Isaac Babadi

Spelers A-selectie.
Post Reply
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Mikelvb wrote: 26 Oct 2023, 18:12
11 Tinus wrote: 26 Oct 2023, 17:19

Maar het gaat niet om kwantiteit maar om kwaliteit.
Dit is toch precies het probleem wat ik beschrijft. Je hebt twee spelers (Tillman en Saibari) die zich nog moeten ontwikkelen en verder een medium speler Til, ofwel te veel kwantiteit en te weinig kwaliteit.
Jij vind Tillman Til en Saibari niet goed genoeg voor een club als PSV?
Mikelvb
Nationale topspeler

11 Tinus wrote: 26 Oct 2023, 18:19
Mikelvb wrote: 26 Oct 2023, 18:12

Dit is toch precies het probleem wat ik beschrijft. Je hebt twee spelers (Tillman en Saibari) die zich nog moeten ontwikkelen en verder een medium speler Til, ofwel te veel kwantiteit en te weinig kwaliteit.
Ik vind Til inderdaad niet goed genoeg (ook met de wetenschap dat hij zich niet verder gaat ontwikkelen). Saibari en Tillman voldoen, maar zijn nog niet consistent. Dit vind ik niet erg en meer dan prima zelfs omdat het nog jonge spelers zijn en je wel ziet dat ze met de wedstrijd die ze spelen beter worden. Voor mij zou Tillman en Saibari voldoende zijn in de selectie.

Het liefst zou je een hiërarchie willen zien van een onbetwiste basisspeler, een goede back die zich aan het ontwikkelen is en een jeugdig talent daar achter.
11 Tinus
Legende

Mikelvb wrote: 26 Oct 2023, 19:56
11 Tinus wrote: 26 Oct 2023, 18:19

Ik vind Til inderdaad niet goed genoeg (ook met de wetenschap dat hij zich niet verder gaat ontwikkelen). Saibari en Tillman voldoen, maar zijn nog niet consistent. Dit vind ik niet erg en meer dan prima zelfs omdat het nog jonge spelers zijn en je wel ziet dat ze met de wedstrijd die ze spelen beter worden. Voor mij zou Tillman en Saibari voldoende zijn in de selectie.

Het liefst zou je een hiërarchie willen zien van een onbetwiste basisspeler, een goede back die zich aan het ontwikkelen is en een jeugdig talent daar achter.
Dus geen ervaring op de bank en enkel jeugdige spelers die wellicht beter kunnen worden ipv backups die goedkoop zijn en een positie kunnen opvullen waardoor er wel geld is om te investeren in de basis 11 a 14 spelers?
Op weg naar nr 26
Vedette

En je kan het vast uittekenen, die tekent bij Ajax; de hand van Kroes direct zichtbaar, talenten zien weer meer perspectief bij Ajax, zo gaat het straks in de media gebracht worden.
Mikelvb
Nationale topspeler

11 Tinus wrote: 26 Oct 2023, 21:27
Mikelvb wrote: 26 Oct 2023, 19:56

Dus geen ervaring op de bank en enkel jeugdige spelers die wellicht beter kunnen worden ipv backups die goedkoop zijn en een positie kunnen opvullen waardoor er wel geld is om te investeren in de basis 11 a 14 spelers?
Ik omschrijf Saibari en Tillman als een backup. Voor mij is de huur van Tillman overbodig als je ook vertrouwen hebt in de ontwikkeling van Saibari. Het liefst had ik Til zien gaan en daar echt een betere speler voor terug zien komen met Saibari als 1e backup en dan kan een Babadi 2e backup zijn ja. Als bijv. er geen vertrouwen was in Babadi aan het begin van het seizoen had je daar ook een andere talentvolle 18-20 jarige voor kunnen aankopen mits deze speler niet in Jong PSV speelt.

Dit kan je overig op elke positie zo proberen in te vullen waarbij je het liefst natuurlijk posities kan combineren. Onze spitsen positie met Luuk, Pepi en den Duif is hier een mooi voorbeeld van.
Last edited by Mikelvb on 26 Oct 2023, 21:39, edited 1 time in total.
Standbeeld
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Als je het maximale eruit wil halen dan is het op zich geen verkeerd idee om te informeren wat je kan vangen bij de concurrent. Maar het is niet gebruikelijk. Sprak laatst iemand die met Babadi heeft gewerkt en die schatte in dat Babadi niet gaat bijtekenen. Spannend, maar zoals ik al zei ga ik er gewoon vanuit dat hij niet meer bijtekent. Dan ben ik iig niet meer teleurgesteld als het bericht verschijnt.
Mikelvb
Nationale topspeler

Standbeeld wrote: 26 Oct 2023, 21:38 Als je het maximale eruit wil halen dan is het op zich geen verkeerd idee om te informeren wat je kan vangen bij de concurrent. Maar het is niet gebruikelijk. Sprak laatst iemand die met Babadi heeft gewerkt en die schatte in dat Babadi niet gaat bijtekenen. Spannend, maar zoals ik al zei ga ik er gewoon vanuit dat hij niet meer bijtekent. Dan ben ik iig niet meer teleurgesteld als het bericht verschijnt.
Zei deze persoon ook waarom hij dit niet verwacht?

