Jerdy Schouten

Spelers A-selectie.
Post Reply
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

MVP! MVP! MVP!
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Ren Höek wrote: 09 Nov 2023, 11:18 Ik vond zijn komst al een stunt, maar het blijkt echt een werelddeal te zijn geweest.
Wat een absolute geweldenaar is hij :crown:

PS: Stukje uit VI Pro:
In deze ene actie op de achtergrond zat eigenlijk alles opgesloten. De hele voetballer die Jerdy Schouten is. Hij is een controleur die met een helikopterview voetbalt. De magie zit niet zozeer in zijn benen, maar in zijn hoofd. Hij is een calculerende voetballer. Met een beetje fantasie zie je hem rekensommen maken, terwijl hij om zich heen aan het kijken is. Drie plus één. Vier plus één. Twee tegen één. Optellen en aftrekken om de balans te kunnen bewaken. Om ballen te kunnen afpakken. Om het spel te kunnen versnellen. Schouten is de bibliothecaris van het PSV-middenveld. Hij is er als hij nodig is en weet wanneer hij niet om de bal moet vragen. Hij is een middenvelder zonder ego en op zijn positie is dat een grote kwaliteit. De anderen mogen laten zien hoe goed ze zijn.
Simpel voetballen ziet er heel simpel uit als je doorhebt hoe dat moet, voor Schouten is dat zijn tweede natuur geworden dankzij de vier jaar die hij bij Bologna heeft doorgebracht. Een hakje achter zijn standbeen langs is voor hem een manier om de vrije ruimte te vinden. Voor bondscoach Ronald Koeman is het prettig dat er bij PSV een volwassen speler is opgestaan die je kunt gebruiken in de Marten de Roon-rol. Het verschil met de Atalanta-middenvelder is dat Schouten aan de bal secuurder is.
https://www.vi.nl/pro/opinie/balansbewa ... t-allemaal
Caroline vd Plas met haar BBB, Schouten is een BBBB :strong:
Juancho
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Op deze manier kan het nog wel eens verdomd lastig worden hem te behouden.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Bram
Nationale topspeler

Hopelijk wordt de hype niet te bekend, want deze jongen voetbalt zoals Busquets.
mr.top
Internationale topspeler

Juancho wrote: 09 Nov 2023, 11:44 Op deze manier kan het nog wel eens verdomd lastig worden hem te behouden.
In het buitenland lezen ze geen VI Pro. :*
Fc Denzel
Vaste waarde in elftal

Pagina 1 van dit topic is ook erg goed.
  • These users thanked the author Fc Denzel for the post:
    Garrincha
    Armada
    Internationale topspeler

Juancho wrote: 09 Nov 2023, 11:44 Op deze manier kan het nog wel eens verdomd lastig worden hem te behouden.
    Hij wil zijn contract minstens uitdienen en heeft niet zo’n trek meer in het buitenland.
    Ykhim
    Lid scoutingsteam

Ik vraag het me af, als je z'n interviews zo eens bekijkt. Die lijkt toch wel héél blij te zijn dat hij terug thuis is. Ik zie hem hier wel een tijdje blijven, eigenlijk.
    Josef Dettelbacher
    Legende

Ykhim wrote: 09 Nov 2023, 12:49
    Ik vraag het me af, als je z'n interviews zo eens bekijkt. Die lijkt toch wel héél blij te zijn dat hij terug thuis is. Ik zie hem hier wel een tijdje blijven, eigenlijk.
    Met de CL als podium speel je je echter wel bij andere clubs dan Bologna in de kijker.

Ik hoop óók dat ie langer blijft, maar zo'n speler zou toch in elke competitie slagen?
    Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    psvgouda
    Vedette
    Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
    Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Ik probeer dat ook steeds te denken. En hoe fijn zou dàt zijn. Maar toch lukt het mij niet om mijzelf daarvan volledig te overtuigen, wie zegt dat hij uiteindelijk niet toch nog een mooie stap wil maken? Blijven zou mij ook zeker niet verbazen: hij lijkt mij wel gevoelig voor de goede atmosfeer bij PSV, stabiliteit die de fase in zijn loopbaan nog prettiger kan maken, altijd spelen om prijzen, ook al is het niet in de echte top. Enfin laten we hopen dat het optie 2 zal worden, het spreekwoordelijke ‘contract voor het leven’, ahum…Deze jongen past zó goed bij onze club
    René1978
    Nationale topspeler

Sensation wrote: 09 Nov 2023, 11:34
    Ren Höek wrote: 09 Nov 2023, 11:18 Ik vond zijn komst al een stunt, maar het blijkt echt een werelddeal te zijn geweest.
    Wat een absolute geweldenaar is hij :crown:

PS: Stukje uit VI Pro:

https://www.vi.nl/pro/opinie/balansbewa ... t-allemaal
    Caroline vd Plas met haar BBB, Schouten is een BBBB :strong:
    Eigenlijk een belediging om Jerdy in één adem te noemen met die inhoudsloze prietprater Van der Plas. :mrgreen:

Wat een speler is dit, mensen.
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Misschien heeft Bologna wel een terugkoopclausule van 6 miljoen... :whistle:
    Madueke
    Legende

