Zaterdag had trouwens Ramalho (met Boscagli) weer zo'n moment als tegen Sevilla bij volgens mij die bal op de lat waar we enorm goed weg kwamen. Een diepe bal en beide heren stonden totaal maar dan ook echt totaal verkeerd opgesteld. Echt dramatisch verdedigt gewoon.
Tegen die amateurs van Fortuna kan dat, tegen die snelle handige gasten van Lens niet. Dat blijft echt een dingetje.
RC Lens - PSV I Champions League (24/10/2023)
-
- Meervoudig international
- Clubvoorkeur: PSV
Dat hoort toch ook gewoon bij voetbal.Juancho wrote: ↑23 Oct 2023, 10:38 Zaterdag had trouwens Ramalho (met Boscagli) weer zo'n moment als tegen Sevilla bij volgens mij die bal op de lat waar we enorm goed weg kwamen. Een diepe bal en beide heren stonden totaal maar dan ook echt totaal verkeerd opgesteld. Echt dramatisch verdedigt gewoon.
Tegen die amateurs van Fortuna kan dat, tegen die snelle handige gasten van Lens niet. Dat blijft echt een dingetje.
De beste verdedigers staan weleens verkeerd in een wedstrijd. Het is niet zo dat de verdediging van Feyenoord nooit een moment heeft waarbij ze goed wegkomen. Die tegengoal in de Arena stonden ze bij Feyenoord ook echt volledig verkeerd. Echter daar zitten ze niet iedere week te fitten op hun verdedigers. Bij PSV is dat een soort van eigen leven gaan leiden.
-
- Vedette
Wie zijn die snelle en handige gasten van Lens dan?Juancho wrote: ↑23 Oct 2023, 10:38 Zaterdag had trouwens Ramalho (met Boscagli) weer zo'n moment als tegen Sevilla bij volgens mij die bal op de lat waar we enorm goed weg kwamen. Een diepe bal en beide heren stonden totaal maar dan ook echt totaal verkeerd opgesteld. Echt dramatisch verdedigt gewoon.
- These users thanked the author Rikkert1234 for the post:
- Ardbeg
- TomPSV023
- Favoriete speler: Messi
Wahi is wel goed maar nog niet zo goed als vorig jaar bij MontpeillerRikkert1234 wrote: ↑23 Oct 2023, 10:50Wie zijn die snelle en handige gasten van Lens dan?Juancho wrote: ↑23 Oct 2023, 10:38 Zaterdag had trouwens Ramalho (met Boscagli) weer zo'n moment als tegen Sevilla bij volgens mij die bal op de lat waar we enorm goed weg kwamen. Een diepe bal en beide heren stonden totaal maar dan ook echt totaal verkeerd opgesteld. Echt dramatisch verdedigt gewoon.
-
- Legende
Het centrale duo blijft het zwakke punt van PSV. Positioneel staat het behoorlijk vaak goed, maar het staat ook een aantal keer verkeerd en in de CL kom je daar een heel stuk minder bij weg. Tevens is PSV hopelijk wat efficiënter met de kansen vanaf nu, want ik blijf het een gemiste kans vinden dat PSV niet thuis gewonnen heeft van Sevilla.
-
- Internationale topspeler
Dit wordt toch een hele, hele zware wedstrijd. Ik verwacht er helaas weinig van. Ze hebben een hele goede snelle en fysiek sterke spits die raad weet met ruimtes (lekker met Ramalho en Boscagli) en ze zijn enorm sterk op de vleugels. Als Teze zijn niveau haalt geloof ik dat nog wel maar met name aan de kant van Dest, Aguilar!, zal er veel gevaar ontstaan. Dit lijkt me echt een ploeg die ons niet ligt. Tevens spelen ze met 2 10en, ben benieuwd hoe we ons daar tegen wapenen. Gaan we doordekken (dus een CV op 1 vd 10en) of gaan we Veerman koppelen?
