Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Buitenspelgoal
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: PSV

CZ_Code wrote: 19 Nov 2023, 14:28
Buitenspelgoal wrote: 19 Nov 2023, 14:13

Ik verwacht dat we Veerman voor tussen de 15-30m gaan verkopen aan Europese subtop.
Teze heeft komende zomer nog een jaar contract, denk dat PSV hem ook een stap zal gunnen. Die zal niet voor meer als 5-10 miljoen vertrekken hoor.
Bakayoko zal de grote klapper zijn. Zitten veel clubs achteraan, denk tussen de 30-40 miljoen, maar met dat soort jonge talenten is het al gauw wat de gek ervoor over heeft. Bij een bod van Madueke achtige bedragen zal PSV denk ik wel toehappen.

Voor de rest zit er niet heel veel directe waarde nu in de selectie. Vooraf werd gesproken over Lang die na een seizoen onhoudbaar zou zijn, maar zeker nu hij al een deel van het seizoen mist door blessures zal die niet in de zomer alweer vertrekken. Schouten blijft ook, al was het maar omdat hij het wel lekker vindt om in Nederland te zijn.

Komende zomer Bakayoko bij een niet te weigeren bod laten gaan en Veerman doorselecteren voor een mooi bedrag. Dan haal je 60-70m op. Dat + CL plaatsing (top 2 lijkt mij voor PSV haast wel zeker) en PSV zit financieel op rozen. Kun je rustig vervangers halen (in combi met Land aan laten sluiten bij de A selectie) en alsnog je eigen vermogen doen laten groeien.
Veerman voor 15-30 is toch wel erg laag? Ik zou zelf gewoon 30 zeggen. Til lijkt me ook aardig in waarde gestegen, 3 miljoen is een koopje gebleken. Met deze stats en zijn leeftijd mag je daar ook gerust 10 miljoen voor vragen. Maar zoals je al zegt, we zitten komende zomer op rozen lijkt me.
Mwah, 30 miljoen voor een middenvelder krijgt PSV niet vaak. Bij Sangare lukte dat omdat dat een middenvelder is die bij uitstek met zijn fysiek en loopvermogen in de PL past, waar toch het grote geld vandaan komt. Veerman heeft in de grote wedstrijden, vooral internationaal dan, nog te weinig indruk gemaakt. Hij is ook 'al' 25, dus de hij staat ook niet meer in de markt als een toptalent. De echte topclubs zullen niet voor hem komen. Verwacht clubs als Atalanta, Lazio, misschien Milan, Leipzig en hoogstens iets als Dortmund die in de markt voor hem zullen zijn. Dergelijke clubs betalen niet zo snel 30m voor een middenvelder. Met nog 2 jaar contract in de zomer zal PSV dat ook niet vragen denk ik. 15 is wel wat laag, maar het zal dan eerder dichter bij de 20 als de 30 zitten. Maar dat is mijn inschatting. Uiteindelijk blijft het altijd wat de gek er voor over heeft.
  • These users thanked the author Buitenspelgoal for the post:
    Ruxpin
    Voormalig KG
    Lid scoutingsteam

Buitenspelgoal wrote: 19 Nov 2023, 14:36
    CZ_Code wrote: 19 Nov 2023, 14:28

Veerman voor 15-30 is toch wel erg laag? Ik zou zelf gewoon 30 zeggen. Til lijkt me ook aardig in waarde gestegen, 3 miljoen is een koopje gebleken. Met deze stats en zijn leeftijd mag je daar ook gerust 10 miljoen voor vragen. Maar zoals je al zegt, we zitten komende zomer op rozen lijkt me.
    Mwah, 30 miljoen voor een middenvelder krijgt PSV niet vaak. Bij Sangare lukte dat omdat dat een middenvelder is die bij uitstek met zijn fysiek en loopvermogen in de PL past, waar toch het grote geld vandaan komt. Veerman heeft in de grote wedstrijden, vooral internationaal dan, nog te weinig indruk gemaakt. Hij is ook 'al' 25, dus de hij staat ook niet meer in de markt als een toptalent. De echte topclubs zullen niet voor hem komen. Verwacht clubs als Atalanta, Lazio, misschien Milan, Leipzig en hoogstens iets als Dortmund die in de markt voor hem zullen zijn. Dergelijke clubs betalen niet zo snel 30m voor een middenvelder. Met nog 2 jaar contract in de zomer zal PSV dat ook niet vragen denk ik. 15 is wel wat laag, maar het zal dan eerder dichter bij de 20 als de 30 zitten. Maar dat is mijn inschatting. Uiteindelijk blijft het altijd wat de gek er voor over heeft.
    Zo is het. Laten we hopen dat Veerman het ook in de Europese wedstrijden het op de heupen krijgt, voor zichzelf en zijn omgeving en voor ons, PSV en zijn toekomstige transfersom.
    DeEintovenaar
    Nationale topspeler

