Ik hoop het!Armada wrote: ↑09 Nov 2023, 08:10Goed verhaal. Op Feyenoord na. Dat gaat PSV overtuigend winnen. De klasse van PSV ligt daar, waar de zwakte van Feyenoord ligt.MC Hammer wrote: ↑09 Nov 2023, 07:30 Hele boeiende wedstrijd. Als ik goed was in analyseren en er verstand van had, zou ik hier heel veel over kunnen schrijven.
Een paar dingen waar ik aan dacht, tijdens de wedstrijd:
- ja, PSV speelde direct voetbal, maar ik was het niet eens met de analyses van commentatoren, Theo en Wesley dat PSV helemaal niet opbouwde. Daarbij vond ik het ook een beetje Nederlandse kritiek, want vrij veel kansen zijn voortgekomen uit het snelle verplaatsen van het spel van achteren naar voren (zoals in elke wedstrijd, altijd en overal). Ik was daar best over te spreken, dat we ons in die zin wel aanpassen aan een tegenstander.
- ik vond de tegenstander enorm vervelend. Dat is kracht bij gezet door alle gele kaarten en een rode kaart. Ik was heel blij om te zien, zeker de tweede helft, dat PSV zich niet uit de tent liet lokken. Dat is even anders dan die bekerfinale tegen Ajax van toen. Neem dus aan dat Bosz hierop heeft aangestuurd, en daar ben ik blij mee.
- laatste keren CL waren vooral met Cocu. 100% dat hij een extra verdediger had toegevoegd, op het eind. Zonder waardeoordeel, maar ik vond het wel wat hebben dat we (vooruit) bleven voetballen.
- ik ben benieuwd wat Peter met Chucky gaat doen, in termen van hem aanspreken op zijn domme actie.
- we zijn 90 minuten stug doorgegaan met de wedstrijd winnen. Nauwelijks verval. De verslaggever had Bakayoko al bijna gewisseld in de 60ste minuut, en daarna had hij de ene na de andere goede actie.
- Peters steun aan Ramalho betaalde zich dik terug.
Dat was het wel een beetje.
Hoop dat we nog net die extra "edge" krijgen, waardoor we dit soort potjes met 3-0 of meer winnen, want dat had gekund. Feyenoord acht ik straks bijvoorbeeld wel een stukje beter dan Lens (die ik helemaal niks vond), en dan wil ik zien dat we scherp als een mes zijn. Dan worden de laatste minuten ook niet onnodig spannend.
Peter Bosz
- MC Hammer
- International
- Clubvoorkeur: PSV
Hammertime!
- ShovingNE2
- Site Admin
Er vanuit gaande dat we PEC winnen dan gaan we met een heerlijk gevoel de interlandbreak in. Feyenoord en/of AZ gaan punten verspelen. Dan beginnen we aan een pittig blok met minimaal 7 punten voorsprong op de concurrentie. Als we een kut maand hebben zullen we ongeveer gelijk staan en hebben we alle zware uitwedstrijden gehad. Als de maand goed wordt dan gooien wij gewoon voor wat betreft de titel de Eredivisie keihard in het slot (no pun). Ik ga lekker achterover zitten met een trainer aan het roer die de boel intern scherp houdt wetende dat wij vol vertrouwen met een geweldige aanval de achtervolgers tegemoet treden die stuk voor stuk banger zijn voor ons dan andersom. Wij zitten in een zetel: daar zit de druk er gigantisch op en is het do or die. Benieuwd wie er met die druk om kan gaan.
- These users thanked the author ShovingNE2 for the post (total 2):
- Sensation • Ykhim
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- Juancho
- Mister PSV
Ook al door anderen benoemd, de wissels waren echt veelste laat. Aantal spelers zaten er al kats doorheen, waaronder de hele rechterkant. En PSV heeft nou de luxe dat de bank uitstekend is met ook weer specifieke wapens. Nu liep het goed af maar in de slotfase had je hé rook nog kunnen verspelen mede hierdoor.
Dus toch nog een kritische puntje op de verder geslaagde test van Peter
Dus toch nog een kritische puntje op de verder geslaagde test van Peter
- These users thanked the author Juancho for the post:
- Turbo Toon
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- Ren Höek
- Vedette
Als het 1-1 was geworden, dan had het late(re) wisselen daar heel weinig mee te maken.
Dan had alleen de voorhoede zich dat moge aantrekken, aangezien zij prima speelden maar weigerden de beslissende 2-0 te maken.
