het al eerder besproken is, maar hoe kan het dat in Duitsland en zeker in Engeland veel minder van dit soort dingen gebeuren? In Engeland zie je daar sowieso bijna nooit pyro en al helemaal niet op het veld. In Duitsland zie je regelmatig pyro op de tribunes maar heel weinig op het veld. En als het gebeurt hoe gaan ze daar dan mee om? Valt vast veel te leren van dit soort landen.Heruone wrote: ↑01 Oct 2023, 15:23Maar het probleem is dat dat niet gebeurd. En de oplossing is niet zo makkelijk. Dat is al lang helder en duidelijk. Maar alsnog moet je je wel afvragen of je momenteel op de juiste manier bezig bent.
De KNVB heeft het zelf uit de klauwen laten lopen door jarenlang alles te tolereren en begint nu als maatregel elke wedstrijd maar te staken zodra er ook maar iets van een onschuldig snotje, propje, bekertje over de reclameborden op het veld beland. Daarmee wordt niet (de essentie van) het probleem aangepakt. En bovendien geeft de KNVB een vrijbrief voor diezelfde groep supporters om nu wel doelbewust wedstrijden te kunnen verzieken. Zie vorig jaar de doelbewuste stakingen van Groningen, die tijdens Willem II - NAC of die van Ajax afgelopen weekend waarbij er geen consequenties hangen aan de daden. En de KNVB vervolgens doodleuk beweren dat het een gewenst effect heeft. We zijn nu al een dik halfjaar bezig en er worden meer wedstrijden dan ooit al dan niet tijdelijk gestaakt in het Nederlandse voetbal waarvan letterlijk iedereen aangeeft dat het een beetje onzin begint te worden.
Terwijl we eigenlijk geen zak verder zijn, want datgene wat het uiteindelijke doel is, lukt totaal niet. Dat zijn namelijk niet de onschuldige mensen die in de heat of the moment toevallig een vreugdebiertje omhoog gooien die net wel of net niet op het veld beland. Dat is een bepaalde groep supporters die al jaren niet te controleren zijn, die misselijkmakende teksten in stadions schreeuwen, die doelbewust spelers willen bekogelen met voorwerpen, die zware rookbommen willen afsteken op de tribunes (een pyro moet kunnen wmb maar helaas is dat ook not done tegenwoordig) en/of vuurwerk op het veld willen gooien.
Ik vind het sowieso frappant dat er geen consequenties hangen aan het doelbewust staken van een wedstrijd. En/of dat Ajax nog geen straf heeft gekregen. PSV mocht ook geen uitsupporters meenemen naar Vitesse en kreeg een geldboete, omdat men vuurwerk afstak bij AZ uit vorig jaar.
- Ren Höek
- Vedette
- Clubvoorkeur: PSV
Ik ben het grotendeels met je eens, maar vergeet ook de rol van de clubs niet.
Het is te makkelijk om alleen de KNVB dit te verwijten, de clubs zelfs hebben ook veel te veel toegestaan om de harde kern maar te vriend te houden.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
- ShovingNE2
- Site Admin
Verschil in aanpak Engeland en Duitsland wordt heel goed uitgelegd hier:
https://www.volkskrant.nl/cs-b5529031
- These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
- RSPSV
- ShovingNE2
- Site Admin
Precies. We hebben ze teveel invloed gegeven. Kijk naar de F side nu. Die bepalen wie in de RVC zit en of directeuren mogen blijven zitten of niet.
Die 16 jarige doorgesnoven pubers bij ons zijn ook niet meer beheersbaar sinds een paar jaar.
-
- Nationale topspeler
Volgens dit artikel moet je ze dus niet allemaal slachten en in elkaar slaan Dat jij dit artikel deelt ShovingShovingNE2 wrote: ↑01 Oct 2023, 17:05 Verschil in aanpak Engeland en Duitsland wordt heel goed uitgelegd hier:
- ShovingNE2
- Site Admin
Ik sprak recent Jan Bluyssen en hij vertelde dat ze met de KNVB naar Israël zijn geweest om daar te leren van hun toegangsbeleid.
Daar moet iedereen bekend zijn want je loopt het risico dat een jurk met een baard zijn ballen eraf blaast en anderen meeneemt.
Ze hebben daar een systeem dat het zelfs niet uitmaakt of je een bivakmuts op hebt. Kans is heel groot dat ze je eruit pikken. Maar ook op basis van torso. Die iets een je bent zeer waarschijnlijk geïdentificeerd.
