Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
ruuddevil
Legende

Zijn we voor niks gek gemaakt over die 70 mln?
ComeOnPSV
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

ruuddevil wrote: 14 Nov 2023, 22:53 Zijn we voor niks gek gemaakt over die 70 mln?
Ja.

Ik denk dat je moet denken aan een verhoging van 10-15 miljoen aan startgeld.
Prijzengeld gaat ook flink omhoog en ik denk dat de nieuwe opzet er ook voor gaat zorgen dat je tegen 4 tot 6 ploegen ook resultaat kan halen. Dan tikt het echt aan.

Verder gaan ze kijken naar de verdeling van het Europese geld op basis van coefficienten. Nu krijgt de best geklasseerde 32x 1.137 miljoen. Nummer 2 op die lijst 31 x 1.137 miljoen enzovoorts. Ze zijn aan het kijken om dat overboord te gooien en wat meer gelijke bedragen te geven, zodat de nr 36 in de nieuwe CL opzet niet weer zoveel minder krijgt.

Dat laatste zou voor ons echt fantastisch zijn. Wij kregen dit seizoen 13 x 1.137= 14.781 miljoen aan coefficienten geld.

Met de nieuwe opzet zouden we zelfs minder krijgen. Dus daar zal nog flink over gesproken moeten worden. Want er komen 4 teams bij met wie je het geld moet verdelen. Het bedrag van de coefficienten budget lijkt minder hard te stijgen dan het bedrag wat die 4 teams krijgen voor coefficienten.

Op dit moment krijgen we ongeveer 30 miljoen euro aan startgeld (Startpremie: 15,64 miljoen euro. Clubcoëfficiënt: 14,78 miljoen euro. Marketpool: 1 miljoen euro.)

Ik denk dat de startpremie naar 18 miljoen euro gaat. Clubcoefficient ook met een miljoen of 3 á 4 omhoog zal gaan (moet dus nog wel over gesproken worden). Marketpool ook iets maar zal misschien maximaal een miljoen zijn.

Dan kom je rond de 10 miljoen euro uit. Let op ik heb het aan de lage kant berekend. Mocht die coefficientenranglijst anders berekend gaan worden zullen wij daar denk ik heel veel beter van worden.

Maar het prijzengeld per wedstrijd gaat omhoog en je speelt 1 thuiswedstrijd meer, waardoor je ook meer geld zal verdienen.
  • These users thanked the author ComeOnPSV for the post (total 7):
    Menno1ruuddevilMC HammerLeandroBonfimMithrasLeon77MLorenzo von Matterhorn
    RIO
    Legende
    Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Als wij meer geld krijgen de clubs in de grotere competities automatisch ook meer en dat gat wordt alleen maar groter. Ja, het voordeel is dat als wij steeds de CL halen het gat in Nederland ook meer vergroten maar wordt het dan leuker? En dan nog is het moeilijk aan te haken bij de Europese top want ook de gelden in de PL gaan omhoog.
  • These users thanked the author RIO for the post (total 2):
    MC HammerMithras
    Menno1
    Legende

Het voordeel is dat onze spelers ook in de picture staan. Dat is niet berekend in het model maar is wel a Key differentiator straks bij verkoopprijzen hopelijk.
  • These users thanked the author Menno1 for the post:
    Mithras
    ruuddevil
    Legende

Nou lekker dan. Al die doem verhalen dat als we dit jaar de CL missen haken we definitief af en dan komt het nooit meer goed dus jaren voor niets gelezen en zorgen over gemaakt. Waar gaat het heen met de wereld als je zelfs dit forum niet meer kan vertrouwen.
  • These users thanked the author ruuddevil for the post:
    Persepolis
    Trixm
    Vedette

Breur wrote: 12 Nov 2023, 16:12
    Juancho wrote: 12 Nov 2023, 16:09 Hato proberen binnen te halen lijkt me wel wat. Ondanks de teringzooi in Amsterdam is het natuurlijk wel een groot talent. Zal niet je beoogde glasbak worden gelijk, maar eerder als 3de CV die zodoende veel gaat spelen en later bijv de plek van Boscagli over kan nemen.
    Hoewel ontzettend vermakelijk, lijkt mij dat redelijk kansloos. Ajax kon in hun goede jaren ook niet onze spelers halen.
    Joh
    :lol:
    Saibari is underrated.
    11 Tinus
    Legende
    Clubvoorkeur: Philips

ComeOnPSV wrote: 15 Nov 2023, 00:00
    ruuddevil wrote: 14 Nov 2023, 22:53 Zijn we voor niks gek gemaakt over die 70 mln?
    Ja.

