Het gebeurt niet regelmatig maar als je dit in 15 jaar tijd niet eerder hebt gehoord (niet alleen tegen Ajax) heb je niet echt op zitten letten
KNVB Beker Algemeen
- PCGC
- Vedette
Kan kloppen aangezien dit ook bijna nooit gezongen wordt naar het uitvak. Maar wel degelijk dat dit gebeurd.Ykhim wrote: ↑28 Apr 2023, 22:42 Dan is het behoorlijk raar dat we dit zo zelden horen in Eindhoven. Ik kom er al zo'n 15 jaar en ik kan me niet herinneren dit eerder gehoord te hebben, om eerlijk te zijn.
Maar de ware intentie is verder ook helemaal niet interessant. In het stadion kan al niet iedereen het onderscheid maken. Verplaats je dan in het perspectief van een neutrale kijker of een burgemeester als Halsema. Die nemen context of nuance helemaal niet mee. Zo'n Halsema weert al PSV-fans uit Amsterdam vanwege o.a. vergelijkbare geluiden, hoort vervolgens dit en zal dan echt niet denken: ach, wat onschuldig. Natuurlijk niet. Je geeft haar zonder nadenken gewoon een stok om mee te slaan. De daadwerkelijke of zogenaamde intentie maakt dan echt niks uit voor de dubbelzinnigheid. En precies dat is het punt: dat gesis voegt helemaal niks toe en het is onder huidige omstandigheden ronduit dom. Je hebt alleen jezelf ermee.
De ware intentie is juist wel interessant en van belang, want een misverstand (of in dit geval bewust proberen een aanhang in een verkeerd daglicht te stellen) is zo gebeurd.
Het begon allemaal in de Arena ooit in 2009 geloof ik toen bij die 1 minuut stilte voor Bobby Haarms. 1 supporter naast het uitvak riep keihard: “kanker boeren”. Daar kwam reactie op van het uitvak. Een jongen op 20 meter van mij reageerde met een scheldpartij over joden. Daar werd door de rest van het uitvak op gereageerd met “Sssssssssst”. Geen sisgeluiden, maar gewoon dat die jongen zijn bek dicht moest houden. Jongen is naderhand ook van het vak gehaald.
Naderhand in de media (Telegraaf voorop) en op allerlei (voetbal) fora spraken ze er schande van dat wij gasgeluiden maakten, notabene tijdens een minuut stilte. Tot op de dag van vandaag wordt dit ons nog nagedragen.
#FreeGeneratie4
- psvgouda
- Vedette
- Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
- Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Zo herinner ik het mij ook precies, ja. Was erbij. Handig geframed door de Ajax boys. Overigens was die wedstrijd voor mij toen aanleiding om voorlopig niet meer mee naar Ajax uit te gaan door het idioot lange wachten na afloop. En als ik mij goed herinner ook een belachelijk lange heenreis per trein?PCGC wrote: ↑28 Apr 2023, 22:53Kan kloppen aangezien dit ook bijna nooit gezongen wordt naar het uitvak. Maar wel degelijk dat dit gebeurd.Ykhim wrote: ↑28 Apr 2023, 22:42 Dan is het behoorlijk raar dat we dit zo zelden horen in Eindhoven. Ik kom er al zo'n 15 jaar en ik kan me niet herinneren dit eerder gehoord te hebben, om eerlijk te zijn.
Maar de ware intentie is verder ook helemaal niet interessant. In het stadion kan al niet iedereen het onderscheid maken. Verplaats je dan in het perspectief van een neutrale kijker of een burgemeester als Halsema. Die nemen context of nuance helemaal niet mee. Zo'n Halsema weert al PSV-fans uit Amsterdam vanwege o.a. vergelijkbare geluiden, hoort vervolgens dit en zal dan echt niet denken: ach, wat onschuldig. Natuurlijk niet. Je geeft haar zonder nadenken gewoon een stok om mee te slaan. De daadwerkelijke of zogenaamde intentie maakt dan echt niks uit voor de dubbelzinnigheid. En precies dat is het punt: dat gesis voegt helemaal niks toe en het is onder huidige omstandigheden ronduit dom. Je hebt alleen jezelf ermee.
De ware intentie is juist wel interessant en van belang, want een misverstand (of in dit geval bewust proberen een aanhang in een verkeerd daglicht te stellen) is zo gebeurd.
Het begon allemaal in de Arena ooit in 2009 geloof ik toen bij die 1 minuut stilte voor Bobby Haarms. 1 supporter naast het uitvak riep keihard: “kanker boeren”. Daar kwam reactie op van het uitvak. Een jongen op 20 meter van mij reageerde met een scheldpartij over joden. Daar werd door de rest van het uitvak op gereageerd met “Sssssssssst”. Geen sisgeluiden, maar gewoon dat die jongen zijn bek dicht moest houden. Jongen is naderhand ook van het vak gehaald.
Naderhand in de media (Telegraaf voorop) en op allerlei (voetbal) fora spraken ze er schande van dat wij gasgeluiden maakten, notabene tijdens een minuut stilte. Tot op de dag van vandaag wordt dit ons nog nagedragen.
