Gedoe met supporters

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
MC Hammer
International
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld wrote: 07 Oct 2023, 08:16
MC Hammer wrote: 07 Oct 2023, 07:48

Schandalig inderdaad, als je zo in je kern gekwetst wordt, dat je niet eens een goed opgebouwd betoog kunt vertellen, over iets waar je enorn emotioneel over bent, waardoor het voor gewone mensen lastig zou zijn om zich een houding te geven.
Dacht even dat deze reactie van onze Paus kwam. Ik zeg gewoon wat ik zie. Als ik de reacties van @Tovast lees (die klaarblijkelijk aanwezig was en ertussen stond) inclusief alle reacties van NAC supporters online, dan ga ik niet op voorhand hier aannemen dat het 100% klopt wat Van Veen zegt. Als het wel is geroepen dan is dat schandalig en als hij het als excuus heeft gebruikt dan vind ik dat ook schandalig.
Ik geloof niet dat iemand zijn dochter publiekelijk zou gebruiken in een leugen. Ik heb best weleens in stadions gezeten, ook kleine stadions, en misschien dat je binnen 5 plaatsen kunt horen wat een ander zegt, maar echt niet wat er 20 plekken verderop wordt geroepen.

Daarbij moet je je voorstellen dat het een vollopende emmer is. Niet alle emotie bij van Veen is gisteren opgebouwd, zoals we van hem weten. Dan is er mischien maar weinig nodig, om iemand over het randje te duwen. Een debiel die iets schandaligs roept.

En na legio incidenten, zoals apengeluiden, zoals twee keer de Brobbey-momenten in Enschede, het vuurwerkgefluit naar Twente, het zingen van het legioen naar van Gaal, het roepen van Ajacieden "laat maar liggen hij is dood", en een van de walgelijkste dingen van alles: sis-geluiden, gelooft toch niemand nog in de onschuld en redelijkheid van voetbalsupporters? Met drank op veranderen er maar al te veel in ongemanierde, overemotionele naarlingen, die geen seconde stil staan bij het leed dat ze een ander aandoen, alleen maar omdat hun ego in het geding is (want hun cluppie is erbij betrokken).
  • These users thanked the author MC Hammer for the post (total 2):
    Jur1913Lente
    Hammertime!
    Franciscus
    Nationale topspeler
    Favoriete speler: Mauro Jr

MC Hammer wrote: 07 Oct 2023, 07:48

Schandalig inderdaad, als je zo in je kern gekwetst wordt, dat je niet eens een goed opgebouwd betoog kunt vertellen, over iets waar je enorn emotioneel over bent, waardoor het voor gewone mensen lastig zou zijn om zich een houding te geven.
    Dacht even dat deze reactie van onze Paus kwam. Ik zeg gewoon wat ik zie. Als ik de reacties van @Tovast lees (die klaarblijkelijk aanwezig was en ertussen stond) inclusief alle reacties van NAC supporters online, dan ga ik niet op voorhand hier aannemen dat het 100% klopt wat Van Veen zegt. Als het wel is geroepen dan is dat schandalig en als hij het als excuus heeft gebruikt dan vind ik dat ook schandalig.
    Ik word genoemd.... I'll take it is a compliment.
    Wat lief.

Mijn mening: Je nooit laten provoceren, be the bigger man. Concentreer je op het voetbal en achteraf kun je er iets van zeggen.
  • These users thanked the author Franciscus for the post:
    Standbeeld
    B. Dzsudzsak
    Regelmatige invaller
    Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Wel goed om te weten dat Tovast zulke goede oren heeft en overal precies kan horen wat er geroepen wordt.

Serieus, kijk naar het gezicht van van Veen, zijn houding en zijn manier van praten. In alles zie en hoor je toch dat die emotioneel helemaal naar de godver is door een paar van die ratten.

