Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
tijn0

trouwepsvfan wrote: 22 Nov 2020, 12:55
Sorry, ik verspil mijn vrije zondagen niet aan het kijken naar hoe Ajax met 6-0 de andere ploegen afdroogt, maar uitgevallen Ajacieden vind ik dan wel weer belangrijk om te weten. Mag dat niet?
Ik heb niks gezegd over wat wel of niet mag, alsof ik daar überhaupt iets over te zeggen heb. Vond het gewoon een lompe vraagstelling, ik geloof niet dat hopen op andermans leed goed is voor mijn karma.
Magnus
Meervoudig international

Typisch Veltman gejank. Elleboog op je hals (was wel roodwaardig, hoor. :P) en je neus grijpen alsof die gebroken is.
Grasmat
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

Tja, laat ze maar scoren hoor. Doelsaldo was na VVV uit toch al niet meer relevant. Gewoon zelf de punten blijven pakken en het waarmaken in de twee onderlinge duels. Dan mogen ze aan het eind van het seizoen 150 goals voor hebben, maar hebben wij de schaal.
tijn0

Er waren trouwens, nog niet zolang geleden, tijden dat dit normale uitslagen waren. 5-0 thuis tegen rechterrijtje teams, zeg maar. Ben ervan overtuigd dat, zodra Schmidt zijn spel er meer in heeft zitten en iedereen fit is, wij ook wel een paar dikke thuisoverwinningen pakken.
Massimo
Legende

Ik vind het wel vervelend dat na een kwart van de competitie het doelsaldo al vrijwel niet meer is in te halen en je dus een punt meer moet gaan behalen dan Ajax. Ajax heeft de laatste jaren wel vaker goede maanden vóór de winterstop en slechte na de winterstop in de competitie. Ze scoren makkelijk, maar er kunnen ook mindere dagen tussen zitten. Je mag als PSV zijnde alleen zelf niet te veel verspelen. Iets wat PSV ook kan bewerkstelligen als ze zelf in goede doen zijn en het is aan PSV om de komende tijd daar naar toe te gaan werken.
Vlagman
Lid 2e elftal

Grasmat wrote: 22 Nov 2020, 14:12 Tja, laat ze maar scoren hoor. Doelsaldo was na VVV uit toch al niet meer relevant. Gewoon zelf de punten blijven pakken en het waarmaken in de twee onderlinge duels. Dan mogen ze aan het eind van het seizoen 150 goals voor hebben, maar hebben wij de schaal.
Doelsaldo telt ook niet alleen in de kolom doelsaldo. Je weet dat als je tegen Ajax speelt dat ze gaan scoren. Het speelt dus al vanaf de voorbereiding mee hoe je je als ploeg daar tegen wapent.

Als het je zo makkelijk af gaat dan kun je een slechte dag hebben en dan maak je er nog steeds wel twee en heb je nog een goede kans op punten. Bij ons zijn de kansen spaarzaam en blijven hoge scores uit, bij een slechte dag loop je tegen puntverlies op.

Dus het doelsaldo is weldegelijk relevant, want het het is de basis van het spel. Sla de tabellen van voorgaande jaren er maar op na. Vaak komt de ranking van het doelsaldo overeen met de plaats op de ranglijst na een heel seizoen.

Met het huidige rendement ontstijg je niet het niveau Vitesse, Feyenoord en Twente. Dan ben je in gevecht om positie 2 in plaats van het kampioenschap.
Massimo
Legende

Ajax scoort makkelijk, maar het heeft ook te maken met de fase waarin je zit. Ajax heeft vaker 5/6-0 wedstrijden, maar ook periodes dat het moeizaam loopt. Vorig seizoen maakte Ajax na 15 competitiewedstrijden bijna 3,5 doelpunt gemiddeld per wedstrijd. In de laatste 10 wedstrijden was dat gemiddelde 1,7 doelpunt per wedstrijd inclusief een 6-1 tegen Ado.

De laatste twee titels van PSV waren trouwens behaald met een minder doelsaldo dan Ajax. Als PSV geen 80+ punten weet te behalen is de kans op een titel zeer klein, halen ze het wel kunnen ook met een minder doelsaldo kampioen worden.
ComeOnPSV
Vedette

https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=380487

Moeten wij dit tegenhouden? Met Van Aanholt en Max heb je dan wel 2 topbacks.
Chucky
Vedette

Wat hebben wij aan een tweede (dure) linksback? Om Ajax te stangen?
Ren Höek
Vedette

Van Aanholt naar Ajax zou jammer zijn, helemaal mocht Max na dit seizoen alweer vertrekken.
Maar PSV kan moeilijk zaken gaan doen met Van Aanholt als er nog zoveel onzekerheid is. Als hij daardoor naar Ajax gaat, dan zij het zo.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Transfervrij naar Ajax en vervolgens Max weg voor 30 miljoen en weer 5 maanden moeten wachten op een vervanger. Het klinkt als een horrorscenario maar PSV kan het niet voorkomen.
El Sordo
Vedette

Behalve dat die vijf maanden volledig uit de lucht gegrepen zijn. Kan PSV prima voorkomen. Bovendien vermoed ik dat Max nog wel een jaar wil blijven, mits we CL halen.
Robson de Souza
Vedette

El Sordo wrote: 24 Nov 2020, 11:50 Behalve dat die vijf maanden volledig uit de lucht gegrepen zijn. Kan PSV prima voorkomen. Bovendien vermoed ik dat Max nog wel een jaar wil blijven, mits we CL halen.
Dat denk ik ook, zeker met het oog op het WK zal hij wel willen blijven. Maar PSV zal hem ook wel polsen, ze kunnen zijn opvolger maar in huis hebben.
Hatseflats
Vedette

Precies. En we hebben ook GEEN goede back up die daadwerkelijk gewoon linksback is. Viergever, Mauro, Boscagli moet je daar nooit neer zetten (allemaal te traag en positioneel niet goed genoeg).
11 Tinus
Legende

Ik vind de situatie voor PSV niet zo relevant, maar dat Ajax transfervrij van Aanholt binnen kan halen is wel een topaankoop voor hen. In ieder geval voor in de Eredivisie.