-
- Vedette
- Juancho
- Mister PSV
Wat ik hier al eerder schreef, ik ken dat hele Lens net maar was op basis van de samenvatting tegen Arsenal wel onder de indruk van hun snelheid, combinaties, agressief pressen en de goals waren ook allemaal geweldig. Geen idee of dat eenmalig was of dat dit ook hun spelletje is, maar dat leek me een type voetbal waar PSV het gewoon erg lastig tegen heeft. Ook omdat onze achterhoede dan erg wankel is. Dat moment van zaterdag bij Ramalho was echt een kopie van dat moment tegen Sevilla. Een pass over de laatste linie waar Ramalho komt te spelen in zijn zwakte.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- Qwazi a Dodo
- Lid 2e elftal
- Favoriete speler: Lozano
Ik heb gelezen dat vooral de trainer van Lens tactisch heel sterk is. Dus als hij slim is en Romalho de opbouw laat verzorgen en Boscagli en Veerman vastzet dan gaat het voor ons al een stuk moeilijker worden om er doorheen te voetballen. Dan hoeven ze alleen op een fout te wachten en in de omschakeling toe te slaan.
Ik ben er toch wel huiverig voor dat dit een zware wedstrijd wordt waar we al blij mogen zijn met een puntje..
Ik ben er toch wel huiverig voor dat dit een zware wedstrijd wordt waar we al blij mogen zijn met een puntje..
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
https://www.vi.nl/pro/dit-kan-PSV-verwachten-van-lens
Samenvatting:
Kracht Lens:
- Voorste drie staan heel centraal waardoor er volop ruimte is voor de extreem aanvallende wingbacks
- Doordat de voorste drie centraal staan worden tegenstanders gedwongen via de backs op te bouwen, kiezen er op dat moment voor (gericht) druk te zetten
- Spelen vanuit defensieve organisatie, Counters via de extreem aanvallende wingbacks en snelle, behendige Wahi in de punt
Kansen voor PSV:
- Lens speelt 5-2-3, een systeem wat nieuwelingen vooralsnog lastig onder de knie krijgen
- Sinds vertrek Fofana missen ze een dirigent op het middenveld, weinig aanvallen worden vanuit middenveld opgebouwd, weinig afstandsschoten of steekpasses
- Slechte communicatie drie cv's en twee CVM's waardoor grote ruimtes ontstaan
Bijzonderheid:
- Corners van Lens zijn extreem risicovol. Daardoor een kracht van hun maar ook een zwakte. Bij een recente wedstrijd krijgen ze in de tweede minuut een corner en stonden alle tien de veldspelers in/rondom de 16.
EDIT:
Ook wel bijzonder; Lens verloor vorig seizoen in het hele seizoen maar 5x, dit seizoen staat de teller al op 4 en daarbij hebben ze pas in 3 wedstrijden 2x gescoord (en in geen enkele wedstrijd vaker dan dat) van de totaal 11 gespeelde wedstrijden. Het is echt wel een andere ploeg dan vorig jaar, desalniettemin krijgen in de CL op de één of andere manier vleugels en mogen we ze absoluut niet onderschatten.
Samenvatting:
Kracht Lens:
- Voorste drie staan heel centraal waardoor er volop ruimte is voor de extreem aanvallende wingbacks
- Doordat de voorste drie centraal staan worden tegenstanders gedwongen via de backs op te bouwen, kiezen er op dat moment voor (gericht) druk te zetten
- Spelen vanuit defensieve organisatie, Counters via de extreem aanvallende wingbacks en snelle, behendige Wahi in de punt
Kansen voor PSV:
- Lens speelt 5-2-3, een systeem wat nieuwelingen vooralsnog lastig onder de knie krijgen
- Sinds vertrek Fofana missen ze een dirigent op het middenveld, weinig aanvallen worden vanuit middenveld opgebouwd, weinig afstandsschoten of steekpasses
Bijzonderheid:
- Corners van Lens zijn extreem risicovol. Daardoor een kracht van hun maar ook een zwakte. Bij een recente wedstrijd krijgen ze in de tweede minuut een corner en stonden alle tien de veldspelers in/rondom de 16.
