Interessante spelers

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
VTheMan
Meervoudig international
Posts: 1077
Joined: 24 Jun 2022, 15:13
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Bakayoko
FOOTB_REM_S: No

Kan hij ook op de plek van Til? Hij heeft i.i.g. dezelfde celebration!
Rigo
Bankzitter
Posts: 266
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
FOOTB_REM_S: No

Zou mooi zijn als er in de zomer een potje is voor talenten zoals Redondo, Martinez en bv Bergvall.
Massimo
Legende
Posts: 13814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Rigo wrote: 24 Nov 2023, 13:41 Zou mooi zijn als er in de zomer een potje is voor talenten zoals Redondo, Martinez en bv Bergvall.
Dat moet inderdaad de volgende stap gaan worden.
These users thanked the author Massimo for the post (total 2):
YkhimVoormalig KG
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 23 Nov 2023, 13:20 Maxence Lacroix



Leeftijd: 23
Club: Wolfsburg
Positie: RCB
Land: Frankrijk

Met een lengte van 190 cm en een gewicht van 88 kg heeft Lacroix de lichaamsbouw om alles aan te kunnen wat het topvoetbal hem te bieden heeft, maar afgelopen jaar begon met een schouderblessure waardoor hij er 70 dagen uitgelegen heeft (4 wedstrijden). Het is een fysiek sterke speler die zijn lengte mee heeft maar verrassend genoeg voor zijn fysiek in 20/21 ook een van de snelste spelers in de Bundesliga was.

Hij klokte in 2020/21 de vierde hoogste snelheid van alle spelers in Duitsland met een snelheid van 35,75 km/u , met alleen Jeremiah St. Juste, Erling Haaland en Alphonso Davies voor hem. Hij was 18e in de algemene tackle-winnende inzet met 339 , en 20e in luchtduels (90). Geen wonder dat Wolfsburg de op een na scherpste verdediging had in de Bundesliga 2020/21, waarbij hij tussen speeldagen 17 en 23 zeven keer op rij de nul hield en in totaal slechts 37 doelpunten kreeg. Met Lacroix achteraan – en goed voor een doelpunt en een assist – verzekerden de Wolves een vierde plaats en een terugkeer naar de UEFA Champions League voor het eerst sinds 2015.




Lacroix is ​​een centrale verdediger die eerder van de 'lange en magere' variant is dan van de 'grote en logge' variant. Hij heeft een zekere gratie aan de bal die doet denken aan voormalig Manchester United-verdediger Rio Ferdinand in zijn beste jaren. Op dezelfde manier kan hij uit de verdediging glijden en een voorwaartse pass naar een teamgenoot kiezen, maar zijn elegantie maskeert een stalen wil om te winnen en een gezonde agressie. In 2020/21 behoorde hij bijvoorbeeld tot de top 30 spelers in de competitie wat betreft nauwkeurigheid van de passing (87 procent), terwijl hij ook als beste uit de bus kwam met een indrukwekkende 59 procent van zijn tackles.

Hieronder zien we een grafiek met alle Bundesliga-verdedigers met 900 minuten of meer gespeeld. Het toont zowel het aantal pressies dat ze per 90 uitoefenen als het aantal tackles en onderscheppingen dat ze per 90 maken. Hoe donkerder de cirkel, hoe succesvoller ze zijn met hun pressie.



Lacroix is aan de bal een comfortabele passer van de bal en kan vaak progressieve passes vinden door de lijnen te doorbreken. Bij Wolfsburg heeft hij niet per se een cruciale rol in de opbouw maar het is wel fijn dat hij er comfortabel in is. Vanuit die minder cruciale rol leverde hij nog steeds een goede bijdrage met 3,7 progressieve passes per 90.

Hier is een radar die laat zien welke passes Lacroix heeft gemaakt en naar welke spelers. Het is duidelijk dat Lacroix, hoewel hij redelijk veilig is in balbezit en vooral voor zijn vleugelverdediger en Brooks speelt, ook een zeer bekwame passer is en graag in de halve ruimte speelt, meestal tegen de vleugelspeler.



Er is al een tijd sluimerende interesse maar niemand heeft toegehapt. Misschien dat het door zijn blessure komt (waarvan hij nu hersteld is. Hij heeft tevens verder geen rare en terugkerende blessurehistorie). De connectie met Oli op vlak van taal kan ook een toegevoegde waarde zijn ;) Benieuwd wat jullie van hem vinden op basis van de beelden. Lijkt mij zeer geschikt voor Boszball.