Zo lopen er nog diverse projecten (zie NEC) om mensen met een SV buiten te houden en tellers een SV te geven. Dat gaat niet lang duren denk ik.
Daar moet iedereen bekend zijn want je loopt het risico dat een jurk met een baard zijn ballen eraf blaast en anderen meeneemt.
Ze hebben daar een systeem dat het zelfs niet uitmaakt of je een bivakmuts op hebt. Kans is heel groot dat ze je eruit pikken. Maar ook op basis van torso. Die iets een je bent zeer waarschijnlijk geïdentificeerd.
Zo lopen er nog diverse projecten (zie NEC) om mensen met een SV buiten te houden en tellers een SV te geven. Dat gaat niet lang duren denk ik.
- ShovingNE2
- Site Admin
Nee? We moeten 700 man politie inzetten om het te fixen.
Laten we per wedstrijd eens 10 man politie inzetten zoals bij ons tijdens het jeu de boulen en kijken hoe de problemen dan zijn.
Er zijn relatief weinig problemen omdat er achterlijk veel politie wordt ingezet.
Laten we per wedstrijd eens 10 man politie inzetten zoals bij ons tijdens het jeu de boulen en kijken hoe de problemen dan zijn.
Er zijn relatief weinig problemen omdat er achterlijk veel politie wordt ingezet.
-
- Lid van verdienste
- Rol: Organisator Prediction League
- Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Jeu de boule? Het gooien met stenen is juist een van de problemen, waardoor politie met grote getale en berusting moet komen…ShovingNE2 wrote: ↑01 Oct 2023, 17:24 Nee? We moeten 700 man politie inzetten om het te fixen.
Maar ik ben het er wel mee eens dat je ofwel moet stoppen met uitsupporters, zodat er veel minder politie inzet nodig is ofwel dat de KNVB de staat moet betalen voor de politie inzet (en dat dan doorrekent naar de clubs per inzet die per club nodig is). Beschamend dat we overal politie tekort komen en zoveel inzet nodig hebben bij voetbalwedstrijden.
- ShovingNE2
- Site Admin
En bij de XR wappies. En andere demo's van boeren en FvD Corona wappies. De samenleving ontspoort en allemaal vinden ze het punt zo belangrijk dat het buiten de vergunning mag. En voetbal hooligans zijn gewoon criminelen natuurlijk.
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Clubs straffen wel hoor. Toevallig de neef van mijn vriendin heeft een SV bij PSV omdat hij toevallig een keer met zo'n dronkenkop een plastic bekertje gooide. Was nog voor de hele ophef en deze maatregelen. Om maar aan te geven.
Het is alleen meer de vraag in hoeverre clubs effectief kunnen straffen. We weten allemaal wel dat er voldoende mensen op Oost of op de F-side staan met een SV. Worden er bepaalde teksten gezongen, kunnen ze echt wel een groot deel opsporen, maar probeer ze maar eens allemaal te vinden. Ik denk niet dat het zo makkelijk is. En clubs hebben daarnaast zelf heel veel moeite om SV's te handhaven evenals de beveiliging/controle wat mensen meesmokkelen het stadion in. Dan komt altijd vaak gekscherend die ene meme uit Engeland naar voren van die beveiliger die lucht staat te fouilleren, maar als jij naar een uitvak gaat in een awayday wordt je tegenwoordig bijna helemaal uitvoerig betast over je lichaam om te fouilleren. En toch kunnen ze het meesmokkelen, want je ontkomt niet aan slimme gasten die een dikke broek aandoen en het vuurwerk bij hun pik stoppen. Simpelweg omdat je daar ook nauwelijks kan fouilleren.
Ik denk uiteindelijk nog steeds dat de meest effectieve manier van straffen hoge geldboetes + vakken leeg gaat zijn. Of evt. in het meest extreme geval zelfs puntenmindering.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
-
- Internationale topspeler
- Clubvoorkeur: v.v. UNA
Je rant over een demonstratie van diverse partijen en over 'buiten de' vergunning gaan. Voor een demonstratie heb je geen vergunning nodig.ShovingNE2 wrote: ↑01 Oct 2023, 17:38 En bij de XR wappies. En andere demo's van boeren en FvD Corona wappies. De samenleving ontspoort en allemaal vinden ze het punt zo belangrijk dat het buiten de vergunning mag. En voetbal hooligans zijn gewoon criminelen natuurlijk.
- ShovingNE2
- Site Admin
Draai het om: ze hebben een locatie toegewezen gekregen en het werd ze verboden om op de A12 te protesteren.
