Maar kun je dan ook toelichten waarop je het inhoudelijk baseert? Alle statistieken wetende en zo?
Johan Bakayoko
-
- Meervoudig international
- Clubvoorkeur: PSV
Wout Weghorst z’n statistieken in het NL elftal zijn ook top, maar dat maakt hem nog geen topspeler.Ardbeg wrote: ↑19 Nov 2023, 22:02Maar kun je dan ook toelichten waarop je het inhoudelijk baseert? Alle statistieken wetende en zo?Søren wrote: Niet “vreemd”, gewoon een andere mening, that’s all…
Maar de tijd zal het leren, geen probleem mee als blijkt dat ik het verkeerd gezien heb.
Ik hoop het zelfs voor hem…
Baka is wat mij betreft, maar daar mag jij anders over denken, gewoon een niveautje minder dan bv Madueke, Malen, Memphis, Gakpo.
En dus verwacht ik dat ie het net niet gaat redden bij de Europese subtop, en dat ie na PSV vrij snel in de vergetelheid gaat raken, zoals zoveel andere supertalenten.
Neemt niet weg dat het een prima speler is voor PSV, een leuke gast is, en ik ook zeker verwacht dat ie een hele mooie transfer gaat maken.
Ik vind nothingham forrest, brentford, fullham, Everton ook geen Europese subtop, en zeker niet beter dan PSV, dus denk ik dat PSV wel zo ongeveer zijn plafond is.
Inhoudelijk vind ik dat hij niet fijngevoelig genoeg is met de bal, te weinig spelinzicht heeft, wild is, te veel balverlies lijdt, svhijnverdedigen, en vooral dat ie te vaak terugdraait en teruguitspeelt, omdat ie het gewoon niet meer weet.
Dat laatste is het meest ergerlijke want als hij aan de bal komt is heel het elftal in voorwaartse beweging, als er dan balverlies wordt geleden staat iedereen voor de bal, en wordt het dus gelijk gevaarlijk.
Hij brengt daarmee het team in de problemen.
Daarnaast haalt ie daarmee continue de angel uit de aanval, als ie naar voren speelt/beweegt als ie aan de bal komt staat het elftal in aanvallend opzicht achter de bal, en de tegenstander grotendeels voor de bal, wat zeer gevaarlijk is en tot kansen leidt.
Als hij terugdraait, en speelt, staat heel het elftal in aanvallend opzicht voor de bal, en de tegenpartij ondertussen achter de bal, wat het veel lastiger maakt om er doorheen te spelen.
Sommige zaken zijn nog te verbeteren omdat ie nog jong is, maar fijngevoeligheid aan de bal, spelinzicht, en het vaak gewoon “niet meer weten”, zijn zaken die hem in de Europese subtop in de weg gaan zitten ben ik bang.
En zoals eerder aangegeven, de ED is een speeltuin voor aanvallers, hij speelt ook nog eens in het beste team, en het meest aanvallende team.
Me dunkt dat je dan goeie statistieken kan overleggen.
En als het een keer niet lukt komt er wel weer een nieuwe kans, maar dat werkt in de Europese subtop net ff anders ben ik bang.
- These users thanked the author Søren for the post:
- LeandroBonfim
-
- Nationale topspeler
Je wordt niet zomaar basisspeler bij België. En de Eredivisie mag dan een speeltuin zijn, Baka creëert wel de meeste kansen van alle buitenspelers in die Eredivisie. Los daarvan overlegt hij ook uitstekende statistieken in de CL en dat is het allerhoogste niveau waarop je als clubvoetballer kunt uitblinken.
Baka gaat het zeker verder schoppen dan Bergwijn en Noni, daar ben ik van overtuigd. Misschien zelfs wel verder dan Cody, want vergeet niet dat Baka pas aan zijn tweede seizoen op het hoogste niveau bezig is en nu al een absoluut statistiekenmonster is.
Baka gaat het zeker verder schoppen dan Bergwijn en Noni, daar ben ik van overtuigd. Misschien zelfs wel verder dan Cody, want vergeet niet dat Baka pas aan zijn tweede seizoen op het hoogste niveau bezig is en nu al een absoluut statistiekenmonster is.
-
Ik oordeel niet, ik leg netjes uit dat ik in hem niet het supertalent zie wat velen hier wel in hem zien.
Tis een forum, we mogen van mening verschillen…
De tijd zal het allemaal leren.
