Dat past misschien bij een dorpsclub als Heerenveen, zo'n (officieus) regionaal volkslied, maar niet bij een landelijke club als PSV.
Toch?
Leo Beenhakker is eeuwig een held voor zijn actie daar.
Zonder te googlen: als trainer van Feyenoord liet hij de Feyenoordspelers gewoon een warming up doen terwijl dat trieste....eh....friese volkslied werd gespeeld?
Zoiets was het toch?
Franciscus wrote: ↑18 Nov 2023, 12:47
PSV is of een landelijke club, of een Eindhovense club. PSV als dé Brabantse club zien is wel wat raar, daarin volg ik SKERLA wel.
PSV is of een landelijke club, of een Eindhovense club. PSV als dé Brabantse club zien is wel wat raar, daarin volg ik SKERLA wel.
Ja kei raar, de meest succesvolle en grote club.
Not.
Nou, ik vind PSV wel DE Brabantse club, want de grootste.
Maar qua associatie zie ik het niet zo, in vergelijking met Eindhoven.
PSV is voor mij echt Eindhoven, zoals Feyenoord echt Rotterdam is bijvoorbeeld (en niet Zuid-Holland).
Thijs wrote: ↑18 Nov 2023, 11:06
Bijzonder hoe mensen hun eigen muzieksmaak terug willen zien bij zo’n opkomstnummer. Brabant past toch veel beter bij ons dan Simply The Best of andere nummers? En helemaal eens dat zo’n rustig nummer juist hartstikke mooi kan zijn als een stadion meezingt. Gewoon doen.
Dat past misschien bij een dorpsclub als Heerenveen, zo'n (officieus) regionaal volkslied, maar niet bij een landelijke club als PSV.
Toch?
Niet mee eens. Je moet trots zijn op je regio en dat durven uitstralen!
Iedereen hier geeft altijd zo hoog op over onze regio en geeft ruimhartig af op alles boven de rivieren, maar als het dan op een nummer aankomt moet je ineens 'landelijk' denken. dat vind ik nu vreemd.
Toch?
Niet mee eens. Je moet trots zijn op je regio en dat durven uitstralen! Iedereen hier geeft altijd zo hoog op over onze regio en geeft ruimhartig af op alles boven de rivieren, maar als het dan op een nummer aankomt moet je ineens 'landelijk' denken. dat vind ik nu vreemd.
Hoezo iedereen? Wie geeft hier hoog op over de regio en wie zegt dat het onze regio is?
Leo Beenhakker is eeuwig een held voor zijn actie daar.
Zonder te googlen: als trainer van Feyenoord liet hij de Feyenoordspelers gewoon een warming up doen terwijl dat trieste....eh....friese volkslied werd gespeeld?
Zoiets was het toch?
Klopt, hij vond het onzinnig en liet zijn spelers gewoon de warming up verder doen. Heerlijk was dat.
En Helmond. Je krijgt ons er gewoon bij. Take it or leave it.
Kiezen we toch gewoon dit lied als opkomstnummer
Doe di nou niet. In dit nummer wordt geweld verheerlijkt. Voor je het weet valt het halve forum over je heen.
Heerlijk club HS, een van de weinige clubs waar het vroeger in de kantine drukker was dan op de tribune tijdens de wedstrijd. "Wai kieke wel op teletekst da sti hier gewoon op matje"
Toch?
Iedereen hier geeft altijd zo hoog op over onze regio en geeft ruimhartig af op alles boven de rivieren, maar als het dan op een nummer aankomt moet je ineens 'landelijk' denken. dat vind ik nu vreemd.
Dat lied gaat over Brabant, waar ook NAC, RKC, Willem II, Helmond Sport etc zijn. Waarom zou je die steden erbij betrekken?
Stel dat er een soortgelijk lied over Noord/Zuid-Holland zou zijn, waarin enkel en specifiek de provincie (en geen enkele stad) wordt genoemd. Zouden ze dat dan bij ajax/feyenoord draaien als de spelers het veld op komen?
Dat lied gaat over Brabant, waar ook NAC, RKC, Willem II, Helmond Sport etc zijn. Waarom zou je die steden erbij betrekken?
Stel dat er een soortgelijk lied over Noord/Zuid-Holland zou zijn, waarin enkel en specifiek de provincie (en geen enkele stad) wordt genoemd. Zouden ze dat dan bij ajax/feyenoord draaien als de spelers het veld op komen?
Zo kun je wel voor elk lied iets bedenken waardoor het niet klopt, toch?
Mr. Spock wrote: ↑18 Nov 2023, 17:11
Tja, waarom dan niet een lied over Nederland? PSV is tenslotte een Nederlandse club.
Tja, waarom dan niet een lied over Nederland? PSV is tenslotte een Nederlandse club.
Brabant past qua sfeer en inhoud bij PSV. 15 miljoen mensen of het Koningslied niet.
Je redenen om Brabant af te keuren komen bij mij over alsof je bij Liverpool zou zeggen dat You’ll Never Walk Alone niet geschikt is, omdat je in Liverpool ook wel eens alleen loopt. Als je Brabant een kutnummer vindt, snap ik dat, ik draai het ook nooit, maar zou het wel heel passend vinden als meezinger bij de opkomst van de spelers.