Prijzengeld gaat ook flink omhoog en ik denk dat de nieuwe opzet er ook voor gaat zorgen dat je tegen 4 tot 6 ploegen ook resultaat kan halen. Dan tikt het echt aan.

Verder gaan ze kijken naar de verdeling van het Europese geld op basis van coefficienten. Nu krijgt de best geklasseerde 32x 1.137 miljoen. Nummer 2 op die lijst 31 x 1.137 miljoen enzovoorts. Ze zijn aan het kijken om dat overboord te gooien en wat meer gelijke bedragen te geven, zodat de nr 36 in de nieuwe CL opzet niet weer zoveel minder krijgt.

Dat laatste zou voor ons echt fantastisch zijn. Wij kregen dit seizoen 13 x 1.137= 14.781 miljoen aan coefficienten geld.

Met de nieuwe opzet zouden we zelfs minder krijgen. Dus daar zal nog flink over gesproken moeten worden. Want er komen 4 teams bij met wie je het geld moet verdelen. Het bedrag van de coefficienten budget lijkt minder hard te stijgen dan het bedrag wat die 4 teams krijgen voor coefficienten.

Op dit moment krijgen we ongeveer 30 miljoen euro aan startgeld (Startpremie: 15,64 miljoen euro. Clubcoëfficiënt: 14,78 miljoen euro. Marketpool: 1 miljoen euro.)

Ik denk dat de startpremie naar 18 miljoen euro gaat. Clubcoefficient ook met een miljoen of 3 á 4 omhoog zal gaan (moet dus nog wel over gesproken worden). Marketpool ook iets maar zal misschien maximaal een miljoen zijn.

Dan kom je rond de 10 miljoen euro uit. Let op ik heb het aan de lage kant berekend. Mocht die coefficientenranglijst anders berekend gaan worden zullen wij daar denk ik heel veel beter van worden.

Maar het prijzengeld per wedstrijd gaat omhoog en je speelt 1 thuiswedstrijd meer, waardoor je ook meer geld zal verdienen.
    Dank en helder. Laten we voor het gemak 15 miljoen extra aan inkomsten genereren, daar gaat ook weer een heel stuk af naar premies en bonussen van transfers die we de afgelopen jaren hebben gedaan. Als je bij 4 a 5 transfers een soort van bonus hebt toegekend dat er 500k a 800k per CL seizoen bij komt dan gaat het best hard. En dat gaat bij de aankomende transfers normaliter ook gelden.

Ik vond het al zo gek dat er bergen goud werden beloofd en dat Wijffels top 2 zelfs belangrijker vindt dan kampioen worden. Terwijl je als 3e ook gewoon CL kunt halen en met een gunstigere loting zelfs nog meer geld binnen harken door de prestatiebonussen in de CL.
  • These users thanked the author 11 Tinus for the post:
    ComeOnPSV
    PSVpassie
    Talent

11 Tinus wrote: 15 Nov 2023, 09:35
    ComeOnPSV wrote: 15 Nov 2023, 00:00

Ja.

Dank en helder. Laten we voor het gemak 15 miljoen extra aan inkomsten genereren, daar gaat ook weer een heel stuk af naar premies en bonussen van transfers die we de afgelopen jaren hebben gedaan. Als je bij 4 a 5 transfers een soort van bonus hebt toegekend dat er 500k a 800k per CL seizoen bij komt dan gaat het best hard. En dat gaat bij de aankomende transfers normaliter ook gelden.

Ik vond het al zo gek dat er bergen goud werden beloofd en dat Wijffels top 2 zelfs belangrijker vindt dan kampioen worden. Terwijl je als 3e ook gewoon CL kunt halen en met een gunstigere loting zelfs nog meer geld binnen harken door de prestatiebonussen in de CL.
    Je mag er wel iets optimistischer over zijn. Technisch gezien ga je er in het slechtste geval 15 miljoen op vooruit. Ja daarvan gaat een deel naar premies en bonussen, maar dat ging het in de oude opzet met 15 miljoen euro minder ook. Die 15 miljoen extra is hoe dan ook kassa.