Ook al gaat het nog zo goed, de tegenstander krijgt altijd kansen. Het enige dat je kunt doen is het minimaliseren van die kansen en zorgen dat de slagingskans zo klein mogelijk is. Dat deed PSV gisteren uitstekend, meer kun je niet vragen.
Dan had alleen de voorhoede zich dat moge aantrekken, aangezien zij prima speelden maar weigerden de beslissende 2-0 te maken.
Ook al gaat het nog zo goed, de tegenstander krijgt altijd kansen. Het enige dat je kunt doen is het minimaliseren van die kansen en zorgen dat de slagingskans zo klein mogelijk is. Dat deed PSV gisteren uitstekend, meer kun je niet vragen.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
- ShovingNE2
- Site Admin
Wat je zegt over de voorhoede klopt helemaal. Maar er kwamen kleine kansjes en uiteindelijk de bal op de paal omdat Bakayoko echt niet meer agressief op de bal kon verdedigen. Met Vertessen was dat anders geweest verwacht ik. Hij moest de laatste 20 minuten na een actie ook echt eventjes herstellen waardoor er gaten vielen bij een aanval van Lens.
-
- Legende
Gelukkig leert ook Bosz van deze CL. Na de zeperd tegen Arsenal paste hij zich dit keer wel aan. Hulde!
- These users thanked the author koetje for the post:
- ziege maar ook zagge
- Ren Höek
- Vedette
Dit klopt inderdaad ook.ShovingNE2 wrote: ↑09 Nov 2023, 12:18 Maar er kwamen kleine kansjes en uiteindelijk de bal op de paal omdat Bakayoko echt niet meer agressief op de bal kon verdedigen. Met Vertessen was dat anders geweest verwacht ik. Hij moest de laatste 20 minuten na een actie ook echt eventjes herstellen waardoor er gaten vielen bij een aanval van Lens.
Aan de andere kant bleef Baka t/m het einde dreigend en gevaarlijk in balbezit, waardoor Lens constant rekening met hem moest houden. Ik betwijfel of Vertessen dat ook zo goed was gelukt, zo bezien snap ik Bosz dus wel.
Vertessen is een fijne speler om achter de hand te hebben, maar Baka is van een ander niveau. Lang en Lozano staan daar weer boven. Door de blessure van Lang snap ik dat Bosz in de topwedstrijden Baka en Lozano zo lang mogelijk laat staan.
“Never argue with an idiot.
- ShovingNE2
- Site Admin
Ja, de keuze is zeker niet zwart wit en vanuit die kant bekeken ook zeker een argument om juist wel te laten staan.
Jammer dat de vraag niet gesteld is, want daar had ik nog wel eens zijn toelichting op willen zien.
-
- Internationale topspeler
Ik denk dat we het overal overeens zijn hoor. Ik vind Baka een topper. Alleen gisteren niet.
-
- Internationale topspeler
Allemaal prima. Heb al vaker aangegeven dat ik Baka heel goed vind. alleen gisteren niet. Top assist. Hard gewerkt. Aantal leuke dingen maar overall niet goed. Had veel meer kunnen doen met de ruimte die hij kreeg, lette eerste helft een aantal keer totaal niet op, maakte verkeerde keuzes etc.
Nogmaals Tis een topper maar hij mag toch ook een keer minder spelen. En dan ook nog een assist. Prima.
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Grasmat vroeg het in het podcast topic. Ja, we hebben na de opname denk ik nog een half uur tot 45 minuten vragen lopen stellen en verhalen lopen verwisselen met Stewart. Volgens mij heb ik het al een paar keer vermeld, maar Earnie is echt een toffe kerel.
Maar een van de dingen die hij na de aflevering deelde die zeker het vermelden waard is - en die ik hier ook zeker openbaar wil delen - gaat over Peter Bosz. Mochten mensen er nog over twijfelen of hij bij onze club past, dan hoop ik dat nu de twijfel weg te nemen.
De dag na PSV-Rangers heeft Peter een presentatie gegeven aan alle medewerkers van PSV (maar dan alle medewerkers) over voetbal en zijn speelwijze (dus de speelwijze van PSV). Met beelden uit de trainingen, uit de wedstrijd, tactische analyse, etc. Super interessant.
En dat is niet alleen vet omdat hij dat doet. Het helpt ook PSV. Wat als de marketing team iets moet verkopen en een mooi verhaal over PSV voetbal moet houden. “Ja, je hebt zeker Bosz gesproken” zei Stewart over het voorbeeld van de marketeer. Nou ja, dat hebben ze idd oprecht gedaan.