Dat er hier überhaupt twijfel is of zijn verhaal wel klopt is lachwekkend…
    “Keep your friends close, keep your enemies closer”.
    Tovast
    Nationale topspeler

Ik was inderdaad aanwezig op de tribune waar het om ging, om me heen zeker niks in die trend gehoord en meerdere vrienden van me die op een ander gedeelte van de b-side stonden zeiden ook dat het totaal niet gehoord is. Het gedeelte waar hij overigens voor stond om te provoceren is precies waar een groep van m’n vrienden altijd staat, die hebben niks gehoord.

Er is ook helemaal geen voorgeschiedenis tussen v Veen en NAC, waarom zouden de supporters hem dan uit het niks gaan beledigen over z’n ongeboren kind. Waarschijnlijk weet niet eens iemand dat hij vader wordt. Het ergste wat geroepen is zijn gewoon de standaard voetbalscheldwoorden. Niet dat dat altijd oké is, maar imo geen reden om zo idioot een hele tribune te provoceren.
    MC Hammer
    International

Franciscus wrote: 07 Oct 2023, 08:52
    Wat lief.

Mijn mening: Je nooit laten provoceren, be the bigger man. Concentreer je op het voetbal en achteraf kun je er iets van zeggen.
    Dat zou zeker het beste zijn. Van Veen is blijkbaar niet zo sterk. Misschien zelfs zo aangedaan dat hij dingen hoort, die niet precies gezegd worden.

Het zou mooi zijn geweest als hij er het zijne van dacht, maar dat lukt hem blijkbaar niet. Ik vind iemand daarom niet per se slecht, of andere krachttermen die ik voorbij heb zien komen alhier.

Hij is gewoon een feilbaar mens. Soit. Het mooiste zou zijn, als iedereen goed nadenkt hoe "normaal" het is om beledigingen te roepen naar iemand. Tovast noemde het "standaard dingen". Moet je je eens voorstellen dat tientallen of honderden jou aan de lopende band beledigen met "standaard dingen" en dan nog een klein aantal dat toch altijd weer die k-ziekte erbij haalt.

Het zou mooi zijn als er gewoon eens respect voor voetballers is, ook voor die van de tegenstander. Je bent echt niet in orde als je die beledigt of uitscheldt of nare dingen toewenst.
  • These users thanked the author MC Hammer for the post:
    Jur1913
    Hammertime!
    Tovast
    Nationale topspeler

MC Hammer wrote: 07 Oct 2023, 10:21

Wat lief.

Dat zou zeker het beste zijn. Van Veen is blijkbaar niet zo sterk. Misschien zelfs zo aangedaan dat hij dingen hoort, die niet precies gezegd worden.

Het zou mooi zijn geweest als hij er het zijne van dacht, maar dat lukt hem blijkbaar niet. Ik vind iemand daarom niet per se slecht, of andere krachttermen die ik voorbij heb zien komen alhier.

Hij is gewoon een feilbaar mens. Soit. Het mooiste zou zijn, als iedereen goed nadenkt hoe "normaal" het is om beledigingen te roepen naar iemand. Tovast noemde het "standaard dingen". Moet je je eens voorstellen dat tientallen of honderden jou aan de lopende band beledigen met "standaard dingen" en dan nog een klein aantal dat toch altijd weer die k-ziekte erbij haalt.

Het zou mooi zijn als er gewoon eens respect voor voetballers is, ook voor die van de tegenstander. Je bent echt niet in orde als je die beledigt of uitscheldt of nare dingen toewenst.
    Als keeper maak ik het zelf iedere wedstrijd mee achter m’n goal. Is inderdaad vreselijk irritant maar erop reageren helpt niet, eerder tegenovergesteld. Zou mooi zijn als t niet meer gebeurd, zoals bij heel veel meer dingen.

Om zelf olie op het vuur te gooien door uit te dagen is dan gewoon echt erg onhandig. Zeker als er geen dingen gezegd worden die persoonlijk kwetsend zijn of echt te ver gaan.
  • These users thanked the author Tovast for the post:
    MC Hammer
    Franciscus
    Nationale topspeler
    Favoriete speler: Mauro Jr

Wat lief.