In Engeland weten ze raad met idioten. Twee figuren weten nu dat sommige zaken niet getolereerd worden. Baan kwijt. Jarenlang stadionverbod en er komt nog straf. Nu nog de Karmabus er overheen en het feest is compleet.
https://www.ed.nl/buitenlands-voetbal/o ... a939b7d6d/
- Standbeeld
- Mister PSV
Wat een verhaal weer. Hoe haal je het in je botte kop om zoiets te doen. Geen toeval dat de beste man onder invloed van drugs was. Dat begint ook de spuigaten uit te lopen, heb ik het idee. Toch vind ik een ontslag bij een werkgever wel heftig. Je hebt er niks aan als maatschappij dat iemand straks moet gaan solliciteren en nergens meer aan de bak komt. Zou het om een publieke functie gaan, dan zou ik er anders in staan, maar in dit geval gaat het om een raammonteur. Nu raakt de man niet alleen aan lager wal, maar kost hij de maatschappij ook veel geld.ShovingNE2 wrote: ↑02 Oct 2023, 20:42Draai het om: ze hebben een locatie toegewezen gekregen en het werd ze verboden om op de A12 te protesteren.
In Engeland weten ze raad met idioten. Twee figuren weten nu dat sommige zaken niet getolereerd worden. Baan kwijt. Jarenlang stadionverbod en er komt nog straf. Nu nog de Karmabus er overheen en het feest is compleet.
https://www.ed.nl/buitenlands-voetbal/o ... a939b7d6d/
- ShovingNE2
- Site Admin
Ik geloof het niet. Dat was een excuus voor de rechter. Zie jij daar iemand onder invloed van coke staan?
- Standbeeld
- Mister PSV
Lastig te beoordelen aan de hand van een foto. Maar het is wel schering en inslag binnen het voetbal daar. Hier overigens ook hoor.ShovingNE2 wrote: ↑02 Oct 2023, 20:55Ik geloof het niet. Dat was een excuus voor de rechter. Zie jij daar iemand onder invloed van coke staan?
- ziege maar ook zagge
- Lid van verdienste
- Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
On the bright side: op deze manier is ie een geweldig voorbeeld voor de rest. Een mediacampagne om hetzelfde te bereiken is waarschijnlijk duurder dan die uitkeringStandbeeld wrote: ↑02 Oct 2023, 20:54Nu raakt de man niet alleen aan lager wal, maar kost hij de maatschappij ook veel geld.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
- ShovingNE2
- Site Admin
Het moment komt dat ME-ers hun wapen trekken er een paar naar de andere wereld helpen.
Verbied uitsupporters bij Europese duels en schaal op qua geweld en straffen.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... on-alkmaarEerder op de avond raakte al een ME'er bewusteloos toen Poolse fans de toegangspoort van het stadion bestormden. De Mobiele Eenheid kon ze niet tegenhouden.
De onrust begon gisteravond met Legia-aanhangers die een aantal wapenstokken en pepperspray van ME'ers hadden afgepakt nadat ze het stadion hadden bestormd. Een ME'er raakte bewusteloos nadat hij in het nauw was gedreven door gewelddadige supporters. Hij is behandeld aan zijn verwondingen en kon vervolgens niet meer verder werken.
-
- Nationale topspeler
Vandaag een drukke dag op het werk(Microsoft examen halen) maar bij deze wil ik even melden dat ik waarschijnlijk het eens zal zijn met alles wat ShovingNE2 vandaag hier in dit topic zegt over "supporters".
Leef je uit zou ik zeggen!
Leef je uit zou ik zeggen!
- ruuddevil
- Legende
En dan ook gericht schieten. Headshots.ShovingNE2 wrote: ↑06 Oct 2023, 07:43 Het moment komt dat ME-ers hun wapen trekken er een paar naar de andere wereld helpen.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... on-alkmaarEerder op de avond raakte al een ME'er bewusteloos toen Poolse fans de toegangspoort van het stadion bestormden. De Mobiele Eenheid kon ze niet tegenhouden.
De onrust begon gisteravond met Legia-aanhangers die een aantal wapenstokken en pepperspray van ME'ers hadden afgepakt nadat ze het stadion hadden bestormd. Een ME'er raakte bewusteloos nadat hij in het nauw was gedreven door gewelddadige supporters. Hij is behandeld aan zijn verwondingen en kon vervolgens niet meer verder werken.
- Standbeeld
- Mister PSV
- Maax
- Meervoudig international
- Standbeeld
- Mister PSV