Het Nederlands Elftal

Bespreek hier het Nederlands Elftal.
Post Reply
Ren Höek
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

Trixm wrote: 13 Nov 2023, 09:26 Mee eens hoor, maar je wil als bondscoach zo snel mogelijk de grootste talenten uitproberen.
Waarom?

Daarvoor is Jong Oranje. Als de talenten volwassen genoeg zijn en lang genoeg op een structureel hoog niveau presteren komen ze in aanmerking voor Oranje.
Of je moet Ajacied zijn, dan zijn 4 wedstrijden in Ajax 1 meer dan voldoende.

Op zich is de verkiezing van Hato wel begrijpelijk, aan de andere kant staat Ajax momenteel 12e en presteert men Europees ook niets. Alsof een een 17 jarig toptalent van bijv. AZ of Twente opgeroepen zou worden voor Oranje.

Al is de selectieprocedure sowieso erg bevooroordeeld, want bijv. Schouten speelt nu echt niet beter dan bij Bologna. Dat de Eredivisie gepromoot wordt snap ik, maar de bondscoaches zijn daarin erg doorgeslagen.
  • These users thanked the author Ren Höek for the post (total 9):
    TylerDurdnDe RealistDribbleJoJoStandbeeldtezzyunitedForestForestruuddevilHeissenberrug
    “Never argue with an idiot.
    They will drag you down to their level and beat you with experience.”
    Trixm
    Vedette

Ren Höek wrote: 13 Nov 2023, 10:03
    Trixm wrote: 13 Nov 2023, 09:26 Mee eens hoor, maar je wil als bondscoach zo snel mogelijk de grootste talenten uitproberen.
    Waarom?

Daarvoor is Jong Oranje. Als de talenten volwassen genoeg zijn en lang genoeg op een structureel hoog niveau presteren komen ze in aanmerking voor Oranje.
    Of je moet Ajacied zijn, dan zijn 4 wedstrijden in Ajax 1 meer dan voldoende.

Op zich is de verkiezing van Hato wel begrijpelijk, aan de andere kant staat Ajax momenteel 12e en presteert men Europees ook niets. Alsof een een 17 jarig toptalent van bijv. AZ of Twente opgeroepen zou worden voor Oranje.

Al is de selectieprocedure sowieso erg bevooroordeeld, want bijv. Schouten speelt nu echt niet beter dan bij Bologna. Dat de Eredivisie gepromoot wordt snap ik, maar de bondscoaches zijn daarin erg doorgeslagen.
    Ik ben het daar wel mee eens hoor, maar ik vind die gozer wel een bijzonder talent. Het is mijn inziens ook te vroeg voor het Nederlandse elftal, maar het is wel een hele talentvolle speler.
  • These users thanked the author Trixm for the post:
    Ren Höek
    Saibari is underrated.
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Trixm wrote: 13 Nov 2023, 09:10 Zegt niks geks toch? Teze doet het fantastisch bij PSV, maar is nog wel een klasse minder dan Dumfries en Frimpong, niks mis mee. Til is ook hele nuttige en goede speler, maar geen Nederlands elftal niveau.
    Dat is de derde die denkt dat Frimpong en Dumfries in Oranje mogelijke concurrenten van Teze zijn.

Hoe dan?
    Juancho
    Mister PSV

SKERLA wrote: 13 Nov 2023, 11:09
    Trixm wrote: 13 Nov 2023, 09:10 Zegt niks geks toch? Teze doet het fantastisch bij PSV, maar is nog wel een klasse minder dan Dumfries en Frimpong, niks mis mee. Til is ook hele nuttige en goede speler, maar geen Nederlands elftal niveau.
    Dat is de derde die denkt dat Frimpong en Dumfries in Oranje mogelijke concurrenten van Teze zijn.