Volgens mij zijn wij een hele troste maar vooral familiare club. Stewart had het over visie maar ook over karakter. Op beide vlakken is Peter Bosz voor ons meer dan een perfecte match.
Dat wou ik gewoon even delen ;)
Maar een van de dingen die hij na de aflevering deelde die zeker het vermelden waard is - en die ik hier ook zeker openbaar wil delen - gaat over Peter Bosz. Mochten mensen er nog over twijfelen of hij bij onze club past, dan hoop ik dat nu de twijfel weg te nemen.
De dag na PSV-Rangers heeft Peter een presentatie gegeven aan alle medewerkers van PSV (maar dan alle medewerkers) over voetbal en zijn speelwijze (dus de speelwijze van PSV). Met beelden uit de trainingen, uit de wedstrijd, tactische analyse, etc. Super interessant.
En dat is niet alleen vet omdat hij dat doet. Het helpt ook PSV. Wat als de marketing team iets moet verkopen en een mooi verhaal over PSV voetbal moet houden. “Ja, je hebt zeker Bosz gesproken” zei Stewart over het voorbeeld van de marketeer. Nou ja, dat hebben ze idd oprecht gedaan.
Volgens mij zijn wij een hele troste maar vooral familiare club. Stewart had het over visie maar ook over karakter. Op beide vlakken is Peter Bosz voor ons meer dan een perfecte match.
Dat wou ik gewoon even delen ;)
- These users thanked the author Heruone for the post (total 13):
- Mick Jagger • Massimo • Persepolis • ziege maar ook zagge • Grasmat • JChovanec • De Realist • Kingfisher • Iderealist • M.Delgado • Ren Höek • Tutti Frutti • Dutch Cowboy
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
- Juancho
- Mister PSV
Zou ook mooi zijn als Bosz het buitenland wel gezien heeft en die ambitie niet meer heeft. Bewust kiezen vor jarenlang PSV en er nirt tussen uit sneaken als er ff wat minder budget is of dergelijke ala Schmidt.
PSV komt van ver en moet daar bovenop nog eens de filosofie van de club incl voetbal drastisch omgooien. Dat hoop en verwacht je dst een trainer vele jaren blijft. Voordeel van Bosz is dat hij die ervaring in het buitenland al gehad heeft.
Heruone kwam dat toevallig nog aan de orde? Persoonlijk een interessante vraag vind ik die aansluit bij wat je in je post aangeeft. Tis leuk hoor wat Bosz blijkbaar doet maar het is weinig waard als hij na 1 of 2 jaar weer weg is.
PSV komt van ver en moet daar bovenop nog eens de filosofie van de club incl voetbal drastisch omgooien. Dat hoop en verwacht je dst een trainer vele jaren blijft. Voordeel van Bosz is dat hij die ervaring in het buitenland al gehad heeft.
Heruone kwam dat toevallig nog aan de orde? Persoonlijk een interessante vraag vind ik die aansluit bij wat je in je post aangeeft. Tis leuk hoor wat Bosz blijkbaar doet maar het is weinig waard als hij na 1 of 2 jaar weer weg is.
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Ik weet niet of je hem al hebt geluisterd, maar PSV (onder Stewart) blijft wel in de visie spelen en/of trainers aanstellen.Juancho wrote: ↑09 Nov 2023, 20:59 Zou ook mooi zijn als Bosz het buitenland wel gezien heeft en die ambitie niet meer heeft. Bewust kiezen vor jarenlang PSV en er nirt tussen uit sneaken als er ff wat minder budget is of dergelijke ala Schmidt.
@Heruone kwam dat toevallig nog aan de orde? Persoonlijk een interessante vraag vind ik die aansluit bij wat je in je post aangeeft. Tis leuk hoor wat Bosz blijkbaar doet maar het is weinig waard als hij na 1 of 2 jaar weer weg is. 😁
En nee, het kwam niet zomaar te spraken. En ja, het is wel zeker het delen waard ;)
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
- Juancho
- Mister PSV
Staat voor morgen op de planning . Dat PSV verder wil met dit type voetbal mag ik wel hopen ja, maar het zou ook fijn zijn als een coach als Bosz zijn commitment geeft aan een langdurige samenwerking. Ook als het ff minder gaat wat echt nog wel gaat gebeuren. Maar voor hetzelfde geldt heeft Bosz juist aangegeven dat hij die buitenlandse ambitie nog wel heeft.Heruone wrote: ↑09 Nov 2023, 21:02Ik weet niet of je hem al hebt geluisterd, maar PSV (onder Stewart) blijft wel in de visie spelen en/of trainers aanstellen.Juancho wrote: ↑09 Nov 2023, 20:59 Zou ook mooi zijn als Bosz het buitenland wel gezien heeft en die ambitie niet meer heeft. Bewust kiezen vor jarenlang PSV en er nirt tussen uit sneaken als er ff wat minder budget is of dergelijke ala Schmidt.
