Het Philips Stadion

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Prof_napo wrote: 10 Oct 2023, 19:41
Gomes92 wrote: 10 Oct 2023, 19:25

Prorail, de NS en de Gemeente Eindhoven gaan echt geen honderden miljoenen betalen voor een ondergronds station.
De politie zal ook niet heel erg blij worden van een ondergronds station bij een stadion, gaat het fout zit je heel snel met een heel grote uitdaging.
Veiligheid zal ongetwijfeld een van belangrijkste aandachtspunten zijn, terechte opmerking natuurlijk
Ronaldio
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV

Over het spoor heen is totaal onrealistisch.
Los van de enorme kosten zijn er ook veiligheidseisen i.v.m. goederen treinen met bepaalde (gevaarlijke) stoffen.

Volgens mij kun je daar hooguit bouwen tot de eerste bomenrij op de PSV laan vanuit het stadion gezien.
En dan heb je nog een plein nodig voor het betreden van het stadion, die de mensen massa moet kunnen verwerken.

De PSV laan zal dan moeten versmallen, en 1 moeten worden met fiets en wandelpad. Of onder het plein door.
Of op wedstrijd dagen afsluiten en als plein laten fungeren.
Het Kanon
Internationale topspeler

Er wordt nogal luchtig gedaan over het ondergronds leggen van de spoorlijn. Gigantische kosten, een stad die jarenlang open ligt, weggennet moet aangepast worden, jarenlange onderbrekingen van het spoornet (vervangend busvervoer, omleidingen, enz).

En dat allemaal voor die 25 voetbalwedstrijden per jaar.

Het past ook niet want de spoorlijn moet weer aansluiten bij het centraal station. Daar is een langere helling voor nodig.
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Ondergronds is inderdaad utopisch en totaal onrealistisch. De PSV-laan verwijderen om zo ruimte te creëren aan de Noordkant voor uitbouw/nieuwbouw is ook lastig maar een stuk realistischer en goedkoper. Daarmee zou je echt een stuk naar achter en de lucht in kunnen. Tot aan het spoor. Maar uiteindelijk valt en staat alles wat je met het huidige stadion kan en wil doen met architectonische beperkingen/mogelijkheden waar wij geen verstand van hebben. Hele vette plaatjes die die AI generator tevoorschijn tovert en wat wij in ons hoofd hebben maar het moet bouwtechnisch wel haalbaar en veilig zijn.

Hier, mooie beelden zo. Goed te zien waar de ruimte ligt en waar juist niet:

Juancho
Mister PSV

Vraagje voor de kenners van het gebied rondom/tussen stad en stadion. Weet iemand een straat met openbare laadpaal waar het niet betaald parkeren is? Ik zoek me al een tijd rot maar kan niks vinden. Wij staan nu vaak in de wijk rondom de Willem de Rijkelaan maar de palen die daar staan, staan in een bepaald parkeergedeelte. De locatie is perfect, op loop afstand van stad, stadion en redelijk snel weer op de snelweg.

Iemand de gouden tip?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
trouwepsvfan
Vedette

Juancho wrote: 20 Oct 2023, 18:25 Vraagje voor de kenners van het gebied rondom/tussen stad en stadion. Weet iemand een straat met openbare laadpaal waar het niet betaald parkeren is? Ik zoek me al een tijd rot maar kan niks vinden. Wij staan nu vaak in de wijk rondom de Willem de Rijkelaan maar de palen die daar staan, staan in een bepaald parkeergedeelte. De locatie is perfect, op loop afstand van stad, stadion en redelijk snel weer op de snelweg.

Iemand de gouden tip?
Je kunt bijna nergens meer betaald parkeren op loopafstand van het stadion.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Juancho
Mister PSV

Je bedoelt zeker NIET betaald parkeren 😁. Voor ons is loop afstand trouwns 15 a 20 min.
milansandro
Legende

Juancho wrote: 20 Oct 2023, 18:25 Vraagje voor de kenners van het gebied rondom/tussen stad en stadion. Weet iemand een straat met openbare laadpaal waar het niet betaald parkeren is? Ik zoek me al een tijd rot maar kan niks vinden. Wij staan nu vaak in de wijk rondom de Willem de Rijkelaan maar de palen die daar staan, staan in een bepaald parkeergedeelte. De locatie is perfect, op loop afstand van stad, stadion en redelijk snel weer op de snelweg.

Iemand de gouden tip?
Lijmbeekstraat 151..
Anthony van Leeuwenhoeklaan 5..