Ik vind de schatting 15-30 miljoen wel heel erg breed overigens. Dat is alsof ik zou zeggen dat ik 450.000 - 900.000 voor een huis zou kunnen betalen haha.
  • These users thanked the author DeEintovenaar for the post (total 2):
    Smeets14ShovingNE2
    Ittot
    Internationale topspeler

Tsja als vd Beek 50m oplevert kan je dat eigenlijk ook voor Veerman vragen. CL ervaring, Nederlands international en waanzinnige stats. Ook in de CL prima. Helemaal als we een ronde door komen.

Maar goed realistisch gezien zal het 25 a 35m worden.
    CZ_Code
    Nationale topspeler

Als je dan dus Bakayoko, Veerman, en al je brandhout kwijtraakt, krijg je ook wel weer een aardig boodschappenlijstje.

- Nieuwe parel, het liefst 2, voor de vleugels om klaar te stomen voor later.
    - Een nieuwe 8 of backup 8 indien ze Saibari daar willen neerzetten.
    - Een echte CV om Ramalho te doen vergeten.
    - Een backup 6, alhoewel ik er vanuit ga dat die in de winter komt. Maar anders in de zomer dus.
    - Drommel gaat toch echt weg lijkt me, die moet zelf ook ergens willen keepen. Nieuwe 2e doelman.
    - Kijken welke huurspelers we definitief overnemen, ik vul Dest maar gewoon alvast in. Tillman hangt er echt een beetje vanaf wat er nog meer in de markt mogelijk is.

En dan is dit nog zonder mogelijk vertrek Bosca en Teze.
    Massimo
    Legende

Zolang het niet om PL gaat, zal het bedrag lager zijn. Ik verwacht bij Veerman eerder een bedrag van richting de 20 miljoen en als het meezit met wat bonussen eventueel maximaal richting de 25 miljoen. Een beetje vergelijkbaar zoals Reijnders afgelopen zomer naar Milan. Veerman heeft het ook niet echt laten zien in de CL. De thuiswedstrijd tegen Lens vond ik pas zijn eerste aardige wedstrijd.
    CZ_Code
    Nationale topspeler

Massimo wrote: 19 Nov 2023, 19:00 Zolang het niet om PL gaat, zal het bedrag lager zijn. Ik verwacht bij Veerman eerder een bedrag van richting de 20 miljoen en als het meezit met wat bonussen eventueel maximaal richting de 25 miljoen. Een beetje vergelijkbaar zoals Reijnders afgelopen zomer naar Milan. Veerman heeft het ook niet echt laten zien in de CL. De thuiswedstrijd tegen Lens vond ik pas zijn eerste aardige wedstrijd.
    Maar wat had Reijnders meer gedaan dan? Die speelden 2 niveau’s lager in de Conf League. Veerman speelt in de ED beter dan Reijnders en heeft nu CL ervaring, alhoewel niet altijd even goed.
    TheSyb
    Nationale topspeler
    Clubvoorkeur: PSV (duh)

Massimo wrote: 19 Nov 2023, 19:00 Zolang het niet om PL gaat, zal het bedrag lager zijn. Ik verwacht bij Veerman eerder een bedrag van richting de 20 miljoen en als het meezit met wat bonussen eventueel maximaal richting de 25 miljoen. Een beetje vergelijkbaar zoals Reijnders afgelopen zomer naar Milan. Veerman heeft het ook niet echt laten zien in de CL. De thuiswedstrijd tegen Lens vond ik pas zijn eerste aardige wedstrijd.
    Veerman was dan wel weer bijvoorbeeld briljant vorig jaar thuis tegen Arsenal, is een aantal jaar op rij al een van de beste middenvelders in de competitie en international. Reijnders had een echt goed jaar en speelde nooit hoger dan ECL.

