RC Lens - PSV I Champions League (24/10/2023)

Bespreek hier de wedstrijden van PSV.
Post Reply
Mick Jagger
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: PSV

Image

RC Lens - PSV
Dinsdag 24 oktober 2023, 21.00 uur
Stade Bollaert-Delelis, Lens, Frankrijk (klik op de spoiler voor plaatje van het stadion) Image Champions League Groep B
Speelronde 3 van 6
o.l.v. Radu Petrescu (Roemenië) met VAR: Cătălin Popa (Roemenië)

Nadat de Fransen de hele groep op zijn kop hebben gezet dankzij de stunt tegen Arsenal, weet PSV dat met een nederlaag het perspectief op het bereiken van de laatste 16 van de Champions League ontzettend troebel zou kunnen worden, terwijl de Eindhovenaren met een overwinning juist weer alle zicht lijken te hebben op Europese overwintering. Voormalig PSV-target Stijn Spierings verkoos afgelopen zomer RC Lens boven PSV, maar na een mindere start bij de club keerde hij weer terug naar Toulouse, op huurbasis.

Stand

1. RC Lens 2-4 3-2
2. Arsenal 2-3 5-2
3. Sevilla 2-2 3-3
4. PSV 2-1 2-6

Stand Ligue 1

1. AS Monaco 9-20 +11
...
15. RC Lens 9-9 -5
...
18. Olympique Lyon 9-3 -11

RC Lens

Jeremain Le- Racing Club de Lens kende in de jaren '90 de beste periode sinds de oprichting van de club. Zo werd Les Sang et Or (het bloed en goud) in het seizoen 1997/98 gekroond tot beste ploeg van Frankrijk, wat tot nu toe de enige keer in de clubgeschiedenis is. Een jaar later werd ook de Coupe de la Ligue gewonnen. Europees succes was weer een jaar later ook redelijk dichtbij, maar de halve finales van het toenmalige UEFA Cup-toernooi werd het eindstation.
Echter, daarna stokten de successen, op twee succesjes in de Intertoto Cup in de jaren 2000 na toen de club een van de winnaars van het zomertoernooi werd. In het nieuwe decennium ging het zelfs van kwaad naar erger, zo werd de club in 2015 door de Franse voetbalbond FFF, na een mislukte poging een jaar eerder, zelfs teruggezet naar de Ligue 2 omdat de financiële administratie niet op orde was. Het was dezelfde voetbalbond dat Lens vijf jaar later weer liet promoveren: wegens de uitbraak van COVID-19 werden de Franse voetbalcompetities stopgezet, maar werd wel besloten om promotie en degradatie door te voeren. Doordat Lens op het moment van uitbraak tweede stond, werd de club één van de gelukkigen.
Sindsdien zijn de Fransen weer razendsnel opgeklommen, een half jaar na de promotie stond de promovendus zelfs tweede, maar wist het deze plek in de tweede seizoenshelft niet vast te houden. Dit lukte het twee seizoenen later wel, wat voor de club de vijfde keer in de clubhistorie was dat het als tweede eindigde, en komt het dit seizoen uit in de groepsfase van de Champions League.
Lens is het nieuwe Ligue 1-seizoen moeizaam begonnen, met maar één punt uit de eerste vijf wedstrijden, wel speelde de ploeg in die periode tegen drie ploegen die op het moment van schrijven in de top 4 staan, maar uit de drie wedstrijden daarna werden er zeven punten gehaald.

Eerdere ontmoetingen

PSV en RC Lens hebben nooit eerder een officiële wedstrijd tegen elkaar gespeeld.
Last edited by Mick Jagger on 23 Oct 2023, 11:21, edited 1 time in total.
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Die ramen aan de zijkant van die tribunes. Throwback naar de jaren 90 in ons stadion. :lover:
milansandro
Legende

2-0, 3-1 zoiets..
Zijn te kwetsbaar in de CL..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Juancho
Mister PSV

Ik heb alleen de samenvatting tegen Arsenal gezien en verder weet ik geen ruk van Lens. Ik zag alleen in die samenvatting wel dat ze enorm veel snelheid hebben, power en energie en fysiek ook niet de minste. Daarnaast geweldige goals die qua manier van afronden echt bijna perfect waren. Kortom, lijkt me een verrekt zwaar potje wat PSV te wachten staat, maar door ons slechte resultaat thuis tegen Sevilla zal je wel moeten. Winst is eigenlijk een pure noodzaak, of als je heel veel geluk hebt uit een punt en thuis wel de 3 punten.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Søren
Meervoudig international