Al jaren, van een geweldig talent uit het niets een enorm betrouwbare en kwaliteits verdediger geworden in de Bundesliga. Ik denk het dat hij haalbaar is, toch als ze hem kunnen halen, meteen doen.
These users thanked the author Voormalig KG for the post:
Ardbeg
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Rigo wrote: 24 Nov 2023, 13:41 Zou mooi zijn als er in de zomer een potje is voor talenten zoals Redondo, Martinez en bv Bergvall.
Daar is/was die talent pool toch voor? 🤔
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Als we dan geld willen investeren in grote, jonge talenten: De 16 jarige Sverre Nypan van Rosenborg. Doet mij een beetje aan Xavi denken, niet de grootste speler maar doet fysiek gewoon prima mee (door vooral slim zijn lichaam te gebruiken), schuwt het verdedigende werk absoluut niet maar blinkt uit in zijn spelinzicht, slimme passing en het gemak waarmee hij spelers passeert.

https://footballtalentscout.net/2023/09 ... rre-nypan/
These users thanked the author Sensation for the post (total 7):
LeandroBonfimYkhimTijnDSQ2DaveBRen HöekM.Delgado
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Volgens transfermarkt heeft Leicester interesse in Lucas Beraldo, dan moet hij voor ons toch ook makkelijk haalbaar zijn deze winter?
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

RV1913 wrote: 07 Dec 2023, 14:01 Volgens transfermarkt heeft Leicester interesse in Lucas Beraldo, dan moet hij voor ons toch ook makkelijk haalbaar zijn deze winter?
Dat hoeft helemaal niet zo te zijn, gezien de salarissen die daar betaald worden..
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

RV1913 wrote: 07 Dec 2023, 14:01 Volgens transfermarkt heeft Leicester interesse in Lucas Beraldo, dan moet hij voor ons toch ook makkelijk haalbaar zijn deze winter?
Makkelijk is het niet, maar haalbaar is 'ie wel. En hoewel hij niet goedkoop zal zijn - verre van - is dit wel een soort speler die je nu kan kopen richting de langere termijn, afhankelijk van wat Boscagli's plannen zijn. Dan kan hij het komende halfjaar achter Boscagli wennen, om vervolgens diens plek over te nemen wanneer er komende zomer een transfer plaatsvindt. Ik verwacht ook wel dat PSV hem nadrukkelijk in het vizier heeft, maar het blijft altijd afwachten hoeveel we bereid zijn te investeren in een centrumverdediger.
CZ_Code
Nationale topspeler
Posts: 1911
Joined: 25 Jun 2022, 19:42
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ykhim Heb je nog steeds contacten die betrokken zijn bij Zuid-Amerikaanse spelers? Je zegt verwacht, dus is dat dan puur je idee of omdat je wel eens met mensen praat?
User avatar
M.Delgado
Vaste waarde in elftal
Posts: 601
Joined: 04 Nov 2020, 14:41
FOOTB_REM_S: No

Sensation wrote: 06 Dec 2023, 14:59 Als we dan geld willen investeren in grote, jonge talenten: De 16 jarige Sverre Nypan van Rosenborg. Doet mij een beetje aan Xavi denken, niet de grootste speler maar doet fysiek gewoon prima mee (door vooral slim zijn lichaam te gebruiken), schuwt het verdedigende werk absoluut niet maar blinkt uit in zijn spelinzicht, slimme passing en het gemak waarmee hij spelers passeert.

https://footballtalentscout.net/2023/09 ... rre-nypan/
Pareltje hoor, ook zijn tweebenigheid mag benoemt worden. Sierlijke speler, erg goed inzicht en toch ook wel een neusje voor de goal. Zou een hele interessante en strategische aankoop zijn.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

CZ_Code wrote: 07 Dec 2023, 15:26 @Ykhim Heb je nog steeds contacten die betrokken zijn bij Zuid-Amerikaanse spelers? Je zegt verwacht, dus is dat dan puur je idee of omdat je wel eens met mensen praat?
Ik heb niks concreets opgevangen de laatste tijd hoor, maar het is een publiek geheim dat de PSV-scouts alweer een tijdje vrolijk hun rondjes doen door Zuid-Amerikaanse stadions. Als je dan kijkt naar hoe PSV speelt, wat voor type spelers PSV momenteel graag ziet en wat er richting de toekomst wellicht zou kunnen gebeuren, dan lijkt het me niet gek om te anticiperen op een vertrek van Boscagli. Dan wil je daar ook wel een voetballend sterke verdediger voor terug, lijkt me. Beraldo hoort dan ergens bovenaan de lijstjes te staan, gekeken naar z'n profiel.
These users thanked the author Ykhim for the post:
Thijs
User avatar
DSQ2
Lid 2e elftal
Posts: 155
Joined: 06 Jun 2023, 10:48
FOOTB_REM_S: No

Sensation wrote: 06 Dec 2023, 14:59 Als we dan geld willen investeren in grote, jonge talenten: De 16 jarige Sverre Nypan van Rosenborg. Doet mij een beetje aan Xavi denken, niet de grootste speler maar doet fysiek gewoon prima mee (door vooral slim zijn lichaam te gebruiken), schuwt het verdedigende werk absoluut niet maar blinkt uit in zijn spelinzicht, slimme passing en het gemak waarmee hij spelers passeert.