EDIT:
Ook wel bijzonder; Lens verloor vorig seizoen in het hele seizoen maar 5x, dit seizoen staat de teller al op 4 en daarbij hebben ze pas in 3 wedstrijden 2x gescoord (en in geen enkele wedstrijd vaker dan dat) van de totaal 11 gespeelde wedstrijden. Het is echt wel een andere ploeg dan vorig jaar, desalniettemin krijgen in de CL op de één of andere manier vleugels en mogen we ze absoluut niet onderschatten.
- These users thanked the author Sensation for the post (total 7):
- psvgouda • Rikkert1234 • Standbeeld • Breur • SKERLA • Garnaal • Ren Höek
-
Als ik naar de vorige CL potjes kijk vond ik Veerman ook een zwak punt van PSV.Massimo wrote: ↑23 Oct 2023, 10:53 Het centrale duo blijft het zwakke punt van PSV. Positioneel staat het behoorlijk vaak goed, maar het staat ook een aantal keer verkeerd en in de CL kom je daar een heel stuk minder bij weg. Tevens is PSV hopelijk wat efficiënter met de kansen vanaf nu, want ik blijf het een gemiste kans vinden dat PSV niet thuis gewonnen heeft van Sevilla.
Met name in verdedigend opzicht.
Daardoor komt het centrale duo niet goed uit de verf.
Ik ben benieuwd of Veerman leert van deze wedstrijden en er verbetering zichtbaar is.
-
- Internationale topspeler
Thnx! Klopt dus inderdaad met wat ik al dacht. Wahi als hele sterke spits en 2 10en erachter om het centraal dicht te houden. Daarmee veel ruimte voor de wingbacks. Allemaal lopende / komende spelers wat heel lastig te bespelen is en waar zij optimaal gebruik maken van de ruimte.Sensation wrote: ↑23 Oct 2023, 11:19 https://www.vi.nl/pro/dit-kan-PSV-verwachten-van-lens
Samenvatting:
Kracht Lens:
Kansen voor PSV:
Bijzonderheid:
Ik ben heel benieuwd hoe we dat gaan oplossen, zowel in balbezit als zonder bal.
Ze zetten het centrum dicht en dus zal de opbouw via de zijkanten moeten waar ze dan gericht druk op zetten. De ruimte ligt dan aan de andere kant, dus de lange cross is dan een belangrijk wapen. het lastige is dat dit ook gevaarlijk si als het niet lukt en ze waarschijnlijk druk zetten op een manier dat je weinig tijd hebt.
Je kunt ook kijken wat er gebeurd als je Veerman of Schouten in balbezit laat zakken. Drukken ze dan door? Of geeft ons dat juist de kans om op te bouwen door het midden?
Andere optie is dat we Veerman of Schouten naar de zijkanten laten uitzakken en de back naar binnen laten komen.
Ik denk dat een kans zit in het 10en van onzen buitenspelers. Als die gaan zwerven tussen de linies, je backs schuiven door dan moeten zij continu gaan kiezen. je speelt dan eigenlijk hetzelfde als hoe zij spelen.
Iemand met ideeen hoe je het beste tegen zo'n systeem kan spelen?
Lastig!
-
- Legende
Veerman is inderdaad tot nu toe ook zwak in de CL wedstrijden.Ronaldio wrote: ↑23 Oct 2023, 11:26Als ik naar de vorige CL potjes kijk vond ik Veerman ook een zwak punt van PSV.Massimo wrote: ↑23 Oct 2023, 10:53 Het centrale duo blijft het zwakke punt van PSV. Positioneel staat het behoorlijk vaak goed, maar het staat ook een aantal keer verkeerd en in de CL kom je daar een heel stuk minder bij weg. Tevens is PSV hopelijk wat efficiënter met de kansen vanaf nu, want ik blijf het een gemiste kans vinden dat PSV niet thuis gewonnen heeft van Sevilla.
Met name in verdedigend opzicht.
Daardoor komt het centrale duo niet goed uit de verf.
Ik ben benieuwd of Veerman leert van deze wedstrijden en er verbetering zichtbaar is.
-
- Regelmatige invaller
Leest als een tegenstander die ons totaal niet ligt. Met Boscagli en Ramalho hebben we een centraal duo die enorm kwetsbaar is tegenover snelle spitsen en middenvelders die de diepte zoeken. Daarnaast liggen er in balbezit de grootste kansen tussen de twee centrale middenvelders en verdedigers, maar missen we in mijn ogen juist een type Noa Lang die zich comfortabel voelt in die ruimtes.
