Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Tovast
Nationale topspeler

Chris Richards is uitstekend. Goed profiel, goede leeftijd, meer dan voldoende potentie en goed genoeg voor PSV, nu en in de toekomst.
Mick Jagger
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: PSV

Richards heeft een interessanter profiel dan die Miles Robinson waar PSV ook aan gelinkt is. Die is in de winter transfervrij, maar ik hoor dat hij niet goed genoeg voor de PSV-basis zou zijn.
Juancho
Mister PSV

Dat zou dan denk ik 2 dingen kunnen betekenen:

1. Ramalho gaat in de winterstop zodat PSV er nog iets voor krijgt
2. Bella wordt teruggestuurd en deze Richards komt voor hem in de plek. Wellicht half seizoen huur om daarna zelf als PSV de keuze te kunnen maken om hem te kopen ja/nee

Ken die hele gozer verder niet trouwens. Iemand die wat meer inhoudelijks kan vertellen over wat hij voor type CV is en waarom hij goed zou passen in het spel wat PSV wil spelen?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
M.Delgado
Vaste waarde in elftal

Mick Jagger schreef: 30 okt 2023, 22:58 Richards heeft een interessanter profiel dan die Miles Robinson waar PSV ook aan gelinkt is. Die is in de winter transfervrij, maar ik hoor dat hij niet goed genoeg voor de PSV-basis zou zijn.
Dit ziet er zeker goed uit.

Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

M.Delgado schreef: 31 okt 2023, 09:02
Mick Jagger schreef: 30 okt 2023, 22:58 Richards heeft een interessanter profiel dan die Miles Robinson waar PSV ook aan gelinkt is. Die is in de winter transfervrij, maar ik hoor dat hij niet goed genoeg voor de PSV-basis zou zijn.

Groene balkjesssssss
Afbeelding
  • Citeer
  • Deze gebruikers waarderen Sensation voor dit bericht:
    M.Delgado
    Hatseflats
    Vedette

Sensation schreef: 31 okt 2023, 09:22
    M.Delgado schreef: 31 okt 2023, 09:02

Groene balkjesssssss
    Afbeelding
    Dit is Gerrit:
    Afbeelding
    ruuddevil
    Legende

Deze noemen we Cliff, de nieuwe Gerrit.
    11 Tinus
    Legende
    Seizoenkaart: Vak RR
    Clubvoorkeur: Philips

Juancho schreef: 30 okt 2023, 23:14 Dat zou dan denk ik 2 dingen kunnen betekenen:

2. Bella wordt teruggestuurd en deze Richards komt voor hem in de plek. Wellicht half seizoen huur om daarna zelf als PSV de keuze te kunnen maken om hem te kopen ja/nee
    1. Bosz is niet zo ontevreden over Ramalho en we krijgen er waarschijnlijk hoogstens een paar ton als je hem al naar de uitgang zou willen duwen. Er is geen club die komt met een bod van 7 cijfers omdat hij het zo goed heeft gedaan. Dat Ramalho in de winter vertrekt lijkt me vrij onwaarschijnlijk.

2. Waarom zou je Bella terug sturen? Als hij fit is heeft hij de upside om de beste verdediger van de ED te worden. Waarom zou je die kans opgeven als je er toch al praktisch voor betaald hebt? Daarnaast zou ik het zelf onverstandig vinden om nu een speler te gaan huren aangezien 5 van de 6 verdedigers die we nu gebruiken of uitstromen of wellicht verkocht kunnen worden. En Sambo en Obispo gebruiken we niet eens. Dus ik zou ervoor kiezen om nu een speler te kopen als je de juiste kunt vinden. Buiten dat moet er natuurlijk iemand komen die er meteen kan staan en niet nog een periode nodig heeft.
  • Citeer
  • Deze gebruikers waarderen 11 Tinus voor dit bericht (totaal 3):
    SensationArdbegDutch Cowboy
    Juancho
    Mister PSV

11 Tinus schreef: 31 okt 2023, 14:42
    Juancho schreef: 30 okt 2023, 23:14 Dat zou dan denk ik 2 dingen kunnen betekenen:

1. Bosz is niet zo ontevreden over Ramalho en we krijgen er waarschijnlijk hoogstens een paar ton als je hem al naar de uitgang zou willen duwen. Er is geen club die komt met een bod van 7 cijfers omdat hij het zo goed heeft gedaan. Dat Ramalho in de winter vertrekt lijkt me vrij onwaarschijnlijk.