Hoe dan?
    Hoezo niet dan? Het beeld dat Teze geen RB is bij PSV maar als 3de CV wordt ingezet is allang achterhaalt. Dat was in het begin even zo, maar tegenwoordig is Teze een hele aanvallende back (check zn cijfers maar eens) die dus zal concurreren met de andere rechtsbacks die bij Oranje rondlopen. Los van het feit dat Teze natuurlijk ook prima als RCV zou moeten kunnen spelen. Maar bij PSV speelt hij geweldig als hele moderne rechtsback.
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    SKERLA
    Legende

Juancho wrote: 13 Nov 2023, 11:21
    SKERLA wrote: 13 Nov 2023, 11:09

Hoe dan?
    Hoezo niet dan? Het beeld dat Teze geen RB is bij PSV maar als 3de CV wordt ingezet is allang achterhaalt. Dat was in het begin even zo, maar tegenwoordig is Teze een hele aanvallende back (check zn cijfers maar eens) die dus zal concurreren met de andere rechtsbacks die bij Oranje rondlopen. Los van het feit dat Teze natuurlijk ook prima als RCV zou moeten kunnen spelen. Maar bij PSV speelt hij geweldig als hele moderne rechtsback.
    Omdat Teze rechtsback/rechter centrale verdediger is.

Koeman speelt 5-3-2 met de wingbacks Frimpong en Dumfries. Totaal anders.
    ShovingNE2
    Site Admin

Mij lijkt het kostelijk als Hato zorgt voor puntverlies. Het liefst met 2 blunders en een eigen goal.
  • These users thanked the author ShovingNE2 for the post (total 3):
    De RealistForestForestruuddevil
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Trixm
    Vedette

SKERLA wrote: 13 Nov 2023, 11:28

Wat je wil, maar Teze is ook op die positie niet van het niveau van van Dijk, of Geertruida, de Ligt.
    Saibari is underrated.
    Trixm
    Vedette

ShovingNE2 wrote: 13 Nov 2023, 11:31 Mij lijkt het kostelijk als Hato zorgt voor puntverlies. Het liefst met 2 blunders en een eigen goal.
    Daar is iedereen het wel over eens..
    Saibari is underrated.
    ShovingNE2
    Site Admin

Dat soort opportunistisch selectiebeleid moet je gelijk de kop indrukken.
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    SKERLA
    Legende

Trixm wrote: 13 Nov 2023, 11:34

Wat je wil, maar Teze is ook op die positie niet van het niveau van van Dijk, of Geertruida, de Ligt.
    Dat is wat anders.
    Wat ik wil doet er niet toe. Niet in dit geval tenminste :)
    JoJo
    Regelmatige invaller
    Favoriete speler: Joey

Trixm wrote: 13 Nov 2023, 09:19
    JoJo wrote: 13 Nov 2023, 09:16

Klopt, Hato doet het een stuk beter bij zijn club en is wel goed genoeg. :alien:
    Het plafond van de 17jarige Hato ligt natuurlijk een stuk hoger dan dat van Teze. Als je een beetje voetbal verstand hebt zie je dat zo'n jongen in de aankomende tien jaar de nieuwe LCV van oranje gaat worden. Dat niveau heeft hij nu nog niet uiteraard.

Wat dat precies met Teze te maken heeft is mij een raadsel.
    "het plafond is hoger"? Dan ken ik er wel 1 uit de JO13 1 van PSV wiens plafond nog hoger ligt. Zullen we die maar selecteren dan? Of gaat het er om wat ie NU presteert?
    Daarnaast inderdaad wat Grasmat schrijft. En het heeft met Teze niks te maken, maar alles met het (selectie) beleid in zijn algemeenheid.
    Teze doet het goed bij zijn club: DiE MoEtEn wE nIeT SeLeCtEreN!!! Hato doet het matig bij zijn club... Maar ja die heeft zo'n enorm hoog plafond!
  • These users thanked the author JoJo for the post:
    De Realist
    De Realist
    Internationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 13 Nov 2023, 11:31 Mij lijkt het kostelijk als Hato zorgt voor puntverlies. Het liefst met 2 blunders en een eigen goal.
    Je bedoelt zoals te licht ooit ook?
    Brengt geen verandering.
    Wel grappig.
    "Give the cup to them today" - Roger Schmidt
    Juancho
    Mister PSV

Waarom is dat totaal anders? Heb je Teze wel zien spelen? Dat is allang niet meer de RCV/RB zoals ik in de vorige post zei. Dat is zo achterhaald. Teze is ondertussen zelfs de meest aanvallende back, ook cijfermatig gezien met assists. Waarom zou Teze dat niet in een 5-3-2 systeem kunnen? Bijv. zijn passing is enorm sterk.
  • These users thanked the author Juancho for the post:
    JoJo
    SKERLA
    Legende