Eens, moeten vol voor de winst gaan willen we nog ergens aanspraak op kunnen maken…
We hebben wat dat betreft het punt van “no guts no glory” wel bereikt.
Zal lastig worden, maar zie ook geen reden waarom we daar niet zouden kunnen winnen.
PSV thuis is voor hun ook een wedstrijd die ze moeten winnen, dus ze zullen uit de tent moeten komen, waardoor er voor ons ook ruimte ontstaat.
DadOfFour
Internationale topspeler

Tegen Arsenal en Sevilla was het nog even warm draaien en weer wennen aan CL voetbal.
Denk dat we tegen Lens minimaal 4 punten gaan pakken, 1-1 in Frankrijk en 2-0 in Eindhoven.

Of je er daadwerkelijk iets mee gaat opschieten in de poule is een tweede, maar dat zien we dan wel weer.
La vida és massa curta per no fer broma
Maax
Meervoudig international

Zijn er hier mensen die gaan, en weten of het maandag al gezellig/wat te doen is in Lens? Wij twijfelen beetje om maandag- of dinsdag aan te rijden.
Kingfisher
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV, Manchester United

Gewoon de moeilijkste tegenstander die je had kunnen treffen uit pot 4, samen met Newcastle. De huidige positie in Ligue 1vertekent veel. Verdedigend zijn we nog te broos. Met een punt zou ik tevreden zijn. Thuis dan wel winnen.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

I don't buy it. Volgens mij een prima ploeg om te treffen in de CL. Als je dit al zwaar vindt dan heb je in de CL niets te zoeken. Natuurlijk zal Lens ook wel kwaliteiten hebben maar ze hebben geen surplus aan kwaliteit anders stonden ze niet net als Ajax en Sevilla onderaan in hun competitie.

We hoeven toch niet bang te zijn voor Lens? Kom op zeg. Ja het wordt pittig zoals praktisch elke Europese uitwedstrijd in de CL en EL maar wij hebben gewoon topspelers en we hebben een coach met een plan. Als de spelers het iets beter uitvoeren dan tegen Sevilla dan komt het helemaal goed.
TomPSV023
Meervoudig international
Favoriete speler: Messi

Maax wrote: 11 Oct 2023, 07:43 Zijn er hier mensen die gaan, en weten of het maandag al gezellig/wat te doen is in Lens? Wij twijfelen beetje om maandag- of dinsdag aan te rijden.
Ik ben er ooit geweest, is wel een leuke kleine stad maar niet perse veel te doen. Volgens mij zitten er rondom de stad wel wat bezienswaardigheden maar dat moet je maar net interessant vinden. (Even snel googlen en ik zie een museum en het Canadese WWI monument wat het meest interessant lijkt)
grasveld
Internationale topspeler

11 Tinus wrote: 11 Oct 2023, 10:24 I don't buy it. Volgens mij een prima ploeg om te treffen in de CL. Als je dit al zwaar vindt dan heb je in de CL niets te zoeken. Natuurlijk zal Lens ook wel kwaliteiten hebben maar ze hebben geen surplus aan kwaliteit anders stonden ze niet net als Ajax en Sevilla onderaan in hun competitie.
Ik denk alleen wel dat Lens precies op dezelfde manier over ons denkt als wat jij hierboven beschrijft. Los van de stand in de competitie natuurlijk. Maar een hoge pet zullen ze niet van ons op hebben.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

grasveld wrote: 11 Oct 2023, 10:34
11 Tinus wrote: 11 Oct 2023, 10:24 I don't buy it. Volgens mij een prima ploeg om te treffen in de CL. Als je dit al zwaar vindt dan heb je in de CL niets te zoeken. Natuurlijk zal Lens ook wel kwaliteiten hebben maar ze hebben geen surplus aan kwaliteit anders stonden ze niet net als Ajax en Sevilla onderaan in hun competitie.
Ik denk alleen wel dat Lens precies op dezelfde manier over ons denkt als wat jij hierboven beschrijft. Los van de stand in de competitie natuurlijk. Maar een hoge pet zullen ze niet van ons op hebben.
Maar wij moeten ook vooral de poen ophalen in de CL maar we zijn gewoon EL niveau.
  • These users thanked the author 11 Tinus for the post:
    fernando redondo
    Koenjo
    Meervoudig international