2. Waarom zou je Bella terug sturen? Als hij fit is heeft hij de upside om de beste verdediger van de ED te worden. Waarom zou je die kans opgeven als je er toch al praktisch voor betaald hebt? Daarnaast zou ik het zelf onverstandig vinden om nu een speler te gaan huren aangezien 5 van de 6 verdedigers die we nu gebruiken of uitstromen of wellicht verkocht kunnen worden. En Sambo en Obispo gebruiken we niet eens. Dus ik zou ervoor kiezen om nu een speler te kopen als je de juiste kunt vinden. Buiten dat moet er natuurlijk iemand komen die er meteen kan staan en niet nog een periode nodig heeft.
    1. Bosz is nooit negatief over zijn spelers. Dus dat zegt me eigenlijk helemaal niks. Sterker nog, ik kan me niet voorstellen dat Bosz niet die grote problemen bij Ramalho ziet. Hij kan alleen niet anders, er zijn immers geen andere opties. Los van het feit dat Ramalho natuurlijk ook bepaalde dingen wel prima kan, zeker op ED niveau. Hij verdient overigens daarnaast een heel fors salaris
    2. Waarom Bella terugsturen? Nou simpel toch? Je hebt er met een beetje pech niks aan terwijl PSV behoefte heeft aan een kwaliteitsinjectie. PSV en Bella zelf hebben er dan niks aan. PSV kan dan zelf tijdig op zoek naar een versterking die er wel kan staan waarbij ik ook zeg dat het huur met optie tot koop kan zijn richting komend seizoen. Wbt je andere namen: Sambo komt niet eens aan de bak als optie voor RB, denk wel veelzeggend dat hij zover nog niet is. En over Obispo heb ik elders al uitgelegd waarom je hem beter van de hand kan doen.

Het probleem met alles is dat we nog steeds zitten met de issues achterin en dat dit op deze wijze nog steeds niet is opgelost. Dat Bella gezien werd als de buiten categorie versterking, prima. Had hij wellicht kunnen zijn maar hij is het niet. Easy as that. En nu ligt hij er nog weer maanden uit. Ik zou het eerder bijzonder dom beleid van PSV vinden om te gokken dat het wel goed met hem komt.
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    11 Tinus
    Legende

Juancho schreef: 31 okt 2023, 15:12
    11 Tinus schreef: 31 okt 2023, 14:42

Bella is het NOG niet maar het is toch niet ondenkbaar dat hij op niveau terug komt? Als hij straks een paar weken voorbereiding heeft in januari dan hebben we nog 25 wedstrijden te gaan en ook al staat hij er pas de laatste maanden dan heb je er nog steeds iets aan. Misschien zitten we dan wel in de finale van de EL, of de KNVB beker of komt het nog aan op de laatste 2 a 3 wedstrijden in de ED.

Ik zou geen verdediger kunnen noemen die hier 100% nog speelt in 2024/2025. Dat is zorgelijk want je wil ook met je verdediging groeien en als we dit jaar positief afsluiten en dan 5 a 6 nieuwe moeten halen terwijl er eigenlijk geen fatsoenlijke transfersommen tegenover staat wordt het wel moeilijk. Ik zou Sambo graag verlengen voor het geval dat Teze verkocht wordt, die samen met Boscagli nog iets van waarde vertegenwoordigd, en als het allemaal past dan zou Dest en van Aanholt ook nog wel ok zijn. Dan heb je 3 backs voor 2 posities en kun je er nog één bij zoeken. Dan nog die CV's waarbij ik voor Obispo ook geen toekomst zie maarja dat zag ik ook bij bij Teze als rechtsback en dat is onder Bosz wel gelukt.
    Koenjo
    Meervoudig international

ruuddevil schreef: 31 okt 2023, 12:25 Deze noemen we Cliff, de nieuwe Gerrit.
    :indexfinger:

We kunnen wel weer een nieuwe Gerrit gebruiken.
    ''Top level''
    ''1000% penalty''
    ''Give the cup to Ajax!''
    TomPSV023
    Meervoudig international
    Favoriete speler: Messi

Ziet er toch wel steeds meer uit dat Miles Robinson wel gaat komen. Als ik dan ook weer dit artikel lees + alle lopende geruchten