Niet nodig om mensen met een andere mening uit te lachen, of zoals ruuddevil mensen beledigen of kleineren.
Wat ik in Veerman zie, of Dest, of Pepi, of Saibari, zien anderen dan weer niet, en zo hebben we allemaal onze voorkeuren.
- Ardbeg
- Mister PSV
Ik lach je niet uit, ik denk dat je mening onjuist is. Het is echter je goed recht om die mening te hebben.Søren wrote: ↑19 Nov 2023, 23:30Ik oordeel niet, ik leg netjes uit dat ik in hem niet het supertalent zie wat velen hier wel in hem zien.
Tis een forum, we mogen van mening verschillen…
De tijd zal het allemaal leren.
Niet nodig om mensen met een andere mening uit te lachen, of zoals ruuddevil mensen beledigen of kleineren.
Wat ik in Veerman zie, of Dest, of Pepi, of Saibari, zien anderen dan weer niet, en zo hebben we allemaal onze voorkeuren.
-
Nee, je lacht me wel uit, gezien je emoticon bij m’n post.
Een mening onjuist?, die kende ik nog niet…
- Ardbeg
- Mister PSV
Ik zeg net dat ik je niet uit lach. Ik vind het echter wel grappig wat je vindt, vandaar de smiley. Je mag vanalles vinden over Bakayoko maar als ik denk dat wat jij er van vindt feitelijk onjuist is, dan zul je het daar mee moeten doen.
Een mening kan feitelijk onjuist zijn. Als feiten gereduceerd worden tot 'ook maar een mening' zoals je eerder mbt statistieken deed (letterlijk gemeten data vs. "Ik zie het niet in wedstrijden"), geldt immers evenzeer: Meningen kunnen onjuist zijn. Verder laat ik het er bij.
- MC Hammer
- International
Geen idee waar Baka's plafond ligt, hij speelt nu ook beter dan ik een jaar geleden voor mogelijk had gehouden. Als hij de Ruud-route pakt en steeds beter wordt, is hij met 25 de beste buitenspeler van Europa.
Ik snap Søren wel een beetje. Neem Robben, de beste buitenspeler die we deze eeuw gehad hebben, die was meer dominant op jongere leeftijd.
Nu was Robben een uniek talent, maar ik vind wereldtop wel het minste waar PSV naar moet streven.
Ik snap Søren wel een beetje. Neem Robben, de beste buitenspeler die we deze eeuw gehad hebben, die was meer dominant op jongere leeftijd.
Nu was Robben een uniek talent, maar ik vind wereldtop wel het minste waar PSV naar moet streven.
Hammertime!
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Ik denk wel dat Bakayoko een goede speler is en er is een kans dat hij bij ons nog beter en/of stabieler wordt. Maar tegelijk denk ik wel dat hij op dit moment nog vervangbaar is. Buiten het feit dat we met Lang en Lozano nog prima spelers hebben zou je zeggen dat er toch een back up rechtsbuiten te vinden moet zijn in de range Schouten/Pepi/Lang.
Maar uiteraard alleen als je geen nee kan zeggen tegen een bod wat weer een nieuw record moet worden.
Tegelijkertijd kan ik me niet voorstellen dat PSV gaat verkopen in de winter. Brands en Earnie zijn beide fel tegenstander van shoppen in de winterstop.
Maar uiteraard alleen als je geen nee kan zeggen tegen een bod wat weer een nieuw record moet worden.
Tegelijkertijd kan ik me niet voorstellen dat PSV gaat verkopen in de winter. Brands en Earnie zijn beide fel tegenstander van shoppen in de winterstop.
-
- Bankzitter
Waarom doe je zo bijdehand altijd? Je reageert op een post die serieus is bedoeld met een lach emoji. Dat is echt niet anders uit te leggen dan dat je zijn mening uitlacht. Het is wel weer typisch jou om dat dan niet toe te geven. Je bent echt extreem passief agressief.Ardbeg wrote: ↑19 Nov 2023, 23:57Ik zeg net dat ik je niet uit lach. Ik vind het echter wel grappig wat je vindt, vandaar de smiley. Je mag vanalles vinden over Bakayoko maar als ik denk dat wat jij er van vindt feitelijk onjuist is, dan zul je het daar mee moeten doen.