Hier is het fragment. Zo mooi dat Twitter het onder gevoelige content zet. :D

Let in de herhaling ook op die speler van Lens die naar het gras gaat.
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Briljante actie. Zo deed ik het zelf ook altijd.
    Ren Höek
    Vedette

Grasmat wrote: 09 Nov 2023, 13:47 Zo deed ik het zelf ook altijd.
    Dat uitglijden na in een schijnbeweging te zijn getrapt?
    Daar was ook ik goed in :shake:
    “Never argue with an idiot.
    They will drag you down to their level and beat you with experience.”
    Menno1
    Legende

Dit soort spelers gaan nooit 40 miljoen opleveren mar zijn zo belangrijk. Lekker 3-4 jaar hier nog ballen, mag hij op zijn 30e nog ergens ordinair cashen. Maar die blijft voorlopig wel en dat is maar goed ook. Onze motor op het middenveld.
    Armada
    Internationale topspeler

Menno1 wrote: 09 Nov 2023, 14:08

Dit soort spelers gaan nooit 40 miljoen opleveren mar zijn zo belangrijk. Lekker 3-4 jaar hier nog ballen, mag hij op zijn 30e nog ergens ordinair cashen. Maar die blijft voorlopig wel en dat is maar goed ook. Onze motor op het middenveld.
    Ik trek echt in twijfel wat jij hier zegt. Dit zijn de beste middenvelders, die zijn er niet veel.
    Mick Jagger
    Lid van verdienste

Ik heb nu al medelijden met de speler die de opvolger van Schouten moet gaan worden.
    Breur
    Internationale topspeler

Moet gewoon de kans krijgen op het middenveld op of naast de plek van Frenkie de Jong. Ik zie in hem hetzelfde type, waardoor ik het eerder een vervanger van vind. Maar wie weet kan het naast elkaar ook werken waardoor Frenkie (ik noem hem Frenkie, er is maar 1 de Jong voor mij en dat is Luuk) wat meer naar voren toe kan spelen.
    Rikkert1234
    Vedette

Ja in dit interview: zegt hij dat hij echt gelukkig is in Nederland en het heel erg fijn vind om terug bij familie en vrienden te zijn die hij in Italie erg miste.
    1913PSV.
    Vaste waarde in elftal

Image

👑 met Grasmat en Ren Höek rechts
    StratumZuid
    Vedette

Speelde uitstekend gister, minder grinta dan Andrés, desondanks vergelijkbaar
    In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
    alles van goud
    Buitenspelgoal
    Vaste waarde in elftal

StratumZuid wrote: 09 Nov 2023, 15:06 Speelde uitstekend gister, minder grinta dan Andrés, desondanks vergelijkbaar
    Minder grinta, maar misschien nog wel beter wat betreft zijn spelintelligentie. Schouten is een speler die niet leunt op fysiek, 'grinta' of techniek. Hij heeft een goede techniek die volledig in het teken staat van simpel en effectief voetballen. Zijn uitstekende vermogen om het spel te lezen, zijn positionering en vermogen om weg te draaien bij tegenstanders doen hoofdzakelijk het werk, daarna rond hij het met een simpel maar doeltreffende oplossing af. Daarbij zeg ik overigens niet dat Schouten geen technische hoogstandjes kan. We hebben het tegendeel gezien, maar als je niet hoeft te leunen op hoogstandjes dan kun je ze bewaren voor wanneer ze echt een toegevoegde waarde zijn.

AC Milan was in de markt voor hem en ik denk oprecht dat hij zo mee zou kunnen bij een Milan, Inter, Leipzig, Dortmund, Atletico etc. De absolute top noemen zou ik wat voorbarig vinden, maar dat niveau eronder kan hij zeker aan. Zoveel voetbalintelligentie en dan ook nog heel drukbestendig zijn. De tegenstander laten happen en dan a la Frenkie wegdraaien en een functionele pass geven. Puur genieten.

PSV moet als club natuurlijk (jonge) spelers opleiden/aankopen en later weer doorverkopen, maar een speler als Schouten moet je proberen te behouden. Je hebt je eigen Busquets. Aangekocht op precies de juiste leeftijd tussen het hebben van ervaring en het nog jaren meekunnen in. Als hij lang zou willen blijven kun je nog zo 6-7 jaar met die jongen door en heb je een echte motor op je middenveld die over meerdere seizoenen sportief veel meer oplevert dan zijn eenmalige verkoop aan een Napoli of Inter zou doen.

Ik sluit af met een compliment aan Stewart, die maanden heeft gestoken in Schouten warm maken voor een overstap naar PSV. Zeker in hindsigh een ongekende stunt.
  • These users thanked the author Buitenspelgoal for the post (total 2):
    StratumZuidRen Höek
    Raw85
    Meervoudig international

Met Schouten erbij is het genieten op het middenveld hoor.

Ik las laatst toevallig nog een artikel uit 2020 over ons middenveld bestaande uit Rosario, Hendrix en Thomas. Wat een barre tijden waren dat ook eigenlijk. Die zouden nu niet eens meer op de bank zitten.
    https://www.rtlnieuws.nl/sport/voetbal/ ... ol-bij-PSV
    1913PSV.
    Vaste waarde in elftal

Koning Jerdy staat in de basis vanavond
    Post Reply