Als we dan ook nog eens tegen gunstige teams kunnen loten en PSV zich ontwikkelt als team, dan valt er echt wat te halen voor PSV.
  • These users thanked the author PSVpassie for the post:
    Mithras
    El Sordo
    Vedette

Waar komt je informatie vandaan, ComeOnPSV? Ik lees nu vooral dat je af en aan erg stellig bent over deze bedragen, maar uiteindelijk krijgt die stelligheid in je betoog met name vorm door "Ik denk...", "maar, misschien..." en "mocht het dan toch...". Gewoon benieuwd. :)
    ComeOnPSV
    Vedette

El Sordo wrote: 15 Nov 2023, 10:25 Waar komt je informatie vandaan, @ComeOnPSV? Ik lees nu vooral dat je af en aan erg stellig bent over deze bedragen, maar uiteindelijk krijgt die stelligheid in je betoog met name vorm door "Ik denk...", "maar, misschien..." en "mocht het dan toch...". Gewoon benieuwd. :)
    Ik begrijp je vraag!
    Verschillende nieuwsberichten zijn afgelopen maanden naar buiten gekomen. Het laatste bericht is dat het gehele budget (CL, EL, ConfL, Vrouwen CL, Supercup) met 18% zal stijgen. De voorspelling was eerder dat het meer zou zijn.

Ik lees dat de EL en Conf League ook flink omhoog gaan. Verder gaat het percentage omhoog dat vloeit naar clubs die geen Europees spelen.

Dus zal er voor de CL zeker wat bijkomen maar in de huidge vorm van het geld verdelen valt dat vies tegen. Komen ook 12 ploegen meer bij die Europees spelen. Dus ook die moeten allemaal weer geld krijgen qua startpremie, coefficientenpremie etc.

Die coefficientenberekening moet gewoon aangepast worden. Een Antwerp pakt dit seizoen in de CL zo'n 17 miljoen euro (Startpremie ruim 15 miljoen en coefficienten van ruim 1 miljoen.) Een Madrid pakt 32 miljoen euro alleen al aan Coefficienten.

Die berekening moet op de schop. Daar zullen wij ook enorm veel aan hebben, omdat we toch in het rechterrijtje staan als je 32 of 36 teams ziet die CL spelen.
  • These users thanked the author ComeOnPSV for the post:
    El Sordo
    Massimo
    Legende

Er is nog niet zo heel veel bekend op detailniveau met betrekking tot de verdeling. Wel in grote lijnen door een artikel van VI van vorige maand. Zoals het er nu naar uitziet heb je het volgende:

- Startgeld gaat van 500 miljoen naar 680 miljoen met 4 clubs meer. Het startgeld gaat dan van 15,63 naar 18,89 miljoen.

Tot zover het concrete.

- Het prijzengeld voor prestaties gaat van 600 miljoen naar 930 miljoen. Meer dan 50% en het presteren gaat dus extra veel opleveren. Je hebt sowieso 8 wedstrijden en als je niet bij de onderste 12 eindigt, dan speel je sowieso nog 2 extra wedstrijden in de CL, aangezien je niet meer naar de EL kan vallen. Als je niet heel slecht presteert kan je hier dus flink wat meer geld bij ophalen dan nu het geval is. Hierin lijkt de grootste winst in te zitten. Tevens levert de stadionexploitatie voor de CL ook meer op dan in de andere toernooien.

- Tot slot de coëfficiëntenbonus en de marketpool waar nog niet heel veel van bekend is, maar volgens VI een nieuwe pijler gaat worden. Deze daalt van 900 miljoen naar 264 miljoen. (Al kan het met betrekking tot het extra ophalen van gelden dit nog iets worden veranderd.) Nederland krijgt nu onevenredig weinig TV geld, maar de vraag is of je daar als Nederlandse club nu op dit deel van de taart wel op vooruit zal gaan.

Het ziet er naar uit dat je wel vooruit gaat qua financiën, maar niet zomaar bijna een verdubbeling van de huidige structuur. Met name in de prestaties kan je het verschil maken en doordat er 24 ploegen van de 36 minimaal 10 CL wedstrijden spelen kan je daar het verschil maken t.o.v. de huidige structuur waar je als nummer 3 uit de poule op dit moment met 6 CL wedstrijden naar de EL terugvalt.
  • These users thanked the author Massimo for the post:
    ComeOnPSV
    11 Tinus
    Legende

Het lijkt me voor PSV ook gewoon een mooie en realistische doelstelling om bij de eerste 24 te eindigen in de CL poulefase. Dan heb je een mooie som opgehaald en heb je nog kans op meer en een flink aantal wedstrijden op niveau. Dat wil wel zeggen dat een mogelijke loting (of hoe dat ook werkt) wel al 50% kan bepalen hoe je prestaties zijn. Als je thuis loot tegen de top tier teams zoals City Bayern of Arsenal dan is er een realistische kans dat je overhoop gespeeld wordt terwijl je tegen teams als Atletico of AC Milan minder snel echt kansloos bent. Ik was nog niet zo'n voorstander maar wellicht verandert het wel als we een mooie reeks tegenstanders hebben.