-
- Internationale topspeler
- PCGC
- Vedette
Ik bedoel het framen, dat het echt in het nieuws kwam dat wij zulke boefjes waren met die ‘sisgeluiden’
#FreeGeneratie4
-
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: PSV
Ik kan het me wat betreft thuiswedstrijden oprecht niet herinneren, maar misschien heeft het ook te maken met de context hoor. De dubbelzinnigheid hiervan is ook mij niet ontgaan, ongeacht de daadwerkelijke intentie van de mensen die het doen. Over dat laatste vel ik ook geen oordeel, maar ik kan begrijpen waarom er hier door iemand een punt van gemaakt wordt.
Ik snap dat het voor ons van belang is, maar je weet zelf natuurlijk ook heel goed dat beeldvorming genadeloos is. Buitenstaanders, neutrale mensen en/of Ajacieden of mensen met andere Amsterdamse belangen (lees: Halsema) hebben geen boodschap aan nuances, context of ware intenties, en al helemaal niet als er dubbelzinnigheid in het spel is. Je noemt zelf ook een prima voorbeeld.PCGC wrote: ↑28 Apr 2023, 22:53De ware intentie is juist wel interessant en van belang, want een misverstand (of in dit geval bewust proberen een aanhang in een verkeerd daglicht te stellen) is zo gebeurd.
Stel je bent Halsema en je wil PSV'ers straks weer weren van Ajax-PSV, dan is dit toch gewoon een stevige stok om mee te slaan? Alsof die mensen bij gemeente Amsterdam eens even een rondje onder PSV-fans gaan doen om te vragen wat de ware intentie achter die sisgeluiden was. Natuurlijk niet. Die horen eerst ''Wat zijn die Joden stil'', gevolgd door sisgeluiden en dan weten ze genoeg hoor.
- ShovingNE2
- Site Admin
Zolang Simons overal mag worden uitgescholden, duidelijk hoorbaar, meerdere keren per wedstrijd en er gebeurt helemaal niets hebben ze gewoon in Zeist hun hypocriete bek dicht te houden. En als Halsema zegt: geen PSV-ers dan komen die gasten ook niet meer in ons uitvak. Al is het wel leuk als je wint van die figuren.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- psvgouda
- Vedette
- Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
- Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Een hoor. Maar wanneer maakt PSV zelf dan ook eens echt een statement in deze?ShovingNE2 wrote: ↑29 Apr 2023, 08:38 Zolang Simons overal mag worden uitgescholden, duidelijk hoorbaar, meerdere keren per wedstrijd en er gebeurt helemaal niets hebben ze gewoon in Zeist hun hypocriete bek dicht te houden. En als Halsema zegt: geen PSV-ers dan komen die gasten ook niet meer in ons uitvak. Al is het wel leuk als je wint van die figuren.
- Tomm
- Vedette
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
Help me even, ik zie hier echt nog een hoop amateurclubs tussen staan maar kan ajax zo snel niet vinden:
Loting eerste ronde KNVB-beker
NEC - Roda JC
De Treffers - UNA
Rijnsburgse Boys - FC Groningen
FC Den Bosch - Excelsior
Spakenburg - Helmond Sport
FC Utrecht - RKC Waalwijk
Koninklijke HFC - Go Ahead Eagles
OJC Rosmalen - Almere City
Scheveningen - Hercules
HHC Hardenberg - Heracles Almelo
IJsselmeervogels - Sparta
DEM - Hoogeveen
VV Noordwijk - ADO Den Haag
De Graafschap - FC Emmen
Groene Ster - Vitesse
Excelsior Maassluis - FC Volendam
Cambuur - MVV
TOP Oss - FC Eindhoven
Sparta Nijkerk - Fortuna Sittard
SJC Noordwijk - Willem II
AFC - PEC Zwolle
GVVV - Telstar
Heerenveen - VVV-Venlo
Quick Boys - NAC
RKAV Volendam - Eemdijk
FC Lisse - FC Dordrecht
Katwijk - TEC
NEC - Roda JC
De Treffers - UNA
FC Den Bosch - Excelsior
Scheveningen - Hercules
DEM - Hoogeveen
De Graafschap - FC Emmen
Groene Ster - Vitesse
Cambuur - MVV
TOP Oss - FC Eindhoven
AFC - PEC Zwolle
GVVV - Telstar
Heerenveen - VVV-Venlo
Quick Boys - NAC
RKAV Volendam - Eemdijk
FC Lisse - FC Dordrecht
Katwijk - TEC
-
- Lid van verdienste
- Rol: Organisator Prediction League
- Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Die zullen wel al uitgeschakeld zijn…Grasmat wrote: ↑23 Sep 2023, 23:07 Help me even, ik zie hier echt nog een hoop amateurclubs tussen staan maar kan ajax zo snel niet vinden:
NEC - Roda JC
De Treffers - UNA
FC Den Bosch - Excelsior
Scheveningen - Hercules
DEM - Hoogeveen
De Graafschap - FC Emmen
Groene Ster - Vitesse
Cambuur - MVV
TOP Oss - FC Eindhoven
AFC - PEC Zwolle
GVVV - Telstar
Heerenveen - VVV-Venlo
Quick Boys - NAC
RKAV Volendam - Eemdijk
FC Lisse - FC Dordrecht
Katwijk - TEC
- Standbeeld
- Mister PSV
- trouwepsvfan
- Vedette
Kennelijk gaan we zometeen loten voor de beker (ESPN 1)
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
- trouwepsvfan
- Vedette
- trouwepsvfan
- Vedette
- hondjevandebakker
- Internationale topspeler