Een bedrag vergelijkbaar met de 19 miljoen van Reijnders zou ik ergens teleurstellend vinden, zeker omdat we in een positie zijn dat we niet hoeven te verkopen voor financiële reden (met het idee dat we de top 2 wel halen).

Dan lijkt me het bedrag eerder richting de 30-35 miljoen te gaan dan rond die 19 miljoen van Reijnders. Veerman staat er internationaal ook niet verkeerd op, zijn statistieken zijn bizar en dat zien clubs ook wel.
    Massimo
    Legende

CZ_Code wrote: 19 Nov 2023, 19:25
    Maar wat had Reijnders meer gedaan dan? Die speelden 2 niveau’s lager in de Conf League. Veerman speelt in de ED beter dan Reijnders en heeft nu CL ervaring, alhoewel niet altijd even goed.
    Reijnders was vorig seizoen de beste speler van AZ en heeft zich laten zien tegen Lazio en West Ham.

- Welke clubs zijn concreet voor Veerman tot nu toe geweest?
    - Wat voor transfersommen leggen dit soort clubs neer?
    - Hoeveel werden de laatste jaren voor dit soort spelers betaald?

PSV kreeg vorig seizoen pas op de laatste dag van de transferwindow Sangaré verkocht die zich internationaal had laten zien en die fysiek bepaalde eigenschappen heeft wat hem voor de PL een interessante speler maakt. En dat is de competitie waar veel geld wordt neergelegd. Een groot verschil met de andere grote competities waar ze alleen voor de echt grote talenten en toppers grof willen betalen. Kijk eens wat er wordt betaald in de categorieën daaronder? Kijk eens naar de clubs waar Bakayoko al is aan gelinkt, waaronder meerdere PL clubs en met zijn huidige ontwikkeling wellicht zelfs grotere clubs dan tot nu toe. Voor zo'n speler kan je doorgaans veel meer krijgen.

Beantwoord eens mijn bovenstaande drie vragen en kom daarna maar eens waarom en welke categorie clubs komende zomer bereid zullen zijn flink meer dan 25 miljoen voor Veerman te willen betalen?
  • These users thanked the author Massimo for the post:
    ParkJiSung
    D'n Berry
    Veelbelovend talent

Massimo wrote: 19 Nov 2023, 20:17
    CZ_Code wrote: 19 Nov 2023, 19:25

Reijnders was vorig seizoen de beste speler van AZ en heeft zich laten zien tegen Lazio en West Ham.

- Welke clubs zijn concreet voor Veerman tot nu toe geweest?
    - Wat voor transfersommen leggen dit soort clubs neer?
    - Hoeveel werden de laatste jaren voor dit soort spelers betaald?

PSV kreeg vorig seizoen pas op de laatste dag van de transferwindow Sangaré verkocht die zich internationaal had laten zien en die fysiek bepaalde eigenschappen heeft wat hem voor de PL een interessante speler maakt. En dat is de competitie waar veel geld wordt neergelegd. Een groot verschil met de andere grote competities waar ze alleen voor de echt grote talenten en toppers grof willen betalen. Kijk eens wat er wordt betaald in de categorieën daaronder? Kijk eens naar de clubs waar Bakayoko al is aan gelinkt, waaronder meerdere PL clubs en met zijn huidige ontwikkeling wellicht zelfs grotere clubs dan tot nu toe. Voor zo'n speler kan je doorgaans veel meer krijgen.

Beantwoord eens mijn bovenstaande drie vragen en kom daarna maar eens waarom en welke categorie clubs komende zomer bereid zullen zijn flink meer dan 25 miljoen voor Veerman te willen betalen?
    Je hebt uiteraard helemaal gelijk, @Massimo. Voor velen hier is het blijkbaar nogal moeilijk om de wens niet de vader van de gedachte te laten zijn. Een speler als Veerman heeft duidelijk uitstekende kwaliteiten, maar mist ook juist die dingen die de prijs echt kunnen opdrijven.