Misschien ook het moment om Muzambo of Misehouy te polsen.
Standbeeld
Mister PSV

Mikelvb wrote: 26 Oct 2023, 21:39
Standbeeld wrote: 26 Oct 2023, 21:38 Als je het maximale eruit wil halen dan is het op zich geen verkeerd idee om te informeren wat je kan vangen bij de concurrent. Maar het is niet gebruikelijk. Sprak laatst iemand die met Babadi heeft gewerkt en die schatte in dat Babadi niet gaat bijtekenen. Spannend, maar zoals ik al zei ga ik er gewoon vanuit dat hij niet meer bijtekent. Dan ben ik iig niet meer teleurgesteld als het bericht verschijnt.
Zei deze persoon ook waarom hij die niet verwacht?
Ja, hij vond het karakter van Babadi niet top. Dat is wel een beetje glad ijs want dat is natuurlijk subjectief. Maar het was wel de reden dat nu met het gedoe met de verlenging dat hij er geen vertrouwen in heeft dat hij gaat bijtekenen. Afijn, het kan nog alle kanten op.
Breur
Internationale topspeler

Als het karakter niet top is zit hij in de hoofdstad beter op zijn plek. Ik ga er ook niet van uit dat hij nog bij tekent, daarvoor duurt dit te lang.
Ren Höek
Vedette

Babadi begon dit seizoen uitstekend, maar daarna toonde hij aan waarom PSV het risico niet kan lopen om hem als volwaardige back-up te gebruiken.
Hij is pas 18, speelt voor het eerst bij PSV 1 en heeft alles nog te bewijzen. Hierdoor is zijn spel wisselvallig. En dat in een seizoen waarin PSV eindelijk weer CL speelt en in de top 2 dient te eindigen in de Eredivisie. Natuurlijk zorgt PSV er dan voor dat er meer concurrentie is.

En zowel Tillman als Saibari bewijzen prima selectiespelers te zijn, met meer ervaring en meer stabiliteit. Met daarbij nog Til die nuttig en erg effectief is.
Dan kan het gebeuren dat iemand als Babadi pas op de plaats moet maken en minder speeltijd krijgt, wat ook totaal geen schande is.

Als dit voldoende is voor Babadi om te vertrekken, dan heeft hij (momenteel) ook niets in de top te zoeken. Concurrentie is niet meer dan normaal. Wil hij meer garantie op speeltijd in een 1e team dan kan hij naar een kleinere club, eventueel via een verhuur.
Maar de belangrijkste voorwaarde voor PSV is dat Babadi bijtekent, tot die tijd is zijn kans op speeltijd alleen maar nog veel kleiner.

Ik zie ook niet meer gebeuren dat hij bijtekent, als hij dit echt had gewild dan was het al geregeld.
Zonde, maar het zegt wat mij betreft ook veel over Babadi zijn mentaliteit. Dan zal meer geld kunnen vangen ergens anders belangrijker zijn.
  • These users thanked the author Ren Höek for the post:
    Grasmat
    “Never argue with an idiot.
    They will drag you down to their level and beat you with experience.”
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Uit het artikel over Bakayoko:

"PSV heeft de afgelopen periode ook met de 18-jarige Isaac Babadi om de tafel gezeten om een nieuw contract te sluiten. De insteek van het 18-jarige talent is nog altijd om te blijven en PSV heeft er alles aan gedaan om hem duidelijk te maken dat zijn contractsituatie vorig jaar niet goed is ingeschat. Partijen praten vermoedelijk pas na de komende interlandperiode verder en recente maakte Babadi twee keer speelminuten bij Jong PSV. Trainer Peter Bosz ziet zeker nog als een serieuze optie voor de A-selectie en houdt naar eigen zeggen geen rekening met de contractsituatie."
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Als dat daadwerkelijk zijn insteek is dan had ie allang kunnen tekenen inmiddels...