Zeker eens, en het is ook supermoeilijk maar het is wel een onderdeel van mentale weerbaarheid die je als topsporter moet kweken.
    Het is begrijpelijk, niet iedereen kan de paus zijn :D
  • These users thanked the author Franciscus for the post:
    MC Hammer
    ShovingNE2
    Site Admin

trouwepsvfan wrote: 06 Oct 2023, 19:29Dat is een leuke uitspraak die lekker bekt natuurlijk, maar uit alle onderzoeken blijkt dat werkstraffen de kans op recidiveren sterk verminderen terwijl korte gevangenisstraffen de kans op recidive juiste enorm verergeren.
    In zijn algemeenheid geloof ik je direct.

Maar je moet wel heel naïef zijn als je denkt dat hooligans na een werkstraf ineens zich netjes gaan gedragen bij voetbalwedstrijden.

Maar dit is het probleem dus. Je wil wel optreden en strenger straffen maar de rechter snapt er geen kut van. Minimum straffen invoeren dus.
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    trouwepsvfan
    Vedette

Zoveel domheid in 1 post, ja sorry. Waar moet ik beginnen?

Minimumstraffen? Dan houden alle strafrechters er subiet mee op en wordt er niemand meer gestraft in Nederland. Succes daarmee. Deze jongens gaan ook niks leren van een korte gevangenisstraf en hun leven daarna ineens beteren. Sterker nog: ze komen alleen maar slechter uit de gevangenis dan dat ze erin gingen. Veel plezier daarmee als maatschappij.

In feite moeten dit soort acties ook vooral via de voetbal component gestraft worden, en niet zozeer via het strafrecht. Zorg gewoon voor levenslange stadionverboden met een fatsoenlijke meldplicht. Dát zet zoden aan de dijk en daar raak je deze mensen het hardst.
    Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
    ShovingNE2
    Site Admin

Allemaal gelul om maar niet te hoeven straffen. Over domheid gesproken. Zielige jongetjes die het doen.

Ze hoeven ook niets te leren van gevangenisstraf, dat doen deze doorgesnoven criminelen toch niet. Er is nog een reden om te straffen: vergelding.

Ze plegen vernielingen, bedreigen, forceren een toegang en komen een stadion binnen. Vallen agenten aan die gewond raken. TPF: dit hoort niet in het strafrecht. :lol: :lol: :lol:
    En dan ben ik dom? :alien: Door deze sukkel van een rechter voelen zij zich alleen maar gesterkt. Je komt met een tik op de vingers dus weg met die acties rond de arena.
    DeEintovenaar
    Nationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 07 Oct 2023, 13:51 Allemaal gelul om maar niet te hoeven straffen. Over domheid gesproken. Zielige jongetjes die het doen.

Ze hoeven ook niets te leren van gevangenisstraf, dat doen deze doorgesnoven criminelen toch niet. Er is nog een reden om te straffen: vergelding.

Ze plegen vernielingen, bedreigen, forceren een toegang en komen een stadion binnen. Vallen agenten aan die gewond raken. TPF: dit hoort niet in het strafrecht. :lol: :lol: :lol:
    En dan ben ik dom? :alien: Door deze sukkel van een rechter voelen zij zich alleen maar gesterkt. Je komt met een tik op de vingers dus weg met die acties rond de arena.
    Ik ben niet per se voorstander van strenger of minder streng straffen maar je moet wel weten waar je het over hebt.

https://www.mr-online.nl/korte-gevangen ... -en-boete/

"Maar die korte gevangenisstraf heeft wel negatieve effecten: individuen kunnen hun sociale steunnetwerk, woning en inkomen verliezen. “Daarnaast kunnen het stigma dat kleeft aan de gevangenisstraf en de procriminele gevangenissetting leiden tot grotere terugval dan niet-vrijheidsbenemende straffen.”

https://nscr.nl/korte-gevangenisstraf-l ... inaliteit/

https://www.bjutijdschriften.nl/tijdsch ... 02_001.pdf

Hier een legio voorbeelden waaruit uit onderzoek blijkt dat korte gevangenisstraffen de kans op recidive verhogen. Met gevangenisstraffen ga je dit probleem niet oplossen. Lees je aub in voordat je zulke dingen roept.
  • These users thanked the author DeEintovenaar for the post (total 3):
    Jur1913YkhimRen Höek
    FTS
    Regelmatige invaller

Ja, maar vergelding!1!