Het is niet eens zo gek om te stellen dat een speler als Hato vandaag al even veel, of zelfs meer, waard is als Veerman. Dan roept men hier weer van: wat heeft Hato nou laten zien? Maar zo werkt het niet. Marktprijs is niet iets wat je verdient door maar genoeg dingetjes te verzamelen ofzo. Wat had Bakayoko nou eigenlijk laten zien deze zomer? En toch werd voor hem al ongeveer twee keer zoveel geboden als we mogen hopen voor Veerman te krijgen.

Hato is linkspoot, is al op zijn 17e geselecteerd voor Oranje, heeft (nu nog) de potentie om enorm door te groeien, plus krijgt de Ajax premie wat ongeveer een 1,5 multiplier is. Kunnen wij allemaal stom vinden, maar zo werkt het gewoon. Daarom is Ajax ook niet écht in de financiële problemen, want ze gooien er altijd weer zo’n uitgaande belachelijke transfer uit. Maar dat is off-topic
  • These users thanked the author D'n Berry for the post:
    Menno1
    ShovingNE2
    Site Admin

PSV supporters zijn echt een ster in het downplayen van eigen spelers.

Aan de andere kant: als je de topics van Lang, Schouten, Dest en Chucky leest: dat was ook maar matig enthousiasme toen ze kwamen

Kortom: we doen hier allemaal wijs en belezen, maar gemiddeld genomen hebben we echt de ballen verstand van transfers. :lol:
  • These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
    Weetikveel
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Thijs
    Lid van verdienste
    Rol: Organisator Prediction League
    Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

ShovingNE2 wrote: 19 Nov 2023, 21:14 PSV supporters zijn echt een ster in het downplayen van eigen spelers.

Aan de andere kant: als je de topics van Lang, Schouten, Dest en Chucky leest: dat was ook maar matig enthousiasme toen ze kwamen

Kortom: we doen hier allemaal wijs en belezen, maar gemiddeld genomen hebben we echt de ballen verstand van transfers. :lol:
    Of de rest van de voetbalwereld heeft de ballen verstand ervan… lijkt me waarschijnlijker…
    ShovingNE2
    Site Admin

Sluit ik niet uit. Maar de inkomende transfers die ik noemde zijn erg goed gebleken. Een enkeling zelfs meer dan fantastisch.

Als we een poll hadden gemaakt waren er drie niet gekomen
    AddoCultheld
    Internationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 19 Nov 2023, 21:18 Sluit ik niet uit. Maar de inkomende transfers die ik noemde zijn erg goed gebleken. Een enkeling zelfs meer dan fantastisch.

Zowel Schouten , Lozano en Lang werden enthousiast binnengehaald door 80 a 85% van de forumleden hier. Toch knap hoe jij weer een heel ander perspectief kan schetsen over andere forumleden.
    D'n Berry
    Veelbelovend talent

ShovingNE2 wrote: 19 Nov 2023, 21:18 Sluit ik niet uit. Maar de inkomende transfers die ik noemde zijn erg goed gebleken. Een enkeling zelfs meer dan fantastisch.

Het inschatten of iemand door kan groeien is wel even wat anders dan het inschatten hoe clubs spelers waarderen. Dat laatste kun je namelijk gewoon staven met feiten en track records enzo. Appels en peren.

En wie is hier Veerman aan het downplayen? Ik vind het een geweldige voetballer voor PSV. Ik ben het alleen met Massimo eens dat hij geen enorme transfer klapper gaat maken. Kan toch?
    ruuddevil
    Legende

Ik schat de waarde van de selectie op zo’n 200 mln. Zonder de huurlingen uiteraard (al zou je daar met de 2 waarbij we een optie hebben iets kunnen meerekenen).
    ComeOnPSV
    Vedette

Ik denk dat komende zomer Bakayoko, Veerman en Teze vertrekken als grootste vertrekkers.
    Daar haal je zo'n 80-90 miljoen mee op
  • These users thanked the author ComeOnPSV for the post:
    Ardbeg
    Ardbeg
    Mister PSV