Overigens hoorde ik nu pas de podcast met Earnie terug en dat zegt toch wel veel over het aankoopbeleid. Eerst kijken wat je zelf al hebt, dan kijken wat er heel dichtbij PSV zit (NL of ED of ex ED) daarna zelfs bij de buren en dan het liefst ook nog waar je al contacten mee hebt liggen. Vanuit dat oogpunt acht ik de kans op een Amerikaanse CV heeeeeeel groot. Ben wel benieuwd of we kunnen investeren in Richards of dat we voor de budget variant gaan.
    Persepolis
    Vedette

Die verhalen dat je afhaakt als je niet bij de eerste 2 eindigt en dat dus zo make or break is dit seizoen kunnen dus de prullenbak in.
    1913PSV.
    Vaste waarde in elftal

Persepolis wrote: 15 Nov 2023, 15:52 Die verhalen dat je afhaakt als je niet bij de eerste 2 eindigt en dat dus zo make or break is dit seizoen kunnen dus de prullenbak in.
    Als je het qua inkomsten met dit seizoen gaat vergelijken, dan lijkt het wel mee te vallen. Als PSV dit seizoen geen 1e of 2e wordt scheelt het echt mega veel geld hoor. Geloof maar dat Ajax flink achteruit gaat in de financiën.
    Menno1
    Legende

Persepolis wrote: 15 Nov 2023, 15:52 Die verhalen dat je afhaakt als je niet bij de eerste 2 eindigt en dat dus zo make or break is dit seizoen kunnen dus de prullenbak in.
    Dat niet nee. Aan de andere kant kunnen PSV en Feyenoord wel weer een mooie financiele inhaalslag maken op Ajax, er van uitgaande dat PSV en Feyenoord in de top 2 eindigen en Ajax niet 3e wordt en via voorrondes de CL alsnog in gaan.

Het is niet dat we dus 70-80 miljoen binnen harken, maar toch wel 40-50 met een eventuele upside kwa prestaties, heel grof berekend.
    Sensation
    Lid scoutingsteam
    Clubvoorkeur: Ja

1913PSV. wrote: 15 Nov 2023, 16:02
    Als je het qua inkomsten met dit seizoen gaat vergelijken, dan lijkt het wel mee te vallen. Als PSV dit seizoen geen 1e of 2e wordt scheelt het echt mega veel geld hoor. Geloof maar dat Ajax flink achteruit gaat in de financiën.
    De verschillen tussen wel of geen CL was altijd al hoog en wordt dus alsnog wel een stuk hoger (niet zo hoog als verwacht). Aanhaken of afhaken gaat wat ver, maar je bouwt wel degelijk een achterstand op als je niet top2 eindigt (en niet via derde plaats CL haalt). Zeker omdat Feyenoord nu ook al CL speelt en bij behalen CL volgend seizoen hun financiën sterker op orde krijgen.

Over situatie Ajax vandaag een filmpje verschenen, wat betreft de schade aangericht door Mislintat; daarvoor wordt de balans nog niet na dit seizoen opgemaakt maar wel de jaren daarna, als de afschrijvingen hoog blijven en de spelers die nu aangekocht zij niet met winst, of met slechts een bescheiden winst, verkocht worden. Zie hieronder hoeveel verkoopwinst Ajax nodig heeft wanneer ze geen CL of EL halen na dit seizoen, dan zijn die de schattingen voor eind 24/25. En voor de duidelijkheid (ook toegelicht in het filmpje) de kolom betreft dus winst. Tom Knipping geeft eigenlijk aan dat Ajax heel erg moet hopen dat er jeugdspelers door gaan breken die de komende jaren 30-40mil per stuk opleveren want dat is, op basis van de huidige selectie, eigenlijk de enige redding.
    Image

• These users thanked the author Sensation for the post:
    Ren Höek
    Mr.Unibet
    Meervoudig international

Menno1 wrote: 15 Nov 2023, 16:05
    Dat niet nee. Aan de andere kant kunnen PSV en Feyenoord wel weer een mooie financiele inhaalslag maken op Ajax, er van uitgaande dat PSV en Feyenoord in de top 2 eindigen en Ajax niet 3e wordt en via voorrondes de CL alsnog in gaan.

