Jordan Teze
-
- Lid scoutingsteam
- Standbeeld
- Mister PSV
- Clubvoorkeur: PSV
- De Realist
- Internationale topspeler
Hopelijk houdt hij dit vast en bouwt hij er op door. Op deze manier gewoon een basis verdediger. Zou fijn zijn om dat af te kunnen haken.
- These users thanked the author De Realist for the post:
- koetje
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
-
- Geselecteerd voor Oranje
Ongelooflijk dat hij dit seizoen juist op RB goed speelt. Waar we vorig jaar toch met zn allen eens waren dat dit geen toekomst had.
Enorm zwak voor deze jongen. Hoe blij hij ook is met die goal, geweldig.
-
- Clubvoorkeur: v.v. UNA
Zo'n grote verrassing is het niet toch? In het verleden heeft hij vaak op RB gespeelt waarin hij - in mijn ogen - ook beter overkwam dan zijn rol als CV. Dat hij een persoonlijke voorkeur heeft als CV en daar minder uit de verf kwam is dan spijtig.LeandroBonfim wrote: ↑04 Oct 2023, 15:44 Ongelooflijk dat hij dit seizoen juist op RB goed speelt. Waar we vorig jaar toch met zn allen eens waren dat dit geen toekomst had.
- psvgouda
- Vedette
- Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
- Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Hmm, weet niet hoor, maar was dat juist niet andersom?Prof_napo wrote: ↑04 Oct 2023, 16:06Zo'n grote verrassing is het niet toch? In het verleden heeft hij vaak op RB gespeelt waarin hij - in mijn ogen - ook beter overkwam dan zijn rol als CV. Dat hij een persoonlijke voorkeur heeft als CV en daar minder uit de verf kwam is dan spijtig.LeandroBonfim wrote: ↑04 Oct 2023, 15:44 Ongelooflijk dat hij dit seizoen juist op RB goed speelt. Waar we vorig jaar toch met zn allen eens waren dat dit geen toekomst had.
-
-
- Vedette
Was vorig jaar op RB ronduit zwak. Als CV toen Schmidt coach was wel prima gedaan en toen ook uiteindelijk geselecteerd voor Oranje.Prof_napo wrote: ↑04 Oct 2023, 16:06Zo'n grote verrassing is het niet toch? In het verleden heeft hij vaak op RB gespeelt waarin hij - in mijn ogen - ook beter overkwam dan zijn rol als CV. Dat hij een persoonlijke voorkeur heeft als CV en daar minder uit de verf kwam is dan spijtig.LeandroBonfim wrote: ↑04 Oct 2023, 15:44 Ongelooflijk dat hij dit seizoen juist op RB goed speelt. Waar we vorig jaar toch met zn allen eens waren dat dit geen toekomst had.
- SKERLA
- Legende
- Favoriete speler: Peet Scheefbril
Teze zelf wisselt nog wel eens van mening. Eerst liever CV, dan liever rechtsback, dan weer liever CV.
De eerste is jouw mening natuurlijk, die overigens, verwacht ik, afwijkt van de mening van 99% van de leden van dit forum.
-
Dat laatste mag, ik vind Teze niet optimaal als CV. Maar het blijft sowieso lastig als een speler moet blijven schakelen tussen twee posities. De flexibiliteit is handig maar ook direct een probleem omdat hij niet altijd in eenzelfde rol mag spelen.
Teze meot zich gewoon eens gaan richten op één positie en bij voorkeur op de RB positie
-
- Geselecteerd voor Oranje
Precies dit ja. Als back kwam hij aanvallend totaal niet uit de verf, terwijl hij centraal juist wel bleek te beschikken over een goede inspeelpass. Maargoed hij doet het vooralsnog top dit seizoen.
Ergens nog de hoop dat dit bij Obispo ook gebeurt, een revival onder Bosz. Maar ik weet dat hij na een paar geweldige wedstrijden weer zijn gebruikelijke fouten gaat maken/ domme rode kaart pakken.
- Persepolis
- Vedette
Teze kwam in het eerste als rechtsback, werd onder Schmidt centraal achterin neergezet en deed het goed. Haalde zelfs Oranje op die positie. Vervolgens ging Dumfries weg en gaf Teze zelf aan een voorkeur voor rechtsback te hebben, waardoor hij de nieuwe rechtsback moest worden maar niet overtuigde. Tot dit seizoen was de consensus dus dat hij juist centraal meer overtuigde, maar zelf leek hij een voorkeur te hebben aan de rechtsback positie. Ik denk dat psvgouda dat bedoelt.