ComeOnPSV wrote: 19 Nov 2023, 22:49 Ik denk dat komende zomer Bakayoko, Veerman en Teze vertrekken als grootste vertrekkers.
    Daar kun je een flinke kwaliteitsinjectie mee realiseren. De vervanger van B is er al.
    ShovingNE2
    Site Admin

AddoCultheld wrote: 19 Nov 2023, 21:26Zowel Schouten , Lozano en Lang werden enthousiast binnengehaald door 80 a 85% van de forumleden hier. Toch knap hoe jij weer een heel ander perspectief kan schetsen over andere forumleden.
    In aanloop naar de transfers na de eerste serieuze geruchten weet ik niet of dat 80-85% hoor. Schouten en Lozano waren te duur en zouden volledig worden afgeschreven. En voor Lang gingen de handen al helemaal niet op elkaar vanwege vermeend slechte attitude.

edit: even teruggekeken. Die discussie in het Schouten topic was er zeker in het begin. Lozano kwam pas na zijn komst inderdaad. Maar in eerste instantie dachten we dat het de vervanger van Bakayoko zou zijn. Voor Noa Lang hoef ik niet terug te kijken. Die discussies kan ik mij nog wel goed herinneren. Waren best heftig soms zelfs.
  • These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
    AddoCultheld
    Standbeeld
    Mister PSV

ComeOnPSV wrote: 19 Nov 2023, 22:49 Ik denk dat komende zomer Bakayoko, Veerman en Teze vertrekken als grootste vertrekkers.
    Drommel, Peersman, Obispo en Oppegard zullen de overige vertrekkers zijn denk ik. Vertessen heeft zijn eigen rol, maar de vraag is of hij zelf meer wil dan dat. Mocht dat laatste het geval zijn, dan zal ook hij vertrekken. Van Ramalho, Sambo en Babadi lopen de contracten af aankomende zomer. Dus die zouden we deze winter nog kunnen verkopen.
    TomPSV023
    Meervoudig international
    Favoriete speler: Messi

Ik weet niet of het haalbaar is omdat meerdere grote clubs interesse hebben, maar zou deze man niet wat zijn? Hij werd aangeraden door een aantal Roemeense collega's op het werk, maar wat een ongelofelijke beer is dat zeg. Ook een van de redenen dat Roemenie naar het EK gaat.

https://www.transfermarkt.nl/radu-dragu ... ler/568559
    Sensation
    Lid scoutingsteam
    Clubvoorkeur: Ja

TomPSV023 wrote: 20 Nov 2023, 09:06 Ik weet niet of het haalbaar is omdat meerdere grote clubs interesse hebben, maar zou deze man niet wat zijn? Hij werd aangeraden door een aantal Roemeense collega's op het werk, maar wat een ongelofelijke beer is dat zeg. Ook een van de redenen dat Roemenie naar het EK gaat.

https://www.transfermarkt.nl/radu-dragu ... ler/568559
    Zou zeker een sterke speler zijn, twijfel wel over zijn haalbaarheid want is deze zomer naar Genoa gegaan voor 5,5mil en die zijn er niet vies van om spelers voor 20+mil te verkopen. Wel eentje om in de gaten te houden als de topclubs gaan liggen slapen, je weet nooit wanneer zo'n speler opeens haalbaar is ;)
    psvgouda
    Vedette
    Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
    Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Hebben we in ieder geval al vast een liedje voor:
    Mai-ia-hi
    Mai-ia-hu
    Mai-ia-ha
    Mai-ia-ha-ha
  • These users thanked the author psvgouda for the post (total 2):
    DadOfFourTomPSV023
    ShovingNE2
    Site Admin

Is het een idee om een apart topic te maken voor de verbouwing selectie richting seizoen 24/25? Dat we geruchten enerzijds en wensenlijstjes en mogelijke vertrekkers uit elkaar houden?
    Ardbeg
    Mister PSV

ShovingNE2 wrote: 20 Nov 2023, 10:33 Is het een idee om een apart topic te maken voor de verbouwing selectie richting seizoen 24/25? Dat we geruchten enerzijds en wensenlijstjes en mogelijke vertrekkers uit elkaar houden?
    Wensenlijstjes in Interessante Spelers en in/uitgaande transfers hier zou toch wel overzichtelijk genoeg moeten zijn, toch?
    Post Reply