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/11 ... sterk.html
    Joenepsv
    Legende

Als je Ramalho en Obispo kunt lozen en Robinson transfervrij haalt ga je er imo op vooruit.
    Breur
    Internationale topspeler

Joenepsv schreef: 01 nov 2023, 08:15 Als je Ramalho en Obispo kunt lozen en Robinson transfervrij haalt ga je er imo op vooruit.
    Of. Qua aantallen komen we anders niet uit.
    Rikkert1234
    Vedette

Ik hoop eigenlijk dat we een talent onder de 20 gaan aantrekken voor de CV positie die in de luwte ook kan gaan groeien. Met Bosca (25), Ramalho (31), Obispo (24) en eventueel dan Teze (24) heb je weinig spelers waar nog zoveel rek in zit dan bij een jong talent.
    Joenepsv
    Legende

Breur schreef: 01 nov 2023, 08:30
    Joenepsv schreef: 01 nov 2023, 08:15 Als je Ramalho en Obispo kunt lozen en Robinson transfervrij haalt ga je er imo op vooruit.
    Ja klopt. En anders is het wel lekker om hem te halen omdat je weet dat Ramalho uit zijn contract loopt. Ik zie in Robinson in elk geval een upgrade ten opzichte van zowel Ramalho als Obispo.
  • Citeer
  • Deze gebruikers waarderen Joenepsv voor dit bericht:
    TomPSV023
    TomPSV023
    Meervoudig international

Joenepsv schreef: 01 nov 2023, 09:25
    Breur schreef: 01 nov 2023, 08:30

Ja klopt. En anders is het wel lekker om hem te halen omdat je weet dat Ramalho uit zijn contract loopt. Ik zie in Robinson in elk geval een upgrade ten opzichte van zowel Ramalho als Obispo.
    Ik zou alleen Ramalho laten gaan en Obispo misschien nog wel houden, zeker op basis van de data en mogelijke kwetsuren achterin. BTW: Mocht iemand DataMB Pro hebben zou diegene dan is Miles Robinson kunnen vergelijken met onze huidige verdediging? Ben toch wel benieuwd

Afbeelding
    Breur
    Internationale topspeler

We kunnen trouwens wel veel willen, er moet eerst maar eens interesse zijn voor Ramalho. Die partij moet ook nog een interessant zijn voor laatstgenoemde en zijn salariseisen kunnen voldoen. Hij zit bij de topverdieners van PSV dus dat zal niet makkelijk zijn. Ik ga ervan uit dat iedereen blijft in de winterstop, deze Robinson eventueel aansluit en dat we zo het seizoen afmaken. Heel misschien wordt Obispo nog verhuurd maar ik verwacht geen grote renovatie. Daar is de winterstop ook niet geschikt voor. In de zomer zullen we wel afscheid kunnen nemen van wat spelers en wat vers bloed (en hopelijk extra kwaliteit) inbrengen.
    11 Tinus
    Legende

Breur schreef: 01 nov 2023, 11:16 Daar is de winterstop ook niet geschikt voor. In de zomer zullen we wel afscheid kunnen nemen van wat spelers en wat vers bloed (en hopelijk extra kwaliteit) inbrengen.
    Dat klopt, de renovatie komt in de zomer maar dat wil niet zeggen dat we nu alle mankementen kunnen/moeten accepteren. Als het doel is een gerenoveerde verdediging in de zomer voor aankomend seizoen dan moet je nu al beginnen. Dest, van Aanholt en Sambo zijn 3 spelers die wellicht alle drie hier nog zijn volgend jaar maar er is ook een kans dat geen van die drie er nog zijn. Ramalho als leider behouden tot aan de zomer lijkt me gewoon verstandig, of hij nu speelt of niet. Obispo en Mauro zijn al jaren niet of nauwelijks fit dus daar wil je niet op gokken. Boscagli is net als Teze juist wel interessant voor andere clubs en dat zijn eigenlijk 2 spelers die je ook zou kunnen willen behouden.