@Heruone kwam dat toevallig nog aan de orde? Persoonlijk een interessante vraag vind ik die aansluit bij wat je in je post aangeeft. Tis leuk hoor wat Bosz blijkbaar doet maar het is weinig waard als hij na 1 of 2 jaar weer weg is.
En nee, het kwam niet zomaar te spraken. En ja, het is wel zeker het delen waard
-
- Lid van verdienste
Ik ben blij dat PSV eindelijk uitspreekt (al is het niet 'officieel') zich aan een bepaalde speelstijl lijkt te willen committeren, hopelijk blijft dat ook zo mochten de resultaten ooit dusdanig tegenvallen dat Bosz wordt ontslagen. Als je dan wéér voor een trainer zou kiezen die een heel andere speelstijl heeft moet je wéér je hele selectie (en eigenlijk hele club) omgooien.
-
- Legende
Dat is onder Gerbrands en John de Jong gebeurd. Die gaven de indruk toen ze Schmidt aanstelde, dat ze een wijziging in de speelstijl wilde doorvoeren. Uiteindelijk bleek het louter de smaak van de trainer en dacht Gerbrands opeens weer in goede wn slechte trainers. Ik heb Gerbrands altijd wel gewaardeerd als AD, maar voetbalvisie zit niet in zijn pakket. Hij moest niet voor niets het veld ruimen.
Bij Stewart heb ik wel het idee dat hij meer naar een bepaalde visie bij een club kijkt. Heeft hij ook bij AZ gedaan, cq moeten doen. Bosz past daar perfect in. Die brengt PSV wel echt verder en heeft met zijn buitenlandse ervaring ook een schat aan internationale ervaring opgedaan.
Bij Stewart heb ik wel het idee dat hij meer naar een bepaalde visie bij een club kijkt. Heeft hij ook bij AZ gedaan, cq moeten doen. Bosz past daar perfect in. Die brengt PSV wel echt verder en heeft met zijn buitenlandse ervaring ook een schat aan internationale ervaring opgedaan.
- These users thanked the author Massimo for the post (total 2):
- Standbeeld • Ren Höek
-
- Lid van verdienste
Ja, dat viel me wel tegen van beide heren. Niet eens wegens Schmidt, maar wel omdat het hapsnapbeleid was.
- ziege maar ook zagge
- Lid van verdienste
- Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
Die voetbalvisie is voor mij ook nieuw idd en zeer, zeer welkom.
Punt is natuurlijk wel dat ook AD's en TD's noch RVC leden een eeuwig leven hebben, plus dat (zoals Stewart ook zegt) inzichten veranderen dus je kunt nooit garanderen dat een visie blijft bestaan. Wel pakken ze het clubbreed aan, maar dat werd met Schmidt bij mijn weten toch ook geprobeerd?
Ik denk: pas als je er op 1 of ander manier inderdaad in slaagt om zo'n visie lang genoeg vol te houden, dan pas raakt ie dermate verankerd in de clubcultuur dat ook een nieuwe clubleiding er niet meer omheen kan.
Punt is natuurlijk wel dat ook AD's en TD's noch RVC leden een eeuwig leven hebben, plus dat (zoals Stewart ook zegt) inzichten veranderen dus je kunt nooit garanderen dat een visie blijft bestaan. Wel pakken ze het clubbreed aan, maar dat werd met Schmidt bij mijn weten toch ook geprobeerd?
Ik denk: pas als je er op 1 of ander manier inderdaad in slaagt om zo'n visie lang genoeg vol te houden, dan pas raakt ie dermate verankerd in de clubcultuur dat ook een nieuwe clubleiding er niet meer omheen kan.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
-
- Lid van verdienste
- Rol: Organisator Prediction League
- Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Ik zie Bosz nog wel bondscoach worden bij Oranje eerlijk gezegd. Dus hopelijk blijft Koeman nog even zitten…Juancho wrote: ↑09 Nov 2023, 21:05Staat voor morgen op de planning . Dat PSV verder wil met dit type voetbal mag ik wel hopen ja, maar het zou ook fijn zijn als een coach als Bosz zijn commitment geeft aan een langdurige samenwerking. Ook als het ff minder gaat wat echt nog wel gaat gebeuren. Maar voor hetzelfde geldt heeft Bosz juist aangegeven dat hij die buitenlandse ambitie nog wel heeft.