Het is niet dat we dus 70-80 miljoen binnen harken, maar toch wel 40-50 met een eventuele upside kwa prestaties, heel grof berekend.
    Het is ook maar niet hoe die quote ingeschat wordt.

Als je niet bij de eerste 2 eindigt, dan werd veronderstelt dat Ajax en Feyenoord dat wel deden. Feyenoord is al met reuzenstappen richting PSV gegaan en Ajax lag financieel al flink voor, als PSV dan weer geen CL gehaald zou hebben, dan kun je wel stellen dat het lichtjaren duurt voordat je die gaten gedicht hebt. Aan de andere kant, het blijft voetbal en PSV bewijst dit jaar dat je toch creatief kunt zijn en Ajax bewijst dat een voorsprong ook zo weer kunt weggeven. Net voetbal dus, niets zo verraderlijk.
  • These users thanked the author Mr.Unibet for the post (total 2):
    Menno1Popeskoe
    ComeOnPSV
    Vedette

11 Tinus wrote: 15 Nov 2023, 14:35Als je thuis loot tegen de top tier teams zoals City Bayern of Arsenal dan is er een realistische kans dat je overhoop gespeeld wordt terwijl je tegen teams als Atletico of AC Milan minder snel echt kansloos bent. Ik was nog niet zo'n voorstander maar wellicht verandert het wel als we een mooie reeks tegenstanders hebben.
    Ik had dit idee dus ook, MAAR!!!
    Het is dus anders.

De opzet is dat er 4 potten zijn. In iedere pot zitten 9 ploegen. Je loot tegen iedere pot 2 tegenstanders (ook in je eigen pot loot je 2 tegenstanders). 1 daarvan is uit en de ander is thuis. Hierdoor heb je dus een thuiswedstrijd tegen een club uit elke pot en een uitwedstrijd tegen een club uit elke pot. De potindelingen gaan op coefficienten.

Dus dat systeem lijkt mij best leuk. Ik denk dat het echt leuk kan worden. Moest er even aan wennen, maar als ik de invulling lees is het voor elk team dat meedoet echt een kans om ook door te gaan bij de top 24.
    Voormalig KG
    Lid scoutingsteam

Sensation wrote: 15 Nov 2023, 16:08
    1913PSV. wrote: 15 Nov 2023, 16:02

De verschillen tussen wel of geen CL was altijd al hoog en wordt dus alsnog wel een stuk hoger (niet zo hoog als verwacht). Aanhaken of afhaken gaat wat ver, maar je bouwt wel degelijk een achterstand op als je niet top2 eindigt (en niet via derde plaats CL haalt). Zeker omdat Feyenoord nu ook al CL speelt en bij behalen CL volgend seizoen hun financiën sterker op orde krijgen.

Over situatie Ajax vandaag een filmpje verschenen, wat betreft de schade aangericht door Mislintat; daarvoor wordt de balans nog niet na dit seizoen opgemaakt maar wel de jaren daarna, als de afschrijvingen hoog blijven en de spelers die nu aangekocht zij niet met winst, of met slechts een bescheiden winst, verkocht worden. Zie hieronder hoeveel verkoopwinst Ajax nodig heeft wanneer ze geen CL of EL halen na dit seizoen, dan zijn die de schattingen voor eind 24/25. En voor de duidelijkheid (ook toegelicht in het filmpje) de kolom betreft dus winst. Tom Knipping geeft eigenlijk aan dat Ajax heel erg moet hopen dat er jeugdspelers door gaan breken die de komende jaren 30-40mil per stuk opleveren want dat is, op basis van de huidige selectie, eigenlijk de enige redding.
    Image

Mooi nieuws dat ook zij een flinke terugval of stap terug moeten zetten en daarmee ook financieel steeds beter in het zicht komt van de andere toppers in de eredivisie.
    11 Tinus
    Legende

ComeOnPSV wrote: 15 Nov 2023, 16:13
    11 Tinus wrote: 15 Nov 2023, 14:35Als je thuis loot tegen de top tier teams zoals City Bayern of Arsenal dan is er een realistische kans dat je overhoop gespeeld wordt terwijl je tegen teams als Atletico of AC Milan minder snel echt kansloos bent. Ik was nog niet zo'n voorstander maar wellicht verandert het wel als we een mooie reeks tegenstanders hebben.
    Ik had dit idee dus ook, MAAR!!!
    Het is dus anders.