-
Een van mijn favoriete spelers van dit PSV. Heeft al meerdere klasse wedstrijden gespeeld en is echt een jongen van de club. Met Baka die het veld breed houdt en Teze die ietwat behouden aansluit ben je gewoon gevaarlijk vanaf rechts met die nagenoeg perfecte verre voorzet van Jorra. Daarnaast ook een zeer belangrijke pion in het plan van Bosz waar in fases met 3 achterop wordt gespeeld
- SKERLA
- Legende
- Favoriete speler: Peet Scheefbril
Ja, dit weet iedereen inmiddels wel.Persepolis wrote: ↑04 Oct 2023, 16:42Teze kwam in het eerste als rechtsback, werd onder Schmidt centraal achterin neergezet en deed het goed. Haalde zelfs Oranje op die positie. Vervolgens ging Dumfries weg en gaf Teze zelf aan een voorkeur voor rechtsback te hebben, waardoor hij de nieuwe rechtsback moest worden maar niet overtuigde. Tot dit seizoen was de consensus dus dat hij juist centraal meer overtuigde, maar zelf leek hij een voorkeur te hebben aan de rechtsback positie. Ik denk dat @psvgouda dat bedoelt.
Maar Prof_napo schreef "in mijn ogen", waardoor je niet kan spreken van wel of niet kloppen.
-
Nou eens dit niveau een wedstrijd of 15 a 20 kan volhouden! Dan heb je gewoon een prima rechtsback staan.
- psvgouda
- Vedette
- Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
- Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Aanvankelijk zag hij zichzelf als rb, in een interview expliciet gezegd als ik mij goed herinner. En dat terwijl hij volgens mij bij Jong als rcv speelde, heb hem iig een keer op de Otten Cup op die plek zien spelen en navraag leerde dat dat toen zijn min of meer vaste positie daar was. Hij werd bij 1 vooral als rcv gezien en werd ook meestal als zodanig opgesteld, haalde ook het Nederlands elftal toen. Maar speelde (noodgedwongen?) onder Schmidt idd ook als rb en dat was meestal niet veel soeps imo (en ook in die van vele anderen hier, veel ergernis).
Later, ergens vorig jaar en weer in een interview, gaf hij aan zichzelf inmiddels ook als rcv te zien. Geval hoe de wind waait? Geen idee. Nu speelt hij onder Bosz weer als rb en niet onverdienstelijk. Wellicht heeft het ook te maken met de precieze invulling van de positie binnen de tactiek van Bosz dat hij daar nu wèl beter functioneert, ik weet het niet. Maar hoe dan ook, zo is volgens mij de tijdlijn. Verder is het een ieders eigen oordeel natuurlijk waar je hem beter vindt, zoals ook jij aangeeft. Op dit moment vult hij de positie van rb goed in, maar ik zou hem toch nog wel eens als rcv willen zien, maar of dat gaat gebeuren? Eerlijk gezegd ga ik ervan uit dat het centrum in normale omstandigheden uit BK en Bosca zal bestaan, wellicht af en toe wissel met de 'uitstekende' Ramalho
Edit: zie nu pas de reactie van Persepolis , wijkt iets af van mijn herinnering, maar dat maakt niet uit
- Ren Höek
- Vedette
Ik wel, en het tactische plaatje van Bosz maakt daarin alle verschil.
Teze speelt namelijk niet als 'klassieke' rechtsback, maar als een back die de 3e CV wordt. Waarbij de linksback juist ver vooruit staat.
Deze tactiek gebruiken meer (top)teams overigens. Ruud probeerde dit vorig seizoen na de winterstop ook, maar hij kreeg de tactische uitwerking niet onder controle. Bosz wel en je ziet meteen het verschil in niveau van Teze. Bij Feyenoord speelt Geertruida op een soortgelijke wijze , ook met veel succes.
Onder Schmidt haalde Teze Oranje als CV, daarna werd hij misbruikt als RB, maar dit seizoen speelt hij ontzettend sterk. Heel erg fijn, ook omdat hij een jeugdspeler is en daarnaast een hele leuke persoonlijkheid heeft.
- These users thanked the author Ren Höek for the post (total 5):
- Thijs • Søren • Rikkert1234 • Iderealist • Voormalig KG
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
- Trixm
- Vedette
Dit jaar maakt Teze de transitie van een FC Utrecht verdediger naar een PSV verdediger. Daarbij aangetekend dat bij sommige wedstrijden zijn kwaliteiten misschien minder noodzakelijk zijn. Dat is ook helemaal geen probleem. Een vaste 11 bestaat niet meer in 2023, toptrainers schakelen alleen maar, daarbij is het alleen maar mooi dat je verschillende kwaliteiten in je selectie hebt zitten. Goede Ontwikkeling Jordan!
- These users thanked the author Trixm for the post:
- Rikkert1234
Saibari is underrated.
-
Om het helemaal correct te doen: onder Schmidt brak Teze door als CV, werd vervolgens misbruikt als RB nadat Dumfries vertrok en hij daar ook meer kansen zag, omdat Ramalho ook kwam. Vervolgens kreeg hij vanwege blessures toch weer de kans als CV en haalde toen zelfs Oranje. Om vervolgens onder het duo Ruud-Fred weer misbruikt te worden als RB.
-
- Moderator
Als hij zelfs vrije trappen van 25 meter richting de kruising gaat schieten kun je wel zeggen dat hij in vorm is. Nu zaak om dit niveau over een langere tijd vast te houden.
- These users thanked the author nilssonH for the post (total 4):
- NotoriousBIG046 • Chucky • ForestForest • TylerDurdn