En als onverhoopt Max weg gaat verwacht ik niet dat we binnen no-time een vervanger hebben. Van Aanholt zag ik vorig seizoen in de winter ook wel zitten maar ik begrijp dat hij nu niet naar PSV gaat komen zolang Max er nog is. En hij wilde graag terug naar NL dus dan is Ajax een goede keuze.
Johan-Cruijff
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur: Ajax

Van Aanholt is geen verkeerde speler, maar ik zie meer potentie in Wijndal en vind Tagliafico een betere speler. Wat dat betreft zou het aantrekken van Van Aanholt niet mijn eerste keus zijn. Liever heb ik dat Tagliafico zijn contract wordt opengebroken en dat hij nog langer blijft. Al zal dat verlengen van het contract waarschijnlijk betekenen dat er een mondelinge toezegging komt of dat er een clausule wordt opgenomen. Volgens mij heeft Tagliafico nog steeds de ambitie om een transfer te maken naar een grotere club en competitie. En Wijndal is een speler waar je mogelijk - afhankelijk van hoeveel geld AZ vraagt - nog winst op gaat maken en die meer potentie heeft dan Van Aanholt. Maar de transfervrije Van Aanholt zal minder risicovol en duur zijn qua investering.

Op de persconferentie zojuist goed nieuws over de twijfelgevallen. Zij zijn allen beschikbaar, enkel Kudus is er niet bij. Ook de coronatesten zijn achter de rug zonder opmerkelijke uitslagen. Iedereen negatief getest dus. Ik verwacht dat Ajax met dezelfde namen gaat beginnen als tegen Heracles. Antony dus nog op de bank en Traoré in de spits. Persoonlijk hoop ik op Tadic in de spits en Braziliaanse flanken. Labyad bij gebrek aan beter maar op tien zetten, bij standaardsituaties gevaarlijk en heeft een goede traptechniek. Ik vind hem eigenlijk niet goed genoeg voor Ajax, maar ik zie hem liever dan Alvarez of Ekkelenkamp op dit moment. Heeft ook een aardig rendement. Maar het is te hopen dat Kudus snel weer fit is wanneer de grote wedstrijden aanbreken in de eredivisie. Die brengt veel meer dan Labyad, Ekkelenkamp of Alvarez.
11 Tinus
Legende

Natuurlijk heb je liever Wijndal, die kost Ajax 25 miljoen ipv van Aanholt 0 miljoen.

Als wij Propper terug kunnen halen voor 0 miljoen vind ik dat ook een topaankoop, ook al is vd Beek waarschijnlijk beter.
TomPSV
Legende

Ik vind Van Aanholt eigenlijk meestal een vrij matige indruk maken in het Nederlands elftal. Vast wel goed genoeg voor de Eredivisie, maar ik schat inderdaad Max, Wijndal en die rat een heel stuk hoger in.
Ren Höek
Vedette

TomPSV wrote: 24 Nov 2020, 18:27 Ik vind Van Aanholt eigenlijk meestal een vrij matige indruk maken in het Nederlands elftal. Vast wel goed genoeg voor de Eredivisie, maar ik schat inderdaad Max, Wijndal en die rat een heel stuk hoger in.
Hoe goed spelen Max en Tagliafico dan in Oranje? ;)
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Niemand wilt die schele toch? Dan hebben ze 2 dure linksbacks en Daisy. Lekker toch.
Max blijft nog wel een jaartje dus we hebben niks aan een dure bankzitter die al niet jong is. Als we dan in 2021/2022 de kwart finale CL hebben gehaald heeft Wijndal echt wel interesse in een overstap.
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Favoriete speler: Fredrik Oppegård

RIO wrote: 25 Nov 2020, 03:55 Als we dan in 2021/2022 de kwart finale CL hebben gehaald heeft Wijndal echt wel interesse in een overstap.
Dit heb ik de laatste tijd veel gelezen, ook m.b.t. finale Europa League dit jaar. Zullen we dit soort non-argumenten voorlopig even achterwege laten?
Ex unitate vires
ShovingNE2
Site Admin

Je kan pas achteraf zeggen of het een non argument is natuurlijk.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Mr. Spock
Internationale topspeler
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Ze kicken daar wel op oud-PSV'ers he.
Ten hag, Haas-Jan, Labyrat, Scheutjens.....zomaar 4 namen uit de huidige staf/spelersgroep, Nu dan van Aanholt erbij?

Herinner me dat zoiets not-done is. Toen met Kieft, Vanenburg enzo.
tijn0

Da's een klein beetje een manke vergelijking 😉. En not done is het sowiewo niet. We hadden ook weinig moeite met Bergwijn en Malen. En liever die, dan Labyad.
Ardbeg
Mister PSV

tijn0 wrote: 25 Nov 2020, 08:39 Da's een klein beetje een manke vergelijking 😉. En not done is het sowiewo niet. We hadden ook weinig moeite met Bergwijn en Malen. En liever die, dan Labyad.
Sowiewo
Locked