Zoek deze is op en dan streetview gebruiken..
Je ziet daar dan dat je kunt opladen..
En gratis parkeren..nog wel..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Juancho
Mister PSV

milansandro wrote: 20 Oct 2023, 18:46

Iemand de gouden tip?
Lijmbeekstraat 151..

Top dank je! Gaan we morgen uitproberen! 🙏
Woodenshoes
Nationale topspeler

Juancho wrote: 20 Oct 2023, 18:55
milansandro wrote: 20 Oct 2023, 18:46

Lijmbeekstraat 151..

Top dank je! Gaan we morgen uitproberen! 🙏
Houdt wel rekening met dat deel van Boschdijk langs Limbeek afgesloten is. Vanaf centrum richting Best is het wel te bereiken. Of vanaf Marconilaan de wijk Limbeek inrijden.
  • These users thanked the author Woodenshoes for the post (total 2):
    milansandroJuancho
    Ykhim
    Lid scoutingsteam

Ik vraag me af wanneer PSV dat volume een keer halveert. Dit is zo gewoon wachten op collectieve gehoorschade. Echt niet gezond hoor.
  • These users thanked the author Ykhim for the post (total 4):
    29.04.2007Prof_napoFTSMC Hammer
    milansandro
    Legende

Ben benieuwd Juancho of je een plek hebt kunnen vinden..
    Activism is a way for useless people to feel important
    — Thomas Sowell
    Grasmat
    Lid van verdienste

Inderdaad. Ik ga niet slapen voordat ik het weet.
    Juancho
    Mister PSV

milansandro wrote: 21 Oct 2023, 22:34 Ben benieuwd @Juancho of je een plek hebt kunnen vinden..
    Ik kon vanwege omstandigheden niet mee. Volgende keer gaan we het uitproberen!

Slaap lekker Grasmat !
    Grasmat
    Lid van verdienste

Een cliffhanger, spannend!
    Juancho
    Mister PSV

Image
    ParkJiSung
    Basisspeler

Ironisch dat het nieuwe supersnelle WiFi netwerk niet toegankelijk was tijdens de QR actie in de rust.

Iets minder penaltynemers of een betere keeper scheelt ook trouwens 🤣
    koetje
    Legende

Ykhim wrote: 21 Oct 2023, 22:26 Ik vraag me af wanneer PSV dat volume een keer halveert. Dit is zo gewoon wachten op collectieve gehoorschade. Echt niet gezond hoor.
    Dieptepunt vond ik de hardcore verkrachtingsversie van de turtleshit happy together.
    Prof_napo
    Internationale topspeler
    Clubvoorkeur: v.v. UNA

Ykhim wrote: 21 Oct 2023, 22:26 Ik vraag me af wanneer PSV dat volume een keer halveert. Dit is zo gewoon wachten op collectieve gehoorschade. Echt niet gezond hoor.
    Oordopjes zitten in mijn standaard uitrusting als ik naar het stadion ga, puur hierdoor.

Pre-corona een dag lang een piep gehad...
    FTS
    Regelmatige invaller

Bizar toch. Hierover zouden toch van alle kanten signalen richting PSV moeten komen?
    Prof_napo
    Internationale topspeler
    Clubvoorkeur: v.v. UNA

FTS wrote: 22 Oct 2023, 08:30
    Bizar toch. Hierover zouden toch van alle kanten signalen richting PSV moeten komen?
    Misschien zijn de signalen er wel maar zijn ze daar doof voor geworden :P
  • These users thanked the author Prof_napo for the post:
    deninho32
    deninho32
    Site Admin
    Favoriete speler: Vinnie Jones
    Het ergste is dat Sweet Caroline en dan het publiek Oh oh oh roepen :kots:
    Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
    Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
    psvgouda
    Vedette
    Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
    Favoriete speler: Ismael Saibaasie

deninho32 wrote: 22 Oct 2023, 10:36 Het ergste is dat Sweet Caroline en dan het publiek Oh oh oh roepen :kots:
    #bioscooppubliek :mrgreen:
    DonyellMalen
    Legende

Die kutmuziek... en al die 'verkochte lege stoelen', er wordt maar niets aan gedaan. Storend.
    Ardbeg
    Mister PSV

deninho32 wrote: 22 Oct 2023, 10:36 Het ergste is dat Sweet Caroline en dan het publiek Oh oh oh roepen :kots:
    Het is maar waar je jezelf druk om maakt. Oh nee toch, ze zingen een liedje.
  • These users thanked the author Ardbeg for the post (total 5):
    Prof_napoDe Realist10. NilisForestForestFc Denzel
    Post Reply