Sorry Shoving, het is heel begrijpelijk, want het voelt rechtmatig. En op korte termijn voelt het misschien terecht. Maar het probleem los je er niet mee op.

Kijk naar landen waar streng gestraft wordt (VS bijvoorbeeld, hoge straffen, hoge criminaliteit, hoge recidieven) en landen waar minder streng gestraft wordt (Scandinavië als uiterste volgens mij). De cijfers liegen er niet om.
  • These users thanked the author FTS for the post:
    Grasmat
    trouwepsvfan
    Vedette

Heeft geen zin jongens. Shoving is helemaal niet geïnteresseerd in feiten. Hij vindt het vooral stoer om te praten over mensen in hun knieschijven schieten en keihard straffen.
    ShovingNE2
    Site Admin

DeEintovenaar wrote: 07 Oct 2023, 14:24Hier een legio voorbeelden waaruit uit onderzoek blijkt dat korte gevangenisstraffen de kans op recidive verhogen. Met gevangenisstraffen ga je dit probleem niet oplossen. Lees je aub in voordat je zulke dingen roept.
    Òver lezen gesproken gast. Dit zeg ik. Ik zeg dat het bij hooligans helemaal geen flikker uit maakt.
    ShovingNE2 wrote: 07 Oct 2023, 13:09In zijn algemeenheid geloof ik je direct.
    ShovingNE2
    Site Admin

trouwepsvfan wrote: 07 Oct 2023, 14:39 Heeft geen zin jongens. Shoving is helemaal niet geïnteresseerd in feiten. Hij vindt het vooral stoer om te praten over mensen in hun knieschijven schieten en keihard straffen.
    Ook jij kan niet lezen. Ik zeg het heel specifiek over deze voetbalhooligans.

Maar ik ben benieuwd of we deze figuren niet meer terugzien bij voetbal geweld. Echt iedereen met hersens weet de antwoord op die vraag.
    trouwepsvfan
    Vedette

ShovingNE2 wrote: 07 Oct 2023, 14:41
    trouwepsvfan wrote: 07 Oct 2023, 14:39 Heeft geen zin jongens. Shoving is helemaal niet geïnteresseerd in feiten. Hij vindt het vooral stoer om te praten over mensen in hun knieschijven schieten en keihard straffen.
    Ook jij kan niet lezen. Ik zeg het heel specifiek over deze voetbalhooligans.

Maar ik ben benieuwd of we deze figuren niet meer terugzien bij voetbal geweld. Echt iedereen met hersens weet de antwoord op die vraag.
    Kom maar op met wat wetenschappelijke onderzoeken dat taakstraffen bij voetbalgeweld niet helpen en korte gevangenisstraffen wel.

Spoiler: die bestaan niet

Je bent verder ook helemaal niet in staat om bijvoorbeeld bepaalde zaken in perspectief te plaatsen. Een van de verdachten op zitting werd verdacht van het gooien van een leeg blikje bier naar de ME. Hij zou z’n baan vermoedelijk verliezen bij een gevangenisstraf. Heb je enig idee wat de maatschappelijke kosten daarvan zijn? want types als jij staan namelijk ook vooraan om te zeiken over mensen die een uitkering ‘trekken’.