Juancho wrote: 13 Nov 2023, 12:07

Waarom is dat totaal anders? Heb je Teze wel zien spelen? Dat is allang niet meer de RCV/RB zoals ik in de vorige post zei. Dat is zo achterhaald. Teze is ondertussen zelfs de meest aanvallende back, ook cijfermatig gezien met assists. Waarom zou Teze dat niet in een 5-3-2 systeem kunnen? Bijv. zijn passing is enorm sterk.
    Zijn passing is enorm sterk inderdaad, maar vooral vanuit het centrum. De vroege voorzet kan hij meestal goed. Maar het is lang niet zo'n aanvallende back zoals Dest en van Aanholt?
    PSV bouwt met drie centrale op, net als Koeman bij Oranje. Teze is één van die drie.
    Kezmania9
    Talent

De keuze voor Hato is zo classic door een Ajaxbril bekeken. Een beetje nog het oude denken dat het universum om Ajax is heen gebouwd. Net als de onbegrijpelijke voorkeur voor Brobbey blijven houden terwijl hij wekelijks voor open doel faalt, terwijl ondertussen in Frankrijk ene Thijs Dallinga twee keer uitblinkt tegen Liverpool en regelmatig scoort in de sterke Franse competitie. Maarja, geen Ajax-DNA....
    Juancho
    Mister PSV

SKERLA wrote: 13 Nov 2023, 12:17
    Juancho wrote: 13 Nov 2023, 12:07

Zijn passing is enorm sterk inderdaad, maar vooral vanuit het centrum. De vroege voorzet kan hij meestal goed. Maar het is lang niet zo'n aanvallende back zoals Dest en van Aanholt?
    PSV bouwt met drie centrale op, net als Koeman bij Oranje. Teze is één van die drie.
    Ik vind zijn passing vanuit de zijkant juist ook heel erg sterk. Ondertussen dendert Teze ook ala Dumfries regelmatig langs de zijkant. Niet zo extreem natuurlijk, maar hij biedt daarmee wel wat meer verdedigende/taakbewuste zekerheid. Bovendien, je hoeft toch ook niet een exacte kopie te zijn van een andere back? Juist de veelzijdigheid die je als bondscoach kan gebruiken is super handig. Met Teze kan je zelfs in een wedstrijd makkelijk schakelen van tactiek/veldbezetting. Bij Oranje hebt je bovendien geen spits als Luuk. Daar lopen gasten rond die veel meer sterk zijn over de grond, in de diepte. De passing van Teze kan juist heel goed zijn om door de linies heen te spelen. Een Dumfries is daarin wat dommer, dat is vooral brute kracht en enorm veel lopen zonder bal.

Teze erbij is voor mij een nobrainer, ook als rechtback.
    SKERLA
    Legende

Juancho wrote: 13 Nov 2023, 12:31
    SKERLA wrote: 13 Nov 2023, 12:17

Ik vind zijn passing vanuit de zijkant juist ook heel erg sterk. Ondertussen dendert Teze ook ala Dumfries regelmatig langs de zijkant. Niet zo extreem natuurlijk, maar hij biedt daarmee wel wat meer verdedigende/taakbewuste zekerheid. Bovendien, je hoeft toch ook niet een exacte kopie te zijn van een andere back? Juist de veelzijdigheid die je als bondscoach kan gebruiken is super handig. Met Teze kan je zelfs in een wedstrijd makkelijk schakelen van tactiek/veldbezetting.

Teze erbij is voor mij een nobrainer, ook als rechtback.
    Dat kan, voor mij is hij ongeschikt als winger in een 5-3-2 of 5-2-3 en concurreert hij dus vooral met Geertruiopzijnkinda.
    slowflow
    Basisspeler

Beetje extreem ook wel om een kind een verschrikkelijk debuut toe te wensen. Hij kan er ook niks aan doen dat ie geselecteerd wordt, dat doet Koeman, en die keuze valt inderdaad wel te betwijfelen. Beetje overdreven om die frustratie te richten tegen Hato zelf, die echt niet het Veto-recht heeft om zichzelf te selecteren. De keuzes van Koeman kan je zéker bekritiseren, want daar is echt geen peil op te trekken
  • These users thanked the author slowflow for the post (total 2):
    GrasmatFranciscus
    Trixm
    Vedette

JoJo wrote: 13 Nov 2023, 12:03
    Trixm wrote: 13 Nov 2023, 09:19

Het plafond van de 17jarige Hato ligt natuurlijk een stuk hoger dan dat van Teze. Als je een beetje voetbal verstand hebt zie je dat zo'n jongen in de aankomende tien jaar de nieuwe LCV van oranje gaat worden. Dat niveau heeft hij nu nog niet uiteraard.