De opzet is dat er 4 potten zijn. In iedere pot zitten 9 ploegen. Je loot tegen iedere pot 2 tegenstanders (ook in je eigen pot loot je 2 tegenstanders). 1 daarvan is uit en de ander is thuis. Hierdoor heb je dus een thuiswedstrijd tegen een club uit elke pot en een uitwedstrijd tegen een club uit elke pot. De potindelingen gaan op coefficienten.

Dus dat systeem lijkt mij best leuk. Ik denk dat het echt leuk kan worden. Moest er even aan wennen, maar als ik de invulling lees is het voor elk team dat meedoet echt een kans om ook door te gaan bij de top 24.
    Ja maar dat is dus wat ik bedoel. Als je in de eerste pot ik noem maar iets Manchester City/Bayern of Milan/Inter kunt loten, of in pot twee bv Arsenal of Tottenham/Dortmund dan kan het verschil heel groot zijn. Als je thuis tegen Milan/Inter speelt zou ik nog zeggen 50/50 kans op een resultaat terwijl tegen City/Bayern (in mijn ogen) eerder 25/75 is. Voor pot twee idem dito. Als je moet kiezen tussen AC Milan uit en City thuis of AC Milan thuis en Cityl uit dan zou ik het tweede scenario veel gunstiger vinden.
    Ardbeg
    Mister PSV

Hoort dit in het CL topic? Wel he.
    Søren
    Meervoudig international

11 Tinus wrote: 15 Nov 2023, 17:29Ja maar dat is dus wat ik bedoel. Als je in de eerste pot ik noem maar iets Manchester City/Bayern of Milan/Inter kunt loten, of in pot twee bv Arsenal of Tottenham/Dortmund dan kan het verschil heel groot zijn. Als je thuis tegen Milan/Inter speelt zou ik nog zeggen 50/50 kans op een resultaat terwijl tegen City/Bayern (in mijn ogen) eerder 25/75 is. Voor pot twee idem dito. Als je moet kiezen tussen AC Milan uit en City thuis of AC Milan thuis en Cityl uit dan zou ik het tweede scenario veel gunstiger vinden.
    Tsja, je moet bij een loting een beetje geluk hebben, dat geldt nu, en in de nieuwe opzet nog steeds…
    Dat is op zich ook wel leuk.
    CZ_Code
    Nationale topspeler

Geen idee in welk topic ik deze vraag moest stellen (verwijs me aub door naar het goede topic zo nodig), maar wat is jullie schatting qua waarde van onze huidige selectie? Individuele spelers bedoel ik dan. Met het eindelijk spelen van CL + het nationale elftal voor sommige jongens waar eerst niet maak ik mezelf graag warm met inschattingen van inkomsten in de komende zomer periode. Ik vond zelf Teze een prachtig voorbeeld aangezien ik die maar al te graag voor de genoemde 8 miljoen had weggedaan afgelopen zomer als die clubs er waren. Toch lijkt de beste man nu weer helemaal terug, speelt die goed in de CL + een goal en is die ook nu opgeroepen voor het NL elftal (omstandigheden maar toch).

Wat zijn nog meer spelers waarvan jullie denken, die kunnen nog wel eens vertrekken komende zomer voor een prijs waar we afgelopen jaren u tegen zeiden?
    Buitenspelgoal
    Vaste waarde in elftal

CZ_Code wrote: 19 Nov 2023, 13:49 Geen idee in welk topic ik deze vraag moest stellen (verwijs me aub door naar het goede topic zo nodig), maar wat is jullie schatting qua waarde van onze huidige selectie? Individuele spelers bedoel ik dan. Met het eindelijk spelen van CL + het nationale elftal voor sommige jongens waar eerst niet maak ik mezelf graag warm met inschattingen van inkomsten in de komende zomer periode. Ik vond zelf Teze een prachtig voorbeeld aangezien ik die maar al te graag voor de genoemde 8 miljoen had weggedaan afgelopen zomer als die clubs er waren. Toch lijkt de beste man nu weer helemaal terug, speelt die goed in de CL + een goal en is die ook nu opgeroepen voor het NL elftal (omstandigheden maar toch).