Ik ben blij dat rechters in Nederland iets verder kijken dan jij.
    Last edited by trouwepsvfan on 07 Oct 2023, 14:50, edited 1 time in total.
  • These users thanked the author trouwepsvfan for the post (total 4):
    FranciscusDeEintovenaarProf_napoRen Höek
    ShovingNE2
    Site Admin

Soms is gezond voldoende. Maar als jij denkt dat je de F-side kan bekeren met taakstraffen: be my guest. Veel naïever wordt het niet hoor.
    DeEintovenaar
    Nationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 07 Oct 2023, 14:47 Soms is gezond voldoende. Maar als jij denkt dat je de F-side kan bekeren met taakstraffen: be my guest. Veel naïever wordt het niet hoor.
    Vertel me dan eens. Voor wat voor gedrag zou je gevangenisstraffen acceptabel vinden? Voor het gooien van bier? Voor het hebben van vuurwerk?
    Geloof mij maar, als een hooligan een ambtenaar in functie mishandeld krijgt diegene echt wel een gevangenisstraf.
    Hooligans zijn er in allerlei soorten en smaken.
    trouwepsvfan
    Vedette

ShovingNE2 wrote: 07 Oct 2023, 14:47 Soms is gezond voldoende. Maar als jij denkt dat je de F-side kan bekeren met taakstraffen: be my guest. Veel naïever wordt het niet hoor.
    Volgens mij roept niemand hier dat je de F side kan bekeren met een taakstraf. Het enige wat mensen hier zeggen is dat korte gevangenisstraffen recidive verhogend werken en het daarom weinig zin heeft om die op te leggen.
    ShovingNE2
    Site Admin

DeEintovenaar wrote: 07 Oct 2023, 14:52Vertel me dan eens. Voor wat voor gedrag zou je gevangenisstraffen acceptabel vinden? Voor het gooien van bier? Voor het hebben van vuurwerk?
    Geloof mij maar, als een hooligan een ambtenaar in functie mishandeld krijgt diegene echt wel een gevangenisstraf.
    Hooligans zijn er in allerlei soorten en smaken.
    Ik vond de eis van OvJ in dit specifieke geval helemaal prima. Het gaat om dit geval. Wat er gebeurd is bij de arena. Dit is een absolute fopstraf.
    ShovingNE2
    Site Admin

trouwepsvfan wrote: 07 Oct 2023, 14:52Volgens mij roept niemand hier dat je de F side kan bekeren met een taakstraf. Het enige wat mensen hier zeggen is dat korte gevangenisstraffen recidive verhogend werken en het daarom weinig zin heeft om die op te leggen.
    Zullen we even terug naar de basis: gevangenisstraf is een vergelding van de maatschappij.
    Juancho
    Mister PSV

Franciscus wrote: 07 Oct 2023, 10:34

Zeker eens, en het is ook supermoeilijk maar het is wel een onderdeel van mentale weerbaarheid die je als topsporter moet kweken.

Mentale weerbaarheid die je moet hebben als topsporter? Wat een gelul zeg, sorry. En geeft ook gelijk aan hoe diep het geworteld zit in het voetbal. Je koopt een kaartje voor een wedstrijd en vervolgens mij je een speler helemaal de tyfus uitschelden met de meest vreselijke verwensingen en ziektes. Of lekker veilig vanachter je computertje, dat zijn de echte helden.

Het is een hele grote denkfout dat topsporter hier maar tegen moeten kunnen ofzo. Topsporter moeten tegen druk kunnen die bij de SPORT hoort. Een finale, een beslissend moment, daar moet je mentaal op voorbereid zijn.

Tegen hersenloze tokkies die de meest vreselijke dingen roepen... Daar hoef je je helemaal niet tegen te wapenen. Laat staan als het om je eigen gezin/familie gaat dat je het maar moet accepteren. Juist niet! Niks incasseren, niks er maar tegen kunnen. Aan de schandpaal met deze droeftoeters, zowel in als buiten het stadion. Zijn actie op twitter/insta was uitstekend. Naam noemen, werkgever erbij, en delen wat voor zieke berichten deze volwassene stuurt.