Hij heeft pech dat we op zijn positie megagoed voorzien zijn nu met spelers die prima renderen. Maar blijkbaar is hij zelf ook nog niet van dat niveau, anders zou hij wel meedraaien in die carrousel. Beste is bijtekenen en in de winter verhuren. Komende zomer opnieuw evalueren en dan a.d.h.v. hoe hij en ook een Tillman het gedaan heeft beslissen of er nog een verhuur aangeplakt wordt of dat hij voor zijn kans in 1 gaat.
    Juancho
    Mister PSV

Ik word wel een beetje moe van constant te moeten lezen dat die jongen graag wil blijven. In elk bericht weer. Maand naar maand.
  • These users thanked the author Juancho for the post:
    StratumZuid
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    StratumZuid
    Vedette

Gaat m niet worden denk ik, jammer…
    In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
    alles van goud
    Vanthaman18
    Internationale topspeler
    Favoriete speler: Luuk de Jong

Laat hem gewoon gaan. Deze club is te mooi om te veel aandacht aan dit soort jongetjes te geven. Ik weet al niet eens meer hoe hij speelt. Missen we niet veel aan.
    Franciscus
    Nationale topspeler
    Favoriete speler: Mauro Jr

Ha, er komt een positief bericht over toch een mogelijke contractverlenging maar dat grijpen we en masse aan om nog eens ons plasje te doen en het riedeltje af te draaien. Gezelligheid!
  • These users thanked the author Franciscus for the post (total 3):
    SensationMikelvbMenno1
    Grasmat
    Lid van verdienste

Franciscus wrote: 09 Nov 2023, 15:54 Ha, er komt een positief bericht over toch een mogelijke contractverlenging maar dat grijpen we en masse aan om nog eens ons plasje te doen en het riedeltje af te draaien. Gezelligheid!
    Wat is er positief aan dan? Het is exact hetzelfde als al die eerdere berichten: Babadi heeft de intentie om bij te tekenen.
    Mikelvb
    Nationale topspeler

Grasmat wrote: 09 Nov 2023, 15:55
    Franciscus wrote: 09 Nov 2023, 15:54 Ha, er komt een positief bericht over toch een mogelijke contractverlenging maar dat grijpen we en masse aan om nog eens ons plasje te doen en het riedeltje af te draaien. Gezelligheid!
    Wat is er positief aan dan? Het is exact hetzelfde als al die eerdere berichten: Babadi heeft de intentie om bij te tekenen.
    Dat is positiever dan er staat dat hij de intentie had om niet bij te tekenen. Dus een positief bericht.
    Franciscus
    Nationale topspeler
    Favoriete speler: Mauro Jr

Dat ze rond de tafel hebben gezeten en dat er gepraat wordt en dat Bosz -in tegenstelling tot jullie blijkbaar- hem nog steeds als een serieuze optie ziet.
    Grasmat
    Lid van verdienste

Franciscus wrote: 09 Nov 2023, 15:59

Dat ze rond de tafel hebben gezeten en dat er gepraat wordt en dat Bosz -in tegenstelling tot jullie blijkbaar- hem nog steeds als een serieuze optie ziet.
    Dat er gepraat wordt is ook niets nieuws, gebeurt al een half jaar zo ongeveer. En uiteraard zegt Bosz dat hij Babadi als serieuze optie ziet. Als hij dat niet zegt dan tekent d'n Baab gegarandeerd niet bij. Ik zie hem overigens ook nog wel als optie, maar wel op dit moment als 4e optie. Dus lijkt me verhuur het verstandigste. Maar alleen als hij eindelijk bijtekent.
  • These users thanked the author Grasmat for the post:
    Juancho
    Thijs
    Lid van verdienste
    Rol: Organisator Prediction League
    Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Juancho wrote: 09 Nov 2023, 14:44 Ik word wel een beetje moe van constant te moeten lezen dat die jongen graag wil blijven. In elk bericht weer. Maand naar maand.
    Ik heb begrepen dat Babadi graag bij PSV wil blijven, maar pas bijtekent als jij het ook gelooft…
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Thijs wrote: 09 Nov 2023, 16:54
    Juancho wrote: 09 Nov 2023, 14:44 Ik word wel een beetje moe van constant te moeten lezen dat die jongen graag wil blijven. In elk bericht weer. Maand naar maand.
    Ik heb begrepen dat Babadi graag bij PSV wil blijven, maar pas bijtekent als jij het ook gelooft…
    Kak.
    Menno1
    Legende

Franciscus wrote: 09 Nov 2023, 15:59

Gewoon afwachten. Intenties zijn leuk maar zeggen niks. Of het nou is om te blijven of om weg te gaan. Spel is nog steeds op de wagen want ze blijven in gesprek.
    11 Tinus
    Legende

Als ik niet zou willen bijtekenen en in januari met andere clubs wilde gaan praten had ik dit gezegd om het volk koest te houden.
    Standbeeld
    Mister PSV

Het is echt niet zo dat PSV in januari opeens besluit om er nog eens 300k bij te doen qua salaris en/of tekengeld. Earnie is over het algemeen heel duidelijk. Babadi krijgt een -voor PSV begrippen- goed contract voorgeschoteld en daar moet hij het mee doen. Dan is het ja of nee. Als je na een half jaar nog steeds niet tot een akkoord komt dan is er duidelijk meer aan de hand. Verder niet erg. Babadi heeft het recht dit te doen en ook om transfervrij te vertrekken straks.
    Post Reply