Een mening kan feitelijk onjuist zijn. Als feiten gereduceerd worden tot 'ook maar een mening' zoals je eerder mbt statistieken deed (letterlijk gemeten data vs. "Ik zie het niet in wedstrijden"), geldt immers evenzeer: Meningen kunnen onjuist zijn. Verder laat ik het er bij.
- ruuddevil
- Legende
We gaan deze winter echt geen spelers verkopen. Al bieden ze 60 mln voor Baka, ze komen in de zomer maar terug. We hebben het geld niet nodig en spelen voor de prijzen.
- These users thanked the author ruuddevil for the post (total 2):
- milansandro • MC Hammer
- mr.top
- Internationale topspeler
Geen idee hoedanig je hier al meeleest. Maar als Ardbeg iemand afzeikt gaat hij een stuk verder dan nu.Pijltje wrote: ↑20 Nov 2023, 08:24Waarom doe je zo bijdehand altijd? Je reageert op een post die serieus is bedoeld met een lach emoji. Dat is echt niet anders uit te leggen dan dat je zijn mening uitlacht. Het is wel weer typisch jou om dat dan niet toe te geven. Je bent echt extreem passief agressief.Ardbeg wrote: ↑19 Nov 2023, 23:57
Ik zeg net dat ik je niet uit lach. Ik vind het echter wel grappig wat je vindt, vandaar de smiley. Je mag vanalles vinden over Bakayoko maar als ik denk dat wat jij er van vindt feitelijk onjuist is, dan zul je het daar mee moeten doen.
Voor zijn doen is hij extreem genuanceerd.
- 29.04.2007
- Nationale topspeler
Ben het zeker niet altijd met Søren eens en ook niet altijd op de manier waarop hij zijn berichten schrijft, maar hier doet hij niks anders dan op een nette manier zijn mening geven en als er gevraagd wordt om argumenten, onderbouwt hij het ook nog eens prima. En in dit geval ben ik het overigens met hem eens, ook inhoudelijk.
- These users thanked the author 29.04.2007 for the post (total 3):
- Søren • SKERLA • 10. Nilis
- Ardbeg
- Mister PSV
Dat is ook je goed recht om dat te vinden. Ik vind het gewoon nogal kort door de bocht om al de mening te hebben dat hij het PSV niveau niet gaat ontstijgen op het moment dat hij op zijn 20e deze rol al moet pakken, maar wel al dergelijke cijfers neer legt. Ik snap dat niet hoe je aan de ene kant bepaalde aspecten van Veerman zo kan verdoezelen en hem een top, top, top level player noemt, terwijl ook hij bepaalde tekortkomingen heeft die meermaals PSV in de problemen heeft gebracht. Bij een jongen van 20 vind ik het dan al snel vrij onvergeeflijk beoordeeld. Ik ben fan van beide spelers maar ik kan dat dan niet volgen. Da's alles.
Last edited by Ardbeg on 20 Nov 2023, 10:41, edited 9 times in total.
- These users thanked the author Ardbeg for the post (total 2):
- Franciscus • JoJo
-
- Clubvoorkeur: v.v. UNA
Dat maakt de discussievorm nog steeds niet prettig.mr.top wrote: ↑20 Nov 2023, 10:07Geen idee hoedanig je hier al meeleest. Maar als Ardbeg iemand afzeikt gaat hij een stuk verder dan nu.Pijltje wrote: ↑20 Nov 2023, 08:24
Waarom doe je zo bijdehand altijd? Je reageert op een post die serieus is bedoeld met een lach emoji. Dat is echt niet anders uit te leggen dan dat je zijn mening uitlacht. Het is wel weer typisch jou om dat dan niet toe te geven. Je bent echt extreem passief agressief.
Voor zijn doen is hij extreem genuanceerd.
-
- Lid scoutingsteam
Netjes zeker, maar de argumenten zijn niet geweldig en soms zelfs gewoon onjuist. Bovendien moet je alles in de juiste context plaatsen, namelijk die van een 20-jarige speler die er net pas een seizoen echt bij zit.29.04.2007 wrote: ↑20 Nov 2023, 10:13 Ben het zeker niet altijd met @Søren eens en ook niet altijd op de manier waarop hij zijn berichten schrijft, maar hier doet hij niks anders dan op een nette manier zijn mening geven en als er gevraagd wordt om argumenten, onderbouwt hij het ook nog eens prima. En in dit geval ben ik het overigens met hem eens, ook inhoudelijk.