Wat dat precies met Teze te maken heeft is mij een raadsel.
    "het plafond is hoger"? Dan ken ik er wel 1 uit de JO13 1 van PSV wiens plafond nog hoger ligt. Zullen we die maar selecteren dan? Of gaat het er om wat ie NU presteert?
    Daarnaast inderdaad wat Grasmat schrijft. En het heeft met Teze niks te maken, maar alles met het (selectie) beleid in zijn algemeenheid.
    Teze doet het goed bij zijn club: DiE MoEtEn wE nIeT SeLeCtEreN!!! Hato doet het matig bij zijn club... Maar ja die heeft zo'n enorm hoog plafond!
    Je kan toch gewoon zien dat Hato een absoluut toptalent is, daar hoef je geen voetbalkenner voor te zijn. Dat je je zo druk kan maken dat zo'n jongen een snuffelstage krijgt, dat vind ik bijzonder. Dat hij nog niet een daadwerkelijke basiskandidaat is, ben ik het volledig mee eens.
    Saibari is underrated.
    Thijs
    Lid van verdienste
    Rol: Organisator Prediction League
    Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Trixm wrote: 13 Nov 2023, 13:30

Je kan toch gewoon zien dat Hato een absoluut toptalent is, daar hoef je geen voetbalkenner voor te zijn. Dat je je zo druk kan maken dat zo'n jongen een snuffelstage krijgt, dat vind ik bijzonder. Dat hij nog niet een daadwerkelijke basiskandidaat is, ben ik het volledig mee eens.
    Aké is geblesseerd afgehaakt, dus als de andere verdedigers dat ook doen, speelt Hato wel. :mrgreen:
    Wel helemaal eens met wat je zegt. Fijn dat nuance en realiteit nog mogelijk is ipv enkel anti-Ajax sentimenten.
    ForestForest
    Bankzitter
    Favoriete speler: Jerdynho

Hij heeft er gewoon niks te zoeken. Gister liet ie zich ook weer een paar keer makkelijk in de luren leggen door Almere aanvallers. Dit is zo'n hype, over een paar jaar staan die ja knikkers weer schaapachtig te doen alsof ze het er niks mee te maken hadden om die hype in stand te houden. Taylor idem, Rensch? Denk je nou dat als Hato bij AZ of Twente speelde (met europees voetbal) dat ie dan werd opgeroepen?

HOU OP hahahaha
    :kwijl:
    Gomes92
    Vaste waarde in elftal
    Favoriete speler: Chucky Lozano

Volgens mij heeft de Ligt Nederland ook al eens een EK gekost, dus dat maakt niets uit.
    De Realist
    Internationale topspeler

Trixm wrote: 13 Nov 2023, 13:30

Een absoluut superwereldtoptalent ja?

Talent.

Maar daar lopen er echt wel meer van rond. In de eredivisie, en daarbuiten ook.
    Ook grotere talenten dan deze speler van een club in het midden van het rechterrijtje.
  • These users thanked the author De Realist for the post:
    JoJo
    "Give the cup to them today" - Roger Schmidt
    Thijs
    Lid van verdienste
    Rol: Organisator Prediction League
    Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Xavi Simons ging mee met een WK na een halfjaartje PSV. Waarom mag Hato niet mee voor een paar simpele wedstrijdjes als er een handvol centrale verdedigers geblesseerd zijn? Terecht dat Xavi toen geselecteerd werd, terecht dat Hato in deze situatie geselecteerd wordt en logisch dat hij er de volgende keer niet bij zit als Aké, Botman en vd Ven weer fit zijn.
  • These users thanked the author Thijs for the post:
    Juancho
    Madueke
    Legende

Xavi nam PSV bij de hand, eerst met Gakpo en na de winterstop (bijna) alleen.

Hato is een groot talent, daar zal iedereen het wel mee eens zijn, maar hij is toch ook gewoon onderdeel van het team dat keer op keer verliest en punten verspeeld? Hoe Gimenez hem bijvoorbeeld voorbij liep tijdens de Klassieker, geen enkele kritiek, want het is Hato van 17 jaar. Prima, lekker verder blijven ontwikkelen bij Jong Oranje.
  • These users thanked the author Madueke for the post (total 3):
    ForestForestDe RealistJoJo
    Post Reply