Bij dit soort potten krijg ik een soort van deja-vu met de wedstrijden tegen Auxerre in 2002, nergens op gebaseerd eigenlijk maar toch.
  • These users thanked the author Koenjo for the post:
    SKERLA
    ''Top level''
    ''1000% penalty''
    ''Give the cup to Ajax!''
    Ittot
    Internationale topspeler

Do or die potje. Ben er bang voor. Het is gewoon een goed team met aanvallend (backs + spits) behoorlijke wapens. Ik denk dat we op Europees niveau nog net te kort komen helaas.
    Maax
    Meervoudig international

TomPSV023 wrote: 11 Oct 2023, 10:32
    Maax wrote: 11 Oct 2023, 07:43 Zijn er hier mensen die gaan, en weten of het maandag al gezellig/wat te doen is in Lens? Wij twijfelen beetje om maandag- of dinsdag aan te rijden.
    Ik ben er ooit geweest, is wel een leuke kleine stad maar niet perse veel te doen. Volgens mij zitten er rondom de stad wel wat bezienswaardigheden maar dat moet je maar net interessant vinden. (Even snel googlen en ik zie een museum en het Canadese WWI monument wat het meest interessant lijkt)
    Thanks! Ik was meer opzoek naar lokale specialiteiten of bierhutten ;) :nuts:
    Tovast
    Nationale topspeler

Ik denk dat we ze gaan overklassen. 0-3 met een geniale Lang, Schouten en Lozano.
    Standbeeld
    Mister PSV

Een moeizame 1-2 winst. Met de winst op Arsenal heeft Lens bewezen dat ze een uitstekend resultaat kunnen halen tegen een veel betere tegenstander. Desalniettemin moeten wij volle bak anders is het zo goed als voorbij. Ik denk daarom dat wij net aan het langste eind gaan trekken.
    TomPSV023
    Meervoudig international
    Favoriete speler: Messi

Maax wrote: 11 Oct 2023, 12:13
    TomPSV023 wrote: 11 Oct 2023, 10:32

Thanks! Ik was meer opzoek naar lokale specialiteiten of bierhutten ;) :nuts:
    Carbonadeflamande eten dan, is eten en bier in een ;)
    Lorenzo von Matterhorn
    Internationale topspeler

Wij gaan met onze kamikazetactiek alleen winnen van clubs die slechter zijn dan wij. Is Lens slechter dan wij? Ik heb geen flauw idee, ken ze niet en durf dus ook geen voorspelling te doen. De wedstrijd die ze speelden tegen Arsenal geeft mij weinig vertrouwen, de stand in Frankrijk daarentegen...

Spannend!
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Ik heb er geen goed gevoel over. Kutfransen.
    Standbeeld
    Mister PSV

SKERLA wrote: 11 Oct 2023, 14:31 Ik heb er geen goed gevoel over. Kutfransen.
    Niet zo generaliseren! De neef van mijn buurman en daar de broer van, die komt uit Frankrijk en is een topgozer.
  • These users thanked the author Standbeeld for the post:
    fernando redondo
    SKERLA
    Legende

Oh sorry, ik zie dat je er helemaal van verstijft 🥺
    psvgouda
    Vedette
    Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
    Favoriete speler: Ismael Saibaasie

SKERLA wrote: 11 Oct 2023, 15:48 Oh sorry, ik zie dat je er helemaal van verstijft 🥺
    Goed teken hoor
    JoJo
    Regelmatige invaller
    Favoriete speler: Joey

Deze zal je toch echt moeten winnen willen we wat bereiken.
    SKERLA
    Legende

psvgouda wrote: 11 Oct 2023, 15:51
    SKERLA wrote: 11 Oct 2023, 15:48 Oh sorry, ik zie dat je er helemaal van verstijft 🥺
    Goed teken hoor
    Omdat Standbeeld dan zichzelf is?
    Post Reply