Ik verwacht een verkoop van Teze en Boscagli in de zomer, transfervrij afscheid van Ramalho met een 3e beker en 1e kampioenschap en een vertrek van Sambo hoe jammer ik het ook vind. Obispo vertegenwoordigd geen waarde anders zou dat de eerste zijn die weg mocht dus die zal wellicht nog een jaartje kunnen blijven. Ik kan me zelf niet voorstellen dat Dest definitief wordt gekocht vanwege het salaris wat hij zelf zal moeten inleveren en tot slot zal van Aanholt wellicht enkel blijven als zijn perspectief verbetert tov nu en dat kun je bijna niet voorstellen.

In de winterstop kun je jezelf zo versterken dat het wellicht wat duurder is dan in de zomer maar je kansen op sportief succes worden groter, de kleedkamer ververst iets en je hoeft minder te doen in de zomer. Maar als PSV denkt dat Robinsson de missing link is dan kunnen ze hem best halen. Maar als het zo'n Kasanwirjo achtige aankoop wordt dan gooi je gewoon geld over de balk.
    DeefPeef
    Veelbelovend talent

11 Tinus schreef: 01 nov 2023, 12:21
    Breur schreef: 01 nov 2023, 11:16 Daar is de winterstop ook niet geschikt voor. In de zomer zullen we wel afscheid kunnen nemen van wat spelers en wat vers bloed (en hopelijk extra kwaliteit) inbrengen.
    Ik kan me zelf niet voorstellen dat Dest definitief wordt gekocht vanwege het salaris wat hij zelf zal moeten inleveren en tot slot zal van Aanholt wellicht enkel blijven als zijn perspectief verbetert tov nu en dat kun je bijna niet voorstellen.
    Dest zelf is al akkoord met bod van PSV na huur. Dus salaris zal wel mee vallen.
    Ik verwacht dat PSV de koopoptie licht. Denk ook alleen maar goed.
    ShovingNE2
    Site Admin
    Seizoenkaart: Vak PR

TomPSV023 schreef: 01 nov 2023, 10:09Ik zou alleen Ramalho laten gaan en Obispo misschien nog wel houden, zeker op basis van de data en mogelijke kwetsuren achterin. BTW: Mocht iemand DataMB Pro hebben zou diegene dan is Miles Robinson kunnen vergelijken met onze huidige verdediging? Ben toch wel benieuwd
    Obispo maakte nog veel vaker fouten dan Ramalho. Dat opgeteld bij zijn vele blessureleed ga je er als selectie op achteruit als je Ramalho vervangt door Obispo.
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Ivicii
    Bankzitter

Obispo is wel klaar lijkt me.

Die heeft ritme over een langere periode nodig om eventueel zn niveau te verhogen. Maar ik zou niet weten waar ie dat moet opdoen.
    Vorig seizoen ook wel laten zien dat ie tekort komt. Is niet stabiel in zn prestaties en doet te vaak ongecontroleerde domme dingen.
    René1978
    Nationale topspeler

Ik vind Obispo beter dan Ramalho. Hij is sneller, heeft een betere tackle en is beter in de opbouw. Tegen Monaco vorig jaar was hij echt geweldig. Maar zijn blessureleed is wel een groot probleem, daar kun je niet op bouwen. Maar prettig dat ie er net als Mauro weer bij is binnenkort.
    Jwoeloe
    Moderator

Op Obispo had je eigenlijk afgelopen zomer al willen doorselecteren. Ik kan me voorstellen dat je dat komende winter/zomer alsnog wilt gaan doen. Talentvolle jongen, die te blessuregevoelig is en te veel cruciale fouten blijft maken op momenten dat dat niet mag. Daar kunnen we niet op bouwen.
    TomPSV023
    Meervoudig international

ShovingNE2 schreef: 01 nov 2023, 12:39
    TomPSV023 schreef: 01 nov 2023, 10:09Ik zou alleen Ramalho laten gaan en Obispo misschien nog wel houden, zeker op basis van de data en mogelijke kwetsuren achterin. BTW: Mocht iemand DataMB Pro hebben zou diegene dan is Miles Robinson kunnen vergelijken met onze huidige verdediging? Ben toch wel benieuwd
    Obispo maakte nog veel vaker fouten dan Ramalho. Dat opgeteld bij zijn vele blessureleed ga je er als selectie op achteruit als je Ramalho vervangt door Obispo.
    Ik vind Obispo een hogere pieken en diepere dalen verhaal t.o.v. Ramalho. In dat geval zou ik altijd kiezen voor Obispo, zeker als bankzitter.
    Plaats reactie