- Standbeeld
- Mister PSV
Zeker niet zo rigoureus als nu. Wat ik wel weet is dat Schmidt bijvoorbeeld heeft aangekaart dat Jong en liefst de jeugdopleiding altijd in dienst van 1 moet spelen (zelfde speelstijl). En dat werkt het beste wanneer je een eenduidige langetermijnvisie hebt. Alleen bij PSV (De Jong/Gerbrands?) zagen ze dat destijds klaarblijkelijk anders. Ze hebben het niet doorgevoerd. Toen Stewart afgelopen zomer zijn voetbalvisie heeft uitgerold zijn de nodige wijzigingen doorgevoerd. Jong is bijvoorbeeld geen op zichzelf staand team meer met vrijheid in speelstijl voor de trainer. Jong wordt weer gezien als onderdeel van de jeugdopleiding en Boessen moet het team laten spelen adhv principes opgelegd door PSV. Stewart is wat mij betreft een zegen voor PSV. Bosz overigens ook hoor (we zitten immers in zijn topic).ziege maar ook zagge wrote: ↑09 Nov 2023, 21:52Wel pakken ze het clubbreed aan, maar dat werd met Schmidt bij mijn weten toch ook geprobeerd?
-
- Legende
1 van de schokkendste dingen dat uit die podcast kwam, was dat er geen echte voetbal visie was toen Stewart kwam. Nou was het eigenlijk ook niet zo schokkend, als je zag hoe PSV huppelde van de ene coach naar de andere met volstrekt verschillende speelstijlen en ideeen over voetbal.Massimo wrote: ↑09 Nov 2023, 21:19 Dat is onder Gerbrands en John de Jong gebeurd. Die gaven de indruk toen ze Schmidt aanstelde, dat ze een wijziging in de speelstijl wilde doorvoeren. Uiteindelijk bleek het louter de smaak van de trainer en dacht Gerbrands opeens weer in goede wn slechte trainers. Ik heb Gerbrands altijd wel gewaardeerd als AD, maar voetbalvisie zit niet in zijn pakket. Hij moest niet voor niets het veld ruimen.
Stewart kiest (hopelijk) zeer duidelijk voor een voetbalvisie waarin Bosz uitstekend past. Nu de resultaten (voorlopig) ook top zijn, is dat hopelijk de katalysator om hier aan vast te houden ook als Bosz straks weer weg is. Die voetbal visie moet je ook doortrekken naar je opleiding en daar selectief op scouten; zowel spelers als trainers.
-
- Jeugdspeler
Menno1 wrote: ↑09 Nov 2023, 22:571 van de schokkendste dingen dat uit die podcast kwam, was dat er geen echte voetbal visie was toen Stewart kwam. Nou was het eigenlijk ook niet zo schokkend, als je zag hoe PSV huppelde van de ene coach naar de andere met volstrekt verschillende speelstijlen en ideeen over voetbal.Massimo wrote: ↑09 Nov 2023, 21:19 Dat is onder Gerbrands en John de Jong gebeurd. Die gaven de indruk toen ze Schmidt aanstelde, dat ze een wijziging in de speelstijl wilde doorvoeren. Uiteindelijk bleek het louter de smaak van de trainer en dacht Gerbrands opeens weer in goede wn slechte trainers. Ik heb Gerbrands altijd wel gewaardeerd als AD, maar voetbalvisie zit niet in zijn pakket. Hij moest niet voor niets het veld ruimen.
Stewart kiest (hopelijk) zeer duidelijk voor een voetbalvisie waarin Bosz uitstekend past. Nu de resultaten (voorlopig) ook top zijn, is dat hopelijk de katalysator om hier aan vast te houden ook als Bosz straks weer weg is. Die voetbal visie moet je ook doortrekken naar je opleiding en daar selectief op scouten; zowel spelers als trainers.