De gedachte dat het normaal is, want voetbal, moet er ook wel zo keihard uitgeschopt worden. Want het is niet normaal, het hoort er niet bij en het moet al helemaal niet geaccepteerd worden.
  • These users thanked the author Juancho for the post (total 3):
    FTSHeissenberrugMr. Spock
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    Johnnie Walker
    Lid van verdienste
    Clubvoorkeur: Philips

Tovast wrote: 07 Oct 2023, 10:29

Als keeper maak ik het zelf iedere wedstrijd mee achter m’n goal. Is inderdaad vreselijk irritant maar erop reageren helpt niet, eerder tegenovergesteld. Zou mooi zijn als t niet meer gebeurd, zoals bij heel veel meer dingen.

Om zelf olie op het vuur te gooien door uit te dagen is dan gewoon echt erg onhandig. Zeker als er geen dingen gezegd worden die persoonlijk kwetsend zijn of echt te ver gaan.
    Heb tegen van Veen gevoetbald, bakte er geen klote van en liep na zijn wissel richting de kleedkamer te tieren om een overschrijfformulier. Ook de een na de andere beschuldiging van wat er allemaal door ons in het veld gezegd was. Ik stond op 6 voor de verdediging en 0,0 gehoord. En op onze cv's stonden twee mennekes die nog geen grote mond hebben als Rusland ons land binnenvalt.

In dit geval geloof ik Tovast echt volledig. Omhoog gevallen malloot die van Veen die van alles roept om zijn eigen prestaties en gedrag goed te praten.
  • These users thanked the author Johnnie Walker for the post:
    Tovast
    Tjompie
    Internationale topspeler

De politie houdt er rekening mee dat supporters tijdens de wedstrijd Ajax-AZ uit zijn op ongeregeldheden.
    Stadion leeghouden zou ik dan zeggen

https://nos.nl/artikel/2493218-politie- ... sicogebied
    FTS
    Regelmatige invaller

Juancho wrote: 07 Oct 2023, 16:24
    Franciscus wrote: 07 Oct 2023, 10:34

Mentale weerbaarheid die je moet hebben als topsporter? Wat een gelul zeg, sorry. En geeft ook gelijk aan hoe diep het geworteld zit in het voetbal. Je koopt een kaartje voor een wedstrijd en vervolgens mij je een speler helemaal de tyfus uitschelden met de meest vreselijke verwensingen en ziektes. Of lekker veilig vanachter je computertje, dat zijn de echte helden.

Het is een hele grote denkfout dat topsporter hier maar tegen moeten kunnen ofzo. Topsporter moeten tegen druk kunnen die bij de SPORT hoort. Een finale, een beslissend moment, daar moet je mentaal op voorbereid zijn.

Tegen hersenloze tokkies die de meest vreselijke dingen roepen... Daar hoef je je helemaal niet tegen te wapenen. Laat staan als het om je eigen gezin/familie gaat dat je het maar moet accepteren. Juist niet! Niks incasseren, niks er maar tegen kunnen. Aan de schandpaal met deze droeftoeters, zowel in als buiten het stadion. Zijn actie op twitter/insta was uitstekend. Naam noemen, werkgever erbij, en delen wat voor zieke berichten deze volwassene stuurt.

De gedachte dat het normaal is, want voetbal, moet er ook wel zo keihard uitgeschopt worden. Want het is niet normaal, het hoort er niet bij en het moet al helemaal niet geaccepteerd worden.
    Hieraan toevoegend wil ik iedereen aanraden de Netflix documentaire over Beckham te kijken. Met name de tweede aflevering gaat over hoe hij als jongen van 23 werd verguisd door het hele land, en wat dat voor effect had op hem. Dit laat ook zien dat het helaas van alle tijden is.

Bizar wat iedereen maar denkt te mogen roepen over een publiek figuur, onder het motto "dan had je maar niet bekend moeten worden"
  • These users thanked the author FTS for the post (total 3):
    JuanchoHeissenberrugRen Höek
    Post Reply