Wat zijn nog meer spelers waarvan jullie denken, die kunnen nog wel eens vertrekken komende zomer voor een prijs waar we afgelopen jaren u tegen zeiden?
    Ik verwacht dat we Veerman voor tussen de 15-30m gaan verkopen aan Europese subtop.
    Teze heeft komende zomer nog een jaar contract, denk dat PSV hem ook een stap zal gunnen. Die zal niet voor meer als 5-10 miljoen vertrekken hoor.
    Bakayoko zal de grote klapper zijn. Zitten veel clubs achteraan, denk tussen de 30-40 miljoen, maar met dat soort jonge talenten is het al gauw wat de gek ervoor over heeft. Bij een bod van Madueke achtige bedragen zal PSV denk ik wel toehappen.

Voor de rest zit er niet heel veel directe waarde nu in de selectie. Vooraf werd gesproken over Lang die na een seizoen onhoudbaar zou zijn, maar zeker nu hij al een deel van het seizoen mist door blessures zal die niet in de zomer alweer vertrekken. Schouten blijft ook, al was het maar omdat hij het wel lekker vindt om in Nederland te zijn.

Komende zomer Bakayoko bij een niet te weigeren bod laten gaan en Veerman doorselecteren voor een mooi bedrag. Dan haal je 60-70m op. Dat + CL plaatsing (top 2 lijkt mij voor PSV haast wel zeker) en PSV zit financieel op rozen. Kun je rustig vervangers halen (in combi met Land aan laten sluiten bij de A selectie) en alsnog je eigen vermogen doen laten groeien.
    CZ_Code
    Nationale topspeler

Buitenspelgoal wrote: 19 Nov 2023, 14:13
    CZ_Code wrote: 19 Nov 2023, 13:49 Geen idee in welk topic ik deze vraag moest stellen (verwijs me aub door naar het goede topic zo nodig), maar wat is jullie schatting qua waarde van onze huidige selectie? Individuele spelers bedoel ik dan. Met het eindelijk spelen van CL + het nationale elftal voor sommige jongens waar eerst niet maak ik mezelf graag warm met inschattingen van inkomsten in de komende zomer periode. Ik vond zelf Teze een prachtig voorbeeld aangezien ik die maar al te graag voor de genoemde 8 miljoen had weggedaan afgelopen zomer als die clubs er waren. Toch lijkt de beste man nu weer helemaal terug, speelt die goed in de CL + een goal en is die ook nu opgeroepen voor het NL elftal (omstandigheden maar toch).

Ik verwacht dat we Veerman voor tussen de 15-30m gaan verkopen aan Europese subtop.
    Teze heeft komende zomer nog een jaar contract, denk dat PSV hem ook een stap zal gunnen. Die zal niet voor meer als 5-10 miljoen vertrekken hoor.
    Bakayoko zal de grote klapper zijn. Zitten veel clubs achteraan, denk tussen de 30-40 miljoen, maar met dat soort jonge talenten is het al gauw wat de gek ervoor over heeft. Bij een bod van Madueke achtige bedragen zal PSV denk ik wel toehappen.

Voor de rest zit er niet heel veel directe waarde nu in de selectie. Vooraf werd gesproken over Lang die na een seizoen onhoudbaar zou zijn, maar zeker nu hij al een deel van het seizoen mist door blessures zal die niet in de zomer alweer vertrekken. Schouten blijft ook, al was het maar omdat hij het wel lekker vindt om in Nederland te zijn.

Komende zomer Bakayoko bij een niet te weigeren bod laten gaan en Veerman doorselecteren voor een mooi bedrag. Dan haal je 60-70m op. Dat + CL plaatsing (top 2 lijkt mij voor PSV haast wel zeker) en PSV zit financieel op rozen. Kun je rustig vervangers halen (in combi met Land aan laten sluiten bij de A selectie) en alsnog je eigen vermogen doen laten groeien.
    Veerman voor 15-30 is toch wel erg laag? Ik zou zelf gewoon 30 zeggen. Til lijkt me ook aardig in waarde gestegen, 3 miljoen is een koopje gebleken. Met deze stats en zijn leeftijd mag je daar ook gerust 10 miljoen voor vragen. Maar zoals je al zegt, we zitten komende zomer op rozen lijkt me.
    Post Reply