Wellicht wat pessimistisch, maar de kans is groot dat we veelvuldig in balbezit zullen zijn, maar weinig kansen creëren en dat een bok van Ramalho/Boscagli ons de das om doet. Het is te hopen dat we Bakayoko en Lozano vaak in een één-tegen-één situatie kunnen krijgen op het moment dat de backs proberen door te stappen.
Wellicht wat pessimistisch, maar de kans is groot dat we veelvuldig in balbezit zullen zijn, maar weinig kansen creëren en dat een bok van Ramalho/Boscagli ons de das om doet. Het is te hopen dat we Bakayoko en Lozano vaak in een één-tegen-één situatie kunnen krijgen op het moment dat de backs proberen door te stappen.
- StratumZuid
- Vedette
-
- Nationale topspeler
Ellendig dat we Kotchap en Noa missen. Met Schouten en Luuk zijn dat de mannen die in de CL het verschil moeten maken. Kotchap vooral omdat zijn alternatieven zo zwak zijn natuurlijk.
Dus als je er dan 2 van die 4 mist is dat gvd niet gaaf.
Ik denk dat je deze pot eigenlijk meer kans op resultaat maakt als je PSV old school speelt. Met ze gegroepeerd opvangen op de middellijn en balbezit ze dus deels te gunnen. Lozano-Luuk-Baka dan in de omschakeling laten profiteren van de ruimtes. Maar we weten dat dat niet gaat gebeuren onder Bosz. Spectaculair wordt het hoe dan ook..neutrale toeschouwers zijn bij voorbaat de winnaars.
Dus als je er dan 2 van die 4 mist is dat gvd niet gaaf.
Ik denk dat je deze pot eigenlijk meer kans op resultaat maakt als je PSV old school speelt. Met ze gegroepeerd opvangen op de middellijn en balbezit ze dus deels te gunnen. Lozano-Luuk-Baka dan in de omschakeling laten profiteren van de ruimtes. Maar we weten dat dat niet gaat gebeuren onder Bosz. Spectaculair wordt het hoe dan ook..neutrale toeschouwers zijn bij voorbaat de winnaars.
- These users thanked the author MaartenV for the post:
- StratumZuid
-
- Clubvoorkeur: PSV, Manchester United
Met Ramalho, Boscagli en PvA zijn we defensief te zwak. En je weet niet welke Veerman en Lozano je krijgt te zien, dat wisselt nog wel eens. Vandaar dat ik denk dat we met 2-0 verliezen, helaas.
- Standbeeld
- Mister PSV
Nee, helaas. Ziggo zendt het ook niet uit.
- These users thanked the author Standbeeld for the post:
- SKERLA
- ziege maar ook zagge
- Lid van verdienste
- Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
-
- Lid van verdienste
- Rol: Organisator Prediction League
- Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Ik kijk gruwelijk uit naar deze wedstrijd. Als je verliest, kun je overwintering in Europa al bijna vergeten. Als je gelijkspeelt kan alles nog, maar als je wint kun je plots denken aan overwintering in de CL. En alle drie de opties zijn voor mij even waarschijnlijk. Dat is toch het ultieme voor een wedstrijd?!
- Juancho
- Mister PSV
Aan de ene kant wel beste Thijs , aan de andere kant heb je liever wat risico verspreiding. Nu is het eigenlijk een alles of niets wedstrijd. Had je thuis van Sevilla gewonnen had je een wat andere uitgangssituatie gehad. Puntje bij Lens halen was dan uitstekend geweest. De druk zit er nu iig behoorlijk op.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- DC_PSV
- Vedette
Een extreem moeilijke pot, maar toch ook niet kansloos. Vorig jaar waren we uit bij Monaco erg goed en verzuimden we vaker te scoren om het krachtsverhil uit te drukken in doelpunten. Belangrijk is dat we morgen EINDELIJK effectief gaan zijn en de ballen er in jassen.
#simplythebest