- Geissbock
- Bankzitter
-
- Nationale topspeler
Is dat het hoogste ooit voor een PSV-talent?Geissbock wrote: ↑20 Nov 2023, 15:54 Het is hier onder de radar gebleven, maar Johan werd afgelopen vrijdag 12de in de Golden Boy verkiezing. Ricardo Pepi eindigde trouwens 47ste.
https://www.europeangoldenboy.com/golden-boy-index/
- Persepolis
- Vedette
het nr 3 van dit jaar heeft wel de helft van het jaar voor PSV gespeeld Malen werd ook een paar jaar geleden 10e volgens mij.René1978 wrote: ↑20 Nov 2023, 17:05Is dat het hoogste ooit voor een PSV-talent?Geissbock wrote: ↑20 Nov 2023, 15:54 Het is hier onder de radar gebleven, maar Johan werd afgelopen vrijdag 12de in de Golden Boy verkiezing. Ricardo Pepi eindigde trouwens 47ste.
https://www.europeangoldenboy.com/golden-boy-index/
- Franciscus
- Nationale topspeler
- Favoriete speler: Mauro Jr
De goddelijke Rensch werd 32e, nog voor HatoPersepolis wrote: ↑20 Nov 2023, 17:54het nr 3 van dit jaar heeft wel de helft van het jaar voor PSV gespeeld Malen werd ook een paar jaar geleden 10e volgens mij.
-
- Nationale topspeler
-
En hier de belangrijkste punten daaruit:
Conclusie: als hij ook nog vaker voor het doel weet op te duiken, wordt dat gewoon 100 miljoen+....In de Eredivisie zijn de statistieken van Bakayoko op drie vlakken nu al uitzonderlijk.
1. DRIBBELEN
Bakayoko domineert tegenstanders in een-tegen-een-duels. De Belg beschikt over de explosiviteit om razendsnel te versnellen of van richting te veranderen. Hoewel lang niet alle passeeracties van Bakayoko slagen, is hij een voortdurende bron van dreiging. Per volledige wedstrijd gaat hij circa zeven keer een dribbel aan.
...
Bakayoko en Lang zijn de aanvallers die – gecorrigeerd voor speelminuten – het vaakst dit soort acties - carries - maken in de Eredivisie. Dat doen zij beiden 22 keer per volledige wedstrijd. Gemiddeld rukt Bakayoko daarbij meer dan zes meter op richting het vijandelijke doel.
De rechtsvoor van PSV is bovendien de speler die in de Eredivisie het meeste doelgevaar gesticht heeft vanuit een carry.
2. GEVAARLIJKE ZONES BEREIKEN
De dreiging van Bakayoko brengt nuttige neveneffecten met zich mee. Tegenstanders offeren vaak dubbele dekking aan de Belg op. Dat betekent dat hij ploeggenoten kan bereiken op aantrekkelijke posities.
Omgerekend naar speeltijd bereikt Bakayoko van alle aanvallers het vaakst een ploeggenoot in het laatste derde van het veld. Dat doet de dribbelaar ruim twintig keer per wedstrijd, waarmee hij spelers als Steven Berghuis, Lang en Steven Bergwijn achter zich laat.
3. KANSEN CREËREN
Bakayoko bereikt niet alleen ploeggenoten in het laatste gedeelte van het veld. Hij creëert ook volop mogelijkheden voor PSV. In de competitie heeft hij al zes assists gegeven. Alleen Veerman (7) haalt een nog hoger aantal.
....
Bakayoko en landgenoot Jérémy Doku zijn in de zeven sterkste competities de enige aanvallers die zowel qua carries, dribbels als assists bij de beste twee procent op hun positie horen. Dit soort statistieken demonstreren dat de rechtsvoor van PSV een datamonster is, die op verschillende gebieden uitblinkt.
.....
De duidelijke lacune in het spel van Bakayoko zit op het vlak dat Lukaku aanstipt: hij moet zijn acties ook via schoten gaan koppelen aan rendement. Veelzeggend is dat landgenoot Yorbe Vertessen (3) dit Eredivisie-seizoen vaker gescoord heeft dan Bakayoko, die bijna zes uur langer op het veld stond. Het grootste probleem van de rechtsvoor is dat hij te weinig opduikt op de posities waar doelpunten gemaakt worden. Hij heeft dit seizoen bijvoorbeeld pas één keer geschoten van binnen het vijfmetergebied.