Dat is inderdaad lang het probleem geweest de afgelopen (10?) jaren. Misschien was dat al langer zo, maar omdat andere clubs toen ook veelal "maar wat deden" kwam je ermee weg in Nederland althans omdat je in 30 van de 34 wedstrijden de betere spelers hebt. Vanaf het moment dat meer clubs zich tactisch gingen ontwikkelen, lees met name verdedigend betere organisatie, openbaarde het probleem zich. Hoeveel moeite hebben 3 punten wel niet gekost in (te) veel wedstrijden onder Cocu en de trainers daarna? Schmidt is een toptrainer, maar op de een of andere manier kreeg hij het er ook niet helemaal in.
Met Stewart is er visie op voetbal gekomen. Een visie die staat voor modern voetbal en gekoppeld kan worden aan de clubwaarden. Daar hoort een trainer, de belangrijkste man van alles, bij. Van alle trainers die daar qua profiel bij passen (Arne Slot, Erik Ten Hag, Rene Hake, Joseph Oosting, Ron Jans als NL trainers), is Peter Bosz misschien wel de beste. Het loopt nog niet altijd perfect en dat is volkomen logisch, deel van het ontwikkelingsproces. Maar wat hij toch al voor elkaar heeft gekregen is bijzonder. Stijf bovenaan in competitie, alles gewonnen. Overwintering in Europa is een kansrijke mogelijkheid. Oh en Feyenoord te kakken zetten in eigen stadion tijdens JCS natuurlijk ook. Dat allemaal is gewoon knap. En daarom is hij de meest geschikte, want je koppelt speelwijze aan leiderschap. En hij heeft zoveel ervaring opgedaan op dat leiderschapsvlak (natuurlijk ook op speelwijze). Wat willen spelers? Duidelijkheid in wat ze moeten doen. Daarna? Het geloof dat ze het kunnen. En dan? De ervaringen dat ze doen wat ze moeten doen en dat ze dat dus kunnen. Bosz kan volgens mij iedereen meenemen, en dat heeft hij dus letterlijk gedaan. Maar dat is ook leiderschap. Er is in de afgelopen jaar geen een trainer geweest die de hele club heeft meegenomen daarin. Zo belangrijk om meerdere redenen. Dat is dus het leiderschap dat Bosz heeft (ontwikkeld).
Tot slot een relaas vanuit mijn drang naar een soort voetbalpurisme. Ik vind het bijzonder dat analisten roepen dat Bosz heeft laten zien een plan B te hebben in het duel met Lens. Van supporters kan ik het me voorstellen, zijn over het algemeen geen analisten. Maar tegen Lens werd er geen plan B gespeeld. Dit was "gewoon" een van de mogelijke uitvoeringen van zijn speelwijze. Die speelwijze is simpel: voetballen als het kan. Als je een man meer kunt creëren achterin en op het middenveld dan doe je dat en ga je voetballen. Wanneer kun je niet voetballen? Dat gebeurt als de tegenpartij alles een op een zet bijvoorbeeld. Dan ga je liever het duel aan zo ver mogelijk van je eigen goal. Dus? Een lange bal richting je kopsterke spits ipv je verdedigers rond de eigen "16" in een 1v1 brengen. Tegen Rangers thuis vorig jaar hebben we gezien waarom. Daarom zegt Bosz ook zo vaak: het hangt het af van wat TP doet hoe je je speelwijze uitvoert. Wat is dan wel plan B volgens deze feilbare voetbalpurist? Een Plan B kan in mijn ogen zijn: als je achterin of op het middenveld wel de gelegenheid krijgt om te voetballen, maar de bal dan toch al diep/richting "16" van TP gaat pompen richting spelers die normaliter niet al daar staan (bijvoorbeeld een Til/Pepi/... vlakbij Luuk zetten) om iets te forceren. Dus het voetbal tegen Lens en een plan B lijken echt wel op elkaar, maar er zitten wezenlijke verschillen in. Die verschillen moet een analist kunnen zien, vind ik.
Wat vind jij Analist ?
- Standbeeld
- Mister PSV
- TomPSV023
- Meervoudig international
- Favoriete speler: Messi
Ik vind dat je gewoon 3 spelers moet kunnen laten spelen die vanuit de A-selectie komen. Het is niet alsof je een categorie Messi die een hele tegenstander in zijn eentje wegspeelt naar het Jong team stuurt maar het gaat vaak om jongens die tegen het eerste aanzitten of dus terug komen van een blessure. De andere 8 tot 10 spelers zijn gewoon het zelfde voor iedereen.Standbeeld wrote: ↑10 Nov 2023, 15:53 Hmm, snap de KKD clubs ook wel. Jammer voor ons. Als dit de regels zijn dan zij het zo.