https://footballtalentscout.net/2023/09 ... rre-nypan/
Man city en Man utd zitten al achter hem aan lees ik op internet. Zou een stunt zijn als je zo een talent binnen kunt halen.
1913PSV.
Vaste waarde in elftal
Posts: 661
Joined: 12 Jun 2022, 18:10
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Chris Richards heeft de laatste 2 wedstrijden centraal op het middenveld gespeeld bij Palace. Iemand hem nog gevolgd? Speelt hij daar bijvoorbeeld omdat hij ook comfortabel aan de bal is?
Rigo
Bankzitter
Posts: 266
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
FOOTB_REM_S: No

1913PSV. wrote: 07 Dec 2023, 16:30 Chris Richards heeft de laatste 2 wedstrijden centraal op het middenveld gespeeld bij Palace. Iemand hem nog gevolgd? Speelt hij daar bijvoorbeeld omdat hij ook comfortabel aan de bal is?
Ik ga zaterdag kijken op selhurst park tegen onze Cody. Zal goed op hem letten ;)
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Rigo wrote: 07 Dec 2023, 17:38
1913PSV. wrote: 07 Dec 2023, 16:30 Chris Richards heeft de laatste 2 wedstrijden centraal op het middenveld gespeeld bij Palace. Iemand hem nog gevolgd? Speelt hij daar bijvoorbeeld omdat hij ook comfortabel aan de bal is?
Ik ga zaterdag kijken op selhurst park tegen onze Cody. Zal goed op hem letten ;)
Nice! Ben daar zelf enkele weken geleden geweest tegen Spurs. Sfeer was toen heel geslaagd, zal tegen Liverpool niet anders zijn. Geniet ervan!
Mikelvb
Nationale topspeler
Posts: 1867
Joined: 19 Apr 2022, 17:26
FOOTB_REM_S: No

Lees nu dat er topclubs interesse hebben in Kyanno Silva. Zijn contract loopt af (ken hem verder niet). Is dat niet wat voor ons om op de vleugels zichzelf te ontwikkelen?
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Mikelvb wrote: 07 Dec 2023, 20:18 Lees nu dat er topclubs interesse hebben in Kyanno Silva. Zijn contract loopt af (ken hem verder niet). Is dat niet wat voor ons om op de vleugels zichzelf te ontwikkelen?
Zoek ff op z'n naam, dan lees je hier meee over hem!
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Die Sahraoui van heerenveen is een parel in de making
Last edited by Trixm on 08 Dec 2023, 10:23, edited 1 time in total.
These users thanked the author Trixm for the post (total 3):
DeBruyneYkhimJeronimo
Saibari is underrated.
Joosth
Vaste waarde in elftal
Posts: 670
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
FOOTB_REM_S: No

Ik blijf die Zeefuik van Volendam toch wel interessant vinden.
Heeft best wel wat basis om een interessante spits te worden!
Mr.Unibet
Meervoudig international
Posts: 1006
Joined: 05 Jun 2021, 15:48
FOOTB_REM_S: No

Joosth wrote: 07 Dec 2023, 21:50 Ik blijf die Zeefuik van Volendam toch wel interessant vinden.
Heeft best wel wat basis om een interessante spits te worden!
Enige interessante speler van Volendam is in mijn ogen Mbuyamba. Dekt goed door, fysiek goed verzorgd, rustig aan de bal.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Mbuyamba is niet interessant voor PSV. Stap naar PSV is veel en veel te groot. Laat hem eerst maar een stap naar een Heerenveen of Utrecht maken.
Mr.Unibet
Meervoudig international
Posts: 1006
Joined: 05 Jun 2021, 15:48
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 07 Dec 2023, 22:39 Mbuyamba is niet interessant voor PSV. Stap naar PSV is veel en veel te groot. Laat hem eerst maar een stap naar een Heerenveen of Utrecht maken.
Ik zeg ook niet dat PSV hem direct moet halen, maar enige speler die (in potentie) wellicht interessant is. Stap is inderdaad (te) groot, maar spelers als Zeefuik en Twigt (hoewel talentvol) gaan in mijn ogen nooit de stap naar topniveau maken.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Trixm wrote: 07 Dec 2023, 20:44 Die Sahraoui van heerenveen is ween parel in de making
Zo hè. Heerlijke speler. Geen idee of er bij ons plek is, maar al tijden echt een genot om naar te kijken. Zo lichtvoetig, bij vlagen ongrijpbaar, zo'n heerlijke versnelling.
These users thanked the author Ykhim for the post:
Trixm
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 07 Dec 2023, 23:53
Trixm wrote: 07 Dec 2023, 20:44 Die Sahraoui van heerenveen is ween parel in de making
Zo hè. Heerlijke speler. Geen idee of er bij ons plek is, maar al tijden echt een genot om naar te kijken. Zo lichtvoetig, bij vlagen ongrijpbaar, zo'n heerlijke versnelling.
Mooie en goede speler. Fantastische dribbel. Moet nog wel aan rendement werken want dat is niet bijzonder. Ik ben ook wel benieuwd naar zo'n driouech van Excelsior. Ook een interessante buitenspeler.

Er komt nu niets uit de jeugd dus we zullen moeten kopen op de vleugels als Baka, Lang of Lozano vertrekken.
Post Reply